Opiekunki i opiekunowie osób starszych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Best Regina
(1)
Freudenreich Manuela
(1)
Fürstenberg Ewa
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Korpel Vanessa
(1)
Kossobudzka Margit
(1)
Kołłajtis-Dołowy Anna
(1)
Litz Hildegard
(1)
Menebröcker Claudia
(1)
Miletic Klaudia
(1)
Moskal Wojciech
(1)
Owczarek Krzysztof
(1)
Schlegel-Zawadzka Małgorzata
(1)
Schymalla Iwona (1961- )
(1)
Smoliner Christine
(1)
Sołtys Anna (psycholog)
(1)
Łazarewicz Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(-)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Odżywianie
(2)
Opieka nad osobami starszymi
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Starość
(2)
Bilans życia
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Empatia
(1)
Higiena
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Leczenie żywieniowe
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie i opiekunki rodzinni
(1)
Osobowość
(1)
Pielęgniarstwo geriatryczne
(1)
Poczucie koherencji
(1)
Praca socjalna
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Religijność
(1)
Starzenie się
(1)
Stres
(1)
Zasoby osobiste (psychologia)
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kompetencje pracowników socjalnych : warsztaty / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 276, [4] strony : fotografia, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Prezentowana książka przedstawia warsztaty dotyczące: rozwijania umiejętności społecznych, empatii, umiejętności komunikacyjnych, antydyskryminacji, umiejętności rodzicielskich/wychowawczych. Publikacja adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z niepełnosprawnościami, a także przedstawicieli zawodów medycznych (pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze).br> W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 378-388. Indeks.
Obecnie, osoby w wieku podeszłym stanowią ponad 10 ogólnej populacji świata, a według prognoz ten odsetek cały czas wzrasta. Postęp cywilizacyjny powoduje, że żyjemy dłużej i nic w tym dziwnego, że chcemy jak najdłużej w pełni funkcjonować w społeczeństwie czerpiąc z życia satysfakcje i radość i zachować zdrowie. Odpowiednia dieta i aktywny tryb życia stanowią do tego najwłaściwszą drogę.Publikacja w całości została poświęcona tematyce starzenia się i zdrowej diecie seniora. Pozwala zrozumieć starość jako naturalny i fizjologiczny etap życia człowieka. Opisuje zmiany zachodzące w organizmie i wynikające z tego dolegliwości seniorów, a także porusza problem postrzegania starości zarówno przez nich samych jak i przez osoby młode. Książka zawiera informacje o chorobach towarzyszących starości i zaburzeniach w stanie zdrowia, w których zastosowanie odpowiedniego postępowania dietetycznego może przynieść pozytywne efekty zdrowotne poprzez łagodzenie objawów, zahamowanie toczącego się procesu chorobowego zmniejszając ryzyko groźnych powikłań. Istotnym elementem książki jest znaczenie żywienia w chorobach neurodegeneracyjnych objawiających się zaburzeniami funkcji poznawczych. Poza zaleceniami dietetycznymi Autorka wskazuje na duże znaczenie opiekuna niesamodzielnej osoby starszej, by utrzymać dobry stan odżywienia, dobre samopoczucie i zachowanie wysokiej jakości życia niepełnosprawnej osoby starszej. Przedstawiono m. in. praktyczne wskazówki dotyczące karmienia czy komunikacji z osobami dotkniętymi demencją.Książkę kierujemy do wszystkich seniorów, członków ich rodzin i opiekunów, a także pielęgniarek, lekarzy, dietetyków, pracowników placówek opieki krótko- i długoterminowej i wszystkich innych, którzy pragną dowiedzieć się w jaki sposób, za pomocą racjonalnego odżywiania i zdrowego stylu życia opóźnić procesy starzenia, zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób wieku podeszłego osób, a także jak zachować siły i witalność, by jak najdłużej cieszyć się niezależnym życiem i sprawnością fizyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej oznaczenie wydania oryginału z 2013 roku: "Wydanie 2".
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
W najbliższych latach struktura ludności i wieku społeczeństwa ulegnie znacznej zmianie. Zwiększy się udział osób starszych. Nie wszyscy będą się starzeć zachowując pełnię zdrowia, stąd wiele osób zdanych będzie na wsparcie innych, którzy zapewnią im odpowiednią pielęgnację. Żywienie stanowi ważny element w opiece nad osobami w starszym wieku. Jedzenie i picie, oprócz dostarczania energii, składników odżywczych i substancji biologicznie czynnych, ma jednocześnie aspekty psychiczne i społeczne. W książce przedstawiono ten temat z różnych perspektyw, uwzględniając: - znaczenie żywienia i różnych składników pokarmowych, - zmiany występujące w okresie starości, które wpływają na jedzenie i przyjmowanie płynów, - postępowanie w przypadku nieprawidłowego sposobu żywienia i niedożywienia, - organizację otoczenia, - specjalne sytuacje w opiece nad osobami starszymi, takie jak planowanie opieki w przypadku zaburzeń odżywiania lub współpraca ze specjalistami z innych dziedzin.
Przedmowa V * Wskazówki dla czytelników VI * O Autorkach VII * Źródła ilustracji VIII * Spis treści IX * 1. Podstawy nauki o żywieniu 1 * 1.1. Jedzenie i picie sprzyja duszy i ciału 1 * 1.2. Sposób odżywiania w ciągu życia kształtują potrzeby 2 * 1.3. Dieta pełnowartościowa (podstawowa) 3 * 1.3.1. Płyny 3 * 1.3.2. Pieczywo, produkty zbożowe i ziemniaki 4 * 1.3.3. Warzywa i owoce 5 * 1.3.4. Mleko i produkty mleczne 5 * 1.3.5. Mięso, wędliny, ryby i jaja 5 * 1.3.6. Tłuszcze i oleje 5 * 1.3.7. Przykładowy jadłospis żywienia pełnowartościowego 6 * 1.4. Składniki odżywcze w żywności 6 * 1.4.1. Woda 7 * 1.4.2. Węglowodany 7 * 1.4.3. Białko 8 * 1.4.4. Tłuszcze 9 * 1.4.5. Witaminy 10 * 1.4.6. Składniki mineralne 17 * 1.4.7. Roślinne metabolity wtórne 22 * 1.4.8. Błonnik pokarmowy 22 * 1.5. Informacje dodatkowe: przechodzenie pokarmu przez organizm 23 * 1.5.1. Jama ustna 24 * 1.5.2. Zęby 24 * 1.5.3. Przełyk 25 * 1.5.4. Żołądek 25 * 1.5.5. Jelito cienkie 25 * 1.5.6. Jelito grube 26 * 1.6. Informacje dodatkowe: wskazówki dotyczące używek 26 * 1.6.1. Alkohol 26 * 1.6.2. Słodycze 26 * 2. Niedożywienie jako główny problem żywieniowy u osób starszych 29 * 2.1. Niedożywienie 29 * 2.1.1. Przyczyny niedożywienia 29 * 2.1.2. Skutki niedożywienia 30 * 2.1.3. Cykl niedożywienia 30 * 2.2. Metody oceny stanu odżywienia 31 * 2.2.1. Pomiary antropometryczne 31 * 2.2.2. Obraz kliniczny i pozostałe pomiary 36 * 2.3. Badania przesiewowe: diagnozowanie niedożywienia 37 * 2.4. Ocena sposobu żywienia i stanu odżywienia: analiza przyczyn niedożywienia 39 * 2.5. Planowanie opieki nad osobami z zaburzeniami odżywiania 41 * 3. Leczenie niedożywienia 47 * 3.1. Uwzględnianie potrzeb 47 * 3.1.1. Poznawanie potrzeb poprzez analizę dotychczasowego sposobu żywienia 47 * 3.1.2. Włączanie podopiecznego do planowania jadłospisów i przygotowywania posiłków 49 * 3.2. Kompensacja niesprawności 50 * 3.2.1. Pobudzanie apetytu 50 * 3.2.2. Zwiększanie ilości wypijanych płynów 52 * 3.2.3. Upośledzone postrzeganie 52 * 3.2.4. Wspomaganie w przypadku ograniczenia sprawności ramion i dłoni 54 * 3.2.5. Catering 56 * 3.2.6. Wsparcie w spożywaniu posiłków 57 * 3.2.7. Dolegliwości związane z zębami i żuciem 59 * 3.2.8. Zaburzenia połykania 60 * 3.2.9. Unikanie przeciążenia poznawczego 67 * 3.3. Organizacja otoczenia 68 * 3.3.1. Układ i dekoracja stołu 68 * 3.3.2. Zwyczaje (rytuały) 68 * 3.3.3. Możliwość wyboru 69 * 3.3.4. Wspólnota 69 * 3.4. Wpływ leków 70 * 3.5. Informacje dodatkowe: podstawowa higiena w czasie wspólnego z podopiecznymi gotowania i pieczenia 72 * 3.6. Informacje dodatkowe: apetyt, pragnienie, odbieranie wrażeń zapachowych i smakowych 75 * 3.6.1. Apetyt, regulacja głodu i sytości 75 * 3.6.2. Zmysły węchu i smaku 76 * 3.6.3. Gospodarka wodna i odczuwanie pragnienia 78 * 4. Zaspokajanie zapotrzebowania na składniki odżywcze 81 * 4.1. Szacowanie zapotrzebowania na energię, składniki odżywcze i płyny 81 * 4.1.1. Zapotrzebowanie na energię 81 * 4.1.2. Składniki energetyczne 84 * 4.1.3. Zapotrzebowanie na płyny 84 * 4.2. Ewidencjonowanie podaży energii, składników odżywczych i płynów (dzienniczek żywienia) 86 * 4.2.1. Diagram talerzowy 86 * 4.2.2. Ewidencjonowanie spożytych grup produktów żywnościowych 86 * 4.2.3. Dzienniczek żywienia z obliczeniami wartości odżywczej diety 88 * 4.2.4. Dzienniczek płynów 89 * 4.2.5. Plany dietetyczne (żywienia i płynów) opracowane na podstawie dzienniczków 89 * 4.3. Zapewnianie wystarczającej podaży składników odżywczych i płynów 89 * 4.3.1. Żywienie doustne 90 * 4.3.2. Preparaty wzbogacające dietę w składniki odżywcze i doustne (suplementy pokarmowe w postaci płynnej) 92 * 4.3.3. Żywienie enteralne (dojelitowe) – przez zgłębnik 95 * 4.3.4. Żywienie parenteralne (pozajelitowe) 98 * 4.3.5. Zapewnienie odpowiedniej ilości płynów zgodnej z zapotrzebowaniem 98 * 4.4. Informacje dodatkowe: sztuczne odżywianie 99 * 4.4.1. Umiejscowienie zgłębnika 99 * 4.4.2. Sposoby podawania żywienia enteralnego 101 * 4.4.3. Przygotowanie planu żywienia: dieta doustna wzmacniająca – przejściowa 102 * 4.4.4. Pielęgnacja linii żywieniowej 103 * 4.4.5. Powikłania związane z żywieniem enteralnym 103 * 4.4.6. Podawanie leków przez zgłębnik 104 * 4.4.7. Etyczne aspekty żywienia sztucznego 106 * 5. Żywienie i pielęgnowanie jako zadanie interdyscyplinarne 109 * 5.1. Współpraca w zarządzaniu żywieniem 109 * 5.2. Koncepcja żywienia i terapii żywieniowej 112 * 5.3. Komunikacja między opiekunami a personelem kuchni 114 * 6. Choroby dietozależne i istotne z żywieniowego punktu widzenia 117 * 6.1. Choroby metaboliczne 117 * 6.1.1. Otyłość 117 * 6.1.2. Cukrzyca (diabetes mellitus) 119 * 6.1.3. Hiperurykemia i dna moczanowa 126 * 6.1.4. Zaburzenia gospodarki lipidowej 127 * 6.2. Choroby układu krążenia 129 * 6.2.1. Nadciśnienie tętnicze (hipertonia) 129 * 6.2.2. Hipotonia (obniżone ciśnienie krwi) 130 * 6.2.3. Niewydolność serca 130 * 6.2.4. Udar mózgu 131 * 6.3. Choroby żołądka i jelit 132 * 6.3.1. Zaparcia 132 * 6.3.2. Biegunki 133 * 6.3.3. Nudności i wymioty 134 * 6.3.4. Zapalenie błony śluzowej żołądka 135 * 6.3.5. Wrzód żołądka i wrzód dwunastnicy 136 * 6.3.6. Przewlekłe choroby zapalne jelit 137 * 6.3.7. Celiakia (choroba trzewna) 138 * 6.4. Choroby wątroby 139 * 6.4.1. Stłuszczenie wątroby (właściwie: stłuszczeniowa choroba wątroby) 140 * 6.4.2. Marskość wątroby 140 * 6.5. Choroby pęcherzyka żółciowego i dróg żółciowych 142 * 6.5.1. Zapalenie pęcherzyka żółciowego 142 * 6.5.2. Kamica pęcherzyka żółciowego 143 * 6.6. Choroby trzustki 143 * 6.6.1. Ostre i przewlekłe zapalenie trzustki 143 * 6.6.2. Przewlekła egzokrynna (zewnątrzwydzielnicza) niewydolność trzustki 144 * 6.7. Alergie i nietolerancje pokarmowe 144 * 6.7.1. Alergie pokarmowe 144 * 6.7.2. Nietolerancja laktozy 146 * 6.7.3. Nietolerancja fruktozy 147 * 6.8. Choroby nerek 148 * 6.8.1. Niewydolność nerek 148 * 6.8.2. Dializoterapia 151 * 6.9. Choroby narządu ruchu 153 * 6.9.1. Osteoporoza 153 * 6.9.2. Reumatyzm 154 * 6.9.3. Stwardnienie rozsiane 155 * 7. Załączniki 157 * 7.1. Towarzystwa żywieniowe 157 * 7.2. Miejsca, gdzie można kupić pomoce ułatwiające jedzenie i picie 158 * 7.3. Producenci preparatów do żywienia enteralnego (w formie płynnej i do podawania przez sondę) 159 * 7.4. Inne przydatne adresy internetowe 160
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik opiekuna seniora : pogoda na starość / redakcja Krzysztof Owczarek, Magdalena Anna Łazarewicz. - Stan prawny na 1 września 2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2018. - 448 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: zdrowie i bezpieczeństwo seniora, bilans życia, psychologia, medycyna, prawo w życiu seniora. Tytuł poprzedniej edycji: Pogoda na starość : podręcznik skutecznego wspierania seniorów.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 435-445 i przy częściach.
Dla osób opiekujących się starszymi członkami rodziny lub sprawujących opiekę nad seniorami w ramach pracy zawodowej.
Poradnik zawiera wiele aktualnych informacji i przydatnych wskazówek, które stanowią cenne źródło wiedzy dla osób opiekujących się starszymi członkami rodziny lub sprawujących opiekę nad seniorami w ramach pracy zawodowej. Czytelnik dowie się z książki m.in.: - jak opiekować się seniorem, pamiętając o jego bezpieczeństwie, codziennej aktywności i budowaniu relacji z młodszymi pokoleniami; - jak wspierać osobę starszą w zmaganiu się z najbardziej typowymi chorobami wieku senioralnego oraz z zaburzeniami emocjonalnymi i poznawczymi; - jak rozmawiać z seniorem o starzeniu się oraz zmianach zachodzących w jego życiu i organizmie; - jakie znaczenie w życiu seniora ma religia; - jakie są najważniejsze zagadnienia prawne dotyczące seniora; - jak opiekun seniora może zadbać o siebie (szczególnie w okresie wypalenia zawodowego i braku wsparcia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wolniej działasz. Opuszcza cię dobry nastrój. Z czasem tracisz samodzielność. Coraz więcej czasu i energii pochłania zajmowanie się chorobą. Bo parkinson jest wymagający. Nie tylko wobec pacjentów, także ich bliscy codziennie odczuwają skutki choroby. Leczenie choroby Parkinsona zaczyna się dopiero, gdy już jest mocno widoczna. Trzeba opanować jej postęp i minimalizować straty. Utrzymanie sprawności, samodzielności, snu, spokoju, kontaktu z bliskimi, wymaga ogromnego wysiłku. Neurolog, psychiatra, neurochirurg, fizjoterapeuta, psycholog... Nowoczesne leczenie jest współdziałaniem wielu specjalistów. Takie kompleksowe podejście to konieczności, bo choroba Parkinsona zaburza funkcjonowanie człowieka na wiele różnych sposobów. Ale ta konieczność w polskich warunkach jest niestety rzadkością, luksusem. Dlatego w imieniu pacjentów i ich bliskich pytania specjalistom zadała Iwona Schymalla, dziennikarka od lat zajmująca się zdrowiem, Tak powstał przewodnik po chorobie, której przyczyn medycyna wciąż szuka... Porady ekspertów *** Nowe terapie *** Dieta *** Historie chorych i ich opiekunów Książka wydana we współpracy z Fundacją ParkinsonaGdy choroba Parkinsona jest rozpoznawana, już 50-60 proc. neuronów, czyli komórek w śródmózgowiu, które produkują dopaminę, jest zniszczonych. Dlatego nowoczesne strategie leczenia polegają na tym, żeby jak najszybciej wyodrębnić grupy ryzyka i rozpocząć leczenie, kiedy chory ma jeszcze bardzo minimalne objawy. Prof. dr hab. n. med. Jarosław Sławek, prezes Polskiego Towarzystwa NeurologicznegoJakość życia jest coraz bardziej wskazywana jako jeden z głównych celów leczenia. Żeby nie tylko się koncentrować na objawach neurologicznych, nie tylko na objawach psychiatrycznych, tylko, żeby zająć się tym co jest dla człowieka najważniejsze, żeby on ze swojego życia był zadowolony. Prof. nadzw. Adam Wichniak, psychiatra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [250]-284.
Książka jest pierwszą tego rodzaju publikacją na rynku wydawniczym, która ujmuje funkcjonowanie opiekunów osób z otępieniem typu alzheimerowskiego, z punktu widzenia potencjału determinującego ich zdrowie psychiczne. W książce przedstawiono uwarunkowania osobowościowe i czynniki psychospołeczne mające istotny udział w kształtowaniu poziomu obciążenia wynikającego z pełnienia długotrwałej opieki. Autorka wskazuje na potrzebę skupienia się na potencjale psychologicznym opiekunów, który należy wykorzystać, wspierając ich w trudnej pracy z podopiecznymi. Uwzględnienie czynników osobowościowych oraz indywidualnych zasobów stanowi w badaniach nowatorskie podejście, wskazując pozytywne czynniki, wspierające proces opieki.
Posługując się przystępnym językiem autorka wskazuje m.in. na: etiologię i patogenezę otępienia typu alzheimerowskiego ; znaczenie zasobów w procesie sprawowania opieki ; psychologiczne i społeczne konsekwencje sprawowania opieki ; powstawanie zespołu opiekuna ; jako następstwa sprawowania opieki ; pośredniczącą rolę zasobów osobistych w kształtowaniu poziomu obciążenia opiekunów.
Książka adresowana jest do psychologów i psychoterapeutów oraz pracowników instytucji pomocowych pracujących z opiekunami, jak również samych opiekunów. Ponadto może być przydatna dla lekarzy specjalizujących się w pracy z pacjentami dotkniętymi chorobami otępiennymi, np. neurologów, geriatrów, psychiatrów. Może stanowić również źródło i inspirację do dalszych prac badawczych prowadzonych przez naukowców. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22705 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej