Biblioterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Proza
(27)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(23)
BD40 (Suwalska 11)
(12)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(12)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(26)
Autor
Ostrowska Agnieszka
(14)
Chmielewska Aleksandra
(7)
Chmielewska Joanna Maria
(7)
Borecka Irena (1948-2008)
(4)
Trzebiatowska Małgorzata
(4)
Łaba Agnieszka
(4)
Brett Doris (1950- )
(3)
Michalak Marek (1971- )
(3)
Sadowska Katarzyna (ilustratorka)
(3)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(2)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Aboff Marcie. Nie lubię łaskotek!
(1)
Andersen Hans Christian (1805-1875). Słowik
(1)
Awdejewa Sofija
(1)
Brett Doris. (1950- )
(1)
Busz Anna
(1)
Cain Barbara (psychoterapia). Chyba jestem nieśmiały
(1)
Calik-Tomera Marta
(1)
Celadyn Kamil
(1)
Czechowska Justyna
(1)
Dankiewicz Hanna
(1)
DePino Catherine. Śmierdzący ser
(1)
Decis Anne
(1)
Fedorowicz Małgorzata (1968- )
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Elwira
(1)
Hauff Wilhelm (1802-1827). Kalif bocian
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Ibarrola Begona (1954- )
(1)
Jehoruszkina Katerina (1984- )
(1)
Jung Jona
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). O królewnie czarodziejce
(1)
Kulik Maria
(1)
Kądziela Katarzyna
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937). Baśń o rumaku zaklętym
(1)
Lipińska Anna (nauczyciel)
(1)
Mikołajewski Jarosław (1960- )
(1)
Mikołajewski Jarosław (1960- ). Bajka Uspakajanka
(1)
Molicka Maria
(1)
Mrowiec Anna
(1)
Mruczek Jagoda
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Pellegrino Marjorie White. Zbyt miła
(1)
Piotrowska Magdalena (ilustrator)
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa
(1)
Pollak Monika
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Rejznera Andrzeja
(1)
Rigall Grażyna
(1)
Sadowska Anna (pedagog)
(1)
Schatt-Skotak Magdalena
(1)
Sochańska Bogusława
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepaniaka Pawła
(1)
Szenknecht Hanna
(1)
Szulc Wita
(1)
Szyszko Mieczysław
(1)
Todys Marta
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
Wontorowska-Roter Sylwia
(1)
Wójtowicz Mirosława
(1)
Zawadzka Ewa (psycholog)
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Czy mogę pogłaskać psa?
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Jak pomyślę, tak zrobię
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Po co się złościć?
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Słup soli
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Ładecka Anna
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Dzieci
(27)
6-8 lat
(23)
Rodzice
(18)
Nauczyciele
(15)
9-13 lat
(8)
Młodzież
(4)
0-5 lat
(2)
Studenci
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Bibliotekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(26)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4019)
Przyjaźń
(3835)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2959)
Biblioterapia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1591)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1529)
Uczucia
(1403)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1348)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(27)
Poradnik
(20)
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Informatory
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(20)
Medycyna i zdrowie
(15)
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Bibliogr. s. 17-[18].
Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych.
W prezentowanych w tomiku bajkach - będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa - bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej. Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi - dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej). W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą." [.] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebnąi pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce - Pani Agnieszce Łabie - chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz". dr E. M. Minczakiewicz (fragment recenzji).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-181.
Opracowanie podejmuje próbę konsolidacji problemów edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w płaszczyźnie ich dobra równouprawnienia do udziału w życiu społecznym prawa do autonomicznego funkcjonowania oraz samorealizacji w dorosłości postulowanych w imię humanizmu i zwykłego człowieczeństwa. Całość należy ocenić jako nowatorską i znaczącą dla pedagogiki specjalnej w Polsce wskazuje bowiem możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych wywołujących zainteresowanie koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych - konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością daje nadzieje środowiskom związanym z tymi ludźmi że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej. Z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej
CZĘŚĆ TEORETYCZNA * I.Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim * 1.1.Istota upośledzenia umysłowego * 1.2.Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim * 1.3.Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego * dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych * koncepcji * 1.4.Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim * 1.5.Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań * przystosowawczych * II.Biblioterapia i jej oddziaływanie * 2.1.Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu * 2.2.Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka * dydaktycznego i wychowawczego * 2.3.Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców * 2.4.Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne * 2.5.Bajki w procesie biblioterapeutycznym * 2.6.Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby * z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim * CZĘŚĆ ANALITYCZNA * I.Metodologiczne podstawy badań własnych * 1.1.Problematyka badawcza * 1.2.Metoda, techniki i narzędzia badawcze * 1.3.Zbiorowość, teren i organizacja badań * 1.4.Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego * II.Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów * - analiza porównawcza wyników badań * 2.1.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce * 2.2.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego * 2.2.1.Zachowania czytelnicze * 2.2.2.Stosunek emocjonalny * III.Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim - analiza porównawcza wyników badań * 3.1.Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup * 3.2.Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach * 3.3.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej * 3.3.1.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * 3.3.2.Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * 3.3.3.Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * Zakończenie * Literatura * Spis tabel * Spis wykresów * Aneks I * Aneks II * Wybrane metody do oceny zachowania przystosowawczego *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej dedykacja autora.
„Opowieści o tym, co daje moc” to kontynuacja bestsellerowej książki Marka Michalaka pt. „Opowieści o tym, co w życiu ważne”. Tym razem wraz z autorem i bohaterami książki wędrujemy śladami życia, zdrowia, prawdy, piękna, wiary, pokory, wierności, lojalności, cierpliwości, pasji, solidarności, demokracji i innych wartości. Zapraszamy małych i nieco większych czytelników do niezwykłej, a jednocześnie tak bliskiej każdemu krainy wartości, po której oprowadzają Julka, Miłosz, Hania i Amelka wraz ze swoimi rodzicami oraz babcią i dziadkiem. Mamy nadzieję, że czytanie i rozmowy z Waszymi bliskimi, z przyjaciółmi, znajomymi, nauczycielami o tym, co bliskie Waszym sercom, przyniesie Wam wiele radości, a także da Wam moc do rozumienia i zdobywania świata.
Książka napisana piórem mądrości i sercem wrażliwości. Książka nadziei i mocy. Każda wartość jest tu diamentem - skarbem sprawiającym, że świat dziecka w zetknięciu ze światem dorosłych i rówieśników staje się krainą dobrego porozumienia, miłości, radości i pokoju. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Brak informacji o dostępności: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22407 D (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka "Opowieści o tym, co w życiu ważne" jest osobliwym dialogiem rodzeństwa. Julka i Miłosz opowiadają o swoich codziennych doświadczeniach rodzinnych, szkolnych, koleżeńskich. Czasami się sprzeczają, czasami sobie pomagają, dzielą się spostrzeżeniami, z uwagą wsłuchują się w niektóre opowieści dorosłych. Miłosz i Julka tłumaczą trudne słowa: miłość, tolerancja, własne zdanie, szacunek, wolność, empatia, odwaga, nadzieja, przyjaźń, wdzięczność, współczucie, nauka i wiedza, życzliwość, akceptacja, godność, pokój, odpoczynek, poczucie humoru, patriotyzm. Te pojęcia wyprowadzają z konkretnych sytuacji, dokumentują je różnymi zdarzeniami i – co najważniejsze – własnymi refl.Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22238 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej dedykacja autora.
Książka "Opowieści o tym, co w życiu ważne" jest osobliwym dialogiem rodzeństwa. Julka i Miłosz opowiadają o swoich codziennych doświadczeniach rodzinnych, szkolnych, koleżeńskich. Czasami się sprzeczają, czasami sobie pomagają, dzielą się spostrzeżeniami, z uwagą wsłuchują się w niektóre opowieści dorosłych. Miłosz i Julka tłumaczą trudne słowa: miłość, tolerancja, własne zdanie, szacunek, wolność, empatia, odwaga, nadzieja, przyjaźń, wdzięczność, współczucie, nauka i wiedza, życzliwość, akceptacja, godność, pokój, odpoczynek, poczucie humoru, patriotyzm. Te pojęcia wyprowadzają z konkretnych sytuacji, dokumentują je różnymi zdarzeniami i - co najważniejsze - własnymi refl.Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podwórkowe zwierzątka / Jarosław Mikołajewski ; ilustracje Anna Mrowiec. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Słowne, copyright 2022. - [40] stron : ilustracje ; 20 cm.
(Bajka Uspokajanka / Jarosław Mikołajewski)
(Otwarci na Świat!)
Krótka, prosta, łagodna i pełna uroku opowieść z cyklu "Bajki uspokajanki" - dla przedszkolaków, a także ich rodziców i opiekunów. Antidotum na wszechobecny pośpiech oraz wielość emocji i wrażeń. Ania nie lubi, kiedy mama wychodzi do pracy. Dziewczynce zawsze się wtedy nudzi. Ale tym razem mama radzi jej: „Zrób dziś coś ciekawego” - i żegna ją pieszczotliwie: „Pięknego dnia, piesku!”. I wtedy… co to? Ania staje się pieskiem! Wybiega na podwórko, a tam… spotyka inne zwierzątka. Zapowiada się wesoła zabawa! Inspiracją do stworzenia Bajek uspokajanek były dzieci ze spektrum autyzmu. Książki te są jednak przeznaczone dla szerszej grupy odbiorców - dla dzieci przedszkolnych, w tym dzieci wysoko wrażliwych, które często wobec codziennego przebodźcowania potrzebują uspokojenia, wyciszenia, odpoczynku. ​ Wszystko tu zostało starannie przemyślane. Fabuła jest prosta, przystępna, rytm opowieści - spokojny, niemal melodyjny, liczba postaci - ograniczona. Ilustracje mają charakter kolażowy, użyte w nich zostały różne faktury i materiały, w każdej książce pojawia się jeden przewodni element graficzny. Dodatkowo w tytułach i niektórych ilustracjach użyto liter naśladujących odręczną wycinankę, które nawiązują do kolażowych ilustracji - w każdym tomie mają one inny kolor. ​ Bajki uspokajanki ukazują się w serii Otwarci na Świat. Tworzą ją książki, które wspierają rozwój najmłodszych dzieci. Poruszają tematy bliskie codziennemu doświadczeniu maluchów. Pomagają im poznawać otaczający świat i rozumieć własne emocje, rozbudzają empatię i twórcze myślenie. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 369-[379].
I. Myślenie narracyjne i paradygmatyczne w procesie konstruowania wiedzy * II. Rola narracji w rozumieniu świata społecznego i w konstruowaniu tożsamości * III. Biblioterapia w paradygmacie narracyjnym * IV. Znaczenie baśni w rozwoju dziecka * V. Bajkoterapia jako metoda budująca zasoby osobiste dotyczące sytuacji trudnych emocjonalnie * VI. Metodologiczne podstawy badań własnych * VII. Rola literatury w procesie zmiany; rozumienie siebie i świat - w świetle badań własnych * VIII. Podsumowanie i interpretacja danych empirycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 0 C (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15680 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.06.2024)
Książka
W koszyku
Opowieści o tym, co daje radość / Jagoda Mruczek. - Kraków : Wydawnictwo Greg, 2023. - 79, [1] strona : ilustracje kolorowe; 30 cm.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
To książka o tym, jak łatwo w życiu znaleźć radość. Co daje człowiekowi prawdziwą radość? Gdzie znaleźć szczęście? Jak zachować pogodę ducha i optymizm w każdej sytuacji? Dzieci często szukają odpowiedzi na te pytania. Opowieści składające się na tę książkę powstały po to, aby pomóc im znaleźć odpowiedzi na te i wiele innych ważnych pytań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 683, 8772 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52548 (1 egz.)
Kaucja: 28,71 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52548 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Książka
W koszyku
Tekst częściowo tł. z jęz. duń., niem., nor., port., szw.
"Tabu w literaturze i sztuce dla dzieci" jest owocem projektu Tabu w sztuce dla dzieci zainicjowanego przez Duński Instytut Kultury, którego elementem była seria spotkań autorskich, wykładów i warsztatów zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, przygotowanych przez autorów, ilustratorów i ekspertów w dziedzinach związanych z wychowaniem i literaturą dla dzieci. Towarzyszyła im wystawa ksią­żek i ilustracji z dziewięciu krajów - Danii, Szwecji, Norwegii, Finlan­dii, Austrii, Portugalii, Szwajcarii, Bułgarii i Polski. (.)Fragment tekstu duńskiego pisarza, Oscara K.Choć książki poruszające trudne tematy ukazują się w Polsce coraz częściej, wciąż z trudem torują sobie drogę do odbiorców i nie zawsze zdobywają uznanie i zrozumienie rodziców, dziadków, nauczycieli, bibliotekarzy i pedagogów. W wielu europejskich krajach jest podobnie. Chcąc wpłynąć na zmianę status quo, zawsze warto szukać inspiracji tam, gdzie już zdobyto doświadczenia. Stąd w naszym projekcie silna dominanta skandynawska, w krajach skandynawskich bowiem proces wprowadzania do literatury dla dzieci tematów tabu trwa już od dłuż­szego czasu. Śmierć i choroba, jedne z najtrudniejszych tematów, są wprawdzie od ponad półtora wieku obecne w twórczości Andersena, która inspirowała przecież wielu kolejnych twórców - i klasyków - tej literatury, ale mocno wybrzmiały one bodaj jedynie w powieściach Astrid Lindgren. (.)Mamy nadzieję, że zaprezentowane tu pokłosie projektu - wystąpie­nia zaproszonych doń twórców i specjalistów - pozwoli czytelnikom poszerzyć wiedzę na temat znaczenia książki dla dzieci poruszają­cej trudne tematy i ukaże jej pozycję w innych krajach europejskich. A także, że wesprze rodziców, dziadków, nauczycieli, pedagogów, biblio­tekarzy, psychologów - wszystkich poszukujących metod wspierania rozwoju duchowego i osobowościowego dzieci, które los powierzył ich opiece.Ze wstępu Bogusławy SochańskiejDyrektora Duńskiego Instytutu Kultury w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16537 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [203]-215. Indeks.
Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki należy do opracowań naukowych, na które rynek wydawniczy czekać winien z niecierpliwością. Brak jest bowiem w Polsce zwartych opracowań naukowych pozwalających wprowadzić czytelnika (mam tu na myśli pracowników naukowych zajmujących się arteterapią i kulturoterapią oraz studentów w wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu arteterapii, a także kulturoterapii. Wartość poznawcza ww. opracowania jest nie do przecenienia. Autorka z racji pełnionych funkcji w międzynarodowych stowarzyszeniach(EMTC i ECArTE), zajmujących się arteterapią, ma znakomity dostęp nie tylko do osób zajmujących się profesjonalnie arteterapią, ale także do literatury przedmiotu dostarczającej wielu idei i faktów o znaczeniu historycznym, również faktów związanych z wynikami najnowszych badań z kulturoterapii, w tym arteterapii.( ) Wita Szulc potrafi umiejętnie korzystać ze źródeł wskazu jących, iż sztuka, tkwiące w niej wartości, w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta-podopiecznego, należą do środków leczniczych bądź wspomagających leczenie farmakologiczne czy psychologiczne. [Prof. APS dr hab. Tomasz Rudowski]
Rozdział 1. Arteterapia czy kulturoterapia? Obszar semantyczny obu terminów * - Pojęcie i definicja kulturoterapii * - Klasyfikacja i nazewnictwo form terapii przez sztukę zawarte w pojęciu kulturoterapii * - Kulturoterapia w koncepcji Krzysztofa Sameli * - Funkcjonowanie terminów: "kulturoterapia", "kulterapia", "arsterapia", "artterapia" w piśmiennictwie polskim i zagranicznym * - Kultura terapii * - Kulturoterapia jako zorganizowana aktywność kulturalna prowadzona w instytucjach lecznictwa zamkniętego oraz w domach opieki * - "Sztuka w szpitalu" - koncepcja polska i amerykańska * - Podstawy teoretyczne kulturoterapii. Itinerarium rozwoju koncepcji * - Sztuka w medycynie * - Prowadzący kulturoterapię, czyli kulturoterapeuta * - Kulturoterapia w obszarze pedagogiki czasu wolnego * - Rekreacja: antyczne korzenie - współczesne formy * - Kulturotechnika, kulturoterapia i arteterapia * - Kulturoterapia jako forma zaspokajania potrzeb ludzkich * - Formy zorganizowanej aktywności kulturalnej i tworzenie sytuacji kulturoterapeutycznych Milieu jako element kulturoterapii * - Holistyczne podejście do człowieka jako podstawa sformułowania celów kulturoterapii. Pojęcie holizmu * - Pojęcie jakości życia w koncepcji kulturoterapii * - Pojęcie zdrowia w koncepcji kulturoterapii * - Psychosomatyka w perspektywie kulturowej * - Kulturoterapia jako arteterapia. Dlaczego i do czego w terapii wykorzystuje się sztukę? Czym jest sztuka? * - Inspiracje antyczne w koncepcjach kulturoterapii i arteterapii * - Typologia odbiorców sztuki i przeżyć estetycznych uwzględniona przy planowaniu kulturoterapii * - Kulturoterapia a pielęgniarstwo * - Teorie przeżycia estetycznego w koncepcji kulturoterapii * - Model kulturoterapii uwzględniający terapię przez sztukę. Podstawy teoretyczne przyjętych założeń realizacyjnych * - Czas, miejsce i formy realizacji projektu * - Weryfikacja modelu kulturoterapii. Kulturoterapia a jakość życia * - Badania jakościowe prowadzone w oparciu o teorię ugruntowaną * - Wzory uczestnictwa w kulturze reprezentowane przez pacjentów a uczestnictwo w zajęciach kulturoterapeutycznych * - Refleksje na temat "oświatoterapii", czyli zajęć kulturoterapeutycznych o charakterze edukacyjnym * - Wykorzystanie w kulturoterapii przyciągającej siły sztuki - sztuka jako przynęta * - Możliwa zmiana opcji teoretycznej. Kulturoterapia jako forma animacji społeczno-kulturalnej * Rozdział 2. Fenomen arteterapii. Terapia sztuką czy sztuka w terapii? * - Zakres pojęcia i definicje arteterapii przyjęte w Polsce * - Funkcje i formy arteterapii * - Pierwsza polska definicja arteterapii i kulturoterapii w ocenie prof. dr Diane Waller * - Arteterapia jako forma terapii zajęciowej * - Arteterapia w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym. Koncepcja Tomasza Rudowskiego * - Arteterapia jako proces twórczy * - Arteterapia jako terapia przez kreację artystyczną. Koncepcja Eugeniusza Józefowskiego * - Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej. Koncepcja Katarzyny Krasoń i Beaty Mazepy-Domagały * - Definicje, teorie i kierunki arteterapii według autorów amerykańskich i zachodnioeuropejskich * - Kierunki arteterapii * - Terapie ekspresyjne, kreatywne i Arteterapia Skoncentrowana na Osobie * - Psychologia indywidualna Adlera i arteterapia * - Psychologia Gestalt i fenomenologia w arteterapii * - Podejście humanistyczne - filozofia C.R. Rogera * - Uzdrawiające właściwości sztuki jako podstawa skuteczności arteterapii * - Logoterapia, inaczej analiza egzystencjalna w ramach arteterapii * - Definicja i rozumienie pojęcia arteterapia w publikacjach ECArTE * - Arteterapia a idea wychowania przez sztukę * - Różnica między edukacją artystyczną a arteterapią * - Arteterapia jako nauka. Metodologia badań naukowych w arteterapii * - Paradygmat arteterapii * - Arteterapia i pozytywistyczny model badań naukowych * - Rola badacza w badaniach ilościowych i jakościowych * - Przedmiot badań w arteterapii * - Arteterapia i badania jakościowe * - Różne odmiany arteterapii * - Medycyna paliatywna i sztuka * - Terapeutyczna moc słowa * - Terapia reminiscencyjna i oglądanie zdjęć w opiece paliatywnej * - Oglądanie obrazów ze szpitalnej arteteki * - Opieka duszpasterska * - Edukacja opiekunów w zakresie arteterapii paliatywnej. Poznawanie i kontemplowanie dzieł sztuki jako kształcenie wrażliwości zawodowej i zdolności do empatii * - Muzyka w opiece paliatywnej * - Problem efektywności terapii paliatywnej * Rozdział 3. Muzykoterapia - najdoskonalsza forma terapii przez sztukę * - Filozoficzne spojrzenie na muzykoterapię * - Wkład polskich badaczy do rozwoju nauki o muzykoterapii * - Terapia dzieci jako drugi po psychiatrii główny obszar zainteresowań polskiej muzykoterapii * - Muzykoterapia w krajach Europy Zachodniej z uwzględnieniem wpływów amerykańskich i jej recepcja w Polsce. Teorie konstytuujące różne koncepcje muzykoterapii * - Definiowanie i definicje muzykoterapii * - Definicja muzykoterapii Kennetha Bruschia * - Badania naukowe w muzykoterapii - ilościowe czy jakościowe? * - Muzykoterapia a pozytywistyczny model badań naukowych * - Muzykoterapia oparta na dowodzie (EBMT) * - Popularność metodologii pozytywistycznej * - Zjawisko doświadczania muzykoterapii * - Model badań jakościowych w muzykoterapii * - Opis i wyniki badań jakościowych nad procesem (przebiegiem) muzykoterapii * - Koncepcje muzykoterapii odwołujące się do pojęć zdrowia i jakości życia * - Muzykoterapia jako wysiłki zmierzające do wzrostu możliwości działania * - Muzykoterapia a zdrowie, kultura i styl życia * - Muzyka a jakość życia. Muzykoterapia holistyczna * - Źródła zdrowia, tożsamość i jakość życia w teoriach Antonowskiego i Ruuda * - Rola muzyki w budzeniu świadomości uczuć * - Aktywizacja za pomocą muzyki * - Jakość życia a tożsamość człowieka * - Poczucie przynależności * - Znaczenie i koherencja * - Wiodące modele i współczesne kierunki muzykoterapii * - Kierowanie wyobraźnią za pomocą muzyki - Guided Imagery and Music (GIM) * - Muzykoterapia analityczna * - Muzykoterapia kreatywna, inaczej Nordoff-Robbins Music Therapy (1973) * - Muzykoterapia humanistyczna * - Muzykoterapia skoncentrowana na kulturze (Culture Centered Music Therapy) * - Muzykoterapia jako Empowerment * - Filozofia empowerment w działalności instytucji kultury * - Meloterapia * - Choreoterapia * Rozdział 4. Biblioterapia. Odmiana arteterapii czy forma doradztwa? * - Wprowadzenie * - Definicje biblioterapii * - Informacje historyczne. Powrót do źródeł * - Biblioterapia jako szczególna forma pracy bibliotekarza z czytelnikiem. Modele biblioterapii * - Materiały biblioteczne przeznaczone do biblioterapii * - Lider (przewodnik) procesu biblioterapii * - Bibliotekarz w zespole interdyscyplinarnym * - Zasady obowiązujące w biblioterapii * - Książki wykorzystane do biblioterapii * - Biblioterapia jako nauka * - Biblioterapia jako forma pracy bibliotekarskiej w perspektywie historycznej * - Zastosowanie biblioterapii * - Hipotetyczny mechanizm oddziaływania biblioterapii * - Skuteczność biblioterapii * - Społeczna użyteczność biblioterpii * - Biblioterapia w szkołach * - Umiejętność doboru lektur dla celów biblioterapeutycznych * - Problem efektywności biblioterapii. Narzędzia do badania efektów kształcenia w zakresie biblioterapii * - Tradycje i pionierzy biblioterapii w Polsce. "Polska szkoła biblioterapii" * - Dwa obszary zainteresowań biblioterapią * - Bajkoterapia * - Trzeci nurt biblioterapii: pisanie narracyjne * - Jednak arteterapia * Rozdział 5. Poezjoterapia. Słowa między muzyką a obrazem * - Własna (autorska) metodyka poezjoterapii * - Metafory w poezjoterapii * - Lider w poezjoterapii, czyli wierszowany dialog * - Poezjoterapia w postaci recenzji * Rozdział 6. Foto(grafo)terapia. Zdjęcia z rodzinnego albumu * - Wprowadzenie * - Zasady fotografoterapii * - Czym jest zdjęcie? * - Kartka z rodzinnego albumu. Wątek autobiograficzny * - Zdjęcia wyjątkowe, mające szczególne znaczenie dla ich posiadaczy * - Pokazywanie zdjęć i opowiadanie o nich jako terapia * - Fotografoterapia osób z fizycznymi deformacjami * - Pamięć chwil szczęśliwych i dzielenie się dobrymi wspomnieniami jako terapia * Rozdział 7. Hortikuloterapia, czyli terapia ogrodowa, inaczej roślinna, w kontekście silwoterapii, talasoterapii i pejzażoterapii * - Terapeutyczny wpływ piękna natury * - Pamiętajmy o ogrodach * - Ogród jako miejsce terapii * - Praca w ogrodzie a przeżycia psychiczne * - Wykonywanie prac ogrodniczych jako narzędzie diagnostyczne * - Terapeutyczne elementy ogrodu * - "Ogrody zmysłów" jako miejsca "doświadczania świata" * - Wykorzystanie elementów hortikuloterapii w pracy z młodzieżą niepełnosprawną - przykład z Polski * - Hortikuloterapia jako forma pomocy uchodźcom i ofiarom wojen * - Hortikuloterapia jako nauka i dziedzina arteterapii * Rozdział 8. Arteterapia w świecie postmodernistycznym * - Wpływ postmodernizmu na myślenie o nauce, zdrowiu, opiece i wychowaniu, a także o arteterapii * - Paradygmaty stare i nowe * - Zmiany w nauce i sztuce oraz innych dyscyplinach * - Przejście od pozytywizmu do postmodernizmu. Praktyka oparta na dowodzie (EBP) * - Metodologia interpretacyjna w teorii pielęgnowania. Analogie do arteterapii * - Postmodernizm a terapie z udziałem sztuki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53739 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15679 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 8)
Tyt. równol. : The disabled child in the library : the proceedings of the Seminar in Gdańsk (14-15 1994) and in Krynica Morska (7-8 XII 1995).
Bibliogr. przy ref. - Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11778, 7159 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42701 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania według : dodatkidogazet.pl
Chyba jestem nieśmiały / Barbara Cain ; il. Monika Pollak. Czy mogę pogłaskać psa? / Elżbieta Zubrzycka ; il. Magdalena Piotrowska. Nie lubię łaskotek! / Marcie Aboff ; il. Ewa Poklewska-Koziełło. Zbyt miła / Marjorie White Pellegrino ; il. Grażyna Rigall. Śmierdzący ser / Catherine DePino ; il. Anna Ładecka. Słup soli / Elżbieta Zubrzycka ; il. Anna Ładecka. Jak pomyślę, tak zrobię / Elżbieta Zubrzycka ; il. Andrzej Fonfara. Po co się złościć? / Elżbieta Zubrzycka ; il. Andrzej Fonfara.
Te bajki pomagają i uczą - to bajki z sensem! Każda z nich jest przyjaznym i mądrym nauczycielem, a najbardziej skuteczne są wtedy, gdy dzieci i rodzice czytają je razem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 200-206.
Książka ta jest oryginalna w swoim pomyśle. Zawiera cenne doświadczenia z pracy z dziećmi prowadzonej w bibliotece, a więc blisko książki. Opisane zajęcia w formie scenariuszy stwarzają możliwość zastosowania ich we własnej praktyce i sprawdzenia ich skuteczności. Największą wartością publikacji jest ukazanie różnych możliwości wykorzystania książki, przeżywania jej w aktywny sposób i budzenia zainteresowania książką. Prowadzi to do podniesienia motywacji do czytania, co jest obecnie jednym z najważniejszych wyznań wobec nowego "pokolenia użytkowników komputerów".Prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53372 (1 egz.)
Kaucja: 16,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 167-174.
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju.Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17616, 21821 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej