Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(5)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Okuniewski Juliusz
(2)
Trope Nicole
(2)
Wyrwińska Klaudia
(2)
Baniel Anat
(1)
Berger Dorita S
(1)
Brennan Cait
(1)
Błaż Agata
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Dudziak-Klampka Anna
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Kaczanowska Jagna (1977- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Marsh Siobhan
(1)
Mikołajewski Jarosław (1960- )
(1)
Mikołajewski Jarosław (1960- ). Bajka Uspakajanka
(1)
Mrowiec Anna
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perek Natalia
(1)
Revkovych Sofia
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Sims Sean
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Whitcomb Marsh Wendela
(1)
Wilde Kate
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(7)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura australijska
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2932)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2167)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Osoby zaginione
(876)
Relacja romantyczna
(876)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Nowa Południowa Walia (Australia)
(2)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Powieść
(2)
Thriller
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca - Moshego Feldenkraisa - największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w "małpowaniu" kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne!
Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą!
„Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: -nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami; - pozna swoje mocne strony; rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi; - zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne; - pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu; - dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie.
Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 231-234.
Funkcjonowanie osób w spektrum autyzmu w dużej mierze zależy od tego, jakie warunki oferuje im otoczenie. Nadmiar bodźców, silnie emocjonalnych wydarzeń, zmian, niezrozumiałych i niewytłumaczonych sytuacji, chroniczny stres sprawiają, że osoby te mogą gorzej radzić sobie z codziennością. Obowiązkiem dyrektora i nauczycieli jest zapewnienie każdemu uczniowi zindywidualizowanego wsparcia, adekwatnego do potrzeb i możliwości. Realizacja tego zadania nie jest łatwa, ale tylko spójne, systemowe działania całej społeczności szkolnej mogą doprowadzić do stworzenia optymalnych warunków rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks.
Książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem.
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem - trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu - zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22462 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Pies, który nas odnalazł / Jagna Kaczanowska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo W.A.B., 2022. - 254, [2] strony ; 21 cm.
Na okładce: Ta puszysta miłość daje moc!
Czasem rozpadająca się rodzina może uratować tylko. zwierzę. Pies. potrzebujący miłości jeszcze bardziej niż oni. Małżeństwo Anki i Remka przechodzi kryzys, ich dwunastoletnia córka zaczyna się buntować, a młodszy syn Kaj jest dzieckiem ze spektrum autyzmu. I kiedy wydaje się, że wszystko zmierza do katastrofy, pojawia się Fred - pies po przejściach. Nikt go nie szuka, po ciężkiej operacji, ma trafić do schroniska. Anka impulsywnie podejmuje decyzję - zabiera zwierzaka do domu. Pies w rodzinie to szkoła odpowiedzialności dla dzieci i szkoła uczuć dla dorosłych. Ale też lekcja bezinteresownej miłości. Ciepła i kojąca opowieść o tym, że zwierzęta pojawiają się w naszym życiu, by uczynić nas lepszymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-178.
W niniejszej monografii omówiono cztery testy - WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet - dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podwórkowe zwierzątka / Jarosław Mikołajewski ; ilustracje Anna Mrowiec. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Słowne, copyright 2022. - [40] stron : ilustracje ; 20 cm.
(Bajka Uspokajanka / Jarosław Mikołajewski)
(Otwarci na Świat!)
Krótka, prosta, łagodna i pełna uroku opowieść z cyklu "Bajki uspokajanki" - dla przedszkolaków, a także ich rodziców i opiekunów. Antidotum na wszechobecny pośpiech oraz wielość emocji i wrażeń. Ania nie lubi, kiedy mama wychodzi do pracy. Dziewczynce zawsze się wtedy nudzi. Ale tym razem mama radzi jej: „Zrób dziś coś ciekawego” - i żegna ją pieszczotliwie: „Pięknego dnia, piesku!”. I wtedy… co to? Ania staje się pieskiem! Wybiega na podwórko, a tam… spotyka inne zwierzątka. Zapowiada się wesoła zabawa! Inspiracją do stworzenia Bajek uspokajanek były dzieci ze spektrum autyzmu. Książki te są jednak przeznaczone dla szerszej grupy odbiorców - dla dzieci przedszkolnych, w tym dzieci wysoko wrażliwych, które często wobec codziennego przebodźcowania potrzebują uspokojenia, wyciszenia, odpoczynku. ​ Wszystko tu zostało starannie przemyślane. Fabuła jest prosta, przystępna, rytm opowieści - spokojny, niemal melodyjny, liczba postaci - ograniczona. Ilustracje mają charakter kolażowy, użyte w nich zostały różne faktury i materiały, w każdej książce pojawia się jeden przewodni element graficzny. Dodatkowo w tytułach i niektórych ilustracjach użyto liter naśladujących odręczną wycinankę, które nawiązują do kolażowych ilustracji - w każdym tomie mają one inny kolor. ​ Bajki uspokajanki ukazują się w serii Otwarci na Świat. Tworzą ją książki, które wspierają rozwój najmłodszych dzieci. Poruszają tematy bliskie codziennemu doświadczeniu maluchów. Pomagają im poznawać otaczający świat i rozumieć własne emocje, rozbudzają empatię i twórcze myślenie. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 4-8 lat.
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22370 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Gdzie jesteś, synku? / Nicole Trope ; przełożyła Klaudia Wyrwińska. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2021. - 356, [2] strony ; 21 cm.
(Filia Mroczna Strona)
Na okładce: Wczoraj całowałaś go na dobranoc. Dzisiaj twój kochany syn zniknął.
WCZORAJ CAŁOWAŁAŚ GO NA DOBRANOC. DZISIAJ TWÓJ KOCHANY SYN ZNIKNĄŁ. THEO SOMERTON MA JEDENAŚCIE LAT I JEST DZIECKIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU. NIE MÓWI, MOŻE TEŻ NIE WIEDZIEĆ, ŻE SIĘ ZGUBIŁ. NIE ZAREAGUJE NA SWOJE IMIĘ. – Twój syn zaginął – mówią, a życie, które znałam, właśnie skończyło się. – Dokąd mógł pójść? – pyta policja. – Gdzie może być? – pyta z błaganiem w głosie moja córka. Serce łomocze mi w piersi, gdy w mojej głowie pojawiają się obrazy. Domek, który wynajmujemy każdej jesieni. Podniesione głosy. Łzy. Rozpadające się małżeństwo. I najgorsze z tego wszystkiego – mój mąż, mówiący naszemu synowi, Theo, żeby uciekał. Po tym w mojej głowie pojawia się czarna dziura. Nie tak to miało wyglądać. Policja uważa, że Theo wie, co się stało, że wie, dlaczego nasza rodzina się rozpadła. Ale ja nie mam pojęcia, gdzie jest. Nie wiem, czy jest bezpieczny. I to przeraża mnie najbardziej… CHWYTAJĄCA ZA SERCE, ZAPIERAJĄCA DECH KSIĄŻKA, KTÓRA POKAZUJE, CO DZIEJE SIĘ ZA ZAMKNIĘTYMI DRZWIAMI I JAK SEKRETY MOGĄ ZNISZCZYĆ RODZINĘ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austral. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Gdzie jesteś, synku? [Książka mówiona] / Nicole Trope ; przekład: Klaudia Wyrwińska. - [Piaseczno] : Storybox.pl, [2022]. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
10 godz. 7 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/gdzie-jestes-synku-trope-nicole,p1293193396,ksiazka-p?fromSearchQuery=9788382712711.
Czyta: Anna Dudziak-Klempka.
Dostępne również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
THEO SOMERTON MA JEDENAŚCIE LAT I JEST DZIECKIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU. NIE MÓWI, MOŻE TEŻ NIE WIEDZIEĆ, ŻE SIĘ ZGUBIŁ. NIE ZAREAGUJE NA SWOJE IMIĘ. - Twój syn zaginął - mówią, a życie, które znałam, właśnie skończyło się. - Dokąd mógł pójść - pyta policja. - Gdzie może być - pyta z błaganiem w głosie moja córka. Serce łomocze mi w piersi, gdy w mojej głowie pojawiają się obrazy. Domek, który wynajmujemy każdej jesieni. Podniesione głosy. Łzy. Rozpadające się małżeństwo. I najgorsze z tego wszystkiego - mój mąż, mówiący naszemu synowi, Theo, żeby uciekał. Po tym w mojej głowie pojawia się czarna dziura. Nie tak to miało wyglądać. Policja uważa, że Theo wie, co się stało, że wie, dlaczego nasza rodzina się rozpadła. Ale ja nie mam pojęcia, gdzie jest. Nie wiem, czy jest bezpieczny. I to przeraża mnie najbardziej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 113-115.
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem.Książka "Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu" zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się.Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), to na pewno masz już pewne pojęcie na temat edukacji domowej. Być może od zawsze uczysz dziecko w domu, a może zaskoczyło cię zamknięcie szkół z powodu COVID-19. Być może twoja rodzina wciąż przebywa głównie w domu. Nauczyliście się zachowywać dystans fizyczny, stosować maseczki i często myć ręce, ale wasza szkoła może nie jest jeszcze gotowa na ponowne otwarcie. Jeśli jest czynna, ale masz w rodzinie osoby z grup ryzyka, być może wybrałeś opcję nauki w domu.Nawet jeśli dziecko jest w stanie regularnie uczęszczać do szkoły, może mu się przydać pewien rodzaj organizacji w weekendy i w trakcie wakacji. Może nawet zdecydujesz się na naukę hybrydową. Niezależnie od tego, jakie masz powody, szukasz wsparcia w realizacji edukacji domowej nastawionej na dzieci z autyzmem (fragment wstępu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-310.
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie!Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! - nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu - zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu.Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu - za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie - pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21792 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22028 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej