Metoda Montessori
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(16)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(6)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(50)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Camarda Sylwia (1983- )
(8)
Baruzzi Agnese (1980- )
(4)
Guz Sabina
(4)
Siara Olga
(4)
Brodowska Aleksandra
(3)
Czernova Marina
(3)
Helwing Daniela
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Malinowska Dominika
(3)
Masłowska Katarzyna
(3)
Pater Ewa
(3)
Pawluczuk-Solorz Monika
(3)
Poussin Charlotte
(3)
Rekosz-Domagała Lidia
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Surma Barbara
(3)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Davies Simone (1974- )
(2)
Imai Hiyoko
(2)
Kmak Paulina (1991- )
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(2)
Szczepaniak Jakub
(2)
Zdrojewska Bogumiła
(2)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(2)
Albinowska Aneta
(1)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Amann Amber
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(1)
Baldini Laura (1970- )
(1)
Berg Horst Klaus (1933- )
(1)
Ceremuga Małgorzata
(1)
Charneau Adeline
(1)
Cyganik Kamil
(1)
Davies Simone
(1)
Duffy D`Neil
(1)
Duffy Michael
(1)
Dzierżawska-Bojanowska Zofia (1983- )
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Epstein Paul (1871- )
(1)
Furman Marta
(1)
Gerc Krzysztof
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Greaney Tara
(1)
Gromek Maria
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Górecka Agnieszka
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Handzel Agnieszka
(1)
Hawranek Maria (1987- )
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jendza Jarosław
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Kierejewska Anna
(1)
Kwak Karolina
(1)
Madej Magdalena
(1)
Makowska Ola (1974- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Manakker Van de
(1)
Martín Raquel
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Meredith Taida
(1)
Munoz Beatriz M
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Pluta Aleksandra (1984- )
(1)
Puchalski Dawid
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rocchi Roberta
(1)
Roche Hadrien
(1)
Shaw Marta
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sojka-Choptiany Małgorzata
(1)
Steenberg Urlich
(1)
Szczepanik Michał
(1)
Szuksta-Cendrowska Magdalena
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali Wielcy
(1)
Tokarczyk Julia (tłumacz)
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Wierzbicka Katarzyna
(1)
Wierzbicka Katarzyna (pisarka)
(1)
Wolf Aline D
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Zimmerer Katarzyna
(1)
Łatacz Ewa (1957- )
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żyrkowska Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(10)
1945-1989
(5)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Rodzice
(18)
Dzieci
(12)
0-5 lat
(9)
6-8 lat
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(2)
9-13 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura austriacka
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Metoda Montessori
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(4)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Włochy
(3)
Polska
(2)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Gatunek
Poradnik
(19)
Opracowanie
(10)
Książka obrazkowa
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręczniki
(2)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Książka interaktywna
(1)
Książka-zabawka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim.Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny.Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: La mente del bambino.
Maria Montessori była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do szóstego roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22335 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku - pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej.Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci - dziś i w przyszłości.Wszystkich nas łączą doświadczenia smutnego okresu, który właśnie dobiegł końca; wydarzenia ostatnich lat zjednoczyły ludzi. W tych czasach jeszcze bardziej nasila się nadzieja, że edukacja pomoże zmienić świat na lepsze. Dziś wszędzie słychać opinię, że edukacja jest dla świata nadzieją na przyszłość. Dotychczas traktowano ją jako jedną z wielu drugorzędnych dziedzin wiedzy; nie przypisywano jej dużego znaczenia. Panowało przekonanie, że nie wywiera wpływu na społeczeństwo, ponieważ skupia się jedynie na małych dzieciach, uczniach, którzy nie są jeszcze obywatelami, członkami społeczeństwa. Dziś edukację postrzega się inaczej, jako niezmiernie ważną i potężną siłę, której musimy użyć, jeśli chcemy odbudować świat.Z tekstuJest to głos dojrzały, bo doktor Montessori dała te wykłady w 1946 roku, sześć lat przed śmiercią. Czytając je, można wyczuć, że zjeździła cały świat, od Argentyny po Australię, od Indii po Stany Zjednoczone, i poczyniła ważne naukowe obserwacje (.) na temat dziecka i natury ludzkiego rozwoju. W 1946 roku była już całkowicie pewna siebie i swoich postulatów. Jednak w jej głosie słychać też lekki niepokój kobiety, która często jest źle rozumiana. W tych wykładach dla studentów przedstawia swoje założenia jasno, posługując się słowami niczym młotem, z naciskiem powtarzając wnioski - jakby w nadziei, że tym razem do kogoś dotrą, że tym razem ktoś rzeczywiście zrealizuje jej sugestie. To dojrzały głos kobiety, która poświęciła całe życie pewnej idei i ma poczucie, że zostało jej już niewiele czasu.Z przedmowy Annette Heines
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! "Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście". Beatriz M. Munoz. Beatriz M. Munoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Ta książka to nieoceniona pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą stosować rozwiązania oparte na szacunku do małego człowieka, bez gróźb, nagród, szantażu czy kar. A przy tym kopalnia pomysłów na aktywności i zajęcia dla tych, którzy chcą pomóc dziecku w odkrywaniu świata. Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: zrozumieć zachowania i reakcje dziecka urządzić dom w taki sposób, aby mały człowiek mógł rozwijać swoją niezależność wykorzystywać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21272 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Wskazówki, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość dziecka Zasiewaj w dzieciach dobre idee, nawet jeśli ich nie rozumieją. Upływające lata zatroszczą się o to, by pojęły ich znaczenie i rozkwitły w ich sercach. - Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka "Montessori. 80 zabaw z dziećmi" to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie.Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko.Autorki prezentują m.in.:aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi;ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego;trening przygotowujący do nauki czytania i pisania;działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania;aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody;aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym.Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!O autorkach: Beatriz M. Munoz - nauczycielka Montessori, edukatorka pozytywnej dyscypliny. Prowadzi blog Tigriteando, na którym prezentuje zabawy edukacyjne realizowane w domu ze swoimi dziećmi. Propaguje nie tylko montessoriańskie aktywności, lecz także własną wizję metody, łącząc ją z pozytywną dyscypliną i wychowaniem pełnym szacunku dla dzieci i dorosłych, którzy się nimi opiekują. Nitdia Aznárez - biolożka, nauczycielka w Forest Schools w Szkocji. Mieszka z dwiema córkami, dwoma synami, partnerem, kilkoma zwierzętami i wieloma (zbyt wieloma) roślinami. Miłośniczka natury i wełny. Prowadzi blog 3 Macarrons, na którym promuje ideę świadomego rodzicielstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce błędny nr ISBN.
Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! "Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście". Beatriz M. MunozBeatriz M. Munoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Ta książka to nieoceniona pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą stosować rozwiązania oparte na szacunku do małego człowieka, bez gróźb, nagród, szantażu czy kar. A przy tym kopalnia pomysłów na aktywności i zajęcia dla tych, którzy chcą pomóc dziecku w odkrywaniu świata. Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: zrozumieć zachowania i reakcje dziecka urządzić dom w taki sposób, aby mały człowiek mógł rozwijać swoją niezależność wykorzystywać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ignacy idzie do przedszkola / Ada Olbrycht ; ilustracje Zosia Dzierżawska. - Warszawa : Mamania, copyright 2019. - 37, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Mamania Montessori : biblioteka przedszkolaka Montessori)
Początek przedszkola. Dla dziecka wszystko jest nowe. Nowe miejsce, nowi ludzie, nowy rytm dnia."Ignacy idzie do przedszkola" to przeznaczona dla przedszkolnych debiutantów książka, która pomoże wesprzeć ich podczas oswajania się z nową rzeczywistością. Ignacy idzie do przedszkola Montessori, gdzie spotyka się z ciepłym przyjęciem dorosłych i dzieci, ale również mierzy się z wyzwaniami typowymi dla tego okresu, jak tęsknota za domem i trudności w nawiązywaniu relacji. Książka wspiera dzieci i rodziców w tym niełatwym okresie. Przeznaczona jest dla dzieci uczęszczających do wszystkich rodzajów placówek i może stanowić źródło inspiracji do przeprowadzenia bliskościowej adaptacji. Zawiera również treści dla rodziców dotyczące adaptacji przedszkolnej oraz karty edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-202.
W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, której się towarzyszy i którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym - rodzicom i nauczycielom - pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin, nauczycielka pracująca metodą Montessori, od 2000 roku posiadająca dyplom Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką książki Montessori od narodzin do trzeciego roku życia oraz wielu zestawów pedagogicznych. Mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 172.
W TEJ KSIĄŻCE ZNAJDZIESZ JASNO I PRZYSTĘPNIE ZAPREZENTOWANE ZAŁOŻENIA PEDAGOGIKI MONTESSORI DOSTOSOWANE DLA DZIECI DO TRZECIEGO ROKU ŻYCIA, PRECYZYJNE WSKAZÓWKI I PRZYKŁADY WYKORZYSTANIA JEJ W PRAKTYCE ORAZ PONAD STO ŁATWYCH DO PRZEPROWADZENIA ROZWIJAJĄCYCH ZABAW NA CAŁY DZIEŁ.Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.CHARLOTTE POUSSIN - nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Prowadziła szkołę Montessori. Kierowała szkołą Montesori. Autorka wydanej po polsku książki Metoda Montessori. Naucz mnie to robić samodzielnie (2017).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 206-208.
Przystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe.Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem.Charlotte Poussin, Hadrien Roche i Nadia Hamidi są dyplomowanymi nauczycielkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pasjonuje ich to podejście edukacyjne, dlatego stosują je w swoich szkołach i rodzinach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mali Wielcy / Maria Isabel Sánchez Vegara)
(Smart Books)
Tekst tłumaczony z języka angielskiego, oryginał w języku hiszpańskim.
Mała Maria chciała zdobywać wiedzę, lecz uważała, że nauka w szkole jest nudna. Od najmłodszych lat przełamywała normy społeczne uczęszczając do szkoły o profiu technicznym dla chłopców. Dzięki uporowi i wytrwałości ukończyła studia medyczne i została pierwszą kobietą lekarką we Włoszech. Pracując z niepełnosprawnymi dziećmi prowadziła obserwacje i badania naukowe, aby opracować nowatorski system pedagogiczny, który zmienił tradycyjne podejście do wychowania i nauczania. Metoda Montessori oparta o wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka w duchu miłości i tolerancji, stosowana jest obecnie przez niezliczone placówki edukacyjne na całym świecie. Inspirująca opowieść o wybitnej lekarce i innowacyjnym pedagogu i prekursorce nowoczesnego nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okł. i s. tyt. również nazwa wydaw. oryg.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 752 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. równol. pol., niem. Spis treści także niem.
To co budziło tak wielkie zainteresowanie w metodzie Montessori, nazwano odkryciem dziecka lub inaczej kluczem do dziecka. Analizując koleje pierwszego wydania "Il metodo" , trzeba stwierdzić, że Maria Montessori wielokrotnie dokonywała zmian w swej metodzie. Świadczy to o ciągłej potrzebie badania rozwoju dziecka i szukania nowych możliwości jego odkrywania, sposobu jego uczenia się, nabywania różnych umiejętności, pamiętając jednak o zasadzie wolnego wyboru i własnej aktywności dziecka w przygotowanym otoczeniu. Dowodem na to, że spadkobiercy myśli pedagogicznej Marii Montessori podążają za dzieckiem, nie zatrzymują się na badaniach dokonanych w zeszłym stuleciu, jest niniejsza pozycja, której celem jest ukazanie, w jaki sposób pracuje się współcześnie z dziećmi, jak dziecko się uczy oraz jaka jest pozycja i rola nauczyciela montessoriańskiego w polskich placówkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16272 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Forma i typ
Tytuł serii: Biblioteka Montessori
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. wł., niem. Spis treści także niem.
Idea pedagogiczna Marii Montessori znana jest na świecie od ponad stu lat, jej rozwój i recepcja przebiegały w różnych krajach na różne sposoby. Celem tej publikacji jest przedstawienie polskiemu Czytelnikowi historycznych uwarunkowań rozwoju myśli pedagogicznej Marii Montessori we Włoszech, w Niemczech i w Polsce oraz aktualnego stanu recepcji tegoż systemu w Polsce. Zebrane w tej publikacji artykuły są próbą przybliżenia i rozpowszechnienia idei pedagogicznych Marii Montessori realizowanych w coraz to liczniejszych, nowo powstająych w Polsce żłobkach, przedszkolach i szkołach podstawowych.Fragment recenzji:(...) Redaktorka naukowa tej publikacji Barbara Surma napisała we Wstępie: "W myśl Marii Montessori, podążając za dzieckiem, jesteśmy w stanie pomóc mu rozwinąć jego osobowość, bez względu na to gdzie mieszka, jakim językiem się posługuje, jaką wyznaje religię... Ta różnorodność nie dzieli, a jednoczy. Dziecko niesie pokój. Naszym zadaniem jest tylko odkryć to dziecko i pomóc mu rozwinąć jego osobowość" .Teksty zawarte w pracy zbiorowej dają świadectwo możliwości realizacji tego podstawowego zadania wychowawczego (...)Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Bibliogr. s. 199-214.
"W czasie przemian obejmujących niemal każdą dziedzinę życia pedagodzy podejmują refleksję nad sposobem wychowania młodego człowieka oraz nad potrzebą stworzenia nowego systemu edukacji. Trwa poszukiwanie metod wychowawczych, które odpowiadałyby wyzwaniom czasu. Tworzy się nowe systemy, ale także czerpie inspirację z tych, które rozwijały się na przeŞłomie XIX i XX wieku. W ostatnich latach (od 1989 roku) w Polsce, w dobie pluralizmu i większej autonomii szkół, powstały i funkcjonują różnego typu placówki oświatowe, które w wielu przypadkach można zaliczyć do szkół eksperymentalnych i alternatywnych, czy to w sensie organizacyjnym, ideowym czy metodycznym. Twórcy niektórych tych placówek korzystają z doświadczeń europejskich reformatorów prowadzących szkoły alternatywne w Europie Zachodniej. Jednym z systemów oświatowych reaktywowanych ostatnio w polskich przedszkolach i szkołach jest system pedagogiczny Marii Montessori (1870-1952), któremu poświęcam tę książkę..."
Wstęp * I.Wychowanie i edukacja w systemie pedagogicznym Marii Montessori - podstawy teoretyczne * 1.Początki i rozwój systemu pedagogicznego Marii Montessori * 1.1.Biografia Marii Montessori * 1.2.Rozwój i recepcja myśli pedagogicznej Marii Montessori w świecie * 1.3.Rozwój i recepcja myśli pedagogicznej Marii Montessori w Polsce * 2.Teoretyczne założenia systemu pedagogicznego Marii Montessori * 2.1.Podstawy filozoficzne * 2.2.Założenia psychologiczne * 2.3.Podstawy socjologiczne * 2.4.Pedagogiczne aspekty koncepcji wychowania Marii Montessori * 2.5.Metodyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori * 2.6.Krytyczne oceny dzieła pedagogicznego Marii Montessori * 3.Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w Polsce i we Włoszech * 4.Miejsce systemu pedagogicznego Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i we Włoszech * II.Metodologiczne podstawy pracy * 5.Metodologia badań własnych * 5.1.Problematyka badań * 5.2.Zmienne i wskaźniki * 5.3.Metody, techniki i narzędzia badawcze * 5.4.Charakterystyka badanych instytucji i grup * 5.5.Organizacja i przebieg badań * 5.6.Charakterystyka zgromadzonego materiału badawczego * III.Pedagogika Marii Montessori w praktyce - analiza badań własnych * 6.Twórcze wykorzystanie systemu pedagogicznego Marii Montessori w praktyce * 7.Cele wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 7.1.Cel główny i cele szczegółowe wychowania w systemie pedagogicznym Marii Montessori * 7.2.Cel główny i cele szczegółowe w polskich placówkach montessoriańskich * 7.3.Cele kształcenia we włoskich placówkach montessoriańskich * 7.4.Cele w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech - porównanie i interpretacja * 8.Treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 8.1.Treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori * 8.2.Treści wychowania i kształcenia w polskich placówkach montessoriańskich * 8.3.Treści wychowania i kształcenia we włoskich placówkach montessoriańskich * 8.4.Porównanie i interpretacja treści wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 9.Metody wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 10.Formy wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 11.Środki wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 12.Efekty wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech * 13.Uwarunkowania efektywności wychowania i kształcenia w systemie pedagogicznym Marii Montessori w polskich i włoskich placówkach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej * 14.Postulaty dla praktyki * Bibliografia * Spis tablic * Spis fotografii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16271 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11753, 6491 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wycieczka do lasu / Katarzyna Wierzbicka ; ilustracje: Paulina Kmak. - Warszawa : Zielona Sowa, 2023. - 44, [4] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Już Czytam )
U góry okładki: Zgodne z pedagogiką Montessori.
Wiek: 6+.
Gosia wprost nie może doczekać się klasowej wycieczki do lasu. Gdy zbliża się długo wyczekiwany wyjazd, nic nie idzie po myśli dziewczynki. Gosia doświadcza różnych emocji, w których opanowaniu pomagają jej dorośli. Dzięki temu klasowa wycieczka doskonale się udaje! Kolejna odsłona znanej i lubianej serii do pierwszego czytania „Już czytam”. Książki opracowane zgodnie z metodą Montessori, napisane przez doświadczoną pedagog – Katarzynę Wierzbicką. Treść dobrana w taki sposób, aby uwrażliwić dziecko na zmiany zachodzące w świecie, zwrócić uwagę na naturę i bliskość relacji. Seria pomoże wzbogacić wiedzę oraz doskonalić umiejętności społeczne. Na końcu każdej książki znajdują się pytania do tekstu. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowy sąsiad / Katarzyna Wierzbicka ; ilustracje Paulina Kmak. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2023. - 45, [3] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Już Czytam! )
Zgodne z pedagogiką Montessori.
Wiek 6+.
Malwina jest smutna, bo rodzina jej przyjaciółki Izy, która przez wiele lat mieszkała w sąsiednim mieszkaniu, wyprowadza się z kraju. Na ich miejsce wprowadzają się inni ludzie, Malwina obawia się, że już nigdy nie znajdzie tak dobrej koleżanki, a z Izą straci kontakt. Czy nowy sąsiad zastąpi Malwinie najlepeszą przyjaciółkę?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Z elementami metody Montessori.
Dziecko w wieku 4-5 lat jest ciekawe świata, ma chłonny umysł i chętnie się uczy nowych rzeczy, ponieważ pisanie i czytanie, liczenie, rysowanie, wycinanie, malowanie czy przeprowadzanie prostych doświadczeń fizycznych to dla niego nie tylko nauka, ale przede wszystkim doskonała zabawa.Możesz wspomóc rozwój swojej pociechy, korzystając z zawartych w tej książce różnorodnych ćwiczeń językowych, matematycznych, przyrodniczych i plastycznych bazujących na metodzie opracowanej przez Marię Montessori. Towarzysz dziecku w wykonywaniu ćwiczeń: objaśniaj polecenia, bądź uważnym i wrażliwym przewodnikiem po otaczającym świecie.Bogumiła Zdrojewska jest nauczycielem dyplomowanym i od ponad 30 lat pracuje z dziećmi, wykorzystując metodę Marii Montessori. Cechuje ją innowacyjne podejście do wychowywania i uczenia najmłodszych oraz chęć do stałego poszerzania swoich kompetencji pedagogicznych. Swoją pasją dzieli się z podopiecznymi w Przedszkolu Miejskim nr 220 w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje pierwsze wyrazy / Bogumiła Zdrojewska ; ilustracje Ola Makowska. - Kraków : Wydawnictwo RM, 2021. - 70, [2] strony : ilustracje ; 27 cm.
Na okładce : Ćwiczenia z elementami metody Montessori.
Oto kolejny zeszyt ćwiczeń w edukacyjnej serii dla przedszkolaków w duchu metody Marii Montessori - pomaga rozwijać umiejętność pisania i czytania. Umysł dziecka w wieku 4-5 lat stale się rozwija. Jest ono ciekawe świata i chętnie uczy się nowych rzeczy, a przy tym traktuje naukę jak zabawę. W tym wieku poszerza swój zasób słów, próbuje poznawać pierwsze litery, czytać sylaby i łączyć je w słowa. Warto więc wspomóc swoją pociechę w nauce pisania i czytania, korzystając z zawartych w tej książce różnorodnych ćwiczeń językowych bazujących na metodzie opracowanej przez Marię Montessori. Towarzysz dziecku w wykonywaniu zadań: objaśniaj polecenia, bądź uważnym i wrażliwym przewodnikiem po otaczającym was świecie.Bogumiła Zdrojewska jest nauczycielem dyplomowanym i od ponad 30 lat pracuje z dziećmi, wykorzystując metodę Marii Montessori. Cechuje ją innowacyjne podejście do wychowywania i uczenia najmłodszych oraz chęć do stałego poszerzania swoich kompetencji pedagogicznych. Swoją pasją dzieli się z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21755 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej