Dziecko w wieku poniemowlęcym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(30)
Autor
Brodowska Aleksandra
(3)
Czernova Marina
(3)
Jegier Aneta
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Rekosz-Domagała Lidia
(3)
Blau Melinda (1943- )
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Ellison Sheila
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Helwing Daniela
(2)
Hogg Tracy
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(2)
Panek Marta
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Sears Martha
(2)
Sears William
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(2)
Andrzejewska Joanna
(1)
Aquilar Marcela
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Boutavant Marc (1970- )
(1)
Bradley Elizabeth H. (1962 - )
(1)
Broda Martyna
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Davies Simone
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Emanuel Louise (1953- )
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdinandi Susan
(1)
Gajda Aleksandra (pedagog)
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Grzymowicz Sabina
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hyla Karolina
(1)
Imai Hiyoko
(1)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kamińska-Suchanek Beata
(1)
Karney Alicja
(1)
Karwowska Edyta
(1)
King Julie Adair
(1)
Kostuch-Wiśniewska Beata
(1)
Kot Marcin
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Machajska Joanna
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Matter Philippe
(1)
Maze Deborah
(1)
Murray Lynne (1950- )
(1)
Nelsen Jane
(1)
Pater Ewa
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Pniewska Karolina (psychologia)
(1)
Polesek Aleksandra
(1)
Rodziewicz Joanna
(1)
Rola Beata
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Strzałkowska Anna
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Szymor Piotr
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Vialles Catherine
(1)
Zachariasz Karolina
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(23)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Indeks.
Takiej książki jeszcze nie było!Nowe wyzwania współczesnej pedagogiki wymagają od nauczycieli szczególnych kompetencji oraz umiejętności reagowania na nieustanne zmiany w systemie edukacji. Ta publikacja to wyjątkowy podręcznik - proste w strukturze i skuteczne narzędzie, przydatne w edukacyjnej i wychowawczej pracy z małymi dziećmi! Książka zawiera techniki, zabawy i gry stymulujące rozwój dziecka od narodzin aż do 5 roku życia. Zamieszczono w niej ponad 600 dydaktycznych scenariuszy, które można wykorzystać w indywidualnej pracy z dzieckiem lub do pracy w grupach. Dodatkowo obszerna jej część została poświęconą szczególnym technikom pedagogicznym, opartym na współczesnych zasadach dydaktyki.Jest to kompleksowa pomoc dla nauczycieli pracujących w żłobkach i przedszkolach. Prezentuje pomysły do stosowania w praktyce oraz podpowiada nowoczesne sposoby ewaluacji i planowania pracy z dziećmi.Dla kogo jest ta książka?Polecamy dla nauczycieli żłobków i przedszkoli, pedagogów, psychologów, logopedów - wszystkim uczestniczącym w edukacji małego dziecka, towarzyszącym mu w jego rozwoju.Wszelkie placówki edukacyjno-wychowawcze.Dlaczego warto ją nabyć?To profesjonalne kompendium dla nauczycieli i pedagogów. Skarbnica praktycznych scenariuszy zajęć na każdy etap rozwoju dziecka (od 45 dnia do 5 roku życia).To rzetelnie opracowany "gotowiec", opatrzony porcją teoretycznego komentarza.Proponuje nowatorskie, wyrastające doświadczenia, rozwiązania dydaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju.mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język.dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś kimś wyjątkowym : relaksacje dla dzieci / Martyna Broda ; ilustracje: Karolina Hyla. - Warszawa : Mamania, copyright 2020. - 42, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
Jak pomóc dzieciom wyciszyć się wieczorem, przed snem lub w ciągu dnia, po szczególnie emocjonujących zajęciach? Co może pomóc złagodzić napięcie i stres, wywołać uśmiech i błogie zadowolenie? "Jesteś kimś wyjątkowym. Relaksacje dla dzieci" to zbiór pięknie zilustrowanych historii umożliwiających dzieciom wejście w stan głębokiego relaksu, wraz z instrukcją przeprowadzania relaksacji i propozycjami ich modyfikacji w zależności od indywidualnych potrzeb. Przy dłuższym stosowaniu wzmocnią koncentrację uwagi, rozwiną wyobraźnię, zredukują lęki i poprawią relacje w grupie i w domu. Będą inspiracją do ćwiczenia wyobraźni, tworzenia własnych scenariuszy i tym samym wspaniałej zabawy. Czerpiąc to, co najlepsze, z praktyk medytacyjnych, pozytywnych afirmacji, wizualizacji i pracy z oddechem, autorka wprowadza małych i dużych czytelników w bajkowy, bezpieczny i błogi świat niczym nieskrępowanej wyobraźni. Wystarczy zacząć od paru spokojnych, głębokich oddechów. "Wyobraź sobie, że leżysz na ciepłej, pachnącej trawie. Leżysz z zamkniętymi oczami i wyobrażasz sobie, że obok ciebie leżą, trzymając się za ręce, wszystkie bliskie ci osoby, które znasz lub lubisz, które są dla ciebie ważne. Trzymacie się mocno za ręce i nagle czujesz, jak zaczynacie powoli się unosić, unosicie się delikatnie w powietrzu, powoli się obracając".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20507 D (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Inspirujące pomysły na pracę z dziećmi w wieku 2-3 lat i starszymi. Instrukcje w formie historyjki do wspólnego czytania. Cenne wskazówki.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Inspirujące pomysły na pracę z dziećmi w wieku 2-3 lat i starszymi. Instrukcje w formie historyjki do wspólnego czytania. Cenne wskazówki.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21884 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Inspirujące pomysły na pracę z dziećmi w wieku 2-3 lat i starszymi. Instrukcje w formie historyjki do wspólnego czytania. Cenne wskazówki.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 81-84.
Porady dla rodziców, opiekunów, studentów, terapeutów w oparciu o całościowy rozwój dziecka - Dominika Czachorowska Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka:- porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka;- bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce;- omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy;- omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy.Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy.Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy.Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego.Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 226-227.
"Mam nadzieję, że dzięki tej inspirującej, praktycznej i pięknej książce nauki mojej prababci trafią do domów na całym świecie“ Carolina MontessoriWyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem.Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym:- Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem;- Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem;- Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat;- Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie;- Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy).O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 118-119.
Jest to część programu "Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka" - podręcznik dla nauczyciela. Podzielony jest on na trzy części: "Skarbnicę wiedzy", "Skarbnicę pojęć" i "Skarbnicę pomysłów".W "Skarbnicy wiedzy" Dorota Dziedziewicz - Autorka tej części - przedstawia program "Do góry nogami". Opisuje jego strukturę walory oraz podstawy teoretyczne. Podkreśla, jak ważne w rozwoju dziecka są pierwsze lata jego życia. Niezwykłą rolę w tym okresie odgrywa dorosły (nauczyciel lub rodzic). To on powinien pomagać dziecku poznawać świat, stwarzać mu okazje do jego odkrywania poprzez działanie, poprzez zabawę. Powinien przy tym pamiętać, żeby wspierać wszystkie sfery rozwoju dziecka: psychoruchową, społeczno-emocjonalną i twórczej aktywności. Trudne terminy użyte przez Autorkę w tej części zostały wyjaśnione w "Skarbnicy pojęć".Najważniejszą częścią podręcznika jest "Skarbnica pomysłów" - scenariusze zajęć. W pierwszym z nich Autorki (Dorota Dziedziewicz i Edyta Karwowska) opisały sposób wykonania nietoperza Gacusia - maskotki, która towarzyszy maluchowi podczas zajęć zaproponowanych w tym programie. Kolejne scenariusze zostały opracowane według powtarzającego się schematu. Na początku spisane są potrzebne materiały, numery kart aktywności i kart do wycinania, które należy przygotować. Dodatkowo wyszczególnione są realizowane cele. Dalej znajduje jest scenariusz zabawy oraz wskazówki dla osoby prowadzącej. Każde ćwiczenie ma zabawny temat, precyzyjnie sformułowany cel i zadania. Zabawy mają dwa stopnie trudności, żeby elastycznie dopasować ich poziom do możliwości i potrzeb dziecka. Pierwsze zadanie jest trudniejsze od drugiego. Każde z nich można jednak wykonać na wiele sposobów, dostosowując stopień trudności do możliwości malucha, i dlatego przy poleceniach znajdują się dodatkowe pomysły i wskazówki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
365 dni twórczej zabawy to zbiór wspaniałych pomysłów rodzinnych gier i zabaw, które ożywią wyobraźnię maluchów i pomogą twórczo spożytkować dziecięcą aktywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla rodziców z serii "365", cieszącej się w Ameryce wielkim powodzeniem dzięki swojej lekkiej, niekonwencjonalnej i przystępnej formie. Autorki pokazują, jak odkryć niezwykłość najzwyklejszych chwil spędzanych razem z naszą pociechą. Konkretne pomysły pozwalają pełniej zrozumieć wagę codziennych zdarzeń dla rozwoju dziecka, bliżej towarzyszyć mu w poznawaniu świata i głębiej przeżywać radość tych wspólnych doświadczeń. 365 dni z kochanym maleństwem jest prostym i praktycznym poradnikiem na pierwsze dni, miesiące i lata rodzicielstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 409-416.
Pierwsza na polskim rynku książka opisująca konkretne przykłady krótkoterminowej pracy psychoterapeutycznej z rodzinami niemowląt i dzieci poniżej piątego roku życia. Ukazuje rodziny skierowane do poradni psychologicznej z powodu rozmaitych problemów dzieci ? od niemowlęcych kłopotów ze snem, karmieniem i płaczliwością poprzez lęki separacyjne, nadpobudliwość, agresję i napady wściekłości, fobie, rywalizację pomiędzy rodzeństwem u starszych dzieci, aż po objawy psychosomatyczne, takie jak egzemy, astma czy nietrzymanie moczu.Brytyjskie terapeutki dziecięce, Louise Emanuel i Elizabeth Bradley, pokazują także czytelnikom paletę dramatów rodzicielskich ? sytuacje separacji lub rozwodu, samotnego rodzicielstwa, śmierci lub niepełnosprawności rodzeństwa, depresji poporodowej. Delikatnie i bez oceniania opisują ich związek z kłopotami dzieci. Czytelnik towarzyszy rodzicom podczas sesji terapeutycznych, doświadcza ich zmiany od bezradności i poczucia, że ponieśli porażkę, do ulgi, zrozumienia zachowań swoich dzieci i nadziei.Autorki opierają się na podejściu terapeutycznym wypracowanym przez Tavistock Clinic w Londynie. Korzystają z teorii psychoanalitycznych oraz z wiedzy płynącej z obserwacji niemowląt. Książka przedstawia sprawdzony i stosowany z powodzeniem od wielu lat w Tavistock model pięciu konsultacji terapeutycznych pomocny każdemu specjaliście pracującemu z małymi dziećmi. Jest to pozycja niezbędna dla psychoterapeutów pracujących z dziećmi i rodzinami, ale z lektury skorzystają z pewnością także nauczyciele i opiekunowie pracujący w żłobkach i przedszkolach, lekarze i asystenci rodzinni, a także rodzice chcący zrozumieć swoje dzieci. Niewątpliwym walorem książki są liczne opisy przypadków oraz pokazanie modelu terapeutycznego funkcjonującego w ramach publicznej służby zdrowia. Ukazanie skutecznej pracy z rodzinami z tak małymi dziećmi czyni z tej książki swojego rodzaju podręcznik profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19703 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
9 godz. 26 min.
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Czyta Paulina Holtz.
Dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.
Książka dla nauczycieli przedszkoli i rodziców.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17432, 18369 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20292, 20291 (2 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Moja mama mnie rozumie.
Jeden z najwyżej cenionych poradników dla rodziców, którzy pragną lepiej zrozumieć swoje dziecko. Okazuje się, że każde niemowlę już w chwili narodzenia jest "jakieś". Kod genetyczny określa temperament, silne i słabe strony charakteru oraz skłonności i upodobania. Na co więc mają wpływ rodzice? Na zachowanie dziecka oraz rozwój jego zdolności i umiejętności. Znajdź w książce test, który pozwoli Ci ocenić charakter i temperament Twojego dwulatka. Musisz dobrze poznać swojego berbecia, aby potem mieć z nim mniej kłopotów. Autorka znakomicie tłumaczy sposoby postępowania z różnymi dziećmi oraz podaje rozwiązania rozmaitych codziennych problemów. Dowiesz się, jaka jest metoda na złośnika tupiącego nogami w sklepie, co robić, gdy dziecko marudzi, jak wychowywać aniołka lub energicznego urwisa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moi Rodzice Mnie Rozumieją!)
Tym razem Tracy Hogg, konsultantka w dziedzinie opieki nad małymi dziećmi, założycielka firmy Baby Technique, podejmuje zagadnienia i dylematy rodzicielskie właściwe dla okresu przed-przedszkolnego. Magiczny świat dwuletniego dziecka wymaga odpowiedniego postępowania.Autorka proponuje rodzicom rozwiązania, które zakładają, że każde dziecko jest inne i niepowtarzalne: - ZPOP - zastanowienie, pouczenie, ograniczenie, pochwała - zwrócenie uwagi, które nie zaburza poczucia bezpieczeństwa. - MSW - mówienie, słuchanie, wyjaśnianie - pozwala zrozumieć sposób myślenia dziecka. - PiR - porządkowanie i rytualizacja - każdy dzień staje się dzięki temu przewidywalny i spokojny. - Trening umiejętności - nowe doświadczenia dla dziecka i więcej swobody dla rodziców. - Świadoma dyscyplina - nauka właściwych zachowań i kontrolowania emocji z pełną odpowiedzialnością, że wychowujemy głównie poprzez przykład.
Wstęp - Szeptanie do uszek dwulatków * Rozdział I. Kochajmy nasze "chodziaczki" * Rozdział II. Strategia czterech czynników - S.Z.O.P. * Rozdział III. Porządkowanie i rytualizacja - łatwiejsze zmagania z dwulatkiem * Rozdział IV. Żegnajcie, pieluchy - droga do samodzielności * Rozdział V. Witaj, mowo - podtrzymanie dialogu poprzez M.S.W. ( Rozdział VI. Świat prawdziwy - pomoc w doskonaleniu życiowych umiejętności * Rozdział VII. Świadoma dyscyplina - uczymy dzieci samokontroli * Rozdział VIII. Złodzieje czasu - czasochłonne problemy dwulatków * Rozdział IX. Nowy pasażer - kiedy rodzina się powiększa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku / Aneta Jegier, Bożena Kurelska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 244, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 237-244.
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć prógprzedszkola.Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : opieka i wychowanie / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin , 2021. - 216, [1] strona ; 22 cm.
Książka zawiera scenariusze zajęć żłobkowych, programy pro??laktyczne i zalecenia do pracy w żłobku.Publikacja stanowi ważny głos w toczącej się wciąż dyskusji na temat standardów opieki i wychowania małego dziecka. Zgromadzone tu artykuły mogą być źródłem inspiracji do podejmowania innowacyjnych działań opiekuńczych i wychowawczych w placówkach żłobkowych. Zaprezentowane treści są przejawem troski o przyszłość i losy dzieci, jak również ich bliskich, którzy mimo podjętej decyzji o oddaniu swoich pociech do żłobka czują niepokój o nie. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną rodzice małych dzieci, kadra opiekuńcza żłobków oraz pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość realiów życia żłobkowego, a także możliwości i ograniczeń, jakie niesie żłobkowa codzienność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci - rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.W serii polecamy:1. Żłobek. Opieka i wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21798 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej