Psychologia stosowana
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Brammer Lawrence M
(1)
Clough Peter (1949- )
(1)
Cooper Mick
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dobroczyński Bartłomiej (1958- )
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(1)
Hetherington Angela (1953- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kasprzewski Jacek
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kolańczyk Alina. Red
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kromer Oktawia (1991- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
McKinley William Runyan
(1)
Mieścicki Jerzy
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Radmacher Sally A
(1)
Reuchlin Maurice
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Santorski Jacek
(1)
Sheridan Charles L
(1)
Strycharczyk Doug
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Weigl Barbara
(1)
Wilkin-Day Aleksandra
(1)
Wojciszke Bogdan. Red
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Żardecka Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(2)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Psychologia stosowana
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 149-163.
Streszczenie w języku angielskim.
Jak będziemy rozumieć osobowość, rozwój, cykl życia, wspieranie rozwoju?Podstawowe założenia ontologiczne i epistemologiczne modelu wspierania rozwoju osobowościModel wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia. Próba integracjiOsoby kluczowe i dostępne im narzędzia wspierania rozwoju osobowościRodzicielstwoSpecyficzne kompetencje wspierające rozwój osobowości w całym cyklu życiaDziecięcy mózg- neurobiologiczne podstawy rozwoju zdrowej osobowościRodzicielski mózg - neurobiologiczne podstawy rodzicielstwa bliskości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20236 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7374, 8244 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 324 - 339. Indeks.
Niniejsza książka stara się odpowiedzieć na pytanie, jak żyć, aby być szczęśliwym. Czytelnik dowiaduje się nie tylko, jak udzielić pomocy samemu sobie w trudnych chwilach życia, ale również jak pomóc innym w podejmowaniu właściwych działań i osiągnięciu szczęścia. Zdaniem autorki kluczem do zrozumienia człowieka znajdującego się w sytuacji problemowej jest poznanie świata jego życia, czyli całości możliwych horyzontów doświadczenia, a także dotarcie do jego indywidualnego świata znaczeń. Książka zawiera poglądy słynnych psychologów, pedagogów i filozofów na temat wspomagania rozwoju oraz liczne przykłady sytuacji, w których pomoc wspomagającego okazała się skuteczna i doprowadziła do rozwiązania problemu, uratowała przed depresją bądź rozpadem małżeństwa. Jest adresowana przede wszystkim do psychologów i studentów psychologii, specjalistów z dziedziny nauk społecznych i medycznych, a także do osób niezwiązanych zawodowo z pomaganiem, które interesują się zagadnieniami z zakresu psychologii lub pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Kaucja: 26,93 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze 2011.
Bibliografia na stronach 356-359.
Nagroda Teofrasta w kategorii Książka Popularnonaukowa, Psychologiczna książka roku 2011 według ,,Charakterów".
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio?Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać.Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem "wyjście", potrzebujecie zupełnie innego poradnika - jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Stosowana psychologia rehabilitacji / Stanisław Kowalik. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2018. - 428, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii ; t. 17)
Bibliografia na stronach 362-400. Indeksy.
Stosowaną psychologię rehabilitacji wyróżnia autorskie ujęcie problematyki. Decydują o tym trzy cechy książki.Po pierwsze, przedstawiona w niej wiedza psychologiczna, odnosząca się do osób niepełnosprawnych i ich rehabilitacji, skonfrontowana została z doświadczeniami praktycznymi autora książki. Wyniki tej konfrontacji spowodowały, że niektóre z powszechnie przyjmowanych zasad działania psychologów w obszarze rehabilitacji osób z zaburzeniami psychicznymi, urazami mózgu, przewlekłymi chorobami somatycznymi, widocznymi uszkodzeniami ciała są przez Stanisława Kowalika kontestowane.Po drugie, w książce przedstawiono wiele propozycji innego odczytania problemów doświadczanych przez osoby niepełnosprawne i pomocy psychologicznej w ich rozwiązywaniu. Przy czym autorowi nie chodziło o negowanie już istniejących praktyk rehabilitacyjnych, instytucjonalnie uznawanych za poprawne. Bardziej zależało mu na ukazaniu alternatywnych form pracy z osobami niepełnosprawnymi.Po trzecie, wiele z omówionych w książce propozycji pracy psychologa rehabilitacji nawiązuje do tradycji, gdy tworzony był ten dział psychologii stosowanej. Można ją określić jako okres zrównoważonego regulowania praktyki rehabilitacyjnej przez wiedzę naukową i ideały humanistyczne. Natomiast w obserwowanej obecnie sytuacji stopniowej dehumanizacji rehabilitacji, warto ciągle przypominać o tych ideałach, szczególnie gdy pracujemy z osobami niepełnosprawnymi.Stanisław Kowalik (ur. 1947) - profesor dr hab., pracuje w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu i na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym (II Wydział Psychologii we Wrocławiu). Ukończył studia psychologiczne i socjologiczne na Wydziale Nauk Społecznych UAM w Poznaniu, a następnie pracował w różnych instytucjach i organizacjach zajmujących się rehabilitacją osób niepełnosprawnych. Jednocześnie prowadził badania naukowe i zajęcia dydaktyczne w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu, Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu, Instytucie Psychologii UKW w Bydgoszczy. Poza psychologią rehabilitacji zajmował się stosowaną psychologią społeczną. Opublikował około 250 artykułów oraz 6 książek, w tym: Uśpione społeczeństwo. Szkice z psychologii globalizacji (2015), Mentalne wspomaganie niepełnosprawnych sportowców (2013, współautor Ryszard Botwina) oraz Psychologia rehabilitacji (2007).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usługa czysto platoniczna : jak z samotności robi się biznes / Oktawia Kromer. - Wydanie I - Wołowiec : Czarne, 2021. - 240, [7] stron ; 23 cm.
(Reportaż)
Co biznes ma wspólnego z miłością? Gdy spojrzeć na to na chłodno, można stwierdzić, że niewiele. Ale chłodne spojrzenie to ostatnia rzecz, na której zależy temu, kto pragnie coś sprzedać. Bohaterami tej książki są ludzie gotowi zapłacić za erzac bliskości. Emeryci zadłużający się na produkty mające dać im "ciepło macierzyńskiej miłości", studentka psychologii, która za zaskórniaki kupuje w pakietach "przyjacielski dotyk", "akceptację" i "obecność", nieśmiały uczeń "trenera podrywu" gotowy na polecenie swojego guru rzucić się w centrum handlowym z pocałunkami na przypadkową dziewczynę. Oktawia Kromer podąża szlakiem firm, które oferują klientom takie i inne zadziwiające towary i usługi. Rozmawia też z samymi przedsiębiorcami: przytulaczami, sprzedawcami ze sklepu wysyłkowego dla więźniów, swatkami, agentkami biur matrymonialnych, pocieszycielką w żałobie... Wiele z tych biznesów wzbudza niesmak. Czuć w nich cynizm, żerowanie na samotności klientów. Część przedsiębiorców ma jednak dobre intencje. A niektórzy sami są samotni. Szewc bez butów chodzi? Tak bywa i ze sprzedawcami "usługi czysto platonicznej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, orzecznictwo, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia zawiera teksty podejmujące zagadnienia odnoszące się do trzech obszarów aktywności, będących źródłem radości lub trudności, sukcesów i porażek w radzeniu sobie z nimi przez współczesnych dorosłych. Problemy, z którymi dorośli najczęściej borykają się, dotyczą własnej osoby i relacji z innymi, w tym z partnerem/małżonkiem i współpracownikami, kolegami, a także kwestii zdrowia somatycznego, wreszcie ze zmianami cywilizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57566 (1 egz.)
Kaucja: 32,12 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 209-212.
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych.Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.:- Jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują?- Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie?- Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy?- Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko?Patronat: Forum Logopedy, mutyzmportal.pl, Poradnia Terapii Mutyzmu Mówię
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20426 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36469 (1 egz.)
Kaucja: 300,00 zł
Książka
W koszyku
Historia polskiej myśli psychologicznej : wydanie nowe / Teresa Rzepa, Bartłomiej Dobroczyński. - Wydanie drugie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 494, [2] strony : faksymilia, portrety ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 439-476. Indeks.
Studiowanie dokonań wybitnych psychologów przybliża do odpowiedzi na fundamentalne pytania: kim tak naprawdę jesteśmy i jaki sens ma nasza egzystencja. Wszak psychologia jest jedną z kilku najważniejszych dziedzin, które od dawna poszukują odpowiedzi na te i im podobne kwestie, chlubiąc się pluralizmem koncepcji i strategii badawczych, a zarazem borykając się z nimi.Historia polskiej myśli psychologicznej w syntetyczny sposób pokazuje narodziny oraz dzieje polskiej psychologii naukowej, stosowanej oraz psychoanalizy. Autorzy opisują historię polskiej psychologii począwszy od rozważań o charakterze psychologicznym zawartych w dawnych tekstach naukowych, przez pierwsze projekty uprawiania psychologii jako samodzielnej dyscypliny naukowej, po powołanie katedr i pracowni psychologicznych oraz funkcjonowanie psychologii pozauniwersyteckiej, stosowanej. Monografia prezentuje dzieje polskiej psychologii do wybuchu drugiej wojny światowej.W nowej wersji książki dokonaliśmy kilku istotnych modyfikacji, które dotyczą psychologii stosowanej, eugeniki i psychoanalizy. Niektóre z rozdziałów i podrozdziałów napisaliśmy od nowa. Znacząco rozbudowaliśmy wiele wątków, w tym charakterystyki m.in. Abramowskiego, Dąbrowskiego, Heinricha, Ochorowicza, Szumana. Staraliśmy się uwypuklić kontakty polskich psychologów z innymi ośrodkami oraz wskazać na relacje z ich zagranicznymi nauczycielami i kolegami. Tam, gdzie się to dało pokazać - jak choćby w odniesieniu do Abramowskiego, Dąbrowskiego, Heinricha, Joteyko, Twardowskiego, psychologii stosowanej czy psychoanalizy - uwzględniliśmy recepcję polskich osiągnięć za granicą. Staraliśmy się też zaakcentować, że w budowaniu polskiej psychologii aktywnie uczestniczyli badacze o różnym pochodzeniu etnicznym. W ten sposób dążyliśmy do opracowania, na ile to możliwe, policentrycznej historii psychologii. Jednocześnie wystrzegaliśmy się "romantyzacji", rzetelnie prezentując wartościowe przykłady intelektualnej i kulturalnej przeszłości polskiej myśli psychologicznej.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47668 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Dlaczego pomimo tych samych umiejętności, wiedzy i doświadczenia niektórzy z nas lepiej radzą sobie ze stresem, presją i wyzwaniami?.
Bibliografia, netografia na stronach 337-347. Indeks.
Odporność psychiczna to umiejętność skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, ze stresem i z presją. Determinuje ona sposób reagowania na trudności zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Osoby silne i odporne psychicznie wierzą we własne umiejętności, są otwarte na nowe wyzwania i z wytrwałością dążą do celu. Lepiej sobie radzą z potencjalnie stresującymi sytuacjami, łatwiej znoszą krytykę i nieprzychylne uwagi, a porażkę traktują jako okazję do rozwoju osobistego. Częściej też odnoszą sukces. Rozwijanie odporności psychicznej umożliwia optymalne wykorzystanie posiadanych umiejętności, a jej pomiar pozwala zaplanować odpowiednie wsparcie. Przedstawiony przez autorów model odporności psychicznej i kwestionariusz do jej oceny są cennymi narzędziami w procesie rekrutacji pracowników, w zarządzaniu talentami czy w planowaniu awansu. Umożliwiają także precyzyjne określenie potrzeb szkoleniowych i rozwojowych. Są powszechnie stosowane w biznesie, edukacji, służbie zdrowia, sporcie i życiu społecznym. Dzięki zamieszczonym w książce licznym studiom przypadków poznajemy skuteczne i sprawdzone techniki rozwijania odporności psychicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19388 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [281]-290.
Spis treści * Wstęp * Rozdział 1. * Człowiek w organizacji * 1.1. Charakterystyka zachowania organizacyjnego * 1.2. Modele badawcze zachowań organizacyjnych * 1.3. Globalny aspekt współczesnego zarządzania * 1.3.1. Globalizacja procesów ekonomicznych * 1.3.2. Globalizacja procesów kulturowych * Rozdział 2 * Jednostkowy poziom zachowań organizacyjnych * 2.1. Czynniki biograficzne i profesjonalne * 2.1.1. Płeć * 2.1.2. Status rodzinny i ekonomiczny * 2.1.3. Wiek * 2.1.4. Zawód i wykształcenie * 2.1.5. Stan zdrowia * 2.1.6. Fizjognomia * 2.1.7. Chronotyp człowieka * 2.2. Czynniki psychologiczne * 2.2.1. Percepcja * 2.2.1.1. Zmysłowe mechanizmy percepcji * 2.2.1.1.1. Układ wzrokowy * 2.2.1.1.2. Układ słuchowy * 2.2.1.2. Abstrakcyjne mechanizmy percepcji * 2.2.1.2.1. Pamięć i procesy poznawcze * 2.2.1.2.2. Myślenie * 2.2.2. Zdolności i inteligencja * 2.2.3. Osobowość, temperament, charakter * 2.2.3.1. Osobowość * 2.2.3.2. Temperament * 2.2.3.3. Charakter * 2.2.4. System potrzeb i motywacja * 2.2.4.1. Charakterystyka procesu motywacyjnego * 2.2.4.2. Motywacja a zachowanie organizacyjne * Rozdział 3 * Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego * 3.1. Grupa zadaniowa * 3.1.1. Pojęcia opisujące grupę zadaniową * 3.1.2. Style kierowania i autorytet władzy * 3.1.2.1. Style kierowania * 3.1.2.2. Autorytet władzy * 3.1.3. Zdolności kierownicze * 3.1.4. Zwierzchnictwo i władza * 3.2. Komunikacja interpersonalna * 3.2.1. Sieci komunikacyjne - normalne * 3.2.1.1. Formalna sieć komunikacyjna * 3.2.1.2. Nieformalna sieć komunikacyjna * 3.2.2. Sieci komunikacyjne - patologiczne * 3.2.2.1. "Mur milczenia" * 3.2.2.2. Komunikacja wybiórcza * 3.2.2.3. Syndrom grupowego myślenia * 3.2.3. Komunikacja jako perswazja * 3.2.3.1. "Pranie mózgu" jako patologiczna totalna perswazja * 3.2.3.2. Negocjacje jako częściowa perswazja * 3.2.3.3. Reklama jako naiwna perswazja * 3.3. Kultura organizacyjna i cywilizacja techniczna * Rozdział 4 * Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego * 4.1. Istota organizacji * 4.2. Struktura systemu organizacyjnego * 4.2.1. Cechy struktury systemu organizacyjnego * 4.2.2. Modele struktury organizacyjnej * 4.2.3. Elementy składowe organizacji * 4.2.3.1. Dwa podstawowe wzorce struktury systemu organizacyjnego * 4.2.3.2. Pięcioelementowy model systemu organizacyjnego H. Mintzberga * 4.2.3.3.Model podsystemów organizacyjnych D. Katza i R.L. Khana * 4.3. Polityka organizacyjna i praktyka wykorzystania zasobów ludzkich * 4.3.1. Analiza zawodów * 4.3.2. Rekrutacja i selekcja psychologiczna * 4.3.3. Programy treningu i rozwoju zawodowego * 4.3.3.1. Trening psychologiczny w doskonaleniu kadr * 4.3.3.2. Metody treningu psychologicznego w doskonaleniu kadr * 4.3.3.3. Programy rozwoju karier pracowniczych * 4.3.3.4. Systemy oceny szans rozwoju kariery * 4.4. Kultura w zachowaniach organizacyjnych * 4.4.1. Kultura jako wartość * 4.4.2. Kultura organizacyjna * 4.5. Rozwój organizacji * 4.5.1. Oporność wobec zmian organizacyjnych * 4.5.1.1. Indywidualne źródła oporności * 4.5.1.2. Organizacyjne źródła oporności * 4.5.1.3. Procesualne źródła oporności * Rozdział 5 * Stres organizacyjny * 5.1. Teoretyczne podstawy stresu * 5.1.1. Fizjologiczna teoria stresy H. Selye??go * 5.1.2. Psychologiczne teorie stresu * 5.1.2.1. Interakcyjny model stresu G.R. Elliotta i C. Eisdorfera * 5.1.2.2. Transakcyjna teoria stresu R. Lazarusa i S. Folkman * 5.1.2.3. Koncepcja stresowych zdarzeń życiowych B.S. i B.P. Dohrenwendów * 5.1.2.4. Koncepcja stresowych czynników pracy L. Lewego i M. Frankenhauser * 5.1.2.5. Koncepcja stresorów organizacyjnych J. Ivancevicha i M.T. Mattesona * 5.1.2.6. Koncepcja stresu organizacyjnego R.L. Khana i Ph. Byosiere * 5.1.2.7. Model analizy cyklów stresowych J.E. McGratha * 5.2. Reakcje na stres * 5.2.1. Model reakcji na stres J. Reykowskiego * 5.2.2. Reakcje bezpośrednie na stres organizacyjny * 5.2.3. Fizjologiczna teoria zmęczenia E. Grandjeana * 5.2.4. Reakcje odroczone na chroniczny stres organizacyjny * 5.2.4.1. Koncepcje "wypalenia się zawodowego" * 5.2.4.1.1. Wypalenie się zawodowe jako proces w koncepcji Christiny Masłach * 5.2.4.1.2. Koncepcja wypalenia się zawodowego R. Golembiewskiego * 5.2.4.1.3. Model wypalenia się zawodowego C. Noworola i T. Marka * 5.2.4.1.4. Koncepcja skutków wypalenia się zawodowego J. Howarda D. Cunninghama i P. Rechnitzera * 5.2.4.2. Koncepcja Salutogenezy Aarona Antonowsky??ego * 5.3. Sposoby radzenia sobie ze stresem * 5.3.1. Odporność na stres * 5.3.2. Radzenie sobie ze stresem * 5.4. Perspektywy profilaktyki stresu organizacyjnego * Rozdział 6 * Wybrane zagadnienia psychologii zarządzania * 6.1. Psychologiczne aspekty działalności kierowniczej * 6.2. Psychologiczne instrumenty zarządzania * 6.2.1. Zarządzanie przez wzmocnienie pozytywne * 6.2.2. Zarządzanie przez kształtowanie pozytywnego obrazu (image) firmy * 6.2.2.1. Tworzenie stereotypów * 6.2.2.2. Spostrzeganie społeczne * 6.2.2.3. Wpływ czynników sytuacyjnych na percepcję społeczną * 6.2.2.4. Facylitacja społeczna * 6.2.2.5. Subiektywne szacowanie korzyści i strat * 6.2.2.5.1. Teoria sprawiedliwości dystrybutywnej G.C. Homansa * 6.2.2.5.2. Teoria sprawiedliwej płacy E. Jaques??a * 6.2.2.5.3. Teoria maksymalizacji zysków E. I G. Walsterów * 6.2.3. Zarządzanie przez motywację * 6.2.3.1. Wzorce motywacyjne w zarządzaniu wg D. Katza * 6.2.3.1.1. Konformizm wobec norm systemu organizacyjnego * 6.2.3.1.2. Instrumentalne nagrody systemowe * 6.2.3.1.3. Instrumentalne nagrody indywidualne * 6.2.3.1.4. Satysfakcja z pracy * 6.2.3.1.5. Interakcja celów osobistych i systemu wartości z celami i wartościami systemu organizacyjnego * 6.2.3.1.6. Satysfakcja płynąca z przynależności do małych grup roboczych * 6.2.3.2. Motywacyjna rola pieniądza * 6.2.3.2.1. Ujęcie behawioralne * 6.2.3.2.2. Ujęcie popędowe * 6.2.3.2.3. Ujęcie psychoanalityczne * 6.2.3.2.4. Ujęcie holistyczne * 6.2.3.2.5. Ujęcie poznawcze * 6.2.3.3. Wartościowanie pracy * 6.3. Praktyczne aspekty psychologii zarządzania * Aneksy *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.06.2024)
Książka
W koszyku
(Podręcznik Akademicki / [Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej])
Bibliogr. s. 164-176.
Książka jest znakomitym przykładem wykorzystania wiedzy teoretycznej dla formułowania refleksji i umiejętności potrzebnych do jej wykorzystania do oddziaływań praktycznych. Dotyczy wprawdzie tylko dwóch obszarów psychologii: psychologii rozwoju i podstawowych umiejętności pomagania, ale - mam nadzieję - jest zapowiedzią dalszych tomów poświęconych innym dziedzinom psychologii.Całość monografii pomyślana jest jako zbiór ćwiczeń dla studentów, ale także, jak piszą autorki, może być źródłem pomysłów w przekazywaniu wiedzy psychologicznej rodzicom, nauczycielom czy uczniom. Większość ćwiczeń jest poprzedzana lekturą publikacji naukowych, opisujących najważniejsze prawidłowości wyjaśniające omawiane zjawisko. Same ćwiczenia są pomyślane jako stymulacja studentów do uczenia się przekształcania wiedzy teoretycznej w praktyczne działania, ale także do tworzenia nowych pytań i formułowania nowych hipotez wyjaśniających taki a nie inny przebieg oddziaływań. Interaktywność, aktywność studentów, dyskurs w poszukiwaniu rozumienia zjawisk psychologicznych są podstawową zaletą tych ćwiczeń.Z recenzji wydawniczej prof. dr hab, Czesława. Czabafy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17015 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 176-183, 186, wykaz dokumentów s. 192.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11021 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej