Pielęgniarki i pielęgniarze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Bac Aneta
(1)
Bodys-Cupak Iwona
(1)
Cynkier Beata
(1)
Czaja Ewa (pielęgniarstwo)
(1)
Dyk Danuta
(1)
Dzikowska Mirosława
(1)
Gabryś Teresa
(1)
Gawor Anna
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gutysz-Wojnicka Aleksandra
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Janus Edyta
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kawalec-Kajstura Ewa
(1)
Kowalewska Marta
(1)
Kołłajtis-Dołowy Anna
(1)
Kózka Maria
(1)
Kózka Mariusz (1954- )
(1)
Majda Anna (pielęgniarstwo)
(1)
Malinowska-Lipień Iwona
(1)
Ogarek Maria
(1)
Ogórek-Tęcza Beata
(1)
Orzeł-Nowak Anita
(1)
Pieczyrak Urszula
(1)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Puto Grażyna
(1)
Płaszewska-Żywko Lucyna
(1)
Radzik Teresa
(1)
Reczek Agata
(1)
Walewska Elżbieta
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Wojnar-Gruszka Katarzyna
(1)
Wojtan Stanisław (nauki medyczne)
(1)
Wojtas Katarzyna (pielęgniarstwo)
(1)
Zalewska-Puchała Joanna
(1)
Ziarko Ewa
(1)
Ścisło Lucyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Leczenie
(3)
Osoby w wieku starszym
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Młodzież
(1)
Narząd ruchu
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Odżywianie
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pielęgniarstwo anestezjologiczne i intensywnej opieki
(1)
Pielęgniarstwo holistyczne
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Starość
(1)
Trening pamięci
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradnik
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa.Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii ?Terapia zajęciowa?, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich.Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin):kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu,pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego,zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów,omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki,przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych,zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pielęgniarstwo anestezjologiczne i intensywnej opieki stanowi złożoną i pełną wyzwań dziedzinę pielęgniarstwa, która wymaga od pielęgniarek stałego aktualizowania wiedzy i doskonalenia umiejętności praktycznych. Książka stanowi źródło aktualnej wiedzy z zakresu podstawowych i zaawansowanych procedur medycznych i opisuje współudział pielęgniarki w świadczeniach diagnostyczno-terapeutycznych realizowanych na rzecz pacjenta znieczulanego i w stanie zagrożenia życia. Zagadnienia dotyczące opieki pielęgniarskiej przedstawiono w formie zaplanowanego, zorganizowanego, celowego działania realizowanego z wykorzystaniem struktury klasyfikacji diagnoz pielęgniarskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 616 (1 egz.)
Kaucja: 89,25 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Nie powinno budzić wątpliwości stwierdzenie, że od zdrowia psychicznego dzieci zależy dobrakondycja przyszłego społeczeństwa. Skoro tak jest, nasuwa się pytanie, w jakim stopniu dorośli dbają o rozwój psychiczny dzieci. Sądząc po wzroście wskaźników rozpowszechnienia wśród nastolatków zachowań autoagresywnych (samobójczych i niesamobójczych samouszkodzeń), przemocy rówieśniczej, przestępczości oraz zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych (w tym tzw. dopalaczy), zaburzeń zachowania i emocji, należy sądzić, że nadal nie ma adekwatnej do potrzeb dzieci opieki, ani na poziomie rodziny, ani instytucji, szkoły i państwa. W Stanach Zjednoczonych już w połowie lat 60. ubiegłego stulecia powstała przy Kongresie specjalna Komisja ds. Zdrowia Psychicznego Dziecka. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego nawet co piąte dziecko cierpi z powodu różnych zaburzeń psychicznych, a tylko 21 otrzymuje adekwatną opiekę.W Polsce w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju powołano Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Od 2000 roku Rzecznik podejmuje działania na rzecz zapewnienia dziecku pełnego i harmonijnego rozwoju, z poszanowaniem jego godności i podmiotowości.Żeby pomagać dzieciom z zakłóceniami rozwoju psychicznego, należy prawidłowo je diagnozować. Podstawą są podręczniki i klasyfikacje zaburzeń psychicznych. Od lat 30. ubiegłego stulecia (kiedy ukazał się pierwszy amerykański podręcznik psychiatrii dziecięcej Leo Kannera) w szybkim tempie zaczęły pojawiać się kolejne publikacje. O ile w I edycji podręcznika diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych American Psychiatric Association (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders ? DSM, 1952) występowały tylko 4 specyficzne kategorie dla dzieci, o tyle już w kolejnych ich liczba istotnie się zwiększała. W ostatniej, 5. edycji DSM (2013) został wyodrębniony cały rozdział poświęcony zaburzeniom neurorozwojowym, w którym po kolei omawiane są: niesprawność intelektualna, zaburzenia komunikacji (w tym jąkanie), zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia z deficytem uwagi i nadruchliwością (ADHD), specyficzne zaburzenia w uczeniu się, zaburzenia motoryki (koordynacji, o obrazie stereotypii ruchowych, tików).Mając na uwadze rozbieżności pomiędzy obowiązującą nadal w Polsce klasyfikacją ICD-10 a DSM-5, redaktorki tego podręcznika zaproponowały autorom poszczególnych rozdziałów uwzględnienie obydwu klasyfikacji. Dla pediatrów przydatnym uzupełnieniem diagnostyki zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa (?Klasyfikacja diagnostyczna DC:0?3R?, Oficyna Wydawnicza ?Fundament? 2005).Poważnym problemem w diagnostyce zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest ich współwystępowanie oraz dynamika obrazu klinicznego, którą wyjaśnia m.in. powszechnie znany model etiologiczny stres-podatność. Ponadto, poza czasochłonną diagnozą aktualnego stanu psychicznego u małego pacjenta i ewentualnych problemów zdrowotnych w przeszłości (od poczęcia) w zakresie wszystkich funkcji i narządów, konieczna jest m.in. ocena psychologiczna dziecka i określenie jego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i deficytów poznawczych oraz systemu rodzinnego i funkcjonowania społecznego (w złożonym procesie diagnostycznym pomocna może być książka ?Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Podręcznik kliniczny? Claudia Cepedy wydany w Polsce w 2012 roku). Nasz podręcznik nie wyczerpuje listy wszystkich zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, autorzy opisują te najczęściej występujące lub stwarzające problemy w procesie diagnozy.Odrębnym zagadnieniem w psychiatrii dzieci i młodzieży po postawieniu diagnozy jest zaplanowanie postępowania terapeutycznego. W wielu przypadkach nie opracowano standardów leczenia zaadaptowanych do warunków polskich, w tym uwzględniających dopuszczone do stosowania w wieku rozwojowym leki psychotropowe. Poważnym i palącym problemem w leczeniu psychiatrycznym dzieci i młodzieży w Polsce jest także trudny dostęp do opieki ambulatoryjnej i stacjonarnej ? wynika to m.in. z niedostatecznego finansowania tej podstawowej dziedziny medycyny, a w związku z tym brakuje profilowanych placówek oraz specjalistów. Istnieją jeszcze w Polsce regiony, w których nie ma żadnego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży.Warto pamiętać, że specjalizacja w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży została reaktywowana po długiej przerwie w 2006 roku. W jej ramach możliwe są dwie ścieżki ? po specjalizacji z psychiatrii (skrócona dwuletnia) oraz po stażu podyplomowym (pięcioletnia). Pediatrzy, mimo że jako pierwsi mają kontakt z każdym dzieckiem (chociażby z powodu obowiązkowych szczepień), nie są przygotowywani w czasie swojej specjalizacji do diagnozowania i leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego.Mamy nadzieję, że ten podręcznik będzie ważnym uzupełnieniem wiedzy z zakresu diagnozy i leczenia zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej, nie tylko dla lekarzy pracujących z dziećmi i młodzieżą, ale także dla pielęgniarek, psychologów i przedstawicieli innych zawodów medycznych.prof. Agnieszka Gmitrowicz i prof. Małgorzata Janas-Kozik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną.Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 378-388. Indeks.
Obecnie, osoby w wieku podeszłym stanowią ponad 10 ogólnej populacji świata, a według prognoz ten odsetek cały czas wzrasta. Postęp cywilizacyjny powoduje, że żyjemy dłużej i nic w tym dziwnego, że chcemy jak najdłużej w pełni funkcjonować w społeczeństwie czerpiąc z życia satysfakcje i radość i zachować zdrowie. Odpowiednia dieta i aktywny tryb życia stanowią do tego najwłaściwszą drogę.Publikacja w całości została poświęcona tematyce starzenia się i zdrowej diecie seniora. Pozwala zrozumieć starość jako naturalny i fizjologiczny etap życia człowieka. Opisuje zmiany zachodzące w organizmie i wynikające z tego dolegliwości seniorów, a także porusza problem postrzegania starości zarówno przez nich samych jak i przez osoby młode. Książka zawiera informacje o chorobach towarzyszących starości i zaburzeniach w stanie zdrowia, w których zastosowanie odpowiedniego postępowania dietetycznego może przynieść pozytywne efekty zdrowotne poprzez łagodzenie objawów, zahamowanie toczącego się procesu chorobowego zmniejszając ryzyko groźnych powikłań. Istotnym elementem książki jest znaczenie żywienia w chorobach neurodegeneracyjnych objawiających się zaburzeniami funkcji poznawczych. Poza zaleceniami dietetycznymi Autorka wskazuje na duże znaczenie opiekuna niesamodzielnej osoby starszej, by utrzymać dobry stan odżywienia, dobre samopoczucie i zachowanie wysokiej jakości życia niepełnosprawnej osoby starszej. Przedstawiono m. in. praktyczne wskazówki dotyczące karmienia czy komunikacji z osobami dotkniętymi demencją.Książkę kierujemy do wszystkich seniorów, członków ich rodzin i opiekunów, a także pielęgniarek, lekarzy, dietetyków, pracowników placówek opieki krótko- i długoterminowej i wszystkich innych, którzy pragną dowiedzieć się w jaki sposób, za pomocą racjonalnego odżywiania i zdrowego stylu życia opóźnić procesy starzenia, zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób wieku podeszłego osób, a także jak zachować siły i witalność, by jak najdłużej cieszyć się niezależnym życiem i sprawnością fizyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
Książka adresowana jest zarówno do studentów pielęgniarstwa, jak i pracujących pielęgniarek. W dwóch pierwszych częściach książki przedstawiono podstawowe założenia teorii D. Orem, zgodnie z którą pielęgniarka, dysponując wiedzą i doświadczeniem wykorzystuje różnorodne metody, aby pacjent stał się możliwie niezależny od innych. Chorobę opisano jako sytuację trudną dla pacjenta, wskazano na psychospołeczne następstwa choroby oraz znaczenie wsparcia społecznego i edukacji w przygotowaniu chorego do samoopieki. W trzeciej części zamieszczono opisy przypadków pacjentów z wybranymi schorzeniami oraz modele pielęgnowania, a także wyjaśnienia zmian patofizjologicznych w danym układzie oraz wynikających z nich objawów. [Opis pochodzi ze strony wydawnictwa].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Senior sprawny intelektualnie : ćwiczenia, zadania, gra edukacyjna / Jolanta Piekarska, Wiesław Piekarski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 149 stron : ilustracje, fotografie ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [148]-149.
Dla rodzin osób, które zaczynają odczuwać problemy z pamięcią.
„Senior sprawny intelektualnie. Ćwiczenia, zadania, gra edukacyjna” to kontynuacja książki „Aktywny senior. Jak zachować sprawność intelektualną w podeszłym wieku?”, kładzie jednak akcent na praktyczne ujęcie tematu. Poradnik zawiera 110 zadań aktywizujących intelektualnie seniorów, ujętych w ramy 11 warsztatów, oraz oryginalną grę edukacyjną „Senior w podróży”. Zarówno warsztaty, jak i gra są tak skonstruowane, by pokazać starszym ludziom, że rozrywki umysłowe to sposób na ciekawe, pożyteczne i atrakcyjne spędzanie czasu wzmocnione wspólnym przeżywaniem określonych emocji i rozwiązywaniem problemów. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie się z chorym psychicznie / dr hab. n. społ. Ewa Wilczek-Rużyczka. - Wydanie II. - Warszawa : PZWL, 2019. - XI, [1], 132, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Wydanie I ukazało się nakładem Wydawnictwa Czelej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób profesjonalnie zajmujących się chorymi psychicznie oraz dla studentów kierunków medycznych i humanistycznych.
Książka jest skierowana do wszystkich osób, które chcą pomagać chorym psychicznie, również do studentów kierunków medycznych i humanistycznych. W poszczególnych rozdziałach omówiono zarówno podstawy teoretyczne komunikowania się, jak i jego specyfikę w przypadku osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi. Ponadto przedstawiono problemy i sytuację tych osób w rodzinie i społeczeństwie, z uwzględnieniem aspektów etycznych i prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58317 (1 egz.)
Kaucja: 46,02 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej