Fizjoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Bac Aneta
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Banat Marcin
(1)
Baniel Anat
(1)
Barbasiewicz Agnieszka
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bukowska Anna (fizjoterapeuta)
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Czernik Ewa
(1)
Daroszewski Paweł
(1)
Donatelli Robert A
(1)
Drwięga Małgorzata (ortopeda)
(1)
Dębiec-Bąk Agnieszka
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna
(1)
Frisch Herbert
(1)
Gnat Rafał
(1)
Hlaváček Jiří
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Ignaszewska-Kuhbauch Jolanta
(1)
Janus Edyta
(1)
Jarząbek Aneta
(1)
Jasiński Ryszard (fizjoterapia)
(1)
Jaworek Rafał
(1)
Johnson Jane (1965- )
(1)
Jopek Renata
(1)
Kamiński Jakub (ortopeda)
(1)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(1)
Kałka Dariusz
(1)
Kobylarek Aleksander (1968- )
(1)
Kokosz Mirosław
(1)
Kosior Monika
(1)
Koszczyc Marta
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Lewandowski Jacek (rehabilitacja)
(1)
Magiera Leszek
(1)
Małkiewicz Grażyna
(1)
Mańka Jacek
(1)
McGill Stuart (1957- )
(1)
Mioduszewski Paweł
(1)
Mraz Małgorzata
(1)
Mucha Dariusz
(1)
Mularska-Kucharek Monika
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Paszkowska Małgorzata
(1)
Pawliszko Robert
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Podsiadło Jolanta
(1)
Porges Stephen W
(1)
Roex Jacques
(1)
Rosenberg Stanley
(1)
Rosińska Agnieszka (fizjoterapeuta)
(1)
Salamon-Krakowska Katarzyna (1969- )
(1)
Shield Benjamin (1964- )
(1)
Skrzek Anna
(1)
Stryła Wanda
(1)
Sytar Jakub
(1)
Szczepańska-Gieracha Joanna
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Tarczyński Mariusz
(1)
Turek Katarzyna
(1)
Walaszek Robert
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiktorowicz Robert
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Zakowicz Ilona
(1)
Zapotoczny Robert (1968- )
(1)
Zdanowska Urszula
(1)
Zygmont Agnieszka
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Fizjoterapeuci
(20)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Terapia zajęciowa
(5)
Fizjoterapia
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Fizjoterapia dziecięca
(2)
Fizykoterapia
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Leczenie
(2)
Narząd ruchu
(2)
Postawa ciała
(2)
Sprawność fizyczna
(2)
Terapia manualna
(2)
Akupresura
(1)
Ból
(1)
Choroby kręgosłupa
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Depresja
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Ergonomia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Jakość życia
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Masaż
(1)
Nerw błędny
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Odpoczynek
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Projektowanie architektoniczne
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ręka
(1)
Sport
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Starość
(1)
Stawy (anatomia)
(1)
Sytuacja (psychologia)
(1)
Trauma
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady postawy
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zdrowy styl życia
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(15)
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na okładce.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 185-189. Indeks.
Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomieszczeń oraz wybranych budynków użyteczności publicznej i transportu. Omówiono także ergonomię wykonywania czynności oraz wybrane adaptacje pomagające w wykonywaniu czynności życia codziennego. Treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej. Ergonomia jest nauką interdyscyplinarną. Jej głównym celem jest polepszanie warunków pracy człowieka. Wyróżnia się ergonomię koncepcyjną (wprowadzanie zasad ergonomii podczas opracowania koncepcji oraz projektowania) i ergonomię korekcyjną (korektę warunków pracy na drodze modernizacji już funkcjonujących stanowisk pracy). Ergonomia i adaptacje odgrywają ważną rolę w terapii zajęciowej, która jest istotnym elementem fizjoterapii. . Podręcznik ten, podobnie jak poprzednie, które ukazały się w serii "Terapia zajęciowa", przygotowali doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy. Książka dostarcza aktualnych wiadomości i może stanowić kompendium wiedzy niezbędnej w codziennej praktyce. W publikacji przedstawiono:- teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania adaptacji, środowisko pracy dla osób z niepełnosprawnością),- wytyczne do projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (wybrane pomieszczenia, obiekty użyteczności publicznej, transport),- zasady ergonomii w wykonywaniu czynności życia codziennego (w pozycji stojącej i siedzącej, przenoszenie osób i przedmiotów),- wybrane adaptacje pomagające w ergonomicznym wykonywaniu czynności życia codziennego (czynności podstawowe i złożone, wypoczynek, życie społeczne). Próba zamieszczenia w jednej zwartej publikacji całości problematyki związanej z ergonomią i adaptacjami w terapii zajęciowej była dużym wyzwaniem. Z tego zadania Autorzy wywiązali się jednak bardzo dobrze. W efekcie powstało oryginalne opracowanie, które przyjęło formę prze­wodnika [...] Książka wypełnia lukę na polskim rynku publikacji poświęconych ergonomii i adaptacji w terapii zajęciowej. Przejrzysta forma prezentacji najważniejszych informacji związanych z poszczególnymi działami ergonomii i adaptacji w terapii zajęciowej powoduje, że książka może stanowić zarówno swego rodzaju wstęp dla tych wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z terapią zajęciową, jak i być powtórką dla tych, którzy wiedzę związaną z tą formą terapii już posiedli. (Fragment recenzji)dr hab. n. k. f. Jacek Wilczyński, prof. UJK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Dysfunkcje narządu ruchu są najczęstszą grupą schorzeń wśród pacjentów. Aby skutecznie im pomóc, należy sięgać po zróżnicowane środki terapeutyczne. Jedną z metod, która stanowi niezbędny element właściwie prowadzonej rehabilitacji oraz potrafi znacząco podnieść jakość życia osoby chorej nawet w sytuacji, gdy walczy ona z chorobą postępującą i niewyleczalną, jest terapia zajęciowa.Podręcznik ten jest kolejną pozycją z serii ?Terapia zajęciowa?, tak jak poprzednie, opracowaną przez praktyków i zarazem nauczycieli akademickich.Bogato ilustrowana publikacja (ponad 160 rycin):kompleksowo przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu,pokazuje możliwości i sposoby pracy m.in. w przypadkach dysfunkcji pochodzenia neurologicznego, ortopedycznego, reumatologicznego i urazowego,zawiera krótką charakterystykę wybranych schorzeń narządu ruchu oraz opis towarzyszących im typowych objawów, mających znaczący wpływ na obniżanie funkcjonalności pacjentów,omawia sposoby przemieszczania się chorych z dysfunkcjami narządu ruchu z uwzględnieniem podstawowej wiedzy z zakresu protetyki i ortotyki,przedstawia studia przypadków ilustrujące postępowanie terapeuty zajęciowego oraz zastosowanych przez niego rozwiązań terapeutycznych,zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Podręcznik polecany osobom kształcącym się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce ISBN poprzedniego wydawcy oraz oryginału.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla fizjoterapeutów, trenerów, lekarzy, sportowców oraz studentów wydziałów fizjoterapii, medycyny i wychowania fizycznego.
Książka z powodzeniem może zostać skierowana do szerszego niż rzesza fizjoterapeutów grona odbiorców, a to ze względu na swą niezwykle bogatą zawartość opracowaną przez zespół światowej klasy specjalistów. Oprócz zagadnień bezpośrednio związanych z rehabilitacją czytelnik odnajdzie tutaj informacje dotyczące fizjologii tkanek miękkich organizmu człowieka, dokładny opis mechanizmów związanych ze zmęczeniem i wyczerpaniem możliwości wysiłkowych, dane na temat głównych zjawisk z zakresu patofizjologii prowadzących do wystąpienia urazów, nowoczesnych koncepcji treningowych (zwłaszcza plajometrii, treningu stabilizacji centralnej oraz nerwowo-mięśniowego), a także wskazania dietetyczne. Całość nie jest zawieszona w ulotnym eterze trywialnych spekulacji, lecz wspiera się na prawdziwie bogatej i aktualnej literaturze naukowej, której obszerne spisy można odnaleźć na końcu każdego z rozdziałów. Z tego względu w docelowej grupie odbiorców podręcznika powinni znaleźć się nie tylko fizjoterapeuci, ale również trenerzy, lekarze, studenci wydziałów fizjoterapii, medycyny i wychowania fizycznego, sportowcy oraz osoby chcące w bardziej świadomy sposób uprawiać rekreacyjnie ulubione dyscypliny sportowe.
Cześć 1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE TKANEK MIĘKKICH * 1. Podstawowa wiedza na temat więzadeł i ścięgien oraz ich rehabilitacji * Część 2. FIZJOLOGIA MIĘŚNI:: PODSTAWY STOSOWANIA ĆWICZEŁ * 2. Pojęcie napięcia mięśni * 3. Metabolizm beztlenowy podczas wysiłku * 4. Metabolizm aerobowy podczas ćwiczeń fizycznych * CZĘŚĆ 3. ZMĘCZENIE ORAZ USZKODZENIE MIĘŚNI I POJĘCIE PRZETRENOWANIA * 5. Zmęczenie mięśni * 6. Przeciążenia oraz uszkodzenia mięśni * 7. Fizjologiczne skutki przetrenowania i roztrenowania * CZĘŚĆ 4. PATOFIZJOLOGIA URAZÓW PRZECIĄŻENIOWYCH U SPORTOWCÓW * 8. Patofizjologia urazów u sportowców wykonujących rzuty sponad głowy * 9. Anatomia i patofizjologia stabilizacji centralnej * 10. Wzajemne zależności między tułowiem a podłożem * CZĘŚĆ 5. BADANIE STABILIZACJI CENTRALNEJ DLA CELÓW SPORTOWYCH * 11. Ocena stawu panewkowo-ramiennego, barkowo-obojczykowego i łopatkowo-żebrowego u sportowców wykonujących rzuty ponad głową * 12. Ocena stabilizacji centralnej tułowia i stawu biodrowego * CZĘŚĆ 6. PODSTAWY FIZJOLOGII ĆWICZEŁ SPORTOWYCH * 13. Trening siłowy u sportowców * 14. Plajometria w rehabilitacji * 15. Trening nerwowo-mięśniowy * 16. Terapia manualna w medycynie sportowej * CZĘŚĆ 7. ZAGADNIENIA SPECJALNE DOTYCZĄCE TRENINGU I USPRAWNIANIA SPORTOWCÓW * 17. Dieta przeznaczona dla sportowców * ZAŁĄCZNIKI * Załącznik A. Podejście do diagnostyki różnicowej w ortopedii * Załącznik B. Rehabilitacja poprzez trening czynnościowy - przypadki w sporcie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 615 (1 egz.)
Kaucja: 97,96 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca - Moshego Feldenkraisa - największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w "małpowaniu" kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [121]-123.
Dla osób zawodowo zajmujących się usprawnianiem seniorów, przyszłych terapeutów i terapeutów zajęciowych oraz seniorów.
Książka przygotowana przez specjalistów posiadających kliniczne doświadczenie w pracy z osobami starszymi. Opisane najczęstsze problemy wynikające z procesów starzenia się i współistniejących chorób u osób w starszym wieku - szczególnie z zakresu neurologicznego, kardiologicznego, urologicznego oraz zaburzenia funkcji poznawczych. Zawiera praktyczne porady i ćwiczenia. Stworzona z myślą o osobach zawodowo pracujących na rzecz seniorów i związanych z tematyką usprawniania osób w wieku starszym. Treść zainteresuje również samych seniorów i pomoże w zachowaniu psychofizycznej sprawności.
Słowo od Autorek * 1. Na czym polega proces starzenia się? * 2. Wpływ sprawności fizycznej na codzienne funkcjonowanie seniorów * 3. Wpływ sprawności umysłowej na codzienne funkcjonowanie seniorów * 4. Wpływ chorób neurologicznych, kardiologicznych i urologicznych na sprawność ruchową i poznawczą osób starszych * 4.1. Choroby neurologiczne wieku starszego * 4.1.1. Udary mózgu * 4.1.2. Choroba Parkinsona * 4.1.3. Choroba Alzheimera * 4.1.4. Inne zespoły otępienne * 4.1.5. Spadek sprawności ruchowej * 4.1.6. Spadek sprawności poznawczej * 4.2. Choroby kardiologiczne wieku starszego * 4.2.1. Nadciśnienie tętnicze * 4.2.2. Choroba niedokrwienna serca * 4.2.3. Przewlekła niewydolność serca * 4.2.4. Spadek sprawności ruchowej * 4.2.5. Spadek sprawności poznawczej * 4.3. Choroby urologiczne wieku starszego * 4.3.1. Nietrzymanie moczu * 4.3.2. Zakażenia układu moczowego * 4.3.3. Spadek sprawności ruchowej * 4.3.4. Spadek sprawności poznawczej * 5. Wspomaganie sprawności fizycznej porady praktyczne * 5.1. Ćwiczenia chodu i równowagi * 5.1.1. Ćwiczenia siłowe dolnej części ciała * 5.1.2. Ćwiczenia rozciągające kończyn dolnych * 5.1.3. Ćwiczenia wytrzymałościowe * 5.1.4. Ćwiczenia równoważne * 5.2. Ćwiczenia codziennych czynności * 5.2.1. Ćwiczenia siłowe górnej części ciała * 5.2.2. Ćwiczenia rozciągające górnej części ciała * 5.2.3. Ćwiczenia równoważno-rozciągające * 5.3. Ćwiczenia ruchów precyzyjnych * 6. Wspomaganie sprawności umysłowej porady praktyczne * 6.1. Ćwiczenia procesów myślowych * 6.2. Ćwiczenia pamięci * 6.3. Ćwiczenia uwagi * 6.4. Ćwiczenia orientacji * 6.5. Ćwiczenia funkcji wykonawczych * 7. Taniec sposobem na usprawnianie osób starszych * 7.1. Ćwiczenia nawyku prawidłowej postawy * 7.2. Funkcje terapeutyczne tańca * 8. Muzyka sposobem na usprawnianie osób starszych * 9. Adaptacje i porady ułatwiające samodzielne funkcjonowanie ruchowe i poznawcze seniorów * 9.1. Wspomaganie wzroku * 9.2. Oświetlenie * 9.3. Ułatwianie prac domowych * 9.4. Samodzielne spożywanie posiłków * 9.5. Korzystanie z komunikacji i samochodu * 9.6. Samodzielne zakupy * 9.7. Zażywanie leków * 9.8. Płatności * 9.9. Transfery * 9.10. Bezpieczny chód * 9.11. Oznaczanie otoczenia * 9.12. Trening wydolności i wytrzymałości * 9.13. Relaksacja i oddychanie * 9.14. Postępowanie przy nietrzymaniu moczu * 9.15. Adaptacje w celu poprawy funkcji poznawczych * 9.16. Lokalizowanie osoby starszej * 10. Podsumowanie * Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 616 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [186]. Indeks.
W książce omówiono podstawy medycyny manualnej, zasady badania ruchomości stawów, diagnostykę manualną oraz - przede wszystkim - techniki terapii manualnej: mobilizację, manipulację i stabilizację. Bardzo bogaty i dobrze opracowany materiał ilustracyjny podnosi wartość merytoryczną podręcznikaOdbiorcy: lekarze specjalisci z zakresu ortopedii i rehabilitacji, fizjoterapeuci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną.Przedstawia teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazuje obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omawia m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 317-325.
Książka: "Masaż z elementami rehabilitacji" autorstwa Tadeusza Kasperczyka, Leszka Magiery, Dariusza Muchy i Roberta Walaszka stanowi najszersze z dotąd spotykanych w Polsce ujęć problematyki związanej z masażem. Różne rodzaje masażu, a w szczególności akupresura należą do form szczególnie cennych w promocji zdrowia. Autorami książki są specjaliści z zakresu odnowy biologicznej, rehabilitacji, rekreacji i masażu leczniczego. Książka przeznaczona jest dla fizjoterapeutów, masażystów, nauczycieli WF i lekarzy. Książka bogato ilustrowana. ZALETY KSIĄŻKI - napisana jest przez cenionych praktyków masażu: T. Kasperczyka, L. Magiere, D. Muchę i R. Walaszka, - przedstawia zbiór różnych form masażu, opisanych przez profesjonalistów i praktyków, - pozycja jest bardzo przejrzysta i czytelna, - zawiera cenne informacje dotyczące poszczególnych technik masażu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20113 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Indeks.
Książka Stuarta McGilla pomoże ci nauczyć się, jak samemu zdiagnozować dolegliwości pleców, znaleźć najlepszy plan do ich naprawy i pozbyć się bólu. Jeśli porównamy kręgosłup do samochodu, a autora do mechanika, możemy uznać tę książkę za instrukcję obsługi. Przystępnie opisana tu wiedza, oparta jest na wieloletnich badaniach laboratoryjnych i praktyce klinicznej. McGill rozprawia się z powszechnie krążącymi mitami na temat bólu kręgosłupa, opisuje jak pracują plecy, co dokładnie powoduje ból i w jaki sposób znaleźć jego przyczynę. Przedstawia czytelnikom zasady i rady jak dbać o zdrowy kręgosłup. Podpowiada jak wybrać najlepszy dla siebie sposób leczenia oraz sugeruje, że skomplikowane i trudne operacje kręgosłupa nie zawsze są konieczne. Wystarczy dobrze poznać swoje ciało i znaleźć odpowiedniego lekarza. Po lekturze "Mechaniki zdrowych pleców" będziesz sam potrafił przeprowadzić proste domowe testy diagnostyczne oraz ćwiczenia rehabilitacyjne! Z lektury książki "Mechanika zdrowych pleców" poznasz: * jakie są przyczyny bólu pleców od uwypuklenia dysku do rwy kulszowej, * które z codziennie wykonywanych przez nas czynności, mogą powodować lub pogarszać ból, * ćwiczenia i zdrowe wzorce ruchowe, pozwalające żyć bez bólu specjalną listę kontrolną, dzięki której sprawdzisz czy operacja kręgosłupa rzeczywiście poprawi twój stan zdrowia. "Nikt nie udzieli ci lepszych rad, jak unikać kontuzji kręgosłupa lędźwiowego i jak je leczyć, niż dr Stuart McGill. Stworzył podstawy naukowe badań przyczyn bólu pleców, którymi kierują się lekarze na całym świecie." Chris Riddoch, profesor nauki sportu, Uniwersytet Bath, Wielka Brytania "Wyjątkowe podejście dr. McGilla pozwoliło mi się pozbyć bólu pleców po poważnym urazie kręgosłupa, pomimo że inni eksperci mówili mi, iż moja kariera w trójboju siłowym już się skończyła. Kiedy pozbyłem się bólu, wróciłem na zawody jeszcze Silniejszy i ustanowiłem nowe rekordy." Brian Carroll, mistrz trójboju siłowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 616 (1 egz.)
Kaucja: 30,19 zł
Książka
W koszyku
U góry okładki: Jesień życia otwiera przed nami możliwości, jakich wiosna życia zaoferować nie mogła. Jolanta Kwaśniewska.
Bibliografia, netografia na stronach 237-[243].
Dla seniorów, ich rodzin, opiekunów oraz lekarzy, fizjoterapeutów, pielęgniarek środowiskowych i społeczników.
Dostępne również jako e-book.
Praktyczny przewodnik dla seniorów, ich rodzin, opiekunów oraz dla lekarzy, fizjoterapeutów, pielęgniarek środowiskowych i społeczników napisany przez ekspertów! Dzięki tej książce czytelnik pozna możliwości, jakimi dysponują seniorzy, aby czerpać satysfakcję z życia. Dowie się także, jak praca z emocjami, aktywność fizyczna, intelektualna oraz artystyczna i dostrzeganie wartości wiedzy płynącej z doświadczenia w okresie późnej dorosłości pozwalają wieść satysfakcjonujące życie. Autorki przedstawią zmiany zachodzące w organizmie seniora i to, jak wpływają one na jego ciało i emocje. Pokażą formy aktywności fizycznej, duchowej i społecznej, sprzyjające osiąganiu zadowolenia z życia. Dzięki ich eksperckiej wiedzy czytelnik dowie się o tym, jak w praktyce przezwyciężać trudności, które w codziennym życiu napotykają seniorzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57605 (1 egz.)
Kaucja: 21,68 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18760 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 204 strony ; 21 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Pedagogika Specjalna)
Na płycie: karty pomocnicze w diagnozie dziecka, planowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Bibliografia strony 201-204 i przy rozdziałach.
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu - "narzędziem" terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka, zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawód fizjoterapeuty i rehabilitacja lecznicza w Polsce / Małgorzata Paszkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2023. - 319, [3] strony ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [309]-317.
Książka kompleksowo przedstawia aktualny status i zasady wykonywania zawodu fizjoterapeuty, a także organizację rehabilitacji leczniczej w Polsce. Omówiono w niej kompetencje, prawa i obowiązki fizjoterapeutów, a także możliwe formy organizacyjne rehabilitacji leczniczej i ich zakresy. Publikacja w zamierzeniu autorki ma stanowić kompendium podstawowej wiedzy o zawodzie i rodzajach działalności leczniczej w zakresie rehabilitacji, dla każdej osoby wykonującej zawód fizjoterapeuty.
Posługując się przystępnym językiem autorka wskazuje m.in.: jakie są cechy zawodu fizjoterapeuty kształtujące jego pozycje zawodową ; jakie są generalne rodzaje rehabilitacji i podstawowe definicje z nią związane ; jaki jest system kształcenia dyplomowego i podyplomowego fizjoterapeutów ; jakie są warunki formalne dostępu do zawodu fizjoterapeuty oraz ograniczenia w wykonywaniu tego zawodu ; jakie są prawne i etyczne standardy wykonywania zawodu fizjoterapeuty ; jak funkcjonuje samorząd zawodowy fizjoterapeutów, jakie są zasady zakładania i funkcjonowania zakładów rehabilitacji leczniczej i prywatnych praktyk fizjoterapeutycznych ; jakie są rodzaje świadczeń gwarantowanych w zakresie rehabilitacji leczniczej,jakie są formy rehabilitacji leczniczej poza systemem ubezpieczenia zdrowotnego (m.in. rehabilitacja w ramach prewencji rentowej ZUS, KRUS). [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 290-296.
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18906 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Praktyczny przewodnik dla psycho- i fizjoterapeutów oraz osób zmagających się z przewlekłym stresem i depresją Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem, przekonuje, że stany psychiczny i emocjonalny człowieka zależą przede wszystkim od prawidłowego działania nerwu błędnego. Opierając się na teorii poliwagalnej, autor udowadnia, że liczne powszechnie występujące problemy psychiczne i fizyczne - od lęku przez depresję po migreny i ból pleców - świadczą o nieprawidłowym funkcjonowaniu tego nerwu. Terapeutyczna moc nerwu błędnego zawiera proste ćwiczenia do samodzielnego wykonywania, które umożliwiają regulację działania nerwu błędnego w celu osiągnięcia stanu głębokiego odprężenia, poprawy jakości snu i regeneracji po urazie lub traumie. Proponowane przez autora metody pracy z ciałem można również z powodzeniem stosować w terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Rosenberg pokazuje, jak dobre funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego pozwala uzyskać wewnętrzny spokój i równowagę oraz pozytywnie wpływa na relacje z innymi. Nerw błędny jest nerwem czaszkowym łączącym obszary pnia mózgu z kilkoma narządami wewnętrznymi. Twórca teorii poliwagalnej, Stephen W. Porges, udowadnia, że funkcjonowanie tego nerwu ma ogromny wpływ na ludzką psychikę. Autor niniejszej książki wykorzystuje teorię poliwagalną w fizjoterapii, a zaproponowane przez niego techniki znajdują zastosowanie w zaburzeniach lękowych, terapii traumy i depresji oraz pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem. Przez wiele lat uczył się pod kierunkiem Alaina Gehina, odbywał szkolenia w Instytucie Upledgera, uczestniczył w kursach prowadzonych przez Giorgię Milne, badał zastosowania terapii czaszkowo-krzyżowej w pracy z dziećmi wraz z Benjaminem Shieldem oraz uczestniczył w kursach osteopatii prowadzonych przez Jeana-Pierre’a Barrala. Przez wiele lat prowadził w Danii szkołę, w której uczył integracji strukturalnej, masażu powięziowego, masażu blizn, biomechanicznej terapii czaszkowo-krzyżowej, masażu wisceralnego i biotensegracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20569 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Lektura dla praktykujących fizjoterapeutów, specjalistów wychowania fizycznego i rekreacji oraz lekarzy, a także pracowników opieki społecznej i wszystkich osób zainteresowanych problematyką starości.
Okres po 60. roku życia może być czasem doświadczania życia we wszystkich jego barwach poprzez nowe wyzwania, spełnianie swoich oczekiwań i marzeń, intelektualną przygodę oraz korzystanie z różnych form aktywności fizycznej. Autorzy w bardzo przystępny sposób pokazują możliwości wspierania aktywnego starzenia się w trzech sferach: psychicznej, fizycznej i społecznej, w tym również podpowiadają, jak aktywnie zadbać o dodatkowe dochody. Wszystko po to, aby prowadzić samodzielne, niezależne i satysfakcjonujące życie. Komu zatem jest dedykowana ta książka? Na pewno wszystkim zainteresowanym problematyką pomyślnego starzenia się. Będzie też ciekawą lekturą dla praktykujących fizjoterapeutów, specjalistów wychowania fizycznego i rekreacji oraz lekarzy, a także dla pracowników opieki społecznej i decydentów administracyjnych, których zadaniem jest kreowanie polityki społecznej w odniesieniu do starszych osób. Powinni po nią sięgnąć również ci, którzy nie myślą jeszcze o starości, ale o swoich przyszłych pacjentach lub podopiecznych: studenci medycyny, fizjoterapii, wychowania fizycznego, psychologii, socjologii czy pielęgniarstwa.
1. Wstęp * 2. Aktywność w sferze psychicznej * 2.1. Samorealizacja w zakresie potrzeb artystycznych, twórczych i innych * 2.1.1. Aktywizacja artystyczna seniorów – każdy może zostać artystą * 2.1.2. Potrzeby seksualne – nic, co ludzkie, nie jest mi obce * 2.1.3. Potrzeby psychiczne w ujęciu bio-psycho-społecznym – warto pracować nad sobą * 2.2. Aktywność edukacyjna – uczymy się przez całe życie * 2.3. Potrzeby ideowo-duchowe ludzi starszych – w poszukiwaniu sensu własnego istnienia * 3. Aktywność w sferze fizycznej * 3.1. Działania w obszarze aktywności rekreacyjnej ludzi w późnej dorosłości – propozycje * 3.1.1. Aktywność fizyczna o charakterze rekreacyjnym – powód utylitarny i zdrowotny * 3.1.2. Aktywność fizyczna o charakterze rekreacyjnym – powód społeczny * 3.1.3. Rekreacja ruchowa seniorów w przestrzeni publicznej * 3.1.4. Rekreacja ruchowa w cyberprzestrzeni – aplikacje pozwalające na monitorowanie codziennej aktywności fizycznej seniorów * 3.2. Aktywny senior w rytmach muzyki i tańca * 3.2.1. Muzyka w życiu seniora * 3.2.2. Taniec w życiu seniora * 3.3. Aktywność fizyczna w profilaktyce procesów starzenia – wybrane metody terapeutyczne * 3.3.1. Trening zdrowotny * 3.3.2. Metoda „Bones for Life” i metoda Feldenkraisa * 3.3.3. Nordic walking * 3.4. Codzienna aktywność ruchowa – żyj zdrowo i bezpiecznie * 3.4.1. Opieka nad zwierzętami domowymi * 3.4.2. Uprawianie ogrodu * 3.4.3. Bezpieczeństwo w środowisku domowym * 3.4.4. Technologia a seniorzy * 3.4.5. Zdalna opieka senioralna * 3.5. „Best Aging” z ruchem w roli głównej w ośrodkach SPA i klubach fitness * 3.5.1. Qi gong * 3.5.2. Witalne rytuały tybetańskie * 3.5.3. Joga * 3.5.4. Metoda Pilatesa * 3.5.5. Trening funkcjonalny * 3.5.6. „Life Kinetik” – nowoczesny trening mózgu * 3.5.7. Dieta „Best Aging” * 4. Aktywność w sferze społecznej * 4.1. Inicjatywy społeczne seniora * 4.1.1. Organizacje senioralne. Wolontariat * 4.1.2. Działania wspierające aktywność osób starszych * 4.2. Integracja międzypokoleniowa * 4.2.1. Człowiek starszy jako twórca lub użytkownik kultury, norm, zwyczajów * 4.2.2. Dialog międzypokoleniowy * 4.3. Aktywność ekonomiczna na emeryturze – jak aktywnie wykorzystać własny potencjał i doświadczenie na emeryturze * 4.3.1. Aktywne formy pozyskiwania dodatkowego dochodu * 4.3.2. Pasywne instrumenty – aktywne zarabianie * 4.3.3. Zarobkowanie na emeryturze. O czym należy pamiętać * 5. Zakończenie * Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56543, BP 616 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: - integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; - nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); - diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; - wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); - narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); - terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; - wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); - umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem. Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22035 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną.Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20518 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 181-190.
Niniejsza książka zawiera sto dwadzieścia fabularyzowanych zabaw, dzięki którym można wielorako zaktywizować mięśnie rąk kilkulatków. Zabawy można wykorzystać, prowadząc zajęcia dla sześciolatków i dzieci młodszych. Nietrudno będzie zainteresować nimi także uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Po zaprezentowane ćwiczenia można sięgnąć również w trakcie usprawniania dzieci z deficytami rozwojowymi. Adresatami książki są przede wszystkim wychowawcy przedszkoli i nauczyciele kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Opisany materiał ćwiczeniowy mogą jednak z powodzeniem wykorzystywać także pedagodzy specjalni oraz fizjoterapeuci, którzy usprawniają dłonie kilkulatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19143 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej