Sorting
Source
Katalog centralny
(683)
Form of Work
Książki
(683)
Publikacje naukowe
(83)
Publikacje dydaktyczne
(48)
Publikacje fachowe
(25)
Poradniki i przewodniki
(20)
Proza
(8)
Poezja
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(710)
unavailable
(28)
unknown
(7)
Branch
BD12 (Radzymińska 121)
(12)
BD40 (Suwalska 11)
(25)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(31)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(57)
W2 (Bazyliańska 6)
(9)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 20)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(507)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(77)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Śliwerski Wojciech
(13)
Szuścik Urszula
(10)
Fuks Agata
(9)
Krzysztoszek Grażyna
(9)
Ogrodzka-Mazur Ewa. Red
(9)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(9)
Niewola Dorota
(8)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Piszczek Małgorzata
(8)
Gajda Janusz (1933- )
(7)
Szuścik Urszula. Red
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Aksamovic Ewa
(6)
Franczyk Anna
(6)
Murzyn Andrzej
(6)
Skałbania Barbara
(6)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Kaczmarek Bogusława
(5)
Kowalewska Barbara
(5)
Krajewska Katarzyna
(5)
Plopa Mieczysław (1948- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Gajdzica Zenon
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kostkiewicz Janina
(4)
Lubina Monika
(4)
Muchacka Bożena (1953- )
(4)
Olszówka Piotr (1970- )
(4)
Wiatrowska Leokadia
(4)
Bielski Janusz
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Gajda Janusz
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Hildebrandt Dobrochna
(3)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(3)
Kurzeja Anna
(3)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Moroz Henryk (1924- )
(3)
Musialska Kinga
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Szempruch Jolanta
(3)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(3)
Zalewska-Bujak Małgorzata. Red
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(3)
Żłobicki Wiktor (1955- ). Red
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(2)
Boryszewska Jolanta
(2)
Budniak Alina
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(2)
Dyl Barbara
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Erenc-Grygoruk Grażyna
(2)
Grzybowski Przemysław
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Holt John Caldwell (1923-1985)
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(2)
Kanios Anna
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Klinik Anna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kostkiewicz Janina. Red
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Krupa Dorota
(2)
Krztoń Alicja
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Kwiatkowska-Łozińska Mariola
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Lindyberg Iwona
(2)
Lis-Kujawski Andrzej
(2)
Maj Beata (1968- )
(2)
Martynowicz Emilia
(2)
Maurer Alicja
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Year
2020 - 2025
(14)
2010 - 2019
(340)
2000 - 2009
(306)
1990 - 1999
(23)
Time Period of Creation
2001-
(150)
1901-2000
(21)
1801-1900
(5)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(682)
Language
Polish
(683)
Slovak
(7)
Czech
(4)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(30)
Studenci
(24)
Dzieci
(15)
Rodzice
(12)
Nauczyciele
(11)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
0-5 lat
(3)
Młodzież
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
9-13 lat
(1)
Działacze kulturalno-oświatowi
(1)
Klasa 3.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(16)
Subject
Dziecko
(43)
Pedagogika
(35)
Nauczanie
(31)
Nauczanie początkowe
(31)
Wychowanie
(31)
Język polski
(28)
Wychowanie przedszkolne
(26)
Nauczyciele
(25)
Młodzież
(22)
Rodzina
(20)
Mowa
(19)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Dzieci
(16)
Szkolnictwo
(15)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Uczniowie
(12)
Komunikacja społeczna
(11)
Oświata
(11)
Gry edukacyjne
(10)
Gry i zabawy
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Kobieta
(9)
Kształcenie
(9)
Metody nauczania
(9)
Postawy
(9)
Więźniowie
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Kształcenie integracyjne
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Autyzm
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Jąkanie
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Zdolności
(7)
Antropologia społeczna
(6)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Logopedia
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Przestępczość
(6)
Psychoterapia
(6)
Twórczość
(6)
Wychowanie estetyczne
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Arteterapia
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Edukacja medialna
(5)
Matematyka
(5)
Metoda Montessori
(5)
Muzyka
(5)
Opieka społeczna
(5)
Osobowość
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika waldorfska
(5)
Rodzice
(5)
Telewizja
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Biblioterapia
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Chorzy z zespołem Downa
(4)
Czytanie
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Harcerstwo
(4)
Innowacje
(4)
Języki
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Kultura masowa
(4)
Ludzie starzy
(4)
Macierzyństwo
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia
(4)
Sztuka
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Alkoholizm
(3)
Antropologia filozoficzna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko ulicy
(3)
Dziewczęta
(3)
Subject: work
Szkoła
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Subject: time
2001-
(36)
1989-
(24)
1901-2000
(13)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(3)
1701-1800
(2)
1901-
(2)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(26)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Podkarpacie
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(47)
Poradnik
(38)
Praca zbiorowa
(26)
Podręczniki
(14)
Opracowanie
(13)
Materiały konferencyjne
(11)
Monografia
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(8)
Wiersze
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Raport z badań
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Scenariusz zajęć
(4)
Antologia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Biografia
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reprint
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Encyklopedia
(1)
Encyklopedie
(1)
Kalendarium
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura polska
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(98)
Psychologia
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Medycyna i zdrowie
(13)
Historia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
683 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16798 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Inny sposób myślenia o edukacji : metaforyczne narracje / Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007. - 269 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliografia strony 259-269.
Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowychi egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia - ekspresja - twórczość - metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21508 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
In basket
Podejmując problematykę dzieci z chorobą nowotworową, Autorka chciała poznać ich sytuację osobistą, rodzinną i szkolną. Decyzja takiego wyboru podyktowana była spotkaniami Autorki zarówno z dziećmi hospitalizowanymi z powodu choroby nowotworowej, jak i ich rodzicami na oddziale hematologiczno-onkologicznym Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie. Temat poruszony w pracy jest złożony o coraz bardziej aktualny. Istotne jest poznanie pewnych aspektów samej choroby, jak również tych, które wiążą się z chorym dzieckiem, jego rodziną oraz nauczycielami i rówieśnikami. Pracę podzielono na dziewięć rozdziałów, w których omówiono zagadnienia choroby przewlekłej, choroby nowotworowej jako odmiany choroby przewlekłej oraz sytuację osobistą, rodzinną i szkolną dzieci z nowotworami (m.in. obraz choroby oraz stałe jej elementy, takie jak ból, lęk, ograniczenie aktywności; status materialny rodzin, postawy rodziców wobec chorych dzieci oraz stosunki w takich rodzinach, motywację do nauki szkolnej, zachowania antyspołeczne oraz stosunki dziecka chorego z nauczycielami i rówieśnikami w klasie).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently unavailable: sygn. 61
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently unavailable: sygn. 61
There are copies available to loan: sygn. 437 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [239]-250.
Streszcz. w jęz. ang.
Wychowanie: czym jest i może się stać? * Idea wychowania: zrównoważony rozwój i zdrowie * Zrozumienie prawdziwej natury dziecka * Wprowadzenie do psychosyntezy * Prawa psychodynamiki - prawa psychoenergetyczne * Podstawowe koncepcje wychowania i edukacji oparte na psychosyntezie * Złożoność osobowości * Podejście psychosyntezy do podosobowości * Całościowa teoria rozwoju człowieka * Wychowanie dzieci uzdolnionych i wybitnie zdolnych * Psychosyntetyczne podejście do rozwoju dziecka * Wychowanie - wspieranie zrównoważonego rozwoju * Rola wychowawcy we wspieraniu zrównoważonego rozwoju dziecka * Metody i techniki psychosyntezy pomocne w wychowaniu * Wychowanie do zdrowia na podstawie założeń psychosyntezy * Istota wychowawcy - samorealizacja nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 2265, 1512 (2 egz.)
Book
In basket
Wybór bibliograficzny polskich prac komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika na stronach 491-504.
Dla logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently unavailable: sygn. 61
Book
In basket
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 17601 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.12.2025)
Book
CD
In basket
Melodie z tekstem podł. i funkcjami harm.
Płyta zawiera: Ojczyzna ; Legenda o białej damie ; Noc wigilijna ; Fryderyk ; Alleluja ; Pożegnanie ; Recepta na długie życie ; SOS ziemi ; Stop agresji ; Przyjaciel ; Bezpiecznie w domu ; Używka-fałszywka ; Sposób na życie ; My dzieci ; Obudźmy nadzieję.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5030 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 53159 (1 egz.)
Kaucja: 35,24 zł
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 11447 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently unavailable
There are copies available to loan: sygn. 3539 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again