Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(32)
Autor
Kranowitz Carol Stock
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Sher Barbara
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Ayres A. Jean
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Lande Aubrey
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Voss Angie
(2)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielecka-Zdyb Patrycja
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Borkowska Maria
(1)
Delaney Tara
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Hickman Lois
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Maas Violet F
(1)
Majcher Karolina
(1)
Markowska Dorota
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Meier Christine
(1)
Miller Lucy Jane
(1)
Newman Joye
(1)
Nowakowska Karolina
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Richle Judith
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Sutton Shirley (1953-? )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Ticktin Allie
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wiz Bob
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zbróg Anna
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Święcki Adam (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Nauczyciele
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Ergoterapeuci
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(31)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(8)
Dziecko
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Terapia zabawą
(3)
Zmysły
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Uczenie się
(2)
Bajkoterapia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język angielski
(1)
Kinezyterapia
(1)
Młodzież
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tyt. oryg.: The out-of -sync child : recognizing and coping with sensory processing disorder.
Bibliogr. s. 265-272.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
CZĘŚĆ PIERWSZA: Rozpoznanie * 1.Czy u twojego dziecka występuje zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Czwórka nie-zgranych dzieci w domu i w przeszkolił * Zaburzenie przetwarzania sensorycznego: krótka definicja * Najczęstsze objawy * Czym nie jest SPD: podobne symptomy * Problemy powiązane z SPD * Możliwe przyczyny * U kogo występuje dysfunkcja integracji sensorycznej? * Nasze problemy z przetwarzaniem sensorycznym * Przykładowy kwestionariusz historii sensoryczno-motorycznej * Nadzieja jest tuż, tuż * 2.Co może pójść nie tak? * Zmysły * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Typowy rozwój przetwarzania sensorycznego u niemowląt i dzieci * Więc czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Sześć istotnych zastrzeżeń * Typowe a zaburzone przetwarzanie sensoryczne * 3.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * ze zmysłem dotyku * Troje przedszkolaków w trakcie zajęć w kręgu * Płynnie funkcjonujący układ dotykowy * Nie-zgrany zmysł dotyku * W jaki sposób układ dotykowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji dotykowej * 4.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * z układem przedsionkowym * Dwóch pierwszaków w wesołym miasteczku * Płynnie funkcjonujący układ przedsionkowy * Nie-zgrany układ przedsionkowy * W jaki sposób układ przedsionkowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji przedsionkowej * 5.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem z układem proprioceptywnym * Pewien dziewięciolatek na pływalni * Płynnie funkcjonujący układ proprioceptywny * Nie-zgrany układ proprioceptywny * W jaki sposób układ proprioceptywny wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji proprioceptywnej * 6.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem wzroku * Dwie gimnazjalistki w szkole * Płynnie funkcjonujący zmysł wzroku * Nie-zgrany zmysł wzroku * Charakterystyka dysfunkcji wzrokowej * 7.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem słuchu * Trzecioklasistka na lekcji muzyki * Płynnie funkcjonujący zmysł słuchu * Nie-zgrany zmysł słuchu * Charakterystyka dysfunkcji słuchowej * CZĘŚĆ DRUGA: Terapia * 8.Diagnoza i leczenie * Poszukiwanie odpowiedzi przez rodzica * Kiedy twojemu dziecku potrzebna jest profesjonalna pomoc * Dokumentowanie zachowania dziecka * Diagnozowanie problemu * Różne terapie, różne podejścia * Spotkanie terapeuty z dzieckiem * Prowadzenie notatek * 9.Twoje dziecko w domu * Olśnienie rodzica * Zbilansowana dieta sensoryczna * Pobudzanie przetwarzania sensorycznego w domu * 10.Twoje dziecko w przedszkolu i szkole * Ile potrafi zdziałać komunikacja! * Gdybyż tylko szkoła bardziej przypominała dom * Komu powiedzieć? * Dopasowanie szkoły i dziecka * Wspieranie sukcesu twojego dziecka w szkole * 11.Radzenie sobie z emocjami dziecka * Typowy okropny poranek * Porady ekspertów * Co robić, a czego nie robić * 12.Zobacz swoje dziecko w innym świetle * Rodzicielskie olśnienie * Oświecenie * Słowa otuchy innych rodziców * Dodatek A: Maszyna przetwarzania sensorycznego * Dodatek B: Cztery poziomy integracji sensoryczne) według dr Ayres * Słowniczek * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
"Polecane książki i inne media" s. 334-[336].
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
1.Dzieci potrzebują ruchu! * Nie-zgrane dziecko * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego (SPD)? * Terapia integracji sensorycznej * Bezpieczne gry i zabawy pomogą się dziecku zgrać * Bezpieczne: sensoryczno-motoryczne, odpowiednie, przyjemne, łatwe * Przygotowania do bezpiecznych gier i zabaw * Tak i nie * Siedem zasad * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysły * 2.Dotyk (zmysł dotyku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku * Bałagan z niby-farbą * Myjnia z pianki do golenia Śliskie kształty Piaskowe wydmy Dotykowe kształty * Ciastołina * Ciężkie dłonie * Zabawa w chowanego z małymi zabawkami * Szymon mówi - Zrób mi obiad! * W dotykowej spiżarni * Ślady stóp * Precelkowe ludziki * Świąteczne dekoracje * Czarodziejski kolor * Paćkanie bez upaćkania * Kleju, idź sobie! * Na dotykowym szlaku * Teatralne przebieranki * Mumia * Hot dog * Bogactwo w trawie * Przyrodnicza bransoletka * Siorb-preza * 3.Ruch i równowaga (zmysł przedsionkowy) * Ćwiczenia rozwijające zmysł przedsionkowy * Na jednej nóżce * Bujawka Matthew * Rozśpiewana trampolina * Beczka radości * Delikatne rozrabianie * Łódka wiosłowa Na ryby Samolot Konik Jedzie, jedzie pan, pan, pan Lisek i Piernikowy Ludek Przechadzka z taczką Przejażdżka na barana Podwójny tancerz Przewrotkowy ogonek * Moja mała pralnia * Rozhuśtany baseball * Ciasto dla pałkarza Rozhuśtane kopanie Trzęsienie ziemi * Wyprawa na Marsa * Ciocia Klocia * Gosia leci na Słońce * Kąpiel w balii * 4.Pozycja ciała (zmysł proprioceptywny) * Ćwiczenia rozwijające zmysł proprioceptywny * Mata asekuracyjna * Zabawa z dętką * Butelka dla brzdąca * Zabawa z liną * Siatkowy latawiec * Papierowa piłka nożna * Czysty ogródek * Rozkruszanka * Młotek i gwoździe * Wszędzie dobrze, ale w pudełku najlepiej * Na pozycje! * Taśmy-rozciągajki * Jak motylek * Sztuczki z tunelem * Czołganie Na czworakach Ach, śpij, kochanie Spadnij i zgadnij -Kolano czy łokieć? Dotykamy, wyczuwamy Zabłąkany puzzel Pchanie piłki Tunelowy bieg z przeszkodami * Zakupy * Dygotki na pralce * Zgadnij, jak to daleko * Trzymaj ścianę! * Więcej ciekawych pomysłów związanych z propriocepcją * 5.Widzenie (zmysł wzroku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł wzroku * Przekłuwanie O * Plan jak na dłoni * Cytrusowe piłki * Zgadywanki z przedmiotami * Jai alai z grochowymi woreczkami * Wędkowanie * Polowanie na fistaszki * Miliony pudełek * Zabawy rynnowe * Chłodzące kolory * Celny strumień * Kod metronomowy * Latarkowy berek * 6.Słyszenie (zmysł słuchu) * Ćwiczenia rozwijające zmysł słuchu * Rozciąganie z fletem * Słyszeć, widzieć, ruszyć * Taniec z papierowymi talerzami * Wystukiwane melodie * Dopasuj dźwięk * Wyśpiewana gama * Jack i Jill * Muzyczne obręcze * Świąteczne rymy * Kamerton i korek * Bum, pum, dum, dmuch! * Pytania * Ptasie trele * 7.Węch (zmysł powonienia) i smak (zmysł smaku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł powonienia i zmysł smaku * Powiedz, co czujesz * Kulka zapachowa * Zgnieć i powąchaj * Pachnące fiszki * Smello * Posmakuj i powiedz * Nowe wrażenia smakowe * Pora na sałatę * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające umiejętności * 8.Umiejętności oralno-motoryczne * Ćwiczenia rozwijające umiejętności oralno-motoryczne * Żujkowy naszyjnik * Mus jabłkowy przez słomkę * Pracowici pasterze * Chuchanie i dmuchanie * Zaczarowany ogród * Powietrzne zawody * Wydmuchane smuteczki * Nadmuchane gumy * Dynio, dynio * Pocałuj lustro * Dinozaurowy poranek * Szczęśliwa latte Jeffa Cirillo * planowanie motoryczne * Ćwiczenia rozwijające planowanie motoryczne * Rączki na stopy, paluszki na nosy * Pudełkowa ścieżka * Pchaczka * Tor przeszkód * Zabawa z metronomem * Pani Północ * 10.Precyzyjne umiejętności motoryczne (mała motoryka) * Ćwiczenia rozwijające małą motorykę * Klamerkowy strój * Bąbelkowe wybuchy * Budowle z wykałaczek * Tryskające wyścigi * Wyciśnij bryzę * Królicze uszy * No to siu-siu! * Bazgroły na toalecie * Chwytliwe paluszki * 11.Koordynacja obustronna i przekraczanie linii środka ciała * Ćwiczenia rozwijające koordynację obustronną * i umiejętność przekraczania linii środka ciała * Malujemy płot * Polowanie na niedźwiedzie * Łap bąbelki * Słoik masła orzechowego * Marmurowe ślady * Ślady opon * Przekładamy woreczki * Dodatek. Więcej gier i zabaw * Różowy jedwab Ogród zen Ściskacz! Ruszamy samogłoskami * Skacz jak piłeczka Sensoryczny robot Na dachu świata Zapaśnicze ruchy * Gumowa piłka-gumka W kartonowej rurce Sensoryczna symfonia * Ruchliwa gra w kości Mój ulubiony tor przeszkód * Sensoryczne podchody Trzy razy joga * Słowniczek * Przydatne przedmioty * Tabela zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15877 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 109-113.
"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.Magdalena Charbickaoligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Na okł.: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści:omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą,analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie,wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR), członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Autorki niniejszej książki, ergoterapeutki, przygotowały praktyczną pomoc dla każdego zainteresowanego problematyką zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. W publikacji przedstawiły w przystępny sposób najważniejsze informacje o wspomnianych zaburzeniach (oparte na teorii integracji sensorycznej A. Jean Ayres) oraz propozycje zajęć, skategoryzowane według obszarów stymulacji sensorycznej, które można zrealizować bez dużego wysiłku i zbędnych kosztów. Zawarły tu również wiele przydatnych wskazówek dla rodziców na temat trudnych sytuacji w życiu codziennym. Książka została tak zaprojektowana, by zachęcić do aktywnego uczestniczenia w procesie terapeutycznym, między innymi poprzez notowanie na niezapełnionych stronach własnych pomysłów i modyfikacji zabaw, te ostatnie bowiem z łatwością dostosujemy do indywidualnych potrzeb dziecka. Takie podejście wzmacnia współpracę między terapeutą a rodzicem, przyczyniając się do intensywniejszego i radośniejszego rozwoju małych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 483.
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Drogi czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, jest kolejną pozycją z cyklu Nie-zgrane dziecko Carol Kranowitz, tym razem napisaną we współpracy z Joye Newman. Przedstawiono tu pięćdziesiąt prostych, ciekawych i zabawnych ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową. Rodzicu, jeżeli dbasz o prawidłowy rozwój twojego dziecka, ta książka jest dla ciebie! Pomoże ci przygotować swoją pociechę do stawienia czoła szkolnym i życiowym wyzwaniom. Nauczycielu, jeżeli szukasz pomocy dydaktycznej dla nie-zgranych dzieci w twojej grupie przedszkolnej lub klasie szkolnej, to właśnie ją znalazłeś! Ten zbiór ćwiczeń będzie doskonałym wsparciem podczas realizacji zajęć ruchowych. Terapeuto, jeżeli pracujesz z dziećmi lub młodzieżą z zaburzeniami SI, niniejsza pozycja jest dla ciebie. Znajdziesz w niej gotowe "przepisy" na ćwiczenia do terapii! Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Humorystyczne nazwy ćwiczeń oraz kolorowe ilustracje zachęcają do zabawy i zdobywania nowych sprawności. Polecam tę pozycję wszystkim nauczycielom, wychowawcom, terapeutom i rodzicom!Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensoryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 296 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-253. Netografia na stronie 272.
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii - zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 275-297. Indeks.
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej."Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka".dr Krzysztof Szamburskipsycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej"Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców".Ewa Rycombelneurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju,terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka przeznaczona jest dla pedagogów, psychologów, nauczycieli oraz dla rodziców i osób bawiących się z dziećmi. Przedstawia ona istotę integracji sensorycznej, jej wpływ na zachowanie każdego z nas oraz sposoby stymulacji poszczególnych systemów zmysłowych poprzez zabawę. Zamieszczone w niej zabawy służą stymulacji układu nerwowego małego dziecka. Dzięki nim mózg malucha będzie zdobywał coraz więcej doświadczeń zmysłowych, przez co będzie lepiej integrował docierające do niego bodźce, a jego organizm będzie adekwatnie reagował na sytuację wokół niego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19457 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Na okł.: Aktywne zabawy dla dzieci w wieku 3-8 lat. W komplecie 2 płyty CD.
Bibliogr. s. 98.
Nagrania i scenariusze zabaw zostały stworzone na podstawie prac Barbary Sher, której warsztaty i publikacje traktujące o roli zabawy są cenione przez rodziny, dzieci, nauczycieli i terapeutów na całym świecie. Książeczka prezentuje aktywne zabawy dla dzieci w wieku 3-8 lat o charakterze interaktywnym. Można je zaadaptować tak, że każdy, niezależnie od zdolności, będzie mógł się bawić. Nie istnieją tu dobre i złe odpowiedzi. Nie potrzeba żadnych materiałów. Nasza propozycja stanowi dla dzieci i prowadzących szansę bycia sobą i pełnego radości dzielenia się z innymi. A co może być lepszą zabawą niż dwadzieścia osiem piosenek, które sprawiają, że dzieci czują się dobrze we własnym ciele? Do książki dołączono 2 płyty CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Indeks.
Zawsze można znaleźć czas na zabawę!" To skarbnica pomysłów dla rodzin dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Zamiast sztywnego podręcznika Barbara Sher przygotowała zbiór gier i ćwiczeń, które pomagają poradzić sobie z trudnościami sensorycznymi - a wszystko w formie zabawy". Lucy Jane Miller, autorka Dzieci w świecie doznań. Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne.W książce Czytelnik znajdzie:sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie;niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Aneksy s.197-204.
Bibliogr. s. 205-[207].
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Z tyłu teki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
To publikacja, która ma za zadanie pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) w osiągnięciu adekwatnego poziomu samoregulacji (np. dostosowanie stanu pobudzenia zgodnie z napływającymi bodźcami). Publikacja będzie także pomocna podczas przygotowania diagnozy SPD i opracowania tzw. diety sensorycznej. Materiały zawierają plansze do określenia poziomu samoregulacji, a także m.in. bodźców powodujących nadreaktywność słuchową i smakową. Znajduje się w nich również kwestionariusz wrażliwości sensorycznej przeznaczony dla dzieci starszych, nastolatków i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W komplecie płyta CD.
Bibliografia strona 49.
Teksty piosenek angielskie.
Zabawy z piosenkami i ćwiczenia usprawniające zdolności sensoryczne. Książka została napisana przez specjalistki w dziedzinie tańca rozwojowego i zawiera opisy bezpiecznych zabaw dla dzieci w każdym wieku i o różnych poziomach możliwości fizycznych. Zawiera:Ľ płytę CD;Ľ 20 wielokulturowych utworów, każdy z zestawem zabaw;Ľ przewodnik napisany przez fizjoterapeutki i terapeutki zajęciowe wprowadzający czytelnika w świat gier muzycznych;Ľ ponad 75 tanecznych ćwiczeń stymulujących aktywne uczenie się i rozwój umiejętności motorycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Indeks.
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę. Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej – poznając otaczającą ich przestrzeń. Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności. Autorka książki Rozwój przez zabawę omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej! „Aby odzwyczaić dzieci od spoglądania w ekran i zaangażować je w trójwymiarową, bezpośrednią zabawę przeżywaną całym ciałem, potrzebujesz takich właśnie kreatywnych pomysłów sensomotorycznych. Działania te pomogą twoim dzieciom rozwinąć poczucie własnego ja, poczuć się wygodnie we własnym ciele i wyrosnąć na pewne siebie, kompetentne, «zsynchronizowane» dzieci”. CAROL STOCK KRANOWITZ autorka książki Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18767 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 174-[180].
Dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD - Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD - Pervasive Developmental Disorders). Autorki - terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem - tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny - przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17424 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej