Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele klas I-III
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Wykładowcy wyższych uczelni
(1)
Temat
Matematyka
(14)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Dziecko
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Dojrzałość szkolna
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Pamięć
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Dziecko zdolne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Metody aktywizujące
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie przedszkolne
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Programy nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole.
Bibliografia strony 466-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej wyjaśniamy, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku nauki szkolnej. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych. Analiza szkolnych losów dzieci, których edukacja prowadzona była według zaleceń zawartych w tej książce, wykazała, że ich umiejętności matematyczne były o wiele większe niż rówieśników. Lepiej też radziły sobie w pozostałych zakresach edukacji szkolnej. prof. Edyta Gruszczyk - Kolczyńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18799, 15944 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-248.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-248.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności".
Bibliogr. s. [270]-285.
Książka dla nauczycieli i rodziców [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [270]-285.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 233-238.
E.Gruszczyk-Kolczyńska, J.Kozieł, Zastosowanie Darów Froebla w Dziecięcej matematyce, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2017.Chcesz przeprowadzić swoje dzieci przez edukację matematyczną w sposób jasny, ciągły, przyjemny i efektywny? Musisz to robić zgodnie z podstawami psychologicznymi w oparciu o dobry materiał do zabaw matematycznych. Zapomnij o kartach pracy.Dziecięca matematyka z darami to kompleksowe rozwiązanie do pracy w każdej grupie wiekowej. Mnóstwo zabaw, ćwiczeń i przykładów stwarzania codziennych sytuacji edukacyjnych zapewni Twoim dzieciom odważny start w edukacji matematycznej.Książka jest adresowana do nauczycieli przedszkola, rodziców starszych przedszkolaków, oraz pedagogów specjalnych, którzy zajmują się wspomaganiem rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Publikacja jest opracowana w konwencji podręcznika i zawiera 14 rozdziałów, w tym 13 obejmujących najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci. Na początku każdego rozdziału omówione są prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne, a następnie przedstawione są treści kształcenia i komentarze metodyczne z opisami ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z Darami Froebla oraz przedmiotami znajdującymi się w każdym domu i przedszkolu. Zaletą książki są liczne fotografie przedstawiające sens wykonywanych ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z dziećmi. "(.) Recenzowana książka umożliwia zapoznanie się z prawidłowościami rozwoju dziecięcego umysłu w zakresie kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych - w oparciu o idee, zapomnianego nieco i niedocenionego w przypadku edukacji matematycznej dzieci, niemieckiego pedagoga. Autorkom ten pomysł się powiódł. Świadczy to o nieprzemijającej wartości idei pedagogicznych F.Froebla oraz realizowanych w ostatnich trzech dekadach XX w. badaniach prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, zainspirowanej badaniami R.Gelman.W recenzowanej publikacji na wielką uwagę zasługuje propozycja dydaktyczna kształtowania pojęć geometrycznych w oparciu o doświadczenia dziecka związane z obserwacją brył. Ta propozycja może przyczynić się do zmiany podejścia w nauczaniu dzieci podstaw geometrii."dr hab. Stanisław Domaradzki, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
W książce przedstawione zostały - systematycznie i klarownie - najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci w wieku od przedszkola po klasę VI szkoły podstawowej.Dla nauczycieli klas I-III szczególnie ważne jest to, że opisane w tej pozycji prawidłowości dotyczące skutecznego uczenia się matematyki i przechodzenia dzieci na coraz wyższe poziomy rozumienia stosują się zarówno przy doskonaleniu tradycyjnego nauczania w systemie klasowo-lekcyjnym, jak i w tych grupach, w których nauczyciele zostawiają dzieciom większą swobodę i wspierają je w samodzielnej działalności matematycznej.
Rozdział 1 * Zbigniew Semadeni * Matematyka w edukacji początkowej - podejście konstruktywistyczne * 1.1. Cele edukacji matematycznej w klasach początkowych * 1.2. Konstruktywizm * 1.3. Behawioryzm * 1.4. Zasada właściwego ukierunkowania * 1.5. Sytuacje problemowe przy wprowadzeniu nowego zagadnienia * 1.6. Strefa najbliższego rozwoju * 1.7. Reprezentacje enaktywne, ikoniczne i symboliczne * 1.8. Środki manipulacyjne i inne środki dydaktyczne * 1.9. Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie? * 1.10. Równoliczność zbiorów, liczenie przedmiotów i stałość liczby kardynalnej * 1.11. Operacyjne ujęcie liczb porządkowych * 1.12. Aspekty liczby naturalnej * 1.13. Kwestie terminologiczne: liczenie, obliczenia, wielkości, liczby i cyfry * 1.14. Rachowanie na palcach * 1.15. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dodawania * 1.16. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie odejmowania * 1.17. Różne sposoby rozwiązywania zadań i wykonywania obliczeń * 1.18. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie mnożenia * 1.19. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dzielenia * 1.20. Własności działań. * Kolejność wykonywania działań w wyrażeniach złożonych * 1.21. Algorytmy * 1.22. Matematyzacja i zadania tekstowe * 1.23. Addytywne jednodziałaniowe dynamiczne zadania tekstowe i równania * 1.24. Zadania na porównywanie różnicowe i na porównywanie ilorazowe * 1.25. Zadania tekstowe złożone * 1.26. Początki klasyfikowania * 1.27. Kształty i figury geometryczne * 1.28. Symetrie, ornamenty i rytmy * 1.29. Pomiary długości, ilości płynu, masy i czasu * 1.30. Egocentryzm dziecka przedszkolnego * 1.31. Sytuacje typu góra-dół w orientacji przestrzennej * 1.32. Sytuacje typu lewa-prawa w orientacji przestrzennej * 1.33. Integrowanie matematyki z innymi dziedzinami * 1.34. Uwagi końcowe * Bibliografia * Rozdział 2 * Edyta Gruszczyk-Kołczyńska * Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski * 2.1. Wstęp * 2.2. O badaniach, które spowodowały zmianę poglądów * odnośnie występowania uzdolnień matematycznych u dzieci * 2.3. Cechy umysłu dzieci matematycznie uzdolnionych * 2.4. O konstruowaniu narzędzi do rozpoznawania * uzdolnień matematycznych u dzieci * 2.5. Dzieci, które wiedzą i potrafią znacząco mniej od rówieśników * 2.6. Dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i dzieci matematycznie * uzdolnione * 2.7. Dzieci wybitnie uzdolnione matematycznie * 2.8. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie I * znacząco mniej dzieci manifestuje swoje uzdolnienia matematyczne * 2.9. Co nauczyciele sądzą o uzdolnionych matematycznie dzieciach * i dlaczego mylą się w ocenie ich możliwości umysłowych * 2.10. Okresy krytyczne w rozwijaniu uzdolnień matematycznych * 2.11. Czy dorosły nieposiadający matematycznego wykształcenia * może skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne dzieci? * 2.12. Argumenty przemawiające za tym, aby rozpoznawać uzdolnienia * matematyczne już u starszych przedszkolaków * 2.13. Krótka charakterystyka nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania * uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków * 2.14. Krótko o pierwszym segmencie nauczycielskiej diagnozy * 2.15. Kilka uwag interpretacyjnych * 2.16. Krótko o drugim segmencie diagnozy nauczycielskiej * 2.17. Interpretacje, wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych * 2.18. Działania zmierzające do zmiany na lepsze * losów dzieci uzdolnionych matematycznie * Bibliografia * Rozdział 3 * Gustaw Treliński * Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka * 3.1. Wstęp * 3.2. Teoria a praktyka integrowania nauczania * 3.3. Sytuacje dydaktyczne jako podstawowa forma organizacji pracy dzieci * 3.4. Refleksja nad zadaniem i jego rozwiązaniem * 3.5. Zakończenie * Bibliografia * Rozdział 4 * Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska * Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych * w klasach I-III * 4.1. Umiejętności złożone jako kluczowe umiejętności matematyczne * 4.2. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie przedszkolnym * 4.3. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie wczesnoszkolnym * 4.4. Styl nauczania a rozwijanie umiejętności złożonych * 4.5. Przykłady zadań matematycznych sprzyjających rozwijaniu umiejętności * złożonych * 4.6. Zakończenie * Bibliografia * Rozdział 5 * Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska * Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania * w klasach I-III * 5.1. Zadanie matematyczne * 5.2. Charakterystyka zadań nietypowych * 5.3. Znaczenie zadań nietypowych w edukacji matematycznej * 5.4. Zadania nietypowe w podręcznikach szkolnych * 5.5. Zadania nietypowe w badaniach ogólnopolskich * 5.6. Badania własne w zakresie diagnozowania poziomu umiejętności * rozwiązywania zadań o nietypowej strukturze informacj i * 5.7. Podsumowanie * Bibliografia * Skorowidz rzeczowy * Skorowidz nazwisk * Informacje o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17564, 19033 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej