Agresywność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(129)
Forma i typ
Książki
(118)
Poradniki i przewodniki
(18)
Proza
(12)
Filmy i seriale
(11)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(179)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(8)
BD40 (Suwalska 11)
(16)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(26)
MW123 (św. Wincentego 64)
(11)
W2 (Bazyliańska 6)
(7)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W64 (Radzymińska 121)
(6)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(76)
Autor
Ostrowska Krystyna (1940- )
(4)
Pufal-Struzik Irena
(4)
Danilewska Joanna
(3)
Fromm Erich (1900-1980)
(3)
Guerin Suzanne
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(3)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(3)
Ochmańska Łucja
(3)
Potter-Efron Ronald T
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Rybski Jarosław
(3)
Brańka Michał
(2)
Browne Deborah
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Herbert Martin
(2)
Hollin Clive R
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Jusewicz-Kalter Ewa
(2)
Karłowski Jan
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kościuk Zbigniew
(2)
Krahé Barbara (1955- )
(2)
Kubica Hanna
(2)
Palmer Emma J
(2)
Pazdur Marcin
(2)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(2)
Pollak Monika
(2)
Ranschburg Jenö
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Roca Elisenda (1963- )
(2)
Schweinitz-Kulisiewicz Magdalena
(2)
Sparrow Joshua D
(2)
Stromenger Zuzanna
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Surzykiewicz Janusz
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wolińska Jolanta Maria
(2)
Wolnicka Aleksandra
(2)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Aboff Marcie. Nie lubię łaskotek!
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Aronson Joshua
(1)
Bacdorf Maria
(1)
Backman Fredrik (1981- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Bandura Albert (1925- )
(1)
Barczewska-Zabroń Zofia
(1)
Bator Agnieszka
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bielawski Piotr
(1)
Blachliński Maciej
(1)
Bongilaj Agnieszka
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Bożek Michał
(1)
Brazelton T. Berry (1918- )
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Cain Barbara (psychoterapia). Chyba jestem nieśmiały
(1)
Campbell Ross
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Chajdecki Bartosz (1980- )
(1)
Chechelski Wojciech
(1)
Chmielnik Igor
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Cybulski Sebastian (1982- )
(1)
Czapów Czesław
(1)
Czekaj Jakub
(1)
DePino Catherine. Śmierdzący ser
(1)
Dietrich Jerzy
(1)
Drążek Adam
(1)
Drążek Ewa
(1)
Dudała Jerzy (1972- )
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Ellis Albert (1913-2007)
(1)
Evans Patricia
(1)
Evans Patricia (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Federowicz Dariusz
(1)
Fedorowicz Dariusz
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Frączek Adam (1935- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Ganczarska Gabriela
(1)
Gawor Sebastian
(1)
Gałka Dominika
(1)
Geisler Dagmar (1958- )
(1)
Gibbs John C
(1)
Glick Barry
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godula Patrycja
(1)
Goetz Małgorzata
(1)
Goldstein Arnold P. (1933- )
(1)
Grabowski Andrzej (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(49)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(128)
Odbiorca
Dzieci
(9)
6-8 lat
(7)
0-5 lat
(5)
Nauczyciele
(5)
9-13 lat
(4)
Rodzice
(4)
Młodzież
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(11)
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura katalońska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Agresywność
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: dzieło
Koran
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Podlasie
(1)
Gatunek
Poradnik
(23)
Wydawnictwa popularne
(12)
Opowiadania i nowele
(10)
Film edukacyjny
(8)
Film fabularny
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Powieść
(2)
Raport z badań
(2)
Thriller
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Esej
(1)
Film sensacyjny
(1)
Filmy edukacyjne
(1)
Komedia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-313.
Książka, dzięki której świat usłyszał o słownej agresji.Trzecie rozszerzone wydanie bestsellerowego poradnika Patricii Evans odpowiada między innymi na pytania, dlaczego zjawisko to tak bardzo się nasiliło w ostatnich latach i jak można mu zapobiegać. Pomaga rozpoznać przejawy napastliwych zachowań, uczy bezpiecznego i skutecznego reagowania na słowną agresję, a przede wszystkim tego, jak żyć lepiej i szczęśliwiej.W dwóch całkiem nowych rozdziałach Evans opisuje czynniki zewnętrzne sprzyjające nasilaniu się werbalnych ataków i podpowiada, jak zmniejszać ich negatywne oddziaływanie na związek dwojga ludzi. Przedstawia także różne poziomy słownej agresji.Przytaczając przykłady zaczerpnięte z setek autentycznych doświadczeń zwykłych ludzi, autorka podsuwa strategie, scenariusze oraz praktyczne plany działania, które pomagają ofiarom przemocy zmierzyć się ze słowną agresją oraz jej sprawcą.Nowe wydanie Toksycznych słów krok po kroku przybliża czytelnikowi sposoby rozpoznawania przejawów napastliwych zachowań i radzenia sobie z nimi.Słowna agresja powoduje cierpienie emocjonalne i psychiczne. To kłamstwo powtarzane Tobie albo o Tobie. Zasadniczo słowny agresor definiuje drugą osobę, mówiąc jej, kim ona jest, co myśli, co nią kieruje i tak dalej. Niezależnie czy jesteś ofiarą słownej agresji, czy też jej sprawcą, najlepszym sposobem, aby poradzić sobie z tym problemem, jest dowiedzieć się jak najwięcej o funkcjonowaniu związków opartych na przemocy. Zwykle jeden z partnerów oskarża, obwinia albo znieważa drugiego, ten zaś usiłuje się bronić i tłumaczyć. (.) Jeśli podejrzewasz, że w twoim związku występuje słowna agresja, mam nadzieję, że przeczytasz moje książki. Każda z nich odmalowuje jakiś aspekt tego zjawiska, w sumie dając pełen jego obraz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia agresji : wybrane problemy / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska, Dorota Niewiedział. - Warszawa : PWN, copyright 2016. - 207, [3] strony : tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [180]-200. Indeks.
Książka "Psychologia agresji. Wybrane problemy" to bardzo interesująca i naukowo dojrzała praca. Napisana jest ona z myślą podsumowania dotychczasowej wiedzy i najnowszych badań nad agresją, jak i przedstawienia własnego autorskiego modelu agresji m.in. na podstawie badań własnych. Książka składa się z trzech dobrze skomponowanych części, które obejmują osiem rozdziałów. Książka przedstawia swoiste autorskie kompendium wiedzy na temat agresji i jest to dokonanie interesujące, choć do końca nie wyczerpujące tego zagadnienia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że agresja jest zjawiskiem wieloaspektowym. "Przeprowadzone analizy teoretyczne i metodologiczne oraz zaprezentowane wyniki badań dostarczają zarówno odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące fenomenu agresji, jak i podstawy do postawienia kolejnych pytań na temat możliwości eksplorowania zachowań agresywnych i ich nowych przejawów." Z recenzji prof. dr hab. Augustyna Bańki Książka składa się z trzech części zawartych w ośmiu rozdziałach i stanowi kompendium wiedzy na temat agresji. Mocną stroną książki jest odniesienie zjawiska agresji do stadiów rozwoju człowieka. Autorzy nie tylko prowadzą dialog na temat definicji, rodzajów agresji czy dawnych i nowszych teorii tłumaczących agresję jako immanentny element życia społecznego, lecz także rozpatrują znaczenie agresji w różnych okresach życia, jak: adolescencji, dojrzałości (np. zespole "pustego gniazda") i co szczególnie ciekawe: agresji w okresie starzenia się i starości (przy uwzględnieniu procesów neurodegene­racyjnych).
Wstęp * Wprowadzenie. Agresja i Agresywność (J. Martin Ramírez) * Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji – zagadnienia podstawowe * Rozdział I. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji * 1. Pytanie podstawowe: Agresja (aggression) – co to jest? * 2. Pytanie: Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji * 3. Pytanie: Czy oprócz ofiary cierpi także agresor? * 4. Pytanie: Czy agresja jest równa agresji? * 5. Pytanie: Agresja: emocje czy rozum? * 6. Pytanie: Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji? * 7. Pytanie: W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja? * 8. Pytanie: Czy agresja, przymus i przemoc to to samo? * 9. Pytanie: Czy agresja jest tym samym co agresywność? * 10. Pytanie: Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji? * Rozdział 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji * 2.1. Biologiczne teorie agresji * 2.2. Agresja w ujęciu etologicznym * 2.3. Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji – stanowisko socjobiologii * 2.4. Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej – problem dziedziczenia * Rozdział 3. Psychologiczne koncepcje agresji * 3.1. Agresja jako destrukcyjny instynkt * 3.2. Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji-agresji * 3.3. Rola negatywnych afektów w regulacji agresji * 3.4. Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych * 3.5. Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa * 3.6. Agresja jako przymuszający wpływ społeczny * 3.7. Ogólny interakcyjny model agresji * 3.8. Podsumowanie. Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne * 3.8.1. Zapowiedź nowych tropów, nowych kierunków poszukiwań wyjaśnienia agresji i jej związków z właściwościami podmiotu i sytuacji * Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami * Rozdział 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru * 4.1. Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów * 4.1.1. Jakie problemy stwarzają zbyt szczegółowo sformułowane obszary badawcze? * 4.1.2. Co pomaga badaczom integrować rezultaty badań? * 4.1.3. Etapy integracji: jak rezultat może stać się nauką? * 4.2. Metody badania agresji – podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru * 4.3. Wybrane metody badań nad agresją * 4.3.1. Metody obserwacyjne – znaczenie czynników kulturowych i środowiskowych w badaniach nad agresją * 4.3.2. Skale oceniające zachowanie innych * 4.3.3. Eksperyment * 4.3.4. Arkusze samoobserwacyjne * 4.3.5. Narzędzia jakościowe w badaniu zachowań agresywnych * Rozdział 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży * 5.1. Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego * 5.2. Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania * 5.3. Uwarunkowania socjodemograficzne agresji – mit czy rzeczywistość? * 5.4. Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży * 5.5. Sprawca i ofiara – dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary * Rozdział 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności – propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji * 6.1. Prezentacja modelu * 6.2. Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji * 6.3. Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań * Część III. Przejawy agresji – ponadczasowe problemy i nowe wyzwania * Rozdział 7. Zachowania agresywne – klasyczna klasyfikacja zjawiska * 7.1. Podział zachowań agresywnych * 7.2. Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych * Rozdział 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych – stary problem, nowe formy * 8.1. Asertywność – technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie? * 8.2. Cyberbullying – przemoc grupowa w nowej odsłonie * 8.2.1. Jak oceniać skuteczność programów profilaktycznych? * 8.3. Mobbing – przemoc ukryta w zasadach grupy * 8.3.1. Rozumienie zjawiska mobbingu * 8.3.2. Cechy sytuacji mobbingowej * 8.3.3. Konsekwencje mobbingu * 8.3.4. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące przed mobbingiem * Rozdział 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki – agresja w późnej dorosłości * 9.1. Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem * 9.2. Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się * 9.3. Zachowania agresywne wobec seniorów * 9.4. Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości * 9.5. Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym * Zakończenie * Literatura * Indeks nazwisk * Spis tabel * Spis rysunków * Nota o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56948 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria z Wodnikiem : biblioteka nowej myśli)
Tyt. oryg. : The anatomy of human destructiveness, 1973.
Bibliogr. s. 539-556.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43195 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41805 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda z historii poprzedzona została krótkim komentarzem specjalisty - psychologa bądź pedagoga specjalnego.
"Oswajanie przez bajanie" to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19797 D (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Szczypanie / ilustracje Patrycja Godula ; tekst Dominika Gałka. - Wydanie drugie. - Bielsko-Biała : Konrad Sobik, 2022. - [20] stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Przygody Fenka. Emocje IV)
U góry okładki: Bezpieczna książka.
Tekst również na 2. i 3. stronie okładki.
W przedszkolu w Słonecznej Krainie zjawia się nowa dziewczynka. Tylko dlaczego dzieci się jej boją i czy wspólnie uda im się rozwiązać pewien problem? [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
(Ja i Moje Emocje)
Częścią poznawania świata przez dzieci jest mierzenie się z emocjami - często trudnymi, przykrymi, niełatwymi do zrozumienia i kontrolowania. Ważne, by w takiej nauce dziecko otrzymało pomoc od dorosłych i znalazło wskazówki, z których może korzystać. Niniejsza książeczka będzie doskonałym wsparciem w chwilach, gdy potrzeba oswoić szczególnie trudną emocję, jaką jest gniew. W przystępnej formie opowiada o tym, czym ów gniew jest, skąd się bierze i jak można go opanować... a także co zrobić, jeżeli się to już nie udało. Dzieci poznają wiele pożytecznych metod wyładowywania złości, które nie wyrządzają szkody innym, i zrozumieją, że odczuwanie wściekłości samo w sobie nie jest niczym złym i że odczuwa ją każdy. Polecamy rodzicom i wychowawcom, a także samym dzieciom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 07.09.2018)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21389 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na stronie tytułowej i okładce: Terapia DBT i CBT.
Bibliografia na stronie 114.
Wiek 9-13.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań.
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne.
Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 22763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [273]-286.
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo. przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
Przedmowa (Andrzej Bałandynowicz)á * Wstępá * 1. Przemoc w rodzinie jako zjawisko patologii społecznejá * 1.1. Definicja i rodzaje przemocy. Przemoc a agresjaá * 1.1.1. Agresja i przemoc w ujęciu psychologii * 1.2. Pojęcie patologii społecznej w relacji do innych terminów * 1.3. Zjawisko przemocy w rodzinie * 1.3.1. Definicja przemocy w rodzinie * 1.3.2. Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemocy w rodzinie * 1.3.3. Przemoc wobec dzieckaá * 1.3.4. Rozmiary zjawiska przemocy wewnątrzrodzinnej i stosowanych środków zapobiegawczych * 1.3.5. Przemoc domowa w świetle Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i polskiego orzecznictwa sądowego * 2. Wybrane przestępstwa współistniejące z przemocą w rodzinie * 2.1. Przestępstwo znęcania sięá * 2.2. Przestępstwo zgwałcenia * 2.3. Zabójstwo w rodzinieá * 2.4. Przestępstwa czynów lubieżnych dokonywanych na nieletnich * 3. Sprawcy przemocy domowejá * 4. Ofiary przemocy domowejá * 5. Policjanci wobec przemocy w rodzinie * 5.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 5.2. Analiza wyników badań * 5.2.1. Dane demograficzne badanych * 5.2.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocyw rodzinieá * 5.2.3. Możliwości obrony ofiar przed przemocą w rodzinieá * 5.3. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród policjantów * 6. Pracownicy służby zdrowia wobec przemocy w rodzinie * 6.1. Ogólne dane dotyczące badanychá * 6.2. Wiedza i świadomość prawna badanych na temat przemocy w rodzinieá * 6.3. Sposób działania badanych wobec ujawnionej przemocy w rodzinie * 6.4. Weryfikacja przyjętych hipotez. Podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników służby zdrowia * 6.5. Skuteczność szkolenia z zakresu zjawiska przemocy w rodzinie adresowanego do pracowników służby zdrowia. Prezentacja wyników badań ankietowych * 7. Badania dotyczące zjawiska przemocy w rodzinie wśród wybranej grupy sprawców zabójstw * 7.1. Koncepcja badań i założenia metodologiczne * 7.2. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze * 7.2.1. Inwentarz Osobowości H.J. Eysencka w autoryzowanej adaptacji M. Choynowskiegoá * 7.2.2. Kwestionariusz Osobowy opracowany w Zakładzie Psychologii SądowejInstytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowieá * 7.2.3. Analiza akt sądowychá * 7.3. Analiza wyników badańá * 7.4. Weryfikacja przyjętych hipotezá * 8. Zagadnienia diagnostyczne, interwencyjne i psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.1. Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinieá * 8.2. Wybrane zagadnienia interwencyjne w sprawach przemocy w rodzinie * 8.2.1. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – zatrzymanie * 8.2.2. Odizolowanie sprawcy przemocy w rodzinie – warunkowy dozór Policjiá * 8.2.3. Leczenie odwykowe sprawców przemocy domowej w rodzinie nadużywających alkoholu według ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowiá * 8.3. Zagadnienia psychoterapeutyczne w sprawach przemocy w rodzinie * Zakończenie * Wykaz skrótówá * Bibliografia.á
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56560 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Co zawiera publikacja? Wskazówki do pracy z uczniami agresywnymi stosującymi przemoc fizyczną i psychiczną Jak tworzyć szkolny program przeciwdziałania agresji i przemocy Rozpoznawanie zachowań narkotykowych w szkole - Scenariusze zajęć dla uczniów Czym naprawdę są dopalacze wraz z wykazem najbardziej popularnych dopalaczy syntetycznych Młodzież na dopalaczach - studium przypadku Komputer i Internet - zalety oraz zagrożenia. Projekt szkolny Samookaleczenia dzieci i młodzieży - jak reagować, żeby nie zaszkodzić?Dlaczego warto? Dzięki publikacji uzyskasz dostęp do praktycznych rozwiązań dla wychowawców klas oraz pedagogów szkolnych Wyposażysz się w sprawdzone rozwiązania, przetestowane w praktyce w szkołach i konkretnych klasach Zdobędziesz gotowe materiały do pracy oraz scenariusze ułatwiające pracę w ciągu całego roku szkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3210 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.03.2024)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Tytuł oryginału: The explosive child : a new approach for understanding and parenting easily frustrated, chronically inflexible children.
Na okładce: Metoda wypróbowana przez 500 000 rodziców. Każde dziecko jest grzeczne, jeśli potrafi!
Bibliografia na stronach 215-216.
Twoje dziecko bywa nieposłuszne i zbuntowane, manipuluje innymi, domaga się wyłącznej uwagi? Jesteś zmęczony ciągłym testowaniem granic, dąsami oraz krzykiem i agresją? Odłóż na bok kary, nagrody i zakazy - naucz dziecko samodzielnego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z emocjami. Poznaj metodę rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie, sprawdzoną w wielu rodzinach i szkołach na świecie. Współpracując z dzieckiem, nauczysz je umiejętności, których najbardziej mu brakuje: dostosowywania się, tolerowania frustracji i rozwiązywania problemów. Dziecko nie zachowuje się źle celowo, ono po prostu nie zna innego sposobu i potrzebuje twojej pomocy, aby nauczyć się reagować inaczej. Z tą książką nauczysz je pozytywnie reagować na codzienne sytuacje i wzmocnisz jego pewność siebie.
O autorze * Przedmowa * Podziękowania * 1. Incydent z goframi * 2. Każde dziecko jest grzeczne, jeśli potrafi * 3. Kluczowe umiejętności i nierozwiązane problemy * 4. Przygotowanie * 5. Cała prawda na temat konsekwencji * 6. Trzy plany działania * 7. Plan B * 8. Kłopoty w raju * 9. Jakieś pytania? * 10. Życie rodzinne * 11. Dinozaur w budynku * 12. Lepiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46639 (1 egz.)
Kaucja: 13,50 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Poprawna nazwa drugiego autora na okładce: Eilis Hennessy.
Bibliografia na stronach 73-75.
Często atakują nas sytuacje, w których nie radzimy sobie z wybuchami gniewu nastolatka czy zaplanowanym prześladowaniem jednych uczniów przez drugich. Warto zapoznać się z wiedzą na temat destrukcyjnych zachowań dzieci i młodzieży, by umieć skutecznie im przeciwdziałać. Autorzy ksiażki piszą, w jaki sposób nauczyciele i inni pracownicy oświaty mogą reagować w krytycznych przypadkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3324, 12892, 3325 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja i radzenie sobie z nią należy do codziennej pracy wychowawców. Każdego dnia są oni na nowo zmuszani do odróżniania przejawów zdrowej, społecznie znośnej agresji, traktowanej w kategoriach ,,normalnych zachowań", oraz agresji przybierającej formy patologiczne. Książka przedstawia najnowsze teorie na temat dziecięcej agresji, a także wyjaśnia to zjawisko na podstawie licznych przykładów, wziętych z przedszkolnego życia. Autorka obrazowo prezentuje, dlaczego tak ważne jest, aby dzieci nauczyły się radzić sobie z agresją oraz w jaki sposób dorośli mogą je w tym skutecznie wspierać. Wychowawcom i rodzicom przedstawia różne propozycje rozwiązań i alternatywne sposoby postępowania, pozwalające im w o dpowiednim momencie kompetentnie i skutecznie zareagować. Jest to ważna książka na aktualny temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7430, 6735 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Dzieci ; 9)
Na s. tyt. podtyt.: agresja małego dziecka.
Na okł. błędna numeracja serii: 8 [i.e. 9].
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3750 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej