Niepowodzenia szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(68)
Forma i typ
Książki
(67)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(74)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(56)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Spionek Halina
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Kujawa Ewa
(2)
Kurzyna Maria
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Werning Rolf
(2)
Binder Gislind
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Budziński Waldemar
(1)
Butenko Bohdan
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czajkowska Irena ( -2008)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domagała-|Kręcioch Agnieszka
(1)
Dubczyńska Maria
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fischer-Tietze Renate
(1)
Fisher Gary
(1)
Fiutkowska Zofia
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Guzy Anna
(1)
Gąsowska Teresa ( -2000)
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Heyne David
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jałowiecka Aneta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczkowska Barbara
(1)
King Neville J
(1)
Kobyłecka Wanda
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konopnicki Jan
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kurowska Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Leo Sigrid
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Lütje-|Klose Birgit
(1)
Makiewicz Małgorzata (matematyka)
(1)
Makowska Katarzyna
(1)
Matuszkiewicz Maria
(1)
Mańkowska Izabela
(1)
Menčinska N. A
(1)
Michaelis Richard
(1)
Morales Gómez Ángel
(1)
Nalepa Maria
(1)
Nalepa Zofia
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Opolska Teresa
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Pobłocki Jakub
(1)
Prończuk Dorota
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Radziewicz Julian (1937- )
(1)
Rollings Stephanie
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skwark Dorota
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Sosin Irena
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stryczniewicz Barbara
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Taraszkiewicz Zuzanna
(1)
Taraszkiewicz-Kotońska Małgorzata
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Tonge Bruce J
(1)
Turnau Marta
(1)
Valognes Aurélie (1983- )
(1)
Witkoś Maria
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wojdak-|Piątkowska Magdalena
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Łuczak Bogumiła
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Niepowodzenia szkolne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Film edukacyjny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46221 (1 egz.)
Kaucja: 9,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5392, 7305 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi obszerne i bogate w treści merytoryczne i rozwiązania organizacyjno-metodyczne kompendium wiedzy z zakresu edukacji terapeutycznej. Jej wartość jest tym większa, że zawarte w niej propozycje zostały zweryfikowane w dziesięcioletniej praktyce Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej (Szkoły Podstawowej nr 33 w Toruniu) - unikalnej w kraju placówki edukacyjnej. Sposób w jaki zostały one zaprezentowane w książce (m.in. konkretne przykłady rozwiązań metodycznych, scenariusze zajęć lekcyjnych - z różnych przedmiotów - i pozalekcyjnych oraz imprez szkolnych) sprawia, że proponowana tu pozycja powinna stać się swoistym poradnikiem dla wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół podstawowych (nie tylko o profilu terapeutycznym) i to niezależnie od tego, jaki przedmiot realizują. W poszczególnych rozdziałach książki omówiono, wzbogacając to konkretnymi przykładami, możliwości jakie stwarza prowadzenie różnych przedmiotów w zakresie realizowania oddziaływań terapeutycznych (np. w trakcie lekcji języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, edukacji plastycznej i muzycznej, wychowania fizycznego, katechezy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16264, 6956, 3278 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Proponowane opracowanie jet pracą zbiorową składającą się z 14 tekstów różnych autorów. Wszystkie one, zgodnie z tytułem książki, dotyczą dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Opracowanie jest adresowane do szerokiej grupy czytelników, zarówno do nauczycieli, szczególnie zajmujących się nauczaniem początkowym i wychowaniem przedszkolnym, jak i do rodziców zainteresowanych poruszanymi w publikacji zagadnieniami. Autorki starają się przedstawić jak najszerszą paletę zagadnień związanych z początkowym etapem edukacji.Opracowanie o charakterze kompendium jest potrzebną i wartościową publikacją, szczególnie że adresatami są zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Wczesna edukacja budzi szerokie zainteresowanie w obu grupach osób dorosłych, a dodatkowo zachodzące w niej zmiany wymagają szerokiej akcji informacyjnej".dr hab. prof. APS Wanda Hajnicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Tekst częśc. ukr.
Z recenzji wydawniczej ks. prof. dr hab. Janusza Mastalskiego: Publikacja jest rzetelnym kompendium wiedzy dotyczącej różnego rodzaju aspektów związanych z edukacją. Redaktorkom udało się bardzo zróżnicowane pod względem poziomu merytorycznego i tematycznego artykuły uporządkować, oddając czytelnikowi do dyspozycji spójną, logiczną całość. W ten sposób powstała niezwykle interesująca publikacja, po którą powinni sięgnąć zarówno naukowcy zajmujący się w swej pracy edukacją, jak i wychowawcy. Autorzy zamieszczonych artykułów dają bowiem wiele odpowiedzi na trudne pytania związane z teraźniejszością i przyszłością edukacji. Odkrywają przed czytelnikiem całe spektrum nadziei, ale i wątpliwości dotyczących różnego rodzaju zjawisk dotykających nie tylko polską edukację, a będących konsekwencją przemian cywilizacyjnych. Nie ma żadnych wątpliwości, że recenzowana książka stanowi ważne wydarzenie wydawnicze i naukowe. Dzięki pracy Redaktorek, książka ma swoją duszę, a logika, trafność doboru kolejności artykułów, jak i merytoryczna zawartość zapewnia wysoki status poznawczy publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-262.
Rozdział 1. * Powody naukowej predylekcji * 1. Rozmiary niepowodzeń szkolnych * 2. Aktualność zagadnienia i ważność problemu * 3. Stałość, naturalność i względność niepowodzeń * 4. Uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku * 5. Zmiana filozofii edukacyjnej * 6. Dyferencjacja procesu kształcenia * 7. Wizja nowego modelu procesu kształcenia * 8. Zagrożenia i złożoności współczesnego świata * 9. Uczelnie wyższe spadkobiercami niepowodzeń szkolnych * 10. Powód natury osobistej * Rozdział 2. * Kierunki naukowej eksploracji * 1. Zasięg niepowodzeń szkolnych * 2. Przyczyny niepowodzeń szkolnych * 3. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym * 4. Skutki niepowodzeń szkolnych * 5. Reinterpretacja pojęcia „niepowodzenia szkolne” * Rozdział 3. * Nowe pola badawcze. Obszary poznawcze z pogranicza niepowodzeń szkolnych * 1. Koincydencja niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych * 2. Sytuacje trudne w środowisku szkolnym a uczniowskie niepowodzenia * 3. Niepowodzenia szkolne źródłem negatywnych przeżyć, depresji, czynów suicydalnych * 4. Mechanizmy barierotwórcze w edukacji a niepowodzenia szkolne * 5. Teoria naznaczenia wobec ucznia z niepowodzeniami szkolnymi * Rozdział 4. * Człowieczy los naznaczony niepowodzeniami * 1. Niepowodzenia szkolne w biografii osób pozbawionych wolności * 2. Niepowodzenia szkolne w biografii żołnierzy zasadniczej służby wojskowej * 3. Niepowodzenia szkolne w biografii dzieci beneficjentów pomocy społecznej * Rozdział 5. * Neurodydaktyka wobec niepowodzeń szkolnych. * Neurodydaktyka — perspektywą na sukces w uczeniu (się) * 1. Wykorzystanie możliwości całego mózgu w procesie kształcenia * 2. Wykorzystanie wszystkich składników pięcioczynnikowego modelu WSWS * 3. Kompleksowe wykorzystanie systemów reprezentacyjnych WAK * 4. Dostosowanie strategii nauczania do stylów uczenia się * 5. Stwarzanie okazji do rozwijania wszystkich typów inteligencji * * Rozdział 6. * Marzenia o szkole bez niepowodzeń * 1. Marzenia o przywróceniu szkole jej prymarnego sensu * 2. Marzenia o realizowaniu prawa dziecka do nauki * 3. Marzenia o zmianie sposobu organizowania pracy dydaktycznej i oceniania osiągnięć szkolnych * 4. Marzenia o optymalnych sposobach przeciwdziałania różnym postaciom i przejawom niepowodzeń * Zakończenie * Bibliografia * Spis rycin i wykresów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4342, 4343 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj : podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Nowoczesny, przystępnie napisany podręcznik do nauczania języków obcych!Podręcznik uwzględnia obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych:- wdrażanie nowej podstawy programowej,- obniżenie wieku rozpoczynania nauki języka obcego,- powstanie nowych kontekstów edukacyjnych (kursy e-learningowe czy blended learning),- ogromny wzrost liczby uczniów o specyficznych trudnościach w nauce języka (uczniowie dyslektyczni, uczniowie niepełnosprawni),- upowszechnienie nauki języka obcego zintegrowanej z treścią (CLIL)Autorzy, wybitni specjaliści z całego kraju, napisali książkę, która jest znakomitym podręcznikiem dla wszystkich studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obcych. W kolejnych rozdziałach podręcznika omawiają:- nowoczesne cele nauczania języka obcego,- wymagania nowej podstawy programowej,- europejską politykę językową,- rozwijanie kompetencji interkulturowych,- umiejętność posługiwania się nowymi technologiami,- problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się,- trudności, z którymi borykają się uczniowie (np. lęk komunikacyjny),- sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu.Podręcznik stanowi znakomitą pomoc zarówno dla czynnych nauczycieli języków obcych, jak i dla studentów zdobywających kwalifikacje zawodowe w zmieniających się warunkach nauczania języków obcych.
Część I * Cele procesu uczenia się języka obcego * - Cele nauki języka obcego - kompetencja językowa * - Cele nauki języka obcego - kompetencja interkulturowa * -Cel kształcenia językowego - nauczyć się, jak się uczyć * - Cel kształcenia językowego - umiejętność posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną * Część II * Uczenie się w różnych grupach wieku * - Proces uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej * - Proces uczenia się uczniów w liceum * - Proces uczenia się słuchaczy w kole językowej * - Proces uczenia się studentów jako e-learnerów * - Proces uczenia się dorosłych * Część III * Trudności ucznia a wsparcie ze strony nauczyciela * - Trudności w rozwijaniu sprawności interakcyjnych - rola lęku językowego * - Trudności w rozwijaniu sprawności receptywnych - jak wspierać ucznia w nauce czytania ze zrozumieniem * - Dyskomfort "trzeciego miejsca" - trudności interkulturowe ucznia * - Strategie nauczania i wspierania ucznia z niepełnosprawnością na lekcjach i zajęciach językowych * - Język obcy dla ucznia z dysleksją * - Bariery psychiczne w nauce języka obcego * - Trudności w pracy z podręcznikiem * - Trudności w organizacji pracy nad językiem * - Bariery na drodze do samodzielności * -Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia na lekcjach języka obcego *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 53799 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15751 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela. A, Ogólne Podstawy Wychowania ; 3)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-170.
Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia.
1.Pojęcie trudności w uczeniu się * 2.Koncepcje wyjaśniające genezę trudności w uczeniu się * 2.1.Teorie rozwojowe * 2.2.Teorie biologiczne (genetyczne i organiczne) * 2.3.Teorie wielowymiarowe (polietiologiczne) * 3.Fenomenologia trudności w uczeniu się * 4.Diagnoza trudności w uczeniu się * Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci * 1.Przystosowanie, zaburzenia przystosowawcze i funkcjonowanie psychospołeczne - rozważańia terminologiczne * 2.Zaburzenia rozwojowe będące przyczyną niepowodzeń szkolnych * 2.1.Inteligencja niższa niż przeciętna * 2.2.Trudności w nauce czytania i pisania * 2.3.Zaburzenia zdolności matematycznych * 2.4.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi 3.Wybrane sfery funkcjonowania psychospołecznego dzieci z trudnościami * w uczeniu się * 3.1.Motywacja do nauki szkolnej * 3.2.Uspołecznienie i zaburzenia zachowania u dzieci z trudnościami w uczeniu się * Terapia pedagogiczna * 1.Ustalenia terminologiczne dotyczące pracy z dziećmi z trudnościami * w uczeniu się * 2.Organizacja pracy terapeutycznej * 3.Zasady terapii pedagogicznej * 4.Programy i metody terapii pedagogicznej * 4.1.Programy usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych * 4.2.Kinezjologia edukacyjna * 4.3.Programy usprawniania funkcji językowych * 4.4.Programy usprawniające czytanie, pisanie i umiejętności matematyczne * 4.5.Programy usprawniania pamięci i uwagi * 4.6.Programy uwzględniające oddziaływania psychoterapeutyczne * Założenia metodologiczne * 1.Problemy i hipotezy * 2.Model badań, metody i techniki badawcze * 2.1."Krótka Skala Inteligencji" M. Choynowskicgo * 2.2."Arkusz Zachowania się Ucznia" B. Markowskiej * 2.3.Kwestionariusz CBI (ChildrcrTs Bchavior Invcntory) H. Schae i M.Aaronsona * 2.4.Test umiejętności szkolnych * 2.5.Analiza dokumentacji poradnianej i szkolnej ucznia * 3.Teren i przebieg badań * 4.Charakterystyka badanych grup * 5.Planowanie i realizacja zajęć z zakresu terapii pedagogicznej * Ustępowanie trudności w uczeniu się * 1.Zmiany w zakresie umiejętności czytania * 1.1.Technika czytania * 1.2.Tempo czytania * 1.3.Liczba i rodzaje błędów popełnianych przez uczniów w czytai * 1.4.Czytanie ze zrozumieniem * 2.Ocena poziomu pisania * 2.1.Przepisywanie tekstu * 2.2.Pisanie z pamięci * 2.3.Pisanie ze słuchu * 2.4.Graficzna ocena pisma * 3.Podstawowe wiadomości i umiejętności matematyczne * Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej * 1.Funkcjonowanie intelektualne badanych uczniów * 2.Zaburzenia w zachowaniu u dzieci z trudnościami w uczeniu się * 2.1.Motywacja do nauki szkolnej * 2.2.Zachowania antyspołeczne * 2.3.Zachowania przyhamowane * 2.4.Uspołecznienie * 3.Zmiany przystosowania do warunków grupy i placówki szkolnej * badanych uczniów * 3.1.Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: ekstrawersja - introwersja * 3.2.Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne - negatywne zachowanie * 3.3.Szkolne funkcjonowanie w zakresie skal tworzących wymiar: pozytywne - negatywne nastawienie do zadań * 3.4.Trzy wymiary szkolnego przystosowania się * 3.5.Poziom przystosowania szkolnego badanych uczniów * Aneksy * 1.Ramowy program terapii pedagogicznej * 2.Ustępowanie trudności w uczeniu się - tabele * 3.Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej - tabele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16593 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.03.2019)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Druk z klisz.
Bibliogr.
Streszcz. ros., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13654, 13655 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 587)
Bibliogr. s. 129-136.
Z recenzji To dzieło nowatorskie i bardzo ważne dla praktyki pedagogicznej. Dotyka niezwykle żywotnych, pilnych do realizacji spraw. Polecam ją zwłaszcza rodzicom i nauczycielom dzieci pięcioletnich oraz instytucjom odpowiedzialnym za kształcenie tych dzieci. Anna Zofia Kowalska. Książka adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego oraz wszystkich zainteresowanych problematyką ryzyka dysleksji i udzielaniem wczesnej pomocy dziecku zagrożonemu niepowodzeniami w nauce czytania i pisania.
Rozdział I * Dysleksja i ryzyko dysleksji - podstawy teoretyczne * 1.Rozwój zainteresowań problematyką dysleksji * 2.Ewolucja poglądów na przyczyny dysleksji * 3.Ryzyko dysleksji - charakterystyka zjawiska, przegląd badań * Rozdział II * Psychoruchowe uwarunkowania nabywania umiejętności czytania i pisania * 1.Trudności w pisaniu uwarunkowane zaburzeniami sprawności motorycznej * 2.Lateralizacja funkcji mózgowych i jej wpływ na nabywanie umiejętności czytania i pisania * 3.Zaburzenia spostrzegania wzrokowego a trudności w opanowaniu języka pisanego * 4.Trudności w nauce czytania i pisania jako konsekwencja zaburzeń spostrzegania słuchowego * 5.Wpływ trudności w opanowaniu podsystemu fonetyczno-fonologicznego na powstawanie problemów podczas nauki czytania i pisania * 6.Gotowość dziecka do podjęcia nauki czytania i pisania a zjawisko ryzyka dysleksji * Rozdział III * Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział IV * Prezentacja i analiza wyników badań * 1.Sprawności motoryczne dzieci pięcioletnich * 2.Kształtowanie się dominacji stronneju dzieci pięcioletnich * 3.Sprawności spostrzeżeniowe dzieci pięcioletnich * 4.Poziom opanowania podsystemu fonetyczno-fonologicznego przez dzieci pięcioletnie * 5.Analiza zbiorcza wyników osiągniętych przez dzieci z badanej grupy * 6.Sprawności motoryczne, spostrzeżeniowe i fonetyczno-fonologiczne pięciolatków a ich gotowość do podjęcia nauki czytania i pisania * 7.Propozycje działań wspierających rozwój dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz..
Pojawienie się nowych trendów w kulturze popularnej, postępująca mediatyzacja społeczeństwa, wzrost tempa życia, zmiany, jakie dokonują się we współczesnej rodzinie, przeobrażenia w systemie oświaty, reforma programowa, natężenie problemów i trudności, jakich doświadczają współczesne dzieci i młodzież, skłania nas do nieustannej refleksji nad kwestiami związanymi zarówno z profilaktyką pedagogiczną oraz diagnozą, jak i terapią, a także ciągłego poszukiwania skutecznych rozwiązań.
Spis treści * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Wstęp do wydania pierwszego . 7 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Wprowadzenie do wydania drugiego . 11 * Część I PROFILAKTYKA * Kinga Kuszak * Wczesne wspomaganie jako szansa optymalizacji funkcjonowania dzieci * z utrudnieniami w rozwoju . 19 * Grażyna Rura * Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie w Polsce i innych krajach europejskich * . 39 * Hanna Krauze-Sikorska * Indywidualizacja w kształceniu – wyzwanie dla współczesnej szkoły . 55 * Marta Keck * Rozwijanie inteligencji emocjonalnej jako warunek skuteczności działań profilaktycznych * w pracy z dziećmi i młodzieżą . 75 * Anna Basińska * Integracja oddziaływań środowiska wychowawczego szansą dla dzieci z utrudnieniami * w rozwoju . 93 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Przedszkole – obszary działań edukacyjnych i profilaktycznych . 105 * Michał Klichowski * Młodzieżowy ruch „pro-ana” – potrzeba (po)nowoczesnej profilaktyki . 121 * Część II DIAGNOZA * Hanna Krauze-Sikorska * Protodiagnoza pedagogiczna a proces konstruowania skutecznej pomocy dzieciom * i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju . 133 * 6 Spis treści * Grażyna Rura * Ocena dojrzałości szkolnej dziecka w obliczu występowania ryzyka dysleksji . 145 * Hanna Kubiak * Trudności w diagnozowaniu zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * u dzieci . 161 * Kinga Kuszak * Zaburzenia mowy w okresie średniego i późnego dzieciństwa, ich przyczyny * i przejawy . 167 * Agata Drzewucka * Ocena emocjonalnego funkcjonowania dziecka na podstawie znaków i symboli * w jego rysunku . 189 * Hanna Krauze-Sikorska * Dzieci i młodzież z Alkoholowym Zespołem Płodowym – obszary diagnozy * nozologicznej, psychologicznej i pedagogicznej . 201 * Część III TERAPIA * Hanna Krauze-Sikorska * Terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami uczenia się – wyzwania i dylematy . 215 * Kinga Kuszak * Rodzice najważniejszymi terapeutami dzieci z utrudnieniami w rozwoju . 229 * Anna Jakoniuk-Diallo * Warunki wczesnej rehabilitacji dziecka z wadą słuchu . 245 * Kinga Kuszak * Nauczyciele wczesnej edukacji jako osoby wspierające dzieci z układu ryzyka * niepowodzeń szkolnych . 265 * Hanna Kubiak * Jak pomagać dziecku z problemami w zachowaniu w wieku przedszkolnym? . 281 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Działania wolontariackie w systemie skutecznej pomocy dziecku i jego rodzinie * . 299 * Aneta Sulejewska * Relacje z rówieśnikami dziecka przewlekle chorego jako warunek skutecznego * przebiegu terapii . 313 * Elżbieta Pietrzak * Blogi internetowe jako specyficzna forma katharsis . 327 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Zakończenie . 337
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka - doświadczona nauczycielka prowadząca od lat gabinet terapii zaburzeń w nauce i problemów szkolnych u dzieci - wychodzi naprzeciw tym zapotrzebowaniom. Jej interesujący i napisany z wnikliwą znajomością rzeczy poradnik wskazuje rodzicom i ich pociechom wyjście z kryzysu, a także wspiera ich przy pomocy szeregu prostych w realizacji strategii, które prowadzą do przerwania błędnego koła strachu i blokady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21534 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł.: nauczanie początkowe.
Bibliogr. s. [47] - 48.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży.
"Kreowanie rozwoju dziecka" to unikalna publikacja na polskim rynku. Autorka, pedagog z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci z trudnościami w nauce, stworzyła nowatorski program profilaktyczno-terapeutyczny. Program integruje różne metody pracy z dzieckiem, tworząc z nich spójny system, który obejmuje: kinezjologię edukacyjną - metodę wykorzystującą proste ruchy ciała do zintegrowania funkcji mózgu; metody przyspieszonego uczenia się, pozwalające na łatwe przyswajanie wiedzy; techniki treningu interpersonalnego, kształtujące poprawne relacje dziecka z innymi ludźmi.Ta książka pomaga dzieciom rozwinąć skrzydła!Program pozwala nauczycielom na: wykorzystywanie go zarówno w szkołach podstawowych, jak i gimnazjach; łatwą pracę z gotowymi materiałami, korzystanie ze sprawdzonych w praktyce, nowoczesnych metod wspierania rozwoju dziecka; prowadzenie efektywnych zajęć dzięki bogactwu oryginalnych, niestandardowych rozwiązań i gotowych narzędzi pracy.Dzięki zastosowaniu programu dzieci rozwijają: pamięć i koncentrację; koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową; umiejętności personalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16226 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej