Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(44)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje fachowe
(21)
Proza
(10)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(3)
Dramat (rodzaj)
(3)
Muzyka
(3)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(38)
Autor
Turek Karolina
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(5)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(5)
Broda-Bajak Maria
(4)
Stadtmüller Ewa
(4)
Grzybek Renata
(3)
Jelinek Jan Amos
(3)
Prończuk Dorota
(3)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(3)
Trojanowicz-Kasprzak Maria. Czytam globalnie
(3)
Bednarek Tomasz (1969- )
(2)
Czyż Dagmara
(2)
Juszczak-Guca Joanna
(2)
Kornacka Agnieszka
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Ledwoń Magdalena
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(2)
Bartczak-Sroka Ewa
(1)
Bielska Beata
(1)
Bień Jolanta
(1)
Bomba Anna
(1)
Borowiecka Agnieszka (pedagogika)
(1)
Ciechowicz Sandra
(1)
Forma Bożena
(1)
Fruga Bernard
(1)
Fruga Marta
(1)
Fruga Sara
(1)
Gawlik Karolina
(1)
Grześkowiak Maja
(1)
Górska Wioletta
(1)
Gładowicz-Bojarska Agata
(1)
Halik Alicja
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Janiec Marta
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Jankowska Alicja (nauki ekonomiczne)
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kluska Dorota
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Konarski Miłosz
(1)
Kosiecka-Nowak Marta
(1)
Kowalczyk Ewa (nauczyciel)
(1)
Kujawińska Ewa (wychowanie przedszkolne)
(1)
Kukuła Katarzyna (aktorka)
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lachendro-Fruga Dobromiła
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Makiewicz Małgorzata (matematyka)
(1)
Matwiejków Justyna
(1)
Michta Izabela
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Niedbała Justyna
(1)
Nowak Magdalena (pedagog)
(1)
Papugowa Wanda
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Przepióra Anna
(1)
Pudło Agnieszka
(1)
Rola Beata
(1)
Sepielak Aleksandra
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skoczek Anna
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Sowa Alicja
(1)
Stępkowski Andrzej
(1)
Swoboda Ewa
(1)
Sypka Małgorzata
(1)
Szczepanek Agnieszka
(1)
Tomaszewska Maria Zofia
(1)
Tomiak-Zaremba Katarzyna
(1)
Uran Aleksandra
(1)
Urbańska Agnieszka
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wicher Stella
(1)
Wronka Marta
(1)
Węglarz Joanna
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
Łasocha Natalia
(1)
Łukowiak Julia (1991- )
(1)
Łysenko Wasyl
(1)
Śniarowska Julia
(1)
Żak Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Przedszkola
(14)
Rodzice
(9)
Dzieci
(8)
Nauczyciele
(7)
0-5 lat
(6)
6-8 lat
(5)
Klasa 3.
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie w żłobku
(1)
Studenci
(1)
Żłobki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Czytanie globalne
(3)
Uczucia
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bezpieczeństwo
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Motoryka mała
(2)
Przedszkolaki
(2)
Rytmika
(2)
Drewno
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Jesień
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Marketing
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychomotoryka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słuch
(1)
Technika (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowanie
(1)
Zagadki
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zwierzęta
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opowiadania i nowele
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Pieśń i piosenka
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Dramat (gatunek literacki)
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Antologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Inscenizacje
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Rymowanki
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony 408-419.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20073 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Melodie z tekstem podłożonym. - Słowa także poza tekstem muzycznym
Muzyczne scenki dla przedszkolaków to zbiór krótkich inscenizacji na różne okazje, inspirowanych piosenkami. Autorką tekstów jest znana i ceniona poetka tworząca dla dzieci, Ewa Stadtmüller. Dzięki temu można mieć pewność, że przedstawienia tu zawarte będą atrakcyjne dla najmłodszych - są pełne nieskomplikowanych rymów i ciepłego humoru. Publikacja zawiera inscenizacje o różnorodnej tematyce: nauczyciel znajdzie w niej przedstawienia odpowiednie na wiosnę, lato, jesień i zimę; takie, które można wykorzystać w dowolnym momencie roku (przed)szkolnego bądź dopasować do danego okresu (karnawał, wakacje) lub wybranego nietypowego święta (na przykład Dzień Kota, Dzień Lasu, Dzień Książki, Dzień Przyjaźni.). Teksty te są krótkie i nieskomplikowane, aby dzieci z łatwością mogły opanować swoje role i bez długich, obciążających przygotowań wystąpić w przedstawieniu. Książce towarzyszy 2 płyty CD - z 16 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich. Dla ułatwienia pracy "reżyserom", do publikacji dołączono również zapisy nutowe utworów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21354 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Baw się z nami rękawiczkami czyli Z rączki, dłoni i paluszka - teatrzyk dla maluszka / Bożena Forma, Anna Przepióra. - Wydanie I. - Kraków : CEBP 24.12, 2016. - [28] stron, [6] kart złożonych luzem : ilustracje kolorowe ; 24 cm + płyta DVD.
Na płycie znajdują się filmy zawierające instrukcje wykonania prac plastycznych.
Książka zawiera propozycje wykonania pacynek z rękawiczek oraz różnych łatwo dostępnych materiałów plastycznych. Autorki pokazują, jak sporządzić postacie, które są bohaterami zawartych w tej publikacji wierszowanych opowiastek: Myszka Zuzia, Bałwanek Stefanek, Ptaszki w gniazdku, Trzy różowe świnki, Żółwik Lesio, Zajączek Białasek, Miś Trufelek, Żabka Agatka, Bocian Teodor, Miś Olek, Rodzina kota Wacka oraz Zajączek z kapelusza. Niektóre z tych plastycznych prac mogą być przez starsze dzieci wykonane samodzielnie, a przez młodsze z niewielką pomocą opiekuna.Przedstawione tu prace zostały wymyślone i wykonane z myślą o włączeniu ich do zajęć przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, ale podczas codziennych zabaw z dziećmi mogą też korzystać z nich logopedzi, terapeuci zajęciowi, instruktorzy zajęć teatralnych i plastycznych, lektorzy języków obcych, osoby prowadzące zajęcia w świetlicach lub domach kultury, a także rodzice.Korzystanie z łatwo dostępnych materiałów i przekształcanie ich w coś nowego, związanego z dziecięcymi zainteresowaniami i emocjami, pozwala na rozwinięcie kreatywności naszych maluchów. Taki rodzaj aktywności świetnie wpływa na wyrabianie sprawności rąk, kształtuje poczucie estetyki i uczy cierpliwości.Zabawki, których wykonanie i pomysły użycia przedstawione są w publikacji, mogą towarzyszyć małemu odbiorcy w różnych porach dnia i w różnorodnych okolicznościach. Świetnie się przydają przy deklamowaniu wierszyków stworzonych specjalnie dla każdej z pacynek lub podczas bardziej ambitnej zabawy w teatr.Do publikacji została dołączona płyta DVD, na której Czytelnik znajdzie filmy pokazujące kolejne etapy powstawania prac oraz szablony (w oryginalnych rozmiarach), które ułatwiają wykonanie pacynek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od przedszkola do Doliny Krzemowej to książka ponadczasowa, tak jak ponadczasowe są Twoje wysiłki wychowawcze. Zmagasz się z humorami dziecka, cieszysz się z jego osiągnięć, podpowiadasz sposoby na dobre życie, a wszystko po co, by za wiele lat wyszedł spod Twoich skrzydeł mądry i samodzielny dorosły człowiek. Od tego, co i jak poukładasz w głowie i w sercu dziecka, będzie zależała jego przyszłość. W książce odnajdziesz połączenie wizji świata za kilka lub kilkanaście lat z podpowiedziami narzędzi i działań wychowawczych, które warto podjąć tu i teraz, by wyposażyć dziecko we wszystko, czego potrzebuje do skutecznego wejścia w dorosłe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 232-[239].
Więcej niż połowa polskich dzieci wykazuje się uzdolnieniami matematycznymi już w przedszkolu, ale po ośmiu miesiącach nauki w szkole już tylko co ósme dziecko przejawia wysokie uzdolnienia matematyczne. Osiem miesięcy nauki w szkole wystarcza, aby dzieci straciły radość uczenia się matematyki, poczucie sensu i stawały się mniej twórcze. Jednocześnie co czwarte dziecko jest zepchnięte na ścieżkę klęski szkolnej i doznaje niepowodzeń w nauce matematyki. Czy można to wszystko zmienić na lepsze? Na to i inne pytania odpowiadają autorki "Edukacji matematycznej w klasie I".?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17482, 17483 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 265-270.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu - co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły - wzorując się na nich - mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych - łatwych w realizacji - zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.Z recenzji naukowej dr. hab. Stanisława Domoradzkiego, prof. UR:[.] Recenzowaną książkę uważam za dzieło doskonałe pod wieloma względami. [.] Polecam [ją] rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym od szczebla samorządowego do centralnego. Autorce należą się szczególne podziękowania, że nie ustaje w propagowaniu Jej "Dziecięcej matematyki", traktuje ją holistycznie: naukowo, metodycznie, dydaktycznie i w sposób przystępny dla rodziców, dziadków, pedagogów, psychologów. [.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.
Książka dla nauczycieli przedszkoli i rodziców.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17432, 18369 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 104-105.
"Jak kochać dziecko? (w przedszkolu i w domu)" to napisana przez cenionego specjalistę pozycja przydatna zarówno nauczycielom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i rodzicom.Książka, będąca zbiorem doświadczeń psychologa z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, zawiera wiele z życia wziętych przykładów, przybliżających nieuświadomione niekiedy problemy wychowawcze. Na konkretnych przykładach Autorka uzmysławia Czytelnikowi, z jakimi trudnościami trzeba się zmierzyć w wychowaniu dzieci i do czego prowadzą niewłaściwe postawy.Ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i możliwość spojrzenia perspektywicznego, Autorka łączy i wiąże oddziaływanie ludzi dorosłych na dzieci z postawami tych dzieci na różnych etapach ich rozwoju. Autorka prezentuje długofalowe skutki podjętych przez nas decyzji wychowawczych.Przedstawiono w niej także charakterystykę człowieka w kolejnych stadiach jego rozwoju - od niemowlęcia do wieku dorosłego. Dowiesz się z niej, jak postrzega on świat, z jakimi trudnościami musi się mierzyć oraz jak zachowania wyuczone i utrwalone w dzieciństwie rzutują na naszą przyszłość.Czym są trudności rozwojowe?Jakie są skutki stosowania kar i nagród oraz w jaki sposób je stosować, by odniosły zamierzony skutek?Jak kształtować system wartości u dziecka?Jak wspomagać rozwój jego osobowości?Jak wspierać dziecko w trudnych dla niego momentach?Tego (i o wiele więcej) dowiesz się sięgając po tę fachową, a zarazem napisaną łatwym w odbiorze językiem, publikację!Jej fragmenty możesz wykorzystać w ramach tzw. pedagogizacji rodziców!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 258-263. Indeksy.
Publikacja zawiera opis autorskiej koncepcji wychowania technicznego dzieci na poziomie przedszkola i klas I-III.W toku zaproponowanych zajęć dzieci poznają różnorodne urządzenia oparte na maszynach prostych i zelekryfikowanych. Uporządkowane aktywności pozwalają wyjaśnić sposób działania współczesnych urządzeń, takich jak:- wentylator- odkurzacz- kosiarka- kolej liniowa- taśmociąg przemysłowy- winda.Poprzez budowanie modeli dzieci dochodzą do zrozumienia sposobu działania ponad 120 urządzeń i przedmiotów.Wszystkie zaprezentowane modele wykonują określoną pracę, naśladując prawdziwe urządzenia, a ich wykonanie wymaga od dzieci rozwiązywania prostych problemów. Do ich wykonania dzieci potrzebują łatwo dostępnych i tanich przedmiotów. Zaproponowane modele mogą pełnić później rolę zabawki.Publikacja skierowana jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli świetlic, opiekunów wakacyjnych, a także do rodziców, którzy każdego dnia mają okazje do rozwijania myślenia technicznego dzieci poprzez organizowanie zabaw konstrukcyjnych oraz wspólne majsterkowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19030 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
Ten miniporadnik został stworzony z myślą o kreatywnych oraz poszukujących niestandardowych rozwiązań i metod pracy nauczycielach, pragnących uczynić proces edukacyjny swoich wychowanków fascynującą podróżą do krainy nauki poprzez zabawę.Zaprezentowane w miniporadniku autorskie pomysły, zawierające praktyczne wskazówki i przykłady zastosowania narzędzi TOC w pracy z dziećmi nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania, mogą stanowić też ciekawą propozycję zajęć warsztatowych z udziałem rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18733 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Muzyka
Książka
CD
W koszyku
Data wydania według: https://blizejprzedszkola.pl/sklep/piosenki-i-zabawy-muzyczne/407-108-zabawy-bez-konca-z-panem-miloszem.html#/30-wersja-ksiazka_cd.
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Zawiera: 1. Koniki ; 2. Owieczki ; 3. Ślimaki ; 4. Kolory ; 5. Dyskoteka ; 6. Listonosz ; 7. Lustro ; 8. Wygłupy ; 9. Mechanik ; 10. Muchy ; 11. Bałwan ; 12. Posągi ; 13. Herbatka ; 14. Piesek ; 15. Węże.
Zabawy bez końca to zbiór propozycji dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Zostały one podzielone na pięć kategorii: zabawy na odpadanie, w kole, w parach, w rozsypce i zabawy różne. W skład publikacji wchodzą: książeczka, w której każda z zabaw została dokładnie opisana, a jej zasady wyjaśnione; płyta CD zawierająca nie tylko nagrania muzyczne konieczne do przeprowadzenia zabaw, ale także towarzyszącą im narrację znanego już dzieciom z innych publikacji i lubianego przez nie Pana Miłosza. Każda z zabaw została wymyślona i zaanimowana przez Pana Miłosza - podobnie jak w publikacjach z "tuptającej trylogii"*. I to właśnie Pan Miłosz zachęca do udziału w zabawie, prowadzi ją oraz przypomina o kolejnych etapach. Każdą z nich można powtarzać dowolną liczbę razy - aż do odpadnięcia wszystkich uczestników, wykorzystania każdego z ochotników lub. aż do znudzenia. Głównym celem aktywności zawartych w tej publikacji jest. po prostu dobra zabawa!Wytłumaczenie zasad każdej z zabaw leży po stronie nauczyciela. Dopiero kiedy dzieci zrozumieją mechanizm zabawy, można puścić nagranie z płyty CD. Nauczyciel może jeszcze animować dzieci podczas pierwszego przeprowadzenia zabawy, jednak nie jest to obligatoryjne. Propozycje można wykorzystywać pomiędzy zajęciami edukacyjnymi, w czasie wolnym czy też w ranku lub po obiedzie. Część z nich opiera się na rywalizacji (wygrywa dziecko, które odpadnie jako ostatnie), część na odgrywaniu ról. Wszystkim jednak towarzyszy muzyka oraz głos Pana Miłosza, który wciela się w rolę prowadzącego każdą zabawę. Wystarczy włożyć płytę do odtwarzacza, wytłumaczyć zasady zabawy, nacisnąć "play" - i dzieci, prowadzone przez Pana Miłosza, bawią się same! A kiedy nagranie się skończy. wystarczy odtworzyć je jeszcze raz! I jeszcze raz. I jeszcze raz. I jeszcze raz. I tak bez końca!*Chodzi o następujące publikacje autorstwa Miłosza Konarskiego, które ukazały się nakładem naszego wydawnictwa: Tuptaj, maluszku. Zajęcia muzyczne dla grup żłobkowych i młodszych przedszkolaków, Tuptaj, średniaczku. Zajęcia muzyczne dla młodszych i średnich grup przedszkolnych, Tuptaj, starszaku. Zajęcia muzyczne dla starszych grup przedszkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21352 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Publikacja zawiera opisy 16 zabaw mających charakter ćwiczeń gimnastycznych opartych na piosenkach, które zostały zamieszone na dołączonej płycie CD. Piosenki te zostały napisane i skomponowane specjalnie z myślą o aktywności ruchowej preferowanej przez dzieci. Kilkulatki mają bardzo dużą potrzebę ruchu. Ruch z kolei jest niezbędny dla ich rozwoju. Dlatego obok stwarzania warunków do swobodnej aktywności ruchowej warto proponować dzieciom w tym obszarze zorganizowane zabawy. Propozycje przedstawione w publikacji rozwijają ogólną sprawność motoryczną (w tym głównie dużą motorykę), świadomość ciała, orientację w jego schemacie, zdolność do koncentracji uwagi, szybkość reakcji, poczucie równowagi, zdolność do samokontroli, koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową, giętkość i wytrzymałość. Są atrakcyjne dla dzieci.Zaproponowane ćwiczenia przeznaczone są przede wszystkim dla przedszkolaków, ale warto również proponować je dzieciom starszym, których rozwój motoryczny jest opóźniony bądź zaburzony. Aktywności zaproponowane do piosenek znajdujących się na płycie dołączonej do publikacji z powodzeniem sprawdzą się zarówno w przedszkolu czy szkole, jak i w domu. Jesteśmy pewni, że ćwiczenia te staną się Waszą stałą i ulubioną pozycją dnia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21350 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zawiera: Płyta Audio-CD zawiera: 1. Zagubiony psiak, 2. Jak dbać o psa, 3. Piosenka o lesie, 4. Pani Plama, 5. Dzień Czyściocha, 6. Razem jest wesoło, 7. Recepta na sprawność, 8. Przyjaciele są ważni, 9. Las, 10. Chlup, 11. Kosmiczna wycieczka, 12. Pułapka Baby Jagi, 13. Dbamy o zęby, 14. Piosenka Kopciuszka, 15. Korowód, 16. Piosenka o mamie, 17. Magia radości, 18. Pali się!
Zawiera: Płyta Data-PC zawiera: arkusze ze scenariuszami inscenizacji podzielonymi na role; utwory instrumentalne stanowiące tło muzyczne w inscenizacjach; zestaw dźwięków do wykorzystania podczas przedstawień; podkłady muzyczne do piosenek z przedstawień.
W publikacji zamieszczone zostały teksty przedstawień o tematyce dotyczącej ważnych zagadnień, których świadomość powinna być rozwijana u dzieci już od najmłodszych lat. Autorka ubrała je w łatwe w odbiorze teatrzyki o:- niebezpieczeństwach czyhających na łakomczuchów;- zachowaniu się w lesie;- utrzymywaniu porządku;- przeganianiu złego humoru;- wartości zdrowego odżywiania i ruchu na świeżym powietrzu;- wartości przyjaźni;- konsekwencjach spożycia trujących grzybów;- bezpieczeństwie w lesie;- bezpieczeństwie nad wodą;- dbaniu o czystość naszej planety;- higienie jamy ustnej;- szczęściu, jakim jest posiadania mamy i o innych ważnych sprawach;- sile pozytywnych emocji;- korzystaniu z urządzeń elektrycznych.W skład publikacji wchodzą:- książka zawierająca 16 scenariuszy inscenizacji oraz zapisy nutowe piosenek;- płyta Audio-CD przeznaczona do odtwarzaczy CD, na której znajduje się 18 piosenek występujących w treści scenariuszy;- płyta Data-PC przeznaczona do odtwarzania na komputerze, na której zamieszczone zostały podkłady do piosenek, utwory instrumentalne stanowiące tło muzyczne w inscenizacjach, efekty dźwiękowe pojawiające się w przedstawieniach oraz pliki PDF z przedstawieniami rozpisanymi na role.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronie 107. Indeks.
Publikacja została stworzona, aby pomóc nauczycielom i rodzicom w sposób praktyczny oraz interesujący dla dzieci organizować zajęcia plastyczne w przedszkolu, szkole (w klasach I-III) i w domu.Skierowana do osób zainteresowanych rozwijaniem potencjału artystycznego dzieci, stanowi nie tylko kompendium wiedzy teoretycznej, ale dotyka praktycznej sfery twórczej działalności dzieci, w której asysta pedagoga czy rodzica ma podstawowe znaczenie zabezpiecza warunki i narzędzia do działania oraz pomaga w doborze materiałów stosownej jakości.Ta książka to nie tylko przewodnik po technikach plastycznych, ale również gruntowne pedagogiczne opracowanie promujące możliwości twórczego działania dziecka. Publikacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, w której dziecko, otrzymując ogromną ilość komunikatów wizualnych rozleniwiających wyobraźnię, może tracić motywację do tworzenia obrazu własnego świata.Jej nieskomplikowany język oraz fotografie przedstawiające prace wykonane w większości przez dzieci dla zilustrowania omawianych technik sprawiają, że korzystanie z treści tu zawartych staje się proste i intuicyjne.Publikacja Techniki plastyczne w pracy z dziećmi to prawdziwa biblia wychowania plastycznego, którą powinien posiadać każdy nauczyciel przedszkolny oraz wczesnoszkolny i aktywnie korzystać z zawartych w niej z propozycji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19801 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 181-185.
Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z nowymi rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej z 2013 r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być zapewniana na terenie placówki, do której uczęszcza dziecko. Nowe przepisy obligują więc nauczycieli do wyodrębniania dzieci, które potrzebują pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz zaplanowania form udzielanego wsparcia, a także do opracowania programów pracy terapeutycznej. Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom. W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom: przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej; uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach; rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka; omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka; przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń; pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku. Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne! .czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19069 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Płyta zawiera wzory dokumentów w formacie pdf.
Bibliografia na stronach 181-183.
Wydanie czwarte, zmienione - zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami! Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Ta książka to wsparcie dla nauczycieli zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom. W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom? przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej; uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach; rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka; omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka; przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń; pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku. Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne! ...czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczamy gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych - odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. Zachęcamy do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwiamy na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dla dzieci idących do 1. klasy.
Książeczka adresowana jest do dzieci, które opuszczają bezpieczny próg przedszkola, i idą do pierwszej klasy. Jaś wprowadza Czytelnika w nieznany do tej pory przedszkolakom tajemniczy świat szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Płyta CD zawiera piosenki ułatwiające pracę z grupą w przedszkolu i żłobku.
Publikacja "Rymowanki-zapraszanki" zawiera bogaty zbiór wierszy i piosenek ułatwiających dziecku funkcjonowanie w przedszkolu oraz umilających przedszkolną codzienność. Zawarte w niej utwory stanowią nieodzowną pomoc w pracy nauczyciela - pomagają zaprowadzić ład podczas pracy z całą grupą. Są również wsparciem dla dzieci, ponieważ porządkują rytm ich przedszkolnego dnia.Nauczyciel znajdzie tu utwory zapraszające dzieci do wspólnej zabawy, nawołujące do ustawienia się w pary czy zachęcające do umycia rąk. Zastosowanie rymowanek i piosenek w tych powtarzalnych sytuacjach pomoże zdyscyplinować dzieci, sprawiając, że nawet zbieranie klocków czy odkładanie misiów na półki będzie kolejną przyjemną zabawą. "Rymowanki-zapraszanki" ułatwią także adaptację dzieciom, które dopiero zetknęły się z przedszkolem i muszą oswoić się z obowiązującymi w nim zasadami. Dla nauczyciela staną się zaś "księgą niezwykłych zaklęć", które pomogą okiełznać nawet niesforną grupę.W książce nauczyciel znajdzie wiersze i piosenki przeznaczone dla całej grupy, które mają na za zadanie:- powitać grupę- zachęcić dzieci do czynności higienicznych (mycie rąk, zębów)- zaprosić na posiłek (śniadanie, obiad, podwieczorek)- zgromadzić dzieci (na dywanie, w kole, w kolejce, ustawić w parach)- wyciszyć grupę przed zajęciami dydaktycznymi- zdyscyplinować grupę przed wejściem do szatni, wyjściem na spacer czy do ogrodu- zachęcić dzieci do sprzątania zabawek- wyciszyć przed leżakowaniem i pomóc w rozbudzeniu się- nauczyć używania słów "dziękuję", "przepraszam" i "proszę"- ułatwić przyswojenie zasad obowiązujących w przedszkolu.Publikacja będzie przydatna do pracy ze starszymi dziećmi w żłobku, systematyzując rytm ich dnia oraz przygotowując je na sytuacje, z którymi zetkną się w przedszkolu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20188 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Przedszkolaki uwielbiają bawić się w teatr, przebierać się, wchodzić w role. Aktywność taka nie tylko rozwija zdolności poszczególnych dzieci, ale wspomaga integrację całego zespołu.W książce, którą oddajemy w Państwa ręce, zawarte zostały teksty krótkich przedstawień inspirowanych piosenkami z płyty Hymny grup przedszkolnych. Są to przedstawienia, które sprawdzą się w pracy zarówno z grupą noszącą taką samą nazwę jak któryś z pochodzących z tej płyty utworów, jak i z każdą inną. Tematyka inscenizacji jest bowiem uniwersalna, więc nadają się do wystawienia w wybranym przez nauczyciela momencie roku przedszkolnego. Znalazły się tu także scenariusze na pasowanie na przedszkolaka i na zakończenie przedszkola - szczególnie poszukiwane przez nauczycieli.Nierozbudowane role, proste rymowane teksty, dużo elementów ilustracji ruchowej i pantomimy - to wszystko sprawia, że przedstawienia te nie są skomplikowane w realizacji, a przygotowanie przedszkolaków do ich odegrania nie zajmie dużo czasu.W scenariuszach - tam, gdzie to niezbędne - pojawiły się wskazówki dotyczące scenografii, strojów czy przebiegu danej inscenizacji. Jednak w wielu tekstach swoboda interpretacyjna została pozostawiona osobom, które będą przedstawienia te realizowały.Książce towarzyszy płyta CD, na której zostały zamieszczone podkłady muzyczne do piosenek z płyty Hymny grup przedszkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Indeks.
Jak pomóc dziecku, które jest nieśmiałe? Jak wytłumaczyć przedszkolakowi, że duchy nie istnieją, a upiorne kształty tańczące nocą na ścianie pokoju to tylko cienie drzew rosnących w ogrodzie? Niestety logiczne tłumaczenie i przekonywanie, że nie ma się czego bać, zwykle na niewiele się zdają. Co zatem robić, kiedy do świata kilkulatka wkrada się lęk? W takich sytuacjach niezwykle pomocne mogą okazać się bajki terapeutyczne, które w prosty i skuteczny sposób są w stanie przeniknąć do dziecięcej rzeczywistości, pomagając ją uporządkować, zrozumieć oraz uwolnić od trosk i zmartwień. Atrakcyjna bajkowa rzeczywistość, bliscy dziecku bohaterowie, przeżywający nie tylko podobne problemy, ale również niezwykłe przygody, pozwalają maluchowi na konfrontację z własnym lękiem w bezpiecznym i odpowiednio zaaranżowanym świecie bajki. Daje to dziecku możliwość spojrzenia na problem z innej perspektywy, a w konsekwencji podjęcia walki z własnym lękiem i zapanowania nad nim. Każda bajka zawiera również część przeznaczoną dla nauczyciela, rodzica lub opiekuna - komentarz psychologa, praktyczne wskazówki, propozycje rozmów i aktywności podejmowanych z dzieckiem, które pomogą w rozwiązywaniu konkretnego problemu.
Zielony Kieł * Łowca dźwięków * Tęczowe motyle * Doktorek * Mecz szyszkobola * Droga do domu * Królestwo Trzech Wulkanów * Zapominajka * Maska Helusi * Czarusia * Wielka wyprawa * Fontanna życzeń * Czarodziejskie lustro * Zaczarowana komnata * Akademia smokologii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej