Dyskalkulia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Giermakowska Alicja
(1)
Hudson Diana
(1)
Jałowiecka Aneta
(1)
Landerl Karin
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szkolak Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki wczesnoszkolnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dyskalkulia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: przewodnik dla nauczycieli i rodziców.
Bibliogr. przy rozdz.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5963, 16626 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
Bibliogr. s. 304-312.
Dla studentów kierunków nauczycielskich, pracowników poradni psychologicznych i pedagogicznych.
Publikacja, która jest wynikiem wieloletnich badań i studiów Autorki nad rozwojem i psychologicznymi podstawami edukacji matematycznej dzieci. Polecana jest nauczycielom, terapeutom i wszystkim zainteresowanym losem dzieci, które nie potrafią sprostać wymaganiom stawianym im na lekcji matematyki.Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji. Autorka obszernie zaprezentowała również koncepcję pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, które mimo czynionych starań nie potrafią uczyć się matematyki....Autorka przelała na stronice swej pracy rzetelną wiedzę naukowca-teoretyka i bogate doświadczenie praktyka-terapeuty. Bogactwo przykładów z badań własnych, mnogość informacji z szeroko dobranej bibliografii, różnorodność stylu pisarskiego (od ilustrowanych diagramami i wykresami rygorystycznych sprawozdań z badań, po opowiedziane ze swadą przykłady typowych sytuacji na lekcjach, zachowań dzieci i reakcji rodziców) czynią z tej pracy publikację godną polecenia -"wszystkim zainteresowanym losem dzieci, które nie potrafią sprostać wymaganiom stawianym im na lekcjach matematyki". Publikacja ta pozwala nieść pomoc nie tylko dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, ale również wszystkim dzieciom przeżywającym okresowe trudności związane z nieobecnością w szkole lub z niezrozumieniem pewnych zagadnień na lekcji...Aleksandra Urbańska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Specific learning difficulties : what teachers need to know.
Bibliografia, netografia na stronach 213-232. Indeks.
Książka Diany Hudson, z jej praktycznym i zdroworozsądkowym podejściem do specyficznych trudności w uczeniu się, idealnie się nadaje dla zabieganych i przepracowanych nauczycieli szkolnych, pomagając im zrozumieć potrzeby uczniów z problemami oraz znaleźć skuteczne strategie, dzięki którym wszystkie dzieci mogą realizować swój potencjał.Louise Green, specjalistka z dziedziny specyficznych trudności w nauceBogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców.Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-264.
Niniejsza książka jest w całości poświęcona zagadnieniu dyskalkulii, czyli specyficznego zaburzenia rozwoju zdolności matematycznych. Autorzy opisują przyczyny i objawy dyskalkulii, prezentują przegląd badań dotyczących nabywania zdolności matematycznych, charakteryzują metody diagnostyczne, przybliżają sposoby wsparcia i interwencji. Rozprawiają się także z mitem dzieci z dyskalkulią jako uczniów leniwych i niechętnie uczących się matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod redakcją naukową Stanisławy Mihilewicz. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 154, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Pozycja adresowana jest do specjalistów, rodziców i studentów pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w rozwoju.
W książce poruszane są m. in. zagadnienia autyzmu wczesnodziecięcego, nadpobudliwości psychoruchowej, współwystępowania Zespołu Nadpobudliwości z Deficytem Uwagi u dzieci z dysleksją, występowania trudności w uczeniu się matematyki, edukacji i pomocy rodzinie dzieci z wadą słuchu, zagadnienia terapii i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych. Adresatami mogą być specjaliści pracujący na co dzień z dziećmi mającymi trudności w rozwoju, rodzice, studenci oraz wykładowcy kierunku – pedagogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Rozdział 1 Zakres i aspekty umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich - przegląd aspektów rozumowania (Justyna Kłysewicz) * Rozdział 2 Analiza wskaźników ryzyka rozwojowych trudności arytmetycznych (Urszula Oszwa) * Rozdział 3 Funkcje wzrokowo-przestrzenne a trudności w liczeniu u dzieci (Bożena Malinowska, Urszula Oszwa) * Rozdział 4 Poziom funkcji językowych dzieci z trudnościami arytmetycznymi (Małgorzata Piekarczyk, Urszula Oszwa) * Rozdział 5 Trwałość uwagi a trudności w uczeniu się matematyki (Grażyna Kośmiej) * Zamiast zakończenia, czyli o praktycznych implikacjach przedstawionych wyników badań (Urszula Oszwa).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 103-112.
Streszcz. ang.
Celem prezentowanej publikacji jest ukazanie istoty specyficznych zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych na tle zaburzeń rozwoju umiejętności szkolnych, ze wskazaniem odrębności mechanizmów i objawów dyskalkulii rozwojowej z jednej strony, z drugiej zaś - zwróceniem uwagi na możliwość jej współwystępowania z dysleksją. Praca zawiera przegląd dotychczas prowadzonych badań nad zaburzeniami rozwoju umiejętności arytmetycznych. Od początku lat dziewięćdziesiątych obserwuje się poważny wzrost zainteresowania problematyką specyficznych trudności w uczeniu się matematyki w wielu krajach, co prowadzi do coraz nowszych odkryć i bardziej pogłębionych analiz, ukierunkowanych na zastosowanie uzyskiwanych rezultatów w praktyce psychologicznej i pedagogicznej. Opracowanie otwiera dyskusję na temat problemów związanych z diagnozą dyskalkulii, utrudniających trafne i rzetelne jej rozpoznanie.Książka jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, którymi są m.in. rodzice, nauczyciele, psychologowie, terapeuci, pedagodzy szkolni.
1.SPECYFICZNE ZABURZENIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNYCH * 1.1. Istota specyficznych trudności w uczeniu się * 1.2. Czytanie, pisanie i dysleksja * 1.3. Trudności w uczeniu się matematyki – problemy definicyjne * 2. DYSLEKSJA I DYSKALKULIA – ODRĘBNOŚĆ, PODOBIEŁSTWA * 2.1. Wspólne i odmienne uwarunkowania obu syndromów * 2.2. Językowy i pozajęzykowy aspekt matematyki * 2.3. Współwystępowanie trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu * 3. SYMPTOMATOLOGIA ZABURZEŁ ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI ARYTMETYCZNYCH * 3.1. Dzieci z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu * 3.2. Prawidłowo czytające dzieci z trudnościami w matematyce * 3.3. Przejawy ryzyka dyskalkulii rozwojowej * 4. PROBLEM DIAGNOZY DYSKALKULII ROZWOJOWEJ * 4.1. Ocena osiągnięć czy zdolności? * 4.2. Techniki oceny osiągnięć i umiejętności szkolnych * 4.3. Testy zdolności ogólnych * 4.4. Metody pomiaru zdolności specyficznych * 4.5. Analiza kliniczna w diagnozie dyskalkulii * * 5. POMOC DZIECIOM Z DYSKALKULIĄ W ŚWIETLE BADAŁ * 5.1. Terapia zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych a wyniki badań naukowych * 5.2. Pomoc dzieciom z trudnościami w uczeniu się matematyki a doświadczenia praktyki klinicznej * * 6. W KIERUNKU EFEKTYWNEJ EDUKACJI * 6.1. Wyniki badań psychologicznych a nauczanie matematyki * 6.2. Czynniki emocjonalno-motywacyjne a dyskalkulia * 6.3. Renesans starych eksperymentów * Bibliografia * Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 785)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 109-112.
Monografia poświęcona diagnozie specyficznych trudności w uczeniu się, a więc: dysleksji, dysgrafii, dysortografii oraz dyskalkulii. Jej odbiorcami mogą być kandydaci do zawodu nauczycielskiego, czynni zawodowo nauczyciele edukacji przedszkolnej i szkolnej, rodzice, pedagodzy szkolni, logopedzi, terapeuci, pracownicy oświaty i wszyscy zainteresowani problematyką diagnozy i postępowania diagnostycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51105 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3567 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej