Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(286)
Forma i typ
Książki
(285)
Poradniki i przewodniki
(129)
Publikacje dydaktyczne
(70)
Publikacje fachowe
(66)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Poezja
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(343)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(18)
BD40 (Suwalska 11)
(52)
BD52 (Rembielińska 6a)
(8)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(11)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(14)
W29 (Rembielińska 6a)
(15)
W37 (Smoleńska 94)
(19)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(6)
W98 (Kondratowicza 23)
(11)
WP130 (św. Wincentego 85)
(198)
Autor
Hinz Magdalena
(11)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Święcicka Ewa
(8)
Camarda Sylwia (1983- )
(7)
Hopkins Amanda (1962- )
(6)
Sparrow Joshua D
(6)
Franczyk Anna
(5)
Baker Sidney M
(4)
Barańska Małgorzata
(4)
Baruzzi Agnese (1980- )
(4)
Biddulph Steve
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(4)
Cioch Agnieszka
(4)
Czekański Marek (1948- )
(4)
Hogg Tracy
(4)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(4)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Jegier Aneta
(4)
Karney Alicja
(4)
Knapp Julie
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Mikler-Chwastek Anna
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Siara Olga
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Hermanowska Magdalena
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Mazel Sharon
(3)
Minge Krzysztof
(3)
Minge Natalia
(3)
Murkoff Heidi Eisenberg
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Stanish Paul
(3)
Szurowska Beata (1973- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Ames Louise Bates (1908- )
(2)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borszewska-Kornacka Maria Katarzyna
(2)
Brazelton T. Berry (1918- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Błaż Agata
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Czajka Irena (psychologia)
(2)
Czochańska Jagna
(2)
Czubak Marzena
(2)
Domagała Aneta
(2)
Duszczyk Ewa
(2)
Helwing Daniela
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Jackowska Teresa (medycyna)
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korniszewski Lech
(2)
Kowalewska-Kantecka Barbara
(2)
Kołudzka Janina
(2)
Kuś Joanna (pedagogika)
(2)
Mach Cecylia
(2)
Machajska Joanna
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Miller Kelly
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Naprawa Renata
(2)
Needlman Robert (1959- )
(2)
Panek Marta
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Rawicz Marcin
(2)
Rokicka-Milewska Roma (1932- )
(2)
Sears Martha
(2)
Sears William
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Spock Benjamin (1903-1998)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szilágyi-Pągowska Ilona
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Słysz Magdalena
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomasik Iwona (logopeda)
(2)
Ulatowska Agnieszka (1977- )
(2)
Voss Angie
(2)
Wasilewicz Grażyna
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(165)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(1)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(228)
1901-2000
(33)
1989-2000
(15)
1945-1989
(10)
1918-1939
(5)
Kraj wydania
Polska
(285)
Język
polski
(285)
Odbiorca
Rodzice
(124)
Nauczyciele
(40)
Dzieci
(26)
Terapeuci zajęciowi
(22)
0-5 lat
(19)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Psycholodzy
(14)
6-8 lat
(12)
Pedagodzy
(12)
Przedszkola
(11)
Logopedzi
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Szkoły wyższe
(8)
Terapeuci
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Studenci
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Klasa 3.
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rehabilitanci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Wychowawcy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ergoterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychiatrzy
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Film polski
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Francja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Wenezuela
(1)
Gatunek
Poradnik
(140)
Ćwiczenia i zadania
(31)
Opracowanie
(21)
Podręcznik
(16)
Wydawnictwa popularne
(12)
Monografia
(9)
Gry i zabawy
(8)
Wiersze
(8)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Książka obrazkowa
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Program nauczania
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Rymowanki
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Cytaty
(1)
Elementarze polskie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka-zabawka
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rysunki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zabawy matematyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(169)
Psychologia
(89)
Medycyna i zdrowie
(49)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(41)
Biologia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce : Pomóż dziecku rozwinąć skrzydła.
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Alvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi.Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18926 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.06.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: El cerebro del niŁo explicado a los padres.
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Alvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi. Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [78-79].
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej - małej lub wielkiej - lub jednego dwuznaku pisanego - małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze - do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe.Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.Scenariusze zajęć - mimo że opracowane bardzo szczegółowo - są wyłącznie propozycją dla nauczyciela, który najlepiej zna możliwości i potrzeby swoich uczniów.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Płyta CD zawiera 30 piosenek w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej (służy poznaniu całej piosenki oraz pomaga w jej nauce) i instrumentalnej (ułatwia naukę melodii; przygotowana z myślą o końcowej części zajęć, w której dzieci odpoczywają). Ze względu na różnice, jakie występują w budowie małych i wielkich liter, dla każdej litery i każdego dwuznaku napisano po dwie piosenki.Tematyka piosenek jest bliska dzieciom, ich poczuciu humoru (utwory te powstały specjalnie na potrzeby tej publikacji). Teksty - autorstwa Małgorzaty Barańskiej - zostały napisane w taki sposób, aby wielokrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca opracowywanej literze/dwuznakowi. Stanowią one punkt wyjścia i materiał do ćwiczeń językowych.Melodie piosenek, napisane przez Andrzeja Filara, zostały skomponowane w taki sposób, aby ich metrum i rytm pozostawały w ścisłym związku z budową określonej litery/dwuznaku. Dzięki temu jest możliwe jednoczesne śpiewanie piosenki i kreślenie litery/dwuznaku.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od wierszyka do cyferki / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - Teka (11, [4] strony, [92] kart tablic luzem, w tym kolorowe) : ilustracje ; 29 cm.
Opis według teki.
Bibliografia strony [14-15].
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo; uczniami klasy pierwszej; dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe.Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 207-212.
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat:rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi;roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego;genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka;neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu;wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21245, 19565 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 94.
Publikacja jest poradnikiem logopedycznym uwzględniającym nie tylko ćwiczenia sprawności aparatu wymowy, ale także dbałość o przebieg rozwoju funkcji w obrębie narządu żucia. Ćwiczenia w niej opisane będą urozmaicać pracę specjalistów z dziećmi, które potrzebują ich pomocy. Niektóre ćwiczenia mogą być także wykorzystywane przez pedagogów w ramach zajęć przedszkolnych jako działania stymulujące rozwój sprawności aparatu artykulacyjnego. Książka ta pomagać więc będzie w realizacji jednego z ważnych zadań logopedii, jakim jest profilaktyka logopedyczna. Uczy też rodziców, jak można w atrakcyjny i korzystny dla rozwoju dziecka sposób spędzać wspólnie czas i jednocześnie wypełniać zalecenia logopedy.Dr Danuta Emiluta-RozyaPublikacja to zbiór 30 ćwiczeń aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem różnych artykułów żywnościowych. Ćwiczenia ze względu na rodzaj użytego smakołyku podzielono na 5 grup:Ľ Chrupiącą gimnastykę języka, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych chrupek, wafelków i innych chrupiących smakołyków;Ľ Żelkowy zawrót głowy, czyli ćwiczenia z użyciem żelków różnej wielkości, o różnym kształcie i smaku;Ľ Miód, dżem, krem, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych smarowideł;Ľ Lizaki i spółka, czyli ćwiczenia z użyciem lizaków i lodów;Ľ Chlupoty-bulgoty, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem napojów;Ľ Marchewkowe psoty, czyli ćwiczenia z użyciem owoców i warzyw.W prawidłowym wykonaniu poszczególnych ćwiczeń pomocne będą zamieszczone zdjęcia, które ilustrują, jak dane ćwiczenie powinno przebiegać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przywiązanie / John Bowlby ; [przetłumaczyła Magdalena Polaszewska-Nicke]. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 447, [1] strona ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Bibliografia strony 413-438. Indeks.
Autor omawia oryginalną, klasyczną już, teorię przywiązania, wyjaśnia genezę, mechanizmy oraz konsekwencje tego zjawiska, wskazuje, jak doświadczenia separacji z matką w pierwszych miesiącach/latach życia powoduje psychiczny dystres i choroby w życiu późniejszym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21706 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [289]-295.
Książka dla rodziców, lekarzy, pielęgniarek, specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju, nauczycieli. Pomaga zrozumieć różnice między dziećmi i procesem ich rozwoju. Uczy, jak je wychowywać - zwłaszcza te, które stanowią największe wyzwanie dla konwencjonalnego podejścia do opieki i nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The orchid and the dandelion : why some children struggle and how all can thrive.
Bibliografia na stronach 289-295.
Książka dla rodziców, lekarzy, pielęgniarek, specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju, nauczycieli. Pomaga zrozumieć różnice między dziećmi i procesem ich rozwoju. Uczy, jak je wychowywać – zwłaszcza te, które stanowią największe wyzwanie dla konwencjonalnego podejścia do opieki i nauczania. Doktor Boyle wyodrębnia grupę dzieci – „orchidei” – odstających od bardziej typowo rozwijających się rówieśników, czyli „mleczy”. Dzieci orchidee są niezwykle zdolne i delikatne, potrzebują jednak szczególnej troski, żeby w pełni rozwinąć swoje możliwości. „Mlecze” są bardziej odporne i lepiej radzą sobie z problemami, ale często okazują się zwyczajne, przeciętne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22395 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestseller! Światowej sławy specjalista radzi.
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze w języku polskim 2013.
Bibliografia strony 496-504. Indeks.
Na rynku wydawniczym dostępnych jest mnóstwo poradników dla rodziców. Dlaczego wybrać właśnie tę książkę? To nie tylko czytelne kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, ale także źródło sprawdzonych porad. Doktor Thomas B. Brazelton, znakomity amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, pokazuje, jak mądrze prowadzić dziecko między innymi przez problemy z karmieniem, usypianiem, dyscypliną czy nauką korzystania z toalety. Skupia się przy tym na tak zwanych punktach zwrotnych, a więc tych momentach, które budzą największy niepokój rodziców. Często łączą się one z regresja w rozwoju i wywołują obawy, że dzieje się coś niedobrego. Ta przepełniona empatią książka w przystępny sposób pomaga rodzicom dzielnie walczyć z typowymi problemami rozwojowymi i wychowawczymi dziecka od narodzin do trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie pierwsze ukazało się w 2012 roku pod tytułem: Dzieci pełne złości.
Bibliografia, netografia na stronach 179-[183].
Złość to naturalne uczucie, które towarzyszy każdemu z nas. Tego, jak nad nią panować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości - już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. A może być ich dużo, miedzy innymi niezaspokojone potrzeby, pojawienie się młodszego rodzeństwa, zła atmosfera między rodzicami czy napięcia wśród rówieśników. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim poradzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Autorzy bestsellera "Rozwój dziecka".
Bibliografia na stronach 179-[180].
Wraz z radością związaną z narodzinami dziecka nieodzownie budzą się w rodzicach poczucie odpowiedzialności za jego wychowanie i obawa, czy podołają temu niełatwemu zadaniu. Od samego początku co rusz pojawiają się nowe pytania, wątpliwości, lęki. Wszyscy rodzice tego doświadczają, uczą się na swoich błędach i z biegiem czasu nabywają zaufania do samych siebie. Aby jednak tych pomyłek i stresu było jak najmniej, warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy światowej sławy specjalistów: pediatry Thomasa B. Brazeltona i psychiatry dziecięcego Joshuy D. Sparrowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestseller! Światowej sławy specjalista radzi.
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok.
Bibliografia na stronach [496]-504. Indeksy.
Na rynku wydawniczym dostępnych jest mnóstwo poradników dla rodziców. Dlaczego wybrać właśnie tę książkę? To nie tylko czytelne kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, ale także źródło sprawdzonych porad. Doktor Thomas B. Brazelton, znakomity amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, pokazuje, jak mądrze prowadzić dziecko między innymi przez problemy z karmieniem, usypianiem, dyscypliną czy nauką korzystania z toalety. Skupia się przy tym na tak zwanych punktach zwrotnych, a więc tych momentach, które budzą największy niepokój rodziców. Często łączą się one z regresja w rozwoju i wywołują obawy, że dzieje się coś niedobrego. Ta przepełniona empatią książka w przystępny sposób pomaga rodzicom dzielnie walczyć z typowymi problemami rozwojowymi i wychowawczymi dziecka od narodzin do trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dorota Zawadzka poleca.
Bibliografia strony 501-506. Indeks.
Druga część znakomitego poradnika dla rodziców. Doktor Thomas B. Brazelton, pediatra z niemal pięćdziesięcioletnim doświadczeniem, w sposób przyjazny i fachowy omawia rozwój fizyczny, emocjonalny i poznawczy dziecka w wieku od 3 do 6 lat. Skupia się zwłaszcza na trudnych momentach w rozwoju, takich jak okresy zahamowania czy nawet regresji, które budzą u rodziców największy niepokój. Jednocześnie uspokaja, że każde dziecko rozwija się w indywidualnym tempie i nie istnieje tak zwany rozwój książkowy. W tym przystępnym i praktycznym poradniku poruszone zostały najważniejsze problemy wychowawcze i rozwojowe. Całość napisana z empatią i humorem stanowi doskonały przewodnik dla współczesnych rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19044, 16604 (2 egz.)
(dostępność ok. 25.06.2024)
Książka
W koszyku
Złość i agresja u dzieci / Thomas B. Brazelton [oraz] Joshua D. Sparrow ; przekład Agnieszka Cioch. - Wydanie drugie w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. - 182, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Wydanie 1. pt.: Dzieci pełne złości.
Na okładce: Pomóż dziecku uporać się z trudnymi emocjami!
Bibliografia, netografia na stronach 179-[183].
Złość to naturalne uczucie, które towarzyszy każdemu z nas. Tego, jak nad nią panować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości - już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. A może być ich dużo, miedzy innymi niezaspokojone potrzeby, pojawienie się młodszego rodzeństwa, zła atmosfera między rodzicami czy napięcia wśród rówieśników. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim poradzić. Dzięki tej książce dowiesz się: jakie są przyczyny wybuchów gniewu u dziecka, dlaczego twoje dziecko reaguje w taki, a nie inny sposób, jak radzić sobie z agresją najmłodszych, jak nauczyć dziecko rozładowywać złość, jak wspomagać dziecko w pokonywaniu czekających je wyzwań, jak panować nad gniewem w codziennych sytuacjach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy Twój przedszkolak dojrzał do nauki? / Wojciech Brejnak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, copyright 2006. - 202, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okładce i na grzbiecie: poradnik. U góry okładki: Dobry start.
Bibliografia na stronach 165-167.
Zanim zabrzmi pierwszy dzwonek, wielu rodziców zastanawia się, czy ich dziecko dojrzało do rozpoczęcia nauki w szkole, czy będzie umiało sprostać nowym wymaganiom, jak mu pomóc w tym przełomowym momencie, a może należałoby przedłużyć mu dzieciństwo. Decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego można podjąć tylko wspólnie z psychologiem i pedagogiem. Zależy ona w dużym stopniu od rozwoju dziecka i jego przygotowania przedszkolnego do nauki. W tym poradniku rodzice znajdą odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. co to jest dojrzałość (gotowość) szkolna dziecka, jak wcześnie rozpoznać ryzyko dysleksji oraz jakie są objawy nadpobudliwości ruchowej, a jakie - silnego zahamowania. Autor opisuje kryteria gotowości szkolnej pięcio- i sześciolatków oraz podstawowe trudności związane z uczeniem się, które napotyka dziecko. Ważną część poradnika, przeznaczonego dla rodziców i wychowawców, stanowią szczegółowe studia przypadków, które pokazują, jak określić dojrzałość szkolną, oraz kwestionariusze i testy umożliwiające samodzielne przeprowadzenie oceny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka polecana przez Instytut Matki i Dziecka.
Indeks.
Jest to nowoczesny, wszechstronny poradnik o zdrowiu i chorobie dziecka do 3 lat. Autorami są wybitni specjaliści z zakresu neonatologii, psychologii, psychiatrii, kardiologii itd. Oprócz zagadnień związanych z rozwojem dziecka, jego pielęgnowaniem, wychowaniem w zdrowiu i chorobie w książce znajdują się rady dotyczące np, organizacji domu po urodzeniu dziecka, szczegółowe dane na temat masy ciała, wzrostu, obwodu głowy, w zależności od wieku rozwojowego, a także wskazówki, co robić, gdy dziecko nie ma apetytu lub płacze w nocy, jak karmić piersią, a jak mieszankami. Jest to wspaniała, nowatorska i mądra książka, przyjazna rodzicom, rozwiązująca każdy problem - i ten malutki, i ten ogromny. Książka jest polecana przez Instytut Matki i Dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; nr 34,35,36)
Bibliografia na stronach [477]-489. Indeksy.
Tekst tłumaczony z języka niemieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book.
Do jednych z najważniejszych zadań rodzica należy nauczenie dziecka samodzielności. Dzisiejsi rodzice z troską patrzą na swoje pociechy i chcą, by poradziły sobie w życiu. Z drugiej jednak strony często wyręczają je praktycznie na każdym kroku. Podejmują za nie niemal wszystkie decyzje i rozwiązują ich nawet najbardziej błahe problemy. Czy jednak same dzieci tego potrzebują? Czy rodzice muszą uczestniczyć we wszystkich sprawach swoich pociech?Autorka przypomina, że kiedy uczysz swoje dziecko niezależności, ułatwiasz życie zarówno sobie, jak i dziecku. Jeśli dajesz dziecku możliwość robienia wielu rzeczy samodzielnie, to nie czuje się ono bezradne i niepewne siebie. Poradnik podpowiada również, jak pozbyć się nieustannego lęku o przyszłość i pragnienia kontrolowania wszystkiego w życiu dziecka. Z tej książki dowiesz się m.in.: jak nauczyć dziecko zasypiania w łóżeczku, odkładania zabawek i ubierania się, kiedy warto pomóc dziecku, a kiedy lepiej się powstrzymać, jak wyłączyć tryb "perfekcyjna mama" i włączyć opcję "leniwa mama", dlaczego nadopiekuńczość może być niebezpieczna i jak jej uniknąć, co zrobić, jeśli dziecko powie: "Nie mogę", jak sprawić, by dziecko uwierzyło w siebie, czym jest edukacja coachingowa. Ten poradnik to nie jest wezwanie do nieograniczonej wolności! Nie chodzi też o to, by spędzać czas rozmawiając przez telefon, gdy dziecko jest puszczone samopas. Ta książka jest o rozsądnych i odpowiedzialnych rodzicach, którzy chcą, aby ich dzieci były niezależne i aktywne oraz wykorzystywały swoje talenty i uzdolnienia. I nie oznacza to całkowitego poświęcenia siebie lub swojego życia!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21247 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej