Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(286)
Forma i typ
Książki
(285)
Poradniki i przewodniki
(129)
Publikacje dydaktyczne
(70)
Publikacje fachowe
(66)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Poezja
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(343)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(18)
BD40 (Suwalska 11)
(52)
BD52 (Rembielińska 6a)
(8)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(11)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(14)
W29 (Rembielińska 6a)
(15)
W37 (Smoleńska 94)
(19)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(6)
W98 (Kondratowicza 23)
(11)
WP130 (św. Wincentego 85)
(198)
Autor
Hinz Magdalena
(11)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Święcicka Ewa
(8)
Camarda Sylwia (1983- )
(7)
Hopkins Amanda (1962- )
(6)
Sparrow Joshua D
(6)
Franczyk Anna
(5)
Baker Sidney M
(4)
Barańska Małgorzata
(4)
Baruzzi Agnese (1980- )
(4)
Biddulph Steve
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(4)
Cioch Agnieszka
(4)
Czekański Marek (1948- )
(4)
Hogg Tracy
(4)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(4)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Jegier Aneta
(4)
Karney Alicja
(4)
Knapp Julie
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Mikler-Chwastek Anna
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Siara Olga
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Hermanowska Magdalena
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Mazel Sharon
(3)
Minge Krzysztof
(3)
Minge Natalia
(3)
Murkoff Heidi Eisenberg
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Stanish Paul
(3)
Szurowska Beata (1973- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Ames Louise Bates (1908- )
(2)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borszewska-Kornacka Maria Katarzyna
(2)
Brazelton T. Berry (1918- )
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Błaż Agata
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Czajka Irena (psychologia)
(2)
Czochańska Jagna
(2)
Czubak Marzena
(2)
Domagała Aneta
(2)
Duszczyk Ewa
(2)
Helwing Daniela
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Jackowska Teresa (medycyna)
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korniszewski Lech
(2)
Kowalewska-Kantecka Barbara
(2)
Kołudzka Janina
(2)
Kuś Joanna (pedagogika)
(2)
Mach Cecylia
(2)
Machajska Joanna
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Miller Kelly
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Naprawa Renata
(2)
Needlman Robert (1959- )
(2)
Panek Marta
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Rawicz Marcin
(2)
Rokicka-Milewska Roma (1932- )
(2)
Sears Martha
(2)
Sears William
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Spock Benjamin (1903-1998)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szilágyi-Pągowska Ilona
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Słysz Magdalena
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomasik Iwona (logopeda)
(2)
Ulatowska Agnieszka (1977- )
(2)
Voss Angie
(2)
Wasilewicz Grażyna
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(165)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(1)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(228)
1901-2000
(33)
1989-2000
(15)
1945-1989
(10)
1918-1939
(5)
Kraj wydania
Polska
(285)
Język
polski
(285)
Odbiorca
Rodzice
(124)
Nauczyciele
(40)
Dzieci
(26)
Terapeuci zajęciowi
(22)
0-5 lat
(19)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Psycholodzy
(14)
6-8 lat
(12)
Pedagodzy
(12)
Przedszkola
(11)
Logopedzi
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Szkoły wyższe
(8)
Terapeuci
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Studenci
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Klasa 3.
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rehabilitanci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Wychowawcy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ergoterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychiatrzy
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Film polski
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Francja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Wenezuela
(1)
Gatunek
Poradnik
(140)
Ćwiczenia i zadania
(31)
Opracowanie
(21)
Podręcznik
(16)
Wydawnictwa popularne
(12)
Monografia
(9)
Gry i zabawy
(8)
Wiersze
(8)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Książka obrazkowa
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Program nauczania
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Rymowanki
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Cytaty
(1)
Elementarze polskie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka-zabawka
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rysunki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zabawy matematyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(169)
Psychologia
(89)
Medycyna i zdrowie
(49)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(41)
Biologia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Kontynuacja bestsellerowej publikacji Zanim wkroczy specjalista, czyli druga część poradnika dla nauczycieli i rodziców o tym, jak pomóc przedszkolakowi w trudnych sytuacjach.Autorka, Agnieszka Wentrych, tym razem zaprasza do rozmowy specjalistów różnych dziedzin, związanych z rozwojem i wychowaniem małych dzieci. Są wśród nich: terapeuta integracji sensorycznej, neurologopeda, psycholog psychoterapeuta, dietetyk, pedagog i nauczyciel akademicki, dyrektor przedszkola, terapeuta ośrodka interwencji kryzysowej, a także doświadczeni rodzice dzieci w wieku przedszkolnym.Autorka rozmawia z nimi m.in. o: zaburzeniach integracji sensorycznej, opóźnieniach w rozwoju mowy, labilności emocjonalnej, problemach z nadwagą u dzieci oraz o pracy z dziećmi szczególnie zdolnymi. Wraz z rozmówcami podejmuje zagadnienia związane z integracją społeczną i edukacją przedszkolną dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz dzieci z niepełnosprawnością, a także zamieszcza refleksje na temat dziecięcych postaw "konsumpcjonistycznych", samodzielności przedszkolaków, pojawienia się rodzeństwa w rodzinie czy współpracy nauczycieli z rodzicami. Publikację tę można traktować jako poradnik zarówno teoretyczny, jak i metodyczny, gdyż nie brakuje w nim konkretnych wskazówek, pomysłów oraz rozwiązań proponowanych przez specjalistów.Od Autorki Kiedy stajesz przed problemem, z którym nie wiesz, jak sobie poradzić, gdy zawiodły cię wszelkie znane metody, a nawet wiedza i intuicja wychowawcza - może warto zrobić kolejny krok i zwrócić się z pytaniem do specjalisty? Profesjonalna pomoc jest dzisiaj na wyciągnięcie ręki - wystarczy o nią poprosić. Nie bójmy się i nie wstydźmy się korzystać z pomocy, wsparcia, poradnictwa specjalistycznego, bo od niego może zależeć dobro dziecka. Odrzućmy przekonanie, że powinniśmy być idealnymi i nieomylnymi nauczycielami czy rodzicami, że powinniśmy samodzielnie radzić sobie z wszelkimi wyzwaniami wychowawczymi. Każdy z nas ma swoją rolę do odegrania, każdy ma swoją dziedzinę, w której świetnie się sprawdza. Dzielmy się więc swoimi kompetencjami z innymi ludźmi i równocześnie korzystajmy z ich wiedzy i umiejętności. Zatem zapraszam do zgłębienia kilkunastu zagadnień dotyczących rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym, które tym razem przedstawiam z perspektywy doświadczonych specjalistów. Przysłuchajmy się uważnie, co specjaliści mają nam do powiedzenia i stawajmy się dzięki temu coraz bardziej kompetentnymi i wspierającymi nauczycielami, wychowawcami i rodzicami. Agnieszka Wentrych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-[94].
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo:1. Techniki relaksacyjne- według Jakobsona- oparte na treningu autogennym Schultza2. Metodę Symboli Dźwiękowych3. Techniki parateatralne- technikę zamiany ról- teatr palcowy- teatrzyk kukiełkowy- teatrzyk wyboru4. Metodę malowania dziesięcioma palcami5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki SherborneDzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86).Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976). Polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną.Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20518 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia zabawy terapeutyczne do integracji sensorycznej z propozycjami ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych możliwych do wykorzystania w przedszkolu i szkole. Zawarte są w niej także wybrane narzędzia diagnostyczne do przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci, m.in. lista kontrolna sensoryczno-motoryczna, arkusz obserwacji klinicznej oraz kwestionariusz lateralizacji.Autorami niniejszej publikacji są specjaliści z zakresu medycyny, terapii i edukacji wczesnej, pedagogiki specjalnej i fizjoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20442 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują mając trudności z zaplanowaniem i wykonywaniem różnych zadań ruchowych. Dyspraktyczna Łucja to dziewczynka, która ma problemy z płynnym i efektywnym działaniem. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami (czynności samoobsługowe, nauka, zabawa), bo stale pozostaje w tyle. Bywa smutna, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bo zawsze czuje się od nich gorsza i słabsza.Dyspraktyczna Łucja to druga, po Sensorycznym Brunie, książeczka przedstawiająca świat widziany oczami dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej.Książka przybliży rodzicom, terapeutom i nauczycielom problemy dzieci z dyspraksją oraz wspomoże ich w budowaniu środowiska rozwojowego skrojonego na miarę potrzeb tych dzieci.O autorze:Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny - oligofrenopedagog, logopeda, instruktor i terapeuta metody integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują, jeśli otacza je zbyt dużo bodźców. Sensoryczny Bruno to chłopiec, który ma większą wrażliwość na bodźce, które go przytłaczają, sprawiają że czuje się zagrożony. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami, bo stale antycypuje to co może się zdarzyć. Bywa smutny, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bywa zmęczony dużą ilością hałasu, dotyku, zapachu.Mam nadzieję, że książka przybliży rodzicom i nauczycielom problemy dzieci nadwrażliwych i wspomoże ich we właściwym budowaniu przyjaznego środowiska rozwojowego.Od Autora (Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki)Recenzja książki:(E. Grzybowska, psycholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor senior)To pierwsza książeczka o integracji sensorycznej, w której wsparcie znajdzie zarówno dziecko borykające się ze swoją specyficzną sensoryczną urodą, jak i jego rodzice, bezradni czasami w poszukiwaniu sposobów na ułatwienie mu codziennego życia.Z. Przyrowski, pscholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor seniorKsiążka jest bardzo dobrym pomysłem, próbą przekazania nieskomplikowanym językiem trudnych informacji o integracji sensorycznej co nie wszystkim się udaje. Brakowało na naszym rynku takiej książeczki, która dotrze do szerokiego kręgu odbiorców rodziców i pomoże rozumieć przynajmniej część problemów ich dzieci. Jest książką, którą właściwie powinien dostać każdy z rodziców u dziecka którego rozpozano zaburzenia integracji sensorycznej związane z nadwrażliwością sensoryczną. Myślę, że w jakimś stoniu i pedagodzy w przedszkolach będą mieli łatwiej tłumaczyć rodzicom /a może i sobie/ zachowanie niektórych dzieci. Tak więc jest to strzał w dziesiątkę. Bardzo ciesze się z powstania tej książki. Język przejrzysty, spójny. Sposób tłumaczenia problemów błyskotliwy, świetna grafika, ilustracje. Krótkie syntetyczne określenie zjawiska nadwrażliwości sensorycznej. Świetne pomysły zabaw, wskazówek dla rodziców i nie tylko. Myślę, że będzie dobrze przyjęta przez czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia na stronach [83]-87.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 236-248.
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Druga część "Ćwiczeń językowych" została przygotowana z myślą o dzieciach, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają trudności z budowaniem systemu językowego. Materiał jest przeznaczony dla nauczycieli, terapeutów czy rodziców pracujących z dziećmi. Z zadań mogą również korzystać osoby dorosłe z zaburzeniami komunikacji językowej.Celem ćwiczeń jest rozwijanie systemu językowego. Przedstawiony materiał odwołuje się do wiedzy ogólnej, umiejętności wnioskowania z kontekstu, rozumienia i wnioskowania na podstawie czytanego tekstu, budowania spontanicznych wypowiedzi na temat obrazka. Zadania polegają między innymi na wyborze formy gramatycznej wyrazu, określeniu znaczenia wyrażeń potocznych, budowaniu zdań o przeciwstawnym znaczeniu, łączeniu w pary odpowiednich słów, podawaniu sekwencji zdarzeń czy dokonywaniu kategoryzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdolne niemowlę / Richard C. Woolfson ; przekład Dorota Borzykowska-Skotnicka. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2002. - 144 strony : fotografie kolorowe ; 26 cm.
U dołu okładki: Jak rozwijać wrodzone zdolności dziecka.
Indeks.
Nieoceniony przewodnik dla rodziców i opiekunów, którzy chcą pobudzać rozwój dziecka od urodzenia do jego 15 miesiąca życia. Doskonałe porady światowej sławy psychologa dziecięcego, pomagające rozpoznać i rozwijać naturalne zdolności i umiejętności dziecka. Rozdziały poświęcone są: koordynacji wzrokowo-ruchowej, mowie, poznawaniu, poruszaniu się i rozwojowi społeczno-emocjonalnemu. Praktyczne porady dotyczące zabaw pobudzających rozwój umiejętności dziecka, jak mowa czy chodzenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna.Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 151-162.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
1. POJĘCIE DIAGNOZY - ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE * 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu * 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania * 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) * 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) * 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) * 1.3. Etapy procesu diagnozowania * 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego * 1.3.2. Implikacje praktyczne * 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny * 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) - rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie * 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) * 1.3.2.4. Etap interwencji * 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) * Literatura polecana * 2. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA * 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka * 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy * Literatura polecana * 3. WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŁ DIAGNOSTYCZNYCH I PROGNOSTYCZNYCH * 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania * 3.2. Warunki fizyczne - pomieszczenie i wyposażenie * 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka - czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości * 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi * 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę * Literatura polecana * 4. WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA * 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? * 4.2. Wywiad rozwojowy * 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne * 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu * 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu * 4.3. Obserwacja * 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne * 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka * 4.3.3. Co można obserwować * 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji * Literatura polecana * 5. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY * 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka - diagnoza środowiska rodzinnego * 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko * 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju * 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka * Literatura polecana * Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [107]-116.
Wspomaganie rozwoju dzieci przedwcześnie urodzonych, które z powodu zagrożenia niepełnosprawnością lub istniejącej niepełnosprawności wymagające szczególnego wsparcia w rozwoju, jest zadaniem niezwykle trudnym i wymaga zaplanowanego, kompleksowego i indywidualnego podejścia. Książka jest poradnikiem dla rodziców, terapeutów i opiekunów wcześniaków, która w czytelny sposób wyjaśnia, jak wspomagać rozwój dzieci, a także jak efektywnie korzystać ze scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabawek terapeutycznych drukowanych na drukarce 3D.
Zawarte w książce treści mogą być także przydatne dla studentów wszystkich poziomów kształcenia (studia I i II stopnia, studia podyplomowe) na kierunkach psychologia, pedagogika i logopedia oraz rehabilitacja. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od urodzenia do 5 lat.
W książce znalazły się urocze wierszyki i związane z nimi propozycje zabaw opracowane z myślą o najmłodszych dzieciach, od urodzenia do 5 lat. Dodatkową atrakcję stanowią niezwykle barwne ilustracje nawiązujące do każdej z zabaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I wydanie publikacji ukazało się pod tytułem "Opóźniony rozwój mowy".
Na okładce: Co wpływa na rozwój mowy u dziecka? ; Wady i nieprawidłowości - jak je korygować? ; Leczenie, rehabilitacja.
Autor omawia prawidłowy rozwój mowy, przyczyny jego opóźnienia, sposoby zapobiegania trudnościom, a także wyrównywania opóźnień. Jest to poradnik dla rodziców dzieci, u których wystąpiły trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Z pewnością można go również polecić tym, którzy chcą dbać o prawidłowy proces kształtowania się i przebiegu rozwoju mowy u swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie gotowości szkolnej. Karty diagnostyczne" pozwalają na sprawne przeprowadznie obserwacji umiejętności dzieci sześcioletnich w podziale na diagnozę wstępną i końcową (po 25 kart do każdej obserwacji) oraz arkusz obserwacji kompetencji dzieci. W książce proponowana jest 4-stopniowa punktacja, która pozwala precyzyjnie i nie negatywnie oceniać dziecko.Publikacja jest dostosowana do aktualnych przepisów prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r w prawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, Dz. U. z 2017r., poz 356)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 839)
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka składa się z kilku części, w których omówiono zagadnienia związane z kategorią objawu u dziecka. Pierwsza część zawiera merytoryczne wprowadzenie w system definicyjno-pojęciowy, oparty na wybranych koncepcjach nauk społecznych. Zwraca się tu szczególną uwagę na rozszyfrowanie objawu u dziecka w relacji z dorosłym. Kolejne części zawierają analizę objawów występujących u dzieci o nienormatywnym rozwoju i takich, które znalazły się w kryzysowej sytuacji życiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19344 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Co nieco o rozwoju dziecka : jak zostać szczęśliwymi rodzicami szczęśliwego maleństwa / Paweł Zawitkowski. - Warszawa : Wydawnictwo Zawitkowski i Spółka, 2007. - 143, [19] stron : ilustracje kolorowe, fotografie kolorowe ; 25 cm+ 1 dysk optyczny (CD-ROM).
"Co nieco o rozwoju dziecka" to pierwsza w Polsce publikacja dla młodych rodziców w formie 3-godzinnego filmowego instruktażu DVD oraz bogato ilustrowanej książki o rozwoju i pielęgnacji niemowląt. Jak zostać szczęśliwymi rodzicami szczęśliwego maleństwa? Z 3-godzinnym filmowym instruktażem DVD i książką pozbędziesz się lęków, rozwiejesz wątpliwości. Przekonasz się, że codzienna pielęgnacja małego dziecka może być prawdziwą przyjemnością. Dowiesz się, czego możesz spodziewać się w rozwoju swojej pociechy w pierwszym roku jej życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Nowa bogato ilustrowana książka Pawła Zawitkowskiego z ponad 3 godzinnym filmem na DVD dedykowana dla rodziców dzieci od 3 do 11 roku życia. Opowiada jak w prosty, ciekawy i fascynujący sposób zaaranżować czas zabaw, czas wolny i czas pracy dla tych mniejszych i tych starszych dzieci zarówno w domu jak i poza nim, tak by mogły bawić się ucząc, uczyć się bawiąc i na dodatek nie nudzić się. Tysiące podpowiedzi jak zaaranżować miejsce do zabawy i pracy w domu, jak wspomagać i dbać o rozwój naszych najmilszych. Jak przemienić pokój dziecka w małpi gaj, jakie sporty i zabawy organizować mu poza domem, jak w końcu razem ciekawie i aktywnie spędzać czas ze swoimi pociechami. Ta książka to promocja zdrowia dzieci, która w najprostszy i ciekawy sposób opowiada jak zapobiegać rozwojowi zaburzeń wieku dziecięcego, by nie trzeba było ich leczyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka stanowi przewodnik we wspomaganiu rozwoju dziecka urodzonego przedwcześnie - od momentu przyjścia na świat do rozpoczęcia nauki w szkole. Poruszane w niej tematy dotyczą zagadnień, o których mówi się zbyt rzadko po opuszczeniu przez wcześniaka szpitala. Bardzo ważnym elementem profilaktyki zaburzeń rozwojowych czy chorób psychicznych powinno być uświadomienie społeczeństwa i wszystkich osób zajmujących się wcześniakiem po wyjściu ze szpitala, że nadal są to dzieci znajdujące się w grupie ryzyka zaburzeń w rozwoju i z tego względu powinny mieć możliwość dostępu do odpowiednich programów wczesnego wspomagania rozwoju.Książka może być przydatna dla opiekunów małego dziecka, rodziców, osób pracujących w ośrodkach pomocy rodzinie, poradniach specjalistycznych, żłobkach, przedszkolach czy szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19543 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej