Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(405)
Forma i typ
Książki
(401)
Publikacje dydaktyczne
(183)
Publikacje fachowe
(58)
Poradniki i przewodniki
(34)
Proza
(28)
Poezja
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Nuty
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Muzyka
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(417)
wypożyczone
(40)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(17)
BD40 (Suwalska 11)
(45)
BD52 (Rembielińska 6a)
(10)
BD53 (Bazyliańska 6)
(33)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(12)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(312)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Hinz Magdalena
(36)
Barańska Małgorzata
(23)
Tanajewska Alicja
(21)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(17)
Naprawa Renata
(16)
Święcicka Ewa
(15)
Głuchowska Hanna
(13)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(13)
Dudziec Kamila
(10)
Szubstarska Dorota
(10)
Spychał Krzysztof
(9)
Pelc Maria (ilustracja)
(8)
Szłapa Katarzyna
(8)
Gubała Magdalena
(7)
Hopkins Amanda (1962- )
(7)
Mach Cecylia
(7)
Pelc Maria
(7)
Suwalska Elżbieta
(7)
Żabiński Dawid
(7)
Dawczak Beata
(6)
Dudek Sandra
(6)
Jakacka Ewa
(6)
Sprawka Romana
(6)
Spychał Izabela
(6)
Szmalec Jacek
(6)
Baran Joanna
(5)
Jurek Anna
(5)
Kołodziejska Dorota
(5)
Tomasik Iwona
(5)
Kańciurzewska Anna
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Malkiewicz Mariola
(4)
Maćkowiak Arkadiusz
(4)
Pisula Ewa
(4)
Półtorak Agata
(4)
Szwajkowska Elżbieta
(4)
Szwajkowski Witold
(4)
Wrzesiński Sławomir
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(4)
Baranowska-Jojko Ewa
(3)
Bigott Danuta
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Brudzewski Julian
(3)
Busz Anna
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Gąsieniec Stefan
(3)
Hopkins Amanda
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Klimkowska Lucyna
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Maciągowska Agata
(3)
Malek Renata
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Rożyńska Małgorzata
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Sabik Magdalena
(3)
Sadowska Katarzyna
(3)
Styn Ludwika
(3)
Wasilewicz Grażyna
(3)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(3)
Wąsik Iwona
(3)
Łojewska Aleksandra
(3)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(2)
Bijak Elżbieta
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Borkowska Agnieszka
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Częścik Anna
(2)
Częścik Józef (1955- )
(2)
Grotowska Beata
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kamińska Dorota (logopedia)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Kuś Joanna
(2)
Lande Aubrey
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Ludwikowska Jolanta
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Mikita Anna
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pietras Izabela
(2)
Rebar Sarah
(2)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(2)
Sirak-Stopińska Katarzyna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Anna (pedagogika)
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szczypczyk Anna
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szubstarski Tomasz
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(70)
2010 - 2019
(275)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(237)
1901-2000
(3)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(404)
Język
polski
(404)
Odbiorca
Dzieci
(104)
Rodzice
(90)
6-8 lat
(70)
Nauczyciele
(70)
0-5 lat
(59)
Terapeuci zajęciowi
(41)
Logopedzi
(32)
9-13 lat
(21)
Szkoły podstawowe
(21)
Przedszkola
(20)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Klasa 3.
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Pedagodzy
(13)
Terapeuci
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Psycholodzy
(11)
Klasa 6.
(9)
Klasa 4.
(7)
Klasa 5.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Klasa 7.
(6)
Klasa 8.
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Młodzież
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Szkoły średnie
(4)
14-17 lat
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Klasa 1.
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(43)
Muzyka polska
(1)
Temat
Język polski
(75)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(37)
Mowa
(32)
Korekcja mowy
(31)
Pisanie
(29)
Czytanie
(28)
Wymowa
(28)
Dzieci
(23)
Dziecko
(23)
Nauczanie początkowe
(19)
Uczucia
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(18)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Gry edukacyjne
(15)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(15)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(13)
Język polski (przedmiot szkolny)
(13)
Spółgłoski
(13)
Dziecko autystyczne
(12)
Bajkoterapia
(11)
Logopedia
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Czytanie ze zrozumieniem
(10)
Kompetencje społeczne
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(9)
Nauczanie
(9)
Gry i zabawy
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(8)
Dojrzałość szkolna
(7)
Motoryka mała
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Spostrzeganie
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Gniew
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Pamięć
(5)
Rodzina
(5)
Rysowanie
(5)
Samodzielność
(5)
Słuch
(5)
Arteterapia
(4)
Autyzm
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dysortografia
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Nauka czytania
(4)
Nauka pisania
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Strach
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Biblioterapia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Emocje
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jąkanie
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Leworęczność
(3)
Matematyka
(3)
Młodzież
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Pisownia
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Ręka
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zabawa
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zachowanie
(3)
Agresywność
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Higiena
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Języki
(2)
Kultura
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Temat: czas
2001-
(8)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Życie codzienne
(2)
Bałtyk (morze)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(123)
Poradnik
(43)
Materiały pomocnicze
(31)
Opowiadania i nowele
(26)
Scenariusz zajęć
(19)
Poradniki dla nauczycieli
(17)
Wiersze
(14)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(10)
Wydawnictwa popularne
(9)
Ćwiczenia logopedyczne
(9)
Książka do wypełniania
(7)
Programy nauczania początkowego
(7)
Publikacje dla dzieci
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Program nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Legendy i podania
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ksiażka do wypełniania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść historyczna
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(192)
Psychologia
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Językoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
405 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja – bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji – karty pracy – jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 190-[194].
Dla nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Dla nauczycieli i wychowawców drugiego etapu nauczania, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program "Terapia ręki od A do Z" ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania."Grafomotoryczne ulice" to druga część zestawu "Terapia ręki.". Składa się z 19 kart, które zostały zaprojektowane tak, by stanowić uzupełnienie ćwiczeń grafomotorycznych w domu lub w szkole, łącząc naukę pisania z zabawą. Plansze można położyć na podłodze, na biurku, na ławce w szkole czy też przykleić do ściany, tablicy. Dziecko, prowadząc swój palec po przedstawionej na planszy ścieżce bądź wodząc po niej trzymaną w dłoni piłką, samochodem, kredką, doskonali ruchy podobne do tych, które wykonuje podczas pisania. W ten sposób usprawnia rotację w przedramieniu oraz trenuje chwyt pisarski, który poprawia precyzję i estetykę pisania. Dodatkowo doskonali: automatyzm pisania, koordynację wzrokowo-ruchową oraz fiksację wzroku na poruszającym się przedmiocie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Obie rączki rysują to piąta część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Ich celem jest kształtowanie symetryczności pracy obu rąk. Ponadto podczas wykonywania zadań dziecko doskonali prawidłową postawę ciała, usprawnia rozwój obręczy barkowej oraz rotację w przedramieniu, co pozytywnie wpłynie na tempo i jakość pisania. Dziecko w trakcie zabawy ćwiczy ruchy wykonywane podczas pisania, w tym wyizolowane ruchy palców. Zadaniem dziecka jest - poprzez symetryczne użycie obu dłoni - narysowanie takich samych elementów jak na karcie. Kartę z ćwiczeniem można powiesić na tablicy, aby na początku dziecko w pozycji stojącej mogło paluszkami wodzić po śladzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Połącz punkty to czwarta część zestawu Terapia ręki. Składa się z 14 kart z ćwiczeniami. Zadaniem dziecka jest łączenie punktów w kolejności, zaczynając od tego oznaczonego cyfrą 1. Dziecko na początku może tylko wskazywać palcem poszczególne cyfry i liczby, a następnie przy użyciu mazaka, pisaka, ołówka, kredki może połączyć wszystkie kropki ze sobą. Połączone punkty utworzą obrazek, który maluch może pokolorować. Celem ćwiczenia jest kształtowanie prawidłowej postawy, polepszenie chwytu u dziecka, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, dostosowanie siły chwytu do narzędzia pisarskiego, poprawa rotacji w przedramieniu oraz usprawnienie wyizolowanych ruchów palców, a także doskonalenie liczenia, kształtowanie wyobraźni oraz poszerzanie słownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Ścieżki grafomotoryczne to trzecia część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Stanowi kontynuację atrakcyjnej i przyjemnej zabawy z pisaniem. Ćwiczenia doskonalą rotację w przedramieniu, kształtują wyizolowane ruchy palców oraz prawidłowy chwyt pisarski. Maluch podczas pokonywania ścieżki grafomotorycznej usprawnia ruchy precyzyjne. Zadaniem dziecka jest za pomocą trzymanej w ręku kredki, ołówka lub mazaka "pokonanie" wyznaczonej drogi i zaznaczenie jej od strony lewej do prawej albo zamalowanie całej ścieżki, zaczynając kolorowanie również od lewej strony. Zabawa ma na celu nauczenie dziecka kolejności ruchów podczas pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli przedszkoli i żłobków, oligofrenoterapeutów, rodziców.
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115391 F
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo skoroszytowe.
Bibliografia na stronach 7-8.
Publikacja będzie przydatnym narzędziem diagnostycznym przy badaniu artykulacji przede wszystkim dzieci pięcioletnich, ale także starszych, młodzieży i dorosłych, jeśli z jakiegoś powodu ich wymowa jest niepoprawna, nieutrwalona, nieukończona w swym rozwoju lub opóźniona czy głęboko zaburzona. Zawarty w segregatorze obszerny kwestionariusz obrazkowo-wyrazowy służy ocenie ilościowej i jakościowej wymawianych głosek w mowie kontrolowanej i spontanicznej oraz tych, które uległy elizji, substytucji i deformacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Publikacja dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
T i D na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [t] i [d]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych - karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Publikacja dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt "Żebra czy zebra?" obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: ż i z. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Streszczenia angielskie przy artykułach.
W polskiej XX-wiecznej lingwistyce prozodia wypowiedzi należała do zaniedbanych obszarów badawczych. W badaniach logopedycznych była ciągle na etapie postulatów. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z rozwojem fonetyki akustycznej i z niezwykłym przyspieszeniem badań nad przetwarzaniem słuchowym. [...]Prezentowany tom wypełni poniekąd lukę wynikającą z niedostatków badawczych nad prozodią w języku polskim. Umożliwi praktykom [...] podejmowanie terapii budowanej na wiedzy.Logopedzi zawsze pracowali nad prozodią mowy. Realizacja rozmaitych jej składników jest bowiem wyrazistym symptomem zaburzeń. Jednakże działania specjalistów wynikały z intuicji i umiejętności zdobytych w praktyce. Niniejszy tom przynosi gruntowną wiedzę teoretyczną i dostarcza podstaw do racjonalnego programowania terapii. Jest niewątpliwie osiągnięciem środowiska polskich badaczy, także pomysłodawców projektu i jego redaktorów.Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20996 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej