Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(180)
Forma i typ
Książki
(175)
Publikacje naukowe
(77)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(52)
Poradniki i przewodniki
(33)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(10)
Audiobooki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(252)
wypożyczone
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(83)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(19)
W29 (Rembielińska 6a)
(12)
W37 (Smoleńska 94)
(15)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(19)
W64 (Radzymińska 121)
(23)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(7)
W98 (Kondratowicza 23)
(20)
WP130 (św. Wincentego 85)
(50)
Autor
Oruba Norbert
(3)
Skoczylas Grażyna
(3)
Adler Ronald Brian (1946- )
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Filip Grażyna
(2)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Gębicka-Frąc Maria
(2)
Jenkins Henry (1958- )
(2)
Mitnick Kevin D. (1963- )
(2)
Mościcka Regina
(2)
Niedźwiecki Marek (1954- )
(2)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(2)
Phillips Tom
(2)
Popiołek Malwina
(2)
Potkaj Tomasz (1968- )
(2)
Proctor Russell F
(2)
Puławski Krzysztof
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Szews Przemysław
(2)
Vamosi Robert
(2)
Wojewódzki Kuba (1963- )
(2)
Zapaśnik Honorata
(2)
Adamczyk-Garbowska Monika (1956- )
(1)
Alison Emily
(1)
Alison Laurence
(1)
Allan Stuart (1962- )
(1)
Andrus Artur (1971- )
(1)
Andrusieczko Piotr (1971- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antczak Jacek
(1)
Aro Jessikka
(1)
Banach Iwona (1960- )
(1)
Barańczak Stanisław (1946-2014)
(1)
Barańczak Stanisław (1946-2014). Czytelnik ubezwłasnowolniony
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Barański Michał (prawo)
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barker Alan (1956- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bater Wiktor (1966-2020)
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Becker Elizabeth
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bergstrom Carl T. (1971- )
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka
(1)
Blount Jeb
(1)
Bogdanowicz Elżbieta
(1)
Boniecka-Stępień Daria (1986- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Brycz Hanna
(1)
Brylska Karolina
(1)
Brzeziński Wojciech (1980- )
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Bullock Dan (1983- )
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Bösch Frank (1969- )
(1)
Charciarek Andrzej
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chrząstek Tomasz
(1)
Chudziński Edward (1940- )
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cohen Nathan (1961- )
(1)
Czarnecki Jacek Wojciech (1963- )
(1)
Dahlgren Peter (1946- )
(1)
Detz Joan
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dovey Jon (1955- )
(1)
Dragun Jacek (1962- )
(1)
Drozdowska-Broering Izabela
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fabisińska Liliana (1971- )
(1)
Fallaci Oriana (1929-2006)
(1)
Ferenc Maria
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Fisher Max
(1)
Flores Suzana E
(1)
Ford Sam
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gałązka Tomasz S
(1)
Georgiew Franciszek Bazyli
(1)
Giddings Seth
(1)
Giza Abelard (1980- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Goldacre Ben
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(73)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(174)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(179)
Ukraina
(1)
Język
polski
(178)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Dziennikarze
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Rodzice
(2)
Specjaliści ds. public relations
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Medioznawcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(35)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(36)
Dziennikarze
(26)
Internet
(26)
Media społecznościowe
(26)
Komunikacja społeczna
(22)
Dziennikarstwo
(14)
Facebook
(11)
Manipulacja (psychologia)
(11)
Dezinformacja
(9)
Prasa (wydawnictwa)
(9)
Czasopismo polskie
(8)
Reklama
(8)
Cyberprzemoc
(7)
Cyberprzestępczość
(7)
Fake news
(7)
Cyberkultura
(6)
Dzieci
(6)
Język polski
(6)
Komunikacja marketingowa
(6)
Korespondenci wojenni
(6)
Kultura
(6)
Portal społecznościowy
(6)
Prezentacje i wystąpienia
(6)
Rzeczywistość wirtualna
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Telewizja
(6)
Komunikacja internetowa
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Marka (ekonomia)
(5)
Polityka
(5)
Public relations
(5)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kultura masowa
(4)
Kłamstwo
(4)
Multimedia
(4)
Młodzież
(4)
Propaganda
(4)
Radiofonia
(4)
Smartfon
(4)
Uzależnienia medialne
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Celebryci
(3)
Dziennikarstwo śledcze
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kultura czytania i pisania
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Marketing społecznościowy
(3)
Mowa nienawiści
(3)
Pedofilia
(3)
Pisarze polscy
(3)
Postęp techniczny
(3)
Reklama internetowa
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Walka informacyjna
(3)
Wideo
(3)
Wojna
(3)
Wpływ społeczny
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Cyberterroryzm
(2)
Czasopismo literackie
(2)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Dziennikarstwo internetowe
(2)
Dziennikarze muzyczni
(2)
Etyka dziennikarska
(2)
Fallaci, Oriana (1929-2006)
(2)
Film
(2)
Filozofia
(2)
Futurologia
(2)
Globalizacja
(2)
Google LLC
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Informacja
(2)
Innowacje
(2)
Instagram
(2)
Język
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja wizualna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kultura audiowizualna
(2)
Kultura informacyjna
(2)
Marketing polityczny
(2)
Media publiczne
(2)
Medioznawstwo
(2)
Myślenie
(2)
Narracja
(2)
Networking
(2)
Niedźwiecki, Marek (1954- )
(2)
Perswazja
(2)
Pisarze włoscy
(2)
Pismo
(2)
Podmiotowość
(2)
Poeci polscy
(2)
Polityka wewnętrzna
(2)
Temat: dzieło
Najwyższy Czas! (czasopismo)
(1)
Przekrój (czasopismo)
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(74)
1901-2000
(53)
1989-2000
(39)
1945-1989
(29)
1939-1945
(9)
1918-1939
(6)
1801-1900
(4)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(45)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Rosja
(3)
Włochy
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Azja
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czeczenia (Rosja ; republika autonomiczna)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Himalaje (góry)
(1)
Kambodża
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Nepal
(1)
Niemcy
(1)
Syria
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Watykan
(1)
Wietnam
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(42)
Poradnik
(32)
Monografia
(16)
Pamiętniki i wspomnienia
(13)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Biografia
(10)
Publicystyka
(10)
Reportaż
(10)
Antologia
(6)
Esej
(6)
Wywiad dziennikarski
(5)
Autobiografia
(3)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Wywiad-rzeka
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Program telewizyjny
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z gazety
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Kabaret polski
(1)
Komentarz prawny
(1)
Listy
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja cyfrowa
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Reportaż polski
(1)
Satyra
(1)
Synteza
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5675)
Edukacja i pedagogika
(3966)
Psychologia
(2393)
Socjologia i społeczeństwo
(1849)
Medycyna i zdrowie
(1654)
Media i komunikacja społeczna
(180)
Podróże i turystyka
(1650)
Literaturoznawstwo
(1609)
Kultura i sztuka
(1249)
Rozwój osobisty
(922)
Biologia
(793)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(783)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(771)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(726)
Religia i duchowość
(675)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(526)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(500)
Etnologia i antropologia kulturowa
(460)
Kulinaria
(425)
Filozofia i etyka
(393)
Zarządzanie i marketing
(377)
Geografia i nauki o Ziemi
(359)
Kultura fizyczna i sport
(353)
Hobby i czas wolny
(348)
Językoznawstwo
(325)
Architektura i budownictwo
(310)
Styl życia, moda i uroda
(290)
Informatyka i technologie informacyjne
(256)
Fizyka i astronomia
(229)
Inżynieria i technika
(196)
Nauka i badania
(185)
Praca, kariera, pieniądze
(168)
Ochrona środowiska
(126)
Transport i logistyka
(115)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(114)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(96)
Archeologia
(74)
Matematyka
(71)
Dom i ogród
(61)
Chemia
(58)
Rolnictwo i leśnictwo
(45)
Socjologia i spooeczeństwo
(1)
180 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 295-297.
PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem, a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka dra Wojciecha Budzyńskiego, wykładowcy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, szkoleniowca i trenera biznesu, a także doświadczonego menedżera. Książka zawiera zarówno usystematyzowaną wiedzę w dziedzinie PR, jak i praktyczne rady, jak organizować działalność PR-owską, od czego zacząć, jak opracować program budowania wizerunku firmy czy wdrożyć system identyfikacji wizualnej. Wiele miejsca poświęcono zasadom współpracy z mediami. Przedstawiono wiele aktualnych przykładów radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Ponadto autor omawia także przygotowanie i rozpowszechnianie wydawnictw firmowych, organizację imprez, zawieranie umów sponsorskich oraz prowadzenie działalności lobbingowej. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce.
Rozdział 1. Uwarunkowania działań wizerunkowych * 1.1. Istota nowoczesnego public relations * 1.2. Relacje pomiędzy wizerunkiem a reputacją * 1.3. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu * na otoczenie * 1.4. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe * 1.5. Wykorzystanie współczesnych koncepcji komunikowania * 1.6. Rodzaje technik kreowania wizerunku * Rozdział 2. Public relations a koncepcja społecznej odpowiedzialności * 2.1. Kultura organizacyjna promowanego podmiotu * 2.2. Społeczna odpowiedzialność jako uwarunkowanie wizerunku * 2.3. Społeczna reakcja jako forma społecznej odpowiedzialności * 2.4. Formalne uwarunkowania działań w ramach społecznej odpowiedzialności * Rozdział 3. Przygotowanie działań public relations * 3.1. Decyzje w zakresie struktury organizacyjnej * 3.2. Zakres przedsięwzięć początkowych * 3.3. Metody wstępnych badań wizerunku * 3.4. Prowadzenie monitoringu mediów * Rozdział 4. Przyjęcie strategii działań public relations * 4.1. Strategia według koncepcji promocyjnej 6M * 4.2. Określenie misji i celów działania * 4.3. Identyfikacja grup docelowych * 4.4. Ustalanie zasad finansowania public relations * 4.5. Dobór treści, technik i koncepcji badania * skuteczności * Rozdział 5. Tworzenie programu działań public relations * 5.1. Elementy programu public relations * 5.2. Koncepcja doboru technik i treści oddziaływania * 5.3. Kompleksowy program kształtowania * wizerunku * Rozdział 6. Techniki tworzenia tożsamości promowanego podmiotu * 6.1. Relacje pomiędzy wizerunkiem a tożsamością * 6.2. System identyfikacji wizualnej * 6.3. Decyzj e dotyczące wdrażania systemu * Rozdział 7. Media relations, czyli techniki współpracy z prasą * 7.1. Zasady współpracy z dziennikarzami * 7.2. System informacji bieżącej do prasy * 7.3. Konferencja reporterska, briefing i przyjęcie prasowe * 7.4. Etapy organizacji konferencji prasowej * Rozdział 8. Posługiwanie się wywiadem prasowym * 8.1. Wykorzystanie wywiadu jako techniki media relations * 8.2. Zasady prowadzenia wywiadu dla prasy drukowanej * 8.3. Specyfika wywiadu radiowego i telewizyjnego * 8.4. Techniki odpowiedzi na trudne pytania dziennikarza * Rozdział 9. Prowadzenie działań public relations w internecie * 9.1. Możliwości kreowania wizerunku poprzez sieć * 9.2. Wykorzystanie internetu do współpracy z dziennikarzami * 9.3. Wizerunkowe aspekty strony WWW * 9.4. Kreowanie wizerunku poprzez media społecznościowe * 9.5. Wykorzystanie technik SEO PR * Rozdział 10. Przekazywanie treści promocyjnych poprzez wydawnictwa własne * 10.1. Rodzaje tradycyjnych i elektronicznych wydawnictw własnych * 10.2. Wydawnictwa ukierunkowane na środowisko wewnętrzne * 10.3. Wykorzystanie zewnętrznych wydawnictw własnych * Rozdział 11. Organizacja promocyjnych imprez firmowych * 11.1. Promocyjne wykorzystanie seminarium i konferencji * 11.2. Działania public relations przy okazji targów i wystaw * 11.3. Dni otwartych drzwi ukierunkowane na środowisko lokalne * 11.4. Obchody rocznicowe jako możliwość promocji w otoczeniu zewnętrznym * Rozdział 12. Prowadzenie działalności sponsoringowej i lobbingowej * 12.1. Sponsoring jako metoda zdobycia uznania społecznego * 12.2. Zasady zawierania umów sponsorskich * 12.3. Kreowanie wizerunku w wyniku działań lobbingowych * Rozdział 13. Wykorzystanie technik komunikacji wewnętrznej * 13.1. Potrzeby komunikacyjne pracowników * 13.2. Cele i zadania komunikacji wewnętrznej * 13.3. Zasady wykorzystania technik komunikacji wewnętrznej * Rozdział 14. Relacje inwestorskie wykorzystywane przez spółki * 14.1. Cele i adresaci relacji inwestorskich * 14.2. Specyficzne techniki relacji inwestorskich * 14.3. Corporate governance, czyli zasady ładu korporacyjnego w spółce * Rozdział 15. Przygotowanie procedur ochrony wizerunku w sytuacji kryzysowej * 15.1. Zasady zarządzania kryzysami * wizerunkowymi * 15.2. Identyfikacja potencjalnych zagrożeń wizerunkowych * 15.3. Tworzenie procedur postępowania w formie książki kryzysowej * Rozdział 16. Wykorzystanie koncepcji wizerunku równoległego w public relations * 16.1. Uwarunkowania powstania wizerunku równoległego * 16.2. Istota wizerunku równoległego * 16.3. Nowe podejście do koncepcji kreowania wizerunku * 16.4. Wizerunek równoległy jako jedno ze źródeł wartości promowanego podmiotu * Zakończenie. Prowadzenie działań public relations z poszanowaniem wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3909)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku rosyjskim. Streszczenia w języku angielskim, polskim i rosyjskim przy pracach.
Gatunki i style dyskursu publicznego w ujęciu konfrontatywnym są trzecią, po Odmianach i stylach współczesnego języka polskiego i rosyjskiego oraz Dyskursie w aspekcie porównawczym, monografią poświęconą zagadnieniom dyskursu, gatunku i stylu. Zadaniem niniejszej monografii jest przedstawienie współczesnych badań na dyskursem publicznym z perspektywy lingwistycznej. Choć wszyscy jej autorzy są językoznawcami, to jednak poszczególne analizy znacznie się od siebie różnią. Wynika to nie tylko z faktu, iż analiza dyskursu może być przeprowadzana za pomocą narzędzi różnych dyscyplin - semiotyki, stylistyki, kognitywizmu, pragmalingwistyki, teorii kultury czy psychologii społecznej. Istotne znaczenie mają również odmiennie ukształtowane narodowe metodologie badań nad dyskursem, np. polska, czeska, słowacka czy rosyjska. Zróżnicowanie tematyczne poszczególnych części monografii idzie w parze z ich zróżnicowaniem językowym - analiza dyskursu czy stylu dokonywana jest zarówno w planie jednego języka, jak i w aspekcie konfrontatywnym. Autorzy zgodnie zwracają uwagę na historyczną i kulturową zmienność interakcji werbalnych, które powodują przeobrażenia dyskursu oraz gatunków i stylów. Pokazują ewolucję, a niekiedy rewolucję w tworzonych przez współczesnych gatunkach i tekstach. Wskazują na zmiany w postrzeganiu świata, jego wartościach, sferze obyczajowości czy modelach zachowań, wynikające z kreowania przez nowe środki przekazu medialnego intersubiektywnego obrazu świata. W centrum uwagi autorów poszczególnych rozdziałów znalazły się zagadnienia związane z różnymi dyskursami: religijnym (chrześcijańskim, katolickim), parlamentarnym, dyplomatycznym dziennikarskim, publicystycznym i przekładowym. Monografia skierowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką dyskursu, metodologiami jego opisu oraz określeniem relacji dyskursu wobec innych kategorii ­- stylu, gatunku, tekstu czy utrwalonych systemów wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57671 (1 egz.)
Kaucja: 36,69 zł
Książka
W koszyku
Internet złych rzeczy / Julia Chmielecka. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2017. - 319, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
#cyberbullying #pornografiadziecieca #haking #cyberterroryzm #trollowanie #handelnarkotykami #phishing #stalking. To tylko niektóre z zagrożeń czyhających w sieci. I wcale nie trzeba ich szukać w Darknecie. Są na Facebook, Snapchacie czy Twiterze. We wszystkich miejscach, do których dostęp macie Ty i Twoje dzieci. By paść ofiarą cyberprzestępców, wystarczy niewiele - zwykła ludzka ciekawość lub dziecięca naiwność. Tkwimy w iluzji, że złe rzeczy, które przytrafiają nam się w sieci, nie są naszą winą i nie chcemy wziąć odpowiedzialności za swoją nieuważność czy głupotę. Internet złych rzeczy istnieje wszędzie. I tylko od nas zależy, czy damy mu się pochłonąć. W Darknecie pornografia dziecięca jest twarda i brutalna, a pedofile bez skrupułów. Materiały z Clearnetu są mniej szokujące i często nie można ich uznać za pornograficzne, choćby zdjęcia dzieci na basenie czy na plaży. Ile takich zdjęć chłopców i dziewczynek trafia na Facebooka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarze, Twórcy, Naukowcy)
Na stronie przedtytułowej: Centralny Projekt Badawczy IPN Aparat Bezpieczeństwa wobec środowisk twórczych, dziennkiarskich i naukowych.
Bibliografia na stronach 375-385. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Tygodnik społeczno-kulturalny "Nowa Kultura", ukazujący się w latach 1950-1963, odegrał bardzo istotną rolę w życiu kulturalnym powojennej Polski. Dla historyka zajmującego się okresem PRL dzieje tego czasopisma sq doskonałym przykładem ilustrującym praktyki władz partyjnych, mające na celu podporządkowanie twórców interesom partyjnym. Autor analizuje kolejne fazy rozwoju pisma. W latach 1950-1955 tygodnik przekazywał oficjalną wykładnię polityki informacyjno-propagandowej ówczesnych władz wobec kultury. W latach 1955-1957 stał się ośrodkiem negującym dotychczasowe praktyki władz i aktywnie uczestniczył w dyskusjach literackich i społecznych, przechodząc swoiste katharsis. W 1958 t., po spacyfikowaniu przez władze w ramach rozprawiania się z rewizjonizmem w prasie, "Nowa Kultura" przybrała postać teoretyczno--socjologiczną, by ostatecznie stać się areną rozgrywek frakcyjnych i paść łupem grupy Mieczysława Moczara zwanej "partyzantami". Pomimo swych niedostatków "Nowa Kultura" w latach 1950-1963 była płaszczyzną tworzenia kultury i świadectwem pozycji, którą władze komunistyczne wyznaczyły twórcom i dziennikarzom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58189 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
Indeks.
"Harvard Business Review” to najważniejsza platforma prezentacji myśli i idei w zakresie biznesu. Aby uczcić stulecie istnienia pisma, przygotowaliśmy wybór najbardziej kluczowych artykułów. Ich autorzy, niekwestionowane autorytety oraz liderzy biznesu i zarządzania, na przestrzeni stulecia zabierają głos na prekursorskie tematy. Piszą m.in. - Michael E. Porter o wpływie sił konkurencyjnych na strategię, - Clayton M. Christensen o przełomowej innowacji, - Tim Brown o myśleniu projektowym, - Linda A. Hill o stawaniu się szefem, - Daniel Goleman o inteligencji emocjonalnej, - Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee o sztucznej inteligencji, - Robert Livingston o równości rasowej w pracy, - Amy C. Edmondson i Mark Mortensen o bezpieczeństwie psychicznym w hybrydowym miejscu pracy, - Robert B. Cialdini o nauce perswazji, - W. Chan Kim i Renée Mauborgne o strategii błękitnego oceanu, - Gary Hamel i C.K. Prahalad o zamyśle strategicznym, - Peter F. Drucker o zarządzaniu sobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jidyszland = Yidishland)
Indeks.
W dwudziestoleciu międzywojennym Warszawa stała się jednym z najważniejszych ośrodków żydowskiego życia literackiego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzyli go coraz liczniej sprowadzający się do miasta pisarze, dziennikarze i działacze kulturalni, którzy nie tylko rozwijali twórczość we wszystkich trzech językach lokalnej społeczności żydowskiej: w jidysz, po hebrajsku i po polsku, ale także zabierali głos w sprawach dla niej najistotniejszych. Sercem tej różnorodnej działalności był Literatn-Farajn, Związek Literatów i Dziennikarzy Żydowskich z siedzibą przy Tłomackiem 13 - we wspomnieniach opisany barwnie m.in. przez Isaaca Bashevisa Singera i Zusmana Segałowicza. Książka odkrywa przed polskim czytelnikiem mało znany świat żydowskiej literatury i prasy, jakże ważny dla uzyskania pełnego obrazu bogatej kultury istniejącej w Polsce do czasu Zagłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) Warszawa (1 egz.)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Książka
W koszyku
(Kreatywność : seria książek naukowych i popularno-naukowych)
Bibliografia przy rozdziałach.
Komunikowanie i obywatelskość zajmuje się kwestią, która coraz częściej staje się ważnym tematem debaty akademickiej i dziennikarskiej: w jakim stopniu środki masowego przekazu we współczesnym społeczeństwie pomagają obywatelom uzyskać wiedzę o świecie, ustosunkować się do niego oraz podejmować decyzje co do tego, jaki sposób działania przyjąć na podstawie rzetelnej informacji? Czy media odgrywają jakąś rolę w kształtowaniu się sfery publicznej w okresie, kiedy atakowi poddawany jest system nadawców publicznych, a prasa tablo-idowa wkracza na rynek, wnosząc nań plotki na temat znanych osobistości i sensacyjne doniesienia?W publikacji pod redakcją Petera Dahlgrena i Colina Sparksa autorzy poszczególnych rozdziałów przedstawiają różnorodne aspekty związków pomiędzy mediami masowymi i sferą publiczną, zarówno w Europie, jak i w USA. Wychodząc z różnych stanowisk intelektualnych, wszystkie teksty poruszają tematy, które mają podstawowe znaczenie dla codziennego funkcjonowania społeczeństwa demokratycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [156]-159.
Dlaczego jedne osoby występujące publicznie odnoszą sukcesy i są uwielbiane, podczas gdy inne są nudne i tracą słuchaczy? Joan Detz - która od ponad piętnastu lat uczy sztuki publicznego wypowiadania się - zna odpowiedź na to pytanie. Napisała ona praktyczny poradnik, który uczy sztuki publicznego wypowiadania się. Zawiera on wskazówki, które pomogą Ci przygotować się do:- przemówienia- prezentacji sprzedawanego towaru- rozmowy kwalifikacyjnej- dyskusji panelowej- i każdego innego wydarzenia, w trakcie którego musisz zabrać głos.Uporządkowanie treści przemówienia, panowanie nad mową ciała, przezwyciężenie zdenerwowania, wykorzystanie humoru, przygotowanie sali - to tylko niektóre z zagadnień podjętych w tej książce. Po jej lekturze będziecie Państwo umieli lepiej wyrażać to, co macie do powiedzenia, niezależnie od tego, czy przemawiacie do jednej osoby, czy do tysiąca słuchaczy.
Wstęp * Część I. O tym, co mówisz * Część II. O tym, jak mówisz * Wybór najlepszego sposobu przekazania informacji * Jak długo masz mówić? * Może warto wyciiągnąć z tego wnioski? * Jak uporzadkować treść? * Jak przeprowadzić znakomite badania? * Jak można wykorzystać techniki gawędziarskie? * Jak rozwijać umiejętność pisania przemówień? * Jak kształtować umiejętnoiść przemawiania? * Żarty * Część III. O tym, kiedy mówisz * Właściwy moment * Improwizacja * Niezręczny moment * Częstotliwość * Kiedy trzeba rozprawić się z opozycją * Kiedy lepiej jest zaczekać * Kiedy musisz odmówić * Kiedy piowinieneś przeprosić * Zmęczenie * Część IV. O tym, gdzie mówisz * Wybór najlepszego miejsca * Korzyści z przemawiania w swoim mieście * Dobre wykorzystanie miejsca * Zła lokalizacja * Usterki techniczne * Przemawiamy pod gołym niebem * Poza miastem * Część V. O tym, kto mówi i kto słucha * Właściwa osoba do odpowiedniego tematu * Kto mówi? * Kto słucha? * Zrozumienie planu spotkania * Część VI. Kto mógłby to powiezieć za ciebie? * Zastępstrwa * Wybór osoby, która cię przedstawi * Współpraca z innymi wykładowcami * Część VII. Czy twój wykład był dobry? * "Byłbym lepszym mówcą, gdyby..." * Osobowość wykładowcy * Poznaj swój styl mówienia * Co robisz, żeby zostać dobrym mówcą? * Umiejętność panowania nad negatywnymi emocjami * Poznaj swoje mocne strony * Rozwijaj swoje mocne strony * Znajdź ludzi, którzy pomogą ci rozwijac się jako mówca * Sprawdź swoją skuteczność * Poproś słuchaczy o ocenę wykładu * Ucz się od innych wykładowców * Ucz się od zawodowego trenera * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8629, 18847 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po piśmie / Jacek Dukaj. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2019. - 411, [4] strony ; 22 cm.
Koniec pisma i człowiek tracący podmiotowość w nowym dziele Jacka Dukaja. Intelektualna podróż wokół najbardziej fascynujących zagadnień współczesnej cywilizacji - aż do jej kresu i do kresu człowieka. Przez ostatnich kilka tysięcy lat pismo, książki i biblioteki były nośnikami i skarbnicami wiedzy. Technologia pisma stworzyła cywilizację człowieka. Myślenie pismem oznacza myślenie symbolami, ideami i kategoriami. Daje bezpośredni dostęp do wnętrza innych: ich emocji, przeżyć i poczucia "ja". Wyniósłszy tę umiejętność na wyżyny sztuki, w istocie tworzy nasze życie duchowe.W Po piśmie Dukaj pokazuje ludzkość u progu nowej ery. Kolejne technologie bezpośredniego transferu przeżyć- od fonografu do telewizji, internetu i virtual reality - wyprowadzają nas z domeny pisma. Stopniowo, niezauważalnie odzwyczajamy się od człowieka, jakiego znaliśmy z literatury - od podmiotowego "ja". "Mechanizm «wyzwalania z pisma» napędzają miliardy codziennych wyborów producentów i konsumentów kultury. Nie napiszę listu - zadzwonię. Nie przeczytam powieści - obejrzę serial. Nie wyrażę politycznego sprzeciwu w postaci artykułu - nagram filmik i wrzucę go na jutjuba. Nie spędzam nocy na lekturze poezji - gram w gry. Nie czytam autobiografii - żyję celebów na Instagramie. Nie czytam wywiadów - słucham, oglądam wywiady. Nie notuję - nagrywam. Nie opisuję - fotografuję". Literatura, filozofia, popkultura, neuronauka i fizyka - zaglądamy za kulisy cywilizacji i odkrywamy, że to nie człowiek posługuje się stworzonymi przez siebie narzędziami, ale to one coraz częściej posługują się człowiekiem. Nadchodzą czasy postpiśmienne, gdy miejsce człowieka-podmiotu i jego "ja" zajmują bezpośrednio przekazywane przeżycia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Audiobook
CD
W koszyku
Po piśmie [Książka mówiona] / Jacek Dukaj. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, copyright 2020. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) : digital, stereo ; 12 cm.
12 godz. 31 min.
Czyta: Maciej Kowalik.
Publikacja dostępna także w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Koniec pisma i człowiek tracący podmiotowość w nowym dziele Jacka Dukaja. Intelektualna podróż wokół najbardziej fascynujących zagadnień współczesnej cywilizacji - aż do jej kresu i do kresu człowieka. Przez ostatnich kilka tysięcy lat pismo, książki i biblioteki były nośnikami i skarbnicami wiedzy. Technologia pisma stworzyła cywilizację człowieka. Myślenie pismem oznacza myślenie symbolami, ideami i kategoriami. Daje bezpośredni dostęp do wnętrza innych: ich emocji, przeżyć i poczucia "ja". Wyniósłszy tę umiejętność na wyżyny sztuki, w istocie tworzy nasze życie duchowe.W Po piśmie Dukaj pokazuje ludzkość u progu nowej ery. Kolejne technologie bezpośredniego transferu przeżyć- od fonografu do telewizji, internetu i virtual reality - wyprowadzają nas z domeny pisma. Stopniowo, niezauważalnie odzwyczajamy się od człowieka, jakiego znaliśmy z literatury - od podmiotowego "ja". "Mechanizm «wyzwalania z pisma» napędzają miliardy codziennych wyborów producentów i konsumentów kultury. Nie napiszę listu - zadzwonię. Nie przeczytam powieści - obejrzę serial. Nie wyrażę politycznego sprzeciwu w postaci artykułu - nagram filmik i wrzucę go na jutjuba. Nie spędzam nocy na lekturze poezji - gram w gry. Nie czytam autobiografii - żyję celebów na Instagramie. Nie czytam wywiadów - słucham, oglądam wywiady. Nie notuję - nagrywam. Nie opisuję - fotografuję". Literatura, filozofia, popkultura, neuronauka i fizyka - zaglądamy za kulisy cywilizacji i odkrywamy, że to nie człowiek posługuje się stworzonymi przez siebie narzędziami, ale to one coraz częściej posługują się człowiekiem. Nadchodzą czasy postpiśmienne, gdy miejsce człowieka-podmiotu i jego "ja" zajmują bezpośrednio przekazywane przeżycia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim pod każdą pracą.
Zjawisko hejtu zbadali badacze wielu specjalności: kulturoznawcy, literaturoznawcy, medioznawcy, socjologowie, psychologowie, filozofowie, politolodzy oraz badacze prawa. Dzięki multidyscyplinarnej perspektywie czytelnik może się dowiedzieć o hejcie rzeczy, o których nie miał pojęcia, choć wydawałoby się, że jest to zjawisko każdemu dobrze znane, proste i nie wymagające głębokich analiz. A jednak ta książka pokazuje, że jest inaczej. Pokazuje, jak mało możemy wiedzieć o zjawisku, które dobrze znamy. I jak dużo musimy się jeszcze nauczyć. Prof. dr hab. Paweł Łuków - kierownik Zakładu Etyki UW, redaktor naczelny czasopisma "Etyka" Wiele dotychczas napisano o sztuce miłości, niewiele natomiast o sztuce nienawiści. Oczywiście zawsze można zadać pytanie, czy to jest sztuka. Hejterstwo bowiem zalewa nas zewsząd i każe myśleć raczej o miernocie, aniżeli o elitarności sztuki. Monografia młodych adeptów nauki jest świeżym spojrzeniem na nowe zjawisko kulturowe. Prof. dr hab. Jarosław Płuciennik
Wstęp * I. Hejterstwo - geneza, oblicza i istota zjawiska * Hejt - zło odwieczne czy kulturowy nowotwór? * Czym jest hejt? Kilka słów o werbalnej nienawiści * Wobec krzywdzących słów. Kilka uwag o niezmiennych mechanizmach mowy nienawiści * Mowa nienawiści - problem odpowiedzialności karnej * Szkodniki czy "partyzanci" cyberprzestrzeni? Próba typologizacji trolli internetowych * Hejtowanie hejterów, czyli jak radzimy sobie z mową nienawiści w internecie * II. Literatura i kultura: lustro czy źródło hejtu? * Kant i hejterzy. O krytycyzmie literackim i hejterstwie w oparciu o powieść "Ciemno, prawie noc" Joanny Bator * Jeszcze krytyka czy już hejterstwo, czyli kilka słów o recepcji pisarstwa kobiecego * Czy odwilż sprzyja hejterom? Nienawiść ulicy w twórczości Marka Hłaski * Co by było, gdyby Arystofanes miał Facebooka? * Fan wars - hejterstwo w Korei Południowej * III. Społeczno-polityczny portret hejtera * Hejterstwo w polityce - znak czasów czy odwieczny element gry politycznej? * Rola mowy nienawiści w zjawiskach dyskryminacji i stygmatyzacji * Hejterstwo: przejaw wiedzy czy niewiedzy? Analiza wypowiedzi internautów w odniesieniu do zjawiska ubóstwa * Hejtera obraz moralny: postawy wobec uchodźców w kontekście przekonań i wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58056 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [175]-186. Indeks.
Niniejsza publikacja stanowi próbę charakterystyki polskiego rynku mediów tradycyjnych: prasy, radia i telewizji. Biorąc pod uwagę najbardziej ogólną definicję rynku jako przestrzeni, w której kupujący i sprzedający spotykają się aby dokonać transakcji, przedmiotem analizy zarówno producenci mediów, jak i ich odbiorcy. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Dwa z nich dotyczą ekonomicznych aspektów funkcjonowania prasy, bo z rynku krajowego wyodrębniono rynki prasy regionalnej i lokalnej. Kolejne poświęcone są mediom audiowizualnym: radiu i telewizji. Ostatni rozdział zawiera analizę działalności dwóch giełdowych spółek medialnych: Agory S.A. oraz TVN S.A. Książka skierowana jest do medioznawców, dziennikarzy oraz studentów kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56378 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Książka
W koszyku
Halo : historia komunikowania się / Liliana Fabisińska ; ilustracje Anita Graboś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2020. - 204, [4] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
Znaki dymne, tam-tamy, tajemnicze symbole wyryte w kamieniach, supełki wiązane na sznurku, a wreszcie zalakowane koperty wystrzeliwane z armaty czy wysyłane gołębiem lub. wielbłądem pocztowym.Ludzie próbują komunikować się z innymi - będącymi w sąsiednim pomieszczeniu, na drugiej półkuli albo na innej planecie - od tysięcy lat. A historia komunikacji jest fascynująca, zabawna i pełna przypadków, dzięki którym powstały przełomowe wynalazki.Halo? Odebrałeś naszą wiadomość bez zakłóceń? Zatem wskakuj do kapsuły czasu i ruszaj z nami w tę szaloną podróż!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jeśli kiedykolwiek ktoś napisze "Życie Oriany Fallaci", to tą osobą będę ja i nikt inny.
Indeks.
Oriana nigdy, przenigdy nie autoryzowałaby swojej biografii, a przecież nie robiła niczego innego poza pisaniem i opowiadaniem swojej niezwykłej historii. Pisała z okopów w Wietnamie i z biur Białego Domu, a także z namiotu Kadafiego i z kwatery głównej Chomeiniego. Opowiadała historię dwudziestego wieku i z właściwą sobie jasnością umysłu umiała rozpoznać największy koszmar dwudziestego pierwszego wieku: globalny terroryzm. Stawiała czoło wielkim liderom politycznym, nigdy nie kłaniając się władzy. "W każdej mojej książce zostawiłam ślad mojej biografii jako człowieka" - powtarzała dziennikarzom rzucającym wyzwanie jej przysłowiowej, zawodowej nieufności. Teksty Oriany Fallaci precyzyjnie oddają charakter oraz idee kobiety jedynej w swoim rodzaju. Do rąk Czytelników trafia testament życia, które stało się legendą. "W swoim życiu widziałam wiele zła. Urodziłam się w reżimie, dorastałam w czasie wojny i przez większą część mojej egzystencji pracowałam jako korespondentka wojenna. Przez lata (osiem w Wietnamie) przebywałam na froncie. Obserwowałam bitwy, znosiłam strzelaniny i bombardowania, zaświadczałam o ludzkim okrucieństwie i głupocie". Oriana Fallaci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Fallaci O. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Archiwum Ringelbluma. Konspiracyjne Archiwum Getta Warszawy ; t. 18)
Bibliografia, netografia na stronach [1067]-1081. Indeksy.
Tekst częściowo tłumaczony z hebrajskiego, jidysz i niemieckiego, streszczenie angielskie.
Niniejszy tom obejmuje czasopisma wydawane przez Haszomer Hacair, syjonistyczną i lewicową organizacją młodzieżową, bardzo aktywną w konspiracji getta warszawskiego, a także dokumenty dotyczące jej działalności w trakcie wojny. Publikowany zespół obejmuje osiem tytułów prasowych: Płomienie, Iton Hatnua, El-Al, Neged Hazerem, Jutrznię, Przedwiośnie, Ojfbrojz oraz Zarzewie. W tomie znalazła się także m.in. ciekawa kolekcja listów przesyłanych w pierwszej połowie 1940 r. przez członków organizacji do jej warszawskiej centrali. Lektura listów pozwala przemyśleć rolę i wojenną biografię członków kierownictwa Haszomer Hacair: Mordechaja Anielewicza, Josefa Kapłana, Tosi Altman czy Miriam Hajnsdorf. Tom otwiera obszerny wstęp stanowiący przyczynek do historii Haszomer Hacair w getcie warszawskim. Poruszono w nim tematy takie jak ideologiczna ewolucja organizacji w trakcie wojny czy jej udział w przekazywaniu informacji o Zagładzie. [poczytaj.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów i Doktorantów "Młode Dziennikarstwo", 6 kwietnia 2016 r., Rzeszów.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Część referatów w języku ukraińskim, angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Książka złożona z artykułów przygotowanych przez młodych badaczy (studentów i doktorantów) stanowi wartościowe opracowanie całego spektrum zagadnień związanych z funkcjonowaniem mediów w Polsce i na Ukrainie. Jest dokumentem zainteresowań badawczych licznego grona adeptów z pasją i zaangażowaniem zgłębiających różnorodne aspekty komunikacji medialnej. Ważne dla dalszych badań jest łączenie tradycji badawczych z różnych krajów i dążenie do uzupełniania luk badawczych, które w dobie błyskawicznych przemian mediów powstają bardzo szybko. Autorzy artykułów podejmują z odwagą i pasją, problematykę bardzo trudną, zmagając się z barierami metodologicznymi (wszak media badać można i trzeba na wiele sposobów), a także dzielnie pokonując przeszkody analityczne. Poszczególne artykuły dotyczą zarówno mediów tradycyjnych, jaki nowych. Tom zawiera teksty, które mediom (ujmowanym jako kalejdoskop komunikacyjny) przyporządkowują iście kalejdoskopową polimetodologiczność, innowacyjność i interpretacyjną i analityczną precyzję. Publikacja będzie z pewności odebrana jako interesujący, a nawet intrygujący składnik wciąż bogaconej biblioteki opracowań dotyczących mediów. Młodzi autorzy imponują rozległością zainteresowań, odwagą w formułowaniu hipotez interpretacyjnych. Z recenzji prof, dr hab. Marii Wojtak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-218.
Streszczenie w języku angielskim.
Monograficzna książka Grażyny Filip stanowi przykład bardzo dobrego pisarstwa naukowego. W pełni respektuje wysokie standardy stylu naukowego, ale to nie wszystko: mamy do czynienia z Badaczką, którą określiłabym jako tworzącą teksty naukowe z pełną świadomością istoty piśmiennictwa tego typu - jego zadań, celów i funkcji. Wyraźnie interesuje ją płaszczyzna meta tworzonego tekstu. Znakomitym pomysłem warsztatowym i wyrazem szacunku dla odbiorcy jest przywołanie przemyśleń Stevena Pinkera, amerykańskiego psychologa, kognitywisty i popularyzatora nauki (wydaje się, że z rad Pinkera w tym ostatnim zakresie korzysta jego kolega uniwersytecki, profesor ikonografii z Uniwersytetu Harvarda - "pociągający profesor" - Robert Langdon, stworzony przez Dana Browna), odnoszących się do stylistyki tekstu naukowego. Potwierdzeniem kompetencji Pinkera w tym obszarze jest to, że ma na swoim koncie kilka bestsellerów naukowych, kilka doktoratów honoris causa i wiele tytułów Myśliciela Roku. Autorka w toku swojego wykładu w pełni realizuje ustalenia i zalecenia z książki o wymownym tytule Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku (The Sense of Style: The Thinking Person??s Guide to Writing in the 21st Century), wyd. pol. 2015, co przyczynia się w dużej mierze do tego, że jej książkę przeczyta z pożytkiem i przyjemnością nie tylko specjalista, lecz także humanista zainteresowany językiem w działaniu, jak i możliwościami różnych dyscyplin czy obszarów wiedzy w zakresie opisu działań językowych i komunikacyjnych. Naukowa monografia Grażyny Filip jest bowiem ciekawą lekturą, którą warto przeczytać, jeśli się jest "człowiekiem myślącym". Naukowość jest tu zachętą do autentycznego dialogu z Autorką, nie zaś stereotypowym odstraszaczem, zniechęcającym hermetycznością myślenia i języka. Prostota zamiast zawiłości to prymarny atut książki. Kognitywista akcentuje z przekonaniem: mózg ceni prostotę! Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Przedsłowie Małgorzaty Kity: Kiedy samochód przestał być tylko samochodem... Lingwistyczne odczytanie tekstów z zakresu brandingu motoryzacyjnego * Wprowadzenie do Motion & Emotion * Rozdział 1. Prasa branżowa w strategii kreowania marki * Rozdział 2. Elitarna egalitarność. Do kogo adresowane są teksty w motoryzacyjnej prasie branżowej * Rozdział 3. Lew na maskach peugeotów. Logo marki jest jak kod DNA * Rozdział 4. "Żywią się środkami językowymi wszystkich odmian polszczyzny". O wielogłosowości w prasie branżowej * Rozdział 5. Nazwa kreuje markę. O nazwach modeli Volkswagena * Rozdział 6. "Pierworodny syn nowej rodziny Volkswagena". O personifikacji w brandingu * Rozdział 7. Dopamina i system opioidowy. Radość na usługach brandingu * Rozdział 8. Dotknij, poczuj i kup. Językowe konkretyzacje haptyki w magazynach motoryzacyjnych * Na zakończenie * Bibliografia * Summary. Powered by Emotions. Linguistic Brand Creation
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57957 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Chaos Machine : The Inside Story of How Social Media Rewired Our Minds and Our World.
"Stworzyliśmy machinę do wywoływania oburzenia, zachęcającą do propagowania bulwersujących treści. [...] Zwyczajni ludzie zaczęli się czuć jak żołnierze cyfrowej armii walczący o wspólną sprawę" - zauważyła Renée DiResta, research manager w Stanford Internet Observatory. Przejście od słów do czynów było tylko kwestią czasu. Mjanma - wzrost ekstremistycznych nastrojów prowadzący do jednego z największych ludobójstw od czasów drugiej wojny światowej i rzezi ludności Rohingja. Sri Lanka - rozruchy na tle religijnym. USA - chaos informacyjny zakończony najbardziej kontrowersyjnymi wyborami prezydenckimi w historii Stanów Zjednoczonych. Genezy wszystkich tych wydarzeń możemy szukać w feedzie mediów społecznościowych. Max Fisher w ramach kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa badał aktualności wyświetlane na naszych tablicach oraz to, jak w sieci pogłębiają się podziały i jak zadomawiają się w niej nienawiść i dezinformacja. W swojej książce razem z "uciekinierami" z Doliny Krzemowej szuka źródeł tych zjawisk. Analizuje również społeczne i psychologiczne aspekty naszego funkcjonowania w internecie, krytycznie przyglądając się sterującym nimi algorytmom nastawionym na pochłanianie naszego czasu. Patrzy na ręce gigantów Big Techu: Marka Zuckerberga, Andrew Boswortha, Yishana Wonga, Erica Schmidta, Susan Wojcicki czy Jacka Dorseya, którzy pod przykrywką szerzenia wolności słowa zwiększają polaryzację, a z powstałej dezinformacji czerpią wielomilionowe zyski. Media społecznościowe, które miały służyć integracji i utrzymywaniu kontaktu, na naszych oczach stają się narzędziami szerzenia rasizmu, mizoginizmu czy hejtu. Chaos obecny w przestrzeni wirtualnej rozprzestrzenia się na ulice. Kto ponosi za niego odpowiedzialność? I co ważniejsze: kto tak naprawdę poniesie jego konsekwencje?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58936 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 31.10.2024)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Książka
W koszyku
Sfejsowani / Suzana E. Flores ; [przekład Katarzyna Mojkowska]. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2017. - 298, [6] stron : ilustracja ; 23 cm.
Na okładce podtytuł: jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi.
Chwilę przed napisaniem tego zdania rzuciłam okiem na news feed, skrolowałam, zalajkowałam to i owo, być może nawet zostawiłam gdzieś w komentarzu animowaną emotkę. Ot, chwila relaksu, niewinny rytuał przed zabraniem się do pracy. Czyżby? Media społecznościowe stały się nierozerwalną częścią naszego życia. Zapamiętale wpatrujemy się w ekrany komputerów, prawie odruchowo sprawdzamy powiadomienia na smartfonach, postujemy, rzucamy friendsom wirtualne wyzwania i sadzimy wirtualne ziemniaki na farmie. Najnowsze i największe jak dotąd badania sprawdzające skutki zdrowotne wykorzystywania mediów społecznościowych potwierdziły, że nieumiejętne korzystanie z nich ma destrukcyjny wpływ na nas. Ryzyko wzrasta wraz z wydłużeniem czasu spędzonego w wirtualnych społecznościach, jak i zwiększającą się liczbą logowań do poszczególnych serwisów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18681 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej