Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(172)
Forma i typ
Książki
(169)
Poradniki i przewodniki
(47)
Proza
(20)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(215)
wypożyczone
(44)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(22)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(14)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(18)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(17)
W29 (Rembielińska 6a)
(5)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(9)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(7)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(120)
Autor
Pisula Ewa
(9)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Okuniewski Juliusz
(7)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Jagielska Gabriela
(4)
Knapp Julie
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Danielewicz Dorota
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Zano Agata
(3)
Andruszko Robert
(2)
Ann Jewel E
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Brauner Françoise
(2)
Bryńska Anita
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Dawson Geraldine
(2)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(2)
Evans Craig R
(2)
Frith Uta
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Homańczyk Andrzej
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Jung Jona
(2)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Lindenbaum Pija (1955- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Nilsson Per (1954- )
(2)
Ozonoff Sally
(2)
Piszczek Maria
(2)
Pollak Monika
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schopler Eric (1927- )
(2)
Shaw William (biochemia)
(2)
Shore Stephen M. (1961- )
(2)
Silberman Steve (1957- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Sobiecka Danuta
(2)
Wojtych Ewa
(2)
Zdral Zofia
(2)
Amenta Charles A
(1)
Amenta Charles A. III
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Barnett Kristine
(1)
Baskin Nora Raleigh (1961- )
(1)
Berger Dorita S
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga (1958- )
(1)
Borkowska Małgorzata (tłumacz)
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Alfred (1910- )
(1)
Brennan Cait
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Błaż Agata
(1)
Capella Anthony (1962- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Chlupová Danuta
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Christian Mitch
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Copeland James
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Cravetto Enrico
(1)
Danes Claire (1979- )
(1)
Delacato Carl H
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(98)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(98)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(171)
Język
polski
(170)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(32)
Nauczyciele
(13)
Dzieci
(10)
Terapeuci
(9)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura angielska
(4)
Literatura szwedzka
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3827)
Miłość
(3253)
Tajemnica
(2949)
Autyzm
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2512)
Zabójstwo
(2171)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1603)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1525)
Uczucia
(1397)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(907)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(650)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(502)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(460)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(433)
Nauka
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: dzieło
Autistic brain
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Islandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)]
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Zaolzie
(1)
Gatunek
Poradnik
(44)
Opracowanie
(11)
Powieść obyczajowa
(10)
Podręcznik
(9)
Opowiadania i nowele
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Monografia
(3)
Powieść
(3)
Romans
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Biografia
(1)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kryminał
(1)
Pamiętniki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(45)
Edukacja i pedagogika
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kulinaria
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
172 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 3 - Kraków : "Impuls", 2005. - 155, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147-[156].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3457, 2913 (2 egz.)
(dostępność ok. 11.03.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wydanie VIII. - Kraków : Impuls, 2017. - 155, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 4. - Kraków : Impuls, 2007. - 155, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-313. Indeksy.
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania - upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe - występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych.Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 148.
Celem publikacji jest propagowanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi. Przedstawiony tutaj program terapeutyczny może być propozycją dla nauczycieli szkół specjalnych i dobrą wskazówką, w jaki sposób można oddziaływać na zajęciach szkolnych na dziecko z całościowym zaburzeniem rozwojowym. Metoda integracji sensorycznej może być wykorzystywana w różnorodnej terapii pedagogicznej.Publikacja ta będzie również bardzo pomocna studentom integracji sensorycznej przygotowującym się do napisania pracy dyplomowej. Niniejsza książka jest drogowskazem dla początkującego terapeuty SI oraz podpowiedzią, jak można poprzez gruntowną ocenę zaburzeń w przetwarzaniu bodźców sensorycznych dokonać obserwacji klinicznej i diagnozy integracji sensorycznej, a co za tym idzie ??? właściwie dobrać ćwiczenia z zakresu poszczególnych funkcji.Książka składa się z części teoretycznej i części praktycznej, w której zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez autora. W pierwszej części czytelnik zapozna się z podstawowymi wiadomościami o metodzie integracji sensorycznej ??? zawarte są tam informacje dotyczące podstawowych założeń i pojęć SI. Grzegorz Borkowski - absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Terapeuta integracji sensorycznej, instruktor sportu osób niepełnosprawnych, trener metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Od 2001 roku pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryg. : "`Lenfant déréel : histoire des autismes depuis les contes de fées, fictions littéraires et réalités cliniques" 1986.
Bibliogr. s. 284-287, filmogr. s. 276-283.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryg. : "`Lenfant déréel : histoire des autismes depuis les contes de fées, fictions littéraires et réalités cliniques" 1986.
Bibliogr. s. 284-287, filmogr. s. 276-283.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Tekst również na skrzydełkach.
Bibliografia na stronach [276]-279.
Książka przeznaczona dla rodziców i terapeutów.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii".W książce - w praktyczny i przystępny sposób - zostały omówione takie zagadnienia, jak:Ľ charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;Ľ wybór skutecznej terapii;Ľ budowanie relacji z dzieckiem;Ľ tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;Ľ angażowanie rodziców w proces terapii;Ľ określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;Ľ tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;Ľ przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;Ľ pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;Ľ monitorowanie i ocena postępów;Ľ radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;Ľ rozwijanie samodzielności u dziecka;Ľ kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21058 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [303]-322.
Z nieukrywanym zadowoleniem [...] rekomenduję przygotowaną przez dr Joannę Buławę-Halasz monografię na temat: Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre`a Bourdieu, ponieważ wpisuje się w obszary dotyczące zagadnienia autyzmu mało znane i jak sam autyzm marginalizowane z powodu trudności w ich badaniu oraz interpretacji uzyskanych wyników [...] badań naukowych. * [...] Autorka książki wykonała niewątpliwie ogromną, tytaniczną wręcz pracę nad ugruntowaniem teoretycznym omawianej problematyki, wpisaniem tej problematyki w określoną koncepcję teoretyczną, doborem adekwatnej do zaproponowanych badań metodologii ich realizacji. [...] Przedstawiane w monografii zagadnienie jest niezwykle istotne nie tylko z humanistycznego, utylitarnego czy wychowawczego punktu widzenia, ale także z racji tego, że jego poznanie i zbadanie ukierunkowują ludzkie życie, współdecydują o jego przebiegu, o samodzielności, autonomii, samorealizacji, transcendencji w poszczególnych okresach dorosłego życia osób doświadczających konsekwencji autyzmu oraz wynikających z autyzmu mocy i niemocy. * Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56411 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
W błogiej nieświadomości / JP Delaney ; tłumaczenie Anna Dobrzańska. - Wydanie I. - Kraków : Otwarte, 2021. - 431, [1] strona ; 21 cm.
W książce wyłącznie pseudonim autora, nazwa właściwa: Tony Strong.
U góry okładki: Myśleli, że wszystko się ułożyło. Jedna wizyta wszystko odmieniła.
Na okładce: Nowa powieść autora bestsellera "Lokatorka".
"Gdy żyjesz w błogiej nieświadomości, rzeczywistość może cię dopaść". Pewnego dnia Pete Riley otwiera drzwi nieznanemu człowiekowi. Ten przedstawia się jako Miles Lambert i oznajmia, że dwuletni Theo - syn Pete`a i jego partnerki Maddie - nie jest ich dzieckiem. Pete i Maddie oddaliby wszystko, aby ta druzgocąca wiadomość okazała się nieprawdziwa, jednak badania ją potwierdzają. W jednej chwili spokojne i ułożone życie pary zamienia się w koszmar. Wszystko, co dotychczas Pete i Maddie uważali za oczywiste, okazuje się fałszem. Są jednak zbyt wstrząśnięci, by zauważyć niebezpieczeństwo, które dopiero nadchodzi. Jakie sekrety kryje posiadłość Lambertów? Czy Pete i Maddie mogą sobie ufać? Jaką cenę zapłacą za bezpieczeństwo swojej rodziny?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organista z martwej wsi / Danuta Chlupová. - Wydanie pierwsze. - Gdynia : Novae Res, copyright 2020. - 323, [5] stron ; 21 cm.
Na okładce: Cena za zdradę jest wysoka, nawet jeśli... zdrady nigdy nie było.
Dostępna również jako ebook.
Czasami zbieg okoliczności obraca wniwecz czyjeś życie, a człowiek jest zmuszony ugiąć się przed wiatrem historii. Bywa też tak, że najlepsze intencje wobec kobiety sprowadzają nieszczęście zamiast pomóc. Teodor, wiejski organista i nauczyciel w polskiej szkole na Zaolziu, jest szczęśliwym człowiekiem - mimo niesprzyjających okoliczności politycznych zajmuje się ukochaną muzyką, tworzy szczęśliwe małżeństwo z piękną żoną, wychowuje utalentowanego syna, w którym pokłada wielkie nadzieje. Na idealnym obrazie jego życia widnieje jednak rysa - są lata pięćdziesiąte, a Teodor nie jest komunistą, dodatkowo wcale się z tym nie kryje. Kiedy w wyniku tragicznego wypadku zostaje oskarżony o spowodowanie śmierci, nie ma nikogo, kto stanąłby po jego stronie. Odtąd życie Teodora i jego rodziny stanie się drogą przez mękę. W jaki sposób może je zmienić spotkanie z autystycznym, muzycznie uzdolnionym chłopcem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 2)
Majka pod dębem, który uważa za magiczny, widuje pewną dziewczynkę. Kaja zawsze zachowuje się tak samo; obchodzi dąb trzy razy naokoło, powtarzając jakieś dziwne słowa, stuka w pień, wącha go, a potem układa pod drzewem wzorki z patyków i żołędzi. Czy Kaja jest czarodziejką?"Czarodziejka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z autyzmem, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodzicówi nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi część 5. cyklu, część 1. pt.: Zezia i Giler, część 4. pt.: Zezia, miłość i bunt na statku.
Tytułowym bohaterem powieści Agnieszki Chylińskiej jest Giler, chłopiec, którego pasją jest pływanie. To bohater absolutnie niezwykły. Dowiesz się, że jest pełen dobra i miłości do wszystkiego, co go otacza. Uwielbia jeść słodycze. Ale które dziecko ich nie lubi? Jego największym życiowym celem jest poszukiwanie pozytywnych cech w ludziach. Potrafi znaleźć ziarenko dobroci, które drzemie w każdym z nas. Szerzy miłość i zaraża pozytywną energią. Czego doświadczy w życiu? Z kim przyjdzie mu się spotkać? Jeśli miałeś okazję czytać inne książki dla dzieci napisane przez Agnieszkę Chylińską, znasz już Zezię i Franka ??? Giler jest ich bratem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-304.
Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu, ale przede wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju poznawczego i językowego.
Wstęp * I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu * 1. Diagnoza – refleksje teoretyczne * 2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV, * CHAT CARS) * 2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10 * 2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV * 2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT * 2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS * 3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty * 3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające * 3.2. Niechęć do zmian * 4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka? * 5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania * 5.1. Historia Marcinka * II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem * 1. Zagrożenia współczesności * 1.1. Karmienie * 1.2. Zdobywanie przestrzeni * 1.3. Rozwijanie mowy * 1.4. Stymulacja obrazem * 1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci * 1.6. Trening czystości * 1.7. Problem szczepionek skumulowanych * 1.8. Późna diagnoza – konsekwencje * 1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu * 1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia * 1.9.2. Dzieci w drugim roku życia * 1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia * 2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu * 2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia * 2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe * 2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia * 2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych * 2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N. * 2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa * Skala Leitera * 2.3. Diagnoza dominacji stronnej * 2.4. Zabawa * 2.5. Naśladownictwo * 2.6. Język i komunikacja * 2.7. Spostrzeganie wzrokowe * 2.8. Spostrzeganie słuchowe * 2.9. Zachowania społeczne * 2.10. Funkcje motoryczne * 3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej * 3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu * 3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią * 4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka * III. Terapia psychologiczna * 1. Problemy psychologiczne * 1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia * 1.2. Terapia rodziny * 1.3. Zadania terapeutyczne dla matki * 1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca * 1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców * 1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii * 1.6.1. Starsza siostra i starszy brat * 1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat * 1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem * 1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami * 1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka * 1.10. Etapy uczenia się * IV. Terapia neurobiologiczna * 1. Terapia słuchowa * 1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne * 1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia, * wyrażenia dźwiękonaśladowcze) * 1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne * 1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania) * 1.5. Echolalie * 2. Terapia funkcji wzrokowych * 2.1. Kontakt wzrokowy * 2.2. Rozszerzanie pola widzenia * 2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności * 2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym * 2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym * 2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków * 3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych * i dotykowych * 4. Stymulacja rozwoju zabawy * 4.1. Zabawy imitujące jedną czynność * 4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami * 4.3. Zabawy z regułami * 4.4. Zabawy tematyczne * 4.5. Zabawy językowe * 5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu * 5.1. Szeregowanie * 5.2. Sekwencje * 5.3. Relacje * 6. Terapia zachowań społecznych * 6.1. Rodzina jako grupa społeczna * 6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej * 7. Stymulacja funkcji motorycznych * 8. Ćwiczenia pamięci * 8.1. Pamięć symultaniczna * 8.2. Pamięć sekwencyjna * 9. Ćwiczenia myślenia * 9.1. Kategoryzowanie * 9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego * 9.3. Kodowanie * 10. Kształtowanie systemu językowego * 10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi * 10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej * 10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) * 10.3.1. Etapy nauki czytania * 10.3.2. Gesty artykulacyjne * 10.4. Metoda komunikacyjna * 10.5. Metoda kognitywna * 10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej * 10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka * V. Historie prawdziwe * 1. Jaś * 1.1. Diagnoza * 1.2. Po pierwszym tygodniu terapii * 1.3. Po dwoALch tygodniach terapii * 1.4. Po czterech tygodniach terapii * 1.5. Po 15 tygodniach terapii * 1.6. Po 17 tygodniach terapii * 1.7. Po 22 tygodniach terapii * 1.8. Po 24 tygodniach terapii * 2. Pawełek * 2.1. Diagnoza * 2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii * 3. Dawid * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18347, 16175 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne!
Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą!
„Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: -nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami; - pozna swoje mocne strony; rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi; - zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne; - pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu; - dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie.
Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22762 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej