Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(172)
Forma i typ
Książki
(169)
Poradniki i przewodniki
(47)
Proza
(20)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(215)
wypożyczone
(44)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(22)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(14)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(18)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(17)
W29 (Rembielińska 6a)
(5)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(9)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(7)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(120)
Autor
Pisula Ewa
(9)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Okuniewski Juliusz
(7)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Jagielska Gabriela
(4)
Knapp Julie
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Danielewicz Dorota
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Zano Agata
(3)
Andruszko Robert
(2)
Ann Jewel E
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Brauner Françoise
(2)
Bryńska Anita
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Dawson Geraldine
(2)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(2)
Evans Craig R
(2)
Frith Uta
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Homańczyk Andrzej
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Jung Jona
(2)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Lindenbaum Pija (1955- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Nilsson Per (1954- )
(2)
Ozonoff Sally
(2)
Piszczek Maria
(2)
Pollak Monika
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schopler Eric (1927- )
(2)
Shaw William (biochemia)
(2)
Shore Stephen M. (1961- )
(2)
Silberman Steve (1957- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Sobiecka Danuta
(2)
Wojtych Ewa
(2)
Zdral Zofia
(2)
Amenta Charles A
(1)
Amenta Charles A. III
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Barnett Kristine
(1)
Baskin Nora Raleigh (1961- )
(1)
Berger Dorita S
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga (1958- )
(1)
Borkowska Małgorzata (tłumacz)
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Alfred (1910- )
(1)
Brennan Cait
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Błaż Agata
(1)
Capella Anthony (1962- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Chlupová Danuta
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Christian Mitch
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Copeland James
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Cravetto Enrico
(1)
Danes Claire (1979- )
(1)
Delacato Carl H
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(98)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(98)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(171)
Język
polski
(170)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(32)
Nauczyciele
(13)
Dzieci
(10)
Terapeuci
(9)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura angielska
(4)
Literatura szwedzka
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Autyzm
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: dzieło
Autistic brain
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Islandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)]
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Zaolzie
(1)
Gatunek
Poradnik
(44)
Opracowanie
(11)
Powieść obyczajowa
(10)
Podręcznik
(9)
Opowiadania i nowele
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Monografia
(3)
Powieść
(3)
Romans
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Biografia
(1)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kryminał
(1)
Pamiętniki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(45)
Edukacja i pedagogika
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kulinaria
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
172 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Świetna książka! Podaje sprawdzone i poparte badaniami sposoby poprawienia funkcjonowania osób z autyzmem. Nie każdy wie, że na przykład niedobór cholesterolu (ogólnie cieszącego się złą sławą) powoduje zaburzenia funkcjonowania mózgu, mogące prowadzić do autyzmu, Zespołu Tourette`a, ADHD, Zespołu Downa, itp. Albo jak leczyć zaburzenia przewodu pokarmowego, powszechne u autystycznych dzieci, co jednocześnie bardzo poprawia ich zachowania (jeśli nas boli brzuch, a ktoś od nas czegoś chce, też zachowujemy się autystycznie). Zamieszczamy spis treści: istne bogactwo tematów do zastosowania natychmiast!Książka powstała z inicjatywy Instytutu Medycyny Holistycznej VEGAMEDICA, a została przygotowana we Fraszce Edukacyjnej.
Rozdział 1 * Terapie żywieniowe w autyzmie. Dr William Shaw * Rozważania ogólne; Kwasy tłuszczowe – niezbędne i zbędne; Skutki uboczne suplementacji kwasów tłuszczowych związane z niedoborem karnityny; Zespół Smitha-Lemliego-Opitza, Autyzm, Sonic Hedgehog, Rozwój mózgu a zapotrzebowanie na cholesterol; Poważny niedobór cholesterol u dzieci z autyzmem bez SLOS; Jaka jest przyczyna bardzo niskiego poziomu cholesterolu u dzieci z autyzmem; Wykrywanie niedoboru cholesterol u chorych na autyzm; Korzyści z suplementacji cholesterol u osób ze „zwyczajnym” autyzmem; Historia Pauliny i cholesterol; Lit, epidemia autyzmu i szaleństwo na punkcie wody butelkowanej; Aminokwasy a spożycie białka; Ogólna charakterystyka nieprawidłowości dotyczących aminokwasów w autyzmie; Ocena właściwego spożycia białka na podstawie prealbuminy w surowicy krwi; Nieprawidłowości dotyczące aminokwasów typowe dla zaburzeń ze spektrum autyzmu; Metylokobalamina: specjalna forma witaminy B12, która reguluje metabolizm aminokwasów siarkowych; Znaczenie metioniny i jej metabolitów; Trudności w bezpośredniej suplementacji niektórych aminokwasów siarkowych; Zaburzenia cyklu mocznikowego: Znaczenie kwasu orotowego w autyzmie; Witaminy; Witamina B6; Zalety witaminy B6 w autyzmie; Skutki uboczne zażywania witaminy B6; Znaczenie przeciwutleniaczy oraz ich wpływ na zapobieganie stresowi oksydacyjnemu; Witamina B12 w autyzmie; Polimorfizmy, Częste genetyczne czynniki ryzyka dla autyzmu; TMG i DMG; Zapotrzebowanie na koenzym Q10 w autyzmie. * Rozdział 2 * Zaburzenie regulacji procesów z udziałem miedzi i cynku. Dr William Shaw * O miedzi i cynku; Biologiczne i chemiczne funkcje miedzi i cynku; Mechanizm wchłaniania, transportu oraz wydalania miedzi; Metalotioneina, cynk, miedź i metale ciężkie; Wpływ nadmiernej zawartości cynku na zdrowie; Zaburzona metalotioneina czynnikiem wpływającym na rozwój autyzmu?; Czy autyzm jest odmianą choroby Wilsona, czy jest to podobna choroba związana z nadwyżką miedzi; Niewystarczająca zdolność wiązania żelaza i miedzi w autyzmie: Bezpośrednie powiązanie ze stopniem rozwoju autyzmu. * * ZABURZONA METALOTIONEINA CZYNNIKIEM WPŁYWAJĄCYM NA ROZWÓJ AUTYZMU? * * Rozdział 3 * Szczawiany w autyzmie. Dr William Shaw * Odkrycie terapii żywieniowej, a istotne biochemiczne zaburzenie w autyzmie; Jak można leczyć wysoki poziom szczawianów; Metabolizm szczawianów i podłoże genetyczne zaburzeń związanych ze szczawianami; Dieta o niskiej zawartości szczawianów; Rozpuszczalność szczawianów; Inne dowody na to, że szczawiany powodują zaburzenia behawioralne. * Rozdział 4 * Typowe dziecko ze zdiagnozowanym autyzmem. Dr Kurt Woeller * Dziecko z regresywnym autyzmem; Autyzm jako problem medyczny; Leczenie pacjenta – a nie diagnozy; Twoje dziecko zasługuje na lepsze traktowanie; Moje kompleksowe biomedyczne podejście do badania i leczenia dziecka z ASD. Różne podejścia do leczenia, odkrycia diagnostyczne i reakcje pacjentów; Kompleksowe badania laboratoryjne; Ważne badanie (Badanie na kwasy organiczne); Bakterie z rodzaju Clostridium – i przypadek agresywnego zachowania; Znaczenie właściwej diety i wpływ jedzenia na zmianę zachowania; Szczawiany (kwas szczawiowy i dieta o niskiej zawartości szczawianów (LOD)); Ważne badanie: (Kompleksowe badanie stolca); Ważne badanie (Obecność metali ciężkich); Badanie na obecność metali ciężkich w stolcu; Badanie próbki włosa; Badanie na obecność metali ciężkich we krwi; Badanie na obecność metali ciężkich w moczu; Badanie stężenia porfiryn. * Rozdział 5 * Zastosowanie tlenoterapii hiperbarycznej (HBTO) w leczeniu autyzmu. Dr Daniel Rossignol * Wstęp; Patofizjologia autyzmu i możliwe korzyści z zastosowania HBTO; HBOT a hipoperfuzja mózgu; Stan zapalny tkanki nerwowej w autyzmie; Stan zapalny żołądka i jelit w autyzmie; HBOT a stan zapalny; Funkcje immunologiczne w autyzmie; HBOT a funkcje immunologiczne; Stres oksydacyjny w autyzmie; HBOT a stres oksydacyjny; Zaburzenie pracy mitochondriów w autyzmie; HBOT a zaburzenie pracy mitochondriów; Nieprawidłowy poziom neuroprzekaźników w autyzmie; HBOT a nieprawidłowy poziom neuroprzekaźników; Ekspozycja na toksyny w autyzmie a HBOT; Dysbioza jelit w autyzmie; HBOT a dysbioza jelit; Komórki macierzyste a HBOT; Uzasadnienie stosowania HBOT w przypadku autyzmu; Przegląd badań dotyczących HBOT i autyzmu. * Rozdział 6 * Problemy żołądkowo-jelitowe u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dr Lenny González * Układ pokarmowy i związane z nim terminy; Etiologia zaburzenia; Bakterie w układzie pokarmowym; Nadmierne namnażanie się drożdżaków; Przepuszczalność jelitowa: Cechy śluzówki jelita; Objawy kliniczne; Badania kliniczne u pacjentów gastroenterologicznej kliniki pediatrycznej; Badania endoskopowe; Podejście terapeutyczne do leczenia układu pokarmowego w osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Leczenie krok po kroku; Wnioski. * * Rozdział 7 * Wyleczyć autyzm: podejście holistyczne. Dr Denise Tarasuk * Leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Model Wellness dr Tarasuk; Homeopatia: Pobudź siły witalne; Kiedy można stosować homeopatię?; Jakie choroby można wyleczyć homeopatią?; Które terapie są najskuteczniejsze w przypadku autyzmu?; Medycyna roślinna; Żywienie i zmiana diety; Studium przypadku: Ryder mówi prawdę; Ocena postępów Rydera; Plan leczenia dla Rydera; Studium przypadku: Mark ma nowe pasje; Podsumowanie. * Rozdział 8 * Od ADHD do autyzmu: Kilka szybkich, prostych i niedrogich rozwiązań. Dr Doris Rapp * Wstęp; Jak rozpoznawać alergie w różnych grupach wiekowych?; Wskazówki dotyczące alergii związane z wiekiem; Proste wskazówki, które pomogą ci rozpoznać, a nawet wyleczyć alergie pokarmowe; Co jeszcze możesz zrobić, żeby jak najtrafniej określić, dlaczego twoje dziecko jest chore?; Co musisz zrobić, gdy już określisz przyczynę?; Rady dotyczące domu, szkoły i miejsca pracy: co trzeba wziąć pod uwagę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18096 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
Indeks.
Celem tej książki jest przedstawienie terapii biomedycznych, stosowanych w leczeniu dzieci z autyzmem, ADD/ADHD oraz PDD, poprzez połączenie informacji z zakresu biochemii, immunologii, genetyki, dietetyki oraz mikrobiologii w taki sposób, aby mogły zostać przyswojone przez rodziców oraz lekarzy i dietetyków, zajmujących się dziećmi z tymi chorobami. Długie rozmowy autora z tysiącami rodziców tych dzieci, a w tym z wieloma, którzy sami są lekarzami, dostarczyły mu szereg wskazówek, dotyczących tych chorób.Informacje zawarte w tej książce mogą być przydatne nie tylko dla osób z autyzmem, ale również dla chorych na inne choroby, objawy których są podobne, np. całościowe zaburzenie rozwoju (PDD), zespół Retta, zespół Williamsa, nerwiakowłókniakowatość, stwardnienie guzowate, zespół łamliwego chromosomu X, zespół Downa, zespół Tourette’a, zespół Pradera-Williego oraz zespół zaburzeń uwagi (ADD/ADHD). Szereg charakterystycznych dla autyzmu zaburzeń występuje także w tych chorobach, a terapie autyzmu, przedstawione w tej książce, mogą także pomóc dzieciom i dorosłym na nie cierpiącym. Celem książki jest opisanie ich w autyzmie i zaburzeniach pokrewnych oraz omówienie niektórych terapii, niejednokrotnie wykazujących pozytywne działanie na wiele dzieci i dorosłych. Mimo, że niektóre dzieci zostały całkowicie wyleczone z autyzmu dzięki terapiom opisanym w tej książce (a rodzice dwojga z nich przedstawiają tu swoje doświadczenia), nie jest tak, że wszystkie dzieci odniosą korzyści, choć miejmy nadzieję, że tak będzie w przypadku części z nich. Książka pt. "Leczenie biomedyczne autyzmu i PDD" została do tej pory przetłumaczona na język hiszpański, niemiecki i wiele innych. Na podstawie informacji, płynących od tych, którzy wykorzystali zawarte tu wskazówki, można stwierdzić, że przedstawione w terapie były skuteczne na całym świecie.Historie opowiedziane przez dwie matki, których dzieci całkowicie wyzdrowiały, są bardzo istotne z uwagi na podobieństwa stosowanych terapii. Kobiety te niezależnie od siebie zebrały informacje i rozpoczęły leczenie. Ich pociechy zostały zdiagnozowane wcześnie. Miały wtedy około dwóch lat. Obie matki, niezależnie od siebie, rozpoczęły leczenie przeciwgrzybicze oraz terapię alergii pokarmowych, wprowadziły dietę przeciwdrożdżakową o niskiej zawartości cukru i bez drożdży, glutenu i kazeiny, oraz intensywną terapię behawioralną. Można zauważyć, że istnieją znaczące różnice w podejściach do diety i terapii przeciwgrzybiczej zaprezentowanych w tej książce przez różnych autorów. Może to być dezorientujące, ale informacje te uczciwie odzwierciedlają rzeczywistość, w której istnieje wiele niewiadomych. Można poeksperymentować z wieloma różnymi metodami żywieniowymi i terapiami przeciwgrzybiczymi, aby ustalić, które z nich są bardziej korzystne dla pacjenta lub dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Aneksy s.197-204.
Bibliogr. s. 205-[207].
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy spektrum autyzmu i zespół Aspargera są kolejnym krokiem naszej ewolucji? Aby znaleźć odpowiedź, Steve Silberman przeprowadził rozmowy z naukowcami, lekarzami, terapeutami, rodzicami autystycznych dzieci, a także - co najważniejsze - z samymi dziećmi. Powracając do najwcześniejszych badań, Silberman przywołuje trzymające w napięciu relacje Leo Kannera oraz Hansa Aspergera, którzy jako pierwsi zaczęli zgłębiać istotę różnorodności neurologicznej. Przyglądając się ich dwóm odmiennym interpretacjom, zastanawia się nad zmianą perspektywy - spojrzeniem na spektrum autyzmu i zespół Aspergeera jako wielorakość i efekt naturalnych wariacji w ludzkim genomie. Jego książka jest szczególnie polecana rodzicom i opiekunom osób ze spektrum autyzmu oraz wszystkim zainteresowanym geniuszem ludzkiego mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21625 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
Przełomowa książka, która podważa tradycyjne postrzeganie autyzmu i ukazuje szersze spojrzenie oferujące zrozumienie i społeczną akceptację ludzi, którzy myślą inaczejCzym jest autyzm? Niepełnosprawnością towarzyszącą choremu przez całe życie czy naturalnie występującą w świecie formą perspektywy poznawczej przypominającą geniusz? Obie odpowiedzi są poprawne, choć nie do końca wyczerpują tę kwestię. Przyszłość naszego społeczeństwa zależy od jej zrozumienia.Steve Silberman, dziennikarz "Wire" odkrywa tajemniczą historię autyzmu oraz rzuca nowe światło na to, co słynni naukowcy usiłowali stłumić w zarodku, ukazując przy tym niezwykły potencjał osób dotkniętych autyzmem.Odwołując się do badań pionierów w dziedzinie autyzmu, jak i do przewrotnego konceptu różnorodności neurologicznej, teoria Silbermana głosi, że autyzm, dysleksja czy ADHD nie są bynajmniej nieprawidłowościami. To po prostu efekt naturalnych wariacji w genomie człowieka.Książka, która zredefiniuje ludzkie zrozumienie historii, znaczenia, funkcji oraz wpływu różnorodności neurologicznej na świat człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Życie to przygoda, nie spacer. Dlatego jest takie trudne.
Tytuł oryginału: A boy made of blocks.
Poznajcie Alexa, trzydziestoparoletniego tatę. Kocha swoją żonę Jody, lecz zapomniał, jak jej to okazywać. Kocha swojego syna, Sama, ale go nie rozumie. Coś musi się zmienić. A Alex powinien zacząć od siebie.Poznajcie ośmioletniego Sama. Pięknego, zaskakującego, autystycznego chłopca. Dla niego świat to zagadka, której nie potrafi samodzielnie rozwiązać. Gdy jednak Sam zaczyna grać w Minecrafta, pojawia się miejsce, w którym on i tata zaczynają na nowo odkrywać nie tylko samych siebie, lecz także siebie nawzajem.Czy rozsypaną na kawałki rodzinę uda się poskładać?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. [257]-278. Indeksy.
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
Pomóc osobom z autyzmem. Podejście oparte na dowodach naukowych * Nowa definicja autyzmu i rozwiązania SAZ * Wprowadzenie * Rozdział 1. Autyzm i stosowana analiza zachowania * Rozdział 2. Behawioryzm i prawa uczenia się * Rozdział 3. Ocena behawioralna * Rozdział 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem * Rozdział 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna * Rozdział 6. Zachowania werbalne * Rozdział 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16015 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5775, 5311 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Taką jaka jestem / Joanna Szczybura. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2024. - 327, [1] strona ; 21 cm.
Michalina – kobieta, którą porzucił narzeczony, córka sławnego ojca, zbierająca niechciane plony jego popularności. Postanawia zmienić swoje życie i wyprowadzić się do Gdańska.
Kuba – mężczyzna, który z dnia na dzień musiał nauczyć się być tatą wyjątkowego chłopca i samodzielnie radzić sobie z problemami wspólnego życia.
Maks – chłopiec ze spektrum autyzmu, złakniony ciepła i zrozumienia, który potrafi skraść serce już od pierwszego kontaktu.
Spotykają się w windzie gdańskiej kamienicy, do której wprowadza się Michalina na skutek zawirowań w swoim życiu. Los (a może poznana w pociągu wróżka Jasmina) postanawia połączyć ich wyboiste ścieżki, jednak wzajemna fascynacja rozwija się powoli, bo oboje są ostrożni, jak to kobieta po przejściach i mężczyzna z przeszłością. Kiedy wydaje się, że wszystko jest już na najlepszej drodze do szczęśliwego zakończenia, wracają duchy przeszłości, których mieli nadzieję już nigdy nie spotkać. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia, netografia na stronach [219]-222.
Książka Moniki Szubrycht to zbiór niezwykle poruszających rozmów: z rodzicami osób z autyzmem, specjalistami oraz samorzecznikami. Ogromną wartością tej pozycji jest jej różnorodność – indywidualne spojrzenia, przeżycia i wnioski pozostawiają w czytelniku więcej pytań niż odpowiedzi. I to jest w niej najcenniejsze – ukazanie całego spektrum doświadczeń związanych z autyzmem bez drogi na skróty. To książka dla każdego, kto chciałby zobaczyć autyzm „od środka”, oczami osób, które mają nam wiele do powiedzenia, a nie zawsze zostają wysłuchane. Lektura obowiązkowa, którą czyta się jednym tchem.
Alina dwa lata spędziła zamknięta w domu z synem. Na spacery wychodzili wieczorem, gdy ulice pustoszały. Pięcioletnia Kinga nie jadła, bo faktura pokarmów wywoływała u niej wstręt. Podejrzewano, że ma anoreksję. Piotr nie reagował, gdy chłopcy w szkole go obrażali, bili i okradali. Myślał, że tak ma być, w końcu to on jest "dziwny". Autyzm w Polsce to lata walki z systemem, niezrozumieniem i brakiem właściwej diagnozy. Monika Szubrycht, dziennikarka i matka dziecka w spektrum autyzmu, oddaje głos osobom autystycznym, ich bliskim oraz specjalistom, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami. Rodzice opowiadają o trudnej codzienności. Specjaliści pokazują, jak pracować z osobami ze spektrum autyzmu, by wesprzeć je w rozwoju. Osoby neuroatypowe opisują swoje przeżycia w świecie, który nie rozumie ich potrzeb. Zebrane w książce opowieści, często niełatwe, ale też niejednokrotnie optymistyczne, niosą nadzieję na zmiany - systemowe i mentalne. Wśród osób w spektrum autyzmu są artyści, lekarze, prawnicy, terapeuci, pracownicy naukowi. Spotykamy ich na co dzień i nawet nie wiemy, że są autystyczni. Skończmy zatem ze sztucznym podziałem na dwa światy - wszyscy żyjemy w tym samym. Znajdzie się w nim miejsce dla każdego, wystarczy się trochę przesunąć. Monika Szubrycht Książka Moniki Szubrycht to zbiór niezwykle poruszających rozmów: z rodzicami osób z autyzmem, specjalistami oraz samorzecznikami. Ogromną wartością tej pozycji jest jej różnorodność - indywidualne spojrzenia, przeżycia i wnioski pozostawiają w czytelniku więcej pytań niż odpowiedzi. I to jest w niej najcenniejsze - ukazanie całego spektrum doświadczeń związanych z autyzmem bez drogi na skróty. To książka dla każdego, kto chciałby zobaczyć autyzm "od środka", oczami osób, które mają nam wiele do powiedzenia, a nie zawsze zostają wysłuchane. Lektura obowiązkowa, którą czyta się jednym tchem. Ewa Łukowska, psycholog, psychoterapeuta, Fundacja Pomoc Autyzm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21897 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 115. Indeks. -
Dzieci muszą posiadać podstawowe umiejętności komunikacyjne, gdyż stanowią one podstawę skutecznego uczestniczenia w życiu zarówno w domu, jak i w szkole i społeczeństwie. Dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych często nie potrafią opanować tych umiejętności na podstawie płynących z otoczenia wskazówek, i muszą je przyswoić na podstawie bezpośrednich instrukcji, zachęt i bardzo wielu ćwiczeń.Ta książka jest zbiorem wskazówek, dotyczących komunikacji społecznej, dla rodziców i profesjonalistów chcących pomóc małym dzieciom z trudnościami w rozwoju społecznym, odnaleźć drogę w świecie i cieszyć się z interakcji z rówieśnikami. Autorka uwzględnia umiejętności kluczowe, takie jak inicjowanie interakcji, język ciała, rozumienie perspektywy innych ludzi, a także humor. Program jest ustrukturyzowany i idealny dla wczesnych interwencji, bo zasady społeczne podane są prosto i towarzyszą im podpowiedzi komunikacyjne, pomysły ćwiczeń i rady dotyczące tego, jak oceniać postępy dziecka. Można go łatwo włączyć do różnych sytuacji w życiu codziennym."Jako praktykujący lekarz, uważam, że Wskazówki komunikacji społecznej dla młodszych dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych.są nadzwyczaj pożytecznym, praktycznym przewodnikiem dla opiekunów pracujących z dziećmi w dowolnym wieku. Jako rodzic dziecka z opóźnieniem rozwoju społecznego, przyjęłam tę publikację jako podstawę do codziennych ćwiczeń, a także do posługiwania się użytecznym słownictwem, którą mogą wykorzystywać w domu i dzielić się nią z nauczycielami. Ta książka jest absolutnie niezbędna dla każdego, kto potrzebuje podręcznego narzędzia do rozwijania umiejętności społecznych u dzieci."Jennie Kauffman Singer,, licencjonowany psycholog kliniczny i adiunkt na uniwersytecie stanowym w Sacramento, KaliforniaTarin Varughese jest patologiem mowy i języka, i gorącą zwolenniczką wczesnych interwencji. Pracuje z dziećmi od ponad 20 lat, skupiając się na zaburzeniach z autystycznego spektrum i zaburzeniach przetwarzania zmysłowego. Pomaga swoim wychowankom poprawiać umiejętności komunikacyjne oraz rozwijać umiejętności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dlaczego świat nie jest stworzony dla osób autystycznych i jak powinniśmy temu zaradzić.
Nadszedł czas, aby przebudować świat – to hasło przewodnie tej przełomowej książki, która opisuje kroki, jakie powinniśmy podjąć, by wesprzeć osoby autystyczne, które spotykamy w naszym życiu. Współczesny świat nie jest stworzony dla osób neuroatypowych: niepotrzebny hałas, jasne migające światła, small talk, rozmowy telefoniczne, aluzje i niepisane zasady – dla osób autystycznych to może być koszmar. W książce "Atypowy" Pete Wharmby odsłania kulisy bycia „innym”, wyjaśniając za pomocą dowcipnych i ciepłych słów, jak męczące jest dopasowywanie się do świata, który nie został zaprojektowany dla ciebie. Książka ta oferuje jednak coś więcej niż tylko inny punktu widzenia. Po całym życiu spędzonym na maskowaniu swojej inności i otrzymaniu późnej diagnozy, Pete jest idealnym partnerem do rozmowy na temat tego, w jaki sposób nasze dwa światy mogą się spotkać i co możemy zrobić dla wielu autystycznych osób w naszych szkołach, miejscach pracy i życiu. Błyskotliwa, zabawna i przełomowa książka o tym, okazji jakie kroki powinniśmy , by uczynić świat bardziej przyjaznym dla naszych neuroróżnorodnych przyjaciół, krewnych i dla nas samych, a także apel do każdego, kto wierzy w społeczeństwo integracyjne i chce uczestniczyć w poszukiwaniu odpowiednich rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58940 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.07.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22584 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Maria Wheeler, niezwykle empatyczna i mądra analityczka zachowania, nie tylko dobrze rozumie trudności wynikające z zaburzeń przetwarzania bodźców zmysłowych, ale także ma świadomość milionów innych różnic, które stanowią przyczynę problemów z korzystaniem z toalety. W tej wyjątkowej książce autorka opisuje i wyjaśnia trudności o charakterze sensorycznym, poznawczym, emocjonalnym, rozwojowym oraz komunikacyjnym. Oferuje też rozsądne, wykonalne zalecenia dla rodziców, nauczycieli i opiekunów, którzy starają się pomóc osobom z autyzmem w opanowaniu umiejętności korzystania z toalety.Z przedmowy Carol S. Kranowitz, autorki książki Nie-zgrane dziecko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 293-295.
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-310.
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie!Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! - nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu - zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu.Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu - za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie - pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21792 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
BIbliografia przy rozdziałach. Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-193.
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju.Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie - dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych.Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 213.
Informacje dla osób z autyzmem powinny być wyraźne, proste i dostosowane do indywidualnego sposobu przyswajania wiedzy. Niniejszą publikację stworzono z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 18 lat, choć zawarte w niej informacje mogą być pomocne również dla starszych uczniów i młodych dorosłych. Książka koncentruje się na ćwiczeniu różnych czyn­ności przy pomocy przykładowych scenariuszy, dzięki czemu skorzy­stają z nich szczególnie uczniowie o wysoko rozwiniętej umiejętności przyswajania komunikatów wizualnych i zdolni do fizycznego posłu­giwania się różnymi przedmiotami. Wszystkie informacje są przeka­zywane z wykorzystaniem prostego, bezpośredniego słownictwa, w podobnym stylu, co historyjki społeczne Carol Gray, by mogły zostać łatwo zinterpretowane i przyswojone przez uczniów o niskich zdolnościach poznawczych, a jednocześnie były przydatne dla osób wyżej funkcjonujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20580, 20950 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983-2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22028 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej