Dziecko w wieku poniemowlęcym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(35)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(30)
Autor
Brodowska Aleksandra
(3)
Czernova Marina
(3)
Jegier Aneta
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Rekosz-Domagała Lidia
(3)
Blau Melinda (1943- )
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Ellison Sheila
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Helwing Daniela
(2)
Hogg Tracy
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(2)
Panek Marta
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Sears Martha
(2)
Sears William
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(2)
Andrzejewska Joanna
(1)
Aquilar Marcela
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Boutavant Marc (1970- )
(1)
Bradley Elizabeth H. (1962 - )
(1)
Broda Martyna
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Davies Simone
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Emanuel Louise (1953- )
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdinandi Susan
(1)
Gajda Aleksandra (pedagog)
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Grzymowicz Sabina
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Hyla Karolina
(1)
Imai Hiyoko
(1)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kamińska-Suchanek Beata
(1)
Karney Alicja
(1)
Karwowska Edyta
(1)
King Julie Adair
(1)
Kostuch-Wiśniewska Beata
(1)
Kot Marcin
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Machajska Joanna
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Matter Philippe
(1)
Maze Deborah
(1)
Murray Lynne (1950- )
(1)
Nelsen Jane
(1)
Pater Ewa
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Pniewska Karolina (psychologia)
(1)
Polesek Aleksandra
(1)
Rodziewicz Joanna
(1)
Rola Beata
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagogika)
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Strzałkowska Anna
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Szymor Piotr
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Vialles Catherine
(1)
Zachariasz Karolina
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(23)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Moi Rodzice Mnie Rozumieją!)
Tym razem Tracy Hogg, konsultantka w dziedzinie opieki nad małymi dziećmi, założycielka firmy Baby Technique, podejmuje zagadnienia i dylematy rodzicielskie właściwe dla okresu przed-przedszkolnego. Magiczny świat dwuletniego dziecka wymaga odpowiedniego postępowania.Autorka proponuje rodzicom rozwiązania, które zakładają, że każde dziecko jest inne i niepowtarzalne: - ZPOP - zastanowienie, pouczenie, ograniczenie, pochwała - zwrócenie uwagi, które nie zaburza poczucia bezpieczeństwa. - MSW - mówienie, słuchanie, wyjaśnianie - pozwala zrozumieć sposób myślenia dziecka. - PiR - porządkowanie i rytualizacja - każdy dzień staje się dzięki temu przewidywalny i spokojny. - Trening umiejętności - nowe doświadczenia dla dziecka i więcej swobody dla rodziców. - Świadoma dyscyplina - nauka właściwych zachowań i kontrolowania emocji z pełną odpowiedzialnością, że wychowujemy głównie poprzez przykład.
Wstęp - Szeptanie do uszek dwulatków * Rozdział I. Kochajmy nasze "chodziaczki" * Rozdział II. Strategia czterech czynników - S.Z.O.P. * Rozdział III. Porządkowanie i rytualizacja - łatwiejsze zmagania z dwulatkiem * Rozdział IV. Żegnajcie, pieluchy - droga do samodzielności * Rozdział V. Witaj, mowo - podtrzymanie dialogu poprzez M.S.W. ( Rozdział VI. Świat prawdziwy - pomoc w doskonaleniu życiowych umiejętności * Rozdział VII. Świadoma dyscyplina - uczymy dzieci samokontroli * Rozdział VIII. Złodzieje czasu - czasochłonne problemy dwulatków * Rozdział IX. Nowy pasażer - kiedy rodzina się powiększa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku / Aneta Jegier, Bożena Kurelska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 244, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 237-244.
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć prógprzedszkola.Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : opieka i wychowanie / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin , 2021. - 216, [1] strona ; 22 cm.
Książka zawiera scenariusze zajęć żłobkowych, programy pro??laktyczne i zalecenia do pracy w żłobku.Publikacja stanowi ważny głos w toczącej się wciąż dyskusji na temat standardów opieki i wychowania małego dziecka. Zgromadzone tu artykuły mogą być źródłem inspiracji do podejmowania innowacyjnych działań opiekuńczych i wychowawczych w placówkach żłobkowych. Zaprezentowane treści są przejawem troski o przyszłość i losy dzieci, jak również ich bliskich, którzy mimo podjętej decyzji o oddaniu swoich pociech do żłobka czują niepokój o nie. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną rodzice małych dzieci, kadra opiekuńcza żłobków oraz pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość realiów życia żłobkowego, a także możliwości i ograniczeń, jakie niesie żłobkowa codzienność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci - rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.W serii polecamy:1. Żłobek. Opieka i wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Współczesne rozumienie pojęcia gotowości szkolnej cechuje nie tylko swoiste nakładanie się dwóch klasycznych ujęć akcentujących podmiotowe znaczenie procesów dojrzewania bądź uczenia się. Wyróżnikiem tego pojęcia jest także szeroki zakres znaczeniowy związany z charakterystyką właściwości tych elementów systemu edukacyjnego, od których zależy zarówno sytuacja dzieci na progu szkoły, jak i ich przyszła kariera w roli uczniów.
Część 1. Gotowość szkolna jako zjawisko pedagogiczne, psychologiczne i społeczne * 1. Oblicza gotowości szkolnej - wprowadzenie * 2. Zmiana systemowa ma swoje prawa * 3. Dziecko u progu szkoły w świetle * ustawodawstwa polskiego * 4. Sześciolatki w szkole, czyli kłopoty z reformą * 5. Psychologiczne aspekty gotowości szkolnej * Część 2. Wybrane obszary gotowości dziecka do podjęcia obowiązków ucznia * 6. Dojrzałość do nauki czytania i pisania * 7. Gotowość do nauki czytania i pisania - założenia * programowe, sposoby diagnozowania * 8. Diagnoza gotowości do nauki czytania i pisania dzieci mających rozpocząć naukę w klasie I szkoły podstawowej * 9. Szkolny wymiar dojrzałości dzieci do uczenia się matematyki * 10. Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci sześcioletnich * 11. Psychologiczna użyteczność oceny poziomu rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci przedszkolnych * w kontekście przewidywania powodzenia szkolnego * 12. Co kryje się pod pojęciem gotowości społeczno-emocjonalnej dzieci sześcioletnich do rozpoczęcia edukacji szkolnej? * 13. Obraz szkoły w wyobrażeniach dzieci pięcioletnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Mamo to Ja")
Na okładce: Rozwój niemowlęcia i małego dziecka. Niełatwe początki macierzyństwa i ojcostwa. Zdrowie, żywienie i pielęgnacja malucha.
Bibliografia na stronie 154.
Drodzy Rodzice! Niepokój i wątpliwości,a niekiedy wręcz bezradność. Nieprzespane noce i zmęczenie, czasami niemal niewyobrażalne. A do tego poczucie odpowiedzialności za czyjeś wychowanie, zdrowie, życie... To - na szczęście - tylko jedno oblicze macierzyństwa (i ojcostwa, jak sądzę(. Drugie, piękniejsze, to radość, wzruszenie, uśmiech, duma, bezwarunkowa miłość. I choć, co oczywiste, wolę tę właśnie twarz macierzyństwa, mam też świadomość, że bez tej pierwszej, trudniejszej, nie byłoby ono tak pełne. Warto o tym pamiętać, gdy dziecko znowu płacze, choruje, przeżywa bunt, krótko mówiąc - gdy nie jest tak jak... w reklamach. Warto też mieć wtedy pod ręką poradnik, który dostarczy rzetelnej wiedzy, rozwieje wątpliwości (a przynajmniej ich część) i będzie wsparciem. Taki jak ten, który dla Was przygotowaliśmy. [Magda Klimkowska, redaktorka naczelna "Mamo, To Ja"]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 83-88.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich. Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-148.
Publikacja, jako jedna z niewielu dostępnych na rynku wydawniczym, dotyczy dotykowych preferencji małych dzieci. Ich właściwe rozpoznanie może w dużej mierze przyczynić się do sukcesu terapeutycznego w przypadku dzieci o zaburzonym rozwoju. Pomoże także w jeszcze lepszej organizacji działań wspierających te dzieci, których rozwój przebiega pomyślnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wskazówki, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość dziecka Zasiewaj w dzieciach dobre idee, nawet jeśli ich nie rozumieją. Upływające lata zatroszczą się o to, by pojęły ich znaczenie i rozkwitły w ich sercach. - Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka "Montessori. 80 zabaw z dziećmi" to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie.Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko.Autorki prezentują m.in.:aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi;ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego;trening przygotowujący do nauki czytania i pisania;działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania;aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody;aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym.Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!O autorkach: Beatriz M. Munoz - nauczycielka Montessori, edukatorka pozytywnej dyscypliny. Prowadzi blog Tigriteando, na którym prezentuje zabawy edukacyjne realizowane w domu ze swoimi dziećmi. Propaguje nie tylko montessoriańskie aktywności, lecz także własną wizję metody, łącząc ją z pozytywną dyscypliną i wychowaniem pełnym szacunku dla dzieci i dorosłych, którzy się nimi opiekują. Nitdia Aznárez - biolożka, nauczycielka w Forest Schools w Szkocji. Mieszka z dwiema córkami, dwoma synami, partnerem, kilkoma zwierzętami i wieloma (zbyt wieloma) roślinami. Miłośniczka natury i wełny. Prowadzi blog 3 Macarrons, na którym promuje ideę świadomego rodzicielstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce błędny nr ISBN.
Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! "Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście". Beatriz M. MunozBeatriz M. Munoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Ta książka to nieoceniona pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą stosować rozwiązania oparte na szacunku do małego człowieka, bez gróźb, nagród, szantażu czy kar. A przy tym kopalnia pomysłów na aktywności i zajęcia dla tych, którzy chcą pomóc dziecku w odkrywaniu świata. Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: zrozumieć zachowania i reakcje dziecka urządzić dom w taki sposób, aby mały człowiek mógł rozwijać swoją niezależność wykorzystywać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The psychology of babies : how relationships support development from birth to two.
Indeks.
Profesor psychologii Lynne Murray jest uznaną brytyjską badaczką wczesnego rozwoju dzieci. Jej książka "Psychologia małego dziecka" to znakomite źródło wiedzy zarówno dla rodziców (a także babć, dziadków oraz innych opiekunów), jak i dla specjalistów pracujących z dziećmi i rodzinami. Wyjątkowość tego przewodnika po różnych obszarach rozwoju dziecka w pierwszych dwóch latach życia polega na tym, że wszystkie przedstawione wnioski płynące ze współczesnych badań naukowych autorka ilustruje wynikami szczegółowej obserwacji zachowania i interakcji społecznych konkretnych dzieci. Bogaty materiał zdjęciowy pomaga dostrzec niezwykłą wrażliwość dziecka na otoczenie społeczne i umożliwia odczytanie istotnego znaczenia wielu dziecięcych zachowań często uznawanych za przypadkowe. A przede wszystkim unaocznia ogromny wkład dziecka we własny rozwój i doniosłą rolę rodziców we wspieraniu jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 357-361.
Bestsellerowy przewodnik po wychowywaniu małych dzieci według Pozytywnej Dyscypliny.W środku znajdziesz praktyczne rozwiązania i konkretne porady, jak:- zachęcać dzieci do samodzielności i eksplorowania, ustalając odpowiednie granice- korzystać z metod, które NIE opierają się na karach, a które wpajają wartościowekompetencje społeczne i emocjonalne w domu i poza nim,- wspierać poczucie kompetencji i własnej wartości rozumiejąc, które zachowania są odpowiednie do wieku- rozpoznać, kiedy dziecko jest gotowe na wyzwania związane z samodzielnymzasypianiem, jedzeniem, nocnikiem, oraz jak unikać przepychanek o władzę, które przy okazji często się pojawiają- zrozumieć, co mówią najnowsze badania w dziedzinie rozwoju mózgu o wychowywaniu zdrowych dzieci- i dużo, dużo więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21207 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-202.
W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, której się towarzyszy i którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym - rodzicom i nauczycielom - pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin, nauczycielka pracująca metodą Montessori, od 2000 roku posiadająca dyplom Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką książki Montessori od narodzin do trzeciego roku życia oraz wielu zestawów pedagogicznych. Mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 172.
W TEJ KSIĄŻCE ZNAJDZIESZ JASNO I PRZYSTĘPNIE ZAPREZENTOWANE ZAŁOŻENIA PEDAGOGIKI MONTESSORI DOSTOSOWANE DLA DZIECI DO TRZECIEGO ROKU ŻYCIA, PRECYZYJNE WSKAZÓWKI I PRZYKŁADY WYKORZYSTANIA JEJ W PRAKTYCE ORAZ PONAD STO ŁATWYCH DO PRZEPROWADZENIA ROZWIJAJĄCYCH ZABAW NA CAŁY DZIEŁ.Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć świadomość siebie i we własnym tempie stawiać pierwsze kroki na drodze ku samodzielności. Dlaczego nie mamy pomóc dziecku w osiągnięciu pełni swoich możliwości już od chwili narodzin? Charlotte Poussin, praktyk metody Montessori, przytacza relacje ekspertów i nauczycieli Montessori oraz dzieli się z czytelnikami wiedzą i wskazówkami na temat wdrażania montessoriańskiego podejścia, dzięki któremu dziecko może rozwijać się w zgodzie ze swoją osobowością i we własnym rytmie, wykorzystując cały swój potencjał: pomagajmy mu, ale nie zanadto, obserwujmy je i z życzliwością zachęcajmy do aktywności. Kierując się tymi zasadami, ukształtujemy w dziecku pogodę ducha, samodzielność, pewność siebie, radość z uczenia się oraz świadomość siebie i innych.CHARLOTTE POUSSIN - nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Prowadziła szkołę Montessori. Kierowała szkołą Montesori. Autorka wydanej po polsku książki Metoda Montessori. Naucz mnie to robić samodzielnie (2017).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 279)
Bibliografia, netografia na stronach 397-422.
Streszczenie w języku angielskim.
Wczesnodziecięca edukacja w żłobku postrzegana jest przez autorkę jako edukacja koncentrująca się na tworzeniu warunków do optymalnego rozwoju dziecka w wieku niemowlęcym oraz poniemowlęcym, edukacja polegająca na stosowaniu niedyrektywnych form pracy, wyzwalająca i podtrzymująca zasoby rozwojowe. Autorka przyjmuje, że kluczem w procesie wczesnej edukacji jest jakość animowanej dla dziecka przestrzeni społecznej oraz fizycznej, mniej istotne jest natomiast miejsce oddziaływań dorosłego określone przez dylemat: dom czy placówka.Prezentowana monografia mieści się w nurcie badań z zakresu pedagogiki humanistycznej, w tym pedagogiki małego dziecka, z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i humanistycznej, pedagogiki społecznej, pedagogiki opiekuńczej, socjologii edukacji, filozofii, a także historii wychowania. Zawarta w niej analiza jest także próbą ustrukturyzowania pewnych pojęć, tradycji, celów, metod, refleksji dorosłych nad stymulowaniem rozwoju dzieci. Autorka zachęca również czytelnika do głębszego namysłu nad funkcjonowaniem małego dziecka w procesie wczesnodziecięcej pozarodzinnej edukacji w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazała się wcześniej pt. Księga wymagającego dziecka (2015) oraz Twoje wymagające dziecko (2019).
Twoje dziecko ciągle marudzi, płacze, chce być wciąż na rękach, w nocy karmisz je co chwilę i nie pamiętasz, kiedy ostatnio przespałaś noc? Wymagające dzieci naprawdę istnieją i potrzebują więcej niż inne - uwagi i troski, przytulania i karmienia. Dr William Sears i jego żona Marta, twórcy pojęć high-need baby i attachment parenting, przez kilkadziesiąt lat praktyki pediatrycznej zgromadzili szereg przydatnych porad dla zmęczonych rodziców. Oferują im: - kreatywne sposoby na uspokojenie marudnych niemowląt, - metody karmienia i usypiania wymagających dzieci, - informacje na temat medycznych przyczyn nadmiernej płaczliwości - od infekcji po alergie, - skuteczne narzędzia do poradzenia sobie z powszechnymi problemami z zachowaniem dzieci wymagających, zwłaszcza tych nadwrażliwych i potrzebujących ciągłej uwagi, - rady pomagające uniknąć rodzicielskiego wypalenia, - taktyki nauki mówienia i słuchania - aby poznać punkt widzenia dziecka i okazać mu zrozumienie, zanim będzie za późno, - prawdziwe historie i porady rodziców wymagających dzieci. Z ogromnym zrozumieniem dla trudności, z jakimi się borykasz, Searsowie pokazują, jak rodzicielstwo bliskości potrafi zamienić wyzwania w zalety - zarówno u ciebie, jak i u twojego dziecka. Wymagające i wrażliwe dzieci potrafią dostarczyć najbardziej satysfakcjonujących rodzicielskich przeżyć, dzięki czemu dając więcej - więcej też otrzymasz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The fussy baby book : parenting your high-need child from birth to age five.
Wcześniejsze wydanie pt.: Księga wymagającego dziecka.
Dla rodziców dzieci high-need.
"Twoje dziecko ciągle marudzi, płacze, chce być wciąż na rękach, w nocy karmisz je co chwilę i nie pamiętasz, kiedy ostatnio przespałaś noc? Wymagające dzieci naprawdę istnieją i potrzebują więcej niż inne - uwagi i troski, przytulania i karmienia. Dr William Sears i jego żona Marta, twórcy pojęć high-need baby i attachment parenting, przez kilkadziesiąt lat praktyki pediatrycznej zgromadzili szereg przydatnych porad dla zmęczonych rodziców. Oferują im: - kreatywne sposoby na uspokojenie marudnych niemowląt, - metody karmienia i usypiania wymagających dzieci, - informacje na temat medycznych przyczyn nadmiernej płaczliwości - od infekcji po alergie, - skuteczne narzędzia do poradzenia sobie z powszechnymi problemami z zachowaniem dzieci wymagających, zwłaszcza tych nadwrażliwych i potrzebujących ciągłej uwagi, - rady pomagające uniknąć rodzicielskiego wypalenia, - taktyki nauki mówienia i słuchania - aby poznać punkt widzenia dziecka i okazać mu zrozumienie, zanim będzie za późno, - prawdziwe historie i porady rodziców wymagających dzieci. Z ogromnym zrozumieniem dla trudności, z jakimi się borykasz, Searsowie pokazują, jak rodzicielstwo bliskości potrafi zamienić wyzwania w zalety - zarówno u ciebie, jak i u twojego dziecka. Wymagające i wrażliwe dzieci potrafią dostarczyć najbardziej satysfakcjonujących rodzicielskich przeżyć, dzięki czemu dając więcej - więcej też otrzymasz!"
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: L`éveil de la petite grenouille.
Na okładce: Od 18 miesięcy do 4 lat.
Bibliografia na stronach [167]-[168].
Masz poczucie, że świat pędzi coraz szybciej? Chcesz nauczyć swoje dziecko uważności na samego siebie i otaczający je świat, ale nie masz pomysłu, jak to zrobić? Sięgnij po książkę "Uważność małej żabki". Dzięki niej wspólnie z maluchem odkryjesz spokojny świat mindfulness. "Uważność małej żabki" to kontynuacja wydanej w 2010 roku książki "Uważność i spokój żabki" Eline Snel. Tym razem autorka zwraca się w stronę rodziców i opiekunów dzieci najmłodszych - od 18 miesięcy do 4 lat. Mindfulness, pojęcie tłumaczone na "uważność", jest również nazwą treningu - prostego, skutecznego i dostępnego również dla Ciebie. Pozwala odnaleźć spokój i wytchnienie w rozpędzonym i pełnym bodźców świecie. Aby praktykować uważność, niepotrzebne są specjalne akcesoria. Wszystko, co potrzeba, każdy człowiek ma już w sobie. Należy tylko zdobyć odrobinę wiedzy - wszystkie potrzebne informacje znajdują się w "Uważności małej żabki". Książka napisana jest językiem prostym i zrozumiałym. Znajdziesz w niej krótkie ćwiczenia do stosowania na co dzień. Aby ułatwić wykonywanie ćwiczeń, do książki dołączane są nagrania z medytacjami i opowiadaniami dla najmłodszych i dla dorosłych. Praktykowanie uważności to także świetny sposób na wspólne, rodzinne spędzenie czasu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okres wczesnego dzieciństwa / Barbara Szychowiak. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1982. - 193, [3] s. : 1 tab. wykr. ; 19 cm.
(Psychologia Rozwojowa dla Rodziców)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17282 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej