Niedostosowanie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(20)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Paszkiewicz Aneta
(4)
Urban Bronisław
(4)
Opora Robert
(3)
Baker Jed E
(2)
Pytka Lesław (1947- )
(2)
Radochoński Mieczysław
(2)
Siemionow Justyna
(2)
Andrzejewski Marek
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Breska Radosław
(1)
Dałkowska Katarzyna
(1)
Domagała-|Kręcioch Agnieszka
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Filipowicz Marta (1978- )
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gołębiowski Andrzej
(1)
Greene Ross W
(1)
Howarth Roy
(1)
Hołyst Brunon
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Johnson LouAnne
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(1)
Kowalska-Ehrlich Barbara
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Koźlik-Rączka Anna
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kuskowski Mariusz
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-)
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Latała Joanna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Maj Gerard
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ostrihanska Zofia
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Potulny Maciej
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pęska Ludmiła
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Rybczyńska-Abdel Kawy Dorota. (1961- )
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Sax Leonard
(1)
Score Lucy
(1)
Score Lucy. Knockemout
(1)
Sobczak Sławomir
(1)
Stanik Jan M
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szewc-Osiecka Monika
(1)
Szulc Andrzej
(1)
Szymański Andrzej (socjolog)
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Tulli Magdalena (1955- )
(1)
Vaillancourt Brigitte
(1)
Wawryk Lidia
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Zajdel Krzysztof (1962- )
(1)
Zano Agata
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Studenci
(2)
14-17 lat
(1)
Mediatorzy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Niedostosowanie społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Brzeg (woj. opolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Olesno (woj. opolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wirginia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Raport z badań
(4)
Opracowanie
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Powieść psychologiczna
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Romans
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52548 (1 egz.)
Kaucja: 28,71 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 249-273.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
[...] książka dr. Krzysztofa Sawickiego wpisuje się bardzo dobrze we współczesne dyskusje na temat młodzieży społecznie nieprzystosowanej i jej resocjalizacji, readaptacji oraz reintegracji. [...] Opracowanie odznacza się wysokim poziomem merytorycznym - i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. [.] Publikacja spełnia wszystkie kryteria naukowości i akademickości. Jest napisana w sposób erudycyjny i interesujący. To oryginalne dzieło, które stanowi niezaprzeczalny wkład Autora w wybrane przez niego pole problemowe.Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18963 (1 egz.)
Książka
W koszyku
RODZICE W KRYZYSIE to książka, której autor poszukuje przyczyn słabnącej kondycji fizycznej i psychicznej dzisiejszych dzieci i nastolatków. Otyłość, depresja, stany lękowe i nieprzystosowanie społeczne młodych osób to alarmujące zjawiska nasilające się nie tylko w ojczyźnie autora, czyli w Stanach Zjednoczonych. Dr Sax stawia tezę, że kluczowym powodem tych problemów jest erozja autorytetu rodziców. W obawie przed posądzeniem o dyktatorskie zapędy matki i ojcowie rezygnują z roli liderów, ustępując wobec kaprysów i żądań swoich dzieci. Rolę życiowych przewodników przejmują rówieśnicy, co ostatecznie prowadzi do sytuacji, w której dzieci wychowują dzieci. Autor nie poprzestaje jednak na tej pesymistycznej diagnozie, udzielając rodzicom szeregu praktycznych wskazówek, w jaki sposób mogą odzyskać istotne, należne im miejsce w życiu młodych ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Knockemout / Lucy Score ; 1)
Stanowi tom 1. serii.
Knox lubi pić kawę w swoim własnym towarzystwie i tak samo spędza życie: samotnie. Jedyny wyjątek stanowi jego basset hound Waylon. Knox nie toleruje dram, zwłaszcza gdy przybierają postać niedoszłej panny młodej, która uciekła sprzed ołtarza. Naomi znalazła się w jego orbicie nie tylko dlatego, że zwiała ze ślubnego kobierca. Chciała pomóc dawno niewidzianej siostrze bliźniaczce. Tak znalazła się w Knockemout - przaśnym, prowincjonalnym miasteczku w Wirginii, w którym nieporozumienia rozwiązuje się w staromodny sposób... za pomocą pięści i piwa. Zwykle właśnie w tej kolejności. Na nieszczęście dla Naomi jej nieprzystosowana społecznie siostra nie zmieniła się ani na jotę. Przywłaszczywszy sobie samochód bliźniaczki, Tina zostawia jej niespodziankę. Siostrzenicę, o której istnieniu Naomi nie miała bladego pojęcia. Utknęła zatem na dobre w nieznanym mieście bez samochodu, pracy, planu i domu, za to z nad wiek dojrzałą jedenastolatką pod swoją opieką. Knox ma swoje powody, dla których unika komplikacji. Skoro jednak życie Naomi zawaliło się na jego oczach, decyduje się w drodze wyjątku pomóc jej wyjść z opresji. A potem jego życie znowu zmieni się w spokojną, samotną egzystencję. W każdym razie taki jest plan. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. IV (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-218.
Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń autorki, która pracuje z młodzieżą niedostosowaną społecznie jako psycholog. Książka będzie bardzo przydatna dla pedagogów praktyków, dla studentów pedagogiki, ponieważ podejmuje nowe zagadnienia dotyczące analizy efektywności procesu resocjalizacji, wskazuje możliwości nowatorskich rozwiązań.dr hab. Mieczysław Ciosek, prof. UG, kierownik Zakładu Psychologii Penitencjarnej i Resocjalizacji Instytutu Psychologii UG:Zjawisko przestępczości nieletnich jest przedmiotem żywego zainteresowania wielu różnych dyscyplin naukowych. Ich przedstawiciele ponawiają wciąż próby odkrycia mechanizmów powstawania tego fenomenu, jego profilaktyki i skutecznych metod resocjalizacji. Taką udaną próbę podjęła również dr Justyna Siemionow w swojej bardzo interesującej i znaczącej pracy, poświęconej metodom resocjalizacji i psychoterapii młodzieży społecznie nieprzystosowanej. Książka dr Justyny Siemionow cechuje się nie tylko bogactwem treści i rzetelnym przeglądem literatury przedmiotu, ale także wysoką wartością aplikacyjną, bo Autorka wskazuje na skuteczne sposoby wywierania wpływu na nieletnich i osiągania społecznie pożądanych zmian w ich zachowaniu i osobowości. Gorąco polecam książkę dr Justyny Siemionow Wszystkim PT Czytelnikom, którzy, ze względu na podjęte studia albo wykonywaną pracę, są zainteresowani problematyką patologii społecznej i resocjalizacji.
Rozdział 1. Geneza i struktura obrazu samego siebie * 1.1. Definicje i elementy składowe obrazu samego siebie * 1.2. Kształtowanie się obrazu samego siebie i samooceny * 1.3. Definicja obrazu samego siebie oraz samooceny przyjęta w pracy * 1.4. Funkcje i podstawowe składniki samowiedzy * Podsumowanie * Rozdział 2. Regulacyjna funkcja obrazu własnej osoby w świetle teorii oraz badań * 2.1. Rola i znaczenie obrazu samego siebie w nurcie psychologii poznawczej * 2.2. Geneza poznawczego podejścia do osobowości: teorie W. Mischela i A. Bandury * 2.3. Schematy poznawcze jako struktury porządkujące wiedzę o "ja" * 2.4. Koncepcja własnego "ja" w ujęciu J. Reykowskiego * 2.5. Regulacyjna funkcja "ja" w ujęciu C.R. Rogersa * 2.6. Stałość obrazu własnej osoby i jego funkcja integracyjna * 2.7. Samoregulacja - procesy regulacji wewnętrznej * 2.8. Warunki zmiany obrazu siebie * Podsumowanie * Rozdział 3. Przegląd badań z zakresu samooceny oraz obrazu i struktury "ja" * 3.1. Znaczenie samooceny przy podejmowaniu decyzji w wyborze konkretnego działania * 3.2. Rozbieżność "ja realne - ja idealne" a przystosowanie człowieka * 3.3. Z miana samooceny w trakcie terapii osób uzależnionych * 3.4. Struktura "ja" a poziom agresji interpersonalnej * 3.5. Poznawcze wzorce tworzenia się obrazu `ja` * 3.6. Struktura "ja" u nieletnich przestępców * Podsumowanie * Rozdział 4. Terapia poznawczo-behawioralna jako sposób zmiany wizerunku własnej osoby i poziomu samooceny * 4.1. Podstawy teoretyczne psychoterapii indywidualnej * 4.2. Cele psychoterapii * 4.3. Psychoterapia poznawcza * 4.4. Terapia poznawczo-behawioralna * 4.5. Skuteczność psychoterapii * Podsumowanie * Rozdział 5. Zjawisko nieprzystosowania społecznego wśród nieletnich i zachowania agresywne jako główny jego przejaw * 5.1. Różne ujęcia terminu `nieprzystosowanie społeczne` * 5.2. Środowisko społeczne człowieka i jego znaczenie dla procesu socjalizacji * 5.3. Psychospołeczny mechanizm nieprzystosowania społecznego w świetle teorii społeczno-poznawczej A. Bandury * 5.4. Zależność między agresywnością a zachowaniem przestępczym * 5.5. Agresja wśród wychowanków instytucji resocjalizacyjnych jako problem terapeutyczny i wychowawczy * Podsumowanie * Rozdział 6. Efektywność działań podejmowanych przez instytucje resocjalizacyjne dla nieletnich * 6.1. Podejście do problemu przestępczości nieletnich w Polsce * 6.2. Kształtowanie się systemu resocjalizacji nieletnich w Polsce * 6.3. Z stosowanie terapii przez otoczenie w resocjalizacji nieletnich * 6.4. Dopasowanie metod oddziaływania resocjalizacyjnego do cech psychicznych wychowanka jako czynnik zwiększający efektywność tych oddziaływań * 6.5. Prawne podstawy funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych na przykładzie wybranej instytucji * 6.6. Regulamin stopni uspołecznienia - program przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w instytucji * 6.7. Właściwości oddziaływań resocjalizacyjnych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku i ocena ich efektywności * Podsumowanie * Rozdział 7. Podstawy metodologiczne badań własnych * 7.1. Założenia teoretyczne badań nad zmianą samooceny i obrazu "ja" u nieletnich niedostosowanych społecznie * 7.2. Problemy i hipotezy badawcze * 7.3. Przebieg i schemat przeprowadzonych badań * 7.4. Zastosowane narzędzia badawcze * 7.5. Scenariusz terapii modyfikacji schematów poznawczych dotyczących postrzegania własnej osoby oraz samooceny dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku * 7.6. Subiektywny aspekt badań nad skutecznością psychoterapii * 7.7. Zasady funkcjonowania Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku i specyfika badań prowadzonych wśród wychowanków * 7.8. Definicja zmiany oraz kryteria jej istotności w koncepcji pomiaru skuteczności psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzonej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku * 7.9. Metody analizy statystycznej * Rozdział 8. Prezentacja i analiza wyników badań własnych * 8.1. Zmiana samooceny u wychowanków oraz uczniów z uwzględnieniem sześciu czynników wyodrębnionych w Kwestionariuszu Samooceny * 8.2. Poziom agresji u wychowanków i uczniów oraz analiza dynamiki jego zmian * 8.3. Analiza związku samooceny z poziomem agresji ogólnej w grupie wychowanków * Rozdział 9. Dyskusja wyników, wnioski i perspektywa dalszych badań * 9.1. Wychowankowie i uczniowie różnią się od siebie poziomem samooceny ogólnej * 9.2. Wychowankowie będą charakteryzować się wyższym współczynnikiem agresji ogólnej niż uczniowie * 9.3. Istnieje związek między poziomem samooceny ogólnej a współczynnikiem agresji zarówno u wychowanków, jak i uczniów * 9.4. Grupy wychowanków i uczniów różnią się od siebie pod względem poszczególnych współczynników agresji mierzonych Kwestionariuszem IPSA * 9.5. Wzrost samooceny wpływa na zmianę sposobu i jakości postrzegania zjawisk świata zewnętrznego * 9.6. Pobyt i resocjalizacja w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku prowadzi do pozytywnych zmian w zachowaniu nieletnich chłopców niedostosowanych społecznie * 9.7. Terapia poznawczo-behawioralna prowadzona z wychowankami powoduje wzrost samooceny ogólnej * 9.8. W grupie uczniów poziom samooceny i wskaźnik agresji ogólnej pozostanie na tym samym poziomie. Perspektywa badawcza w zakresie samooceny nieletnich niedostosowanych społecznie oraz trwałych pozytywnych zmian w zachowaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 146-152.
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49969 (1 egz.)
Kaucja: 38,04 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42813 (1 egz.)
Kaucja: 18,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51763 (1 egz.)
Kaucja: 39,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-381.
Streszczenie angielskie.
Wstęp i spis treści również angielski.
Współczesne nauki pedagogiczne, szczególnie pedagogika specjalna, w tym również pedagogika resocjalizacyjna, stanowiąca na razie subdyscyplinę pedagogiki specjalnej, nie tylko ukierunkowują się na działania mające na celu wpisanie dotychczasowych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w wymogi aktualnego poziomu rozwoju cywilizacji ludzkiej, ale przede wszystkim dokonują nowej interpretacji oraz reinterpretacji zagadnień znanych i obecnych w przebiegu doświadczeń historycznych. Monografię przygotowaną przez dr Karinę Szafrańską postrzegam we wskazanych kontekstach, relacjach, wymiarach oraz założeniach. Opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej, autorka podjęła badania naukowe, których założeniem było nie tylko poznanie celów życiowych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych, determinant indywidualnych, społecznych i kulturowych, przyczyniających się do kształtowania przywołanych celów danej grupy adolescentów, ale także opracowanie modelu resocjalizacji, który uwzględnia zakres formowania, modyfikacji oraz rekonstrukcji celów życiowych młodzieży wykazującej zachowania zdefiniowane jako niedostosowane społecznie. Modelu o charakterze utylitarnym, postulującego zasadę otwartości na osobę, jej indywidualne potrzeby i środowisko. Modelu resocjalizacji we współpracy i współdziałaniu różnych ludzi i modalności socjalizacji: rodzinnej, instytucjonalnej, profesjonalnej, lokalnej. [...] książka jest bardzo potrzebna, gdyż przedstawia zagadnienia resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych w kontekście współczesności, humanizacji, inkluzji, czynienia działalności resocjalizacyjnej sublimowaną z potrzebami jednostkowymi, oczekiwaniami społecznymi oraz maksymalnie możliwą efektywnością. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Opieka i wychowanie instytucjonalne zmienia się we wszystkich sferach swojego funkcjonowania. Jakie są formalno-prawne przeobrażenia współczesnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych? Jakim zmianom podlegają wewnętrzne struktury placówek? W jakim kierunku podążają te zmiany? Jakie przemiany dokonały się w zakresie funkcji realizowanych przez współczesne instytucje? Jaki wpływ ma opieka i wychowanie instytucjonalne na wzmacnianie mechanizmu wykluczenia społecznego? Jakie są problemy osób objętych pomocą i oddziaływaniem instytucji opiekuńczo-wychowawczych: dzieci, młodzież, dorosłych, seniorów. Na te - i wiele innych pytań - próbują odpowiedzieć autorzy poszczególnych artykułów stanowiących zawartość niniejszego opracowania. Poruszane w książce zagadnienia wybiegają daleko poza obszar poszukiwań jedynie pedagogicznych i stanowią przedmiot rozważań prawników, kryminologów, socjologów, psychologów i pracowników socjalnych.
Rozdział I. INSTYTUCJONALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA SIEROCTWU SPOŁECZNEMU * Transpozycja wychowania instytucjonalnego w świetle analizy porównawczej instytucji totalnej i symbolicznej * Inteligencja, motywacja do nauki i lęk szkolny u wychowanków pogotowia opiekuńczego i domu dziecka * Cóż znaczy (dla mnie) dzisiaj być rodzicem zastępczym? Próba autonarracji * Społeczno-prawne ramy funkcjonowania placówek wsparcia dziennego * Miejsce ośrodków wsparcia dziennego w systemie pomocy dzieciom zagrożonym społecznie * Rozdział II. ZAPOBIEGANIE NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNEMU I PRZESTĘPCZOŚCI * Rodzinne domy terapeutyczne w systemie profilaktyki przestępczości nieletnich * Zasada podmiotowości w pedagogicznych działaniach profilaktycznych i pomocowych * Streetworking - odpowiedź na potrzeby "dzieci ulicy". Alternatywa czy uzupełnienie tradycyjnego systemu opieki i wychowania? * Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki w szkole * Szkoła wobec ucznia z ADHD. "Profesjonalny" proceder wzmacniania wykluczenia społecznego * Socjoterapia. Idea i praktyka * Placówki opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne. Pomoc czy nadużycie? * Zachowania manipulacyjne wychowanków instytucji o charakterze resocjalizacyjnym * Status społeczno-zawodowy funkcjonariusza Służby Więziennej w Polsce * Rozdział III. WSPARCIE INSTYTUCJONALNE OSÓB DOROSŁYCH * Wokół pedagogiki miejsca * Dom pomocy społecznej jako instytucja totalna * Instytucjonalne formy opieki i wsparcia osób starszych w wybranych krajach Europy * Doświadczenie zmiany społecznej w życiu człowieka starego * Wsparcie społeczne i pomoc osobom starszym * Zapotrzebowanie na zmiany w instytucjach wspierających, czyli: "żeby mój szef nie przeszkadzał mi w pracy" * Zjawisko wypalenia zawodowego pracowników domu pomocy społecznej * Niebieska Karta w prawno-społecznym systemie przeciwdziałania przemocy w rodzinie * Walka o każdy dzień - czyli o "wsparciu" niepełnosprawnych w ramach pseudointegracji * Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju osobowości człowieka dorosłego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54114 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
WSTĘP Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży, jako jeden ze współczesnych podstawowych problemów wychowania, stanowi znaczący obszar zainteresowania wielu dyscyplin naukowych. Pomimo istnienia licznych opracowań dotyczących zaburzonego zachowania nieletnich osób oraz ich zaangażowania w dewiacyjną działalność, zauważalna jest wśród wydawanych materiałów nieobecność publikacji, które stanowiłyby swoisty przewodnik po wskazanym obszarze.Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.Znaczną część zamieszczonego materiału przedstawiono w formie tabel oraz rysunków uznając, że zwiększą one komunikatywność z czytelnikiem oraz ułatwią interpretację prezentowanych zagadnień z zakresu profilaktyki, wychowania i diagnozy resocjalizacyjnej.Opracowanie składa się z sześciu rozdziałów.Pierwszy rozdział poświęcony jest omówieniu istoty społecznego niedostosowania, stosowanej terminologii oraz występującym typologiom i podziałom, z którymi najczęściej można się spotkać w praktyce pedagogicznej. Drugi rozdział stanowi teoretyczny opis patoetiologii niedostosowania społecznego oraz zachowań dewiacyjnych wśród dzieci i młodzieży w perspektywie uwarunkowań endo- i egzogennych. W rozdziale tym omówiona została także szczególna rola środowiska rodzinnego, rówieśniczego oraz szkolnego jako przyczynowego źródła zaburzeń zachowania społecznie niedostosowanych osób. Trzeci rozdział zawiera opis struktury i dynamiki występujących najbardziej destruktywnych oraz autodestruktywnych przejawów niedostosowania społecznego wśród młodego pokolenia Polaków. W tej części pracy czytelnik ma możliwość zapoznania się z analizą i aktualnymi danymi dotyczącymi takich zjawisk, jak: przestępczość, agresja, udział w zbiorowych ekscesach chuligańskich, prostytuowanie się, zachowania suicydalne i występujące uzależnienia wśród nieletnich. W kolejnym rozdziale zaprezentowano aspekty diagnozy resocjalizacyjnej stosowanej wobec dzieci i młodzieży oraz wybrane narzędzia umożliwiające formułowanie postępowania resocjalizującego celem znalezienia adekwatnych form pomocy wobec wykolejonych społecznie osób. Piąty rozdział porusza zagadnienia teoretyczne i praktyczne z obszaru profilaktyki niedostosowania społecznego. W ostatnim rozdziale omówiono instytucjonalne oddziaływania resocjalizacyjno-zabezpieczające, stosowane wobec tych nieletnich, u których stwierdzono objawy demoralizacji lub wykolejenia przestępczego.
Rozdział I * POJĘCIE I ISTOTA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO * 1.1. Pojęcie "niestosowania społecznego" i jego terminów pokrewnych .... * 1.2. Typologie i klasyfikacje niedostosowania społecznego, zaburzeń zachowania oraz ich symptomy * Rozdział II * GENEZA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO I ZACHOWAŁ PRZESTĘPCZYCH * 2.1.Determinanty środowiskowe niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży * 2.1.1. Proces socjalizacji i jej mechanizmy * 2.1.2. Rodzinne uwarunkowania niedostosowania społecznego * 2.1.3. Rola środowiska szkolnego w genezie zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży * 2.1.4. Środowisko rówieśnicze i jego negatywny wpływ na jednostkę * 2.2.Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zachowań przestępczych * 2.2.1. Wpływ czynników biologicznych na niedostosowanie społeczne * 2.2.2. Psychologiczne koncepcje niedostosowania społecznego * 2.2.3. Socjologiczne koncepcje dewiacji i niedostosowania społecznego * Rozdział III * NIELETNI A DEWIACJE I PRZEJAWY NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO * 3.1. Przestępczość nieletnich jako skrajna forma niedostosowania społecznego - struktura i dynamika * 3.1.1. Pojęcie "przestępczości" i "przestępczości nieletnich" * 3.1.2. Obraz przestępczości nieletnich w świetle policyjnej statystyki kryminalnej * 3.2. Agresja i przemoc na terenie placówek oświatowych * 3.2.1. Agresja i przemoc * 3.2.2. Oblicze agresji we współczesnej szkole * 3.2.3. Agresywne zachowania uczniów na terenie placówek oświatowych * 3.3.Chuligańskie subkultury jako przejaw zbiorowej formy niedostosowania społecznego * 3.3.1. Zjawisko subkultur w środowisku młodzieży * 3.3.2. Szalikowcy - młodzieżowa subkultura wojujących chuliganów * 3.4 Prostytucja nieletnich * 3.4.1. Problemy definicyjne i prawne * 3.4.2. Dzieci i młodzież w prostytucji * 3.5.Samobójstwa dzieci i młodzieży jako skrajny przejaw autodestruktywnego niedostosowania społecznego * 3.5.1. Pojęcie "samobójstwa" * 3.5.2. Struktura i dynamika samobójstw dzieci i młodzieży * 3.6.Młodzież a uzależnienia chemiczne stanowiące przejaw niedostosowania społecznego * Rozdział IV * DIAGNOZA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO * 4.1. Przedmiot i zakres diagnozy w niedostosowaniu społecznym * 4.2. Ogólna charakterystyka stosowanych technik diagnostycznych niedostosowania społecznego * 4.3. Wybrane narzędzia do oceny zaburzeń w zachowaniu i niedostosowaniu społecznym * 4.3.1 Skala Nieprzystosowania Społecznego (SNS) L. Pytki * 4.3.2. Arkusz Diagnostyczny D.H. Stotta w wersji J. Konopnickiego * 4.3.3. Karta Pomiaru Postępu Uspołecznienia się Dziecka K.M.B. Bridges (w układzie J. Konopnickiego) * 4.3.4. Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej * 4.3.5. Koncepcja diagnozy S. Turleja * 4.3.6. Arkusz Obserwacyjny T.M. Achenbacha * 4.3.7. Kwestionariusz do oceny specyficznych zaburzeń osobowości M. Radochońskiego * 4.3.8. Skala wykolejenia (Self-reported Delinquency Scales) * Rozdział V * PROFILAKTYKA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO - TEORIA I PRAKTYKA * 5.1. Profilaktyka, jej rodzaje oraz strategie - wybrane aspekty profilaktyki niedostosowania społecznego * 5.1.1. Profilaktyka niedostosowania społecznego * 5.1.Z Strategie profilaktyczne niedostosowania społecznego * 5.1.3. Poziomy i rodzaje profilaktyki. Klasyfikacja oddziaływań profilaktycznych * 5.1.4. Rodzaje programów i działań programowych ukierunkowanych na zapobieganie niedostosowaniu społecznemu * 5.2. Krajowe programy w walce z niedostosowaniem społecznym dzieci i młodzieży * 5.3. Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży w działaniach profilaktycznych szkoły * 5.4. Policja i jej zadania w zakresie przeciwdziałania demoralizacji nieletnich i niedostosowania społecznego * 5.4.1. Programy prewencyjne realizowane przez Policję na rzecz przeciwdziałania niedostosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży * 5.4.2. Przygotowanie strukturalne i zawodowe policjantów do realizacji zadań z zakresu prewencji kryminalnej oraz zapobiegania niedostosowaniu społecznemu * Rozdział VI * NIEDOSTOSOWANI SPOŁECZNIE A INSTYTUCJONALNE ODDZIAŁYWANIA RESOCJALIZACYJNO-ZABEZPIECZAJĄCE * 6.1.Zapobieganie niedostosowaniu społecznemu, demoralizacji i przestępczości nieletnich - aspekt prawny * 6.2. Wybrane instytucje wychowania resocjalizującego * 6.2.2. Kuratorski ośrodek * 6.2.3. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy i młodzieżowy ośrodek socjoterapii * 6.2.4. Zakład poprawczy * 6.2.5. Schronisko dla nieletnich * 6.2.6. Policyjna Izba Dziecka jako ośrodek doraźnej opieki nad dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szum / Magdalena Tulli. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2014. - 188, [3] strony ; 20 cm.
(Proza PL)
Najnowsza powieść jednej z najwybitniejszych polskich pisarek. Naznaczona emocjonalną intensywnością historia kobiety, próbującej przełamać towarzyszące jej od zawsze poczucie wyobcowania i poszukującej porozumienia z matką, z którą zawsze łączyły ją trudne relacje. To najodważniejsza, najbardziej osobista książka Magdaleny Tulli. Autorka odkrywa w niej uniwersalną prawdę o kondycji ludzkiej, w którą wpisany jest pierwiastek obcości, niedostosowania, a także dojmująca potrzeba wzajemnego zrozumienia i wybaczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Pedagogiczne ; z. 28)
Tyt. równol. pol., łac.
ISSN ser. gł.: 0239-5436. - Numeracja ser. gł.: 1250
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przypływy / Brigitte Vaillancourt ; przełożyła Monika Szewc-Osiecka. - Warszawa : Polarny Lis, copyright 2019. - 180, [4] strony ; 21 cm.
Tytuł oryginału: Les marées.
Prix du Gouvernur Général w 2018 r.
Jest lato. Wakacje. Siedemnastoletnia Capucine spędza je na brytyjskiej wyspie Jersey. Kąpie się w morzu, jeździ na rowerze, surfuje. I poznaje swoją starszą siostrę. Siostrę, o której istnieniu do tej pory nie miała pojęcia. Mają takie same rude włosy, dużo piegów, skłonność do alergii i bezsenności. Czy to wystarczy, żeby poczuć się rodziną? Powieść Brigitte Vaillancourt Przypływy to historia o rodzinnych tajemnicach. O poznawaniu siebie i o budowaniu relacji. Kanadyjska pisarka pięknie opowiada o rodzinie, miłości do morza, dorastaniu. Jej Przypływy pozostają w pamięci na długo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Zebrane artykuły, autorstwa specjalistów w takich dziedzinach naukowych jak psychiatria, psychologia, pedagogika czy prawo, oraz praktyków pracujących z młodzieżą w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych, wspierają aktualną wiedzę dotyczącą omawianych zagadnień. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich.
Ewa Kiliszek / Młodzież w czasach współczesnych - przemiany, ryzyka, szanse * Piotr Kwiatkowski / Wspieranie resiliencji jako zadanie wychowawcze w profilaktyce i resocjalizacji * Inga Markiewicz, Anna Pilszyk / Problem narkomanii nieletnich - wybrane aspekty psychologiczne, społeczne i prawne * Grzegorz Kudlak / Zagrożenia związane z zażywaniem nowych substancji * psychoaktywnych * Marek Łukasiewicz / Używanie i posiadanie substancji psychoaktywnych przez wychowanków zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich. Potrzeby praktyki, możliwości i ograniczenia organizacyjno-prawne w zakresie przeciwdziałania * Mariusz Wojasiński / Używanie środków psychoaktywnych przez wychowanków zakładu poprawczego i schroniska dla nieletnich - raport z badań * Anna Pilszyk, Inga Markiewicz / Zachowania ryzykowne młodzieży - droga do uzależnienia i przestępczości (studium przypadku) * Paweł Lamparski, Grzegorz Kudlak / Terapia młodocianych więźniów uzależnionych od alkoholu na przykładzie oddziału terapeutycznego aresztu śledczego w Radomiu * Wojciech Wypler / Mechanizm zaprzeczania i iluzji oraz kłamstwa w psychoterapii * Ewa Kiliszek / Nieprzystosowanie społeczne - wyzwanie dla służb społecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58519 (1 egz.)
Kaucja: 34,41 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 161-174.
Istotną rolę w polecanej publikacji odgrywają przede wszystkim rodzina i szkoła. Znamienna jest także rola osób wspierających (pedagogów, psychologów, nauczycieli, pracowników poradni, pracowników socjalnych, pracowników sądu i innych pracowników placówek pomocy i wsparcia rodziny) dzieci i młodzież w procesie wychowawczym. Stąd w rozdziale pierwszym niniejszego opracowania ukazano znaczenie rodziny w kontekście wychowania dzieci. Dokonano analizy kwestii teoretycznych dotyczących rodziny w procesie przemian społecznych, polityki społecznej na rzecz rodzin, podstawowych regulacji prawnych w polityce społecznej, zakresu świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych, ochrony prawnej rodziny i dzieci oraz postępowania z dzieckiem w sądzie. W rozdziale drugim przybliżono zagadnienie osamotnienia dziecka w rodzinie i jego skutków. W kolejnym Autorzy skupili się na problemach edukacyjno-wychowawczych dziecka w placówce szkolnej - "inności", kłopotach z integracją w klasie szkolnej oraz pomocy, jakiej można mu udzielić. W rozdziale czwartym zajęli się szerzej zagadnieniem nieprzystosowania społecznego uczniów i jego zapobiegania - czyli istotą profilaktyki społecznej. Koncentrują się też na roli sądu w obszarze przeciwdziałania demoralizacji młodzieży. W rozdziale piątym przedstawili indywidualne przypadki młodych ludzi, będących w spektrum niedostosowania społecznego i pogłębiającej się demoralizacji. W ostatnim zaś analizują opisane przypadki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21469 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej