Przedsiębiorczość (postawa)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(45)
Forma i typ
Książki
(42)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(10)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Tracy Brian (1944- )
(4)
Branson Richard (1950- )
(2)
Canfield Jack (1944- )
(2)
Kiyosaki Robert T. (1947- )
(2)
Lechter Sharon L
(2)
Piotrowska Dorota
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Switzer Janet (1953- )
(2)
Śledziński Krzysztof
(2)
Bagniewska Katarzyna
(1)
Baran Michał
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Burchard Brendon
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Błażyca Arkadiusz
(1)
Błażyca Arkadiusz. Kudłaty i Grosik (pol.)
(1)
Christensen John (1959- )
(1)
Cieśliński Jerzy
(1)
Czwojdrak Aleksandra
(1)
Dominiak Piotr (1948- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Duraj Jan
(1)
Feld Brad (1965- )
(1)
Fijor Jan M. (1948- )
(1)
Flynn Patrick J
(1)
Foss Nicolai J. (1964- )
(1)
Fox Jeffrey J. (1945- )
(1)
Gajór Joanna
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Grant Adam (1981- )
(1)
Grounds Steve (1962- )
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Hess Karl (1923- )
(1)
Huerta de Soto Jesús (1956- )
(1)
Jabłońska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Juchnowicz Marta
(1)
Karel Magdalena (1981- )
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kirzner Israel Mayer (1930- )
(1)
Kiyosaki Robert T. (1947- ). Rich dad series (pol.)
(1)
Klein Peter G
(1)
Kotow Sebastian
(1)
Kud Marzena
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Laskowski Tomasz (ilustrator)
(1)
Lewiński Jan
(1)
Lipka Anna
(1)
Lundin Stephen C. (1941- )
(1)
Makieła Zbigniew (1949- )
(1)
Masters Blake
(1)
Mickiewicz Tomasz (1960- )
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Motyl Michał
(1)
Motłoch Michał
(1)
Niwiński Tadeusz
(1)
Nowacki Karol
(1)
Nowakowski Paweł (politolog)
(1)
Pacewicz Izabela
(1)
Papiernik-|Wojdera Marzena
(1)
Paul Harry (1950- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pietraszewski Marian
(1)
Prokurat Sergiusz
(1)
Pydych Magdalena
(1)
Ramsey Dave
(1)
Ratajczyk Katarzyna
(1)
Ratajczyk Katarzyna (marketing)
(1)
Rogowski Krzysztof
(1)
Rudowski Rafał
(1)
Rumieńczyk Bartosz
(1)
Sadkowski Wacław (1933- )
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Skwarek Mirosław
(1)
Stanley Thomas J. (1944-2015)
(1)
Starnawska Marzena Małgorzata
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Szafraniec Jan (1939- )
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Thiel Peter (1967- )
(1)
Trump Donald (1946- )
(1)
Urlich Jakub (1970- )
(1)
Wasilczuk Julita
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wojciechowska Jolanta
(1)
Wojtaszczyk Anna
(1)
Wojtaszczyk Olga
(1)
Zanker Bill
(1)
Łaciok Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoła wyższa
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5223)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2964)
Przedsiębiorczość (postawa)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2522)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1406)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1366)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1002)
Wybory życiowe
(939)
Sekrety rodzinne
(932)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(679)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(623)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(423)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Europa
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Podręcznik
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Psychologia
(7)
Rozwój osobisty
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: jak polubić swoją pracę i porwać za sobą innych.
To porywająca alegoryczna opowieść, której bohaterką jest Mary Jane Ramirez, szefowa przedsiębiorstwa, przed którą staje zadanie przekształcenia niewydolnego zespołu pracowniczego w skuteczną, wydajną ekipę. Przy Pike Place, w północnoamerykańskim stanie Waszyngton, nieopodal siedziby owego przedsiębiorstwa, znajduje się słynny w całym świecie Targ Rybny. Nasza bohaterka przyswaja sobie proste nauki wyniesione z obserwowania sprzedawców na tym targu, dzięki którym znajduje sposób wyzwolenia i rozwinięcia energii swych podwładnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Na 4 stronie okładki błędny zapis ISBN 978-83-8128-551-3
Bibliografia, netografia na stronach 349-[368]. Indeks.
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu. Pragnę również zaznaczyć, że realizacja obszernego studium wymagała dużego wysiłku ze strony redaktorów i autorów w celu przygotowania tej interesującej publikacji. [.] Poszczególne rozdziały obejmują: ogólną problematykę przedsiębiorczości i innowacji, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyficzny typ przedsiębiorczości akademickiej, problematykę innowacyjności przedsiębiorstwa, innowacyjne metody zarządzania, metody i techniki zarządzania innowacjami, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, w tym szczególnie aktualny problem wspierania rozwoju działalności małych i średnich przedsiębiorstw, działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce, rolę informacji w pobudzaniu innowacyjności oraz problematykę przedsiębiorczości uniwersyteckiej. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
CZĘŚĆ PIERWSZA. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ * Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność - wprowadzenie (Zbigniew Jan Makieła) * 1.1. Przedsiębiorczość * 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności - analiza pojęciowa * 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość * 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja * Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości (Natalia Dudzińska-Korczak) * 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości * 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej * 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce * 2.4. Studium przypadku - koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego * Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw (Katarzyna Szczepańska-Woszczyna) * 3.1. Systemy wsparcia MSP * 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw * 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE * 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce * 3.5. Studium przypadku - przykłady wsparcia dla MSP * Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości (Jacek Gancarczyk) * 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości * 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów * 4.3. Studium przypadku - Klaster Life Science w Krakowie * Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka (Zbigniew Jan Makieła) * 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji * 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej - analiza pojęciowa * 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej * 5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej * 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej * 5.6. Studium przypadku - przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego * Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu - analiza przypadku polskiej uczelni publicznej (Justyna M. Bugaj) * 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej * 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego - wybrane zagadnienia * 6.3. Studium przypadku - przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza * CZĘŚĆ DRUGA. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI * Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo (Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio, Barbara Siuta-Tokarska) * 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych * 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo - istota pojęcia * 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa * 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem * 7.5. Studium przypadku - innowacyjne przedsiębiorstwa * Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania (Marek Jarzębiński) * 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA) * 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ) * 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC) * 8.4. Studium przypadku - projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD * Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami (Magdalena M. Stuss) * 9.1. Zarządzanie innowacjami - analiza pojęciowa * 9.2. Źródła innowacji * 9.3. Strategie innowacji * 9.4. Modele zarządzania innowacjami * 9.5. Źródła finansowania innowacji * 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji * 9.7. Studium przypadku - plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży motoryzacyjnej * Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem (Zofia Gródek-Szostak) * 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych * 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym * 10.3. Studium przypadku - firma Flukar Sp. z o.o * Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce (Magdalena M. Stuss) * 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji * 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji * 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji * 11.4. Studium przypadku - zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską) * Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności (Michał Baran) * 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności * 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań * 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności * 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności * 12.5. Studium przypadku - innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim * Bibliografia * Informacje o autorach * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 68,31 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Onepress Power)
205 min.
Czyta: Jakub Urlich.
Publikacja dostępna również w wersji drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Podobno pieniądze nie dają szczęścia. Ale wszyscy wiemy, jak trudno się bez nich obejść. Oto audiobook, który podpowiada, jak uzyskać finansową stabilizację, pieniądze na niezbędne potrzeby, nieprzewidziane wydatki i spokój ducha, o którym wszyscy marzymy. "Biedny milioner. Jak mieć wszystko, co trzeba, i cieszyć się życiem" podsuwa proste rozwiązania, które na pierwszy rzut oka mogą wydać się oczywiste.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykłe początki znanych firm / Sergiusz Prokurat. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2015. - 215, [1] s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 22 cm.
Na okł.: Kodak, Gillette, Wrigley, Cadbury, H. J. Heinz, Coca-Cola, Johnson & Johnson, L`Oréal, J. P. Morgan.
Bibliogr. s. 212-[216].
Przyjęło się, że to naukowcy, dzięki swoim badaniom, stoją za zmianami technologicznymi. Ale jeżeli cofniemy się w czasie, to zauważymy, że podczas rewolucji przemysłowej pojawili się przedsiębiorcy - grupa jednostek, która wymyślała maszyny, unikalne produkty, czy niedostępne wcześniej usługi. Ich kreatywność, energia i zapał, wspierane przez dziewiętnastowieczne przeobrażenia społeczne, stworzyły realia, w których każdy mógł spróbować swoich sił na rynku. Książka przybliża historie powstania marek takich firm, jak: Kodak, Coca-Cola, Gillette, Wrigley, Cadbury, H.J. Heinz, Johnson & Johnson, JP Morgan, L’Oreal, oraz tłumaczy, w jaki sposób stały się globalnie rozpoznawalne. Choć dziś nazwiska właścicieli tych firm są symbolem gigantycznych korporacji, kiedyś byli to ludzie z krwi i kości, z własnymi problemami i marzeniami. Kiedy po raz pierwszy zaczęli zarabiać pieniądze, okazało się, ile wyrzeczeń wymaga osiągnięcie sukcesu. Możemy dziś czerpać inspiracje z ich doświadczeń. Książka dotyka też tematu historii innowacji - pokazuje skąd się wzieły: aparat forograficzny, coca-cola, maszynka do golenia, guma do żucia, czekolada, ketchup, lakier do włosów, nowoczesne finanse, czy produkty, które przyczyniły się do zwycięstwa czystości nad brudem. Trudno sobie wyobrazić obecnie życie bez nich, a jednak kiedyś ich nie było.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: 47 lekcji, które wyniosłam z prowadzenia własnych firm.
Bibliografia na stronie [271].
Książka “Przez błędy do sukcesu - zbuduj swój kobiecy biznes” to nietypowy poradnik dla kobiet, o tym, jak budować biznes. Lekcje, które zostawiłam tutaj, są wnioskami wynikającymi z posiadanej wiedzy oraz błędów, które osobiście popełniłam w swoich firmach. Dowiesz się, dlaczego kondycja Twojej psychiki jest tak ważna podczas budowania biznesu. Znajdziesz t wskazówki dotyczące podstawowych czynności, które musisz wykonać, zanim zaczniesz jeszcze działać. Przekonasz się, że strategia biznesowa jest najważniejszym elementem wpływającym na funkcjonowanie Twojej firmy. Przeczytasz o problemach i sytuacjach, o których nie mówi się głośno w świecie biznesu. Zrozumiesz, że Twoje wątpliwości są zarówno moimi wątpliwościami, jak i innych kobiet. Nabierzesz chęci na świadome prowadzenie firmy na własnych zasadach i zgodnie ze swoimi wartościami. Dzięki tej książce odkryjesz moc bycia autentyczną i prawdomówną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najlepszą rekomendacją tej książki jest jej autor, najlepszą rekomendacją autora, jest jego doświadczenie. Dave Ramsey to biznesmen, promotor i nauczyciel przedsiębiorczości, a założona przez niego szkoła i jej metody przypominają ASBIRO. Zwłaszcza, że głównym motywem działania/nauczania przez Ramseya jest zachęcanie innych do samodzielności, gospodarności, aby brali życie w swoje ręce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
473 min.
Czytają: Joanna Gajór, Katarzyna Bagniewska, Magdalena Karel.
"Niezniszczalne" to 11 wywiadów z kobietami, które odważyły się podjąć ryzyko prowadzenia własnej firmy. Nie są to bizneswoman z korporacyjną karierą. To dziewczyny i kobiety takie jak my. Wszystkie je łączy jedno - przedsiębiorczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niezniszczalne" to 11 wywiadów z kobietami, które odważyły się podjąć ryzyko prowadzenia własnej firmy. Nie są to bizneswoman z korporacyjną karierą. To dziewczyny i kobiety takie jak my. Wszystkie je łączy jedno - przedsiębiorczość. Mówią, że warto spróbować, choć niełatwo się odważyć i że nie zawsze będzie różowo. Ale przede wszystkim pozwalają nabrać wiary, że można. Młodsze i starsze, działają w nowych technologiach albo w tradycyjnych dziedzinach, pochodzą z metropolii i małych miasteczek, mają przedsiębiorczość w genach lub pierwsze w rodzinie poszły "na swoje", są bogate z domu, albo zaczynały z kilkoma groszami - niezależnie od drogi życiowej i osobistej historii, wszystkie bohaterki dokonały tego samego wyboru - założyły własny biznes. Podjęły wyzwanie i mu sprostały, choć - i o tym jest ta książka - nie zawsze było im łatwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 220-222.
Nowoczesny podręcznik dla wychowawców, nauczycieli, rodziców, opiekunów, dzięki któremu lekcje wychowawcze zamienią się w budującą przygodę po własne marzenia.Książka jest pierwszą pozycją na rynku umożliwiającą rozwój osobisty od najmłodszych lat. Stanowi zbiór kompetencji miękkich, umiejętności osobistych, które pomogą w dorosłym życiu znaleźć wymarzoną pracę, ustalić swoje priorytety, samodzielnie podejmować decyzje i odnieść sukces. To 12 scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność, inteligencję emocjonalną, analityczne myślenie, poczucie własnej wartości od najmłodszych lat. Pozycja okraszona została wyjątkowymi rysnotkami aktywizującymi neurony do pracy zgodnie z nowoczesnym nurtem neurodydaktyki.Dla kogo jest ta książka?- dla nauczycieli, którzy chcą zrewolucjonizować swoje nauczanie,- dla wychowawców, którzy chcą, aby spotkania z nimi były tymi, które realnie wpłyną na jakość życia uczniów,- dla nauczycieli, którzy dbają o swój rozwój osobisty i rozwój swoich uczniów,- dla tych, którzy nie znoszą szkolnej sztampy i nudy,- dla tych, którzy chcą, aby ich podopieczni osiągnęli życiowy sukces, ale nie wyścig szczurów.W serii ukazała się książka Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 2.
Okiem Kasi * Okiem Marzeny * Jak korzystać z książki * 1. SZKOŁA PROJEKTOWANIA MARZEŁ, czyli trening sporządzania celów * 2. NIE DAJ SIĘ SABOTOWAĆ, czyli jak uwolnić się od ograniczających przekonań * 3. USTAW SIĘ W DOBREJ KOLEJCE, czyli jak być przedsiębiorczym i rozwinąć swoją karierę * 4. WYOBRAŹNIA JEST KLUCZEM DO NASZEJ PAMIĘCI, czyli o efektywnej nauce * 5. WYGOOGLUJ SWÓJ UMYSŁ, czyli jak efektywnie szukać informacji * 6. KREATYWNOŚĆ, czyli samodzielność poza schematem * 7. PODEJMIJ DECYZJĘ I OPUŚĆ KRAINĘ „KIEDYŚ” * 8. ZBURZONA ŚCIANA W PUDEŁKU KOMFORTU… I co teraz? O elastyczności i zarządzaniu zmianą * 9. PRODUKTYWNOŚĆ TO NIE ZAJĘTOŚĆ, czyli pozorna efektywność zdemaskowana * 10. ZACZNIJ SIĘ SPRZEDAWAĆ, a Twoje życie nabierze rozmachu! * 11. ZAMKNIJ SIĘ! O komunikacji interpersonalnej i aktywnym słuchaniu * Zakończenie * Podziękowania * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AI w biznesie : jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji / Mirosław Skwarek. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 216 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Biznesowa rewolucja na miarę internetu. Już tu jest! Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22737 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 18.09.2024)
Książka
W koszyku
Ludzie bogaci nie mają dobrej prasy. Niechęć do nich ma swoje źródło w zawistnym przekonaniu, że gospodarka jest grą o sumie zero; to, co jedni zarabiają, drudzy muszą stracić. Tymczasem jest to pogląd słuszny z punktu widzenia ideologii socjalistycznej, gdzie jedni otrzymują to, co państwo zabrało innym. W systemie wolnorynkowym kapitał produkuje wzrost gospodarczy, a wzrost to dobrobyt. Stąd w kapitalizmie zwalczanie ludzi bogatych - od których pochodzi gros kapitału, a więc dostatek dla wszystkich - jest strzelaniem sobie w stopę. Książka przedstawia zaskakujące konkluzje, obalając lewicowe mity na temat ludzi zamożnych. Jest to nie tylko lektura pasjonująca, ciekawa, ale i wyjątkowo pożyteczna. Czytając poznajemy obyczaje liderów, a nic tak nie sprzyja osiągnięciom sukcesu, jak podążanie drogą, która jest sprawdzona i skuteczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 163-164.
Podręcznik dla studentów Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego.
Jan Szafraniec w swojej książce “Przedsiębiorczość personalistyczna: od stagnacji do kreacji” analizuje, jak wprowadzenie paradygmatu personalistycznego do przedsiębiorczości może przyczynić się do integralnego wzrostu gospodarczego i usunięcia przyczyn dzisiejszego kryzysu, takich jak ekonomizm i równowaga instrumentalna. Personalizm, który uznaje człowieka za świadomą osobę, doświadczającą siebie i innych, posiada specjalne cechy, które można zastosować w analizie filozoficznej i etycznej współczesnych przedsiębiorstw. W podejściu personalistycznym przedsiębiorczość to sztuka zarządzania, która zwiększa obszar wspólnego dobra. [Opis z wprowadzenia].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Założyciel PayPala o kulisach powstania największych start-upów. Wielką tajemnicą naszych czasów jest to, że wciąż istnieją niezbadane obszary i rzeczy jeszcze nie wynalezione. W książce "Zero to One" legendarny przedsiębiorca i inwestor, Peter Thiel, pokazuje, w jaki sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy. Thiel wychodzi z założenia, że żyjemy w czasach stagnacji technologicznej, nawet jeśli nie zawsze to zauważamy, rozpraszani najnowszymi modelami smartfonów. Informatyka przeżywa gwałtowny rozwój, ale nie ma żadnego powodu, by ograniczał się on do komputerów lub Doliny Krzemowej. Postęp można osiągnąć w każdej branży i w każdej dziedzinie biznesu. Wynika on bowiem z najważniejszej umiejętności, którą każdy lider musi opanować: umiejętności samodzielnego myślenia. Kolejny Bill Gates nie stworzy systemu operacyjnego. Następny Larry Page lub Sergey Brin nie zbuduje wyszukiwarki internetowej. Kopiowanie innych prowadzi świat od 1 do n, dodając do niego kolejne elementy czegoś już znanego. Jeśli jednak tworzysz coś całkowicie nowego, to przechodzisz od 0 do 1. Jutrzejsi mistrzowie nie zwyciężą dzięki bezwzględnej walce z konkurencją na obecnym rynku - oni uciekną tej konkurencji, ponieważ ich firmy i pomysły na biznes będą wyjątkowe. W książce "Zero to One" otrzymujemy optymistyczny obraz przyszłości i postępu, a także całkowicie nowy sposób myślenia o innowacyjności. Wszystko zaczyna się od nauki zadawania właściwych pytań - pytań, które pozwalają odkryć wartość w nieoczekiwanych miejscach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Sprawdzone sposoby, dzięki którym podwoisz i potroisz swoje dochody! Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju "świat nie jest sprawiedliwy" albo "tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate", nie musisz czytać tej książki. Jeśli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce Nawyki warte miliony dowiesz się, jak to zrobić. Być może już wiesz, że nawyki kształtują życie i że zależy od nich ogromna większość naszych myśli, przekonań i działań. Tylko jak zapanować nad nawykami, aby upragniony sukces stał się rzeczywistością? Z tej publikacji dowiesz się, czym są "nawyki milionerów" - czyli ludzi, którzy zbudowali fortuny w ciągu jednego pokolenia. Poznasz skuteczne metody, jak myśleć efektywniej, podejmować lepsze decyzje i działać skuteczniej. Przeczytasz też o technikach zarządzania finansami, zdecydowanie ułatwiających osiąganie niektórych celów. Jednak Twoim najważniejszym zadaniem będzie praca nad własnym charakterem: masz się stać wspaniałym człowiekiem. Kimś, kto nadaje kierunek w swojej społeczności i stanowi wzór doskonałości. Aby to osiągnąć, musisz popracować nad własnymi nawykami: wybrać te potrzebne i konsekwentnie je utrwalać. Twój sukces przyjdzie - wystarczy, że świadomie wyuczysz się pożądanych zachowań! Dzięki tej książce: przejmiesz kontrolę nad swoim życiem i zaczniesz dokonywać lepszych wyborów, zdobędziesz niezależność finansową, zmobilizujesz się do działania i osiągniesz życiowe cele, odświeżysz relacje z bliskimi, staniesz się osobą pełną najlepszej energii. "Chcesz naprawdę coś zmienić - zmień swoje nawyki! Nieważne kim się urodziłeś, ważne kim chcesz zostać." Brian Tracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The phoenix transformation : 12 qualities of high achievers to reboot your career and life.
Czujesz, że zamiast się rozwijać, stoisz w miejscu? Brakuje Ci celu, nie wiesz, dokąd zmierzasz, i co gorsza, nie masz ochoty tego zmienić? Jeśli tak, książka Briana Tracy`ego jest właśnie dla Ciebie - dzięki niej odrodzisz się niczym Feniks z popiołów! Jeden z najbardziej rozpoznawalnych i najpopularniejszych autorów publikacji i szkoleń motywacyjnych przygotował zestaw porad, które pozwolą Ci się odnaleźć w coraz bardziej skomplikowanym i trudniejszym w percepcji świecie; zmuszą Cię do myślenia, przewartościowania pewnych kwestii i przede wszystkim wzięcia odpowiedzialności za swoje życie. Książka stanowi doskonałe wsparcie dla osób, które czują się zagubione. Jest jednak na tyle uniwersalna i ciekawie napisana, że każdy znajdzie w niej wiele cennych dla siebie wartości. Zawarte tu porady bazują na aktualnych badaniach naukowych i teoriach psychologicznych, które zostały uzupełnione osobistymi spostrzeżeniami i doświadczeniami autora. To wszystko ułatwi Ci wprowadzenie pozytywnych zmian, które sprawią, że przejmiesz kontrolę nad swoim życiem, a w efekcie łatwiej wyznaczysz i osiągniesz cele stanowiące o Twoim sukcesie i poczuciu satysfakcji. "Nieważne kim się urodziłeś, ważne kim chcesz zostać"Brian Tracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Jeśli nie odpowiada Ci to, jak wygląda Twoje życie i ile zarabiasz, jest tylko jedna osoba, która może to zmienić - TY. Czy jesteś zadowolony z wysokości swoich dochodów? A może uważasz, że zasługujesz na więcej? A kto ponosi winę za stan Twojego konta? Rodzice, typ wykształcenia, szef, firma, branża, konkurencja, a może gospodarka? Zastanów się: przecież w Twoim otoczeniu są setki ludzi, którzy mieli takie same problemy i byli tak samo ograniczani jak TY, a teraz zarabiają dużo więcej i prowadzą lepsze życie. Prawda jest taka, że zarabiasz dokładnie tyle, ile postanowiłeś - ani mniej, ani więcej. Twoja sytuacja finansowa wygląda jak wygląda, bo sam o tym zdecydowałeś. Ty i nikt inny.Określ swoją RZECZYWISTĄ wartość w czterech prostych krokach.Krok 1. Stań oko w oko z prawdą i weź odpowiedzialność za swoje dotychczasowe życie.Krok 2. Poznaj drogę do sukcesu kogoś, kto był w takiej samej sytuacji jak Ty, ale postanowił to zmienić.Krok 3. Zastosuj na własny użytek praktyczne i sprawdzone strategie, metody i techniki, by zacząć zarabiać tyle, ile naprawdę jesteś wart.Krok 4. Przejmij pełną kontrolę nad swoją karierą i zarobkami, żebyś mógł przetrwać i prosperować w każdych warunkach gospodarczych.Pamiętaj: nieważne, kim jesteś i skąd pochodzisz. Ważne jest, dokąd zmierzasz. A tu jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dwa spośród największych światowych umysłów biznesu ujawniają sekrety myślenia w wielkim formacie - śmiałego myślenia i działania - które prowadzi do niezrównanych sukcesów. Razem są żywym przykładem, jak śmiałe, WIELKOFORMATOWE myślenie i wyczucie, kiedy agresywnie forsować swoje zdanie - bez względu na to, co powiedzą krytycy czy oponenci - może pomóc w osiąganiu maksimum w życiu osobistym i zawodowym. Po raz pierwszy w historii możesz poznać sekrety Trumpa, jak myśleć śmiało, w WIELKIM formacie i jak osiągać to, na co naprawdę cię stać! Książka omawia między innymi: * Impet: Wielki Impet. Jak go zyskać i jak wykorzystać. * Rewanż: jak i kiedy się zemścić (i dlaczego zemsta jest taka słodka). * Zasadę `Kocham cię, a teraz to podpisz!` - dlaczego kontrakty w biznesie i w życiu osobistym mają aż takie znaczenie.* Historie zaczerpnięte z życia ludzi, którzy sami zaczęli stosować formułę śmiałego, WIELKOFORMATOWEGO myślenia. Omówione w tej książce strategie zostały sprawdzone przez tych, którzy nauczyli się od Donalda Trumpa śmiałego, WIELKOFORMATOWEGO myślenia i osiągnęli życiowe sukcesy. Bill Zanker zastosował strategię Donalda i w niespełna trzy lata dwudziestokrotnie zwiększył przychody The Learning Annex. Obaj mieli swoje lepsze i gorsze czasy i wiedzą, jak to jest, kiedy ma się cały świat przeciw sobie - i obaj podnieśli się i wspięli na niewyobrażalne wyżyny sukcesu dzięki śmiałemu myśleniu i wykorzystywaniu całych swoich możliwości. Pokazali, na co ich stać. To podejście, którego łatwo można się nauczyć.Donald J. Trump to człowiek-symbol: to czysta definicja amerykańskiej historii sukcesu. Gwiazda telewizyjnego programu The Apprentice i deweloper, twórca najbardziej prestiżowych obiektów na naszym globie; był na dnie i powstał, by stać się jednym z najbogatszych ludzi na świecie.Bill Zanker założył The Learning Annex, mając tylko pięć tysięcy dolarów, a jego firma urosła tak, że zarabiała rocznie pięć milionów. Tak było, zanim spotkał Donalda Trumpa. Trzydzieści miesięcy później Zanker sam nauczył się śmiałego, WIELKOFORMAFOWEGO myślenia, a wielkość rocznych przychodów The Learning Annex wzrosła do 100 milionów dolarów i wciąż rośnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agroturystyka : signum turystyki i obszarów wiejskich / Jolanta Wojciechowska. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 250 stron : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach oraz na stronach [233]-250.
Dla studentów kierunków agroturystyka, turystyka i rekreacja oraz kierunków pokrewnych, przedstawicieli nauki, branży turystycznej i ekonomicznej, przedstawicieli samorządów lokalnych.
"Książka jest jednym z nielicznych opracowań z zakresu agroturystyki, w którym przedstawiono tak szerokie spektrum zagadnień dotyczących problematyki uwarunkowań rozwoju usług agroturystycznych i funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych w Polsce. Temat jest bardzo aktualny i wychodzi naprzeciw potrzebom nauki oraz praktyki rolniczej i turystycznej. Książka powinna znaleźć szerokie grono odbiorców: studentów kierunku agroturystyka, turystyka i rekreacja i kierunków pokrewnych (przydatne w dydaktyce są m.in. zagadnienia do dyskusji i zalecana lektura - przedstawione w książce na zakończenie każdego rozdziału głównego), przedstawicieli samorządów lokalnych (zwłaszcza tych, które czynnie wspierają rozwój agroturystyki, ale i tych, które mają dopiero takie plany, przedstawicieli nauki, branży turystycznej i ekonomicznej, a także branży rolniczej czy ogrodniczej (zwłaszcza osób rozważających podjęcie działalności agroturystycznej), jak też samych usługodawców agroturystyki". Z recenzji dr. hab. prof. nadzw. Cezarego Kwiatkowskiego
Słowo wstępne * 1. Turystyka a obszary wiejskie Europy * 1.1. Definicje i rodzaje turystyki * Ewolucyjność w definiowaniu terminu „turystyka” * Rodzaje turystyki i kryteria ich klasyfikacji * 1.2. Obszary wiejskie i model rolnictwa w Unii Europejskiej * Historyczne tło rozwoju obszarów wiejskich w Europie * Kryteria definiowania obszarów wiejskich w krajach europejskich, definicja wiejskości i typy obszarów wiejskich * Współczesny model rolnictwa europejskiego i jego pozakomercyjne funkcje * 1.3. Doświadczenia krajów europejskich w aktywizacji wsi poprzez turystykę * Zarys ważniejszych przykładów z wybranych krajów i organizacji * Wiodące cechy agroturystyki w wybranych krajach oraz fale rozwoju agroturystyki w Europie * Zmiana sylwetki turysty wypoczywającego na wsi oraz współczesna klasyfikacja europejskiej agroturystyki * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 2. Obszary wiejskie i fazy rozwoju turystyki w Polsce. Systematyka pojęć * 2.1. Obszary wiejskie w Polsce * Definicje terminów: „obszar wiejski” i „wieś” w świetle rodzimej literatury * Ważniejsze procesy zmian polskiej wsi wynikające z członkostwa Polski w UE * Istotne cechy obszarów wiejskich w Polsce oraz modele współczesnego rolnictwa i zmiany w rozwoju funkcji turystycznej w wiejskich gminach * 2.2. Fazy rozwoju turystyki na obszarach wiejskich Polski. Ewoluowanie terminów * Pięć faz odpowiadających określonym etapom historycznego rozwoju kraju * Proces ewoluowania w polskiej literaturze naukowej terminów określających turystykę na terenach wiejskich * 2.3. Agroturystyka w systemie pojęć bliskoznacznych oraz jej wyróżniki * Definicje pojęć * Wybrane modele systematyki pojęć * Wyróżniki pojęcia „agroturystyka” * 2.4. Systematyka pojęć w kontekście wybranych obszarów językowych * Wielość pojęć obcojęzycznych * Koncepcje systematyki pojęć obcojęzycznych . * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 3. Gospodarstwa agroturystyczne w Polsce: cechy rozwoju, oferta, kreatorzy i konsumenci * 3.1. Cechy rozwoju liczbowego i tendencje dotyczące lokalizacji gospodarstw agroturystycznych Niedoskonałość danych statystycznych dotyczących agroturystyki * Rozwój liczbowy i tendencje lokalizacyjne gospodarstw agroturystycznych w przestrzeni kraju * Tendencje lokalizacyjne gospodarstw agroturystycznych w środowisku przyrodniczym i osadniczym * 3.2. Typy gospodarstw agroturystycznych i sylwetki ich właścicieli * Wybrane typologie gospodarstw agroturystycznych * Sylwetki właścicieli gospodarstw agroturystycznych i rola kobiety w biznesie agroturystycznym * 3.3. Oferta i jej rodzaje a produkt agroturystyczny * Implikacje definicyjne pojęć „oferta” i „produkt agroturystyczny” * Struktura oferty agroturystycznej * Wybrane typologie oferty agroturystycznej * 3.4. Konsumenci usług agroturystycznych * Sylwetka agroturysty i zachodzące w niej zmiany w czasie * Metody segmentacji rynku agroturystycznego i wybrane segmenty konsumentów * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 4. Uwarunkowania prawno-organizacyjne polskiej agroturystyki * 4.1. Uregulowania prawne dotyczące podmiotów rozwijających agroturystykę * Kluczowe pojęcia * Podstawowe przepisy prawne regulujące działalność agroturystyczną i obowiązki podmiotów zajmujących się agroturystyką * 4.2. Stowarzyszenia agroturystyczne i cechy ich działalności * Idea stowarzyszeń agroturystycznych * Cechy strukturalne stowarzyszeń agroturystycznych * Cechy funkcjonalne stowarzyszeń agroturystycznych * Cykle działalności stowarzyszeń agroturystycznych * 4.3. Samorząd polskiej agroturystyki * Drogi organizacyjnego formowania się samorządu polskiej agroturystyki * Proces organizacyjnego formowania się agroturystyki w kontekście perspektywy historycznej (od 1918 r.). * Model rewolucyjny i ewolucyjny * Typy struktury organizacyjnej polskiej agroturystyki * 4.4. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej * Zarys doświadczeń zachodnioeuropejskich * Polski system kategoryzacji wiejskiej bazy noclegowej * 4.5. Mechanizmy działań podmiotów wspierających rozwój agroturystyki * Rodzaje mechanizmów oraz mechanizmy najczęściej stosowane * Formy działań aktywizacyjnych * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 5. Empiryczne egzemplifikacje rozwoju agroturystyki – region łódzki * 5.1. Podstawowe informacje o regionie * Informacje o środowisku geograficznym i badaniach nad pobytami turystycznymi * Charakterystyka rozwoju agroturystyki w województwie łódzkim * 5.2. Gospodarstwa agroturystyczne w świetle regionalnego konkursu „Złota Grusza” * Forma, cele i zasady konkursu * Portrety osób prowadzących gospodarstwa agroturystyczne oraz motywy ich uczestnictwa w konkursie * Zmiany w ofercie agroturystycznej wynikające z uczestnictwa w konkursie * Ocena efektów konkursu w kontekście praktycznym * Ocena efektów konkursu w świetle teorii * 5.3. Polaryzacja oferty agroturystycznej w otoczeniu łódzkiej metropolii * Przestrzenne zróżnicowanie oferty agroturystycznej w regionie łódzkim * Model polaryzacji oferty agroturystycznej w otoczeniu metropolii i jej obecność w łódzkich biurach podróży * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 6. Refleksje teoretyczne w dziedzinie agroturystyki * 6.1. Przemiany na wsi pod wpływem agroturystyki * Grupy działań odpowiadające za przemiany gospodarstwa agroturystycznego * Procesy integracji i dezintegracji mieszkańców wsi wokół agroturystyki * 6.2. Grupy czynników i klucze uwarunkowań rozwoju agroturystyki od strony podaży * Grupy czynników rozwoju agroturystyki od strony podaży * Teoretyczne klucze rozwoju agroturystyki od strony podaży * 6.3. Model bilansu efektów rozwoju agroturystyki * Postrzeganie efektów przez grupy społeczne * Bilans efektów w ujęciu matematycznym i dynamicznym * 6.4. Agroturystyka w kreowaniu typów przestrzeni turystycznej * Typy przestrzeni z perspektywy organizatorów agroturystyki i turystów * Rozmieszczenie typów przestrzeni w Polsce i definicja przestrzeni agroturystycznej * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 7. Od bilansu doświadczeń do poszukiwania nowych paradygmatów rozwoju polskiej agroturystyki * 7.1. Kazusy dotyczące doświadczania rozwoju agroturystyki * Doświadczanie rozwoju agroturystyki w rodzinie * Doświadczanie rozwoju agroturystyki w lokalnej społeczności * Doświadczanie rozwoju agroturystyki w gminie * 7.2. Bilans doświadczania agroturystyki w Polsce * Na płaszczyźnie praktyki * Bilans doświadczania agroturystyki na płaszczyźnie nauki * 7.3. Swoistość polskiej agroturystyki * Impulsy, korzenie, innowacyjność, fazowy rozwój, egzogeniczny paradygmat * Znaki tożsamości * 7.4. Nowe paradygmaty rozwoju polskiej agroturystyki * Przykłady ważniejszych dyskusji i prognoz * Zadania dla nauki i praktyki * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * 8. Światowe kazusy rozwoju agroturystyki z kontekstem polskich doświadczeń * 8.1. Szwajcaria * Ważniejsze cechy organizacyjne agroturystyki * Lokalizacja gospodarstw agroturystycznych na terenie kraju * Zróżnicowanie oferty agroturystycznej * Agroturystyka w Szwajcarii i Polsce – kontekst porównawczy * 8.2. Kazachstan * Impulsy i efekty rozwoju agroekoturystyki * Kontekst polskich doświadczeń * Zagadnienia do dyskusji * Lektura zalecana * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57449 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej