Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Poradniki i przewodniki
(35)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(48)
Autor
Pikiel Sylwia
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Huebner Dawn
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Broma Paulina
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Fader Sarah
(2)
Fairburn Christopher G
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(2)
Garcia Abbe Marrs
(2)
Gębka Artur
(2)
Hofmann Stefan G
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kołakowski Artur
(2)
McHale Kara
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pollak Monika
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Rego Simon A
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Andruszko Robert
(1)
Barlow David H
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Boon Suzette
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burns David D
(1)
Buśko Oksana
(1)
Błaż Agata
(1)
Cerri Claudio
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Fanning Patrick
(1)
Filipowski Robert
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Fornal-Pawłowska Małgorzata
(1)
Fox Daniel M
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gillihan Seth J
(1)
Gradowska Marcelina
(1)
Grahame Vicki
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hill Ryan M
(1)
Honey Emma
(1)
Ioffe Micah
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Jastrzębski Mateusz (tłumacz)
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kendall Ashley D
(1)
Kissen Debra
(1)
Kmiecik Anna
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kossakowska Marlena
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kuhn Joanna
(1)
Laidlaw Ken (1961- )
(1)
Langley Audra
(1)
Le Couteur Ann
(1)
Leahy Robert L
(1)
Lichner Tracey K
(1)
Lozano Michelle
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Matthews Bonnie (1963- )
(1)
McConachie Helen
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Michael Jack. L. (1926- )
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Mosback Lauren
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
O`Neill Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(24)
Rodzice
(12)
9-13 lat
(11)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(6)
Psycholodzy
(6)
Nauczyciele
(4)
14-17 lat
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
Kobieta
(1)
Opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(38)
Podręcznik
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Książka do wypełniania
(3)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(47)
Medycyna i zdrowie
(12)
Rozwój osobisty
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 235-240.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5-8 lat. Autorki, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Wskazują, jak zaangażować w terapię rodziców małego pacjenta oraz dostosować interwencje do poziomu jego rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego.Program terapii składa się z dwunastu sesji i obejmuje takie elementy, jak psychoedukacja na temat zaburzenia, uczenie rodziców korzystania z narzędzi zwiększających motywację dziecka do zmiany i ułatwiających skuteczne radzenie sobie z objawami, nauka strategii poznawczych czy ćwiczenia ekspozycji i powstrzymania reakcji. Jego głównym elementem są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz ćwiczenia do wykonywania w domu.Z wielką radością przyjmuję dostępność na polskim rynku wydawniczym kolejnego programu terapeutycznego o udowodnionej empirycznie skuteczności, tym bardziej że jest to pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci cierpiących na wczesnodziecięcą postać zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego oraz ich rodzin.Podręcznik zawiera bardzo przystępną psychoedukację na temat samego zaburzenia, jak również na temat metod pracy z dzieckiem. Autorki podkreślają jednak konieczność dopasowania terapii do potrzeb konkretnego pacjenta i jego rodziny, przy uwzględnieniu wszystkich najważniejszych elementów programu terapeutycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie i jak wynikające z niego zachowania wpływają na funkcjonowanie rodziny. Tłumaczą, na czym polega proponowana terapia, opisują cele leczenia, stosowane techniki oraz przebieg poszczególnych sesji. Program terapeutyczny jest przeznaczony dla małych dzieci, więc ogromnie ważne jest zaangażowanie rodziny pacjenta. Dlatego też rodzice wraz z dzieckiem poznają narzędzia pozwalające im zrozumieć objawy zaburzenia, a tym samym skuteczniej je kontrolować i pracować nad ich ograniczaniem. Istotne jest także zrozumienie przez rodziców, jak ich własne obawy i lęki wpływają na zachowanie dziecka.Poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - ma służyć rodzicom lub opiekunom dziecka do powtarzania strategii poznanych w trakcie sesji i stosowania ich samodzielnie w domu. Zawiera formularze wykorzystywane do obserwowania objawów oraz do notowania przebiegu ekspozycji, realizacji programu nagród i wykonania zadań domowych. Uwzględniono także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może pojawić się u małych dzieci, które - choćby z racji wieku i poziomu rozwoju - nie są w stanie wziąć na siebie całej odpowiedzialności za leczenie, dlatego potrzebują dużej i rozważnej pomocy rodziców. Stworzony przez Jennifer B. Freeman i Abbe Marrs Garcię program terapeutyczny ma wiele zalet: pozwala rodzinom zrozumieć naturę zaburzenia, uczy dziecko, jak z pomocą rodziców zmagać się z czynnościami natrętnymi, pokazuje dorosłym, jak ważne jest odróżnienie objawów od trudnych zachowań. Dla mnie ważną zaletą jest uczenie rodziców tolerowania lęku u dziecka oraz wycofywania się ze wspólnego wykonywania natręctw. W mojej ocenie program terapeutyczny jest tak opracowany, że można go od razu stosować w codziennej pracy w gabinecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na stronie tytułowej i na okładce: Terapia ACT i CBT.
Wiek 9-13.
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na stronie tytułowej i okładce: Terapia DBT i CBT.
Bibliografia na stronie 114.
Wiek 9-13.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań.
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne.
Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 22763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [213]-221. Indeks.
Lęk i depresja - niezależnie od stopnia natężenia i częstotliwości występowania - odbierają siły i radość życia. Dr Seth Gillihan, psycholog z wieloletnim doświadczeniem, prezentuje sied-miotygodniowy autorski program terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) pozwalający łagodzić cierpienia pacjenta i zapobiegać nawrotom. Badania wskazują, że CBT jest jedną z najskuteczniejszych form psychoterapii przynoszącej odczuwalną ulgę osobom z zaburzeniami depresyjnymi i lękowymi.Proponowany przez autora program leczenia to szczegółowy, określony w czasie oraz praktyczny plan działania. Uczestnicząc w kolejnych etapach terapii, pacjent ma szansę zmienić negatywne schematy myślenia i sposoby działania oraz utrwalić je dzięki regularnym ćwiczeniom. Wskazanie konkretnych celów na poszczególne etapy leczenia pomaga na bieżąco dostrzegać rezultaty, weryfikować wybrane narzędzia, zwiększać motywację do realizacji kolejnych faz terapii, a w końcu powrócić do życia wolnego od depresji i lęków."Praktyczna pozycja napisana jasnym językiem, która krok po kroku pokazuje, jak radzić sobie z obniżonym nastrojem i nadmiernym lękiem w duchu terapii poznawczo-behawioralnej. Polecam!"Karolina Ziętek, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Terapii Schematów "Mind Works"Podręcznik ten pomaga:Ľ Zrozumieć, czym jest terapia poznawczo-behawioralna.Ľ Opanować podstawowe umiejętności poznawczo--behawioralne niezbędne do walki z chorobą.Ľ Utrwalić nabyte umiejętności dzięki ćwiczeniom.Ľ Stworzyć dostosowany do potrzeb zestaw narzędzi CBT.Dr Seth J. Gillihan jest psychologiem, pracuje na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Pensylwanii oraz prowadzi gabinet psychoterapeutyczny w Haverford. Specjalizuje się w terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii opartej na uważności, stosowanych w przypadkach zaburzeń lękowych, depresji oraz pokrewnych. Prowadzi wykłady z dziedziny CBT i neuronauki w Stanach Zjednoczonych oraz w innych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
Dwaj wybitni badacze - Steven C. Hayes i Stefan G. Hofmann - stworzyli książkę przełomową, która łączy korzyści płynące z różnych modeli w ramach terapii poznawczo-behawioralnej, w tym nurtów tak zwanej trzeciej fali. Jest to pierwsza tak wszechstronna publikacja - zawiera przegląd najważniejszych założeń, dziedzin i obszarów stanowiących teoretyczne fundamenty tytułowego podejścia jako zbioru empirycznie zweryfikowanych terapii, a także szczegółowe omówienie podstawowych kompetencji klinicznych w zakresie interwencji behawioralnych, poznawczych, doświadczeniowych oraz opartych na akceptacji i uważności.Pozwala dogłębnie zrozumieć podstawowe procesy zmiany w ramach wdrażanych interwencji, które powinien znać każdy klinicysta. Stanowi olbrzymi krok naprzód w rozwoju przedmiotowej dziedziny, wyznaczając nowe standardy psychoterapii opartej na dowodach.Czytelnik uzyskuje obowiązkową dla każdego psychoterapeuty lekturę - aktualne kompendium wiedzy o podstawowych procesach i interwencjach terapeutycznych. Książka stanowi zamknięcie debaty trzeciej fali z poprzednimi, nie wskazując zwycięzcy, za to pokazując, jak fałszywa była to antynomia oraz jak ważne jest właściwe odczytanie idei autorów - idei empirycznego ugruntowania psychoterapii i nieustawania w jej doskonaleniu.dr n.med. Agnieszka Popielpsychiatra, psychoterapeuta i superwizor PTTPB, Uniwersytet SWPSNa przestrzeni lat wypracowano wiele różnorodnych sposobów postępowania z trudnościami natury emocjonalnej. Zgromadzenie i usystematyzowanie aktualnej wiedzy na temat skutecznych metod psychoterapeutycznych, ich mechanizmów działania oraz poprawnego stosowania to zadanie niezwykle ważne dla kształcenia i rozwijania kompetencji terapeutów. Tego zadania, z sukcesem, podjęli się Steven Hayes i Stefan Hofmann w wydanej pod ich redakcją książce "Terapia poznawczo-behawioralna oparta na procesach".dr Maria Cyniak-Cieciuracertyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny,adiunkt na Uniwersytecie SWPSTo jest rewelacyjna i niezwykle potrzebna książka. Zawiera solidną dawkę najnowszej, rzetelnej wiedzy z bezpośrednimi przykładami jej praktycznego wykorzystania. Zaznajamia ze wszystkimi nurtami współczesnej terapii poznawczo-behawioralnej: od teorii i procedur behawioralnych przez poznawcze po oparte na uważności i akceptacji. Modeluje postawy ukierunkowane na otwartość wobec tej różnorodności, której efektem może być jeszcze skuteczniejsze niesienie pomocy psychologicznej cierpiącemu człowiekowi.prof. dr hab. Paweł Ostaszewski, Uniwersytet SWPSwiceprezes Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The mindfulness workbook for OCD.
Bibliografia na stronach 235-237.
Dla terapeutów i osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.
Wyjątkowy poradnik zarówno dla terapeutów, jak i osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD).Osoby ciepiące na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne mogą odczuwać irracjonalny lęk przed zarazkami lub obsesyjnie sprawdzać niektóre rzeczy, mogą nawet się czuć uwięzione przez własne natrętne myśli. Znalezienie skutecznej pomocy może być dużym wyzwaniem, zwłaszcza gdy dotychczasowe metody terapeutyczne i leki okazały się nieskuteczne.>br> Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Poradnik z ćwiczeniami opartymi na uważności i terapii poznawczo-behawioralnej, łącząc praktykę uważności z terapią poznawczo-behawioralną (CBT), oferuje praktyczne i przystępne narzędzia pozwalające kontrolować niechciane myśli i kompulsywne zachowania wynikające z OCD.Znajdują się tu rozdziały poświęcone wielu popularnym odmianom OCD, umożliwiające czytelnikom rozpoznanie objawów, a także przykłady i pomysły ułatwiające terapeutom niesienie pomocy pacjentom. Forma zeszytu ćwiczeń pozwala czytelnikowi uważnie przyjrzeć się temu, w jaki sposób OCD zyskało nad nim władzę, i pokazuje konkretne ćwiczenia pomagające odzyskać życie i tożsamość wolne od zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych."Wspaniała i świetnie napisana książka, pełna barwnych i pomocnych przykładów. Będzie stanowić znaczne wsparcie dla osób cierpiących na OCD i podobne choroby. Przekazuje bardzo użyteczne i praktyczne narzędzia radzenia sobie z objawami OCD. To niezwykle ważna praca, która ogromnie pomoże pacjentom" - Michael A. Jenike, doktor medycyny, profesor psychiatrii w Harvard Medical School.Jon Hershfield jest psychoterapeutą specjalizującym się w leczeniu zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i powiązanych z nimi zaburzeń przy zastosowaniu terapii poznawczo-behawioralnej opartej na uważności (MBCBT). Jest również wicedyrektorem programu leczenia dzieci cierpiących na OCD, UCLA Child OCD Intensive Outpatient Program w szpitalu neuropsychiatrycznym Resnick Neuropsychiatric Hospital.Tom Corboy jest dyrektorem wykonawczym OCD Center for Los Angeles, założonego przez niego w 1999 roku. Jest licencjonowanym psychoterapeutą specjalizującym się w leczeniu zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i powiązanych z nimi zaburzeń lękowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The anxiety skills workbook : simple CBT and mindfulness strategies for overcoming anxiety, fear, and worry.
Bibliografia, netografia na stronie [200].
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu.Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz.Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak:Ľ zaprzestać unikania i stawiać czoło sytuacjom, które budzą w tobie lęk,Ľ rozpoznać i zmienić negatywne wzorce myślenia,Ľ poradzić sobie z doznaniami fizycznymi, które towarzyszą lękowi,Ľ zdystansować się od pełnych niepokoju myśli,Ľ rozpoznać i zmienić zachowania, które podtrzymują lęk,Ľ realizować to, na czym najbardziej ci zależy, mimo obaw i niepewności.Jeśli często odczuwasz lęk, znasz ten problem na wylot - po co więc masz stosować jedno, rzekomo uniwersalne podejście, skoro możesz sięgnąć po takie, które będzie pasowało do twoich potrzeb? Niniejszy poradnik, napisany przez jednego z czołowych światowych ekspertów od poznawczo-behawioralnego podejścia do emocji, zawiera najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z lękiem. Zaprezentowane w postaci przejrzystych modułów, dają się one bez trudu opanować i stosować zarówno łącznie, jak i jako osobne strategie. Badania wskazują, że owe moduły - swego rodzaju mikroumiejętności - są wysoce skuteczne i warte poznania. Gorąco polecam!Steven C. Hayestwórca terapii akceptacji i zaangażowania, autor książek W pułapce myśli i Umysł wyzwolonyTen poradnik może odmienić los osób cierpiących z powodu lęku. Odwołuje się do najnowszej, opartej na wynikach badań naukowych wiedzy na temat strategii terapeutycznych nakierowanych na łagodzenie najważniejszych jego objawów. Stefan Hofmann, znany na całym świecie badacz i klinicysta specjalizujący się w leczeniu zaburzeń lękowych, przedstawia w kilku modułach szczegółowe instrukcje, jak radzić sobie z tym wszystkim, co leży u podstaw uporczywego lęku. Czytelnicy znajdą tu opisy przypadków, przejrzyste formularze i przystępne objaśnienia. Poradnik stanowi budującą odmianę na tle licznych dostępnych na rynku samopomocowych książek na temat lęku.dr David A. Clarkemerytowany profesor na wydziale psychologii University of New Brunswick,autor książki The anxious thoughts workbook
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22351 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestsellerowy poradnik dla lękliwych dzieci.
Dla dzieci 6-12 lat.
"Czy wiesz, że zmartwienia są jak pomidory? Nie oznacza to, że możesz je zjeść. Zmartwienia są jak pomidory, bo gdy zwracasz na nie uwagę i pielęgnujesz w sobie, sprawiasz, że zaczynają rosnąć jak pomidory." "Co robić, gdy się martwisz" to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. Książka wzbogacona jest ilustracjami Bonnie Mathew i licznymi ćwiczeniami, które umożliwią dziecku zwerbalizowanie swoich obaw, a zarazem pobudzą je do ekspresji twórczej. To kompletne narzędzie do pracy z dzieckiem, z którego skorzystało już wiele dzieci, rodziców i wychowawców. Poradnik został przetłumaczony na 21 języków i zdobył Złotą Nagrodę w konkursie National Parenting Publications Awards.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20133 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat oraz ich opiekunów.
U dzieci zmartwienie często z błahostki przeistacza się w problem. Zazwyczaj dzieje się to w okamgnieniu. Takie zmartwienie podstępem wpędza dziecko w błędne koło lęku. Walka z nim czasem bywa trudna, ale jest na to rozwiązanie. Książka napisana przez psycholożkę kliniczną - dr Dawn Huebner - prezentuje konkretne umiejętności, które ułatwiają przezwyciężanie lęków i niepokojów w codziennym życiu. Praktyczne i sprawdzone techniki w przystępny sposób pokazują, jak przejść od wiedzy teoretycznej do czynów, od zamartwiania się do radości i wolności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakich słów użyć? Jak pomóc im zrozumieć trudny przekaz? Jak sprawić, żeby spojrzały na swoje obawy z innej perspektywy? Oto przewodnik dla dzieci i ich rodziców, opiekunów czy nauczycieli, którzy muszą zmierzyć się z rozmowami o ludzkich tragediach, poważnych światowych wydarzeniach czy zagrożeniach środowiska. Książka pozwala zachować kontrolę nad tym, o których wydarzeniach należy rozmawiać i ile informacji przekazać. Jednocześnie uczy umiejętności radzenia sobie z zamartwianiem się, strachem czy smutkiem oraz zachowania poczucia bezpieczeństwa, optymizmu i siły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: program treningowy dla nastolatków.
Bibliografia na stronach [161]-163.
Być może uważasz, że niektórzy ludzie po prostu rodzą się spokojni, podczas gdy pozostali są skazani na zmaganie się z lękiem przez całe życie. Może sądzisz, że nie jesteś w stanie przezwyciężyć zamartwiania się, niepewności siebie czy samokrytyki. Na szczęście dla ciebie to nieprawda! Dzięki specjalnym ćwiczeniom umysłowym możesz zwiększyć opanowanie, osiągnąć spokój i wzmocnić wiarę w siebie. Niniejsza książka jest czymś więcej niż zwykłym poradnikiem - to kompleksowy plan treningowy dla twojego mózgu, siłownia dla twojego umysłu. Pozwoli ci przeprogramować mózg tak, by odczuwać większy spokój, przestać wciąż się zamartwiać i rzadziej działać w trybie lęku. Autorki książki opracowały niezwykle przyjazny i przystępny program, który wytrenuje twój umysł i wzmocni nowe połączenia nerwowe w twoim mózgu. Obejmuje on dziesięć podstawowych umiejętności potrzebnych do przeprogramowania mózgu, tak aby: przezwyciężyć lęk ; przestać krytykować siebie ; być tu i teraz ; uwolnić się od bólu emocjonalnego ; zwiększyć odporność psychiczną ; zmieniać perspektywę ; ostudzić silne emocje ; przestać odkładać działanie na później ; być człowiekiem pewnym siebie ; utrzymać wypracowane rezultaty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wiedza i narzędzia dostosowane do polskich realiów.
Bibliografia na stronach [489]-506. Indeks.
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży. Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka - od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii - może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy - doświadczeni polscy terapeuci - ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: stawianie diagnozy ; tworzenie planu leczenia ; zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami ; wybór programu terapeutycznego ; opracowanie konceptualizacji przypadku ; budowane relacji ; wzbudzanie motywacji ; omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii - zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21057 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Projekt dobre życie / Marlena Kossakowska. - Sopot : Smak Słowa, 2017. - 130, [2] strony ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [131].
Projekt Dobre Życie powstał na podstawie koncepcji dobrostanu według Martina Seligmana. Jego celem jest zadbanie o wszystkie wyróżnione przez tego badacza elementy składowe dobrostanu. Zachęcamy do zaangażowania się w ten projekt, do udzielania odpowiedzi na pytania oraz wykonywania kolejnych ćwiczeń i zadań. Wszystkie ćwiczenia zostały wypróbowane i przetestowane przez naukowców. Mogą być zatem skuteczne również dla każdego z nas. Wiele podobnych ćwiczeń wykonujemy na co dzień, ale zwykle nie zdajemy sobie sprawy, że budują one nasze szczęście. Uświadomienie sobie tego jest bardzo cenne, ponieważ daje poczucie, że możemy sami dbać o swoje szczęście. Projekt Dobre Życie jest propozycją 6-tygodniowej codziennej pracy nad zwiększeniem szczęścia w ujęciu hedonistycznym i eudajmonistycznym. Polega on na regularnym wykonywaniu wskazanych zadań i ćwiczeń. Projekt jest dostosowany do warunków polskich, choć wzorowany na badaniach i doświadczeniach badaczy z różnych krajów (Lyubomirsky i Seligman). Został napisany w konwencji terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57658 (1 egz.)
Kaucja: 23,56 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [235]-239.
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 9-11.
Propozycja wydania tej książki pojawiła się po konferencji na temat organizacji opieki nad seniorami w marcu 1913 na warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Na konferencji tej występowali naukowcy i ich asystenci z uniwersytetu w Edynburgu, a między nimi autor niniejszej publikacji, profesor Ken Laidlaw z uniwersytetu East Anglia. Po wykładach słuchacze mieli szansę uczestniczyć w warsztatach i w pewnym sensie - oczywiście w bardzo ograniczonym zakresie - przećwiczyć niektóre wybrane umiejętności, związane z opieką nad seniorami. Zajęcia prowadzone przez profesora Laidlawa cieszyły się największym powodzeniem i uczestnicy przyjęli je wręcz entuzjastycznie - nie tylko ze względu na charyzmatyczną osobowość wykładowcy, ale również dlatego, że swoją wielką wiedzę, popartą licznymi badaniami o światowym zakresie, potrafił przekazać w sposób jasny, zwięzły i pełen humoru. I taka jest ta książeczka - duża ilość udokumentowanych bibliograficznie informacji, potem opis przypadku i ćwiczenia dla terapeutów, oparte na zasadach poznawczo-behawioralnych. Chodzi głównie o depresję oraz zaburzenia lękowe, a także strategie radzenia sobie z wyzwaniami starości (wspaniały przykład Artura Rubinsteina, który koncertował przez 80 lat (!) swojego życia, a przecież nie ominęły go związane z wiekiem problemy). Ale nie tylko terapeuci skorzystają z tej lektury - również opiekunowie starszych ludzi mogą na jej podstawie uzyskać wgląd w ich psychikę oraz problemy, i lepiej dopasować styl swojej pomocy do ich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia na stronach [301]-309. Indeks.
Robert L. Leahy w swoim bestsellerowym poradniku opisuje różne rodzaje zaburzeń depresyjnych, ich objawy, przyczyny i wpływ na codzienne funkcjonowanie. Posługując się przykładami zaczerpniętymi z wieloletniej praktyki klinicznej, tłumaczy, w jaki sposób wykorzystać narzędzia terapii poznawczo-behawioralnej, by pokonać dojmujący smutek. Uczy radzenia sobie z samokrytyką i niezdecydowaniem, wskazuje, skąd czerpać motywację i jak poczuć się wystarczająco dobrym. Stosowanie zawartych w książce praktycznych ćwiczeń pozwoli zmienić sposób myślenia i działania, by zmniejszyć ryzyko nawrotu choroby. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: CBT oparta na procesach.
Bibliografia na stronach [225]-228
Autorzy, wykorzystując zasady terapii poznawczo-behawioralnej opartej na procesach, pomogą ci zrozumieć odczuwane emocje i złagodzić związany z nimi ból, aby żyć życiem, na jakie zasługujesz. Zamiast uniwersalnej ścieżki postępowania proponują zindywidualizowane podejście, które pomoże ci zidentyfikować pierwotną przyczynę bólu emocjonalnego. Dzięki temu poradzisz sobie z trudnymi myślami i uczuciami, które sprawiają, że tkwisz w miejscu. W książce znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak przezwyciężyć niepomocne wzorce zachowania i wypracować umiejętności, które posłużą realnej zmianie życia i osobistemu rozwojowi oraz pozwolą ci zaradzić problemom do tej pory postrzeganym przez ciebie jako nierozwiązywalne. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 149-158.
Programy wsparcia dla osób, które żyją w bliskim związku z osobą uzależnioną budzą wiele kontrowersji. Pułapka autosugestii stwarzana przez wiele poradników sprawia, że „syndrom współuzależnienia” potrafiłaby zapewne rozpoznać u siebie większość osób, a diagnoza na ich podstawie staje się zwykłym artefaktem. Wielość definicji „współuzależnienia” obecnych w literaturze oraz ogólnikowe kryteria medycznej klasyfikacji chorób (ICD) utrudniają udzielanie adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej.
Książka składa się z dwóch części – Wiedza i Praktyka. Część pierwsza stanowi swoistą odpowiedź na pytanie o zjawisko „współuzależnienia”: Czy jest oparte na dowodach naukowych czy jest to raczej „koncepcja-kameleon”? Przedstawiono w niej różne modele rozumienia „współuzależnienia” ze szczególnym uwzględnieniem krytyki tej koncepcji i zmiany jej nazewnictwa na: bliscy osób uzależnionych.
Specjaliści pracujący w ramach placówki mającej kontrakt z NFZ znajdą w tej książce wskazówki diagnostyczne na podstawie klasyfikacji ICD-11 oraz kwestionariuszowe narzędzia badawcze. W obszernym opracowaniu przeglądu interwencji skoncentrowanych na pomocy rodzinie z problemem uzależnienia zwrócono uwagę na praktyki terapeutyczne oparte na dowodach naukowych (Evidence-Based Practice). Opisano koncepcje, cele i techniki leżące u podstaw każdego podejścia.
Część druga to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii bliskich osób uzależnionych. Interwencje terapeutyczne zostały oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, w zakresie: faktów i interpretacji, czyli obecności zniekształceń poznawczych zmiany sposobu myślenia poprzez kwestionowanie dysfunkcyjnych założeń budowania pozytywnej komunikacji z osobą uzależnioną nagradzania zachowań nie nastawionych na używanie rezygnacji z aktywności wzmacniających zachowania nałogowe dopuszczania negatywnych konsekwencji nałogu.
Przystępny język, zawarte w książce opisy sytuacji z życia codziennego oraz przykłady wypowiedzi wprowadzają pacjenta w skuteczną pomoc swoim bliskim. Bardzo przydatne dla terapeutów są znajdujące się na końcu streszczenia poszczególnych edukacji oraz załączniki. Mogą być wykorzystane jako gotowe arkusze w trakcie prowadzonych zajęć. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22738 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.07.2024)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Wiek: 8-12 lat.
56 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej i uważności.
Czy twoje dziecko miewa dokuczliwe myśli na temat przyszłości lub przeszłości? Czy niekiedy przytłaczają je emocje takie jak niepokój, lęk, zdenerwowanie?
Każdy czasem się czymś martwi. Jednak częste i intensywne zamartwianie się może utrudniać funkcjonowanie w wielu obszarach życia. W przypadku dzieci silnie wpływa na sferę relacji, emocji i nauki. W tym poradniku znajdziesz 56 ćwiczeń odpowiednich dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat. Wszystkie oparte są na strategiach i technikach o potwierdzonej naukowo skuteczności, które pomagają poradzić sobie z emocjami i zachowaniami związanymi z zamartwianiem się. Autorka pokaże twojemu dziecku, jak wykorzystać własne mocne strony, by poradzić sobie ze zmartwieniami i poczuć się lepiej. Proponowane przez nią ćwiczenia pomogą mu w pogłębieniu samoświadomości, wzmocnieniu wiary w siebie i budowaniu odporności psychicznej.
Książka "Każdy czasem się martwi” pomoże dziecku: przestać się zamartwiać ; zacząć myśleć pozytywnie ; zbudować odporność psychiczną ; zmniejszyć stres ; zwiększyć pewność siebie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22693 D (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej