Pikiel Sylwia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(34)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Pikiel Sylwia
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(7)
Rodzice
(5)
14-17 lat
(2)
Chorzy na nerwice
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Studenci
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(9)
Dzieci
(6)
Nastolatki
(6)
Nerwica natręctw
(6)
Techniki samopomocy
(5)
Relacje międzyludzkie
(4)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Kobieta
(3)
Lęk
(3)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Psychoterapia
(3)
Terapia ekspozycji
(3)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Chorzy na depresję
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Terapia schematów
(2)
ACT
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kwestionariusz MTQ48
(1)
Lęk separacyjny
(1)
Martwienie się
(1)
Medytacja
(1)
Mentoring
(1)
Mindfulness
(1)
Miłość
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nauczyciele
(1)
Odwaga
(1)
Ofiary prześladowań
(1)
Pedagogika
(1)
Perswazja
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo do nauki
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Prześladowanie
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychopatologia
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjotechnika
(1)
Sprawcy przemocy
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Toksyczne związki
(1)
Trauma
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Trzecia fala CBT
(1)
Usługi
(1)
Walka ze stresem
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zarządzanie
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Poradnik
(22)
Podręcznik
(5)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Podręczniki
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W świecie przemysłu i biznesu wdrażanie nowych idei i pomysłów stanowi wyjątkowe wyzwanie. Wytworzenie "produktu niematerialnego" oraz świadczenie usług nie jest łatwym zadaniem. W swojej książce R. Normann w kompleksowy sposób omawia ważne kwestie związane z zarządzaniem organizacjami z sektora usług oraz użytku publicznego.Autor zwraca uwagę na potrzebę stosowania sprawnego systemu zarządzania usługami, ilustruje i analizuje strategie rozwoju firmy i charakter innowacji - ale przede wszystkim podkreśla specjalną rolę dobrego przywództwa. Podkreśla fakt iż w dzisiejszych czasach główną wagę powinno przywiązywać się do procesu dotarcia do klienta, stworzenia sobie grupy odbiorców, nie zaś skupianiu się na samym tylko promowaniu produktu. Pisze o roli technologii informacyjnych w usługach, a także roli usług w społeczeństwie, wyróżnia unikalne cechy usług oraz warunki konieczne do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu organizacją usługową.Przetłumaczony na osiem języków podręcznik jest cennym źródłem praktycznych informacji dla menedżerów i naukowców związanych z sektorem usług - pobudza do analizy i działania w konkretnych sytuacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53991 (1 egz.)
Kaucja: 47,19 zł
Książka
W koszyku
ibliografia, netografia na stronach [180]-181.
Młodym ludziom często się wydaje, że tylko oni borykają się z myślami samobójczymi. To sprawia, że czują się bardzo samotni i bezradni. Burzliwy okres dojrzewania jest źródłem dodatkowego stresu, a także pogłębia trudne, bolesne uczuciai nasila negatywne myślenie.Tymczasem, jak pokazują statystyki, myśli o samobójstwie są zjawiskiem powszechnym – każdego roku doświadczają ich miliony ludzi na całym świecie. Jeśli doświadczasz myśli samobójczych, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj, że nie tylko ty zmagasz się z takimi myślami. Autorami tego poradnika są dwaj specjaliści w dziedzinie zdrowia psychicznego. Ich wiedza naukowa i ogromne doświadczenie w pracy z młodymi ludźmi gwarantują, że znajdziesz tu sprawdzone i skuteczne sposoby na przezwyciężenie myśli samobójczych. Poradnik bazuje na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność potwierdziły badania naukowe. Znajdziesz w nim także autentyczne historie nastolatków takich jak ty, którym udało się uwolnić od cierpienia, zbudować wartościowe życie i zaangażować w ważne dla nich działania dające im poczucie sensu. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22501 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-167.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie.Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie, na czym polega proponowana terapia i jak przebiegają poszczególne sesje. Pacjent i jego rodzice uczą się bardziej unormowanych wzorców wzajemnych interakcji i codziennego funkcjonowania. Otrzymują wskazówki, jak wykorzystywać rutynowe działania i przyzwyczajenia niemające związku z zaburzeniem, aby reakcja na terapię była jak najtrwalsza, a ryzyko nawrotu - jak najmniejsze. Poradnik służy do utrwalania i powtarzania informacji uzyskanych podczas spotkań z terapeutą. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.Poradnik stanowi uzupełnienie podręcznika poznawczo-behawioralnej terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat.Terapia poznawczo-behawioralna jest opartą na dowodach naukowych metodą leczenia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, nierzadko spotykanego w praktyce psychologów i psychiatrów dziecięcych. Dotychczas brakowało jednak w polskiej literaturze przedmiotu publikacji opisujących protokół terapeutyczny stosowany w leczeniu tego zaburzenia u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Niniejszy komplet, to jest podręcznik terapeuty i poradnik pacjenta, opracowany przez wybitnych znawców tematu, wypełnia tę lukę. Zawiera niezwykle cenne praktyczne wskazówki pomagające skutecznie przeprowadzić psychoedukację dziecka i jego rodziców oraz zaangażować ich w niełatwy proces leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji)
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Bibliogr. s. 239-245. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48926 (1 egz.)
Kaucja: 42,04 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4139, 4698 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji)
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Bibliogr. s. 239-245. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 8163 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [287]-302. Indeksy.
Dla rodziców, nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz pediatrów, psychologów.
"Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk.Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin". Prof. Hanna Jaklewicz, autorka książki "Autyzm wczesnodziecięcy"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 10-step depression relief workbook : a cognitive behavioral therapy approach.
U góry okładki: Szacuje się, że na całym świecie na depresję cierpi ponad 300 milionów ludzi. To prawdziwa plaga naszych czasów.
Bibliografia na stronach [163]-171. Indeks.
Większość z nas doświadcza okresowych wahań nastroju i krótkotrwałych epizodów smutku, co jest zupełnie normalne, lecz depresja jest czymś odmiennym. Osoby dotknięte depresją bardzo cierpią, mają problemy z funkcjonowaniem w pracy, w relacjach z ludźmi, nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Ta poważna choroba wpływa na wszystkie obszary życia. Depresja jednak to nie wyrok - można ją pokonać. Ogromną pomoc w powrocie do zdrowia zapewnia książka "Uwolnij się od depresji". Dzięki niej czytelnik dotknięty depresją nauczy się: rozpoznawać swoje problemy ; przełamywać wzorce negatywnego myślenia ; tworzyć plan działania ; zwiększać motywację ; wypracowywać zdrowe nawyki ; zwalczać chęć odkładania wszystkiego na później. Proponowane w książce ćwiczenia, narzędzia i działania wyposażą osoby zmagające się z depresją w umiejętności, dzięki którym poczują się lepiej nie tylko w danym momencie, ale także na dłuższą metę. Poszczególne etapy procesu zdrowienia zostały przedstawione w prosty i przystępny sposób. Wszystkie te informacje przeplatane są opisami przypadków wraz z przykładami z życia pacjentów, co czyni książkę bardzo przystępną i zrozumiałą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 10-step depression relief workbook : a cognitive behavioral therapy approach.
U góry okładki: Szacuje się, że na całym świecie na depresję cierpi ponad 300 milionów ludzi. To prawdziwa plaga naszych czasów.
Bibliografia na stronach [163]-171. Indeks.
Większość z nas doświadcza okresowych wahań nastroju i krótkotrwałych epizodów smutku, co jest zupełnie normalne, lecz depresja jest czymś odmiennym. Osoby dotknięte depresją bardzo cierpią, mają problemy z funkcjonowaniem w pracy, w relacjach z ludźmi, nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Ta poważna choroba wpływa na wszystkie obszary życia. Depresja jednak to nie wyrok - można ją pokonać. Ogromną pomoc w powrocie do zdrowia zapewnia książka "Uwolnij się od depresji". Dzięki niej czytelnik dotknięty depresją nauczy się: rozpoznawać swoje problemy ; przełamywać wzorce negatywnego myślenia ; tworzyć plan działania ; zwiększać motywację ; wypracowywać zdrowe nawyki ; zwalczać chęć odkładania wszystkiego na później. Proponowane w książce ćwiczenia, narzędzia i działania wyposażą osoby zmagające się z depresją w umiejętności, dzięki którym poczują się lepiej nie tylko w danym momencie, ale także na dłuższą metę. Poszczególne etapy procesu zdrowienia zostały przedstawione w prosty i przystępny sposób. Wszystkie te informacje przeplatane są opisami przypadków wraz z przykładami z życia pacjentów, co czyni książkę bardzo przystępną i zrozumiałą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The mindfulness workbook : a beginner`s guide to overcoming fear and embracing compassion.
Bibliogr. s. 250-251.
Czym jest uważność? Czy umiemy być uważni i świadomi w codziennym życiu? Dlaczego jest to takie istotne? Na te i inne pytania związane z nowym nurtem medytacji mindfulness odpowiada Thomas Roberts w książce "Mindfulness. O sztuce uważności". Autor pokazuje, jak zmienić myślenie o sobie i świecie, aby dzięki temu osiągnąć spełnienie i cieszyć się każdym dniem. Według niego żyjemy bezrefleksyjnie, jesteśmy zabiegami, zamknięci na siebie i na innych ludzi. Dlatego często czujemy się stłamszeni i nieszczęśliwi. Aby to zmienić, musimy zmienić przede wszystkim swoje nastawienie, a Roberts pokazuje, jak to zrobić. Nie tylko tłumaczy, czym jest uważność, ale również podpowiada, jak ją osiągnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Essential guide to managing teacher stress : practical skills for teachers
Bibliografia na stronach 243-[248]
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres. W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania: jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości, jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem, jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie, jak kreować wspierające środowisko szkolne, jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach, jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś kimś więcej, niż myślisz / Glenn R. Schiraldi ; przekład: Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 272 strony : ilustracje ; 25 cm.
Na okładce: Skuteczny program budowania poczucia własnej wartości.
Tytuł oryginału: The self-esteem workbook.
Bibliografia na stronach 269-[272].
Zdrowe i stabilne poczucie własnej wartości jest w zasięgu możliwości każdego człowieka - bez względu na to, jak trudną drogę ma za sobą. "Nic mi nie wychodzi", "Nie jestem wystarczająco dobra", "To mnie przerasta" - automatyczne myśli naznaczone samokrytycyzmem mają ogromny wpływ nie tylko na nasz nastrój, ale przede wszystkim na poczucie własnej wartości. Nadmierne skupianie się na własnych niedoskonałościach i potknięciach rzutuje na każdą sferę naszego życia. Blokuje nasze działania, zniechęca do podejmowania samodzielnych decyzji, prowadzi do wycofywania się z zamierzonych planów w poczuciu, że i tak nie podołamy ich realizacji. Jest przyczyną stresu, przesadnej koncentracji na problemach i nadwrażliwości na krytykę. A to, jak postrzegamy samych siebie, znacząco wpływa na nasze relacje z ludźmi oraz na poczucie satysfakcji, zadowolenia i szczęścia. Jeżeli masz skłonność do samokrytyki, kwestionowania własnych umiejętności lub ciągłego porównywania się z innymi, to najwyższa pora przyjrzeć się temu, jak traktujesz siebie - aby to zmienić. Niniejszy poradnik pomoże ci w pełni zaakceptować i docenić siebie, wraz z twoimi niedoskonałościami i słabościami. Uwolnisz się od zwątpienia, odkryjesz swoje mocne strony, spojrzysz na siebie z troską i empatią. Zrozumiesz, że samokrytyka oparta na porównaniach z innymi nie jest dobrą miarą twojej prawdziwej wartości. Opisane w książce techniki i ćwiczenia pozwolą ci wykonać milowy krok w kierunku zmiany podejścia do siebie. Dzięki nim odkryjesz swoją wrodzoną wartość, dowiesz się, jak wyjść poza własne ograniczenia, i spojrzysz na siebie w całej swej złożoności z życzliwością i współczuciem, które stanowi doskonałe antidotum na samokrytykę. W poradniku znajdziesz także najnowszą wiedzę na temat plastyczności ludzkiego mózgu oraz informacje o tym, w jaki sposób sen, aktywność fizyczna i odżywianie oddziałują na twoje samopoczucie. Dzięki realistycznej i doceniającej opinii o sobie: wzmocnisz pewność siebie i wiarę we własne możliwości; masz większą motywację do działania i wprowadzania zmian w życiu; jesteś w stanie podejmować ryzyko; rzadziej kwestionujesz swoje postępowanie, gdy coś idzie nie tak; podejmujesz lepsze, niezależne decyzje; mniej się martwisz; traktujesz siebie z życzliwością, akceptacją i współczuciem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Trening umiejętności.
Bibliografia na stronach 317-335. Indeksy.
Czy zastanawiasz się czasami, dlaczego niektórzy z nas bez problemu przechodzą przez życiowe burze, a inni upadają i nie potrafią się podnieść? Dlaczego pewni ludzie radzą sobie z przeciwnościami losu, a inni nie są w stanie stawić im czoła?Kluczem jest rezyliencja, czyli umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i bolesnymi doświadczeniami. To siła ciała, umysłu i charakteru, która pozwala właściwie reagować na przeciwności losu i napotykane wyzwania. Nie da się uniknąć prób, na jakie wystawia nas los. To, jak na nie reagujemy, wynika ze świadomie rozwijanej rezyliencji, która stanowi podstawę zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Jak więc wykształcić tę umiejętność?W książce przedstawiono najważniejsze metody, które pomogą Ci podnieść się po porażce. Przekonasz się, jak pielęgnować wewnętrzną siłę pozwalającą poradzić sobie z wyzwaniami stawianymi przez życie.Glenn Schiraldi dostarcza narzędzi do uporania się z codziennymi kłopotami, które nękają każdego z nas, a także z poważniejszymi problemami, które są przyczyną lęku i stresu oraz mogą zagrażać życiu. Dzięki licznym ćwiczeniom nauczysz się kierować emocjami, zarówno przyjemnymi, jak i przykrymi, oraz poprawiać swoje samopoczucie. Dowiesz się także, jak dbać o zdrowie psychiczne i poradzić sobie z lękiem, depresją lub uzależnieniem. Co najważniejsze, zdobędziesz realne umiejętności pozwalające rozwijać się bez względu na to, jakie kłody życie rzuca Ci pod nogi.Dowiedz się, jak:Ľ podnieść się po porażce,Ľ radzić sobie z bolesnymi emocjami,Ľ wzmocnić poczucie własnej wartości i siłę wewnętrzną,Ľ zachować spokój w warunkach presji,Ľ pokonywać życiowe trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Love me, don't leave me : overcoming fear of abandonment & building lasting, loving relationships.
Bibliografia, netografia na stronach 169-171.
Czy masz poczucie, że trudno ci zbudować bliską więź, gdyż stale powtarzasz te same błędy lub trafiasz na taki sam typ osób? Czy podtrzymujesz niezdrowe relacje w przekonaniu, że są lepsze od samotności? Albo przeciwnie – unikasz angażowania się w związek, ponieważ trudno ci uwierzyć w jego powodzenie? Czy doszukujesz się oznak nadchodzącego porzucenia i wpadasz w spiralę podejrzeń? A może odchodzisz, zanim druga strona to zrobi? Życiu w ciągłej niepewności i obawie o to, że po raz kolejny doznasz krzywdy i porzucenia, towarzyszą silne poczucie bezwartościowości i osamotnienia, a także smutek, wstyd, tęsknota, złość i lęk. Emocje te bywają tak intensywne i bolesne, że prowadzą do autodestrukcyjnych strategii radzenia sobie, takich jak nieustanne samooskarżanie i zamartwianie się, podporządkowywanie własnych potrzeb potrzebom drugiej strony, narzucanie się bliskiej osobie i jej kontrolowanie, podejrzliwość, wybuchy zazdrości bądź też unikanie bliskich więzi lub angażowanie się tylko do pewnego, bezpiecznego stopnia. Jak zatem budować zdrowe, oparte na bliskości relacje? Michelle Skeen, psycholożka i psychoterapeutka specjalizująca się w terapii problemów interpersonalnych, wyjaśnia w jaki sposób twoje doświadczenia z przeszłości wpływają na to, z czym obecnie zmagasz się w swoim związku. Odwołując się do zasad terapii schematów, terapii akceptacji i zaangażowania oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomoże ci spojrzeć na siebie i innych ludzi z nowej perspektywy. Dowiesz się, co sprawia, że kolejne związki nie dają ci satysfakcji, oraz dlaczego nieświadomie angażujesz się w relacje z osobami, które odtwarzają bolesne wzorce znane z wcześniejszych związków. Wyzwolisz się spod negatywnego wpływu bolesnych myśli i trudnych emocji, a także nauczysz się rozpoznawać i zmieniać zachowania szkodzące twoim relacjom oraz kierować w życiu wartościami i motywować dzięki nim do wypracowywania nowych, skutecznych sposobów interakcji. Ta książka to źródło rzetelnej wiedzy i narzędzi niezbędnych do wprowadzenia zmian, wspartych wieloma kwestionariuszami samooceny, technikami poznawczymi i studiami przypadku. Zawiera konkretne odpowiedzi na pytanie o to, jak tworzyć oparte na bliskości i zaufaniu, satysfakcjonujące relacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia.Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dlaczego pomimo tych samych umiejętności, wiedzy i doświadczenia niektórzy z nas lepiej radzą sobie ze stresem, presją i wyzwaniami?.
Bibliografia, netografia na stronach 337-347. Indeks.
Odporność psychiczna to umiejętność skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, ze stresem i z presją. Determinuje ona sposób reagowania na trudności zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Osoby silne i odporne psychicznie wierzą we własne umiejętności, są otwarte na nowe wyzwania i z wytrwałością dążą do celu. Lepiej sobie radzą z potencjalnie stresującymi sytuacjami, łatwiej znoszą krytykę i nieprzychylne uwagi, a porażkę traktują jako okazję do rozwoju osobistego. Częściej też odnoszą sukces. Rozwijanie odporności psychicznej umożliwia optymalne wykorzystanie posiadanych umiejętności, a jej pomiar pozwala zaplanować odpowiednie wsparcie. Przedstawiony przez autorów model odporności psychicznej i kwestionariusz do jej oceny są cennymi narzędziami w procesie rekrutacji pracowników, w zarządzaniu talentami czy w planowaniu awansu. Umożliwiają także precyzyjne określenie potrzeb szkoleniowych i rozwojowych. Są powszechnie stosowane w biznesie, edukacji, służbie zdrowia, sporcie i życiu społecznym. Dzięki zamieszczonym w książce licznym studiom przypadków poznajemy skuteczne i sprawdzone techniki rozwijania odporności psychicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19388 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Dorastanie bez lęku / Sheri L. Turrell, Christopher McCurry, Mary Bell ; przekład Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2020 rok. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - 168 stron : tabele ; 24 cm.
Na okładce: Podstawy ACT i nieco więcej!.
Bibliografia na stronie [166].
Dla nastolatków zmagających się z lękiem, dla dorosłych, którzy chcą im pomóc.
Młodzi ludzie często zmagają się z uczuciem lęku, niepokoju, napadami paniki czy nadmiernym zamartwianiem się. To zupełnie naturalne - zwłaszcza w okresie dojrzewania, kiedy wszystko przeżywa się bardziej. Jednak jeśli lęk zaczyna dominować, paraliżuje, odbiera radość życia i uniemożliwia poradzenie sobie z codziennymi sprawami - trzeba znaleźć receptę na poradzenie sobie z nim.Poradnik "Dorastanie bez lęku" nie sprawi, że lęk zniknie z dnia na dzień. Pomoże natomiast nastolatkom lepiej nawigować w życiu, a tym samym - radzić sobie również z lękiem w zdrowy, konstruktywny sposób. Unikanie, odwracanie uwagi od pełnych niepokoju myśli czy zagłuszenie emocji to najczęstsze strategie radzenia sobie z lękiem. Jednak nie rozwiązują one problemu - przynoszą tylko krótkotrwałą ulgę.Dzięki tej książce, młodzi ludzie:Ľ poznają zdrowe, alternatywne strategie radzenia sobie z lękiem i niepokojem,Ľ nauczą się rozumieć i akceptować swoje emocje, uczucia i myśli - także te trudne,Ľ zaakceptują obecność lęku w swoim życiu, a jednocześnie przestaną mu ulegać,Ľ dowiedzą się, jak - pomimo obaw i niepokoju - podejmować działania, które są dla nich ważne i w których odnajdują sens,Ľ zbudują rezyliencję, odwagę i wiarę w siebieTerapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, pomaga wypracować elastyczność psychologiczną - umiejętność robienia tego, na czym nam zależy nawet wówczas, gdy lęk podpowiada, że to niebezpieczne lub zbyt trudne. Badania naukowe potwierdzają skuteczność terapii ACT w leczeniu różnego rodzaju lęków, od uogólnionego zaburzenia lękowego, poprzez zaburzenia z napadami lęku panicznego, po zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne.Dla kogo jest ta książka?Ľ dla nastolatków cierpiących z powodu lękuĽ dorosłych, którzy chcą im pomócCo znajdziesz w książce:Ľ lekki, praktyczny i konkretny język,Ľ zrozumiałą i łatwo przyswajalną wiedzę.Ľ przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie.Ľ skuteczne narzędzie i strategie, które pomogą radzić sobie z sytuacjami wywołującymi lęk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 325-350. Indeksy.
Ta ważna i innowacyjna książka odkrywa nowy kierunek rozwoju myśli psychoanalitycznej, który umożliwia prowadzenie skuteczniejszej praktyki klinicznej. Psychoanaliza relacyjna czerpie z założeń i autopsji tradycyjnej psychoanalizy, a jednocześnie pozwala zachować pełne zrozumienie dla ludzkiegodoświadczenia i konfliktu psychologicznego, co zawsze było mocną stroną podejścia psychoanalitycznego. Poprzez pogłębioną analizę teoretyczną i studia empiryczne, autor prezentuje nowe, niezwykle skuteczne sposoby na rewitalizację praktyki klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Wybór z: Sex, power, conflict. The psychology of gender. Psychology of women.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Czy i w jaki sposób kobiety i mężczyżni różnią się psychiką? Czy różnice owe to tylko stereotyp czy rzeczywistość? Jeżeli rzeczywistość, to skąd się różnice biorą? Odpowiedzi na te pytania wciąż się poszukuje i na nowo formułuje. Dzięki temu stanowią one sporą część dorobku myśli ludzkiej. Co zastanawiające, część ta nie najlepiej świadczy o jakości ludzkiej myśli, gdyż płeć była i jest zagadnieniem, o którym nawet najtęższe umysły wydawały opinie zdumiewająco jednostronne i upraszające, by nie rzec wręcz - głupie. W miarę demokratyzacji i egalitaryzacji współczesnych społeczeństw pytania o różnice płci nabrały wyrażnie ideologicznego charakteru w związku z powszechną konstatacją nierównego traktowania płci i walką o równouprawnienie kobiet. Ideologizacja ta przyczynia się oczywiście do wzrostu temperatury dyskusji, co niezbyt sprzyja obiektywizmowi - jest to więc sytuacja, w której goręcej nie oznacza jaśniej. Niemniej nawet ten wybór tekstów, który tu proponujemy, świadczy o wielości nierozstrzygniętych zagadnień, zwłaszcza dotyczących przyczyn odmienności kobiet i mężczyzn. Ci, którzy twierdzą, że wiedzą na pewno, skąd różnice te się biorą, mają więcej pewności siebie niż wiedzy. - Bogdan Wojciszke.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 45173 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18837 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej