Poradniki dla nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(194)
Forma i typ
Książki
(194)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(196)
wypożyczone
(11)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(190)
Autor
Tanajewska Alicja
(9)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(8)
Brudnik Edyta
(5)
Piekarska Anna
(5)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(5)
Kołodziejska Dorota
(4)
Naprawa Renata
(4)
Bigott Danuta
(3)
Gorczyca Wojciech (1947- )
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(3)
Lipska-Gorczyca Barbara
(3)
Mach Cecylia
(3)
Mazek Dorota (1972- )
(3)
Strasz Małgorzata
(3)
Styn Ludwika
(3)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Bargoń Jadwiga
(2)
Bornholtz Adela (1901-1981)
(2)
Czerniawska Henryka
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Hoffman-Lipska Ewa (1930- )
(2)
Jaczyńska Agnieszka
(2)
Jaworski Michał (1921- )
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Plec Aleksandra
(2)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(2)
Skoczylas Marzenna
(2)
Swoboda Ewa
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Zioło Zbigniew (1935- )
(2)
Żmijska Hanna
(2)
Andrzejewska Jadwiga (1923- )
(1)
Angiel Joanna
(1)
Applebaum Mark
(1)
Aquilar Marcela
(1)
Bajor-Zagórska Agnieszka
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Banasiewicz Andrzej
(1)
Banaś Renata
(1)
Bartmiński Jerzy (1939- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Batke Jolanta
(1)
Benavides Francisco
(1)
Bień Jolanta
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bleja-Sosna Barbara
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Boraczyńska Małgorzata
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Braun Marcin
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Buczkowska Aneta
(1)
Buczyńska Teresa
(1)
Budzik Małgorzata
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cackowska Maria (1933-2004)
(1)
Centkowski Jerzy (1941- )
(1)
Chwastniewska Danuta
(1)
Cichy Danuta (1933- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Klemke Elżbieta (1958- )
(1)
Czyż Stanisław (wychowanie fizyczne)
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Diouf Mamadou (1963- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drażyńska-Deja Maria
(1)
Dudek Antoni (1966- )
(1)
Dumont Hanna
(1)
Dybska Hanna
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Dąbek Krystyna. Z Jackiem w świat
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fijałkowski Włodzimierz (1917-2003)
(1)
Filip Jan
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Forma Bożena
(1)
Formella Małgorzata
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Furmanik-Celejewska Adrianna (1988- )
(1)
Gajda Aleksandra (pedagog)
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gawryłkiewicz Jolanta
(1)
Gawryłkiewicz Miłosz
(1)
Giermakowski Marian
(1)
Gispert Carlos
(1)
Gordon Edwin Elias (1927- )
(1)
Gołębiowski Krzysztof (fizyka)
(1)
Grabowski Waldemar (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(111)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(194)
Język
polski
(191)
rosyjski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele języków obcych
(1)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Język polski
(16)
Dziecko
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Matematyka
(12)
Historia
(11)
Nauczanie
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Czytanie
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Dojrzałość szkolna
(8)
Uczniowie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Pisanie
(6)
Muzyka
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Języki
(4)
Przyroda
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Geografia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Informatyka
(3)
Język angielski
(3)
Język rosyjski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Osobowość
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Arteterapia
(2)
Astronomia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja filmowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Katecheza
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Oceny szkolne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzice
(2)
Samowychowanie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Technika
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie komunikacyjne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wycieczki szkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Zdolności
(2)
Audiacja
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biologia
(1)
Błędy dydaktyczne
(1)
Chemia
(1)
Cichy, Danuta (1933- )
(1)
Dekalog
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje
(1)
Etyka
(1)
Fizyka
(1)
Gordon, Edwin (1927- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Holocaust
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-
(1)
1939-
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Powieść
(36872)
Opowiadania i nowele
(13365)
Powieść obyczajowa
(7735)
Poradnik
(5546)
Podręcznik
(4810)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Wydawnictwa popularne
(4761)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4212)
Biografia
(3942)
Wiersze
(3433)
Thriller
(3345)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2718)
Publikacja bogato ilustrowana
(2535)
Romans
(2395)
Fantastyka
(2389)
Pamiętniki i wspomnienia
(2381)
Materiały pomocnicze
(2371)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2206)
Antologia
(2185)
Powieść historyczna
(1990)
Książka obrazkowa
(1637)
Sensacja
(1374)
Powieść psychologiczna
(1303)
Przewodnik turystyczny
(1256)
Encyklopedia
(1112)
Reportaż
(1041)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(936)
Adaptacja literacka
(901)
Saga rodzinna
(898)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Ćwiczenia i zadania
(894)
Monografia
(857)
Szkic literacki
(814)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(616)
Komiks
(614)
Książki dla małych dzieci
(586)
Powieść erotyczna
(581)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(537)
Praca zbiorowa
(533)
Powieść biograficzna
(516)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(486)
Esej
(469)
Publikacje dla dzieci
(463)
Romans historyczny
(447)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(437)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Publicystyka polska
(409)
Wywiad dziennikarski
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(365)
Komiks przygodowy
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(331)
Gry i zabawy umysłowe
(326)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(251)
Legendy i podania
(240)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(218)
Przewodniki turystyczne
(209)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(183)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Powieść autobiograficzna
(160)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
194 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dzięki publikacji: Zwiększysz efektywność kształcenia swoich uczniów Dowiesz się, jak wspierać rozwój uczniów Ľ Polepszysz własne umiejętności z zakresu komunikacji Poznasz sposoby na doskonalenie relacji z uczniami Podpatrzysz sprawdzone metody i narzędzia niezbędne w procesie oceniania kształtującegoW opracowaniu znajdziesz: Gotowe do wykorzystania karty pracy: Karta zasad właściwego nauczania Karta informacji zwrotnej Praktyczne wskazówki oceniania kształtującego Skuteczne narzędzia coachingowe wspierające formułowanie informacji zwrotnej Strategie efektywnego uczenia się w oparciu o ocenianie kształtujące Narzędzia wspierające i usprawniające twoją współpracę z uczniami Kontrakt Kwestionariusz - Barometr relacjiOtrzymasz propozycje metod i technik takich jak np. Światła, Patyczki, Białe tablice, Niedokończone zdania, Jestem ciekawy, przy pomocy których zaaktywizujesz uczniów i ukierunkujesz ich uwagę na określony temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20283 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-[240].
Książka pomocnicza dla nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pełna nazwa pierwszego wydawcy w cop.
Bibliogr. s. 140-144, bibliogr. prac Danuty Cichy s. 163-176.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7553, 7821 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą - zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Publikacja niezbędna dla nauczycieli i dyrektorów przedszkola, ułatwiająca kontakty z rodzicami dzieci przedszkolnych.Autorzy pochylili się nad problemami, z którymi najczęściej boryka się kadra pedagogiczna, jak:- organizacja spotkań indywidualnych i grupowych- rodzice i nauczyciele w rozwiązywaniu trudnych sytuacji- nauczyciel przedszkola kontra trudni rodzice- budowanie dobrych relacji z rodzicamiKsiążka zawiera także sprawdzone propozycje zajęć otwartych dla rodziców oraz scenariusze nieszablonowych, nowatorskich spotkań z dziećmi i rodzicami, które pozwolą na ich integrację oraz pogłębienie wzajemnego zrozumienia. Przykładowe tematy scenariuszy:- "W czarodziejskim ogrodzie"- "Policjant kieruje ruchem"- "Mogę liczyć na ciebie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek ; 1)
Bibliogr. s. 70-71.
Chcesz odejść od monotonii na zajęciach edukacji matematycznej, dbasz o rozwój aktywności dziecka? Zajrzyj do tej książki. Znajdziesz tu ciekawe sposoby realizacji treści matematycznych w klasach młodszych. To matematyka, ruch i zabawa!Autorka"Książka jest propozycją dydaktyczną dla nauczycieli przedszkoli i pierwszego poziomu edukacyjnego.[.]. Każde zadanie - zabawa jest opatrzone informacją, jakie obszary aktywności są w nim realizowane, np. odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, myślenie przez analogię, liczenie oraz jakie strefy rozwija. [.] Bardzo pomocny dla nauczyciela jest przygotowany przez Autorkę do każdego zadania zestaw pytań i poleceń kierowanych do ucznia. To właśnie dzięki tym pytaniom uczeń zdobywa umiejętności wypowiadania swojej myśli, przygotowanie własnej strategii rozwiązania i myślenia. Pozwala też zobaczyć inne koncepcje i być kreatywnym.. Dzieci poprzez zabawę poznają świat matematyki i doskonalą umiejętności logicznego myślenia..Książka jest bardzo dobrą pozycją dydaktyczną. Obecnie istnieje duże zapotrzebowanie na takie książki przeznaczone dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, a nawet nauczycieli klas IV szkoły podstawowej."(Z recenzji dr hab. Grażyny Rygał, prof. AJD)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy Afryka jest krajem? Na tak postawione pytanie stara się odpowiedzieć poradnik wydany przez Fundację "Afryka Inaczej". Publikacja, której redaktorem i współautorem jest Paweł Średziński, została napisana przez osoby pochodzenia afrykańskiego oraz polskie autorki i autorów. Czytelnik znajdzie w niej opowieści o krajach, z których pochodzi część autorów tekstów zamieszczonych w poradniku, ale także zapozna się z propozycją innego spojrzenia na Afrykę. Publikacja powstała z myślą nie tylko o nauczycielach geografii i historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 85-92.
Dla nauczycieli.
Jest to wartościowa, bardzo potrzebna na rynku edukacyjnym pozycja, znakomicie zredagowana i przekonująca do refleksji nad pracą językową z uczniem niesłyszącym i szerzej - z każdym uczniem o specyficznych (i nie tylko!) potrzebach edukacyjnych.Z recenzji dr hab. Jolanty Zając, prof. UWUczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych przygotowana przez dwie specjalistki z zakresu neofilologii, anglistkę, dr Ewę Domagała-Zyśk, oraz romanistkę, prof. dr hab. Katarzynę Karpińską-Szaj. Dzieło to należy powitać jako nowatorskie, oczekiwane i bardzo ważne ze społecznego punktu widzenia.Książka składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest określeniu specyfiki deficytów słuchu i możliwości komunikowania się z uczniem słabosłyszącym i niesłyszącym. Druga część to podstawy metodyki nauczania języków obcych zawierające krótki opis głównych założeń nauki języka obcego przez uczniów słabosłyszących i niesłyszących oraz wskazówki organizowania procesu uczenia się/nauczania, doboru materiałów dydaktycznych i sposobów oceniania postępów. Trzecia część zawiera natomiast informacje najbliższe życiu, pojawiają się w niej bowiem osobiste doświadczenia niesłyszących studentów, którzy opisują swoje uczniowskie przeżycia już z perspektywy czasu. Część tę zamieszczamy zamiast wniosków wieńczących zwykle opracowania teoretyczno-praktyczne. Z pewnością wyrazi ona dobitniej nie tylko trudności, ale także (a może przede wszystkim) sukcesy osób niesłyszących, które uczyły się/uczą się języków obcych.Niniejsze podstawy metodyki adresowane są gównie do czynnych i przyszłych nauczycieli języków obcych, mamy jednak nadzieję, że rozważania dotyczące komunikacji z uczniem niesłyszącym pomogą wszystkim osobom, które pracują z uczniem z niepełnosprawnością słuchu w szkole ogólnodostępnej, zrozumieć świat ucznia z wadą słuchu uczącego się wraz ze swoimi słyszącymi kolegami. Zamiarem autorek było również pokazanie, że przy spełnieniu określonych warunków, a przede wszystkim przy dobrej woli, elastyczności podejścia i życzliwości, wyzwanie, jakim jest nauczanie języka obcego w klasie, w której uczy się także osoba z wadą słuchu, nie tylko staje się możliwe, lecz także przynosi satysfakcję - i uczniowi, i jego nauczycielowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
U dołu strony tytułowej i okładki OECD [Organisation for Economic Co-operation and Development].
Na stronie redakcyjnej: "Opublikowano pierwotnie przez OECD w języku angielskim i francuskim [...]".
Bibliografia przy artykułach.
Dla nauczycieli, metodyków, szkoleniowców, pracowników administracji oświaty oraz polityków kształtujących system szkolnictwa.
Proces uczenia się od dawna stanowi przedmiot zainteresowania pedagogów oraz jest obiektem badań naukowców. Zarówno nauczycieli, jak i polityków oświaty nurtują m.in. następujące pytania:Co wiemy o sposobie, w jaki zdobywamy wiedzę i nabywamy nowe umiejętności?Jakie są biologiczne podstawy tego procesu?W jaki sposób motywacja, emocje oraz sposób oceniania wpływają na efektywność uczenia się?Jakie korzyści może przynieść praca w grupach, realizacja projektów przez uczniów, ocena kształtująca oraz zastosowanie nowoczesnych technologii?Jaki wpływ na skuteczność uczenia się ma środowisko rodzinne?Jest to lektura dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, w jaki sposób zoptymalizować proces pracy z uczniami w klasie oraz poza nią. Jej głównym celem jest dostarczenie niezbędnych informacji do zastosowania nie tylko w praktyce nauczania, ale także przy kształtowaniu polityki edukacyjnej. Czołowi badacze z całego świata przedstawiają w książce wyniki badań dotyczących zarówno procesu uczenia się, jak również metod i technik stosowanych w szkołach i innych ośrodkach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 118-119.
Jest to część programu "Do góry nogami. Pomysłowy świat dwulatka i trzylatka" - podręcznik dla nauczyciela. Podzielony jest on na trzy części: "Skarbnicę wiedzy", "Skarbnicę pojęć" i "Skarbnicę pomysłów".W "Skarbnicy wiedzy" Dorota Dziedziewicz - Autorka tej części - przedstawia program "Do góry nogami". Opisuje jego strukturę walory oraz podstawy teoretyczne. Podkreśla, jak ważne w rozwoju dziecka są pierwsze lata jego życia. Niezwykłą rolę w tym okresie odgrywa dorosły (nauczyciel lub rodzic). To on powinien pomagać dziecku poznawać świat, stwarzać mu okazje do jego odkrywania poprzez działanie, poprzez zabawę. Powinien przy tym pamiętać, żeby wspierać wszystkie sfery rozwoju dziecka: psychoruchową, społeczno-emocjonalną i twórczej aktywności. Trudne terminy użyte przez Autorkę w tej części zostały wyjaśnione w "Skarbnicy pojęć".Najważniejszą częścią podręcznika jest "Skarbnica pomysłów" - scenariusze zajęć. W pierwszym z nich Autorki (Dorota Dziedziewicz i Edyta Karwowska) opisały sposób wykonania nietoperza Gacusia - maskotki, która towarzyszy maluchowi podczas zajęć zaproponowanych w tym programie. Kolejne scenariusze zostały opracowane według powtarzającego się schematu. Na początku spisane są potrzebne materiały, numery kart aktywności i kart do wycinania, które należy przygotować. Dodatkowo wyszczególnione są realizowane cele. Dalej znajduje jest scenariusz zabawy oraz wskazówki dla osoby prowadzącej. Każde ćwiczenie ma zabawny temat, precyzyjnie sformułowany cel i zadania. Zabawy mają dwa stopnie trudności, żeby elastycznie dopasować ich poziom do możliwości i potrzeb dziecka. Pierwsze zadanie jest trudniejsze od drugiego. Każde z nich można jednak wykonać na wiele sposobów, dostosowując stopień trudności do możliwości malucha, i dlatego przy poleceniach znajdują się dodatkowe pomysły i wskazówki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: W przedszkolu, na świetlicy, w szkole.
Indeks.
Uczenie się wielozmysłowe zakłada, że dzieci już od najmłodszych lat zdobywają wiedzę "z pierwszej ręki", dostosowaną do ich indywidualnego tempa rozwoju. Pobudzenie wszystkich zmysłów wpływa na kompleksowy, integralny rozwój dziecka.Zabawy zebrane w tym tomie zapraszają dzieci do wyrażania zdziwienia, podsłuchiwania, wąchania, próbowania różnych smaków, dotykania, poznawania własnego ciała i odczuwania. Każdy rozdział został poświęcony jednemu ze zmysłów - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia.Odbiorcy:- nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej.- także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas.Dlaczego warto nabyć tę książkę:- to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier wpływających na rozwój wszystkich zmysłów.- jest pełna ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: W przedszkolu, na świetlicy, w szkole.
Indeks.
Dzieci potrzebują ruchu, aktywności i działania. Chcą zdobywać nowe doświadczenia, które są niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju. Zabawy zebrane w tym tomie zachęcają do aktywnego ruchu, uczą umiejętności społecznych, poznawczych i językowych. Motywują dzieci do efektywnej pracy, wpływają także na rozwój zdolności motorycznych.Znajdziemy tu zabawy rozwijające kompetencje społeczne, ćwiczenia wspierające rozwój mowyi zmysłów, zabawy matematyczne i muzyczne. Każda z nich to zaproszenie do twórczeji kreatywnej pracy - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia.Odbiorcy:- nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej.- także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas.Dlaczego warto nabyć tę książkę:- to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier ruchowych.- jest pełna ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18142 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej