Biblioterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Proza
(27)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(92)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(23)
BD40 (Suwalska 11)
(12)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(12)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(26)
Autor
Ostrowska Agnieszka
(14)
Chmielewska Aleksandra
(7)
Chmielewska Joanna Maria
(7)
Borecka Irena (1948-2008)
(4)
Trzebiatowska Małgorzata
(4)
Łaba Agnieszka
(4)
Brett Doris (1950- )
(3)
Michalak Marek (1971- )
(3)
Sadowska Katarzyna (ilustratorka)
(3)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(2)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Aboff Marcie. Nie lubię łaskotek!
(1)
Andersen Hans Christian (1805-1875). Słowik
(1)
Awdejewa Sofija
(1)
Brett Doris. (1950- )
(1)
Busz Anna
(1)
Cain Barbara (psychoterapia). Chyba jestem nieśmiały
(1)
Calik-Tomera Marta
(1)
Celadyn Kamil
(1)
Czechowska Justyna
(1)
Dankiewicz Hanna
(1)
DePino Catherine. Śmierdzący ser
(1)
Decis Anne
(1)
Fedorowicz Małgorzata (1968- )
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gilewicz Elwira
(1)
Hauff Wilhelm (1802-1827). Kalif bocian
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Ibarrola Begona (1954- )
(1)
Jehoruszkina Katerina (1984- )
(1)
Jung Jona
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). O królewnie czarodziejce
(1)
Kulik Maria
(1)
Kądziela Katarzyna
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937). Baśń o rumaku zaklętym
(1)
Lipińska Anna (nauczyciel)
(1)
Mikołajewski Jarosław (1960- )
(1)
Mikołajewski Jarosław (1960- ). Bajka Uspakajanka
(1)
Molicka Maria
(1)
Mrowiec Anna
(1)
Mruczek Jagoda
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Pellegrino Marjorie White. Zbyt miła
(1)
Piotrowska Magdalena (ilustrator)
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa
(1)
Pollak Monika
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Rejznera Andrzeja
(1)
Rigall Grażyna
(1)
Sadowska Anna (pedagog)
(1)
Schatt-Skotak Magdalena
(1)
Sochańska Bogusława
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepaniaka Pawła
(1)
Szenknecht Hanna
(1)
Szulc Wita
(1)
Szyszko Mieczysław
(1)
Todys Marta
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
Wontorowska-Roter Sylwia
(1)
Wójtowicz Mirosława
(1)
Zawadzka Ewa (psycholog)
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Czy mogę pogłaskać psa?
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Jak pomyślę, tak zrobię
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Po co się złościć?
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- ). Słup soli
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Ładecka Anna
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Dzieci
(27)
6-8 lat
(23)
Rodzice
(18)
Nauczyciele
(15)
9-13 lat
(8)
Młodzież
(4)
0-5 lat
(2)
Studenci
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Bibliotekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(26)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Kobieta
(5212)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Biblioterapia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(881)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(27)
Poradnik
(20)
Wydawnictwa popularne
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Informatory
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(20)
Medycyna i zdrowie
(15)
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 1)
Hubek swoim zachowaniem zaskakuje i intryguje rówieśników. Ma niezwykłą pamięć, o Tytanicu wie więcej niż Kapitan, ale nie rozumie, co znaczy mieć dwie lewe ręce. Przeważnie bawi się sam, zawsze w tym samym miejscu i trudno się z nim dogadać. Pewnego dnia Majka z podsłuchanejrozmowy dowiaduje się, że Hubek ma jakiś zespół."Hubek, kubek, wstążka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z zespołem Aspergera, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieliw rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XXIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 7)
Kora pierwszy raz w życiu jedzie na wakacje. Razem z Kubą, którego poznała u pani logopedy. Kuba się jąka i trochęboi się nowych sytuacji. Czy to będą udane wakacje? KKKora to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat jąkającego się rówieśnika, pomaga zrozumieć jego problem i rozwija empatię. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat zaburzeń mowy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 14)
Dlaczego Mirka nie może mieć kota? Czemu w czasie upałów nosi długie sukienki z rękawami za łokcie? I dlaczegomama codziennie wieczorem smaruje Mirkę jakimś kremem?"Mirabelka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z atopowym zapaleniem skóry, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat chorób i niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 4)
Michał bardzo chciałby mieć przyjaciela. Pewnego dnia poznaje Kamila i jest zafascynowany jego pomysłami. Nagle podczas zabawy Kamil traci przytomność i dostaje drgawek. Jak Michał poradzi sobie w tej sytuacji? Co się stało Kamilowi? Czy rodząca się przyjaźń przetrwa próbę?"Skarb" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z epilepsją, pomaga poznać i zaakceptowaćinność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50321 (1 egz.)
Kaucja: 20,64 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5111 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież ; 10)
Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści.
Płyta CD zawiera: Kalif bocian / Wilhelm Hauff ; Baśń o rumaku zaklętym / Bolesław Leśmian ; Słowik / Hans Christian Andersen ; O królewnie czarodziejce / Józef Ignacy Kraszewski.
Bibliografia na stronach 337-[340].
Przez warsztaty pracy z książką rozumiemy aktywne spotkania ludzi z literaturą, a jednocześnie ze sobą nawzajem. Publikację kierujemy do wszystkich, którzy już wykorzystują aktywne metody w swojej codziennej pracy, ale nadal poszukują nowych pomysłów oraz inspiracji. Myślimy również o adresatach poradnika zaciekawionych metodą KLANZY, zainteresowanych praktycznymi sposobami radzenia sobie z organizacją zajęć z książką i czytelnikami, być może planujących samodzielne prowadzenie warsztatów. Do takich odbiorców potencjalnie należą: bibliotekarze bibliotek publicznych i szkolnych, nauczyciele, studenci kierunków humanistycznych i społecznych, rodzice, animatorzy kultury zatrudnieni w domach kultury, centrach społecznej aktywności, w księgarniach oraz wszędzie tam, gdzie obecna jest książka i jej czytelnik. Poradnik będzie przydatny pośrednikom między książką a czytelnikiem, pracującym przede wszystkim z grupami. Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści. Maria Kulik opowiada baśnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 C (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 56365 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [192].
Wszyscy rodzice chcieliby, aby ich dzieci były inteligentne, jednak inteligencja to pojęcie bardzo złożone. Howard Gardner, amerykański psycholog, wyróżnił jej dziewięć rodzajów. Dzieci zostały obdarzone poszczególnymi rodzajami inteligencji w różnym stopniu. Zadaniem dorosłych jest je wszystkie dostrzec i docenić, a następnie pomóc je dziecku rozwinąć i nauczyć je z nich korzystać. "Bajki, które rozwijają inteligencję" należą do cyklu trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i odkryć swoje różne talenty. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21301 D (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Moje przymusowe wakacje / Kateryna Jehoruszkina ; ilustracje Sofija Awdejewa ; przekład Elwira Gilewicz. - Wydanie pierwsze. - Konstancin-Jeziorna : No Bell Wydawnictwo, 2024. - 47, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Wiek 7+.
Kiedy nadchodzą wakacje, uczennice i uczniowie zazwyczaj odpoczywają. Ale tym razem wakacyjne Wiry nie są zwyczajne, lecz wymuszone, spowodowane wybuchem wojny. Razem z rodzicami i młodszym bratem dziewczynka przenosi się do piwnicy wieżowca, gdzie kryją się przed ostrzałami.
Zwykły świat ulega zniszczeniu i wydaje się, że można go odbudować tylko w wyobraźni lub grze komputerowej. Można też poszukać w sobie takiego świata, którego rakiety nie dosięgną. Ale można również wspierać tych, które i którzy są wokół, by razem przetrwać najtrudniejsze chwile.
Na końcu książki porady psycholożki i ćwiczenia, które pomogą zmniejszyć lęk i stłumić dręczący niepokój. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kosmita / Roksana Jędrzejewska-Wróbel ; [il. Jona Jung]. - Wyd. 2. - Bielsko-Biała : Fundacja ING Dzieciom, 2009. - 55, [1] s. : il. kolor., 27 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Inf. : Książka znajduje się na złotej liście książek do czytania dzieciom oprac. przez Fundację ABCXXI-Cała Polska czyta dzieciom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2241 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48577 (1 egz.)
Kaucja: 28,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4252, 2920 (2 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17663 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49984 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3273, 4251 (2 egz.)
Książka
W koszyku
A kiedy... : opowiadania biblioterapeutyczne / Joanna Laskowska ; ilustracje Hanna Szenknecht. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 135, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronie 135.
"A kiedy..." to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają "leczyć" słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka "językiem serca", sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Bibliogr. s. 17-18.
Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych.
W prezentowanych w tomiku bajkach - będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa - bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej.Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces.Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi - dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej).W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą. "[.] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebnąi pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce - Pani Agnieszce Łabie - chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz". dr E. M. Minczakiewicz (fragment recenzji)
Biblioterapia i jej możliwości * Konwencja bajek * Czym jest biblioterapia? * Doświadczenia własne w postępowaniu biblioterapeutycznym * Bibliografia * Bajki rymowane * Charakterystyka bajek * Grzyb Borowik * Wielbłąd Fu-Fu * Stonoga Petronela * Żyrafa i jej niezwykła szyja * Żółw Czesiek * Owca MAŁA, która czynu WIELKIEGO dokonała * Dwie dżdżownice * Byzio i Gizio * Mrówka Matylda * Koza Klementyna * Zebry dwie * Ośmiornica Andżelina * Kogutek Biały * Papuga Pelagia * Myszki dwie * Piłki * Pszczółka Mela * Kredki * Charakterystyka scenariuszy * Rysunki pomocnicze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15714 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Bibliogr. s. 17-[18].
Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych.
W prezentowanych w tomiku bajkach - będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa - bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej. Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi - dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej). W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą." [.] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebnąi pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce - Pani Agnieszce Łabie - chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz". dr E. M. Minczakiewicz (fragment recenzji).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-181.
Opracowanie podejmuje próbę konsolidacji problemów edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w płaszczyźnie ich dobra równouprawnienia do udziału w życiu społecznym prawa do autonomicznego funkcjonowania oraz samorealizacji w dorosłości postulowanych w imię humanizmu i zwykłego człowieczeństwa. Całość należy ocenić jako nowatorską i znaczącą dla pedagogiki specjalnej w Polsce wskazuje bowiem możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych wywołujących zainteresowanie koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych - konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością daje nadzieje środowiskom związanym z tymi ludźmi że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej. Z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej
CZĘŚĆ TEORETYCZNA * I.Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim * 1.1.Istota upośledzenia umysłowego * 1.2.Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim * 1.3.Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego * dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych * koncepcji * 1.4.Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim * 1.5.Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań * przystosowawczych * II.Biblioterapia i jej oddziaływanie * 2.1.Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu * 2.2.Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka * dydaktycznego i wychowawczego * 2.3.Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców * 2.4.Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne * 2.5.Bajki w procesie biblioterapeutycznym * 2.6.Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby * z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim * CZĘŚĆ ANALITYCZNA * I.Metodologiczne podstawy badań własnych * 1.1.Problematyka badawcza * 1.2.Metoda, techniki i narzędzia badawcze * 1.3.Zbiorowość, teren i organizacja badań * 1.4.Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego * II.Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów * - analiza porównawcza wyników badań * 2.1.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce * 2.2.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego * 2.2.1.Zachowania czytelnicze * 2.2.2.Stosunek emocjonalny * III.Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim - analiza porównawcza wyników badań * 3.1.Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup * 3.2.Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach * 3.3.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej * 3.3.1.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * 3.3.2.Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * 3.3.3.Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * Zakończenie * Literatura * Spis tabel * Spis wykresów * Aneks I * Aneks II * Wybrane metody do oceny zachowania przystosowawczego *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej dedykacja autora.
„Opowieści o tym, co daje moc” to kontynuacja bestsellerowej książki Marka Michalaka pt. „Opowieści o tym, co w życiu ważne”. Tym razem wraz z autorem i bohaterami książki wędrujemy śladami życia, zdrowia, prawdy, piękna, wiary, pokory, wierności, lojalności, cierpliwości, pasji, solidarności, demokracji i innych wartości. Zapraszamy małych i nieco większych czytelników do niezwykłej, a jednocześnie tak bliskiej każdemu krainy wartości, po której oprowadzają Julka, Miłosz, Hania i Amelka wraz ze swoimi rodzicami oraz babcią i dziadkiem. Mamy nadzieję, że czytanie i rozmowy z Waszymi bliskimi, z przyjaciółmi, znajomymi, nauczycielami o tym, co bliskie Waszym sercom, przyniesie Wam wiele radości, a także da Wam moc do rozumienia i zdobywania świata.
Książka napisana piórem mądrości i sercem wrażliwości. Książka nadziei i mocy. Każda wartość jest tu diamentem - skarbem sprawiającym, że świat dziecka w zetknięciu ze światem dorosłych i rówieśników staje się krainą dobrego porozumienia, miłości, radości i pokoju. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Brak informacji o dostępności: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22407 D (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka "Opowieści o tym, co w życiu ważne" jest osobliwym dialogiem rodzeństwa. Julka i Miłosz opowiadają o swoich codziennych doświadczeniach rodzinnych, szkolnych, koleżeńskich. Czasami się sprzeczają, czasami sobie pomagają, dzielą się spostrzeżeniami, z uwagą wsłuchują się w niektóre opowieści dorosłych. Miłosz i Julka tłumaczą trudne słowa: miłość, tolerancja, własne zdanie, szacunek, wolność, empatia, odwaga, nadzieja, przyjaźń, wdzięczność, współczucie, nauka i wiedza, życzliwość, akceptacja, godność, pokój, odpoczynek, poczucie humoru, patriotyzm. Te pojęcia wyprowadzają z konkretnych sytuacji, dokumentują je różnymi zdarzeniami i – co najważniejsze – własnymi refl.Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22238 D (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej