Cyberprzemoc
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(32)
Proza
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Filmy i seriale
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(4)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Pyżalski Jacek Łukasz
(3)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Gralak Anna
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(2)
Rowling J. K. (1965- )
(2)
Taper Agnieszka E
(2)
Warda Małgorzata (1978- )
(2)
Agatston Patricia W
(1)
Barlińska Julia
(1)
Bates Laura
(1)
Bielawski Piotr
(1)
Biernacka Matylda
(1)
Bożek Michał
(1)
Chechelski Wojciech
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chmielnik Igor
(1)
Czekaj Jakub
(1)
Deka Aleksander
(1)
Dietrich Jerzy
(1)
Federowicz Dariusz
(1)
Fedorowicz Dariusz
(1)
Grochowicz Katarzyna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górka Marek (nauki o polityce)
(1)
Imielska Małgorzata
(1)
Jabłońska Marta (ekonomia)
(1)
Jarek Grzegorz
(1)
Joniec Jacek (1977- )
(1)
Juras Grzegorz (1959- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kadłubicka Justyna
(1)
Kalinowski Filip
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Kerth Maria
(1)
Kochan Tomasz
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Kopsztejn Maria (1958- )
(1)
Kowalski Robin M. (1964- )
(1)
Król Małgorzata Beata
(1)
Kumięga Paweł (1981- )
(1)
Kuźmińska Hanna
(1)
Limber Sue
(1)
Lipka Anna
(1)
Majewska Małgorzata (1975- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Matusek Beata
(1)
Mayrock Aija
(1)
Mucha Tomasz
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niemczak Anna
(1)
Nowicki Jakub
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Pazdur Marcin
(1)
Pioruńska Magdalena
(1)
Piątek Bartosz
(1)
Regucka Olga Estera
(1)
Regucki Dariusz
(1)
Rolka Jakub
(1)
Rowling J. K. (1965- ). Cormoran Strike novel
(1)
Royalty Free Music
(1)
Rozwadowski Grzegorz
(1)
Rudnicka Katarzyna (psychologia)
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sijka Karol
(1)
Skwara Łukasz
(1)
Sołdek Dagmara
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Stokłosa Dominik
(1)
Stout Martha (1953- )
(1)
Szatan Wojciech
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Szewczyk Jerzy
(1)
Szuster Anna (1955- )
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Thorne D. B
(1)
Urban Miłosz
(1)
Urlich Jakub (1970- )
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Wicher Adam
(1)
Wilson Sariah
(1)
Wilson Sariah. The Ugly Stepsister
(1)
Winiarski Tomasz
(1)
Winnicka-Wejs Alicja
(1)
Wiśniewska Iwona Anna
(1)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(1)
Wołkowicz Marcin
(1)
Woźniak Grażyna
(1)
Àbíké-Íyímídé Faridah (1999- )
(1)
Śmietana Rafał
(1)
Żurek Łukasz (1969- )
(1)
Żuławnik Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(36)
Odbiorca
14-17 lat
(7)
Młodzież
(7)
Rodzice
(2)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Film polski
(4)
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Cyberprzemoc
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Wielka Brytania
(2)
Gatunek
Powieść
(8)
Poradnik
(5)
Kryminał
(4)
Opracowanie
(3)
Film edukacyjny
(2)
Monografia
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Thriller
(2)
Film dokumentalny
(1)
Filmy edukacyjne
(1)
Fim edukacyjny
(1)
Literatura LGBT
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Psychologia
(5)
Inżynieria i technika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nienawiść w czasach internetu / Alina Naruszewicz-Duchlińska. - Gdynia : Novae Res, copyright 2015. - 202, [1] strona : rysunki, wykresy, tabele ; 20 cm.
Bibliografia strony 189-[203].
Nienawiść w czasach internetu to niezwykle aktualne opracowanie na ważny w kontekście współczesnych mediów i środków komunikacji temat. Książka przedstawia analizę zjawiska charakterystycznego dla komunikacji w internecie. Autorka rozpatruje rolę hejterów w kształtowaniu przestrzeni komunikacyjnej, próbuje dociec źródeł hejtingu w strukturze i specyfice komunikowania się w sieci oraz nowym typie społecznych interakcji. Dokonuje także przeglądu najpopularniejszych form analizowanego zjawiska, ze szczególnym zwróceniem uwagi na charakterystyczne dlań formy językowe, tyle barwne co zaskakujące zawartą w nich agresją, pogardą i nienawiścią. Monografia ta daje wgląd w niepokojący aspekt współczesnych form komunikacji, które zrodziła właściwa dla Internetu szybkość, anonimowość i bezpośredniość komunikacji oraz, na głębszym poziomie, zanik hierarchii.
I.WSTĘP * II. HEJTING - OGÓLNA * CHARAKTERYSTYKA ZJAWISKA * III. UWARUNKOWANIA I PRZYCZYNY * Agresja * Frustracja * Narzekanie jako przejaw polskości i rodzaj normy komunikacyjnej * Dążenie do pozyskania uwagi * Anonimowość i brak konsekwencji * Brak tradycyjnej hierarchii * Ja - wy - oni * Negacja norm * Zmiany kulturowe * Moda medialna * IV. NAJPOPULARNIEJSZE OBIEKTY ATAKÓW * Przynależność partyjna/popieranie poglądów określonej partii: * Wyborcy głosujący na danych polityków * Bycie politykiem * Znani politycy Polskość * "Polaczki" i "polactwo"/"polaczkostwo" * Emigracja * Inne narody * Religia * Finanse * Seksualność * Cechy umysłu oponenta/obiektu odniesienia * Wiejskie pochodzenie * Braki w wykształceniu i błędy językowe. Stronniczość i brak profesjonalizmu mediów i dziennikarzy * Znane osoby * V. GŁÓWNE CECHY JĘZYKOWE * VI. PODSUMOWANIE * VII. LITERATURA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 237-[251] i przy rozdziałach. Indeks.
Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Przedstawia jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii oraz filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (nauki o mediach i komunikowaniu), genezę powstania, zakres i przedmiot zainteresowań, jak również wykorzystywane metody badawcze. To czyni z psychologii mediów dyscyplinę hybrydyczną, która obejmuje cztery sfery: metodologię (M), etykę (E), teorię (T) i aplikację (w sumie: META); pretenduje ona do roli psychologii zintegrowanej, która w ramach spójnego systemu teoretycznego łączy wiedzę z wymienionych powyżej dyscyplin i subdyscyplin. Ów hybrydyczny charakter powoduje, że zagadnienia psychologiczne są prezentowane w ramie medialnej i na odwrót, po to, by w pełni pokazać specyfikę tej relatywnie nowej subdyscypliny psychologii. Zamieszczone w każdym rozdziale przypisy dolne oraz tzw. literatura rozszerzająca są adresowane do Czytelników, którzy mieliby ochotę pogłębić przedstawioną w książce wiedzę źródłową. Podręcznik bowiem ze swej natury narzuca autorowi pewne ograniczenia związane z możliwie syntetycznym i uproszczonym sposobem prezentowania opisywanych zagadnień, ale powinien oferować wskazówki do indywidualnych poszukiwań, zorientowanych na określone zainteresowania.Osobne miejsce zajmuje w monografii problematyka stosowanej psychologii mediów, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji medialnej, profilaktyki oraz terapii uzależnień medialnych, zwanych również patologicznym użytkowaniem mediów. W ten sposób pokazuję, że media mogą być wykorzystane pozytywnie (sprzyjają życiu i rozwojowi człowieka) lub negatywnie [gdy są źródłem zaburzeń tego rozwoju oraz prowadzą do zachowań nałogowych i ryzykownych - (auto)destrukcyjnych form aktywności].Dynamiczny przyrost badań wpisanych w psychologię mediów wiąże się z ekspansywnym rozkwitem cywilizacji medialnej, która stanowi podstawowy kontekst życia i zachowania współczesnego człowieka. Jego rozwój ontogenetyczny (osobniczy, indywidualny) oraz większość kluczowych form aktywności są w coraz większym stopniu połączone z mediami tradycyjnymi i interaktywnymi, wirtualnymi środowiskami społecznymi, e-usługami oraz nowymi formami edukacji, rozrywki i komunikacji, które realizowane są online. Stąd też, obok kompetencji językowych, komunikacyjnych, kulturowych i społecznych, coraz większą rolę odgrywają kompetencje cyfrowe, związane z użytkowaniem mediów, współkreowaniem ich zawartości oraz środowisk medialnych, a także z umiejętnościami wyszukiwania i oceny wiarygodności informacji oraz wykorzystywania ich do zaspokajania indywidualnych potrzeb dotyczących codziennego życia oraz współpracy z innymi ludźmi. Brak wspomnianych kompetencji skutkuje bardzo często uleganiem różnym typom wpływu społecznego (manipulacji społecznej, psychomanipulacji czy przemocy mediów).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 233, [1] strona ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografie przy rozdziałach.
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być ponadto wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Perseidy)
Wiek: 16+.
Agat może mieć wszystko. Należy do najpopularniejszej grupy w szkole, a do tego jest znanym influencerem. Kiedyś był jednym z jej najlepszych przyjaciół, teraz Freya nie jest nawet pewna, czy ją zauważa. Ale nie musi, ona ma swoje sprawy i świat bookstagrama, w którym króluje. Wydaje się, że między nimi wszystko skończone. Ale kiedy koleżanki zdradzą Freyę, to właśnie Agat przyjdzie jej na ratunek. A wkrótce ona będzie ratować jego. Czy to co nadchodzi, to aby na pewno tylko przyjaźń? [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. IV (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-290.
Rozprawa jest znakomitym studium interdyscyplinarnym napisanym przez pedagoga, którego wiedza ma charakter ekspercki najwyższego poziomu. Nie ma się jednak co dziwić, skoro Jacek Pyżalski jest przedstawicielem polskich naukowców w międzynarodowej sieci badaczy właśnie zjawisk związanych z cyberbullyingiem. Jego wieloletnie doświadczenia badawcze nad agresją i problemami dyscypliny w socjalizacji dzieci i młodzieży zaowocowały kumulacją dzieła, które łączy w sobie erudycję z wysokimi kompetencjami metodologicznymi. [...] Autor dokonuje bardzo ciekawych porównań, które dotąd nigdzie nie były tak analizowane, własnych syntez czy opracowań tabelarycznych kluczowych podejść do interesujących go kwestii. Taka rozprawa jest znaczącym wkładem w naukę światową [...]. Książka jest merytorycznie znakomita, nowatorska, a przedstawione w niej wyniki badań własnych potwierdzają wdrażanie przez Autora najwyższych standardów metodologii badań empiiycznych. Przez najbliższe lata kolejne pokolenia badaczy będą się do nich odwoływać.Prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski
1.Charakterystyka świata nowych mediów * 1.1.Czym są nowe media? * 1.2.Cechy nowych mediów * 2.Komunikacja zapośredniczona przez komputer * 2.1.Komunikacja tekstowa * 2.2.Komunikacja wizualna i dźwiękowa * 2.3.Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer * 3.Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli cztowiek w komunikacji * zapośredniczonej * 3.1.Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej * 3.2.Instrumenty mediów społecznych * 4.Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców * 4.1.Wykorzystanie nowych mediów * 4.2.Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych * 5.Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież * 5.1.Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież * 5.2.Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów * 5.3.Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowych * 6.Normatywność w internecie * 6.1.Normy grupowe w internecie * 6.2.Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie * 7.Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej * 7.1.Typologie agresji * 7.2.Bullying (tradycyjny mobbing) * 7.3.Cyberbullying * 8.Teoria ABACUS w wyjaśnianiu cyberbullyingu * 8.1.Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu * 8.2.Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu * 8.3.Ofiary bullyingu i cyberbullyingu * 8.4.Sprawco-ofiary bullyingu i cyberbullyingu * 8.5.Bullying a cyberbullying - wspótwystępowanie zjawisk * 9.Nie tylko cyberbullying - w kierunku innych typów agresji elektronicznej * 9.1.Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych * 9.2.Agresja elektroniczna wobec celebrytów * 9.3.Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) * 9.4.Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) * 10.Metodologia badań * 10.1.Badanie "Cyberbullying 2010" * 10.2.Badanie "Nauczyciele 2009" * 10.3.Badanie "Studenci 2009" * 11.Cyberbullying i agresja elektroniczna jako ryzykowne zachowania młodzieży - badania własne * 11.1.Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną * 11.2.Spostrzeganie zagrożeń związanych z użytkowaniem nowych mediów (w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli * 11.3.Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk * 11.4.Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów * 11.5.Poza agresję rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej * 11.6.Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu * 11.7.Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność * 11.8.Charakterystyka motywaqi i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej * 11.9.Konsekwencje doświadczania agresji elektronicznej i cyberbullyingu * 11.10.Reagowanie pracowników szkoły i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną * 11.11.Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu * 11.11.1.Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullying * 11.11.2.Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying * 11.11.3.Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying * 11.11.4.Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying * 11.11.5.Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying * 12.Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście dziatań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 273-290.
Publikacja stanowi swoistą monografię dotykającą problemu agresji dokonywanej poprzez użytkowanie telefonów komórkowych i internetu. Nowe media mają obecnie najsilniejsze oddziaływanie na dzieci i młodzież.W książce znajdziemy teoretyczne zagadnienia będące swoistym wprowadzeniem do informacji o nowych mediach. Zobaczymy, jak w świetle badań młodzież i dzieci funkcjonują w wirtualnym świecie,a także jaki wpływ mają na nie właśnie owe nowe media. Czytelnik dowie się nie tylko o powszechności tego zjawiska, ale także o konsekwencjach i uwarunkowaniach.W publikacji znajdziemy tematy takie jak: bullyingu i cyberbullyingu, a także szczegółową charakterystykę ofiary i sprawcy. Poruszona zostanie również typologia zjawisk i ich współwystępowania. Oprócz tego, w części badawczej będzie można zaznajomić się z wynikami. Projekty zostały zrealizowane przy udziale polskich gimnazjalistów, nauczycieli i studentów. Wykorzystano różne metody badań, w tym: te o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i te o charakterze ilościowym (badania kwestionariuszowe).Publikacja zakończona jest wnioskami, które ułatwiają wychowywanie młodych ludzi w świecie nowych mediów. Ułatwia profilaktykę i interwencję związaną z agresją elektroniczną.
1. Charakterystyka świata nowych mediówá á13 * 1.1. Czym są nowe media?á á14 * 1.2. Cechy nowych mediówá á19 * 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputerá á25 * 2.1. Komunikacja tekstowaá á27 * 2.2. Komunikacja wizualna i dźwiękowaá á29 * 2.3. Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputerá á30 * 3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji * zapośredniczonejá á39 * 3.1. Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji * zapośredniczonejá á40 * 3.2. Instrumenty mediów społecznychá á49 * 4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylcówá áá65 * 4.1. Wykorzystanie nowych mediówá áá70 * 4.2. Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnychá áá73 * 5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzieżá áá79 * 5.1. Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzieżá áá83 * 5.2. Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediówá áá87 * 5.3. Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowychá áá93 * 6. Normatywność w internecieá áá97 * 6.1. Normy grupowe w internecieá á100 * 6.2. Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych * w szkole i rodzinieá á103 * 7. Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczejá á105 * 7.1. Typologie agresjiá á105 * 7.2. Bullying (tradycyjny mobbing)á á107 * 7.3. Cyberbullyingá á119 * 8. Teoria ABACUS w wyjaśnianiu cyberbullyinguá á139 * 8.1. Konsekwencje bullyingu i cyberbullyinguá á142 * 8.2. Sprawcy bullyingu i cyberbullyinguá á144 * 8.3. Ofiary bullyingu i cyberbullyinguá á146 * 8.4. Sprawco-ofiary bullyingu i cyberbullyinguá á153 * 8.5. Bullying a cyberbullying – współwystępowanie zjawiská á154 * 9. Nie tylko cyberbullying – w kierunku innych typów agresji elektronicznejá á157 * 9.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych á158 * 9.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytówá á160 * 9.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) á á160 * 9.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna)á á161 * 10. Metodologia badańá á163 * 10.1. Badanie „Cyberbullying 2010”á á165 * 10.2. Badanie „Nauczyciele 2009”á á182 * 10.3. Badanie „Studenci 2009”á á185 * 11. Cyberbullying i agresja elektroniczna jako ryzykowne zachowania młodzieży – * badania własneá á187 * 11.1. Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczonąá á188 * 11.2. Spostrzeganie zagrożeń związanych z użytkowaniem nowych mediów * (w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieliá á193 * 11.3. Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu * oraz rozpowszechnienie tych zjawiská á198 * 11.4. Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistówá á211 * 11.5. Poza agresję rówieśniczą – inne typy agresji elektronicznejá á215 * 11.6. Nowe jakościowo cechy cyberbullyinguá á219 * 11.7. Agresja rówieśnicza online i offline jako jednośćá á223 * 11.8. Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji * elektronicznejá á228 * 11.9. Konsekwencje doświadczania agresji elektronicznej i cyberbullyinguá á230 * 11.10. Reagowanie pracowników szkoły i rodziców na sytuacje związane * z agresją elektronicznąá á235 * 11.11. Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyinguá á239 * 11.11.1. Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja * elektroniczna i cyberbullyingá á239 * 11.11.2. Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullyingá á244 * 11.11.3. Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullyingá á248 * 11.11.4. Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullyingá á254 * 11.11.5. Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja * elektroniczna i cyberbullyingá á258 * 12. Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście działań pedagogicznych * mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznejá á263 * Bibliografiaá á273 * Aneksá á291 * Załącznik I. Kwestionariusz zastosowany w badaniu „Cyberbullying 2010”á á293 * Załącznik II. Kwestionariusz zastosowany w badaniu „Nauczyciele 2009”á á307 * Załącznik III. Właściwości psychometryczne skal zastosowanych w etapie ilościowym * badania „Cyberbullying 2010”á á313
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Słowniczek.
Bibliogr. s. [155]-164.
Dla nauczycieli, pedagogów, rodziców i opiekunów młodzieży.
Tematem niniejszej książki jest coraz powszechniejsza obecnie agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży. Autor omawia zagadnienie nowych mediów, poświęcając sporo uwagi ich młodym użytkownikom i dysfunkcjonalnemu korzystaniu z nowych technologii, którego jednym z przejawów jest agresja elektroniczna (cyberbullying), realizowana za pośrednictwem internetu, ale także np. telefonów komórkowych. W książce przedstawiono liczne przykłady, a także omówiono cechy cyberbullyingu oraz jego sprawców i ofiar. Na koniec opisano konsekwencje agresji internetowej oraz metody profilaktyki i interwencji w tej dziedzinie, możliwe do zastosowanie głównie w szkole, przez nauczycieli i pedagogów, a także w domu, przez rodziców i opiekunów młodego człowieka.
Rozdział 1. Dlaczego nowe media są nowe? * Rozdział 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer * Rozdział 3. Co nowe media zmieniły w życiu młodzieży? * Rozdział 4. Agresja elektroniczna - zarys zjawiska * Rozdział 5. Cechy charakterystyczne cyberbullyingu * Rozdział 6. Kto jest sprawcą mobbingu elektronicznego? * Rozdział 7. Przyczyny realizacji mobbingu elektronicznego * Rozdział 8. Konsekwencje doświadczania agresji elektronicznej * Rozdział 9. Agresja elektroniczna - profilaktyka i interwencja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16747, 15497 (2 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Przyjaciele..? [Film] / producent Projekt-Kom ; scenariusz i reżyseria Dariusz Regucki. - Sosnowiec : Wydawnictwo Projekt - Kom, 2013. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + broszura 4 strony ; 18 cm.
ok. 28 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2013 r.
Do filmu dołączone są trzy konspekty do przeprowadzenia zajęć z uczniami.
Film: "Przyjaciele..?" (20:15) ; Wypowiedź eksperta: Presja grupy-wagary (1:48) , Tolerancja (2:38) , Cyberprzemoc(3:18).
Scenariusz i reżyseria Dariusz Regucki ; montaż Marcin Pazdur ; zdjęcia Michał Bożek ; dźwięk Tomasz Kochan ; kierownik produkcji Katarzyna Grochowicz ; scenariusze lekcji Olga Estera Regucka.
Iwona Anna Wiśniewska, Aleksander Deka, Dominik Stokłosa, Grzegorz Jarek, Bartosz Piątek, Jerzy Szewczyk [et.al.].
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Film porusza trzy problemy: presji grupy - która skutkuje wagarami, tolerancji i cyberprzemocy. W konwencji fabularnej opowiadamy historie trzech chłopaków. Główny bohater Marek nie ma kolegów. Jest bardzo dobrym uczniem, ale pochodzi z ubogiej rodziny. Bardzo chciałby się z kimś zaprzyjaźnić. Daniel i Sebastian, zakładają tajne przymierze i ślubują, że będą przyjaciółmi na dobre i na złe. Sebastian jest bardzo zazdrosny o przyjaźń z Danielem, dlatego kiedy Daniel proponuje Markowi, żeby był w ich klubie, wpada na pomysł ośmieszenia Marka. Jego zazdrość i złośliwość doprowadza do sytuacji bardzo niebezpiecznej. Wagary, włamanie do szkoły, pożar w pracowni komputerowej i dramat Marka, który ucieka z domu, nie umiejąc poradzić sobie z presją otoczenia. Sebastian umieszcza film z ich eskapady do szkoły w internecie, przedstawiający Marka jako bandytę (opis pochodzi ze strony www.ksiegarnia-wdk.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cormoran Strike prowadzi śledztwo / Robert Galbraith ; 6)
Stanowi część 6. cyklu. Część 1. pt.: Wołanie kukułki ; część 2. pt.: Jedwabnik ; część 3. pt.: Żniwa zła ; część 4. pt.: Zabójcza biel ; część 5. pt.: Niespokojna krew ; część 6. pt.: Serce jak smoła ; część 7. pt.: Wartka śmierć.
Na książce pseudonim autorki, nazwa właściwa: J. K. Rowling.
U dołu okładki: ROBIN i CORMORAN w świecie wirtualnych intryg i rzeczywistych morderstw.
Tytuł oryginalny: The ink black heart.
Dostępna również jako audiobook.
W agencji detektywistycznej Cormorana Strike’a i Robin Ellacott zjawia się roztrzęsiona młoda kobieta i błaga o rozmowę. To Edie Ledwell, współtwórczyni popularnej kreskówki "Serce jak smoła". Od jakiegoś czasu prześladuje ją w Internecie osoba posługująca się nickiem Anomia. Zdesperowana Edie prosi o ustalenie jej prawdziwej tożsamości, jednak Robin z kilku powodów odmawia przyjęcia sprawy. Jakiś czas później na cmentarzu Highgate, gdzie rozgrywa się akcja kreskówki, zostaje popełniona wstrząsająca zbrodnia. Poruszeni nią Robin i Cormoran przyjmują zlecenie schwytania mordercy. Para detektywów musi zmierzyć się z wirtualną rzeczywistością i wniknąć w skomplikowaną sieć nicków, sprzecznych interesów i nabrzmiałych konfliktów. Jednocześnie zarówno Robin, jak i Cormoran nieudolnie próbują poukładać swoje życie osobiste.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 30.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Stanowi część 6. cyklu. Część 1. pt.: Wołanie kukułki ; część 2. pt.: Jedwabnik ; część 3. pt.: Żniwa zła ; część 4. pt.: część Zabójcza biel ; część 5. pt.: Niespokojna krew ; część 6. pt.: Serce jak smoła ; część 7. pt.: Wartka śmierć.
Na książce pseudonim autorki, nazwa właściwa: J. K. Rowling.
Tytuł oryginału: The ink black heart.
Źródła cytatów na stronach 1051-[1052].
W agencji detektywistycznej Cormorana Strike’a i Robin Ellacott zjawia się roztrzęsiona młoda kobieta i błaga o rozmowę. To Edie Ledwell, współtwórczyni popularnej kreskówki "Serce jak smoła". Od jakiegoś czasu prześladuje ją w Internecie osoba posługująca się nickiem Anomia. Zdesperowana Edie prosi o ustalenie jej prawdziwej tożsamości, jednak Robin z kilku powodów odmawia przyjęcia sprawy. Jakiś czas później na cmentarzu Highgate, gdzie rozgrywa się akcja kreskówki, zostaje popełniona wstrząsająca zbrodnia. Poruszeni nią Robin i Cormoran przyjmują zlecenie schwytania mordercy. Para detektywów musi zmierzyć się z wirtualną rzeczywistością i wniknąć w skomplikowaną sieć nicków, sprzecznych interesów i nabrzmiałych konfliktów. Jednocześnie zarówno Robin, jak i Cormoran nieudolnie próbują poukładać swoje życie osobiste.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
W pułapce [Film] / reżyseria Dagmara Sołdek. - Warszawa : Lissner Studio, 2014. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + druk: 37 stron ; 19 cm.
(Programy Profilaktyczne)
ok. 24 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2014 r.
DVD stanowi integralną część książki.
Tytuł z ekranu menu: W pułapce.
Tytuł książki: Agresja
Film: Akt 1. (5:10) ; Akt 2. (3:36) ; Akt 3. (4:31) ; Tak (4:42) ; Nie (5:26) ; Napisy (1:29).
Reżyseria Dagmara Sołdek ; scenariusz Małgorzata Imielska ; montaż, światło, muzyka, zdjęcia Filip Kalinowski ; dźwięk Piotr Bielawski.
Igor Chmielnik, Łukasz Skwara, Jakub Czekaj [et.al.].
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Program profilaktyczny oparty na formule programu "Decyzja należy do Ciebie" (opis pochodzi ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Bibliogr. s. 389-440. Indeks.
Cyfryzacja naszej codzienności prze naprzód ogromnymi krokami - z tragicznym skutkiem dla naszego zdrowia. Dawniej internet służył swobodnej wymianie informacji. Dziś zamienił się w światową dzielnicę czerwonych latarni i potwora inwigilacji. Psychiatra, uznany badacz mózgu, prof. Manfred Spitzer, na podstawie współczesnych badań naukowych pokazuje, że taki rozwój wypadków jest zagrożeniem dla każdego z nas. Szczególnie narażone są dzieci i młodzież, ponieważ zakłócone zostają ich procesy rozwojowe. Oddając mediom cyfrowym kontrolę nad wszystkimi sferami naszego życia, godzinami grając w gry online czy wsiąkając w internetowe sieci społeczne, zapadamy na cyberchoroby.
Wprowadzenie * 1. Choroby cywilizacyjne * 2. Smartfony w cyberprzestrzeni * 3. Cyberuależnienie * 4. Big Data, Big Brother i kres prywatności * 5. Cyberstres * 6. Cyberlęk * 7. Cyberchondria * 8. Cyfrowe dzieciństwo: pozbawione doznań zmysłowych i nieme * 9. Cyfrowa młodzież: nieuważna, niewykształcona, nieruchliwa * 10. Cyfrowa bezsenność * 11. Cyberseks * 12. Cyfrowo depresyjni i samotni * 13. Co robić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Socjopaci są wśród nas. Kryją się w naszym otoczeniu, doskonale zakamuflowani i z pozoru niewinni. Socjopatą może się okazać szef lub kolega z pracy, obecny lub były partner, ktoś nękający cię w Internecie, a nawet twoje dziecko. Socjopaci wciągają cię w swoje gry i karmią się twoją niepewnością, gniewem i strachem. Są dla ciebie realnym zagrożeniem. Ukrytych drapieżców jest tak wielu, że prawdopodobnie spotykasz ich każdego dnia. Psycholożka kliniczna Martha Stout przez wiele lat studiowała umysły socjopatów oraz metody, którymi się posługują, aby niszczyć swoje ofiary. W swojej książce opisuje przypadki, które budzą grozę: pozbawione skrupułów dzieci, degeneratów w zawodach zaufania publicznego, byłych małżonków bezwzględnie walczących o prawo do opieki oraz nieuchwytnych cyberprześladowców. Diagnozuje nawet całe korporacje i instytucje, które stosują schematy socjopatycznych zachowań wobec swoich klientów. Stout wykorzystuje swoją imponującą wiedzę, żeby opracować skuteczną strategię obrony przed pozbawionymi sumienia drapieżcami. Uświadamia czytelnikom, jak łatwo wpaść w zastawione przez socjopatów pułapki i dać się wciągnąć w sieć intryg, z których nie sposób się wyplątać. Pokazuje, co możesz zrobić, by zachować spokój i nie ulegać emocjom, które tylko napędzają twoich prześladowców. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nie dać się sprowokować i nie wpaść w ich sidła. Nowa książka autorki bestsellera "Socjopaci są wśród nas" uświadamia, że w świecie pełnym oszustów, księży pedofilów i bezwzględnych szefów musimy wiedzieć, jak myślą socjopaci i jak skutecznie się przed nimi bronić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 129-133.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
Wprowadzenie201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195.........7 * Część I. Rozpoznawanie zagrożeń i potencjału płynącego * z cyberprzestrzeni a współczesne wyzwania edukacyjne * Rozdział 1. Danuta Szeligiewicz-Urban * Potencjał komunikacyjno-edukacyjny nauczyciela kontra cyberprzestrzeń20190404102842030195....11 * Rozdział 2. Maria Kopsztejn * Fonoholizm - mit czy zagrożenie20190404102842030195201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195...............22 * Rozdział 3. Maria Kopsztejn * Czy Internet może zabić? Profilaktyka ,,hejtu" i cyberbullyingu2019040410284203019520190404102842030195....32 * Rozdział 4. Danuta Szeligiewicz-Urban * Zagrożenia płynące z sieci w opinii społecznej w pracach badawczych studentów.............48 * Część II. Cyberświat a praktyka szkolna ucznia i nauczyciela * Rozdział 5. Beata Matusek * Wykorzystanie technologii komputerowej w terapii dzieci z dysleksją20190404102842030195..............67 * Rozdział 6. Danuta Szeligiewicz-Urban, Maria Kopsztejn * Potencjał elektronicznych narzędzi dydaktycznych * wykorzystywanych w pracy z dzieckiem w wieku szkolnym2019040410284203019520190404102842030195.............79 * Rozdział 7. Beata Matusek * Cyberprzestrzeń a doskonalenie kompetencji językowych dzieci * w młodszym wieku szkolnym2019040410284203019520190404102842030195201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195..93 * Rozdział 8. Beata Matusek * Możliwości zastosowania technologii komputerowej * w edukacji matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym20190404102842030195.................112 * Podsumowanie201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195...127 * Bibliografia201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195201904041028420301952019040410284203019520190404102842030195..........129
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Dostępna również jako e-book.
Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc - niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy. rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21764 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wie o tobie wszystko, śledzi każdy twój ruch w sieci. Jeśli staniesz się jego ofiarą, dowiesz się, gdy będzie za późno.
Widzi wszystko, co robisz, wie, co oglądasz i co kupujesz. Zna twoich przyjaciół i wrogów. Czyta każdy wpis w sieci, ogląda każde opublikowane zdjęcie. Wie o twoich sekretach, słabościach, lękach. Hejterzy, którzy żyją online, czasem opuszczają wirtualny świat. Młoda dziennikarka Sophie Fortune znika w tajemniczych okolicznościach. Policja bardzo szybko rezygnuje z poszukiwań. Dziewczyna miała za sobą próby samobójcze, a tym razem zostawiła wiadomość: TO SIĘ MUSI SKOŁCZYĆ. DZIŚ JUŻ KONIEC. Zrozpaczony ojciec dziewczyny - choć przed laty, pochłonięty pracą w Dubaju, stracił kontakt z córką - nie chce uwierzyć w jej samobójstwo. Na własną rękę rozpoczyna śledztwo i szybko odkrywa kilka niepokojących faktów. Zanim Sophie zniknęła, przygotowywała dziennikarską prowokację dla brukowca. W tym samym czasie dziewczyna była wielokrotnie atakowana na swoim blogu przez osobę podpisaną jako Starry Ubado. Cały czas żyła w strachu przed bezwzględnym internetowym trollem, który wiedział o niej o wiele za dużo. Ale prawdziwy koszmar dopiero miał się zacząć. Ten thriller przeraża! Od tej pory kilka razy zastanowisz się, nim wrzucisz do sieci zdjęcie lub wpis.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
5 sekund do Io. [T. 1] / Małgorzata Warda. - Wydanie II. - Poznań : Media Rodzina, copyright 2017. - 343, [1] strona ; 21 cm.
Nowe wydanie powieści dla młodzieży, wybranej Książką Roku 2015 w kategorii literackiej. Akcja książki toczy się na dwóch planach - w realnym życiu i w grze, do której wchodzi szesnastoletnia bohaterka Mika. W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą, stworzoną w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy i smaki, ale też ból. Może tam nawet przeżyć własną śmierć. Na prośbę policji Mika wkracza w wirtualny świat stworzony na wulkanicznym księżycu Io. Czy i ona wpadnie w pułapkę piekielnie niebezpiecznej gry? Jakie zagrożenia płyną z maratonów gier, jak niebezpieczna jest anonimowość w Internecie? Z jakimi problemami borykają się dzieci mieszkające w rodzinach zastępczych, pogotowiach opiekuńczych i domach dziecka? Wartka akcja, ciekawe postaci, dająca do myślenia lektura dla nastolatków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
5 sekund do Io. [T. 2], Rebeliantka / Małgorzata Warda. - Poznań : Media Rodzina, copyright 2017. - 310, [1] strona ; 21 cm.
Stanowi kontynuację książki pt.: 5 sekund do Io.
Kontynuacja losów Miki, bohaterki głośnego "5 sekund do Io". Nie milkną echa strzelaniny, do jakiej doszło w szkole dziewczyny. Policja prowadzi śledztwo, a Mika przeżywa ciężkie chwile wśród kolegów, który uważają, że skoro znała napastnika, mogła zapobiec tragedii. Na dodatek uczucie, które zakwitło między nią a Jankiem, napotyka pierwsze przeszkody, gdy na jaw wychodzą kolejne tajemnice chłopaka. Również w wirtualnym świecie jest niespokojnie - zbliża się premiera nowej interaktywnej gry rozgrywającej się na mroźnym księżycu Tytanie, która już przed premierą wzbudza euforię, ale i wątpliwości. Czy Mika zdecyduje się po raz kolejny zanurzyć w wirtualnym świecie, by ocalić nie tylko siebie?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Brzydsza siostra / Sariah Wilson ; przełożyła Matylda Biernacka. - Wydanie I. - Białystok : Wydawnictwo Kobiece, 2020. - 363, [1] strona ; 21 cm.
(Young)
(The Ugly Stepsister / Sariah Wilson ; [1])
Stanowi część 1. cyklu.
Tytuł oryginału: The ugly stepsister strikes back. Na okładce: Tylko frajerki liczą na wróżki chrzestne.
Książka dostępna także jako e-book.
Każdy wie, jak to leci w bajkach. Księżniczka jest piękna, zaklepuje sobie księcia i zostawia brzydszą siostrę za sobą, na dodatek w chmurze kurzu.Ella Christensen - moja przyrodnia siostra. Urocza blondynka o pięknym uśmiechu, która niczym dobra wróżka pomaga wszystkim wokół. Uwielbia sprzątać i angażować się we wszelkie akcje zasługujące na uwielbienie otoczenia. Wegetarianka o nienagannej figurze. Nic dziwnego, że przyciągnęła do siebie najlepsze ciacho w szkole.Jake Kingston - metr dziewięćdziesiąt chodzącego ideału, obiekt moich westchnień. Wysportowany i zabawny przystojniak o ciemnych oczach. Zawsze broni słabszych i nie robi niczego na pokaz. Nie bez powodu kandyduje na przewodniczącego najstarszego rocznika. Przy nim pozostali są bez szans.Ja. Mattie Lowe (wiem, nie moja wina, że tak mnie nazwali). Fanka mangi i mistrzyni użalania się nad swoim losem. W oczach ojca - obibok. W oczach Jake’a - nie dotyczy, bo chyba nawet nie wie o moim istnieniu. W oczach wszystkich - brzydsza siostra idealnej Elli.A gdyby tak. wystartować w wyborach do samorządu, jak Jake, i wszystko zmienić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Hejt [Film] : przemoc w internecie / reżyseria, zdjęcia Marcin Wołkowicz. - [Piaseczno] : Multieducatio.pl, 2018. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
(Przemoc niejedno ma imię ; 1)
ok. 22 min.
Film w konwencji filmu popularnonaukowego, uzupełniony wypowiedziami dr hab. Aliny Naruszewicz-Duchlińskiej, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zajmującej się naukowo m.in. komunikacją internetową.
Miejsce i rok wydania ze strony wydawcy.
Scenariusz zajęć do pobrania: www.tuttoarts.pl/SCENARIUSZE/hejt.pdf.
Film popularnonaukowy (ok. 15 min.) ; komentarz eksperta (ok. 6 min.).
Animacje, montaż: Iwona Wołkowicz ; rysunki Justyna Kadłubicka ; muzyka Miłosz Pawski.
Komentarz Alina Naruszewicz-Duchlińska ; lektor Jakub Urlich.
Oryginalny film wyprodukowano w 2018 r.
Dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej.
DVD-Video.
"Przemoc niejedno ma imię" to filmy profilaktyczne (pakiet), adresowane do uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej. Seria filmów "Przemoc niejedno ma imię" dotyczy nowych form przemocy w szkole i sposobami radzenia sobie z nimi. W filmach szczególna uwaga została poświęcona nowemu zjawisku jakim jest hejt. Gdzie kończy się konstruktywna krytyka, a gdzie zaczyna się hejt? Jakie są konsekwencje hejtu? Kiedy przybiera znamiona przestępstwa? Kim są ofiary, a kim sprawcy? Na te pytania stara się odpowiedzieć pierwszy film z serii, kolejny zaś traktuje o zjawisku przemocy psychicznej wśród społeczności szkolnej. Trzeci film to próba pokazania sposobów radzenia sobie z w/w formami przemocy w szkole (opis pochodzi ze strony https://www.multieducatio.pl/produkt/przemoc-niejedno-ma-imie-filmy-profilaktyczne/).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5136 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej