Dziecko z zaburzeniami mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(24)
Autor
Kłodnicka Olga
(4)
Baszczak Janusz
(3)
Błasiak-Tytuła Marzena
(2)
Dudziec Kamila
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Siudak Anna
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górska Milena
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kokot Katarzyna (1977- )
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalczyk Agata D
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
McMinn Jill
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Młynarska Małgorzata (logopeda)
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Paluch Anna
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Peters Joe (1973- )
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Sadowska Elżbieta (językoznawstwo)
(1)
Sawa Barbara
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Witek Danuta
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagogika)
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Łuczyński Edward (1947- )
(1)
Żukowska Beata Jolanta (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Logopedzi
(10)
Dzieci
(9)
0-5 lat
(8)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele
(7)
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(3)
Terapeuci zajęciowi
(2)
9-13 lat
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Raport z badań
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 796-902 i przy rozdz. Indeks.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami - są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego - przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami - są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego - przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami - są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego - przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami - są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego - przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-178.
W niniejszej monografii omówiono cztery testy - WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet - dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów.
Kiedy mówimy o zaburzeniach mowy oraz komunikacji językowej, musimy pamiętać, że problem dotyczy znacznej grupy dzieci w wieku szkolnym. Ta książka opisuje to, jak problemy z mową i komunikacją mogą negatywnie wpłynąć na naukę. Opisuje główne źródła trudności oraz sugeruje, jak sprawić, by program był dla tego typu uczniów bardziej przystępny. Omawiane są tu zagadnienia związane z czynnym i biernym zastosowaniem języka, wykorzystaniem języka w kontaktach międzyludzkich oraz koordynacją rozwojową, a także konkretne przedmioty szkolne, takie jak język polski, matematyka i inne nauki ścisłe i przyrodnicze. Książka zawiera zarówno teoretyczne informacje dotyczące tych problemów, jak i praktyczne pomysły na to, jak nieść pomoc tego typu uczniom. Nauczyciele i rodzice znajdą w niej także zestaw ćwiczeń kształtujących zdolności motoryczne, wierszyki wspomagające mowę i pamięć oraz strony ze słownictwem do kserowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]. - 151 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 119-122.
Przedmowa także w języku angielskim.
Poradnik AAC dla każdego przekazuje najważniejsze treści dotyczące wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC) oraz krok po kroku przedstawia etapy ich wdrażania. W książce znajdują się niezbędne informacje na temat:- podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej;- rozwijania umiejętności języ­kowych;- mitów i faktów dotyczących AAC;- wybranych programów komunikacyjnych;- pierwszych kroków, które muszą wykonać rodzice i terapeuci;- zabaw komunikacyjnych i pomocy terapeutycznych, które możesz wykonać samodzielnie.Książka AAC dla każdego to zajmujące wprowadzenie w tematykę wspomagających i alternatywnych metod komunikacji. Autorka ukazuje podstawowe strategie komunikacyjne. Dzielenie się własną praktyką czyni z niej propagatorkę wiedzy o komunikacji wspomagającej i pobudza do działania. [.] Dzięki temu, że w tak szczery i śmiały sposób popularyzuje komunikację wspomagającą, materiał jest przystępny dla wszystkich - zarówno specjalistów, jak i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lubimy się Uczyć : nauka i zabawa)
Wiek: 3+.
Jeśli już wymawiasz głoski, poznaj bajek świat beztroski! Czytaj teksty – są ciekawe! Uczysz się i masz zabawę, gdy powtarzasz trudne słowa i sylaby – wciąż od nowa. Przecież lubisz mówić ładnie i wyraźnie, no i składnie! Każda bajka mowę ćwiczy, na książeczkę możesz liczyć, Zacznij utrwalanie głosek, do bajeczek zajrzyj, proszę! [taniaksiazka.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lubimy się Uczyć : nauka i zabawa)
Wiek: 3+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19698 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lubimy się Uczyć : nauka i zabawa)
Wiek: 3+.
Nasza książeczka to zbiór wesołych wierszyków, których czytanie będzie dla Ciebie i Rodziców wspaniałą zabawą i nauką. Będziesz mógł uczyć się poprawnego wymawiania sylab, wyrazów i zdań. Każdy z wierszyków logopedycznych pomoże Ci w ćwiczeniu wymowy dotyczącej innego problemu fonetycznego. Czytając o wesołych przygodach bohaterów wspólnie z Rodzicami, masz okazję do utrwalania wyodrębnionych głosek w różnych trudnych słowach. Zapraszamy do świata wierszyków logopedycznych i życzymy Ci dobrej zabawy!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 15.04.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19707 D (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją "Wyrazić siebie". Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.Anna PaluchZe Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płacz niemymi łzami / Joe Peters ; przekład Agata Kowalczyk. - Wydanie IV. - Warszawa : Amber, 2020. - 300, [3] strony ; 21 cm.
(Skrzywdzone : historie prawdziwe)
Na okładce: Ten chłopiec stracił mowę poddany niewyobrażalnej podłości i obojętności najbliższych.
Ten chłopiec stracił mowę poddany niewyobrażalnej podłości i obojętności najbliższych. ROZDZIERAJĄCA SERCE, PRZERAŻAJĄCA PRAWDZIWA HISTORIA. Chłopiec jest torturowany przez matkę, braci i otoczenie. A świat pozostaje niemy. Kiedy Joe był mały, tata chronił go przed okrucieństwem matki, która biła go, wyzywała, raz przytknęła mu gorące żelazko do ręki, raz chciała wyrzucić go przez okno.Kiedy Joe miał pięć lat, ukochany ojciec zginął w płomieniach na jego oczach. I Joe stracił mowę. Odtąd matka mogła już być bezkarna... Kazała mu spać na podłodze w pokoju sadystycznych braci, jeść pod stołem resztki z podłogi. Niebawem wtrąciła go do ciemnej, zimnej, cuchnącej piwnicy. Głodny, niemyty i codziennie bity przez matkę spędził tam trzy lata. Kiedy Joe miał siedem lat, pojawił się przyjaciel matki. Mężczyzna gwałcił chłopca na oczach matki. Chłopiec krwawił, cierpiał, ale nie mógł nie tylko mówić, ale nawet krzyczeć. Ale najgorsze miało dopiero nastąpić. Ta wstrząsająca historia niesie pomimo wszystko nadzieję: katowany, molestowany chłopiec znalazł siłę, by przezwyciężyć niemożliwą wręcz podłość i obojętność ludzi i odzyskał mowę. Teraz mówi w imieniu dzieci wykorzystywanych seksualnie, prowadząc własną fundację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Peters J. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zdarza się, że problemy rozwojowe dziecka są diagnozowane dość późno; ten fakt budzi często w rodzicach poczucie winy, że rozpoczęli wspieranie dziecka dość późno, nie badali dziecka, nie konsultowali się ze specjalistami. Problem wczesnej diagnozy często uwarunkowany jest brakiem wiedzy rodziców na temat prawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka, nierzadko wynika też z braku odpowiedniego przygotowania personelu szpitalnego lub ograniczonych zasobów kadrowych"."Poradnik jest kierowany do wszystkich osób, które chcą świadomie pomagać pacjentom, szukając źródeł problemów artykulacyjnych; chcą dobrze stymulować rozwój swojego dziecka, zaczynając od prawidłowego karmienia, a także dla tych, którzy nie boją się twierdzić, że diagnoza logopedyczna nie polega na jednorazowej wizycie pacjenta w gabinecie.Praktyczne porady mają zachęcić do pracy z terapeutycznym optymizmem. Dziękuję Recenzentom za cenne wskazówki i zawsze pozytywne nastawienie do problemów najmłodszych pacjentów. Moim dzieciom - Antosiowi i Amelce - które przyszły na świat trochę wcześniej i zainspirowały mnie do podjęcia tematyki ciąży wielopłodowej. Mojej przyjaciółce Małgosi (autorce kilku artykułów w tym tomie) za wsparcie w trudnych chwilach, wspólnie spędzonych dniach na studiach, kursach i szkoleniach, które pozostawiają nas w niedosycie wiedzy oraz Ani za zapał w promowaniu noszenia i przytulania jako najlepszej opieki logopedycznej (swoje doświadczenia także tu przedstawiła).Mamy nadzieję, że nasze doświadczenia przydadzą się tym Czytelnikom, do których ta publikacja jest skierowana".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-284.
Dla pracowników naukowych i studentów zainteresowanych komunikacją językową, jej uwarunkowaniami i zaburzeniami, a także zajmujących się problematyką autyzmu, pedagogów specjalnych, logopedów oraz rodziców i opiekunów dzieci z autyzmem.
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miś i szal : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się /Katarzyna Sadowska ; [ilustracje Beata Żukowska]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. - Teka (broszura: 8, [1] strona, skoroszyt 23, [1] strona, [3] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Miś i szal to kolejna (po W deszczu i w słońcu, Antosiu na zielonej łące oraz Piłkach) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mycie rąk : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się /Katarzyna Sadowska, Aleksandra Łojewska ; [ilustracje Dawid Żabiński]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. - Teka (broszura: 8, [1]strona, skoroszyt: 15 stron, [3] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Mycie rąk to kolejna (po W deszczu i w słońcu, Antosiu na zielonej łące, Piłkach oraz Misiu i szalu) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-130.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Julka - dziewczynka z biglem / Aneta Wojciechowska. - Brzezia Łąka : Wydawnictwo Poligraf, copyright 2018. - 81, [3] strony : fotgorafie ; 21 cm.
To zbiór kilkunastu historii: szczerych, osobistych, spontanicznych, które wydarzyły się naprawdę. To krótka opowieść o relacjach Julki - dziewczyny z mózgowym porażeniem dziecięcym - ze światem. Wesołych i smutnych. Prostych i pogmatwanych - jak życie Julki. I prezent dla niej na 18. urodziny!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej