Socjalizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(11)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(13)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Bandura Albert (1925- )
(2)
Bluszcz Grzegorz
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Hejmej Przemysław
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Miracki Bartek
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Radzicki Józef
(2)
Reddy Linda A
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tillmann Klaus-Jürgen (1944- )
(2)
Backman Fredrik (1981- )
(1)
Baley Stefan
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Barron Sean
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Bomba Jacek (1941- )
(1)
Borowska-Bogunia Małgorzata
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Burkacka Julia
(1)
Bębnik Bogusława
(1)
Cassel Vincent (1966- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dunne Harry P. (1942- )
(1)
Erikson Erik H. (1902-1994)
(1)
Erikson Erik Homburger (1902-1994)
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Hajduk Edward
(1)
Harpur John
(1)
Harris Judith Rich
(1)
Herbert Martin
(1)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kataryńczuk-|Mania Lidia
(1)
Kateb Réda (1977- )
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kron Friedrich W
(1)
Krzymińska Klaudia
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Lawlor Maria
(1)
Legutko Piotr (1960- )
(1)
Leksy Karina
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lizoń-Szłapowska Dorota
(1)
Lubiewska Katarzyna (1973- )
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mannix Darlene (1953- )
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mianowska Edyta (pedagogika)
(1)
Miczyńska-Kowalska Maria
(1)
Muyshondt Faye de
(1)
Nakache Olivier (1973- )
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Osik Danuta
(1)
Pelcowa Maria
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Polkowski Andrzej
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Rosenau Alicja (1966- )
(1)
Roter Adam
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sanier Antoine
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Seul Sylwia
(1)
Sikora Katarzyna (psycholog)
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Toledano Eric (1971- )
(1)
Trąbka Agnieszka (1979- )
(1)
Ulrich David N. (1919- )
(1)
Vincent Hélene (1943- )
(1)
Zawadzki Antoni
(1)
Zysk Veronica
(1)
Łukaszewski Bartosz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(5)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(56)
francuski
(1)
Odbiorca
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pracownicy świetlic
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy kolonijni
(1)
Przynależność kulturowa
Film francuski
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Socjalizacja
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Francja
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(4)
Monografia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Komedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Samo Sedno
Bibliogr. s. 197.
Umiejętności społeczne to m.in. pewność siebie, niezależność, wdzięczność, komunikatywność oraz sprawne korzystanie z internetu i nowych mediów.Ta rewolucyjna książka wspiera rozwój kompetencji społecznych twojego dziecka, dzięki którym będzie miało ono lepszy start w przyszłość!Im wcześniej dzieci zaczynają przyswajać umiejętności społeczne, tym lepiej radzą sobie w interakcjach z rówieśnikami i dorosłymi oraz efektywniej współpracują w grupie. Podaruj swojemu dziecku możliwość samodzielnego i odpowiedzialnego osiągnięcia sukcesu w szkole i w dorosłym życiu.Program 10 prostych lekcji:- daje dziecku narzędzia, dzięki którym ma ono szansę wyrosnąć na człowieka posiadającego poczucie sprawczości i dumy z tego, kim jest i co robi- stwarza możliwość przećwiczenia różnych zachowań w przestrzeni społecznej i w relacjach z innymi- pomaga opanować takie umiejętności jak: inicjowanie i podtrzymywanie kontaktów, radzenie sobie z porażką, okazywanie szacunku innym oraz prezentowanie swoich mocnych stron- podpowiada rodzicom, nauczycielom i pedagogom, jak przygotować dziecko na wyzwania współczesnego świata
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17574 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Nadzwyczajni [Film] / scenariusz i reżyseria Olivier Nakache, Éric Toledano. - Warszawa : Kino Świat, [2020]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
119 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/nadzwyczajni-nakache-olivier-toledano-eric,p1240555022,film-p
Zdjęcia Antoine Sanier ; muzyka Grandbrothers.
Vincent Cassel, Reda Kateb, Hélene Vincent [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2019 r.
DVD-9 ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu; 16:9, 2.39:1.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku francuskim, lektor i napisy w języku polskim.
Bruno (Vincent Cassel) i Malik (Reda Kateb) są najlepszymi kumplami. Na pierwszy rzut oka wszystko ich dzieli - temperament, zainteresowania, a nawet religia. Łączy natomiast gorąca przyjaźń oraz fakt, że od dwudziestu lat czynnie działają na rzecz autystycznych dzieci i młodzieży. W prowadzonych przez siebie ośrodkach szkolą młodych ludzi z trudnych dzielnic, aby ci fachowo zajmowali się przypadkami zakwalifikowanymi przez medycynę jako trudne i złożone. Nie wszystkim jednak metody Bruno i Malika są w smak. Kiedy Inspektorat Opieki Społecznej bierze pod lupę ich działalności i grozi zamknięciem ośrodków, przyjaciele rozpoczynają nierówną walkę z systemem. Wszystko dla dobra i zdrowia swoich niezwykłych podopiecznych. (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Nadzwyczajni-2019-823957)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Celem pracy jest ukazanie rzeczywistego obrazu rodzinnej socjalizacji dzieci niewidomych.
Wstęp * R.1 Uspołecznienie dzieci w młodszym wieku szkolnym i jego uwarunkowania * R.2 Warunki uspołeczniania dzieci niewidomych ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań środowiska rodzinnego * R.3 Metodologia badań * R.4 Zmienne pośredniczące a poziom uspołecznienia dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym * R.5 Struktura rodziny i jej status społeczno-ekonomiczny a poziom uspołecznienia uczniów niewidomych * R.6 Opieka nad dzieckiem niewidomym w rodzinie * R.7 Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji dziecka niewidomego * R.8 Stosunki emocjonalno-społeczne w rodzinach uczniów niewidomych - analiza wyników badań TSR * Zakończenie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6330, 8766 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 54-56. Indeksy.
Książka Jak kształtować umiejętności społeczne stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych dla dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń w zakresie nauczania umiejętności społecznych, terapii mowy i języka, psychologii zdrowia, a także pracy z grupą i z dziećmi, z których to doświadczeń wyłoniła się filozofia przyświecająca tej oraz innym książkom z tej serii, zakładająca, iż "dzieci mają wiele zadziwiających zdolności, które pozostają niewykorzystane z powodu naszej tendencji do przekazywania im życiowej wiedzy z perspektywy osoby dorosłej". Z pomocą tej książki autorka zachęca do stosowania gier i zabaw jako podstawy efektywnego nauczania dzieci wiedzy i umiejętności, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu.Przyglądając się zabawom dzieci możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Widzimy, jak każde dziecko nieco inaczej zachowuje się w grupie, inaczej w kontakcie indywidualnym i że ogólnie różne dzieci w bardzo odmienny sposób radzą sobie z konkretnymi sytuacjami społecznymi. Lektura ta pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi problemami społecznymi stykają się dzieci oraz proponuje konkretne narzędzia, umożliwiające uczenie się przez dzieci umiejętności społecznych.W pierwszej części książki czytelnik zostaje wprowadzony w tematykę, tzn. poznaje teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące kształtowania zdolności życia w społeczeństwie. Dowiemy się tutaj, czym są umiejętności społeczne i dlaczego warto wspierać ich rozwój przez łączenie wiedzy teoretycznej z aktywnym uczestnictwem i wprowadzaniem dzieci w sytuacje pełne interakcji. Część druga zawiera zbiór gier i zabaw, rozwijających umiejętności społeczne. Zajęcia są podzielone na dziewięć sekcji tematycznych, takich jak "Dostrajanie się do innych: skuteczne słuchanie i skuteczna obserwacja" czy "Ty i ja: badanie uczuć i rozwijanie empatii". Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi oraz umiejętną współpracę i komunikację z nimi. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, jak świadomość innych, komunikacja niewerbalna, rozumienie przeciwieństw, koncentracja czy samoświadomość.Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci i pogłębić swoją wiedzę na temat tego, jak kształtować umiejętności społeczne poprzez rozwijanie samoświadomości, samokontroli, umiejętności komunikacyjnych, zdolności słuchania, obserwacji, współpracy i negocjacji. Opisy gier są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, dotyczącymi stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 683, 8772 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-250. Indeks.
Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5-12 lat: zawierania przyjaźni, czekania na swoją kolej, proszenia o pomoc i oferowania pomocy, używania odpowiednich słów, kontrolowania swojego zachowania, wyrażania emocji.Ta książka to prawdziwa "skrzynka narzędziowa" nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci - od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowaną do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-250. Indeks.
Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5-12 lat: zawierania przyjaźni, czekania na swoją kolej, proszenia o pomoc i oferowania pomocy, używania odpowiednich słów, kontrolowania swojego zachowania, wyrażania emocji.Ta książka to prawdziwa "skrzynka narzędziowa" nauczyciela, pedagoga, wychowawcy. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci - od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji.Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowaną do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2329)
Bibliogr. s. 163-187.
Streszcz. ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecięce wyobrażenia w kontekście rówieśniczych relacji / Jolanta Sajdera. - Kraków : Wydaw. Naukowe AP, 2003. - 170, [1] s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 361)
Biliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51503 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6429 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-231.
Książka ta próbuje odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób wybrane elementy kontekstu społecznego wpływają na realizowanie przez dziecko nowych zadań. Inicjuje ją przegląd zagadnień związanych z charakterystyką dziecka w późnym dzieciństwie: jego emocjami, kształtującym się obrazem własnej osoby oraz typową aktywnością.Analizie poddano rolę dorosłych i ich formy aktywności kierującej losem dziecka, z uwzględnieniem wspomagania rozwoju. Wyszczególniono i scharakteryzowano epizody wzajemnego zaangażowania, sprzężenie zwrotne, mobilizację do działania, krytykę i wsparcie. Specyficzne doświadczenie wspierające rozwój dziecka oferuje rodzina. Innych możliwości dostarcza nauczyciel, który dla dzieckajest przedstawicielem szkoły. Zwrócono uwagę na sposób spostrzegania i poznawania dziecka przez nauczyciela oraz sposoby wchodzenia z nim w interakcję.Dzięki temu dokonano przeglądu zjawisk charakteryzujących dziecko i jego społeczny kontekst.W książce skoncentrowano się również na okresie późnego dzieciństwa, kiedy dziecko staje przed nowymi zadaniami rozwojowymi. Po trzech latach edukacji w szkole podstawowej (nauczanie zintegrowane - wczesnoszkolne) zostaje poddane nowym wymaganiom i płynące stąd doświadczenia mogą stać się dla dziecka podłożem do dalszego rozwoju. W nowej sytuacji wybiera dla siebie indywidualny sposób reagowania, a zadanie staje się szansą rozwoju, w którym dorosły może być mediatorem.Ponieważ monografia pokazuje zmiany w zakresie funkcjonowania ucznia w szkole, przechodzącego od nauczania zintegrowanego do blokowego, jest adresowana do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych oraz studentów tych kierunków. Wnioski z pracy mogą być pomocne w rozwiązywaniu niektórych praktycznych zagadnień, z którymi wymienione osoby spotykają się na co dzień w pracy w szkole podstawowej.
* Specyficzne cechy rozwojowe dziecka w późnym dzieciństwie * 1.1. Emocje * 1.2. Obraz siebie * 1.3. Aktywność a procesy poznawcze * Rozdział 2 * Kontekst społeczny a rozwój dziecka * 2.1. Dorosły wspomagający rozwój * 2.1.1. Epizody wspólnego zaangażowania * 2.1.2. Sprzężenie zwrotne * 2.1.2.1. Mobilizacja * 2.1.2.2. Krytyka * 2.1.3. Wsparcie * 2.1.4. Podsumowanie * 2.2. Kontakty w rodzinie a rozwój ucznia * 2.3. Kontakty z nauczycielem a rozwój ucznia * 2.3.1. Poznawanie ucznia * 2.3.2. Interakcja z uczniem * 2.3.3. Podsumowanie * 2.4. Kontakty w grupie rówieśniczej a rozwój ucznia * 2.4.1. Podsumowanie * Rozdział 3 * Nowe zadania w późnym dzieciństwie * 3.1. Dziecko wobec nowych zadań * 3.2. Zmiana w obrazie siebie i świata * 3.3. Zadanie zwiastunem nowej jakości rozwojowej * 3.4. Podsumowanie * Rozdział 4 * Kontekst społeczny a rola ucznia. Wprowadzenie do badań * 4.1. Problem i hipotezy * 4.1.1. Problem * 4.1.2. Hipotezy * 4.2. Metoda * 4.2.1. Zmienne i ich operacjonalizacja * 4.2.1.1. Pomiar zmiennej zależnej * 4.2.1.2. Pomiar zmiennych niezależnych * 4.2.1.3. Charakterystyka przygotowanych narzędzi * 4.2.2. Dobór osób badanych * 4.2.3. Plan i przebieg badania * 4.2.4. Model analizy statystycznej danych * Rozdział 5 * Kontekst społeczny i cechy podmiotowe dziecka a rola ucznia * Wyniki * 5.1. Hipoteza główna: modyfikacje kontekstu i zachowań ucznia * 5.1.1. Analiza przyczyn * 5.2. Udział inteligencji i lęku w pełnieniu roli ucznia * 5.2.1. Udział inteligencji i lęku dziecka w kształtowaniu obrazu siebie * 5.2.2. Udział inteligencji i lęku w ekspresji emocji w szkole * 5.2.3. Udział inteligencji i lęku w powstaniu obrazu szkoły * 5.2.4. Udział inteligencji i lęku w poszukiwaniu wsparcia * 5.2.5. Udział inteligencji i lęku w podejmowanych formach aktywności ucznia * 5.2.6. Udział inteligencji i lęku w pełnieniu roli ucznia - podsumowanie * 5.3. Udział kontekstu rodzinnego w pełnieniu roli ucznia * 5.3.1. Postawa rodziców wobec dziecka * 5.3.1.1. Związek postawy rodziców z kształtowaniem obrazu siebie . * 5.3.1.2. Związek postawy rodziców z ekspresją emocji w szkole * 5.3.1.3. Związek postawy rodziców z powstawaniem obrazu szkoły * 5.3.1.4. Związek postawy rodziców z poszukiwaniem wsparcia * 5.3.1.5. Związek postawy rodziców z aktywnością dziecka * 5.3.1.6. Postawy rodziców a rola ucznia - podsumowanie * 5.3.2. Reakcje rodziców na trudności dziecka * 5.3.2.1. Związek reakcji rodziców z kształtowaniem przez dziecko obrazu siebie * 5.3.2.2. Związek reakcji rodziców z ekspresją emocji dziecka w szkole * 5.3.2.3. Związek reakcji rodziców z powstawaniem u dziecka obrazu szkoły * 5.3.2.4. Związek reakcji rodziców z poszukiwaniem wsparcia przez dziecko * 5.3.2.5. Związek między reakcjami rodziców a aktywnością dziecka * 5.3.2.6. Reakcje rodziców na trudności dziecka - podsumowanie * 5.4. Udział kontekstu szkolnego w pełnieniu roli ucznia * 5.4.1. Spostrzeganie ucznia w interakcji * 5.4.1.1. Związek spostrzegania nauczyciela z obrazem siebie ucznia * 5.4.1.2. Związek spostrzegania nauczyciela z ekspresją emocji * 5.4.1.3. Związek spostrzegania ucznia z obrazem szkoły * 5.4.1.4. Związek spostrzegania nauczyciela z poszukiwaniem wsparcia * 5.4.1.5. Związek spostrzegania nauczyciela z aktywnością ucznia * 5.4.1.6. Spostrzeganie nauczyciela a pełnienie roli ucznia - podsumowanie * 5.4.2. Zachowania nauczyciela w trakcie lekcji * 5.4.2.1. Związek zachowania nauczyciela z obrazem siebie ucznia * 5.4.2.2. Związek zachowania nauczyciela z ekspresją emocji ucznia * 5.4.2.3. Związek zachowania nauczyciela z tworzeniem przez ucznia obrazu szkoły * 5.4.2.4. Związek zachowania nauczyciela z poszukiwaniem przez ucznia wsparcia * 5.4.2.5. Związek zachowania nauczyciela z aktywnością ucznia * 5.4.2.6. Związek zachowania nauczyciela z pełnieniem przez dziecko roli ucznia - podsumowanie * Rozdział 6 * Interpretacja wyników * 6.1. Zmienne kształtujące obraz siebie * 6.2. Zmienne kształtujące ekspresję emocjonalną * 6.3. Zmienne kształtujące reakcję i działania w szkole * 6.4. Zmienne wpływające na poszukiwanie wsparcia * 6.5. Zmienne wpływające na aktywność dziecka * 6.6. Wnioski końcowe * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel i schematów * Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 991, 992 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie umiejętności społecznych / Daria Sędłak ; [ilustracje Julia Burkacka-Mielcarz]. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. - 40 stron, [5] kart tablic, 1 karta złożona : ilustracje, 29 cm.
Trampolina+ to kolekcja zeszytów ćwiczeń, książek i pomocy edukacyjnych, wspomagająca wszechstronny rozwój przedszkolaków.
Trampolina+ Wspomaganie umiejętności społecznych jest zbiorem ćwiczeń dla dzieci, zawiera także wskazówki dla nauczyciela pracującego z grupą: pomysły na dodatkowe pomoce i sposoby ich wykorzystania podczas codziennej pracy. Umiejętności społeczne kształtowane dzięki pracy publikacją: witanie się, patrzenie na drugą osobę, słuchanie innych, rozmawianie, odmawianie, dołączanie do zabawy, czekanie na swoją kolej, proszenie o pomoc, oferowanie pomocy, radzenie sobie z porażką, rozumienie stanów emocjonalnych innych ludzi, rozwiązywanie problemów, radzenie sobie ze złością, autoprezentacja, dzielenie się, mówienie prawdy, decydowanie o tym, czy dane zachowanie jest słuszne.Książka może stanowić pomoc dla dzieci autystycznych (wysoko funkcjonujących), dzieci z Zespołem Aspergera, nieśmiałych czy zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42246 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-277. Indeks.
Agnieszka Trąbka - socjolożka, psycholożka i tłumaczka. W 2013 roku obroniła doktorat w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, obecnie pracuje na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II. Prowadziła badania w Polsce, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych w ramach stypendium na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Jej zainteresowania naukowe obejmują socjologię i antropologię mobilności, migracje oraz przemiany tożsamościowe we współczesnym świecie. Jak przeżywają migrację osoby, które w dzieciństwie zmieniały kraj zamieszkania w związku z pracą rodziców (tzw. Third Culture Kids)? Przed jakimi wyzwaniami stają młodzi migranci? Jak sobie z nimi radzą? Dlaczego wyjazd dla jednych jest przygodą życia, a dla innych traumą? Na podstawie wywiadów biograficznych Agnieszka Trąbka analizuje przebieg adaptacji, proces budowania tożsamości oraz wpływ doświadczenia migracji na wybory życiowe w dorosłości. Agnieszka Trąbka w swojej pracy dociera do jądra i istoty przeobrażeń współczesności, wiążących się z intensyfikacją migracji na ogromną skalę. (...) Uderza jednak nie tylko oryginalność tematu, zasadniczo niepodejmowanego na gruncie polskim, lecz także fascynujący sposób pisania Autorki. Czytanie tej pracy to nie tylko odkrywanie socjologiczno-antropologicznej istoty Third Culture Kids, ich tożsamości, ale również doświadczanie swoistej przygody międzykulturowej, poprzez biograficzne odsłanianie drogi życia uczestników i uczestniczek badania. Z recenzji prof. Krystyny Slany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Współczesnej Psychoterapii)
Bibliogr. s. 206-[207].
Na styku dwóch światów * Napięcie pomiędzy jednostką a rodziną * Desygnacja * Przenoszenie wzorców z domu do pracy * Wpływ wzorców rodzinnych na systemy pracy * Wpływ organizacji firmy na rodzinę * Zakręty na drodze do kariery * Źródła napięcia towarzyszącego wykonywaniu pracy * Uprawnienie: klucz do rozwoju kariery * Strategie terapeutyczne * Nasza poczciwa Kay * Podejście zespołowe * Wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17325 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej