Sawicka-Chrapkowicz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(57)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(74)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(8)
W72 (Suwalska 11)
(7)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(5)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pedagodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
9-13 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(7)
Samoakceptacja
(6)
Dzieci
(5)
Mózg
(5)
Nastolatki
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Mindfulness
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Gniew
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Neuropsychologia
(3)
Samopoznanie
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zachowanie
(3)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Lęk
(2)
Młodzież
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Psychoterapia
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwód
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szczęście
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Trauma
(2)
Wrażliwość
(2)
Współczucie
(2)
Zmysły
(2)
ACT
(1)
AIDS
(1)
Agresywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cierpienie
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Farmakoterapia
(1)
HIV
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Leczenie
(1)
Małżeństwo
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Mentalizacja
(1)
Miłość
(1)
Nerwice
(1)
Neurobiologia
(1)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Przestępcy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samokrytycyzm
(1)
Samoświadomość
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stosunki intepersonalne
(1)
Stres
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tolerancja dystresu
(1)
Trzecia fala CBT
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Temat: miejsce
Toronto (Kanada)
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Powieść
(6)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Kryminał
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Rozwój osobisty
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Detektyw Murdoch / Maureen Jennings ; [1])
Śmierć w śnieżnym Toronto. Detektyw Murdoch rozpoczyna śledztwo. Zimą 1895 roku na opuszczonej uliczce znaleziono martwe ciało młodej służącej. Detektyw William Murdoch wkrótce odkrywa, że wiele osób znających dziewczynę ma coś do ukrycia. Ostatnia noc jej życia to pierwsza z serii siedmiu książek o kanadyjskim detektywie, ukazujących wiernie realia Toronto z końca XIX wieku. Obdarzony dużą wiedzą i intuicją detektyw Murdoch jest niezwykle oddany swej pracy i wykorzystuje w niej najnowsze zdobycze kryminalistyki. Ten nieśmiały, samotny i doświadczony przez los miłośnik jazdy na rowerze musi się wykazywać stanowczością i odwagą, kiedy śledztwa prowadzą go w najmroczniejsze zakamarki ludzkich dusz, skrytych pod pozorem konwenansów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Detektyw Murdoch / Maureen Jennings ; [2])
Przed detektywem Murdochem kolejne śledztwo. Latem 1895 roku w zapuszczonym mieszkaniu znaleziono zwłoki Dolly Merishaw. Początkowo Wiliam Murdoch podejrzewa nieszczęśliwy wypadek. Jednak nowy koroner, piękna Julia Ogden, dowodzi, że kobieta została zamordowana. Murdoch odkrywa, że stara Dolly była akuszerką i dyskretnie pomagała wielu kobietom pozbyć się ich kłopotu. Co wiedziała Dolly i komu mogło zależeć na jej śmierci? Pod gwiazdami Smoka to druga z serii siedmiu książek o kanadyjskim detektywie, ukazujących wiernie realia Toronto z końca XIX wieku. Obdarzony dużą wiedzą i intuicją detektyw Murdoch jest niezwykle oddany swej pracy i wykorzystuje w niej najnowsze zdobycze kryminalistyki. Ten nieśmiały, samotny i doświadczony przez los miłośnik jazdy na rowerze musi się wykazywać stanowczością i odwagą, kiedy śledztwa prowadzą go w najmroczniejsze zakamarki ludzkich dusz, skrytych pod pozorem konwenansów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 kan. (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: program treningowy dla nastolatków.
Bibliografia na stronach [161]-163.
Być może uważasz, że niektórzy ludzie po prostu rodzą się spokojni, podczas gdy pozostali są skazani na zmaganie się z lękiem przez całe życie. Może sądzisz, że nie jesteś w stanie przezwyciężyć zamartwiania się, niepewności siebie czy samokrytyki. Na szczęście dla ciebie to nieprawda! Dzięki specjalnym ćwiczeniom umysłowym możesz zwiększyć opanowanie, osiągnąć spokój i wzmocnić wiarę w siebie. Niniejsza książka jest czymś więcej niż zwykłym poradnikiem - to kompleksowy plan treningowy dla twojego mózgu, siłownia dla twojego umysłu. Pozwoli ci przeprogramować mózg tak, by odczuwać większy spokój, przestać wciąż się zamartwiać i rzadziej działać w trybie lęku. Autorki książki opracowały niezwykle przyjazny i przystępny program, który wytrenuje twój umysł i wzmocni nowe połączenia nerwowe w twoim mózgu. Obejmuje on dziesięć podstawowych umiejętności potrzebnych do przeprogramowania mózgu, tak aby: przezwyciężyć lęk ; przestać krytykować siebie ; być tu i teraz ; uwolnić się od bólu emocjonalnego ; zwiększyć odporność psychiczną ; zmieniać perspektywę ; ostudzić silne emocje ; przestać odkładać działanie na później ; być człowiekiem pewnym siebie ; utrzymać wypracowane rezultaty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tyt. oryg.: The out-of -sync child : recognizing and coping with sensory processing disorder.
Bibliogr. s. 265-272.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
CZĘŚĆ PIERWSZA: Rozpoznanie * 1.Czy u twojego dziecka występuje zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Czwórka nie-zgranych dzieci w domu i w przeszkolił * Zaburzenie przetwarzania sensorycznego: krótka definicja * Najczęstsze objawy * Czym nie jest SPD: podobne symptomy * Problemy powiązane z SPD * Możliwe przyczyny * U kogo występuje dysfunkcja integracji sensorycznej? * Nasze problemy z przetwarzaniem sensorycznym * Przykładowy kwestionariusz historii sensoryczno-motorycznej * Nadzieja jest tuż, tuż * 2.Co może pójść nie tak? * Zmysły * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Typowy rozwój przetwarzania sensorycznego u niemowląt i dzieci * Więc czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Sześć istotnych zastrzeżeń * Typowe a zaburzone przetwarzanie sensoryczne * 3.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * ze zmysłem dotyku * Troje przedszkolaków w trakcie zajęć w kręgu * Płynnie funkcjonujący układ dotykowy * Nie-zgrany zmysł dotyku * W jaki sposób układ dotykowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji dotykowej * 4.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * z układem przedsionkowym * Dwóch pierwszaków w wesołym miasteczku * Płynnie funkcjonujący układ przedsionkowy * Nie-zgrany układ przedsionkowy * W jaki sposób układ przedsionkowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji przedsionkowej * 5.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem z układem proprioceptywnym * Pewien dziewięciolatek na pływalni * Płynnie funkcjonujący układ proprioceptywny * Nie-zgrany układ proprioceptywny * W jaki sposób układ proprioceptywny wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji proprioceptywnej * 6.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem wzroku * Dwie gimnazjalistki w szkole * Płynnie funkcjonujący zmysł wzroku * Nie-zgrany zmysł wzroku * Charakterystyka dysfunkcji wzrokowej * 7.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem słuchu * Trzecioklasistka na lekcji muzyki * Płynnie funkcjonujący zmysł słuchu * Nie-zgrany zmysł słuchu * Charakterystyka dysfunkcji słuchowej * CZĘŚĆ DRUGA: Terapia * 8.Diagnoza i leczenie * Poszukiwanie odpowiedzi przez rodzica * Kiedy twojemu dziecku potrzebna jest profesjonalna pomoc * Dokumentowanie zachowania dziecka * Diagnozowanie problemu * Różne terapie, różne podejścia * Spotkanie terapeuty z dzieckiem * Prowadzenie notatek * 9.Twoje dziecko w domu * Olśnienie rodzica * Zbilansowana dieta sensoryczna * Pobudzanie przetwarzania sensorycznego w domu * 10.Twoje dziecko w przedszkolu i szkole * Ile potrafi zdziałać komunikacja! * Gdybyż tylko szkoła bardziej przypominała dom * Komu powiedzieć? * Dopasowanie szkoły i dziecka * Wspieranie sukcesu twojego dziecka w szkole * 11.Radzenie sobie z emocjami dziecka * Typowy okropny poranek * Porady ekspertów * Co robić, a czego nie robić * 12.Zobacz swoje dziecko w innym świetle * Rodzicielskie olśnienie * Oświecenie * Słowa otuchy innych rodziców * Dodatek A: Maszyna przetwarzania sensorycznego * Dodatek B: Cztery poziomy integracji sensoryczne) według dr Ayres * Słowniczek * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uzdrawianie związku / Judy Kuriansky ; przeł. [z ang.] Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Poznań : "Rebis", 2001. - XXIX, [1], 378, [1] s. : il., wykr. ; 24 cm.
(Dla Żółtodziobów czyli Wszystko, co Powinieneś Wiedzieć o...)
Tyt. oryg.: The complete idiot`s guide to a healthy relationship.
Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor bestsellera Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić? ratuje nas ponownie! Tym razem poradnikiem dla rodziców nastolatków, w którym wyjaśnia, jak skutecznie wprowadzić dyscyplinę, wspomóc właściwy rozwój nastoletniego dziecka oraz zbudować z nim trwałą i zdrową relację. Wychowanie nastolatka stanowi obecnie nie lada wyzwanie. To prawda, że nastolatki zawsze wykazywały skłonność do buntu i nieustannego testowania granic, ale w dzisiejszym świecie, w którym rządzą Facebook, Twitter, Instagram i inne media, a młodzi ludzie mierzą się z ogromnymi oczekiwaniami i silną presją, wychowanie dziecka na mądrego, szanującego siebie i innych, dobrze przystosowanego do życia, dojrzałego człowieka jest zdecydowanie trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście Robert J. MacKenzie pokazuje, że dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom wykraczającym poza ramy tradycyjnego wychowania możemy znacznie lepiej wykorzystać swoje chęci i energię do budowania zdrowszej i bardziej satysfakcjonującej relacji z nastoletnim dzieckiem. Opierając się na licznych przykładach, autor tłumaczy, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie temperamentu i stylu uczenia się młodego człowieka oraz dopasowanie do nich zasad wyznaczania granic. Pokazuje, jak raz na zawsze wyeliminować wyczerpujące i nieskuteczne metody (m.in. powtarzanie, przypominanie, debatowanie, grożenie, szantażowanie, karanie), jak za pomocą słów i zachowania przekazywać jasne i zrozumiałe komunikaty oraz jak radzić sobie z kolejnymi - naturalnymi dla tego okresu życia - falami oporu. Zdrowe granice nie tylko pomogą dziecku pokonać wyzwania wieku nastoletniego, ale również ułatwią mu bezpieczne przejście w dorosłość.
Wstęp * Rozdział 1. Kim jest nastolatek o trudnym charakterze? * Rozdział 2. Zrozumieć adolescencję * Rozdział 3. Ewolucja roli rodziców * Rozdział 4. Dlaczego nastolatki potrzebują granic? * Rozdział 5. Testowanie granic: w jaki sposób nastolatki prowadzą badania? * Rozdział 6. Wyznaczanie granic: w jaki sposób rodzice uczą zasad? * Rozdział 7. Czy wyznaczone przez was granice są stałe czy ruchome? * Rozdział 8. Jak się jasno wyrażać? * Rozdział 9. Powstrzymywanie prób siły przed ich rozpoczęciem * Rozdział 10. Wspieranie zasad za pomocą naturalnych i logicznych konsekwencji * Rozdział 11. Radzenie sobie z oporem * Rozdział 12. Cierpliwość: lek na gniew * Rozdział 13. Swobody i przywileje: jak nastolatki stwierdzają własną gotowość * Rozdział 14. Badanie gotowości: jak rodzice określają gotowość swoich dzieci? * Rozdział 15. Kredyt zaufania * Rozdział 16. Jak odzyskać utracone zaufanie * Rozdział 17. Kiedy potrzebna jest pomoc specjalisty? * Dodatek. Pierwsze kroki z nowym zestawem narzędzi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-272.
Autor bestsellera Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić? ratuje nas ponownie! Tym razem poradnikiem dla rodziców nastolatków, w którym wyjaśnia, jak skutecznie wprowadzić dyscyplinę, wspomóc właściwy rozwój nastoletniego dziecka oraz zbudować z nim trwałą i zdrową relację. Wychowanie nastolatka stanowi obecnie nie lada wyzwanie. To prawda, że nastolatki zawsze wykazywały skłonność do buntu i nieustannego testowania granic, ale w dzisiejszym świecie, w którym rządzą Facebook, Twitter, Instagram i inne media, a młodzi ludzie mierzą się z ogromnymi oczekiwaniami i silną presją, wychowanie dziecka na mądrego, szanującego siebie i innych, dobrze przystosowanego do życia, dojrzałego człowieka jest zdecydowanie trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście Robert J. MacKenzie pokazuje, że dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom wykraczającym poza ramy tradycyjnego wychowania możemy znacznie lepiej wykorzystać swoje chęci i energię do budowania zdrowszej i bardziej satysfakcjonującej relacji z nastoletnim dzieckiem. Opierając się na licznych przykładach, autor tłumaczy, że kluczem do sukcesu jest zrozumienie temperamentu i stylu uczenia się młodego człowieka oraz dopasowanie do nich zasad wyznaczania granic. Pokazuje, jak raz na zawsze wyeliminować wyczerpujące i nieskuteczne metody (m.in. powtarzanie, przypominanie, debatowanie, grożenie, szantażowanie, karanie), jak za pomocą słów i zachowania przekazywać jasne i zrozumiałe komunikaty oraz jak radzić sobie z kolejnymi - naturalnymi dla tego okresu życia - falami oporu. Zdrowe granice nie tylko pomogą dziecku pokonać wyzwania wieku nastoletniego, ale również ułatwią mu bezpieczne przejście w dorosłość.
Wstęp * Rozdział 1. Kim jest nastolatek o trudnym charakterze? * Rozdział 2. Zrozumieć adolescencję * Rozdział 3. Ewolucja roli rodziców * Rozdział 4. Dlaczego nastolatki potrzebują granic? * Rozdział 5. Testowanie granic: w jaki sposób nastolatki prowadzą badania? * Rozdział 6. Wyznaczanie granic: w jaki sposób rodzice uczą zasad? * Rozdział 7. Czy wyznaczone przez was granice są stałe czy ruchome? * Rozdział 8. Jak się jasno wyrażać? * Rozdział 9. Powstrzymywanie prób siły przed ich rozpoczęciem * Rozdział 10. Wspieranie zasad za pomocą naturalnych i logicznych konsekwencji * Rozdział 11. Radzenie sobie z oporem * Rozdział 12. Cierpliwość: lek na gniew * Rozdział 13. Swobody i przywileje: jak nastolatki stwierdzają własną gotowość * Rozdział 14. Badanie gotowości: jak rodzice określają gotowość swoich dzieci? * Rozdział 15. Kredyt zaufania * Rozdział 16. Jak odzyskać utracone zaufanie * Rozdział 17. Kiedy potrzebna jest pomoc specjalisty? * Dodatek 1. Pierwsze kroki z nowym zestawem narzędzi * Dodatek 2. Literatura zalecana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The ACT workbook for depression and shame: overcome thoughts of defectiveness and increase well-being using acceptance and commitment therapy.
Bibliografia na stronach 195-196.
Autorzy - odwołując się do zasad terapii schematów oraz terapii akceptacji i zaangażowania - proponują sprawdzone metody leczenia ran z dzieciństwa, przeformułowania własnej historii i zwrócenia się ku własnym wartościom i celom. Pomogą ci odkryć, co ma dla ciebie największe znaczenie, i to będzie cię motywować do zmiany. Nauczysz się uwalniać z pułapek myślowych, które sprawiają, że przytłacza cię przygnębienie, poczucie beznadziei i zablokowania. Poznasz sposoby rozwijania elastyczności psychologicznej oraz uwalniania się od ograniczających cię przekonań i niezdrowych stylów radzenia sobie. Spojrzysz na siebie z życzliwością i współczuciem, co stanowi doskonałe antidotum na nadmierny samokrytycyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 360-383. Indeksy.
Autorka, reprezentantka podejścia psychodynamicznego, pisze o wielu sprawach związanych z prowadzeniem terapii, wskazując te, które bez względu na to, jakie się wyznaje teorie, są najistotniejsze: nawiązanie empatycznej relacji z klientem, zrozumienie mechanizmów procesu terapeutycznego, w tym oporu czy przeniesienia, ustalenie przymierza terapeutycznego oraz wyznaczenia granic. Nancy McWilliams pokazuje nie tylko, jak pracować z klientem, ale też jak współpracować z superwizorem i chronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z tym zawodem.Fascynująca i przystępna pozycja, którą chętnie powitają zarówno początkujący terapeuci psychoanalityczni, jak i doświadczeni terapeuci reprezentujący wiele różnych orientacji. Idealna jako podręcznik w ramach kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 692-741. Indeksy.
"Gordon B. Moskowitz jest jednym z najwybitniejszych i cenionych badaczy poznania społecznego. Niniejsza książka zaś jest najświeższym opracowaniem problematyki poznania w literaturze światowej. [.] To rozległe, precyzyjne i bardzo kompetentne omówienie jest napisane językiem bardzo przejrzystym i żywym, często odwołującym się do różnych przykładów z życia. Podręcznik ten posiada przy tym wybitne walory dydaktyczne".Z recenzji prof. Bogdana Wojciszke"Nurt poznania społecznego po początkowym okresie rozproszenia wysiłków badawczych wszedł w fazę dojrzałą. Książka Moskowitza jest dobrym obrazem owej dojrzałości. Jej centralnym przedmiotem jest proces nabywania, przechowywania i wykorzystywania wiedzy społecznej. [.] Autor pozwala na poznanie nowych trendów w zakresie omawianej dziedziny, a co więcej - rzuca na nią nowe spojrzenie".Z recenzji prof. Tomasza Maruszewskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 79,00 zł
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The mindful self-compassion workbook : a proven way to accept yourself, build inner strenght, and thrive.
Na okładce: Ośmiotygodniowy trening uważnego samowspółczucia.
Bibliografia na stronach 221-228.
Wyobraź sobie, że masz obok siebie swojego najlepszego przyjaciela. Przyjaciela, który przechodzi trudne chwile, zrobił coś, czego żałuje, stoi w obliczu poważnego wyzwania albo boryka się z jakimiś problemami. Okazujesz mu wyrozumiałość, troskę, współczucie i życzliwość. Starasz się być jego sprzymierzeńcem. Nie krytykujesz, nie oceniasz, jesteś blisko. A teraz wyobraź sobie, że to Ty jesteś swoim najlepszym przyjacielem.Na tym właśnie polegasamowspółczucie - to praktyka, dzięki której uczymy się być dobrymi przyjaciółmi dla nas samychw chwilach, gdy tego najbardziej potrzebujemy: gdy czujemy się zagubieni, nieudolni, niedoskonali, bezradni. Dzięki temu potrafimy spojrzeć na samych siebie z akceptacją i życzliwością oraz uznać własną niedoskonałość za coś normalnego. Praktykowanie samowspółczucia zwiększa poczucia własnej wartości i pomaga zwalczyć wewnętrznego krytyka. To podejście stanowi także niezawodne źródło wsparcia nawet wtedy, gdy nasz świat się rozpada: buduje odporność psychiczną, zmniejsza lęk i przygnębienie.Liczne badania nad samowspółczuciem pokazały, jak bardzo jest ono korzystne dla naszego dobrostanu. Ten oparty na nauce zeszyt ćwiczeń pokazuje, krok po kroku, jak uwolnić się od surowych osądów i niemożliwych do spełnienia standardów w celu pielęgnowania dobrego samopoczucia emocjonalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś kimś więcej, niż myślisz : dla nastolatków / Lisa M. Schab ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 192 strony : ilustracje ; 25 cm.
Tytuł oryginału: The self-esteem workbook for teens: activities to help you build confidence and achieve your goals.
Na okładce: 80 ćwiczeń budujących poczucie własnej wartości.
Na okładce: Zaakceptuj to, kim jesteś ; Zbuduj poczucie własnej wartości ; Odkryj swoje pasje i przekonania ; Przestań porównywać się z innymi ; Osiągnij to, czego pragniesz ; Zostaw niepewność za sobą.
U dołu okładki: Przegoń chmury samokrytyki i odkryj swoją wrodzoną wartość.
Każdy człowiek, bez wyjątku, przychodzi na ten świat, mając wartość i znaczenie. Absolutnie każdy. Również ty. Zdrowa samoocena oznacza, że masz silne poczucie własnej wartości. Rozumiesz i akceptujesz swoje słabości, a także doceniasz swoje mocne strony i cieszysz się nimi. Mając zdrową samoocenę, uznajesz wrodzoną wartość każdego człowieka - w tym również siebie. Wielu z nas nadmiernie koncentruje się na swoich niedoskonałościach. To błąd! Ważne jest zrozumienie, że wszyscy jesteśmy wartościowi. Każdy z nas ma wspaniałe, wyjątkowe cechy - po prostu ich nie dostrzegamy i nie cenimy, ponieważ skupiamy się na tym, czego w sobie nie lubimy. Wyolbrzymiamy swoje wady i niedoskonałości, a bagatelizujemy zalety i osiągnięcia. To rzutuje na nasze ogólne nastawienie - wobec relacji z ludźmi, własnych dokonań, własnych działań - niczym chmura, która nieustannie rzuca na nas swój cień. Jak zmienić takie nastawienie - jak przegonić chmury samokrytyki i odkryć własną wartość? Jest to szczególnie istotne w okresie dorastania, kiedy samoocena spada. Nastolatki często zmagają się z niepokojem, niewiarą w siebie, samokrytyką, stresem, nadmiernym zamartwianiem i innymi przytłaczającymi emocjami. Do tego dochodzą presja ze strony rówieśników, obawa przed oceną innych czy trudności w szkole. Wszystko to składa się na trudną do zniesienia mieszankę emocji i znacząco obniża samoocenę, wpływając na każdą sferę życia. Niniejszy poradnik, napisany lekkim i bezpośrednim językiem, jest naszpikowany ćwiczeniami, przykładami i wskazówkami. Pomoże ci odkryć twoją wrodzoną wartość, wzmocnić poczucie własnej wartości i uwierzyć w siebie. W rezultacie będziesz podejmować racjonalne decyzje, zbudujesz zdrową samoocenę, nauczysz się akceptować swoje słabości oraz doceniać mocne strony. Zrozumiesz, że jesteś wyjątkową i wartościową osobą dokładnie taki, jaki jesteś.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia stronach [137]-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są "wystarczająco dobre", są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Jak widzą życie dzieci, które uważają, że są bezwartościowe * Rozdział 2. Zrozumieć dziecięce poczucie bezwartościowości * Rozdział 3. Co mówić dziecku, które uważa, że jest bezwartościowe,i jak z nim postępować * Rozdział 4. Jak pomóc dziecku rozmawiać o negatywnych uczuciach do samego siebie i je przepracować - ćwiczenia * Rozdział 5. Czy dzieci z niską samooceną mogą odnieść korzyści z pracy z psychologiem lub terapeutą * Literatura zalecana * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Gniew i agresja, depresja, lęk, separacja lub rozwód, przewlekła choroba, przemoc, uzależnienie.
Bibliografia strony 313-333.
Jeśli Mama jest rozchwiana, świat jest rozchwiany. Jeśli Mama nie jest szczęśliwa, nikt nie jest szczęśliwy. Jeśli Tata budzi strach, świat budzi strach.Jeśli Mama jest zdezorganizowana - czuję, że świat wariujeWszystkie dzieci potrzebują regulacji emocjonalnej ze strony rodziców. Zwłaszcza w przypadku silnych emocji, takich, jak wściekłość, frustracja, stres czy lęk. Rolą rodzica jest to, by wysłuchać dziecko, pomóc mu zrozumieć oraz opanować własne uczucia. Co jednak, jeśli tej równowagi emocjonalnej brakuje samym rodzicom? Jeśli to oni nie radzą sobie z własnymi uczuciami?Rodzice zaabsorbowani własnymi sprawami nie są w stanie skutecznie zająć się potrzebami relacyjnymi i emocjonalnymi swojego dziecka. Nie chodzi tu o przejściowe trudności, które mają miejsce w każdej rodzinie. Problematyczna jest sytuacja, kiedy dzieje się to przez większość czasu, a zachowania rodzica przerażają, zawstydzają lub poniżają dziecko, burzą jego poczucie bezpieczeństwa, wprowadzają chaos, niszczą poczucie własnej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19741 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 13.02.2021)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 241-256. Indeks.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i - co najważniejsze - empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów.Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20581 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 560-569. Indeks.
Książka prezentuje stosunkowo nową metodę psychoterapeutyczną, która zyskała już szerokie grono zwolenników. Autorzy, kontynuujący myśl Habiba Davanloo, przedstawiają założenia ISTDP w sposób klarowny i precyzyjny. Poprzez sugestywne opisy interakcji pomiędzy terapeutą a pacjentem wskazują, jak stosować tę metodę, by spełniała warunki krótkoterminowej, efektywnej oraz bezpiecznej psychoterapii dla pacjentów. To cenne źródło wiedzy dla terapeutów i studentów, jak również wszystkich zainteresowanych rozwojem współczesnej psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19609 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.07.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej