Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(67)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(32)
WP130 (św. Wincentego 85)
(36)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Lasota Agnieszka
(3)
Majewicz Piotr
(3)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(3)
Rogoż Michał
(3)
Skórka Stanisław
(3)
Adamek Irena
(2)
Budrewicz Zofia (1951- )
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Korendo Marta
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(2)
Plutecka Katarzyna
(2)
Potyrała Katarzyna
(2)
Sienko Maria (literaturoznawca)
(2)
Tomczyk Łukasz
(2)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(2)
Żmijewska Ewa (pedagog)
(2)
Abramciów Rafał
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Budrewicz Tadeusz (1951- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrobak Małgorzata
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czakon-Tralski Dorota
(1)
Dudek Wanda
(1)
Fluda-Krokos Agnieszka (1981- )
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Giza Natalia
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Jastrzębski Jarosław
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(1)
Kaźmierczak Danuta
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kościółek Maria
(1)
Koźlik-Rączka Anna
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krauth-Gruber Silvia
(1)
Kreiner Jerzy M
(1)
Kryg Jagoda
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Kurowska Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Kurowska Barbara (pedagogika)
(1)
Kurowska Barbara (rusycystyka)
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Martyka Anna
(1)
Matejek Józefa
(1)
Mazur Jadwiga (socjologia)
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mikruta Adam
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Niedenthal Paula M
(1)
Ocetkiewicz Iwona
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Ostasz Maria (1941- )
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pawłowska-Jaroń Halina
(1)
Pieniążek Marek (1970- )
(1)
Piotrowska Anna (1965- )
(1)
Probucka Dorota
(1)
Ric François
(1)
Rojek-Adamek Paulina (1976- )
(1)
Rokita-Jaśkow Joanna (1973- )
(1)
Sala Krzysztof
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Slany Katarzyna (1983- )
(1)
Stawiński Piotr (1959- )
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szczerbowski Tadeusz (1960- )
(1)
Szkolak Anna
(1)
Szumiec Magdalena
(1)
Tomczyk Justyna (socjologia)
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Vaškevič-Buś Jovita
(1)
Walecka-Rynduch Agnieszka (politologia)
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wantuch-Matla Dorota
(1)
Wasiuta Olga
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Włoch Anna
(1)
Włodarczyk Ewelina
(1)
Zawisza Ewa
(1)
Zawisza-Masłyk Ewa
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Śliwa Ewa (pedagogika)
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(4)
1801-1900
(3)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki wczesnoszkolnej
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko głuche
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody nauczania
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Andragogika
(1)
Astronomia
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja architektoniczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Etyka społeczna
(1)
Fizycy
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Historia
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Jednostki miar
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język francuski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język rosyjski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lateralizacja
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Literatura paranetyczna
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marketing polityczny
(1)
Media w edukacji
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka polska
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ojcostwo
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Okulografia
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Wielka Brytania
(2)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Bułgaria
(1)
Dania
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Rumunia
(1)
Szwecja
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(17)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Biografia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura grozy
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 654)
Bibliogr. s. 255-278. Indeks.
Autor uważa, że pojawia się konieczność zarysowania ram nowej subdyscypliny lingwistycznej, w której język charakterystyczny dla poszczególnych technologii medialnych traktowany byłby jak bardzo specyficzna, posiadająca własne cechy dystynktywne praktyka poznawcza (kognitywna0 oraz systemowo-komunikacyjna (lingwistyczna0. W niniejszej monografii formułuje on teoretyczne założenia takiej właśnie subdyscypliny językoznawczej, która zajmowałaby się językowym wymiarem komunikacjiAutor uważa, że pojawia się konieczność zarysowania ram nowej subdyscypliny lingwistycznej, w której język charakterystyczny dla poszczególnych technologii medialnych traktowany byłby jak bardzo specyficzna, posiadająca własne cechy dystynktywne praktyka poznawcza (kognitywna0 oraz systemowo-komunikacyjna (lingwistyczna0. W niniejszej monografii formułuje on teoretyczne założenia takiej właśnie subdyscypliny językoznawczej, która zajmowałaby się językowym wymiarem komunikacji medialnej - z medialnym użyciem języka. Nazywa ją mediolingwistyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54538 (1 egz.)
Kaucja: 25,88 zł
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 16-17 maja 2011 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
W rozwoju intelektualnym jednostki biblioteki pełnią istotną funkcję jako element instytucjonalny przestrzeni edukacyjnej, a także jako część jej infrastruktury. Bez bibliotek nie można mówić o edukacji, trudno również prowadzić prawidłowy proces dydaktyczny - nawet w erze powszechnego dostępu do internetowych źródeł informacji. Artykuły zawarte w tym zbiorze skupiają się wokół czterech tematów: Kultura informacyjna w przestrzeni biblioteki, Biblioteka jako instytucja nauki i kultury, Działalność edukacyjna bibliotek zagranicznych, Dobre praktyki.
HANNA BATOROWSKA * Biblioteka "zamiast edukacji" w koncepcji Johna Caldwella Holta * MARIOLA ANTCZAK * Bibliotekarze szkolni wobec nowych wyzwań edukacyjnych * początku XXI w. Wybrane zagadnienia * MAŁGORZATA PIETRZAK * Żywe słowo w bibliotece - przestrzeń kultury, edukacji, informacji * BOGUMIŁA KONIECZNY-ROZENFELD * Rola współczesnej biblioteki akademickiej w samokształceniu studentów * DOROTA GRABOWSKA * Biblioteki szkolne w wytycznych i programach * WANDA MATRAS-MASTAUERZ * Biblioteka - lokalne wrota do świata wiedzy i kultury * ALEKSANDRA GAJOWSKA, AGNIESZKA KOTWICA * Miejska Biblioteka Publiczna w Zabrzu w przestrzeni edukacyjnej i kulturalnej * EWA ANDRYSIAK, KRZYSZTOF WALCZAK * Książnica Pedagogiczna im. Alfonsa Parczewskiego w Kaliszu * jako instytucja nauki * KATARZYNA MATERSKA * Różnorodność przestrzeni edukacyjnej bibliotek: * na przykładach bibliotek amerykańskich i skandynawskich * RENATA CIESIELSKA-KRUCZEK * Edukacyjna działalność bibliotek uniwersyteckich w Hiszpanii * na przykładzie Biblioteki Uniwersytetu w Sewilli * MARZENA BLACH * Działalność edukacyjna Biblioteki Uniwersytetu Londyńskiego: komunikat * RENATA M. ZAJĄC, MAGDALENA JANAS * Edukacja w bibliotece poprzez zabawę: idea ludoteki * AGATA WALCZAK-NIEWIADOMSKA * Zabawki elementem edukacji w bibliotece * MAŁGORZATA DUDZIAK-KOWALSKA, EWA SZAFLARSKA * Wystawy biblioteczne jako element edukacji humanistycznej studentów w uczelni technicznej: z doświadczeń Biblioteki Głównej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie * ANNA WOJTYNKA * Wystawa jako forma promocji biblioteki pedagogicznej: * z doświadczeń Książnicy Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu * JAROSŁAW GAJDA * Historia techniki i przemysłu w działaniach edukacyjnych * Biblioteki Politechniki Lubelskiej * MONIKA HALASZ-CYSARZ * Noc w BUW, czyli sesja egzaminacyjna w pełni (oczami doktoranta) * LIDIA MARIA JEDLIŁSKA * Biblioteki publiczne centrami "uczenia się przez całe życie" * na przykładzie programu Szkoła @ktywnego Seniora * VESLAVA OSIŁSKA * Wystawa "Wizualizacja nauki" * w przestrzeni edukacyjnej biblioteki * ANITA HAS-TOKARZ * Biblioteczne spotkania kultur: * edukacja międzykulturowa w bibliotece publicznej * RENATA PIOTROWSKA * Rola bibliotekarzy szkolnych w procesie edukacji informacyjnej uczniów * ARTUR WILDHARDT * Specyfika pracy z użytkownikiem w specjalistycznej bibliotece instytutowej * szkoły wyższej na przykładzie Biblioteki Instytutu Neofilologii - Filologia Angielska UP * ALEKSANDRA LUBCZYŁSKA, EDYTA GRABOWSKA * Edukacyjna rola lekcji bibliotecznych i szkoleń * realizowanych przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Kielcach * BERNADETTA GĄGULSKA * Analiza praktyk studenckich w akademickich bibliotekach Krakowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54597 (1 egz.)
Kaucja: 33,54 zł
Książka
W koszyku
Materiały z konf. "Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej", 23-24 maja 2013 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55555 (1 egz.)
Kaucja: 35,00 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 751)
Bibliografia strony 298-[320]. Indeks.
Autorka bada teksty zaliczane do klasyki literatury dziecięcej, takie jak baśń klasyczna, utwory Andersena, powieści, które określa jako oniryczne i fantazmatyczne, wreszcie współczesne odmiany powieści grozy i fantasy. Monografia zawiera ustalenia literaturoznawcze, wykorzystujące metodologie z zakresu krytyki archetypowej, tematycznej, psychologii głębi i transgresyjnych propozycji interpretowania literatury. Pozycja skierowana jest przede wszystkim do badaczy literatury dziecięcej, ale też do nauczycieli, bibliotekarzy oraz pedagogów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56305 (1 egz.)
Kaucja: 35,18 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 869)
Bibliografia, netografia na stronach [265]-316. Indeksy.
Dostępna również jako e-book.
Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim.
Książka o sposobach komunikowania w nieoficjalnych sytuacjach, gdy przekazywana informacja, która ma charakter mniej lub bardziej poufny i ekspresywny, podkreśla istnienie wspólnego świata, grupy uznawanej za swoją (MY) i przeciwstawionej innej (ONI), najczęściej z powodu wieku (młodzież) i wykonywanego zawodu, głównie sposobu spędzania czasu, nie tylko wolnego. Owe sposoby komunikowania nie są odrębnymi językami, rywalizującymi z językami ogólnonarodowymi, nie mogą i nie chcą ich w pełni zastąpić, gdyż są ich częścią, którą wprawdzie nie uznaje się za wzorcową czy standardową, ale nie można jej odmówić żywotności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57963 (1 egz.)
Kaucja: 46,16 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 785)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia na stronach 109-112.
Monografia poświęcona diagnozie specyficznych trudności w uczeniu się, a więc: dysleksji, dysgrafii, dysortografii oraz dyskalkulii. Jej odbiorcami mogą być kandydaci do zawodu nauczycielskiego, czynni zawodowo nauczyciele edukacji przedszkolnej i szkolnej, rodzice, pedagodzy szkolni, logopedzi, terapeuci, pracownicy oświaty i wszyscy zainteresowani problematyką diagnozy i postępowania diagnostycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 934)
Bibliografia, netografia na stronach 163-[190].
Monografia dotyczy zagrożeń związanych z patologicznym użyciem internetu. Młode pokolenie to pierwsze w dziejach ludzkości, którego życie jest silnie związane ze światem mediów elektronicznych. Książka adresowana głównie do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli i rodziców, zainteresowanych edukacją medialną i pragnących świadomie realizować proces medialnej socjalizacji.
Wstęp * Wychowanie medialne - perspektywa rodzica * Pornografia i seksting * Przyczyny i skutki pornografii internetowej, cyberpornografia a seks * Seksualizacja przestrzeni medialnej * Seksualizacja dzieci i młodzieży a media, kultura popularna i cyberkultura * Seksualizacja dzieci i młodzieży w mediach społecznościowych * Seks w cyberprzestrzeni * Uwodzenie, nadużycia i spotkania z nieznajomymi w Internecie * Seks i tożsamość w cyberprzestrzeni i grach typu second life * Odporność w cyfrowym świecie * Darknet * Piractwo * Efekty "ucieczki od siebie" i relacji interpersonalnych w patologicznym wykorzystywaniu gier internetowych * Hazard internetowy i uzależnienie od hazardu * Wizerunek w Internecie * Ochrona przed narażeniem na szkodliwe treści * Reklama w Internecie * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57929 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 875)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 356-[378].
Streszczenie w języku angielskim.
Na potrzeby celów pracy wyodrębniłem cztery rozdziały dookreślające terminologię, procesy, mechanizmy oraz charakterystykę powstawania,podtrzymywania i wygaszania sił społecznych, będących edukacyjną odpowiedzią na zjawisko wykluczenia cyfrowego. W części wprowadzającej scharakteryzowałem środowisko życia w perspektywie działań o charakterze wychowawczym. Całość rozważań teoretycznych i analiz empirycznych usytuowałem korzystając z dorobku badaczy pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji wychowania oraz sił ludzkich i społecznych autorstwa Heleny Radlińskiej2. W drugim rozdziale podjąłem próbę ukazania zaangażowania społecznego w Polsce w szerszej perspektywie społecznej oraz przez pryzmat indywidualnych uwarunkowań. Składową tej części są rozważania na temat kapitału ludzkiego i społecznego, dającego szansę na efektywną realizację działań wolontariackich. Usytuowanie zaangażowaniaspołecznego Latarników wymagało uzupełnienia rozważańo podrozdział ukazujący specyfikę praktyki pedagogicznej, a więc fragmentu stricte metodycznego. W trzeciej części scharakteryzowałem przemiany społeczne na tle powstawania społeczeństwa informacyjnego oraz związanych z tym przeobrażeń w zakresie stylu życia współczesnych ludzi, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku senioralnym. Następstwem intensywnej implementacji rozwiązań informatycznych w życie codzienne stało się wyodrębnienie grup korzystających z nowych mediów i środowisk będących offline, dlatego też w tym fragmencie pracy gruntownie zdefiniowałem zjawisko wykluczenia cyfrowego oraz rozwiązań sprzyjających redukcji opisywanego podrodzaju wykluczenia społecznego. Ostatni rozdział dopełnia obraz interesariuszy zaangażowanych w działania Latarników Polski Cyfrowej Równych Szans ukazując cechy swoiste beneficjentów sił społecznych. W końcowym fragmencie pracy zaprezentowałem sylwetkę seniora w perspektywie społecznej i edukacyjnej. Analiza uwarunkowań działań podejmowanych przez Latarników byłaby niepełna bez rozumienia status quo współczesnych seniorów. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57943 (1 egz.)
Kaucja: 32,27 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 899)
Bibliografia, netografia na stronach [305]-331. Indeks.
Dostępna również jako e-book.
Pierwsze w literaturze polskiej opracowanie poświęcone MediaPolis w kontekście komunikowania politycznego. Będzie to pozycja interesująca dla badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe mieszczące się w dziedzinie nauk społecznych i nauk humanistycznych, politologów, medioznawców, psychologów, socjologów, językoznawców czy literaturoznawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57956 (1 egz.)
Kaucja: 26,88 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 736)
Bibliogr. s. 304-306.
Danuta Waloszek to wybitna znawczyni problematyki wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, autorka licznych prac z tego zakresu. W niniejszej publikacji, która ma charakter eseju, poszerzonego o wyniki przeprowadzonych przez Autorkę badań, eksponuje oryginalny, nietypowy i często także subiektywny punkt widzenia na różne zagadnienia mieszczące się w kręgu bycia nauczycielem dzieci. Podstawę wypowiedzi o nauczycielu w dzieciństwie człowieka stanowią: doświadczenia Autorki jako nauczycielki dzieci; doświadczenia badanych z okresu dzieciństwa i ich obecność w dorosłości; wypowiedzi nauczycieli i studentów na różne tematy związane pośrednio i bezpośrednio z edukacją dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 991)
Bibliografia, netografia na stronach [165]-179.
Dostępna również jako ebook.
Celem książki jest prześledzenie procesu rozwoju koncepcji powszechnej edukacji architektonicznej, a także zebranie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej systemowej i pozasystemowej edukacji architektonicznej w Polsce i za granicą, z myślą o ułatwieniu nie tylko oceny i diagnozy stanu obecnego, ale także dokonaniu strategicznych planów na przyszłość. W publikacji opisano osiągnięcia szesnastu krajów europejskich, dotyczące zarówno rozwoju, jak i obecnego stanu powszechnej edukacji architektonicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57965 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 763)
ISSN 0239-6025 odnosi się do poprz. tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia strony 245-257.
Książka ukazuje kluczowe problemy związane z wdrażaniem założeń edukacji europejskiej do systemów oświatowych różnych szczebli w skali europejskiej i krajowej. Ponadto nakreśla aktualne kierunki rozwoju polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, eksponuje społeczny aspekt różnych inicjatyw wspólnotowych oraz podkreśla bardzo ważny komponent edukacji europejskiej, jakim jest określony kanon wartości humanistycznych. Prace Monograficzne 763
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 45. rocznicę powstania kierunku pedagogika specjalna na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Dzieło zbiorowe pracowników Katedry Pedagogiki Specjalnej i osób współpracujących w dziedzinie wspomagania rozwoju dziecka. Autorzy przedstawiają różne drogi procesu rehabilitacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mogą mieć decydujące znaczenie dla ich edukacji i jakości życia. Proponują potrzebę modernizacji jakości rehabilitacji oraz różne formy normalizacji życia osób niepełnosprawnych w sferze edukacji, kultury i sztuki. Jedną z dróg służących rozwiązywaniu podejmowanych zadań jest idea kształcenia integracyjnego w myśl hasła "niepełnosprawny pełnosprawny obywatel Europy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 839)
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka składa się z kilku części, w których omówiono zagadnienia związane z kategorią objawu u dziecka. Pierwsza część zawiera merytoryczne wprowadzenie w system definicyjno-pojęciowy, oparty na wybranych koncepcjach nauk społecznych. Zwraca się tu szczególną uwagę na rozszyfrowanie objawu u dziecka w relacji z dorosłym. Kolejne części zawierają analizę objawów występujących u dzieci o nienormatywnym rozwoju i takich, które znalazły się w kryzysowej sytuacji życiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 596)
Bibliogr. s. 253-263.
Publikacja podejmuje kwestie kompetencji społecznych młodzieży w ujęciu teoretycznym i empirycznym, z perspektyw: psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. Autorka omawia na podstawie licznych źródeł oraz analizy zebranego przez siebie materiału badawczego takie zagadnienia, jak: wpływ poziomu kompetencji społecznych na zachowania ryzykowne młodzieży w okresie moratorium psychospołecznego, zadania szkoły w zakresie emocjonalnego i społecznego rozwoju człowieka, diagnoza kompetencji społecznych, w jakie zostaje wyposażony młody człowiek na progu dorosłości, wpływ osobowości wychowawcy na kształtowanie kompetencji społecznych uczniów.Książka stanowić może ważną pomoc dla nauczycieli, dyrektorów szkół, pedagogów, psychologów, doradców zawodowych i trenerów pracujących z młodzieżą, a także, dzięki przystępnemu, lekkiemu stylowi, dla rodziców dzieci w wieku gimnazjalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 542)
Bibliogr. s. [271]-322.
Problematyka pracy społecznej jest jedną z kluczowych w codziennych działaniach podejmowanych przez pedagogów społecznych czy pracowników służb społecznych. Niniejsza praca jest próbą zainteresowania społeczno-pedagogicznym wymiarem kategorii "praca społeczna". Jest ona bytem integralnie związanym z pedagogiką społeczną od początków jej istnienia w Polsce. Powrót do korzeni, do dorobku autorskiego Heleny Radlińskiej, stwarza możliwość ponownego odkrywania sensu i znaczenia pracy społecznej.
ROZDZIAŁ PIERWSZY Wprowadzenie w problematykę rozprawy. * Podstawy metodologiczne * 1. Przedmiot analizy * 2. Zarys metodologii badań własnych * 3.Procedura i praktyczne efekty badania-działania w polu eksplorowanej rzeczywistości * ROZDZIAŁ DRUGI Praca społeczna jako byt egzystując}w płaszczyźnie rzeczywistości pedagogicznej * 1. Społeczno-pedagogiczne źródła i geneza pracy społecznej * 1.1. Pedagogika w rzeczywistości nauk humanistycznych i społecznych * 1.2. Pedagogika społeczna w rzeczywistości nauk pedagogicznych * 1.3. Praca społeczna w rzeczywistości pedagogiki społecznej * 2. Relacyjny wymiar pracy społecznej. Odniesienia do wybranych kategorii społeczno-pedagogicznych * 2.1. Społeczno-pedagogiczna refleksja Heleny Radlińskiej o pracy społecznej * 2.2. Teoretyczny i prakseologiczny kontekst działania w polu pracy społecznej * 2.3. Dyskusja o związkach pracy społecznej i pracy socjalnej * ROZDZIAŁ TRZECI Praca społeczna jako byt współegzystujący z wybranymi bytami rzeczywistości pozapedagogicznej * 1. Transwersalność pracy społecznej * 2. Wybrane nurty i kategorie filozoficzne w płaszczyźnie relacji z pracą społeczną w jej społeczno-pedagogicznym wymiarze * 2.1. Epistemologiczny i metodologiczny wymiar badań w obszarze pracy społecznej * 2.1.Epistemologiczny i metodologiczny kontekst badań w obszarze pracy społecznej * 2.3. Metodologia pracy społecznej - zarys problematyki * 2.2. Zarys aksjologii pracy społecznej * 2.3. Kategorie filozoficzne w społeczno-pedagogicznym dyskursie * 2.4. O działaniu w polu pracy społecznej * 3.Związki pracy społecznej z wybranymi teoriami i kategoriami społeczno-politologicznymi (społeczno-politycznymi) * 3.1.Teoretyczne podstawy praktyki działania w płaszczyźnie polityki społecznej * 3.2.Podstawowe problemy i kwestie społeczne w aspekcie marginalizacji i wykluczenia człowieka * 3.3.Kategorie społeczno-polityczne w społeczno-pedagogicznym dialogu o istocie pracy społecznej * 4.Relacje pracy społecznej z wybranymi teoriami i kategoriami socjologicznymi * 4.1.Socjologiczne teorie działania społecznego a społeczno-pedagogiczna teoria pracy społecznej * 4.2.Zmienność w codzienności życia i działania ludzkiego * 4.3.Wybrane kategorie socjologiczne a działanie w polu pracy społecznej * 5. Reprezentacje teoretyczne i wybrane kategorie społeczno-psychologiczne * skoorelowane z pracą społeczną * 5.1. Psychologiczne koncepcje człowieka uczącego się * 5.2. Ludzki wymiar działania i współdziałania społecznego w języku wybranych koncepcji i kategorii społeczno-psychologicznych * ZAKOŁCZENIE * LITERATURA I ŹRÓDŁA WYKORZYSTANE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja została przygotowana przez jej autorów z potrzeby serca. Część pierwsza poświęcono Pani Profesor Janinie Wyczesany i Jej działalności naukowo-dydaktycznej. W części drugiej i trzeciej znalazły się teksty na temat nauczyciela-pedagoga specjalnego w świetle poglądów Marii Grzegorzewskiej oraz współczesnych koncepcji w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością.Rozważania zawarte w poszczególnych artykułach wyraźnie wskazują, iż w przyszłości nie grozi nam luka pokoleniowa na drodze rozpoczętej przez Marię Grzegorzewską. Ich autorzy z zadumą i wnikliwością odnoszą się do założeń i idei pedagogicznych Twórczyni pedagogiki specjalnej, mając świadomość, iż współczesne potrzeby społeczne osób z niepełnosprawnością tworzą trudne do pokonania problemy, które stanowią klucz do kreowania polskiej pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 976)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dostępna również jako e-book.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy obejmujące wybrane konteksty bezpieczeństwa zdrowotnego. Może znacząco przyczynić się do wzrostu świadomości społecznej na temat edukacji zdrowotnej, wzbogacając wiedzę o zdrowym stylu życia i profilaktyce chorób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57944 (1 egz.)
Kaucja: 22,37 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 987)
Bibliografia, netografia na stronach 164-[173].
Celem książki jest identyfikacja trendów w polityce rozwoju zawodowego kadr w organizacjach systemu bezpieczeństwa narodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57938 (1 egz.)
Kaucja: 20,07 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 617)
Bibliogr. s. 178-[191].
Dla psychologów, studentów i rodziców.
Książka ma przybliżyć czytelnikom - psychologom, studentom, rodzicom - sposób, w jaki małe dziecko poznaje świat.Jak uczy się i zdobywa doświadczenie w procesie komunikacyjnym, stając się kompetentnym nadawcą i odbiorcą komunikatów - zarówno językowych, jak i niejęzykowych.Jak eksploruje otoczenie, poznaje je za pomocą wszystkich dostępnych zmysłów. Jak uczy się zachowań związanych z samoobsługą. Kiedy zaczyna rozumieć etykiety nadawane przedmiotom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16710 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej