Dyrektorzy szkół
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje fachowe
(45)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(44)
Autor
Celuch Małgorzata
(8)
Marciniak Lidia
(8)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(8)
Czarnocka Marzenna
(4)
Skrzyński Dariusz
(4)
Kordziński Jarosław
(3)
Kowalski Michał (radca prawny)
(3)
Dutka-Mucha Małgorzata
(2)
Dwojewski Dariusz
(2)
Kosiarz Agnieszka
(2)
Pakulniewicz Wanda
(2)
Revkovych Sofia
(2)
Winczewska Bożena
(2)
Zaleśny Leszek
(2)
Łyszczarz Michał
(2)
Balicki Adam (1976- )
(1)
Boszczyk Natalia
(1)
Buczkowska Aneta
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Feliński Jarosław
(1)
Filipiak Maja
(1)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Kasperczyk Rafał
(1)
Konarska Teresa
(1)
Korczewska Elżbieta
(1)
Kowalski Michał (1973- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kuzior Patryk
(1)
Mende Wanda
(1)
Michalak Dorota
(1)
Mądrowska Wiesława
(1)
Olszewski Artur Tomasz
(1)
Perek Natalia
(1)
Pilich Mateusz
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Pyter Magdalena
(1)
Rudzińska Zofia (edukacja)
(1)
Serafin Teresa
(1)
Suckiel Izabela
(1)
Trochimiuk Anna (prawo)
(1)
Wejner-Jaworska Teresa
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wojtczak Bogusława
(1)
Zawadzka Janina (1930- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Dzieci
(20868)
6-8 lat
(10244)
9-13 lat
(9081)
Młodzież
(8557)
0-5 lat
(6983)
Dyrektorzy szkół
(46)
14-17 lat
(4641)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(157)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
18+
(14)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Prawo oświatowe
(30)
Nauczyciele
(11)
Nadzór pedagogiczny
(8)
Szkolnictwo
(7)
Ocena pracowników
(6)
Reforma oświaty w Polsce (2017)
(6)
Awans zawodowy
(5)
Dyrektorzy szkół
(4)
Organizacja
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dobre praktyki
(2)
Dokumentacja
(2)
Karta Nauczyciela
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele wspomagający
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Prawa i obowiązki nauczycieli
(2)
Rada pedagogiczna
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczenie się
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dokumentacja szkolna
(1)
Dotacja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pierwsza pomoc
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkola niepubliczne
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przywództwo edukacyjne
(1)
Płaca
(1)
Rada rodziców
(1)
Rada szkoły
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Reemigracja
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo policealne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uchodźcy
(1)
Ukraińcy
(1)
Uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych
(1)
Wycieczka szkolna
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zarządzanie
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(34)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Wzory dokumentów
(11)
Komentarz
(7)
Opracowanie
(7)
Komentarz do ustawy
(3)
Komentarz prawny
(3)
Raport z badań
(2)
Tablice i wzory
(2)
Monografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:- formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,- kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,- samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,- skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,- kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20797 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.07.2024)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka dostępna także jako e-book.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 386 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 383-386.
Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów.Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się? Dlaczego uczniowie się (nie) uczą? Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów? Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na okładce: Omówienie zmian, harmonogram oceny pracy, niezbędne dokumenty.
Wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronie 119.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat oceny pracy nauczyciela od 1 stycznia 2019 r. Autorzy wskazali wszystkie konsekwencje nowelizacji przepisów, szczegółowo omówili każdy z etapów procedury ustalania oceny pracy nauczyciela i w przystępny sposób wyjaśnili, jakie czynności należy wykonać na każdym z nich. W książce uwzględniono także konieczność omówienia przepisów przejściowych, które mają zastosowanie do nauczycieli, wobec których procedura oceny pracy została wszczęta przed uchyleniem regulacji o obowiązku tworzenia wewnątrzszkolnych regulaminów określających wskaźniki oceny pracy nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20058 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Na okładce: Omówienie zmian. Harmonogram oceny pracy. Niezbędne dokumenty.
Podstawa prawna i orzecznictwo na stronie [171].
Nowelizacja Karty Nauczyciela spowodowała duże zmiany w modelu dokonywania oceny pracy nauczycieli. Publikacja stanowi kompendium wiedzy o ocenie pracy nauczyciela od 1 września 2018 r. Dokonano omówienia poszczególnych etapów postępowania czy skutków ustalenia oceny, a także procedurę i szczegółowe zasady opracowywania i wprowadzania wewnątrzszkolnego regulaminu oceny pracy nauczyciela określającego wskaźniki oceny pracy dopasowane do kryteriów oceny ustalonych przez MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 167-178.
Akty prawne na stronie 179.
Niniejsza publikacja wpisuje się w [.] nurt działań skupionych wokół profesjonalizacji zawodu psychologa. Zasadniczym celem powstania tej książki jest zaprezentowanie psychologom zatrudnionym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz dyrektorom tychże ośrodków dokumentu Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach wraz z komentarzami, które w założeniu mają ułatwić zgodne z intencją autorów rozumienie samej treści standardów, a także stanowią wskazówki na temat sposobów ich zastosowania w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 16)
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów szkół i przedszkoli, przedstawicieli organów prowadzących.
Nowa ustawa o finansowaniu zadań oświatowych wprowadza szereg zmian m.in. w sposobie finansowania zadań z zakresu oświaty. Publikacja Dotacje oświatowe po zmianach omawia najnowsze zmiany dotyczące: sposobu podziału subwencji oświatowej; zasad udzielania dotacji z budżetów jednostek samorządu terytorialnego dla przedszkoli, szkół i placówek oświatowych; dotacji podręcznikowej (wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub ćwiczeniowe) - jej wykorzystania i rozliczania; finansowania świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Dodatkowo publikacja zawiera: szczegółowe procedury ustalania, rozliczania i kontroli dotacji udzielanych przedszkolom oraz szkołom publicznym i niepublicznym, wzory uchwał i dokumentów z zakresu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu powiatu oraz z budżetu gminy - dla szkół i przedszkoli publicznych oraz niepublicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 56529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 20 cz. 1)
Wykaz aktów prawnych na stronie 11 i przy zadaniach.
Dla dyrektorów i nauczycieli publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Od 1 września 2018 r. obowiązują istotne zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczyciela i dyrektora. Od roku szkolnego 2018/19 zmienia się procedura awansu zawodowego nauczycieli, m.in.: wydłużona została ścieżka awansu zawodowego, ocenę dorobku zawodowego zastąpiono oceną pracy po zakończeniu stażu, a postępowanie egzaminacyjne zastąpiono postępowaniem kwalifikacyjnym w sprawie nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.W zakresie oceny pracy nauczyciela: zmianie ulegają między innymi terminy, tryb oraz skala oceny. Poza tym dyrektor szkoły musi ustalić regulamin oceny.Ico_Gray_21.gif [502 B] Niniejsza publikacja koncentruje się na praktycznych problemach wynikających ze stosowania nowych przepisów, m.in.: Jakie terminy obowiązują przy przeprowadzaniu oceny? Czy dyrektor musi uwzględnić wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu, przygotowując ocenę pracy nauczyciela? Jakie opinie są wymagane przy dokonywaniu oceny pracy nauczyciela? Kiedy można oceniać nauczyciela, który odbywa staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Kiedy nauczyciel może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Których nauczycieli dotyczą przepisy przejściowe?Ico_Gray_6.gif [752 B] Adresaci:Opracowanie skierowane jest do nauczycieli oraz dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 20 cz. 2)
Wykaz aktów prawnych przy zadaniach.
Dla dyrektorów i nauczycieli publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Od 1 września 2018 r. obowiązują istotne zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczyciela i dyrektora. Od roku szkolnego 2018/19 zmienia się procedura awansu zawodowego nauczycieli, m.in.: wydłużona została ścieżka awansu zawodowego, ocenę dorobku zawodowego zastąpiono oceną pracy po zakończeniu stażu, a postępowanie egzaminacyjne zastąpiono postępowaniem kwalifikacyjnym w sprawie nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.W zakresie oceny pracy nauczyciela: zmianie ulegają między innymi terminy, tryb oraz skala oceny. Poza tym dyrektor szkoły musi ustalić regulamin oceny.Ico_Gray_21.gif [502 B] Niniejsza publikacja koncentruje się na praktycznych problemach wynikających ze stosowania nowych przepisów, m.in.: Jakie terminy obowiązują przy przeprowadzaniu oceny? Czy dyrektor musi uwzględnić wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu, przygotowując ocenę pracy nauczyciela? Jakie opinie są wymagane przy dokonywaniu oceny pracy nauczyciela? Kiedy można oceniać nauczyciela, który odbywa staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Kiedy nauczyciel może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego? Których nauczycieli dotyczą przepisy przejściowe?Ico_Gray_6.gif [752 B] Adresaci:Opracowanie skierowane jest do nauczycieli oraz dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 19)
Wykaz aktów prawnych na stronie 9.
Dla dyrektorów szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, inspektorów ochrony danych (IOD) oraz osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w placówce oświatowej.
Ochrona danych osobowych w szkole i przedszkolu. Komentarz praktyczny, wzory dokumentów, procedury to kompleksowy przewodnik po regulacjach dotyczących ochrony danych osobowych (RODO). Przepisy nowej ustawy o ochronie danych osobowych nakładają na dyrektorów szkół i przedszkoli - jako administratorów danych osobowych - wiele obowiązków, wprowadzają nowe zakresy odpowiedzialności oraz sankcje finansowe za ich nieprzestrzeganie. W publikacji kompleksowo omówiono działania, jakie należy podjąć do przygotowania placówki i jej pracowników do nowych wytycznych. Dodatkowo została ona wzbogacona o: harmonogram wdrożenia RODO, procedurę powoływania Inspektorów Ochrony Danych (IOD) w placówce oświatowej, procedurę upoważnienia do dostępu do danych osobowych w placówce oświatowej, wzory dokumentów. Dzięki fachowym wyjaśnieniom specjalistów dowiesz się m.in.: jakie działania należy podjąć do przygotowania zarówno szkoły, jak i jej pracowników do nowych wytycznych? czy wszyscy pracownicy szkoły czy przedszkola muszą być przeszkoleni w oparciu o przepisy RODO? jakich pracowników szkoły czy przedszkola dyrektor może powołać do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych? Adresaci:Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, przedszkoli i jednostek oświatowych, Inspektorów Ochrony Danych (IOD) oraz osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w placówce oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 22)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych, też organów prowadzących.
Publikacja omawia zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z dnia 13.06.2019 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1287), której przepisy wchodzą w życie 1.09.2019 r.Nowelizacja wprowadza następujące zmiany:- podwyższenie średniego wynagrodzenia nauczycieli,- wprowadzenie nowego świadczenia dla nauczyciela stażysty,- określenie minimalnej wysokości dodatku z tytułu sprawowania funkcji wychowawcy klasy,- skrócenie ścieżki awansu zawodowego nauczyciela, oraz- powrót do oceny pracy sprzed 1.09.2018 r.Pozostałe przepisy nowelizacji mają na celu m.in.: ograniczenie możliwości nadużywania zawierania umów o pracę na czas określony, spełnienie postulatów Rzecznika Praw Dziecka dotyczących postępowania dyscyplinarnego nauczycieli, umożliwienie ustalenia niższego tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu i nauczycieli na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.W publikacji znajdziesz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania wynikające z nowelizacji Karty Nauczyciela, m.in.:- W jakim wymiarze musi zostać zatrudniony nauczyciel, aby otrzymać świadczenie na start?- Czy dodatek funkcyjny za sprawowanie funkcji wychowawcy klasy dotyczy również nauczycieli - wychowawców w przedszkolach?- Czy w związku z wprowadzeniem dodatku za wychowawstwo należy zmienić regulamin wynagradzania nauczycieli?- Jak będzie wyglądała sytuacja nauczycieli kontraktowych oraz mianowanych ubiegających się o wyższe stopnie awansu zawodowego po zmianach we wrześniu 2019 r.?- Czy nauczycielowi, który zakończył z końcem maja 2019 r. staż na stopień nauczyciela dyplomowanego i złożył w dniu 2 lipca 2019 r. sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego należy wystawić ocenę pracy czy ocenę dorobku zawodowego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 15)
Wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 49-51.
Dla dyrektorów szkół.
Dowiedz się kto i kiedy przygotowuje statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej.Sprawdź jakie przepisy prawne stanowią podstawę opracowania i uchwalenia statutu. Dowiedz się jak poprawnie przygotować statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej (z uwzględnieniem zasad techniki prawodawczej).Upewnij się jaką strukturę powinien mieć statut, jak poprawnie zredagować jego zapisy, w jaki sposób należy dokonywać w nim zmian.Opracowanie uwzględnia m.in.: przepisy mające wpływ na zawartość statutów wydanych na podstawie ustawy - Prawo oświatowe i ich znaczenie, ważną rolę rady pedagogicznej w przygotowaniu projektu statutu, jej potencjał i dorobek, związek między zawartością statutu a zarządzeniami dyrektora szkoły.Książka zawiera ponadto szczegółowe wskazówki jak przygotować statut szkoły branżowej I stopnia i szkoły policealnej - wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony internetowej. Celem publikacji jest próba uporządkowania przepisów i przypomnienie ich znaczenia w procesie tworzenia statutów, a także zaproszenie czytelników do analitycznego i krytycznego podejścia do dotychczasowych statutów. Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów i nauczycieli szkół branżowych oraz szkół policealnych - w szczególności członków zespołów ds. zmiany prawa wewnątrzszkolnego, a także pracowników nadzoru pedagogicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 13)
Wykaz aktów prawnych na stronie 7.
Dla dyrektorów szkół.
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu szkoły. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak:- miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa,- przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu,- formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej,- struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów,- sposób dokonywania zmian w statucie.W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, np. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut szkoły podstawowej wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-szkoly/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 10)
Wykaz aktów prawnych na stronach 9-10.
Dla dyrektorów, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, uczniów przekształcanych szkół zawodowych i techników.
Publikacja omawia zmiany w kształceniu zawodowym wprowadzające nowe typy szkół, tj. branżowe szkoły I i II stopnia. Dodatkowo dotychczasowe 4-letnie technikum zostanie przekształcone w technikum o 5-letnim okresie kształcenia. Zmiany obejmują także:- klasyfikację zawodów szkolnictwa zawodowego,- podstawę programową kształcenia w zawodach,- ramowe plany nauczania,- egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie oraz- formułę egzaminu maturalnego dla absolwentów technikum.W książce można znaleźć odpowiedzi na takie pytania jak:- W jaki sposób zlikwidować zasadniczą szkołę zawodową w zespole, jeśli organ prowadzący nie planuje przekształcenia jej z dniem 1 września 2017 r. w szkołę branżową?- Czy dyrektor musi występować o opinię powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy, jeśli od 1 września 2017 r. szkoła branżowa I stopnia będzie kształcić w dotychczasowych zawodach?- Czy w branżowej szkole I stopnia po reformie oświaty nie będzie już godzin przeznaczonych na naukę języka obcego zawodowego?Publikacja omawia:- wskazane zmiany w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe oraz związane z nimi obowiązki organów prowadzących,- sytuację prawną dyrektora, nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznej dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej,- zasady rekrutacji do szkół branżowych w okresie przejściowym, dla absolwentów gimnazjum, a także absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej i branżowej szkoły I stopnia,- wskazuje terminy wprowadzania zmian, w tym także w okresie przejściowym.Opracowanie omawia również przekształcanie publicznych zasadniczych szkół zawodowych prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną oraz niepublicznych zasadniczych szkół zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ocena pracy nauczyciela / Dorota Michalak. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, copyright 2018. - 48 stron ; 21 cm.
(Prawo w Oświacie)
Opracowano na podstawie nowych zasad oceny pracy nauczyciela obowiązujacych od 1.09.2018 r.
Wykaz aktów prawnych na stronie 4.
Dla nauczycieli, związkowców i dyrektorów szkół.
W wyniku nowelizacji Karty Nauczyciela całkowicie zmienił się model oceny pracy.Polecamy najnowszą książkę, która zawiera szczegółową procedurę i nowe zasady oceniania pracy nauczycieli.Uzupełniona jest wzorami pism dotyczącymi procedury oceny oraz wzorami regulaminu określającego wskaźniki oceny na poziomie każdej szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20057 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.07.2024)
Książka
W koszyku
Prawo oświatowe : komentarz / redakcja naukowa Mateusz Pilich ; [autorzy] Mateusz Pilich, Artur Olszewski. - Wydanie 2., stan prawny na 1 września 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 912, [1] strona ; 25 cm.
(Komentarze)
Poprzednie wydanie pt.: Prawo oświatowe oraz przepisy wprowadzające.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 899-[913].
Dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych, pracowników urzędów jednostek samorządu terytorialnego oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny, adwokatów, radców prawnych i sędziów.
W komentarzu omówiono przepisy "konstytucji polskiej oświaty", jaką stanowi ustawa z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe. Zaprezentowano je z perspektywy dokonywanej fragmentarycznie reformy prawa oświatowego, powodującej trudności interpretacyjne oraz niesprzyjającej zrozumieniu prawa przez jego adresatów. Autorzy, wyjaśniając problemy powstające podczas stosowania prawa, przywołują dorobek orzecznictwa i doktryny.W drugim wydaniu publikacji uwzględniono nowe wyzwania, które stanęły przed prawem oświatowym na skutek epidemii COVID-19, m.in. ograniczenia i zawieszenia działalności szkół i placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 121-129.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Komentarze Becka)
Bibliografia na stronach XIX-XX. Indeks.
Dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, pracowników placówek oświatowych, dyrektorów szkół, jednostek samorządu terytorialnego.
Prawo oświatowe. Komentarz, autorstwa wybitnych specjalistów w poruszanej tematyce stanowi wyczerpujące omówienie problematyki związanej z utworzeniem i funkcjonowaniem nowego systemu oświaty w Polsce w oparciu o dwa zasadnicze akty prawne:ustawę z 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 Nr 7, poz. 60);ustawę z 14.12.2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 Nr 7, poz. 59).Niniejszy Komentarz stanowi szczegółowe i kompleksowe omówienie wszystkich zagadnień w poruszanej tematyce. Książka uwzględnia omówienie najnowszych zmian, również tych realizowanych od 1.9.2017 r., a które :związane są z reformą struktury polskiego szkolnictwa, tworzącą 8-letnie szkoły podstawowe, 4-letnie licea ogólnokształcące, 5-letnie technika, 3-letnie branżowe szkoły I stopnia, 3-letnie szkoły specjalne przysposabiające do pracy, 2-letnie branżowe szkoły II stopnia oraz szkoły policealne;rozpoczynają stopniowy proces wygaszania gimnazjów (przestaną one funkcjonować z dniem 1.9.2019 r.);dotyczą rozlokowania kadry pedagogicznej, w okresie wdrażania nowej struktury szkół i wprowadzają rozwiązania uelastyczniające realizację polityki kadrowej.Prezentowana pozycja w sposób wyczerpujący i zarazem praktyczny pozwala zapoznać się z nowymi regulacjami w przedmiocie m.in.:wychowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;zarządzania szkołami i placówkami publicznymi;organizacji kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych;funkcjonowania szkół i placówek niepublicznych;kształcenia osób przybywających z zagranicy.Komentarz stanowi cenną pomoc zarówno dla praktyków prawa: adwokatów, radców prawnych i sędziów, a także pracowników placówek oświatowych, dyrektorów szkół, jednostek samorządu terytorialnego oraz wszystkich zainteresowanych perspektywami rozwoju polskiego systemu szkolnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.35 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu : praktyczne zastosowanie nowych przepisów / Zofia Rudzińska. - Stan prawny: styczeń 2018. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, 2018. - 164 strony ; 24 cm + dysk optyczny CD-ROM.
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Materiał opisuje nowe zadania dyrektora szkoły oraz organu kontroli związane z nadzorem pedagogicznym. Publikacja to kompleksowe kompendium wiedzy na temat sprawowania nadzoru, prowadzonej dokumentacji, przeprowadzania poszczególnych czynności związanych z nadzorem pedagogicznym w szkole i przedszkolu. Wszystkie dokumenty są opracowane na podstawie nowych przepisów oświatowych i uwzględniają zmiany wprowadzone 1 stycznia 2018 roku. Płyta CD dołączona do publikacji zawiera ponad 40 wzorów dokumentów, gotowych do zastosowania w każdej szkole. Publikacja pozwoli usystematyzować wiedzę z zakresu nadzoru pedagogicznego, wskaże zgodny z prawem sposób postępowania oraz gotowe, praktyczne i prawidłowe rozwiązanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie specjalne w systemie oświaty / Teresa Serafin. - 3. wydanie. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 378, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Oświacie)
Stan prawny na 1 lipca 2021 r.
Na czwartej stronie okładki dodano barkod z numerem ISBN i dodatkowo numerem wydania książki: 99788382461473 W03P01.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 361-376
Stan prawny: 1 lipca 2021 r.W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego.Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji.W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak:zasady organizacji nauczania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,wymagania kwalifikacyjne i zadania kadry pedagogiczno-specjalistycznej, realizującej obowiązkowe i dodatkowe zajęcia z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, placówkach publicznych oraz niepublicznych,organizacja wczesnego wspomagania rozwoju,sposoby finansowania kształcenia specjalnego.Poradnik ułatwi nauczycielom, dyrektorom szkół i placówek, a także organom prowadzącym te podmioty właściwe rozpoznawanie potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami i dostosowywanie nauczania do ich potencjału psychofizycznego i wymagań edukacyjnych. Rodzicom dzieci potrzebujących kształcenia specjalnego pomoże natomiast zrozumieć proces dydaktyczno-wychowawczo-rehabilitacyjny przeprowadzany w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21599 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej