Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(86)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(82)
Autor
Kranowitz Carol Stock
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Masgutova Svetlana Kimovna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Sher Barbara
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Ayres A. Jean
(2)
Biel Lindsey
(2)
Borkowska Maria
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Korendo Marta
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Lande Aubrey
(2)
Maas Violet F
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Regner Anna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Voss Angie
(2)
Wianecka Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Brzychcy Ewa
(1)
Burkacka Julia
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Delaney Tara
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Hickman Lois
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Klimont Liliana
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lekan Elżbieta
(1)
Majcher Karolina
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Markowska Dorota
(1)
Masłowska Joanna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Meier Christine
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Miller Lucy Jane
(1)
Modrak Małgorzata
(1)
Newman Joye
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Rappaport Abby
(1)
Raszewska Maria
(1)
Richle Judith
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Sutton Shirley (1953-? )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Wagh Kinga
(1)
Waliś Robert
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wiz Bob
(1)
Wojciechowska Hanna (kynolog)
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Rodzice
(16)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Nauczyciele
(7)
Terapeuci
(7)
0-5 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
6-8 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Oligofrenopedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Ergoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradnik
(26)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Wiersze
(2)
Gry i zabawy
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Rysunek
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5036 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trampolina+ Zabawy sensoryczne to publikacja, która rozwija kreatywność plastyczną dziecka. Proces tworzenia ilustracji staje się doskonałą zabawą kolorami oraz różnymi rodzajami faktur. Przedszkolak nie tylko rozwija małą motorykę, ale także wzbogaca swoje doświadczenia sensoryczne. Efektowna, przestrzenna praca daje satysfakcję i uczy wiary we własne możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości ; nr 1)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Książka ta jest kontynuacją, pogłębieniem i uzupełnieniem mojej pierwszej książki, napisanej specjalnie dla polskich odbiorców ("Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej". WSiP 1998r., drugie wydanie w marcu 2005r.). Jestem głęboko wdzięczna za uznanie i pozytywny odbiór jej przez profesjonalistów i osoby spoza środowisk zainteresowanych zawodowo tą tematyką w całej Polsce. Książka ta dostarcza kolejnych informacji, zwłaszcza rodzicom, terapeutom i nauczycielom, czyli osobom pracującym z noworodkami z grupy ryzyka, z dziećmi opóźnionymi w rozwoju, z osobami w różnym wieku szkolnym, prezentującymi trudne zachowania, włączając autyzm i nadpobudliwość psychoruchową, znajdują tu całkiem nowe propozycje dotyczące nauczania i terapii. Umiesczono tu także dodatkowe informacje o najnowszych badaniach dotyczących znaczenia prawidłowego odżywiania się, środowiska o odroczonych w czasie skutkach zdrowotnych spożywania okreslonych produktów, a także propozycje zapobiegania niepełnosprawności i chorobom wśrod osób mlodych i w podeszłym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Na okł.: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści:omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą,analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie,wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR), członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 283-292.
Część tekstu tłumaczona z języka niemieckiego.
Wstęp Psychomotoryka i integracja sensoryczna w ujęciu teoretyczno - praktycznym Systemowo-indywidualna analiza zaburzeń rozwoju Koncepcja psychomotoryki empowermentu - konteksty teorii i praktyki pedagogicznej Wybrane sugestie terapeutyczne Krytyczna ocena głównych tez terapii integracji sensorycznej Podsumowanie Terapia rodzinna skoncentrowana na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Istota, założenia, ukierunkowanie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Przypadek Dominika jako przykład działań w zakresie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka. Diagnoza Zalecenia terapeutyczne dla dziecka Terapia w ramach psychomotoryki empowermentu Co jest normalne? Co stanowi o normalności? Czy istnieje człowiek normalny? Rozważania ogólne Czy istnieje człowiek normalny Normalność a metody testowe Normalność jako mylący wyznacznik "zdrowego" rozwoju dziecka Terapia integracji sensorycznej Pozytywne aspekty koncepcji integracji sensorycznej Terapia integracji sensorycznej i jej roszczenia do wyłączności Krytyka z perspektywy neurofizjologiczno-medycznej Krytyka pedagogiczna Czy rozwój dziecka jest hierarchiczny? Podsumowanie argumentów socjo-pedagogicznych Podejście systemowo-konstruktywistyczne w procesie wychowania i w terapii ruchowe Ogólna teoria systemowa Terapia systemowa Indywidualizacja percepcji i konstrukcji mózgu oraz ich konsekwencje w wychowaniu i terapii Różnice pomiędzy terapią systemową a linearno-przyczynowymi koncepcjami terapeutycznymi na przykładzie terapii integracji sensorycznej Podstawowe zasady psychomotoryki empowermentu Rozważania ogólne Nieprawidłowość, zaburzenie czy opóźnienie - przykład praktyczny Obraz człowieka w koncepcji empowermentu Relacja pomiędzy podopiecznym a psychomotorykiem jako warunek efektywności procesu wspierania Wpływ obraz człowieka na praktyczne metody empowermentu Podstawy praktyki psychomotoryki empowermentu Uwagi wstępne Obszary wspierania w empowermencie Formy zajęć psychomotorycznych w psychomotoryce empowermentu Sporty terenowe skoncentrowane na pedagogice przeżyć jako narzędzia empowermentu Praktyczne przykłady psychomotoryki empowermentu Aranżacja psychomotoryczna Uczenie się poprzez ruch - przedmioty szkolne Integracja sensoryczna - doświadczenia polskie (konteksty teoretyczno-praktyczne) Rys historyczny Zakładane strategie rozwoju i oczekiwania wobec metody integracji sensorycznej - dyskurs ewaluacyjny Piotr Jakub Katarzyna Mateusz Analiza efektów podjętych działań Perspektywy rozwoju Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-[168].
Książka "Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej" napisana przez Swietłanę Masgutową i Annę Regner wychodzi naprzeciw programom obecnie realizowanym w Polsce, związanym z wczesną, wielospecjalistyczną, kompleksową, skoordynowaną pomocą dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością i jego rodzinie. Książka podzielona jest na dwie części: teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej przedstawione zostały podstawy anatomii, funkcji, dynamiki oraz uwarunkowań związanych z rozwojem mowy dziecka. W części praktycznej wyczerpująco zostały przedstawione problemy postępowania rehabilitacyjno-stymulującego zapobieganiu, jak i leczeniu zaburzeń rozwoju mowy dziecka. Bogato ilustrowane ćwiczenia ułatwią stosowanie proponowanej terapii zarówno rodzicom, jak i terapeutom. Autorki książki proponują nowe ujęcie koncepcji wczesnego diagnozowania i ćwiczeń usprawniających, z zastosowaniem nieinwazyjnej stymulacji rozwoju, uwzględniając strukturę oraz pierwotną motorykę układu ustno-twarzowego. Książka skierowana jest nie tylko do środowiska akademickiego, ale również praktykujących logopedów, rehabilitantów, lekarzy i fizjoterapeutów, a także członków rodzin, na których spada ciężar opieki domowej.
Wstęp * Część teoretyczna * Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka * Anatomia twarzoczaszki * Układ nerwowy głowy i twarzy * Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci * Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych * Rozwój mózgu a mowa * Zaburzenia mowy –terminologia i klasyfikacja * Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM) * Część praktyczna * Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji R. Castillo Moralesa * Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej * Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa * Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych – wybrane studium przypadku * Zakończenie * Załącznik * Statomotoryczny rozwój dziecka jako Sparcie dla ustno-twarzowej integracji * Kompleksowa diagnostyka i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju – Wrocławski Model Usprawniania (WMU) według koncepcji Ludwiki Sadowskiej * Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Autorki niniejszej książki, ergoterapeutki, przygotowały praktyczną pomoc dla każdego zainteresowanego problematyką zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. W publikacji przedstawiły w przystępny sposób najważniejsze informacje o wspomnianych zaburzeniach (oparte na teorii integracji sensorycznej A. Jean Ayres) oraz propozycje zajęć, skategoryzowane według obszarów stymulacji sensorycznej, które można zrealizować bez dużego wysiłku i zbędnych kosztów. Zawarły tu również wiele przydatnych wskazówek dla rodziców na temat trudnych sytuacji w życiu codziennym. Książka została tak zaprojektowana, by zachęcić do aktywnego uczestniczenia w procesie terapeutycznym, między innymi poprzez notowanie na niezapełnionych stronach własnych pomysłów i modyfikacji zabaw, te ostatnie bowiem z łatwością dostosujemy do indywidualnych potrzeb dziecka. Takie podejście wzmacnia współpracę między terapeutą a rodzicem, przyczyniając się do intensywniejszego i radośniejszego rozwoju małych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 483.
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Aneks s. 228-235.
Bibliogr. s. 223-227.
Publikacja opisuje mechanizmy poznawcze, rodzaje pamięci, zaburzenia procesu zapamiętywania oraz metody aktywizacji intelektualnej. Pamięć zmysłów i pamięć komórkowa stanowią wspaniałe dopełnienie pamięci operacyjnej i wyzwalacz pamięci długotrwałej. Efektywne wykorzystywanie zasobów sensorycznych wydatnie zwiększa potencjał pamięciowy jednostki. "Myślenie ciałem" to nowatorski sposób na uczenie się i rozwijanie własnych możliwości intelektualno-zmysłowych.Książka powstała z myślą o uczących się i nauczających: uczniach szkół średnich, studentach, nauczycielach, trenerach rozwoju osobistego, wykładowcach, osobach zmuszonych stale przyswajać spore porcje informacji oraz wszystkich zainteresowanych polepszaniem zasobów pamięciowych.Jednotorowość systemów nauczania we współczesnym szkolnictwie wdraża jedną metodę nauki opartą na zapamiętywaniu kanałem wzrokowym (i prędkim zapominaniu). Przedstawiana pozycja ma na celu ukazanie wielu innych metod uczenia się oraz naświetlenie wielości kanałów percepcyjnych, znacząco zwiększających wydajność zapamiętywania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Drogi czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, jest kolejną pozycją z cyklu Nie-zgrane dziecko Carol Kranowitz, tym razem napisaną we współpracy z Joye Newman. Przedstawiono tu pięćdziesiąt prostych, ciekawych i zabawnych ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową. Rodzicu, jeżeli dbasz o prawidłowy rozwój twojego dziecka, ta książka jest dla ciebie! Pomoże ci przygotować swoją pociechę do stawienia czoła szkolnym i życiowym wyzwaniom. Nauczycielu, jeżeli szukasz pomocy dydaktycznej dla nie-zgranych dzieci w twojej grupie przedszkolnej lub klasie szkolnej, to właśnie ją znalazłeś! Ten zbiór ćwiczeń będzie doskonałym wsparciem podczas realizacji zajęć ruchowych. Terapeuto, jeżeli pracujesz z dziećmi lub młodzieżą z zaburzeniami SI, niniejsza pozycja jest dla ciebie. Znajdziesz w niej gotowe "przepisy" na ćwiczenia do terapii! Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Humorystyczne nazwy ćwiczeń oraz kolorowe ilustracje zachęcają do zabawy i zdobywania nowych sprawności. Polecam tę pozycję wszystkim nauczycielom, wychowawcom, terapeutom i rodzicom!Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensoryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 296 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-253. Netografia na stronie 272.
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii - zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. grzb.: Metoda integracji sensorycznej.
Bibliogr. s. 124-126.
Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15941 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 42-[43].
Zeszyt 1 stanowi uzupełnienie książki zatytułowanej Metoda Integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.Zawiera krótką charakterystykę bazowych systemów zmysłowych oraz ćwiczenia i strategie terapeutyczne do ich usprawniania.Adresowany jest m.in. do terapeutów SI w celu ułatwienia opracowywania programów terapeutycznych. Wiele wskazówek i praktycznych rozwiązań znajdą w nim także inni specjaliści pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami.Materiał został opracowany tak, aby umożliwić stymulację systemów zmysłowych w warunkach tzw. gabinetowych.Zeszyt powstał również z myślą o rodzicach, którzy mając zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, często nie wiedzą, jakie wybrać pomoce i jak z nich korzystać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-88.
Zeszyt 2 jest kontynuacją książki METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY U DZIECI Z USZKODZENIAMI OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO. Podobnie jak zeszyt 1, stanowi niezależną całość. Ma charakter popularnego poradnika.Zeszyt zawiera charakterystykę metod ściśle powiązanych z integracją sensoryczną, to jest terapii światłem i kolorami oraz aromatoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka przeznaczona jest dla pedagogów, psychologów, nauczycieli oraz dla rodziców i osób bawiących się z dziećmi. Przedstawia ona istotę integracji sensorycznej, jej wpływ na zachowanie każdego z nas oraz sposoby stymulacji poszczególnych systemów zmysłowych poprzez zabawę. Zamieszczone w niej zabawy służą stymulacji układu nerwowego małego dziecka. Dzięki nim mózg malucha będzie zdobywał coraz więcej doświadczeń zmysłowych, przez co będzie lepiej integrował docierające do niego bodźce, a jego organizm będzie adekwatnie reagował na sytuację wokół niego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19457 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Kliniczna obserwacja / Zbigniew Przyrowski. - Warszawa : Empis, 2013. - 66 s. : il. ; 30 cm.
Do książki dołączony jest kwestionariusz Obserwacja Kliniczna.
Pierwsza w Polsce próba opracowania kilkunastu prób klinicznych. Pierwsza wersja podręcznika ukazała się w 2006 roku. Obecnie przygotowany podręcznik zawiera dokładny opis poszczególnych zadań, tak by mogły być wielokrotnie powtarzane w taki sami sposób. Przygotowano również ocenę poszczególnych prób i całej klinicznej obserwacji w punktach. Do podręcznika został również dostosowany odpowiedni arkusz obserwacji klinicznej, na którym dokonujemy oceny każdego z zadań. (wraz z podręcznikiem 2 sztuki arkuszu)Podręcznik zawiera krótkie wprowadzenie w problematykę teorii integracji sensorycznej, opis materiałów lub przyrządów potrzebnych do badania, opis procedury badania dla każdego zadania, wskazówek do oceny i ocenę każdego zadania.W podręczniku autor zawarł również kierunki interpretacji wyników badań w poszczególnych punktach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekazujemy Państwu pierwszą taką w Polsce książkę z bardzo bogatym zestawem ćwiczeń stosowanych w terapii integracji sensorycznej. Książka "Trenuj mózg poprzez ruch" to wyjątkowa pozycja na polskim rynku. Przedstawione ćwiczenia nie tyko są szczegółowo opisane, ale książka zawiera profesjonalne wskazania, czemu mają służyć i co można osiągnąć stosując je. Opis każdego z ćwiczeń zawiera też propozycje ich modyfikacji, co skutkuje tym, że z 236 proponowanych ćwiczeń uzyskujemy ich, co najmniej 500. Publikacja pod redakcją Zbigniewa Przyrowskiego terapeuty i instruktora seniora terapii integracji sensorycznej z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w tej formie terapii gwarantuje profesjonalizm. Ćwiczenia opracowane przez kilkunastu praktykujących od wielu lat w Sensum Mobile terapeutów integracji sensorycznej są na co dzień sprawdzane podczas kolejnych sesji terapeutycznych przynosząc sukcesy. Układ książki - każde ćwiczenie na oddzielnej stronie - ułatwia praktyczne jej wykorzystanie. Autorom książki przyświecała głównie myśl by poprzez publikację tych ćwiczenia podnosić profesjonalizm i ujednolicać terapię procesów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19017 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-251.
Pierwsze w Polsce tak obszerne opracowanie tematyki integracji sensorycznej. Autor publikacji, Zbigniew Przyrowski, przedstawia nie tylko założenia teoretyczne metody integracji sensorycznej, ale daje również praktyczne wskazówki dotyczące badania dzieci i prowadzenia terapii. Z książki można dowiedzieć się jakie są typowe objawy zaburzeń IS u różnych grup dzieci poczynając od niemowląt, poprzez dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dzieci z ADHD, niektórymi zespołami genetycznymi, aż po dzieci ze spektrum autyzmu. Książka kierowana jest nie tylko do młodych terapeutów integracji sensorycznej, ale również do wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi, a chcących poznać główne założenia metody integracji sensorycznej. Znajdą w niej również wskazówki do organizacji pracy nauczyciele szkolni i przedszkolni.Zachęcamy również do zapoznania się z tą publikacją rodziców, którzy chcą być bardziej świadomi tego jak powinno wyglądać badanie ich dzieci, w co powinna być wyposażona sala do terapii integracji sensorycznej, albo jakie są główne przejawy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej.Książka jest wynikiem wielu lat doświadczeń autora w pracy z dziećmi, przeglądu literatury i wykładów prowadzonych dla studentów i uczestników kursów integracji sensorycznej. Jest fascynującą lekturą wprowadzającą w tajemnice procesów sensorycznych leżących u podstaw rozwoju człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączony jest Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego Dziecka.
Bibliogr. s. 40-42.
Kwestionariusz przeznaczony jest do badania dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Jest narzędziem, które ma ułatwić rozpoznawanie pewnych zakłóceń z zakresu integracji sensorycznej dając sygnał do podjęcia odpowiedniej interwencji lub do głębszych dokładniejszych badań Południowo-Kalifornijskimi Testami Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16332 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej