Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(82)
Autor
Kranowitz Carol Stock
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Masgutova Svetlana Kimovna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Sher Barbara
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Ayres A. Jean
(2)
Biel Lindsey
(2)
Borkowska Maria
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Korendo Marta
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Lande Aubrey
(2)
Maas Violet F
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Regner Anna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Voss Angie
(2)
Wianecka Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Brzychcy Ewa
(1)
Burkacka Julia
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Delaney Tara
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Hickman Lois
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Klimont Liliana
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lekan Elżbieta
(1)
Majcher Karolina
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Markowska Dorota
(1)
Masłowska Joanna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Meier Christine
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Miller Lucy Jane
(1)
Modrak Małgorzata
(1)
Newman Joye
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Rappaport Abby
(1)
Raszewska Maria
(1)
Richle Judith
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Sutton Shirley (1953-? )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Wagh Kinga
(1)
Waliś Robert
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Wiz Bob
(1)
Wojciechowska Hanna (kynolog)
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Odbiorca
Rodzice
(16)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Nauczyciele
(7)
Terapeuci
(7)
0-5 lat
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
6-8 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Oligofrenopedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Ergoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Gatunek
Poradnik
(26)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Wiersze
(2)
Gry i zabawy
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Rysunek
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego / Zbigniew Przyrowski. - Warszawa : Wydawnictwo Empis, 2014. - 44 strony : ilustracje ; 21 cm.
Do książki dołączony jest Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego Dziecka.
Bibliografia strony 40-42.
Kwestionariusz przeznaczony jest do badania dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Jest narzędziem, które ma ułatwić rozpoznawanie pewnych zakłóceń z zakresu integracji sensorycznej dając sygnał do podjęcia odpowiedniej interwencji lub do głębszych dokładniejszych badań Południowo-Kalifornijskimi Testami Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 179-182.
Książka jest rodzajem poradnika, który pokazuje, w jaki sposób połączyć cele wynikające z gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej, by w codziennych zajęciach wspierać rozwój psychoruchowy dziecka niepełnosprawnego i sprawnego o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy. Zawarte są w niej zabawy i ćwiczenia urozmaicające codzienne zajęcia ruchowe czy gimnastyki korekcyjnej z wykorzystaniem nietypowych, ale "zwyczajnych-niezwyczajnych" pomocy dydaktycznych. Przy każdym proponowanym ćwiczeniu czy zabawie wskazane są możliwe do osiągnięcia cele z punktu widzenia gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Na okł.: Aktywne zabawy dla dzieci w wieku 3-8 lat. W komplecie 2 płyty CD.
Bibliogr. s. 98.
Nagrania i scenariusze zabaw zostały stworzone na podstawie prac Barbary Sher, której warsztaty i publikacje traktujące o roli zabawy są cenione przez rodziny, dzieci, nauczycieli i terapeutów na całym świecie. Książeczka prezentuje aktywne zabawy dla dzieci w wieku 3-8 lat o charakterze interaktywnym. Można je zaadaptować tak, że każdy, niezależnie od zdolności, będzie mógł się bawić. Nie istnieją tu dobre i złe odpowiedzi. Nie potrzeba żadnych materiałów. Nasza propozycja stanowi dla dzieci i prowadzących szansę bycia sobą i pełnego radości dzielenia się z innymi. A co może być lepszą zabawą niż dwadzieścia osiem piosenek, które sprawiają, że dzieci czują się dobrze we własnym ciele? Do książki dołączono 2 płyty CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Indeks.
Zawsze można znaleźć czas na zabawę!" To skarbnica pomysłów dla rodzin dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Zamiast sztywnego podręcznika Barbara Sher przygotowała zbiór gier i ćwiczeń, które pomagają poradzić sobie z trudnościami sensorycznymi - a wszystko w formie zabawy". Lucy Jane Miller, autorka Dzieci w świecie doznań. Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne.W książce Czytelnik znajdzie:sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie;niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Aneksy s.197-204.
Bibliogr. s. 205-[207].
Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Książka podpowiada, jak nauczyciel przedszkola może twórczo i efektywnie pracować z dziećmi sprawiającymi trudności wychowawcze. Znajdują się tu odpowiedzi na pytania o pracę z dzieckiem utalentowanym czy niecierpliwym oraz dzieckiem z różnego rodzaju zaburzeniami, jak np.:- zaburzenia integracji sensorycznej- nadpobudliwość psychoruchowa- agresywne zachowaniaPublikacja zawiera praktyczne analizy przypadków, materiały informacyjne dla rodziców, sprawdzone scenariusze zajęć, wskazówki dla nauczycieli i personelu pomocniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli przedszkoli i żłobków, oligofrenoterapeutów, rodziców.
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115391 F
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementy integracji sensorycznej / Marta Szybkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 71 stron, [9] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
6 kart tablic zadrukowanych dwustronnie.
Publikacja przeznaczona dla dwóch grup wiekowych: 3-4 -latków oraz 5- i 6-latków. W skład książki wchodzą praktyczne informacje na temat tego, jak w warunkach przedszkolnych pomóc dzieciom z zaburzeniami SI, propozycje zabaw stymulujących zmysły, scenariusze zajęć dla dwóch grup wiekowych, karty pracy nawiązujące do tematyki zajęć, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Z tyłu teki: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
To publikacja, która ma za zadanie pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) w osiągnięciu adekwatnego poziomu samoregulacji (np. dostosowanie stanu pobudzenia zgodnie z napływającymi bodźcami). Publikacja będzie także pomocna podczas przygotowania diagnozy SPD i opracowania tzw. diety sensorycznej. Materiały zawierają plansze do określenia poziomu samoregulacji, a także m.in. bodźców powodujących nadreaktywność słuchową i smakową. Znajduje się w nich również kwestionariusz wrażliwości sensorycznej przeznaczony dla dzieci starszych, nastolatków i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W komplecie płyta CD.
Bibliografia strona 49.
Teksty piosenek angielskie.
Zabawy z piosenkami i ćwiczenia usprawniające zdolności sensoryczne. Książka została napisana przez specjalistki w dziedzinie tańca rozwojowego i zawiera opisy bezpiecznych zabaw dla dzieci w każdym wieku i o różnych poziomach możliwości fizycznych. Zawiera:Ľ płytę CD;Ľ 20 wielokulturowych utworów, każdy z zestawem zabaw;Ľ przewodnik napisany przez fizjoterapeutki i terapeutki zajęciowe wprowadzający czytelnika w świat gier muzycznych;Ľ ponad 75 tanecznych ćwiczeń stymulujących aktywne uczenie się i rozwój umiejętności motorycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18767 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek.Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw ogólnorozwojowych ćwiczeń edukacyjnych dla dzieci.Książka Elżbiety Wianeckiej i Joanny Masłowskiej zawiera ćwiczenia adresowane do wszystkich dzieci - zarówno tych, które rozwijają się bez przeszkód, jak i tych, które cierpią na różnego rodzaju przypadłości i zaburzenia (dysleksja, zespół Downa, upośledzenie umysłowe itp.)Ćwiczenia można wykonywać w dowolnej kolejności, ponieważ stosowane są one na różnych etapach terapii. Każde z nich można modyfikować i próbować dostosować do specyficznych potrzeb konkretnego dziecka.Dobór ćwiczeń jest nieprzypadkowy. Głównym celem było rozwijanie za ich pomocą umiejętności analizy i syntezy materiału trojakiego rodzaju: pisanego, słuchowego oraz językowego. Dodatkowo, położono nacisk na usprawnianie pamięci, a także na integrację percepcyjno-motoryczną. Ćwiczenia zawarte w niniejszej publikacji stosować można w celu doskonalenia uwagi dzieci, usprawniania słuchu fonemowego, kształcenia analizy i syntezy wzrokowej, sprawności manulanej oraz tzw. pamięci ruchu.Oprócz instrukcji tekstowej, każde ćwiczenie zaopatrzone jest także w fotografię ilustrującą prawidłowy sposób jego wykonania.Książka podzielona jest na 4 części: Samogłoski i sylaby - proste ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania samogłosek oraz sylab. Głównym celem jest w tym przypadku nauka rozpoznawania i odwzorowywania liter i sylab, co w przyszłości pomoże w nauce czytania i pisania. Pamięć szeregów - rozwijanie pamięci bezpośredniej, dzięki czemu dziecko łatwiej zapamiętuje i odtwarza dany materiał. Ćwiczenia przydatne są w nauce działań arytmetycznych oraz w rozwiązywaniu zadań tekstowych. Język i działanie - nauka rozumienia poleceń językowych oraz ich realizacji w samodzielny sposób. Język ćwiczeń wpływa na poszerzenie biernego (wewnętrznego) słownika dziecka. Opowiadam co widzę - kształtowanie pamięci słuchowej, dzięki której dziecko potrafi utrwalić i przypomnieć sobie zasłyszane informacje usłyszanych. Ponadto, kształtowanie pamięci bezpośredniej (zapamiętanie i odtwarzanie danego materiału).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Praca z dyktafonem.
Przedstawiamy Państwu następną część znanej już książki "Co dzień łatwiej", która pokazuje proste ćwiczenia, do których nie są potrzebne specjalistyczne pomoce edukacyjne.Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich dzieci prawidłowo rozwijających się, ale także dla dzieci m.in. z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną.Ćwiczenia mogą być modyfikowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są integralnym elementem całej terapii i nie jest wymagane wykonywanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii.Komunikacja, budowanie zdań, a przede wszystkim nauka zadawania pytań jest podstawą do prawidłowego rozwoju językowego dziecka.Ćwiczenia stwarzają możliwość rozumienia przez dziecko otaczający go świat, a także dają możliwość opisania własnymi słowami tego, co wokół niego się dzieje.Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Przejrzystość układu treści sprzyja skupieniu przy pracy.Część I - praca z dyktafonem i słuchawkami obejmuje:- zdania 2-5 wyrazowe i pytania do tych zdań- pytania i odpowiedzi do obrazka- serie pytań- historyjki- teksty (czytanie, rozumienie)Część II- różnicowanie poleceń- Polecenia wielostopnioweCzęść III- Użycie przedmiotów (naśladownictwo-opis językowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują mając trudności z zaplanowaniem i wykonywaniem różnych zadań ruchowych. Dyspraktyczna Łucja to dziewczynka, która ma problemy z płynnym i efektywnym działaniem. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami (czynności samoobsługowe, nauka, zabawa), bo stale pozostaje w tyle. Bywa smutna, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bo zawsze czuje się od nich gorsza i słabsza.Dyspraktyczna Łucja to druga, po Sensorycznym Brunie, książeczka przedstawiająca świat widziany oczami dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej.Książka przybliży rodzicom, terapeutom i nauczycielom problemy dzieci z dyspraksją oraz wspomoże ich w budowaniu środowiska rozwojowego skrojonego na miarę potrzeb tych dzieci.O autorze:Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny - oligofrenopedagog, logopeda, instruktor i terapeuta metody integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Książka została napisana z myślą o dzieciach, które nie potrafią powiedzieć swoim rodzicom, nauczycielom co czują, jeśli otacza je zbyt dużo bodźców. Sensoryczny Bruno to chłopiec, który ma większą wrażliwość na bodźce, które go przytłaczają, sprawiają że czuje się zagrożony. W efekcie tego ma kłopoty z codziennymi czynnościami, bo stale antycypuje to co może się zdarzyć. Bywa smutny, nie lubi się bawić z innymi dziećmi, bywa zmęczony dużą ilością hałasu, dotyku, zapachu.Mam nadzieję, że książka przybliży rodzicom i nauczycielom problemy dzieci nadwrażliwych i wspomoże ich we właściwym budowaniu przyjaznego środowiska rozwojowego.Od Autora (Marta Wiśniewska, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki)Recenzja książki:(E. Grzybowska, psycholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor senior)To pierwsza książeczka o integracji sensorycznej, w której wsparcie znajdzie zarówno dziecko borykające się ze swoją specyficzną sensoryczną urodą, jak i jego rodzice, bezradni czasami w poszukiwaniu sposobów na ułatwienie mu codziennego życia.Z. Przyrowski, pscholog kliniczny, nauczyciel Integracji Sensorycznej, instruktor seniorKsiążka jest bardzo dobrym pomysłem, próbą przekazania nieskomplikowanym językiem trudnych informacji o integracji sensorycznej co nie wszystkim się udaje. Brakowało na naszym rynku takiej książeczki, która dotrze do szerokiego kręgu odbiorców rodziców i pomoże rozumieć przynajmniej część problemów ich dzieci. Jest książką, którą właściwie powinien dostać każdy z rodziców u dziecka którego rozpozano zaburzenia integracji sensorycznej związane z nadwrażliwością sensoryczną. Myślę, że w jakimś stoniu i pedagodzy w przedszkolach będą mieli łatwiej tłumaczyć rodzicom /a może i sobie/ zachowanie niektórych dzieci. Tak więc jest to strzał w dziesiątkę. Bardzo ciesze się z powstania tej książki. Język przejrzysty, spójny. Sposób tłumaczenia problemów błyskotliwy, świetna grafika, ilustracje. Krótkie syntetyczne określenie zjawiska nadwrażliwości sensorycznej. Świetne pomysły zabaw, wskazówek dla rodziców i nie tylko. Myślę, że będzie dobrze przyjęta przez czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131-132.
Książka jest pierwszą publikacją kompleksowo omawiającą zastosowanie metod i technik neurokinezjologicznych w nowej dziedzinie rehabilitacji jaką jest kynoterapia - rehabilitacja z udziałem psa. Wychodząc z roli integracji odruchów w funkcjonowaniu człowieka przedstawia metody ich integracji, aby następnie pokazać ćwiczenia z udziałem psa wykorzystujące w praktyce teoretyczne podstawy rehabilitacji. Opisy ćwiczeń uzupełniają zdjęcia z turnusów rehabilitacyjnych. Dzięki połączeniu teorii i praktyki książka może pełnić rolę podręcznika dla kynoterapeutów oraz rehabilitantów i lekarzy zainteresowanych neurokinezjologią. Zainteresuje także rodziców dzieci niepełnosprawnych.
Neurokinezjologia integracji odruchów * Możliwości diagnostyki odruchów * Kynoterapia w korekcji i integracji odruchów * Integracja odruchów niemowlęcych technikami ćwiczeniami kynoterapii * Autorskie programy:: neurokinezjologia i kynoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 174-[180].
Dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD - Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD - Pervasive Developmental Disorders). Autorki - terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem - tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny - przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17424 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej