Reklama
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(101)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(120)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(62)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(7)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Grzybczyk Katarzyna
(4)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(3)
Kall Jacek
(3)
Albin Krzysztof
(2)
Budzyński Wojciech
(2)
Cymanow-Sosin Klaudia
(2)
Czarnecki Adam
(2)
Heryszek Tomasz
(2)
Kozłowska Anna
(2)
Kwarciak Bogusław
(2)
Laszczak Mirosław
(2)
Maison Dominika
(2)
Murdoch Anna
(2)
Strużycki Marian
(2)
Wasilewski Piotr (1956- )
(2)
Šmid Wacław
(2)
Almeida Fabrice d`
(1)
Banaszkiewicz-Zygmunt Edyta
(1)
Barańska Marzena
(1)
Barański Michał (prawo)
(1)
Barska Anetta
(1)
Barwise Patrick
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bergström Bo
(1)
Bernacki Marek
(1)
Bianchi Anna Maria
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka
(1)
Bierut Michael
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bond Jonathan (1957- )
(1)
Braiter Paulina
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burska Katarzyna
(1)
Butkiewicz Magdalena
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cieśla Bartłomiej
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Czupryna Krzysztof
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Duda Aneta
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Filip Grażyna
(1)
Gajlewicz Michał
(1)
Gogołek Włodzimierz
(1)
Goldacre Ben
(1)
Goldmann Martin
(1)
Golewska-Stafiej Agata M
(1)
Golka Marian
(1)
Gralczyk Aleksandra
(1)
Gruszkowski Tomasz
(1)
Grzegorczyk Adam
(1)
Grzegorczyk Adam M
(1)
Hajdas Monika
(1)
Hammond Kathy
(1)
Heath Robert
(1)
Heath Robert (1947- )
(1)
Hooffacker Gabriele
(1)
Jachimowska Katarzyna
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jakóbczak Agata
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jones John Philip
(1)
Jupowicz-|Ginalska Anna
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kawalec Agnieszka Monika
(1)
Kirshenbaum Richard (1961- )
(1)
Kisielewski Andrzej
(1)
Kleppner Otto
(1)
Kobyliński Konrad
(1)
Kolbusz Wiesław
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Korsak Rafał
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kudra Barbara
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Kłeczek Ryszard
(1)
Lane W. Ronald
(1)
Leśniak Teresa
(1)
Lindström Martin (1970- )
(1)
Lipszyc Paweł
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Lux Jolanta
(1)
Maas Jane
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Marcyński Krzysztof (1965- )
(1)
Mayle Peter (1939- )
(1)
Michalska Anna (reklama)
(1)
Michałowska Mariola
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nakoniecznik Arkadiusz
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(1)
Nowak Wojciech Paweł
(1)
Ogilvy David
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(101)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Studenci
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Reklama
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Monografia
(7)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Podręczniki
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Antologia
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Komentarz prawny
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Sensacja
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [341]-360.
Podstawowy cel niniejszej pracy to poszukiwanie idei zawartych we współczesnych reklamach oraz wyjaśnienie teleologii wykorzystania takich, a nie innych nośników znaczeń i wartości. Reklama jest tu traktowana jako zjawisko społeczne w nawiązaniu do teorii dotyczących nie tyle samego odbioru przekazu, ale jego zawartości w kontekście celu. Niniejsza praca to próba spojrzenia na zmiany i trendy, z jakimi mamy do czynienia w ostatnich latach, czyli od kiedy prowadzone i powszechnie dostępne są comiesięczne rankingi i publikowane zestawienia najbardziej popularnych kreacji w ramach YouTube Ads Leaderboard Top 5 najchętniej oglądanych spotow reklamowych wyświetlanych przed właściwymi materiałami video opracowywany jest globalnie, ale również ze względu na mutacje krajoweNaukowy namysł nad lokowaniem idei w reklamie był związany z luką, jaką niniejsza publikacja mogłaby zapełnić dzięki prezentacji autorskiej kategoryzacji dziesięciu najważniejszych modusów, poprzez które przekaz ten oddziałuje na użytkowników współczenych mediów.
Wstęp * WPROWADZENIE METODOLOGICZNE * 1. Konteksty naukowe badania reklamy * 1.1. Interdyscyplinarność badań reklamy w naukach o komunikacji społecznej i mediach * 1.2. Badania reklamy a ideokrajobraz - przegląd perspektyw badawczych w kontekście studiów komunikologicznych i kulturologicznych * 1.3. Różnorodność ujęć w badaniu komunikatów perswazyjnych * 2. Metodologia badań przekazu i recepcji reklamy * 2.1. Przedmiot, metody i pytania badawcze * 2.2. Hipotezy gtówne i pomocnicze * 3. Szczegółowe kryteria, procedury i narzędzia badawcze * 3.1. Dobór kategorii badawczych na podstawie obiektywnych i mierzalnych kryteriów * 3.2. Kryteria ocen eksperckich * 3.3. Wsparcie technologicznych narzędzi badawczych * 3.4. Orientacyjna rola wywiadów w obrębie grup badawczych * 3.5. Wsparcie komparatystyczne wyników w zakresie badań longitudinalnych * 3.6. Analiza semiotyczna z uwzględnieniem zmiany kodów kulturowych i schematów narracyjnych * 4. Metodologiczne konteksty analizy i interpretacji wyników badań * 4.1. Proces badawczy-triangulacja w obrębie analiz medialnych * 4.2. Logistyka badań naukowych nad przekazem reklamowym * 4.3. Wybór metodologii i modalności w badaniach nad obrazem filmowym * 4.4. Teleologia podjętych badań * ROZDZIAŁ I PERSWAZYJNOŚĆ REKLAMY W KOMUNIKOWANIU IDEI I WARTOŚCI * 1. Komunikacja perswazyjna - konceptualizacja zjawiska w kontekście wartości i idei w reklamie * 2. Reklama jako perswazja idei - ideologiczność komunikatów reklamowych * 2.1. Przegląd ogólnych stanowisk na temat zjawiska wartości w reklamie współczesnej * 2.2. Przegląd stanowisk dotyczących badania wartości w reklamie w kontekście Polski * 3. Idea w reklamie - kontekst badawczy * 3.1. Idea w reklamie jako zjawisko kulturowe * 3.2. Reklama jako nośnik idei i narzędzie ideologii * 3.3. Lansowanie idei w reklamie współczesnej * 3.4. Zjawisko idea placement * ROZDZIAŁ II SPECYFIKA IDEA PLACEMET W PRZESTRZENI MARKETINGOWEJ YOUTUB`A * 1. Rola Internetu i nowych mediów w kampaniach crossmedialnych * 2. Potencjał YouTube??a w tworzeniu więzi, autoekspresji i kontaktów społecznych * 3. YouTubejako medium społecznościowe w kontekście marketingowym * 4. Nowa jakość działań reklamowych w serwisie - era youtuberów i influencerów * 5. Personalizacja i lokalizacja reklam w kontekście rynku ich odbiorców * 6. Kategoryzacja dyferencyjności użytkowników w serwisie YouTube w Polsce * 7. Product placement a idea placement w serwisie YouTube * 8. Idea placement w przekazie reklamowym na YouTube * ROZDZIAŁ III KREATYWNOŚĆ KAMPANII REKLAMOWYCH W SERWISIE YOUTUBE KOMPLEKSOWE BADANIA * PRZEKAZU I RECEPCJI * 1. Prezentacja korpusu badań własnych * 2. Metodologia kodowania danych ilościowych i jakościowych * 2.1. Procedura przetwarzania wartości zmiennych oraz ich klasyfikacji * 2.2. Proces kodowania w procedurze badawczej * 3. Analiza kontentu - badanie zawartości i pomiar wyników * 3.1. Pozycja kreacji na kanałach w serwisie YouTube * 3.2. Tematyka kreacji reklamowych w serwisie YouTube * 3.3. Forma kreacji reklamowych w serwisie YouTube * 3.4. Analiza zmiennych pośrednich na podstawie bazy danych * 3.4.1. Creative Agency i Media Agency - pomysłodawcy i producenci kreacji reklamowych * 3.4.2. Zasięg kampanii-analiza wyświetleń płatnych do estymalnych * 3.4.3. Pomiar ilościowy komentarzy użytkowników YouTube * 3.4.4. Poziom sentymentu badanych kreacji * 3.4.5. Format reklamowy w serwisie YouTube * 3.4.6. Długość realnego wyświetlenia reklamy * 3.4.7. Czas trwania kreacji reklamowych * 3.4.8. Frekwencja kanałów tematycznych * 3.4.9. Liczba subskrybentów kanałów w kontekście liderów i łącznej liczby wyświetleń * 3.4.10. Zestawienie firm, marek i produktów w Top 5 * 3.4.11. Rodzaje reklamy ze względu na cel * 3.4.12. Projektowani adresaci kampanii reklamowych w serwisie YouTube * 3.4.13. Specyfikacja reklam ze względu na ich funkcję komunikacyjną * 3.5. Kategoryzacja kampanii reklamowych ze względu na treść i przesłanie * 3.5.1. Sposób dotarcia do odbiorcy - klucz zafascynowania Sally Hogshead * 3.5.2. Bazowanie na emocjach - klasyfikacja Paula Ekmana * 3.5.3. Odwołanie się do potrzeb-klasyfikacja Abrahama Masłowa * 3.5.4. Pozycjonowanie w hierarchii wartości - kategoryzacja Maxa Schelera * 3.5.5. Odniesienie do uniwersalnych wartości-klucz Michała Drożdża * 3.6. Identyfikacja zjawiska lokowanie idei w reklamie * 3.6.1. Rodzaj reklamy ze względu na typ promowanej idei "mieć" albo "być" * 3.6.2. Frekwencja słów kluczowych w odniesieniu do głównej idei przekazu * 3.6.3. Typologia idei w kreacjach reklamowych na kanałach YouTube * ROZDZIAŁ IV MEDIALNOŚĆ PERSWAZYJNA IDEI - PROJEKT KATEGORYZACJI * 1. Idea zwyciężania (homo vincens). Od pokonywania przeciwności po kult niezawodnej materii * 2. Idea zabawy (homo ludens). Od ekskluzywności po hedonizm idestrukcjonizm * 3. Idea kultu siebie (homo narcissus). Od zaspokojenia potrzeb po samouwielbienie * 4. Idea relacji z innymi (homo socialis). Od wspólnotowej wiary po fetyszyzację jednostkowych pragnień * 5. Idea stylu życia (homo eligens). Od wolnego wyboru po zniewolenie wyborem * 6. Idea magiczności (homo magicus). Od sacrum po profanum * 7. Idea nowoczesności (homo irretitus). Od wolności po kult technologii * 8. Idea relacji z przyrodą (homo praedatorius). Od świadomości ekologicznej po ekomarketing * 9. Idea wygody (homo confortatus). Od użyteczności po elitaryzm * 10. Idea przeciwstawiania się przemocy (homoprotegens). Od hejtu po zaufanie * ROZDZIAŁ V KATEGORIE FORM NARRACYJNYCH IDEA PLACEMENT- BADANIA NEUROMARKETINGOWE WYBRANYCH REKLAM * 1. Analiza narracyjna jako metoda i narzędzie * 1.1. Metody i cele analizy narracyjnej * 1.2. Perswazyjność narracji * 1.3. Teleologia analizy narracyjnej * 2. Badania neuromarketingowe-specyfika i metodologia analizy reklam * 2.1. Metodologia badań neuromarketingowych * 2.2. Badania eyetrackingowe * 2.3. Elektroencefalografia (EEG) jako wsparcie dla badań eyetrackingowych * 2.4. Badania focusowe-materiał do analizy i interpretacji * 3. Szczegółowa analiza form narracyjnych w idea placement- casestudy * 3.1. Narracja katektyczna (Teledysk "The A-Z of YouTube: * Celebrating 10 Years | #HappyBirthdayYouTube") * 3.2. Narracja storytellingowa ("Historia Talizman | Podziel się tym, co masz * cennego | Czego szukasz?") * 3.3. Narracja celebrycka ("Huawei #PerfectlO in Imperfect World") * 3.4. Narracja gamingowa ("WOJNA Z RAKIEM") * 3.5. Narracja amplifikowana ("Studio Mistrzowie selfie - Konkurs #FantaSelfie") * 4. Narracja jako nośniki przekaźnik idei - podsumowanie badań * Zakończenie * Bibliografia * Spis fotografii * Spis rycin * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów)
Forma i typ
Tytuł serii: Oblicza Mediów
Bibliogr. s. [195]-205.
Wprowadzenie * 1. Miejsce przekazu reklamowego w komunikacji społecznej * 2. Motywy podjęcia tematu * 3. Cel badań * 4. Obszar badań. Metafora reklamowa w przestrzeni multimedialnej * 5. Materiał badawczy * 6. Struktura pracy * Rozdział I. Metafora wizualna w aspekcie komunikacji reklamowej * 1. Tworzywo metafory * 2. Spór o metaforę wizualną na gruncie humanistyki * 3. Metafora wizualna w badaniach psychologii sztuki i reklamy * 4. Wizualna retoryka * 5. Ukryte techniki nakłaniania * Rozdział II. Funkcje metafory w przekazie reklamowym. Wposzukiwaniu metody badań * 1. Kategoria funkcji w ujęciu komunikacyjnym. Problem technologii * 2. Komunikacja w epoce wizualizacji * 3. Badanie odbioru przekazu reklamowego. Aspekt psychologiczny * 4. Uniwersalne aspekty poznania. W stronę kognitywizmu * 5. Założenia teorii stapiania Marka Turnera i Gillesa Fauconniera * Rozdział III. * Cz. I. Analiza reklamowych metafor w ujęciu kognitywnym * 1. Rodzaje reklamowych metafor * 2. Hierarchia potrzeb * 3. Wnioski * Cz. II. Mechanizmy metaforyzacji w reklamowej twórczości Ryszarda Horowitza * 1. Fotografia reklamowa jako przekaz z kodem * 2. Metaforyka w reklamowej twórczości Ryszarda Horowitza * Metaforyczne fotoreportaże Horowitza jako połączenie niemożliwości * 4. Metafora jako reklamowe "punctum" * Zakończenie * 1. Podsumowanie i wnioski końcowe * 2. Reklama jako część paradygmatu współczesności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53643 (1 egz.)
Kaucja: 27,41 zł
Książka
W koszyku
(Marketing bez Tajemnic)
Bibliogr. s. 215-216.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Product placement : niekonwencjonalny sposób promocji / Adam Czarnecki. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 191, [1] strona : fotografie, tablice ; 20 cm.
(Marketing Bez Tajemnic)
Bibliografia strony [189]-191.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45708 (1 egz.)
Kaucja: 28,50 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16974 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. [234]-248. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45817 (1 egz.)
Kaucja: 33,30 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18828 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53093 (1 egz.)
Kaucja: 19,58 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45313 (1 egz.)
Kaucja: 29,70 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-218.
Streszczenie w języku angielskim.
Monograficzna książka Grażyny Filip stanowi przykład bardzo dobrego pisarstwa naukowego. W pełni respektuje wysokie standardy stylu naukowego, ale to nie wszystko: mamy do czynienia z Badaczką, którą określiłabym jako tworzącą teksty naukowe z pełną świadomością istoty piśmiennictwa tego typu - jego zadań, celów i funkcji. Wyraźnie interesuje ją płaszczyzna meta tworzonego tekstu. Znakomitym pomysłem warsztatowym i wyrazem szacunku dla odbiorcy jest przywołanie przemyśleń Stevena Pinkera, amerykańskiego psychologa, kognitywisty i popularyzatora nauki (wydaje się, że z rad Pinkera w tym ostatnim zakresie korzysta jego kolega uniwersytecki, profesor ikonografii z Uniwersytetu Harvarda - "pociągający profesor" - Robert Langdon, stworzony przez Dana Browna), odnoszących się do stylistyki tekstu naukowego. Potwierdzeniem kompetencji Pinkera w tym obszarze jest to, że ma na swoim koncie kilka bestsellerów naukowych, kilka doktoratów honoris causa i wiele tytułów Myśliciela Roku. Autorka w toku swojego wykładu w pełni realizuje ustalenia i zalecenia z książki o wymownym tytule Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku (The Sense of Style: The Thinking Person??s Guide to Writing in the 21st Century), wyd. pol. 2015, co przyczynia się w dużej mierze do tego, że jej książkę przeczyta z pożytkiem i przyjemnością nie tylko specjalista, lecz także humanista zainteresowany językiem w działaniu, jak i możliwościami różnych dyscyplin czy obszarów wiedzy w zakresie opisu działań językowych i komunikacyjnych. Naukowa monografia Grażyny Filip jest bowiem ciekawą lekturą, którą warto przeczytać, jeśli się jest "człowiekiem myślącym". Naukowość jest tu zachętą do autentycznego dialogu z Autorką, nie zaś stereotypowym odstraszaczem, zniechęcającym hermetycznością myślenia i języka. Prostota zamiast zawiłości to prymarny atut książki. Kognitywista akcentuje z przekonaniem: mózg ceni prostotę! Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Przedsłowie Małgorzaty Kity: Kiedy samochód przestał być tylko samochodem... Lingwistyczne odczytanie tekstów z zakresu brandingu motoryzacyjnego * Wprowadzenie do Motion & Emotion * Rozdział 1. Prasa branżowa w strategii kreowania marki * Rozdział 2. Elitarna egalitarność. Do kogo adresowane są teksty w motoryzacyjnej prasie branżowej * Rozdział 3. Lew na maskach peugeotów. Logo marki jest jak kod DNA * Rozdział 4. "Żywią się środkami językowymi wszystkich odmian polszczyzny". O wielogłosowości w prasie branżowej * Rozdział 5. Nazwa kreuje markę. O nazwach modeli Volkswagena * Rozdział 6. "Pierworodny syn nowej rodziny Volkswagena". O personifikacji w brandingu * Rozdział 7. Dopamina i system opioidowy. Radość na usługach brandingu * Rozdział 8. Dotknij, poczuj i kup. Językowe konkretyzacje haptyki w magazynach motoryzacyjnych * Na zakończenie * Bibliografia * Summary. Powered by Emotions. Linguistic Brand Creation
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57957 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki perswazyjne : podstawy / Michał Gajlewicz. - Warszawa : Difin, cop. 2009. - 254 s. : il., tab., wykr. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [245]-251.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 659 (1 egz.)
Kaucja: 34,40 zł
Książka
W koszyku
Technologie informacyjne mediów / Włodzimierz Gogołek. - Warszawa : "Aspra-Jr", 2005. - 295 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 274-286. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47576 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Książka
W koszyku
Szkodliwa medycyna / Ben Goldacre ; przełożył Aleksander Wojciechowski. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2019. - 421 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tekst także na wyklejkach.
Dostępna także jako e-book.
Fałszywe terapie. Szkodliwe leki. Kłamliwe statystyki. Oszustwa farmaceutycznych koncernów. Dr Ben Goldacre w swojej kolumnie na łamach "Guardiana" od lat demaskuje manipulacje podejrzanymi danymi medycznymi i pseudomedyczne metody leczenia, odkrywa ponure tajemnice stojące za praktykami producentów leków, bierze pod lupę medyczne mistyfikacje, np. tę rozpętaną wokół szczepionki trójskładnikowej MMR, a także analizuje robiące wodę z mózgu reklamy kosmetyków, akupunkturę i homeopatię, witaminy i wywołujący wśród społeczeństwa poruszenie temat "toksyn". Ta pełna goryczy i sarkazmu, choć przy tym przezabawna, książka, stanowiąca plon jego wieloletniego śledztwa dziennikarskiego, jest niezwykle fascynującą i otrzeźwiającą podróżą po obszarze szkodliwej niby-medycyny, którą codziennie karmią nas przeróżne media i pozujący na autorytety szarlatani.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat reklamy / Marian Golka. - Puszczykowo : Agencja Badawczo-Promocyjna "Artia", 1994 ([s. l. : s. n.]). - 112, [16] s. : rys. ; 21 cm.
Autor
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 111-112.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama / Adam Grzegorczyk - Warszawa : PWE , 2010. - 272 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama / Adam Grzegorczyk. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 271 s. : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 269-271.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 659 (1 egz.)
Kaucja: 51,33 zł
Książka
W koszyku
Prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - Kraków : "Zakamycze", 2004. - 208, [1] s. ; 23 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 201-205 i przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 659 (1 egz.)
Kaucja: 39,20 zł
Książka
W koszyku
Prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - Wyd. 3 rozsz. i uzup., stan prawny na 1 września 2012 r. - Warszawa : Oficyna a Wolters Kluwer business, 2012. - 330 s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliogr. s. 315-[327] i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów prawa, a także dla osób zajmujących się działalnością reklamową, public relations.
W książce zostały omówione najważniejsze regulacje z zakresu prawa reklamy, w tym:- ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,- ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,- ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych,- ustawa - Prawo własności przemysłowej.Wszystkie zagadnienia są zilustrowane przykładami i orzeczeniami, dzięki czemu czytelnicy mogą zapoznać się z różnymi postaciami reklamy i mechanizmami wykorzystywanymi w działalności reklamowej. Znajda też w opracowaniu odniesienia do kampanii reklamowych, które pojawiały się w ostatnim czasie i które będą mogli przeanalizować pod katem zgodności z przepisami prawa.Trzecie wydanie książki zostało rozszerzone i uzupełnione o rozdziały zawierające omówienie nie tylko nowych regulacji prawnych, lecz także nowych problemów pojawiających się w działalności reklamowej, takich jak lokowanie produktu czy wykorzystanie tatuażu w reklamie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 659 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej