Rzeczywistość wirtualna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(108)
Forma i typ
Książki
(95)
Proza
(52)
Publikacje naukowe
(18)
Filmy i seriale
(7)
Audiobooki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(172)
wypożyczone
(20)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(16)
BD40 (Suwalska 11)
(10)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(13)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(8)
CN1 (św. Wincentego 85)
(23)
MW123 (św. Wincentego 64)
(13)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(12)
W37 (Smoleńska 94)
(12)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W64 (Radzymińska 121)
(11)
W72 (Suwalska 11)
(16)
W85 (Jórskiego 41)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(7)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- )
(7)
Parvela Timo (1964- )
(6)
Parvela Timo (1964- ). Kepler62 (pol.)
(6)
Pitkänen Pasi
(6)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(6)
Sortland Bjorn (1968- )
(6)
Przybyłek Marcin (1968- )
(5)
Przybyłek Marcin (1968- ). Gamedec
(5)
Bednarek Józef
(4)
Darda-Gramatyka Joanna
(4)
Gudsnuk Kristen
(4)
Hikiert-Bereza Anna
(3)
Kiuru Iwona
(3)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put` Šamana
(3)
Moss Carrie-Anne (1967- )
(3)
Reeves Keanu (1964- )
(3)
Wachowski Lana (1965- )
(3)
Warda Małgorzata (1978- )
(3)
Alix Maiwenn (1987- )
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Bellucci Monica (1968- )
(2)
Bernhardt Daniel
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Carr Adrian (1951- )
(2)
Chou Collin
(2)
Cline Ernest (1972- )
(2)
Davis Don
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Gaye Nona
(2)
Gibson William (1948- )
(2)
Hikiert Anna
(2)
Jarosz Agnieszka
(2)
Kardaras Nicholas (1964- )
(2)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Kościuczuk Tomasz
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Lu Marie (1984- )
(2)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put` Šamana (pol.)
(2)
Moss Marcel
(2)
Moss Marcel. Liceum Freuda
(2)
Penn Zak (1968- )
(2)
Perrineau Harold
(2)
Pinkett Smith Jada (1971- )
(2)
Szamałek Jakub (1986- )
(2)
Wachowski Lilly (1967- )
(2)
Weaving Hugo
(2)
Whittle Nakata
(2)
Whitty Monica T. (1969- )
(2)
Wielbut-Łepkowska Anna (1966- )
(2)
Łapiński Paweł (1985- )
(2)
Abdul-Mateen Yahya (1986- )
(1)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Alix Maiwenn (1987- ). Prawdziwe Życie
(1)
Alix Maiwenn (1987-). Prawdziwe Życie
(1)
Alter Adam L. (1980- )
(1)
Ambudkar Utkarsh
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banaszyk Krzysztof (1970- )
(1)
Bargiel Nina G
(1)
Beck Christophe (1972- )
(1)
Bennett Jenn
(1)
Borkowski Tomasz (1978- )
(1)
Budweil Filip (1976- )
(1)
Bułat Adam
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Castells Manuel
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Chojnowska Ilona
(1)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(1)
Chopra Priyanka (1982- )
(1)
Cieślewska Joanna
(1)
Ciołkosz Paweł Ignacy (1982- )
(1)
Comer Jodie
(1)
Cook Olivia (1993- )
(1)
Dashner James (1972- )
(1)
Dashner James (1972- ). Doktryna śmiertelności
(1)
Dobecka Marta
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- ). Seria Uczuć
(1)
Drozdowska Karolina (1985- )
(1)
Drozdowska Katarzyna
(1)
Ducker Chris
(1)
Dybula Östholm Marta
(1)
Eliopulos Nick
(1)
Eliopulos Nick. Woodsword chronicles (pol.)
(1)
Elsberg Marc (1967- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Fishburne Laurence
(1)
Fishburne Laurence (1961- )
(1)
Flowers Luke
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Gałek Olga
(1)
Gefen Iddo (1992- )
(1)
Gibson William (1948- ). All tomorrow`s parties (pol.)
(1)
Gibson William (1948- ). Barbarzyńcy
(1)
Gibson William (1948- ). Bridge trilogy (pol.)
(1)
Gibson William (1948- ). Czerwona gwiazda, orbita zimowa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(88)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(102)
angielski
(6)
Odbiorca
Młodzież
(16)
9-13 lat
(15)
Dzieci
(15)
14-17 lat
(12)
6-8 lat
(2)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(24)
Literatura amerykańska
(16)
Literatura rosyjska
(7)
Film amerykański
(6)
Literatura fińska
(6)
Literatura norweska
(6)
Literatura francuska
(2)
Literatura hebrajska
(2)
Film kanadyjski
(1)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura izraelska
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2948)
Rzeczywistość wirtualna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2511)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1361)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(928)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(425)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(408)
Temat: dzieło
Player one
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(6)
Polska
(3)
Tokio (Japonia)
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Izrael
(1)
Jerozolima (Izrael)
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Powieść
(41)
Science fiction
(28)
Fantastyka
(15)
Opracowanie
(10)
Powieść przygodowa
(9)
Thriller
(9)
Fantasy
(6)
Dystopia
(5)
Film akcji
(5)
Film fabularny
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Komiks przygodowy
(3)
Kryminał
(3)
Romans
(3)
Sequel
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Antologia
(2)
Esej
(2)
Film przygodowy
(2)
Komiks
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Poradnik
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty dzwiękowe
(1)
Film animowany
(1)
Film edukacyjny
(1)
Komedia
(1)
Podręcznik
(1)
Sensacja
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Po piśmie / Jacek Dukaj. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2019. - 411, [4] strony ; 22 cm.
Koniec pisma i człowiek tracący podmiotowość w nowym dziele Jacka Dukaja. Intelektualna podróż wokół najbardziej fascynujących zagadnień współczesnej cywilizacji - aż do jej kresu i do kresu człowieka. Przez ostatnich kilka tysięcy lat pismo, książki i biblioteki były nośnikami i skarbnicami wiedzy. Technologia pisma stworzyła cywilizację człowieka. Myślenie pismem oznacza myślenie symbolami, ideami i kategoriami. Daje bezpośredni dostęp do wnętrza innych: ich emocji, przeżyć i poczucia "ja". Wyniósłszy tę umiejętność na wyżyny sztuki, w istocie tworzy nasze życie duchowe.W Po piśmie Dukaj pokazuje ludzkość u progu nowej ery. Kolejne technologie bezpośredniego transferu przeżyć- od fonografu do telewizji, internetu i virtual reality - wyprowadzają nas z domeny pisma. Stopniowo, niezauważalnie odzwyczajamy się od człowieka, jakiego znaliśmy z literatury - od podmiotowego "ja". "Mechanizm «wyzwalania z pisma» napędzają miliardy codziennych wyborów producentów i konsumentów kultury. Nie napiszę listu - zadzwonię. Nie przeczytam powieści - obejrzę serial. Nie wyrażę politycznego sprzeciwu w postaci artykułu - nagram filmik i wrzucę go na jutjuba. Nie spędzam nocy na lekturze poezji - gram w gry. Nie czytam autobiografii - żyję celebów na Instagramie. Nie czytam wywiadów - słucham, oglądam wywiady. Nie notuję - nagrywam. Nie opisuję - fotografuję". Literatura, filozofia, popkultura, neuronauka i fizyka - zaglądamy za kulisy cywilizacji i odkrywamy, że to nie człowiek posługuje się stworzonymi przez siebie narzędziami, ale to one coraz częściej posługują się człowiekiem. Nadchodzą czasy postpiśmienne, gdy miejsce człowieka-podmiotu i jego "ja" zajmują bezpośrednio przekazywane przeżycia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Po piśmie [Książka mówiona] / Jacek Dukaj. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, copyright 2020. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) : digital, stereo ; 12 cm.
12 godz. 31 min.
Czyta: Maciej Kowalik.
Publikacja dostępna także w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Koniec pisma i człowiek tracący podmiotowość w nowym dziele Jacka Dukaja. Intelektualna podróż wokół najbardziej fascynujących zagadnień współczesnej cywilizacji - aż do jej kresu i do kresu człowieka. Przez ostatnich kilka tysięcy lat pismo, książki i biblioteki były nośnikami i skarbnicami wiedzy. Technologia pisma stworzyła cywilizację człowieka. Myślenie pismem oznacza myślenie symbolami, ideami i kategoriami. Daje bezpośredni dostęp do wnętrza innych: ich emocji, przeżyć i poczucia "ja". Wyniósłszy tę umiejętność na wyżyny sztuki, w istocie tworzy nasze życie duchowe.W Po piśmie Dukaj pokazuje ludzkość u progu nowej ery. Kolejne technologie bezpośredniego transferu przeżyć- od fonografu do telewizji, internetu i virtual reality - wyprowadzają nas z domeny pisma. Stopniowo, niezauważalnie odzwyczajamy się od człowieka, jakiego znaliśmy z literatury - od podmiotowego "ja". "Mechanizm «wyzwalania z pisma» napędzają miliardy codziennych wyborów producentów i konsumentów kultury. Nie napiszę listu - zadzwonię. Nie przeczytam powieści - obejrzę serial. Nie wyrażę politycznego sprzeciwu w postaci artykułu - nagram filmik i wrzucę go na jutjuba. Nie spędzam nocy na lekturze poezji - gram w gry. Nie czytam autobiografii - żyję celebów na Instagramie. Nie czytam wywiadów - słucham, oglądam wywiady. Nie notuję - nagrywam. Nie opisuję - fotografuję". Literatura, filozofia, popkultura, neuronauka i fizyka - zaglądamy za kulisy cywilizacji i odkrywamy, że to nie człowiek posługuje się stworzonymi przez siebie narzędziami, ale to one coraz częściej posługują się człowiekiem. Nadchodzą czasy postpiśmienne, gdy miejsce człowieka-podmiotu i jego "ja" zajmują bezpośrednio przekazywane przeżycia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W świecie gry / Nick Eliopulos, & Luke Flowers ; tłumaczenie: Anna Hikiert. - Wydanie drugie. - Warszawa : HarperCollins Polska, 2021. - 141, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Minecraft)
(Kroniki Woodsword / Nick Eliopulos & Luke Flowers ; 1)
Stanowi część 1. cyklu.
Nazwa autorów na okładce.
U dołu okładki: Oficjalna przygoda Minecrafta. Mojang wydawnie oficjalne.
Gra jest realna... Podobnie jak niebezpieczeństwo! Czwórka wytrawnych graczy w Minecrafta ma pewien sekret: dzięki specjalnym goglom do rzeczywistości wirtualnej może się przenieść do swojej ulubionej gry! Gdy jednak przestaje być ona jedynie zabawą, ich jedyną szansą na przetrwanie okaże się pomoc nowej koleżanki ze szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Z sieci nigdy nie znikniesz.
Czy pozwolisz, by ktoś przejął kontrolę nad twoim życiem? Dziennikarka Cynthia Bonsant bada okoliczności śmierci przyjaciela swojej nastoletniej córki. Trop wiedzie do niezwykle popularnej platformy internetowej Freemee, która pod pozorem udostępniania różnego rodzaju udogodnień wydobywa od milionów użytkowników coraz więcej informacji i danych. Okazuje się, że każdy, kto z niej korzysta, poddawany jest perfidnej manipulacji. Jednak ktoś ostrzega Cynthię przed potęgą Freemee i jej pracowników powiązanych ze służbami specjalnymi. Tym kimś jest Zero. Im szersze kręgi zatacza prywatne śledztwo, tym większe niebezpieczeństwo grozi dziennikarce. W świecie pełnym kamer, elektronicznych gadżetów i smartfonów ucieczka może okazać się niemożliwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
(dostępność ok. 30.06.2024)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Indeks.
Wirtualny plac zabaw to książka o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Autor udowadnia w niej, że gry sieciowe stanowią wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Stają się one kontekstem dla wielu innych mediów i rozmaitych kulturowych aktywności a oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec grania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberkolonializm / Krzysztof Gawkowski. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 337, [7] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce: Poznaj świat cyfrowych przyjaciół i wrogów....
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [317]-334.
Ludzkość od wielu tysięcy lat przekształca i zmienia otaczającą ją przestrzeń. Jednak nawet XIX-wieczna rewolucja przemysłowa nie przyczyniła się w tak dużym stopniu do zmiany codziennego życia, ewolucji struktur społecznych czy uwarunkowań psychologicznych, jak współczesny cybernetyczno-internetowy postęp. Nowoczesna technologia już dawno przekroczyła granice wieku użytkownika, a teraz mierzy się z granicą czasu. Zaledwie 2 procent ludzi na świecie, którzy mają dostęp do komputera, smartfonu czy internetu, deklaruje, że mogłoby bez nich żyć. W której grupie jesteś Ty? Dobrodziejstwa technologiczne otoczyły życie człowieka jak pajęczyna, z której już dziś wydostać się jest niezwykle ciężko, a za kilka lat może to być już całkiem niemożliwe. Rozwój nowoczesnych technologii niesie ze sobą wiele korzyści, ale i jeszcze więcej zagrożeń. Rodzi również pytania o kondycję ludzkości, o wszechobecną możliwość manipulacji. Polityka, bezpieczeństwo, nasza własna prywatność i anonimowość — to wszystko są zagadnienia, które Krzysztof Gawkowski porusza w swojej książce. Przeczytaj i dowiedz się, gdzie czają się niebezpieczeństwa i jak się przed nimi chronić. Naucz się, jak nie dać się pochłonąć i oszukać w cyfrowym świecie. Cyberkolonializm to książka o bliskiej przyszłości, która na pewno zmieni Twoje życie. Może sam zostaniesz cyfrowym rewolucjonistą?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
A może by tak, jak Michael, rzucić wszystko i zamieszkać w Berlinie? Kuszące, zwłaszcza, że w czasach Instagrama nie musisz nawet ruszać się z Izraela. Każdy się nabierze. Ale czy na pewno? Jeśli nie Berlin, to może spróbuj zostać budowniczym snów? Gorzej, jeśli uwikłasz się w sieć koszmarów, jak Bruno. A skoro dręczą cię pytania bez odpowiedzi, szukasz swojej pasji i nie wiesz, kim chcesz zostać, kiedy dorośniesz - zapisz się na szkolenie zorganizowane przez firmę „Sens Życia” Sp. z o.o. To twoja szansa, by zostać szczęśliwym człowiekiem! Albo nie. Oto zdumiewający świat opowiadań Iddo Gefena. Te brawurowe historie, które dzieją się na granicy rzeczywistości realnej i wirtualnej, poruszają i zaskakują. I choć technologie i sztuczna inteligencja zdają się tutaj mieć receptę na wszystko, szybko okazuje się, że ludzkie potrzeby i emocje są niezmienne. Nic nie zastąpi zwykłego spojrzenia prosto w oczy drugiemu człowiekowi. To od niego zaczyna się przyszłość. [z okładki].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 hebr. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 hebr. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Trylogia mostu / William Gibson ; przełożył Zbigniew A. Królicki - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Mag, 2021. - 837, [10] stron ; 22 cm.
(Artefakty ; 26)
(Trylogia mostu / William Gibson)
Tytuły oryginałów: Virtual light ; Idoru ; All tomorrow`s parties.
Zawiera: Światło wirtualne ; Idoru ; Wszystkie jutra.
Dostępna również jako ebook.
Kultowa trylogia Gibsona, zapoczątkowana "Światło Wirtualne". Pierwsze wydanie zbiorcze. "Światło wirtualne" Początek XXI wieku. Na miejscu zniszczonej przez trzęsienie ziemi Kalifornii powstają dwa siostrzane stany NoCal i SoCal. W wyniku katastrofy zostaje uszkodzony most Golden Gate - symbol San Francisco - który staje się domem dla outsiderów, takich jak Chevette Washington. Pod wpływem impulsu, Chevette na jednym z hotelowych przyjęć kradnie okulary. Wkrótce przekonuje się, że ten z pozoru zwyczajny przedmiot to zaawansowany technologicznie gadżet umożliwiający dostęp do tajnych informacji. Kiedy zostają znalezione zwłoki poprzedniego właściciela okularów, dziewczyna znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. Rozpoczyna się poszukiwanie sprawcy, w które zaangażowane są niebagatelne siły. "Idoru" Jest wiek XXI, Tokio po straszliwym kataklizmie sejsmicznym. Chia McKenzie, wydelegowana przez oddział fanów z Seattle przybywa ze specjalną misją do Tokio, gdzie kluby muzyczne giną równie szybko, jak się pojawiają. Chia ma zdobyć informacje na temat domniemanego ślubu młodzieżowego idola Reza z nieistniejącą w rzeczywistym świecie Idoru, królową wirtualnych światów. Gibson skupił się na opisywaniu zależności pomiędzy człowiekiem, światem i informacją. Przedstawia czytelnikowi pokolenie wirtualnych paparazzich szpiegujących gwiazdy mediów poprzez komputerowe sieci; każe otrzeć się nam o zdarzenia udowadniające, że informacje można sfałszować i ukryć, lecz nadal są one odzwierciedleniem rzeczywistości. "Wszystkie Jutra" Punkt węzłowy historii świata, mający wydarzyć się w najbliższym czasie, prawdopodobnie został zlokalizowany w San Francisco. W słynnej mgle San Francisco, w tym niezwykłym momencie historii, dzieją się dziwne rzeczy. Wszystko wydaje się możliwe. Jest pewne, że życie ludzi na Ziemi zmieni się na zawsze. Nadejście punktu węzłowego intuicyjnie wyczuwa Colin Laney, na co dzień mieszkający w jednym z kartonów w Tokio, ale informacje dotyczące zmian zna też niejaki Harwood, który w nadchodzącym nowym porządku świata chce zajść jak najwyżej, nie zważając na konsekwencje swoich czynów. O co toczy się gra? Jaka jest jej stawka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wypalić Chrom / William Gibson ; przełożył Piotr W. Cholewa. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Mag, 2018. - 216, [2] strony ; 22 cm.
(Artefakty ; 13)
(Vanrad)
Tytuł oryginału: Burning Chrome, Johnny Mnemonic,The Gernsback continuum, Fragments of a hologram rose, The belonging kind, Hinterlands, Red star, Winter orbit, New Rose hotel, The winter market, Dogfight.
Johnny Mnemonic / William Gibson. Kontinuum Gernsbacka / William Gibson. Odłamki holograficznej róży / William Gibson. Pasujący gatunek / William Gibson, John Shirley. Barbarzyńcy / William Gibson. Czerwona gwiazda, orbita zimowa / William Gibson, Bruce Sterling. Hotel New Rose / William Gibson. Zimowy targ / William Gibson. Starcie / William Gibson, Michael Swanwick. Wypalić Chrom / William Gibson.
William Gibson zyskał powszechną sławę, jako czołowy przedstawiciel nowej odmiany science fiction, przenoszącej współczesną technologię (w szczególności technikę komputerową) w przyszłość rozpadu miast zdegenerowanej obyczajowości pokoleń postpunkowych. Oto pierwszy tom jego opowiadań. Neuromancer zdobył wszystkie nagrody, ale największym osiągnięciem Williama Gibsona na zawsze pozostaną krótsze formy. Opowiadania te, stanowiące jednocześnie elegię i satyrę społeczną, pokazują sposób, w jaki redefiniuje się dzisiejsza sf. Gibson jako wirtuoz ścieżek szybkiego przewijania, ukazuje nam drogę, którą podążyć może literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ścieżki Kultury, ISSN 2719-3527 ; t. 1)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Koniec wieku XX i pierwsze dekady XXI stulecia często określane są pogardliwie mianem "epoki kultury obrazkowej". Współczesnym czasom zarzuca się detronizację kultury wysokiej i zabójstwo słowa. Wraz z szybko postępującym rozwojem technologii, zmieniającą się sytuacją polityczno-społeczną i globalnym rozpowszechnieniem massmediów badania potwierdzają stale zwiększającą się fascynację kulturą wizualną. Wizualność odgrywa wielką rolę w sposobie postrzegania i rozumienia współczesnego społeczeństwa. Relacja między obrazem a patrzącym odbiorcą znajduje się w centrum zainteresowania kultury wizualnej. U Johna Bergera czytamy: "Obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia". Ta teza pozwala na umiejscowienie obrazu - wytworu kultury wizualnej w dowolnej formie - na piedestale. Staje się on swoistym "axis mundi", wokół którego wirują wszelkie zależności i zjawiska. Niniejsza książka ukazuje wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Prezentowane w tomie teksty ukazują gamę problemów badawczych w obrębie sztuk pięknych, fotografii, kinematografii, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych - różne sposoby ich ujmowania i rozumienia. Mamy nadzieję, że głos naukowców zabrzmi wyraziście w dyskusji na temat współczesnych tendencji kultury wizualnej i że te badania zobrazują rozległość problemu i jego złożoność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57688 (1 egz.)
Kaucja: 28,91 zł
Książka
W koszyku
Hel 3 / Jarosław Grzędowicz ; ilustracje Paweł Zaręba. - Warszawa : Fabryka Słów, copyright 2017. - 493, [19] stron : ilustracje ; 20 cm.
Wyobraź sobie, że jest pierwiastek, który stanowi niewyczerpane źródło energii. Dwa tiry tego surowca starczą, by zapewnić energię elektryczną dla USA na cały rok. Jest tylko jeden problem. Złoża znajdują się na Księżycu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klub Świata Komiksu ; album 1940)
Na stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: Dark Horse Books, Majang.
Wejdź do Świata Podstawowego i razem z bohaterami przeżyj emocjonującą przygodę. Bohaterowie komiksu zapraszają na emocjonującą przygodę na podstawie popularnej gry Minecraft! Cahira i Orion to bliźnięta uczące się sztuki polowania na potwory pod okiem Senana Skrupulatnego. Po trudnej walce ich mentor pada ofiarą zaklętego withera - od tej pory rodzeństwo jest zdane tylko na siebie! Brat i siostra wyruszają na misję, aby przywrócić swojego mistrza do życia, a po drodze znajdują niespodziewanego sojusznika. Trafiają do podziemnego domu dziewczyny o imieniu Atria skazanej na los przynęty dla potworów. Cahira i Orion przekonują ją, by dołączyła do nich i wykorzystała swoje zdolności do zwabienia zaklętego withera. Ona zaś chce się nauczyć, jak chronić się przed mobami, które pragną ją dopaść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
(Klub Świata Komiksu ; album 1940)
Na stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: Dark Horse Books, Majang.
Wejdź do Świata Podstawowego i razem z bohaterami przeżyj emocjonującą przygodę. Bohaterowie komiksu zapraszają na emocjonującą przygodę na podstawie popularnej gry Minecraft! Cahira i Orion to bliźnięta uczące się sztuki polowania na potwory pod okiem Senana Skrupulatnego. Po trudnej walce ich mentor pada ofiarą zaklętego withera - od tej pory rodzeństwo jest zdane tylko na siebie! Brat i siostra wyruszają na misję, aby przywrócić swojego mistrza do życia, a po drodze znajdują niespodziewanego sojusznika. Trafiają do podziemnego domu dziewczyny o imieniu Atria skazanej na los przynęty dla potworów. Cahira i Orion przekonują ją, by dołączyła do nich i wykorzystała swoje zdolności do zwabienia zaklętego withera. Ona zaś chce się nauczyć, jak chronić się przed mobami, które pragną ją dopaść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
(Klub Świata Komiksu ; album 2122)
Na stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: Dark Horse Books, Majang.
Wejdź do Świata Podstawowego! Czeka cię kolejna emocjonująca przygoda w komiksowej trylogii opartej na bestsellerowej grze Minecraft! Po ocaleniu swojego mentora, pożartego przez withera, łowcy potworów Cahira i Orion wyruszają na wyprawę, aby rozwiązać tajemnicę ciążącej na ich przyjaciółce klątwy, która sprawia, że przyciąga ona moby jak magnes. Aby znaleźć lekarstwo na przypadłość Atrii, muszą odnaleźć dawną rywalkę Senana. Okazuje się jednak, że sprawy wyglądają inaczej, niż mogłoby się zdawać. Chociaż wielka rezydencja i kocia fontanna wielkiej magini są wyjątkowo urocze, jej lochy skrywają mroczny sekret - miażdżarkę mobów! A podczas wizyty w mieście dzielne bliźnięta zapoczątkują lawinę wydarzeń, która doprowadzi do zombie apokalipsy. Czy uda im się ocalić miasto i jego pechowych mieszkańców?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
(Klub Świata Komiksu ; album 2122)
Na stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: Dark Horse Books, Majang.
Wejdź do Świata Podstawowego! Czeka cię kolejna emocjonująca przygoda w komiksowej trylogii opartej na bestsellerowej grze Minecraft! Po ocaleniu swojego mentora, pożartego przez withera, łowcy potworów Cahira i Orion wyruszają na wyprawę, aby rozwiązać tajemnicę ciążącej na ich przyjaciółce klątwy, która sprawia, że przyciąga ona moby jak magnes. Aby znaleźć lekarstwo na przypadłość Atrii, muszą odnaleźć dawną rywalkę Senana. Okazuje się jednak, że sprawy wyglądają inaczej, niż mogłoby się zdawać. Chociaż wielka rezydencja i kocia fontanna wielkiej magini są wyjątkowo urocze, jej lochy skrywają mroczny sekret - miażdżarkę mobów! A podczas wizyty w mieście dzielne bliźnięta zapoczątkują lawinę wydarzeń, która doprowadzi do zombie apokalipsy. Czy uda im się ocalić miasto i jego pechowych mieszkańców?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Autor bestsellerowej książki Wojny konsolowe.
Tytuł oryginału: The history of the future : Oculus, Facebook, and the revolution that swept virtual reality.
Wiele firm, które później stały się najpoważniejszymi graczami Doliny Krzemowej, rodziło się w garażach. Historia Oculusa łamie ten schemat - jej założyciel, Palmer Luckey, pragmatyczny ekscentryk, inżynier samouk i wizjoner, stworzył swój start-up w zdezelowanej, sześciometrowej przyczepie kempingowej. Młody człowiek chciał sprawić, aby wirtualna rzeczywistość wreszcie zaistniała. Miała pozwolić każdemu, kto chciał, dotknąć Świętego Graala współczesnej technologii - przenieść się do wygenerowanego przez komputer świata, gdzie wszystko jest możliwe, i wykorzystać go do zabawy, zdobywania wiedzy i komunikacji. Stworzone w Oculusie gogle zachwyciły Marka Zuckerberga do tego stopnia, że Facebook wykupił start-up za niewiarygodną kwotę trzech miliardów dolarów. Wydawać by się mogło, że to happy end fantastycznej opowieści o młodych wizjonerach, z żelazną konsekwencją dążących do spełnienia marzeń o wirtualnej rzeczywistości. Okazało się jednak, że najciekawsza historia dopiero się zacznie. Sklecony niegdyś naprędce start-up, wspierany przez charyzmatycznego, seryjnego przedsiębiorcę, błyskotliwego rosyjskiego programistę i wiele innych barwnych postaci, rozpoczyna rewolucję związaną z wirtualnym światem. Z czasem przeradza się ona w niesamowitą podróż - obfitującą w niezliczone zwroty akcji, wygrane bitwy, bolesne porażki, przełomy i intrygi. Tę książkę można czytać jak pasjonującą powieść o amerykańskim śnie. Może też być potraktowana jako opowieść o biznesie, jakim stały się gry komputerowe. Przedstawia niesamowite zdarzenia i opowiada o nich w wyjątkowy sposób: autor dołożył wszelkich starań, aby trzymać się faktów. Dzięki temu ta książka jest jeszcze bardziej niezwykła - zawarta w niej historia jest prawdziwa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58029 (1 egz.)
Kaucja: 39,83 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane aspekty cyberbezpieczeństwa w Polsce / Tomasz Hoffmann. - Poznań : FNCE, 2018. - 143, [3] strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 132-143.
Treści zawarte w książce opierają się na teoriach powszechnie stosowanych w analizach politologicznych. Autor podjął udaną próbę adaptacji tychże teorii do omówienia tematu bezpieczeństwa, umiejętnie włączając w narrację wątki prawne. Najwartościowszy aspekt pracy dotyczy względnie spójnej prezentacji problematyki bezpieczeństwa w wielu, pozornie odległych i rzadko zestawianych ze sobą, kontekstach. Jest to solidny zasób wiedzy teoretycznej z pogranicza dziedzin nauk: społecznych, prawnych, ekonomicznych i technicznych. Praca ma charakter przeglądowy i może stanowić wartościowy materiał dla politologów zgłębiających problematykę bezpieczeństwa dla politologów zgłębiających problematykę bezpieczeństwa. Podjęta tematyka jest ważna, aktualna, ale i trudna do badania, z czym Autor poradził sobie na poziomie satysfakcjonującym. dr hab.inż. Jan Zych prof. UJK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia Internetu / Dariusz Jemielniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019. - 232 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [169]-218. Indeks.
Nie ulega wątpliwości, że Internet - sieć sieci - ma ogromne znaczenie dla większości współczesnych zjawisk społecznych i jest obecnie w wielu dyscyplinach nauki jedną z najważniejszych przestrzeni badawczych. Pilne staje się więc nie tylko systematyczne, rzetelne przeanalizowanie sposobów korzystania z sieci, ale i społeczności, jakie się w niej tworzą, czy wytworów kultury sieciowej. Socjologia Internetu prof. Dariusza Jemielniaka znakomicie odpowiada na tę potrzebę. dr Dominik Batorski Praca jest gęstym w myśli studium o socjologii Internetu. Jest zarazem pracą ogromnie erudycyjną, ale ta erudycyjność nie jest celem samym w sobie, lecz funkcją wyjaśniania bardzo złożonej materii [...]. Autor wplata do narracji własne doświadczenia badawcze, wskazuje na ważne, interesujące obszary wymagające dalszych badań [...], oferuje porady metodyczne, informuje o ryzyku, przestrzega przed pułapkami [...], kreśli najważniejsze wymogi etyczne [...]. z recenzji wydawniczej dr. hab., prof. Uniwersytetu SWPS Kazimierza Krzysztofka Książka jest ważnym przyczynkiem do rozwoju wiedzy o komunikacji i zjawiskach występujących w Internecie i oddziałujących poprzez Internet. Praca dostarcza cennej wiedzy o metodach badawczych Internetu i fenomenów tam funkcjonujących. Jest niezbędną lekturą dla badaczy Internetu i osób zainteresowanych naukowym podejściem do jego rozumienia. z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Krzysztofa Koneckiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-382. Netografia na stronach 383-387.
Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia ukazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym, jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej. Autorzy poszczególnych tekstów przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii - zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. Praca może stanowić cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań * Introduction. Young generation in a world of digital technologies * Methodological studies assumptions * ROZDZIAŁ I. * Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. * Wyniki i analiza badań * ROZDZIAŁ II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy * 2.1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. * 22 fakty na XXI wiek * 1 Telewizja - medium nadal wiodące * 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko * 3 Tabletyzacja świata * 4 Internet - dostępny dla każdego * 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości * 6 Elektronika dla najmłodszych * 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych * 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? * 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny * 10 E-commerce - niebywałe tempo * 11 Więcej, więcej, więcej * 12 Facebook * 13 Sieci społecznościowe (social networking) * 14 Technopolizacja * 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami * 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci * 17 BILIONY POŁĄCZEŁ * 18 Dzieci we władaniu mediów * 19 Grywalizacja * 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy * 21 Hejt rządzi, hejt niszczy * 22 Cyfrowy "człowiek" * 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy * Wprowadzenie * Istota i charakter problemu * Konkluzja * 2.3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń * Wprowadzenie do problemu * Sexting * Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (cbild grooming) * Cyberseks i cyberpornografia * Cyberbullying * 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska * Wprowadzenie do problemu * Cyberprzemoc - definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska * Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying * Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej * Konkluzje * 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi * Pomiędzy moralną paniką a kalkulacją zagrożeń * Subkultura pedofilii i on-line child grooming * Podszeptywacze" używek - sieć destrukcyjnych wzorów * Restrykcyjne diety i pro-Ana * Konkluzje * 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka * Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego) * Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego - konteksty pedagogiczne * Dziecko i telewizja - wybrane zagadnienia * Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy * Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej * Reklamy a dzieci * Konkluzje * 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym * Cyfrowi Tubylcy w szkole * Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego * Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego - podstawowe dylematy * Konkluzje * 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci * Internet "światem" współczesnej młodzieży * Pychologia wobec zjawiska * Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci? * Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka * Zagrożenia ze strony cybermediów - wybrane kwestie * Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu * Tożsamość i wartości w sieci * Trochę miodu do dziegciu * Konkluzje * Konkluzje - życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna * Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56499 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media Cyfrowe)
Bibliogr. s. 169-[174].
Od włamań do najlepiej strzeżonych komputerów służb bezpieczeństwa i firm komputerowych do ruchów na rzecz Wolnego Oprogramowania - współczesne hakerstwo ma wiele twarzy. Zamiast angażowania się w dotychczasowe debaty o etycznym aspekcie obchodzenia zabezpieczeń, autor analizuje społeczne, polityczne, kulturalne i ekonomiczne aspekty kultury hakerskiej. Książka pokazuje, że współczesne hakerstwo nie jest jedynie odzwierciedleniem innych istniejących trendów kulturalnych i ideologii - jak cyberpunk czy anarchizm i komunitarianizm - ale czynnikiem aktywnie kształtującym sposób, w jaki się komunikujemy i gromadzimy informacje. "Hakerstwo" jest pasjonującą lekturą zarówno dla tych, którzy chcą "odczarować" ten okryty złą sławą temat jak i dla entuzjastów informatyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53840 (1 egz.)
Kaucja: 34,71 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16382 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej