Etyka zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(7)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Ishiguro Kazuo (1954- )
(2)
Rybicki Jan (tłumacz)
(2)
Aleksandrowicz Jerzy W. (1936- )
(1)
Arnold Thomas (1985- )
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Kierownik
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Magister
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Pomoc apteczna
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Stażysta
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Techniczka
(1)
Bomba Jacek (1941- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Fenton George (1949- )
(1)
Filipiak Maja
(1)
Goryńska-Bittner Barbara
(1)
Gorzelak Konrad (psycholog)
(1)
Gruba Agnieszka
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Helios Joanna
(1)
Ignatowski Grzegorz (1960- )
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Jabłoński Mariusz (prawo)
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Johns Dave
(1)
Jordan Jack
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kulesza Michał
(1)
Laverty Paul (1957- )
(1)
Loach Ken (1936- )
(1)
Madejski Radosław
(1)
Michalik Mieczysław (1927- )
(1)
Myśliwiec Grzegorz (1955- )
(1)
Neale Stephen
(1)
Niziołek Magdalena
(1)
Nowacki Józef (1923-2005)
(1)
Nowak Anna
(1)
Ochman Piotr
(1)
Phillips Judith Eleri
(1)
Ryan Robbie
(1)
Spencer-Arnell Lisa
(1)
Squires Hayley (1988- )
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Stępień Jerzy (etyka zawodowa)
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Tobor Zygmunt
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Wilczyński Jan Zygmunt (1891-1970)
(1)
Wilson Liz
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Węgrzyn Justyna
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zatoński Maciej D
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Psycholodzy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radcy prawni
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(3)
Literatura polska
(2)
Film angielski
(1)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Temat
Kobieta
(5243)
Rodzina
(4039)
Przyjaźń
(3861)
Miłość
(3269)
Tajemnica
(2985)
Etyka zawodowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2958)
Relacje międzyludzkie
(2541)
Zabójstwo
(2191)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1741)
Zwierzęta
(1612)
Dzieci
(1603)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1551)
Uczucia
(1412)
Nastolatki
(1391)
II wojna światowa (1939-1945)
(1372)
Rodzeństwo
(1359)
Język polski
(1354)
Uczniowie
(1261)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1137)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Trudne sytuacje życiowe
(1012)
Chłopcy
(1008)
Wybory życiowe
(951)
Sekrety rodzinne
(939)
Policjanci
(921)
Żydzi
(898)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(881)
Władcy
(866)
Psy
(865)
Historia
(849)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(785)
Prywatni detektywi
(772)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(745)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(684)
Krainy i światy fikcyjne
(684)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(671)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(644)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Uprowadzenie
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(614)
Wojna
(602)
Dziennikarze
(589)
Sztuka
(577)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(561)
Zemsta
(557)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(511)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(504)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(479)
Seryjni zabójcy
(476)
Osobowość
(473)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Postawy
(452)
Lekarze
(451)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Język angielski
(435)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Nauczanie początkowe
(428)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film fabularny
(1)
Kazusy
(1)
Kryminał
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Synteza
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The remains of the day.
Dostępne również jako audiobook.
Nagroda Man Booker Prize.
Stevens to kamerdyner idealny, który ponad wszystko stawia lojalność wobec chlebodawcy i perfekcyjne wykonywanie obowiązków. Jego największą ambicją jest dbanie o to, by w Darlington Hall wszystko chodziło jak w zegarku, i temu podporządkowuje życie. Dopiero po latach, podczas podróży po Anglii, wspominając minione lata, musi nieuchronnie dojść do wniosku, że zadowalał się namiastką życia i stracił szansę na szczęście.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The remains of the day.
Stevens to kamerdyner idealny, stawiający ponad wszystko lojalność wobec chlebodawcy i perfekcyjne wypełnianie obowiązków. Właśnie temu podporządkowuje całe swoje życie. Po latach pracy w Darlington Hall, kiedy rezydencja jest już owiana złą sławą z powodu pronazistowskich sympatii jej właściciela, Stevens wybiera się w podróż, aby namówić do powrotu dawną gospodynię, pannę Kenton. Przemierzając Anglię, wspomina przeszłość i nieuchronnie musi dojść do wniosku, że zadowalając się namiastką życia, stracił szansę na miłość i szczęście.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 30.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Książka
W koszyku
Autorka omawia zasady etyki zawodowej funkcjonariuszy policji, straży granicznej i służby celnej, służby więziennej, straży pożarnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Biura Ochrony Rządu. Przeprowadzone badania i analizy pozwoliły jej na sformułowanie wielu wniosków, które mają wysoki poziom użyteczności, zarówno dla polityków, przedstawicieli administracji publicznej, jak i studentów prawa, nauk politycznych oraz bezpieczeństwa narodowego.
Wstęp * Rozdział I. Rola etyki w państwie demokratycznym * 1.1. Pojęcie etyki i moralności * 1.2. Deontologia, etyka zawodowa i etos zawodowy, infrastruktura etyczna * 1.3. Etyka prywatna a etyka publiczna * 1.4. Etyka kodeksowa a etyka sytuacyjna * Rozdział II. System wartości funkcjonariuszy państwowych * 2.1. Specyfika pracy funkcjonariuszy służb państwowych * 2.2. Praworządność * 2.3. Patriotyzm * 2.4. Misja służby publicznej i honor * 2.5. Odpowiedzialność * 2.6. Neutralność polityczna * 2.7. Bezstronność * 2.8. Profesjonalizm, rzetelność i lojalność * 2.9. Godne zachowanie w służbie i poza służbą * Rozdział III. Etyka funkcjonariuszy policji w wybranych państwach * 3.1. Znaczenie kodeksów etycznych * 3.2. Kodeksy etyczne policji w USA * 3.3. Etyka zawodowa policji w Anglii, Walii i Szkocji * 3.4. Kodeks etyczny francuskiego policjanta * 3.5. Etyka policji w irlandii północnej * Rozdział IV. Kodeksy etyczne służb państwowych w Polsce * 4.1. Etyka funkcjonariuszy policji * 4.2. Zasady etyczne centralnego Biura Antykorupcyjnego i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego * 4.3. Kodeksy etyczne służby celnej i straży granicznej * 4.4. Etyka funkcjonariuszy służby więziennej * 4.5. Etyka funkcjonariuszy Biura Ochrony rządu * 4.6. Etyka funkcjonariuszy straży pożarnej * Rozdział V. Wybrane problemy etyczne służb państwowych * 5.1. Przyczyny łamania standardów etycznych przez funkcjonariuszy służb państwowych * 5.2. Nadmierne upolitycznienie instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego * 5.3. Problemy naboru i zarządzania instytucjami służb państwowych * 5.4. Korupcja * 5.5. Mobbing i molestowanie seksualne * 5.6. Cynizm i omnipotencja * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 289-301.
Rozdział I Zawody zaufania publicznego i zawody prawnicze / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział II Ochrona informacji i jej źródeł / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział III Pojęcie i klasyfikacja tajemnic / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział IV Prawne zdefiniowanie tajemnic osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział V Obowiązek ochrony prywatności i danych osobowych / Justyna Węgrzyn ; Rozdział VI Odpowiedzialność karna za naruszenie tajemnicy zawodowej / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział VII Ochrona tajemnic zawodów zaufania publicznego jako podstawa ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej i prawa do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego / Mariusz Jabłoński.
"W prezentowanym opracowaniu będziemy starali się rozwiązać jedynie część istniejących obecnie problemów interpretacyjnych, podejmują jednocześnie próbę zdefiniowania zasadych ochrony informacji przez osoby wykonujące zawody prawnicze (z których znaczna część identyfikowana jest również z osobami będącymi funcjonariuszmi publicznymi lub pełniącymi funkcje publiczne), objętych na gruncie przepisów ustawowych tajemnicą." fragment ze wstępu.
Rozdział I Zawody zaufania publicznego i zawody prawnicze * 1. Konstytucjonalizacja pojęcia zawodu zaufania publicznego * 2. Zawód prawniczy * 3. Klasyfikacja prawniczych zawodów jako zawodów zaufania publicznego * Rozdział II Ochrona informacji i jej źródeł * 1. Pojęcie i źródła informacji * 2. Konstytucyjne podstawy realizacji prawa do informacji * 3. Konstytucyjne granice prawa do informacji * 4. Status prawny osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego z punktu widzenia zdefiniowania gwarancji ochrony posiadanych przez nich informacji * 4.1. Osoba wykonująca prawniczy zawód zaufania publicznego jako funkcjonariusz publiczny * 4.2. Pełnienie przez osobę wykonującą prawniczy zawód zaufania publicznego funkcji publicznej * 4.3. Ochrona informacji w praktyce wykonywania zawodu adwokata i radcy prawnego * 5. Obowiązek czy prawo ochrony tajemnicy osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego * 5.1. Obowiązek działania na podstawie i w granicach prawa * 5.2. Ochrona tajemnicy jako obowiązek zachowania poufności pozyskanych informacji * Rozdział III Pojęcie i klasyfikacja tajemnic * 1. Jawność informacji * 2. Istota tajemnicy i sposoby definiowania obowiązku jej ochrony * 3. Specyfika klasyfikowania tajemnic w polskim porządku prawnym * 4. Zasady i procedury uchylania tajemnic – ujęcie modelowe * Rozdział IV Prawne zdefiniowanie tajemnic osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego * 1.Tajemnica adwokacka * 2. Tajemnica radcowska * 3. Tajemnica notarialna * 4. Tajemnica komornicza * 5. Tajemnica sędziowska * 6. Tajemnica prokuratorska * 7. Tajemnica wiążąca radców Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej * 8. Tajemnica prokuratora Instytutu Pamięci Narodowej * 9. Tajemnica wiążąca asesora sądowego * 10. Tajemnica wiążąca asesora prokuratury * 11. Tajemnica wiążąca referendarza sądowego * 12. Tajemnica wiążąca asystenta sędziego * 13. Tajemnica wiążąca asystentów prokuratorów i starszych asystentów prokuratorów * 14. Specjalne procedury służące ochronie dokumentów * 14.1. Nadanie klauzuli tajności * 14.2. Zabezpieczenie dokumentów objętych tajemnicą zawodową przez organ przeprowadzający czynności przeszukania lub zatrzymania * Rozdział V Obowiązek ochrony prywatności i danych osobowych * 1. Zakres i charakter ochrony * 2. Pojęcie prywatności * 2.1. Ochrona prywatności w trakcie postępowania prowadzonego przez organy publiczne * 2.2. Dane osobowe jako informacje chronione * 2.2.1. Specyfika zabezpieczeń danych osobowych w związku z ich przetwarzaniem * 2.2.2. Kontrola przetwarzania danych osobowych jako element ich ochrony * 3. Prawo do ochrony prywatności i danych osobowych a zasady wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych przez Policję * Rozdział VI Odpowiedzialność karna za naruszenie tajemnicy zawodowej * 1. Zakres odpowiedzialności * 2. Zbieg przepisów o odpowiedzialności * Rozdział VII Ochrona tajemnic zawodów zaufania publicznego jako podstawa ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej i prawa do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego * 1. Prawo dostępu do informacji publicznej i prawo do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego * 2. Osoba wykonująca prawniczy zawód zaufania publicznego jako zobowiązany do udostępniania informacji publicznej i informacji sektora publicznego * 2.1. Zasadność udostępnienia informacji publicznej i informacji sektora publicznego przez adwokata i radcę prawnego * 2.2. Komornik sądowy i notariusz jako zobowiązani na podstawie udip. i upwisp. * 2.3. Udostępnianie informacji publicznej i informacji sektora publicznego przez sądy, prokuraturę, Prokuratorię Generalną RP i IPN * 2.4. Ochrona „wytycznych służbowych” w kontekście ich udostępniania na podstawie udip. i upwisp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56472 (1 egz.)
Kaucja: 122,85 zł
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Trudno o bardziej skutecznego mordercę niż wprawny chirurg.
Trudno o bardziej skutecznego mordercę niż wprawny chirurg. Mój syn został porwany. Teraz muszę dokonać wyboru. Albo mój pacjent nie przeżyje operacji, albo już nigdy nie zobaczę mojego dziecka. Na stole operacyjnym leży człowiek. Jako chirurg mam za zadanie go uratować. Jako matka wiem, że muszę go zabić. Ktoś mógłby pomyśleć, że jestem potworem. Ale mam tylko jedno wyjście. Nikt nie może odkryć, że popełniłam morderstwo. W przeciwnym razie mój syn umrze. Tragiczny dylemat moralny i zawrotne tempo. Historia, która pochłania od pierwszej strony. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 01.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Książka
W koszyku
Psychologia w zawodzie i w pracy opiekuna medycznego / Joanna Kliszcz. - Sopot : GWP, 2019. - 264 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [239]-254. Indeksy.
Jakie kwalifikacje powinien mieć opiekun medyczny? Na jakie trudności jest narażony? W jaki sposób rozmawiać z osobami starszymi? Jak komunikować się z rodziną podopiecznego? Jak poradzić sobie z chorobą najbliższych? Z roku na rok rośnie liczba osób starszych w naszym społeczeństwie. Opieka nad nimi, to bardzo ważny i trudny społecznie temat. Autorka książki wskazuje główne przyczyny rosnącego zapotrzebowania na opiekunów medycznych i bardzo dokładnie omawia ich rolę. Zauważa duże znaczenie pracy opiekunów zarówno w ujęciu medycznym, jak i społecznym, jak również przybliża najważniejsze kompetencje i cechy osoby pełniącej tę rolę. Przedstawia analizę rozwoju psychofizycznego człowieka, wyszczególniając jego kolejne etapy, pomaga zrozumieć jak funkcjonuje psychika człowieka, w zależności od wieku oraz na czym skupiają się jego działania. Zwraca także uwagę na najczęstsze choroby i dysfunkcje dotyczące osób starszych, tłumaczy też z jakimi trudnościami i problemami wiąże się ten etap życia człowieka. Następnie pokazuje dualizm i złożoność relacji opiekun-podopieczny. Książka dostarcza również informacji o prawidłowym sposobie komunikacji z osobą starszą, uwzględniając typowe dla wieku blokady, czy przeszkody. Pomaga wypracować najlepszy model rozmowy, zachowując komfort obu stron. Przedstawia również prawidłowe zasady komunikacji z rodziną podopiecznego, a także wskazuje najczęściej popełniane błędy. Autorka omawia również obciążenia psychofizyczne, z którymi może się zmierzyć opiekun. Szczegółowo przedstawia najczęściej spotykane zagrożenia. Podpowiada jak poradzić sobie z chorobą rodziców, dziadków. Porusza także trudny temat dylematów etycznych i moralności, co czyni książkę kompletnym studium nie tylko dla zawodowych opiekunów medycznych, ale również dla osób, które na co dzień mierzą się z chorobą bliskiej osoby.
Wstęp * Rozdział 1. Rola i miejsce opiekuna medycznego w systemie opieki długoterminowej * 1.1. Opiekun medyczny -krótka historia zawodu i perspektywy na przyszłość * 1.2. Cele i zadania * 1.3. Kompetencje i kwalifikacje * Rozdział 2. Rozwój psychofizyczny człowieka * 2.1. Rozwój psychofizyczny-perspektywa biologiczna * 2.2. Rozwój psychofizyczny - perspektywa społeczna i psychologiczna * 2.3. Starzenie się i starość - mity i stereotypy społeczne * Rozdział 3. Fizjologia i patologia okresu starzenia się i starości * 3.1. Starzenie się fizjologiczne * 3.2. Starzenie się patologiczne * 3.3. Psychopatologia stanów otępiennych * 3.4. Procesy poznawcze - zmiany w następstwie starzenia się układu nerwowego * 3.5. Pozytywne starzenie się * Rozdział 4. Psychologia potrzeb człowieka w okresie późnej dorosłości * 4.1. Poczucie sprawstwa i autonomii a godność osoby w podeszłym wieku * 4.2. Piramida potrzeb według Abrahama H. Masłowa z perspektywy okresu starzenia się i starości * 4.3. Potrzeby seksualne w okresie późnej dorosłości * Rozdział 5. Opiekun - podopieczny: relacja dwukierunkowa * Rozdział 6. Komunikacja interpersonalna w relacji z podopiecznym i jego bliskimi * 6.1. Zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej * 6.2. Rodzaje komunikacji interpersonalnej * 6.3. Bariery i błędy w komunikowaniu się * 6.4. Komunikacja interpersonalna uwzględniająca wiek i rodzaj dysfunkcji * 6.5. Komunikacja z rodziną pacjenta * 6.6. Dotyk w procesie komunikowania się - niedoceniana, lecz ważna forma interakcji * 6.7. Aktywne słuchanie * 6.8. Asertywność w pracy opiekuna * Rozdział 7. Stres w pracy opiekuna * 7.1. Stres biologiczny i psychologiczny - wewnętrzne zasoby jednostki i strategie zaradcze * 7.2. Obciążenia psychofizyczne w pracy opiekuna - przyczyny i następstwa * 7.3. Zespół stresu opiekuna * Rozdział 8. Etyka i dylematy etyczne w pracy opiekuna * 8.1. Etyka jako nauka o moralności * 8.2. Powinności moralne i kodeks etyczny * 8.3. Dylematy etyczne w pracy opiekuńczej * Na zakończenie * Bibliografia * Indeks osobowy * Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56954 (1 egz.)
Kaucja: 39,42 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20182 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Książka
W koszyku
Komunikacja w terapii / Herschel Knapp ; przełożyła Magdalena Trzcińska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 272, [1] strona ; 24 cm.
(Terapia)
Bibliografia na stronach [264]-267. Indeksy.
Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta-klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między relacjami społecznymi, a relacją terapeutyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58316 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:- formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,- kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,- samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,- skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,- kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20797 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.07.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 17 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Film
DVD
W koszyku
Ja, Daniel Blake [Film] / reżyseria Ken Loach ; scenariusz Paul Laverty. - Warszawa : M2 Films, [2017]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
96 min.
Data wydania wg BN.
Jak zrobić film Kena Loacha.
Muzyka George Fenton ; zdjęcia Robbie Ryan.
Dave Johns, Hayley Squires [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2016 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor i napisy polskie.
BAFTA (2017): Najlepszy film brytyjski Ken Loach, Paul Laverty, Rebecca O`Brien ; Złota Palma (2016): Najlepszy film Ken Loach
Niesamowicie wzruszająca i pełna humoru historia dojrzałego mężczyzny, który decyduje się pomóc samotnej matce z dwójką dzieci stanąć na nogi. Jednak gdy sam zacznie starać się o zasiłek, trafi w tryby bezdusznej biurokratycznej machiny niczym z powieści Franza Kafki. Pomimo obojętności urzędników i kolejnych wyzwań jakimi muszą sprostać w codziennym życiu, Daniel i Katie na nowo odnajdą radość życia i prawdziwej przyjaźni. (opis pochodzi ze strony: https://www.empik.com/ja-daniel-blake-loach-ken,p1136838505,film-p).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-142.
Dla studentów kierunków ekonomicznych.
W książce autor w sposób przyjazny czytelnikowi opisuje: - podstawowe pojęcia etyczne i miejsce etyki zawodowej w świecie wartości; - relacje między firmą a organami władzy, główne patologie występujące w tym środowisku, korupcję; - relacje pracownik - firma. Analizuje fazy pozyskania pracownika dla firmy oraz relacje władz z firmą jako całością; - funkcjonowanie człowieka w organizacji, relacje z przełożonym, mobbing; - relacje firmy z klientem, etyczną promocję i reklamę; - relacje firmy z szeroko rozumianym otoczeniem, odpowiedzialność dostawcy, rzetelność pracy oraz dialog ze społeczeństwem; - relacje partnerów w biznesie, etykę negocjacji; - etyczne aspekty relacji mistrz - uczeń. Zamieszczone w rozdziałach przykłady w istotny sposób uatrakcyjniają lekturę, jednocześnie zmuszają czytelnika do samodzielnego myślenia, a wykładowcy dają możliwość przeprowadzenia dyskusji ze studentami. dr Grzegorz Sołtysiak
1. Metodologia etyki gospodarczej i zawodowej * 1.1. Miejsce norm moralnych wśród innych norm regulujących zachowania człowieka * 1.2. Język etyki, czyli jak rozmawiać o etyce * 1.3. Biznes - moralny, niemoralny czy może amoralny? * 1.4. Intencja a wynik działania * 1.5. Gospodarka - w drodze do świata duchowości * 2. Relacja firma - organy władzy * 2.1. Bezstronność i równe szanse podmiotów * 2.1.1. Zamówienia publiczne jako przykład poszukiwania ładu moralnego w gospodarce * 2.1.2. Konkurs, przetarg i inne sposoby wyrównywania szans podmiotów w biznesie * 2.2. Bezstronność arbitrów jako fundament sprawiedliwego biznesu * 2.3. Etyka kontroli * 2.3.1. Zasady kontroli * 2.4. Uczciwy i transparentny lobbing jako wyraz etycznej promocji interesów grupowych * 2.4.1. Problem z lobbingiem w Polsce * 2.5. Korupcja jako patologia relacji biznes - państwo * 2.5.1. Fenomen Skandynawii * 2.5.2. Rodzaje korupcji * 2.5.3. Walka z korupcją - determinacja i nadzieje * 2.5.4. Aspekt personalny - korupcyjni "janczarzy" * 3. Relacja pracownik - firma * 3.1. Syndrom superdyspozycyjności oraz narzucony pracoholizm - nowa jakość pracy czy współczesne niewolnictwo? * 3.2. Etycznie przed zatrudnieniem * 3.3. Etycznie w procesie rekrutacji * 3.4. Etyczne problemy adaptacji zawodowej * 3.5. Lojalność władz firmy wobec akcjonariuszy * 3.5.1. Dobre praktyki rad nadzorczych * 3.5.2. Dobre praktyki zarządów * 4. Relacja pracownik - przełożony * 4.1. Odpowiedzialny szef - zjawisko mobbingu * 4.2. Molestowanie seksualne * 5. Relacja firma - klient * 5.1. Etyka w marketingu * 5.2. Wprowadzanie klienta w błąd * 5.3. Wywieranie niedopuszczalnej presji na klienta * 5.4. Etyczna reklama * 5.4.1. Przejawy manipulowania klientem w reklamie * 5.4.2. Przejawy naruszania dobrych obyczajów w reklamie * 5.4.3. Przejawy reklamy konfrontacyjnej * 5.5. Ciało człowieka w reklamie * 5.5.1. Przesłanki promocji produktów z wykorzystaniem erotyki * 5.5.2. Poziomy akceptacji erotyki w reklamie * 5.6. Reklama a dzieci * 5.7. Promocja i reklama produktów leczniczych * 5.8. Etyka mediów - odpowiedzialna informacja * 6. Relacja firma - otoczenie * 6.1. Koncepcje odpowiedzialności dostawcy * 6.2. Etyczny profesjonalizm * 6.2.1. Zasady rzetelności zawodowej * 6.2.2. Unikanie konfliktu interesów * 6.2.3. Korzyści własne pracownika a korzyści firmy * 6.3. Dialog społeczny jako najwyższa forma odpowiedzialności społecznej firm * 6.4. Dylematy etyczne przedsiębiorców * 6.4.1. Przedsiębiorcy wobec środowiska naturalnego * 6.4.2. Model etycznego działania decyzji strategicznych w biznesie Collinsa * 6.4.3. Globalizacja - aspekty etyczne * 6.5. Ruchy ekologiczne i konsumenckie a etyka gospodarowania * 7. Relacje między partnerami - etyka konfliktu i negocjacji * 7.1. Konflikt jako czynnik warunkujący skłonność stron do podejmowania działań nieetycznych * 7.2. Prawda i kłamstwo w negocjacjach * 7.3. Uczciwa rywalizacja twórców * 7.3.1. Zasady autorstwa publikacji naukowych * 7.3.2. Plagiat - kradzież własności intelektualnej * 7.3.3. Ściąganie - choroba edukacji * 8. Relacja mistrz - uczeń * 8.1. Moralny autorytet i wychowawca * 8.2. Kompetentny przewodnik po świecie wiedzy * 8.3. Sprawiedliwy oceniający i opiniodawca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 17 (1 egz.)
Kaucja: 25,71 zł
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa autora, prawidłowa: Stephen Neal.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Inteligencja emocjonalna to zdolność rozpoznawania uczuć własnych oraz uczuć innych osób. Zastosowanie jej w coachingu pomaga doskonalić swoje umiejętności oraz kierować rozwojem innych. Lektura tej książki pozwala m.in.: - spojrzeć z nowej perspektywy na metody rozwoju osobistego, - zwiększyć swoją świadomość i odpowiedzialność, - rozwinąć umiejętność prowadzenia coachingu dla innych osób, np. podwładnych, - poznać skuteczne sposoby rozpoznawania emocji i zarządzania nimi, - określić i - w razie potrzeby - skorygować swoją postawę życiową, - nauczyć się wyznaczać cele, których osiąganie daje prawdziwą satysfakcję. Autorzy są coachami, którzy podjęli pionierski wysiłek usystematyzowania wiedzy na temat coachingu inteligencji emocjonalnej oraz wyznaczenia standardów etycznych dla osób i organizacji zajmujących się tą dziedziną. Ich książka powinna więc zainteresować każdego menedżera. Czytelnik znajdzie tu liczne zadania do wykonania, studia i opisy przypadków, kwestionariusze do wypełnienia, listy kontrolne, formularze, wywiady z coachami praktykami, listę pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem i w trakcie coachingu, przykład umowy coachingowej do podpisania przed rozpoczęciem coachingu, a także przykładowy kodeks etyczny dotyczący sposobu prowadzenia coachingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do prawoznawstwa / Józef Nowacki, Zygmunt Tobor. - Wydanie 6. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 403 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach [399]-403.
Dla studentów wydziałów prawa, administracji, stosunków międzynarodowych, finansów oraz marketingu i zarządzania.
W podręczniku zaprezentowano podstawowe pojęcia nauk prawnych, takie jak: przepis prawa, w tym jego rodzaje i adresaci, fakt prawny oraz skutek prawny. Omówiono problematykę stanowienia i stosowania prawa, znaczenie wykładni prawa i argumentacji prawniczej w praktyce prawniczej, mechanizmy wpływające na treść finalnych rozstrzygnięć podejmowanych przez organy wymiaru sprawiedliwości. Autorzy wyjaśnili różnicę między przepisem prawnym a normą prawną, a także przedstawili sposoby powstawania prawa. W szóstym wydaniu publikacji rozbudowano rozważania dotyczące m.in.: adresatów przepisów prawa ; faktów prawnych ; podziału norm na zasady i reguły ; doktryny pasywizmu i aktywizmu sędziowskiego. Ponadto uaktualniono rozważania dotyczące prawa europejskiego oraz etyki zawodów prawniczych oraz dodano nowe zakończenie. Podręcznik cechuje krytyczne podejście do przedstawianych zagadnień, ich bogata dokumentacja oraz wykazywanie zależności różnych koncepcji od przyjmowanych założeń wartościujących. Do zalet pracy należą jasny i zrozumiały język, przejrzysty układ materiału oraz ilustrowanie omawianych problemów umiejętnie dobranymi przykładami. Analiza kwestii omawianych w książce została dokonana w kontekście obowiązujących przepisów prawa i praktyki orzeczniczej. Opracowanie jest przeznaczone dla studentów wydziałów prawa, administracji, stosunków międzynarodowych, finansów oraz marketingu i zarządzania. Zainteresuje także praktyków prawa oraz osoby, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie języka aktów prawnych oraz wspólnoty prawniczej, a przede wszystkim zrozumieć prawidłowości rządzące procesami stanowienia i stosowania prawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58578 (1 egz.)
Kaucja: 43,97 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zarządzasz grupą pracowników? Relacje interpersonalne są podstawą Twojego życia zawodowego? Ta książka, dzięki praktycznym przykładom, zadaniom i sprawdzonym koncepcjom psychologicznym ułatwi Ci kształtowanie własnych kompetencji personalnych.Książka zatytułowana Kompetencje personalne i społeczne. Jak je rozwijać? to kolejna pozycja wydawnicza Wydawnictwa Centrum Rozwoju Edukacji EDICON powstała z myślą o uczniach i słuchaczach szkół ponadgimnazjalnych, oferująca realne wsparcie dla przyszłych absolwentów, niejednokrotnie osób wkraczających dopiero na rynek pracy. Autorki publikacji, Anna Nowak oraz Aleksandra Stanek, absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie zarówno w pracy akademickiej, jak i coachingowej, podjęły się zarysowania znaczenia doskonalenia tzw. kompetencji miękkich w życiu zawodowym. W oparciu o koncepcje głównie psychologii społecznej, stworzyły treść wzbogaconą o liczne zadania i przykłady odwołujące się do praktyki zawodowej przedstawicieli konkretnych zawodów takich jak technik usług kosmetycznych czy technik masażysta. Tym samym książka Anny Nowak i Aleksandry Stanek nie zatrzymuje się na poziomie ogólnym, czysto teoretycznym, ale zmierza ku praktycznemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu rozwijania kompetencji personalnych i społecznych.W kolejnych rozdziałach autorki zwracają uwagę czytelnika na takie aspekty życia zawodowego jak budowanie właściwych relacji pracowniczych, przestrzeganie zasad wzajemnego zrozumienia i współpracy w celu tworzenia zgranego zespołu oraz podstawy efektywnej komunikacji. Nie zapominają także o indywidualnym wymiarze rozwijania kompetencji miękkich, który staje się pomocny w lepszym organizowaniu czasu pracy, w rozpoznawaniu i właściwym ukierunkowaniu osobistych emocji czy w kierowaniu zespołem ludzi i dążeniu do kreatywności. Dodatkowym atutem książki są zagadnienia dotyczące rozpoznawania i walki ze stresem oraz z wypaleniem zawodowym.Mocne strony:- autorki to absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich;- studium przypadku odnoszące się do konkretnych przykładów, dedykowane wybranym zawodom np. technik usług kosmetycznych;- zadania (wraz z odpowiedziami) w każdym rozdziale,- przypisy i bibliografia do każdego rozdziału- treść ilustrowana rysunkami i schematami ułatwiającymi przyswajanie wiedzy,- pytania kontrolne po każdym rozdziale,- miejsca na notatki - pozwalają na zapisanie ważnych informacji, ułatwiają przyswajanie wiedzy;- wybrane treści dedykowane takim kierunkom jak: opiekun medyczny, technik masażysta, asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny i technik usług kosmetycznych, technik informatyk; wyróżnione w tekście;- przejrzysta struktura tekstu (tytuły podrozdziałów wysunięte na zewnętrzny margines lub wyróżnione przez różne wielkości i kolory czcionki),- ciekawostki, a także istotne informacje ujęte w ramki i graficznie wyróżnione z tekstu głównego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Tomasz Witkowski udowadnia po raz kolejny, że zdrowy rozsądek jest największym skarbem człowieka, a wiedza wciąż stanowi pewną lokatę" - Bartosz Panek, Polskie Radio Program 2."Wstrząsające opowieści o złowrogiej rzeczywistości, której na co dzień nie mamy możliwości zobaczyć. Non-fiction, choć chciałoby się wierzyć, że to tylko literacka fikcja" - Konrad Szołajski, reżyser i scenarzysta.W jaki sposób psychoterapia może zniszczyć życie człowieka? Jaki los czeka pacjentów, których psychoterapia zakończyła się fiaskiem? Jakie niebezpieczeństwa czyhają na ludzi oddających swój los w ręce terapeutów? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiada "Psychoterapia bez makijażu" - pierwsza na rynku książka, która zawiera wstrząsające historie opowiedziane przez skrzywdzonych pacjentów oraz rozmowy z uznanymi psychoterapeutami. Ukazuje negatywne konsekwencje psychoterapii, które giną w powodzi radosnych przekazów marketingowych niezwykle rzadko mając szansę ujrzeć światło dzienne. Odsłania niezwykle ważny społecznie problem bezradności i braku możliwości uzyskania zadośćuczynienia przez ludzi skrzywdzonych w wyniku psychoterapii. Książka jest adresowana do bardzo szerokiego grona czytelników począwszy od wszystkich zainteresowanych problemami społecznymi współczesności, psychologią i psychoterapią a skończywszy na studentach, osobach aspirujących do tego zawodu i samych terapeutach. Jej lektura z pewnością nie pozostawi czytelników obojętnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21892 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-275.
Streszczenie w języku angielskim.
Etyczność pracy zawodowej nauczycieli, z uwagi na jej niezwykłą wrażliwość, nie należy do łatwych obszarów badawczych. Praca ma charakter studium teoretycznego i wpisuje się we współczesną myśl pedagogiczną, a w szczególności pedeutologiczną. Zaprezentowano w niej wiele kwestii, które, dotychczas, nie były w zadowalającym stopniu dostrzegane i doceniane, a niejednokrotnie i pomijane w rozważaniach nad etycznym wymiarem zawodu nauczycielskiego. Rozprawa składa się z pięciu wzajemnie dopełniających się rozdziałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19860 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej