Zaburzenia mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Czarnkowska Mariola
(6)
Wójcik-Topór Paulina
(6)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Domagała Aneta
(3)
Lipa Anna (neurologopedia)
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Grabias Stanisław (1942- )
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Humeniuk Ewa
(2)
Kazek Beata
(2)
Lipa Anna (logopeda)
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(2)
Woźniak Tomasz (1964- )
(2)
Zaleski Tomasz
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czunikin-Krasowicka Agata
(1)
Drożdż Michał (1958- )
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hortis-Dzierzbicka Maria A
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krajna Ewa
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kubach-Pryczkowska Katarzyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lipa Anna
(1)
Maciejewska Barbara (medycyna)
(1)
Manicki Krystian
(1)
Michalak Sławomir (nauki medyczne)
(1)
Michalak-Widera Iwona
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Obrębowska-Karsznia Zofia
(1)
Obrębowski Andrzej (1937- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Panaś Regina
(1)
Popławska-Domaszewicz Karolina
(1)
Pruszewicz Antoni (1931- )
(1)
Rządzka Mirosława
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sekula Alicja
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sobieralska-Michalak Kinga
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tonder Krzysztof
(1)
Tuszyński Krzysztof (nauki medyczne)
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Wiskirska-Woźnica Bożena
(1)
Witek Danuta
(1)
Witek Paweł (1973- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wojnowski Waldemar
(1)
Woronka
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zarębska Małgorzata
(1)
Zembrzuska Joanna
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Łojko Dorota
(1)
Świdziński Piotr
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Logopedzi
(21)
Rodzice
(11)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele
(4)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Neurolodzy
(2)
Osoby z zaburzeniami językowymi
(2)
Rehabilitanci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Neurologowie dziecięcy
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Zaburzenia mowy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(17)
Monografia
(8)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Medycyna i zdrowie
(14)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Publikacja dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
T i D na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [t] i [d]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych - karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym / Danuta Emiluta-Rozya ; ilustracje Agata Czunikin-Krasowicka. - Wydanie pierwsze, ósmy dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, druk 2019. - 82, [1] strona, [73] karty tablic luzem : ilustracje (w tym kolorowe) ; 30 cm.
Bibliografia na stronach 50-51.
Publikacja dr Danuty Emiluty-Rozyi to próba wykorzystania imponującego dorobku, na który złożyły się długoletnia praktyka oraz spory wkład naukowy autorki. Celem, który przyświecał powstaniu tej wyjątkowej książki była chęć dostarczenia logopedom narzędzia służącego do diagnozy logopedycznej. Narzędzie, które autorka oddaje do rąk czytelników to pozycja absolutnie unikatowa na rynku wydawnictw logopedycznych. Jest to metoda badania, dzięki której możliwe jest ocenienie w sposób całościowy stopnia posługiwania się językiem przez dane dziecko, a dalszej perspektywie - wyznaczenie najważniejszych elementów przyszłej terapii logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 165-179.
Autorka opisuje prowadzone badania dotyczące funkcjonowania językowego wcześniaków, przedstawia proces diagnozy oraz występujące zaburzenia, wyznacza kierunki postępowania logopedycznego. Lektura obowiązkowa dla logopedów, ale także rodziców dzieci urodzonych przedwcześnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 447-479. Indeks.
"Wprowadzenie do neurologopedii" stanowi unikatowe opracowanie w skali kraju, ponieważ po raz pierwszy problematyka neurologopedii jest przedstawiana od strony medycznej. Zespół autorów, w skład którego wchodzą lekarze - specjaliści wielu dziedzin medycyny (otolaryngologii, audiologii, foniatrii, neurologii dziecięcej i dorosłych, psychiatrii i medycyny pracy), a także uznani specjaliści z zakresu neurologopedii, logopedii, psychologii, surdopedagogiki, fizjoterapii oraz protetyki słuchu, przedstawił w tym opracowaniu szerokie, wieloaspektowe spojrzenie na problemy zaburzeń mowy. [...] Główną tematykę podręcznika stanowią podłoże anatomiczne i patofizjologiczne oraz aspekty kliniczne i zasady rehabilitacji zaburzeń porozumiewania się człowieka, uwarunkowanych nieprawidłowościami w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. [...]Jest to cenny materiał źródłowy, który z pewnością znajdzie pełne wykorzystanie w kształceniu coraz szerszej rzeszy specjalistów z zakresu nie tylko neurologopedii, lecz także logopedii ogólnej, audiologii i foniatrii, psychologii, pedagogiki specjalnej oraz protetyki słuchu.prof. dr hab. med. Mariola Śliwińska-Kowalska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18938 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Publikacja dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt "Żebra czy zebra?" obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: ż i z. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego "spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat biologicznych, umysłowych i społecznych uwarunkowań zaburzeń mowy. [.] Na taką publikację od lat oczekiwali polscy logopedzi. Będzie ona bez wątpienia wydarzeniem na naszym rynku wydawniczym. Prezentowane standardy, oprócz logopedów, z pewnością zainteresują językoznawców, psychologów, pedagogów i lekarzy". [Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego "spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat biologicznych, umysłowych i społecznych uwarunkowań zaburzeń mowy. [.] Na taką publikację od lat oczekiwali polscy logopedzi. Będzie ona bez wątpienia wydarzeniem na naszym rynku wydawniczym. Prezentowane standardy, oprócz logopedów, z pewnością zainteresują językoznawców, psychologów, pedagogów i lekarzy". Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 130-136.
Pierwsza tego typu publikacja na rynku polskim, na którą złożył się zbiór rozproszonych wcześniej prac, powstałych w wielospecjalistycznym zespole Centrum Leczenia Wad Twarzoczaszki Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie w kooperacji z Pomagisterskim Studium Logopedycznym Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 1994-2003. Powstała ze względu na całkowity brak rodzimej literatury fachowej, dotyczącej problemów mowy pacjentów z rozszczepem wargi i podniebienia lub izolowanym rozszczepem podniebienia, jej podstawą stały się odrębne badania i wieloletnie doświadczenia członków zespołu, składającego się z chirurga dziecięcego, foniatry, logopedów i psychologa. Książka przeznaczona dla studentów logopedii, logopedów, pedagogów i psychologów pracujących w placówkach oświatowych, do których uczęszczają dzieci z wadą rozszczepową oraz lekarzy różnych specjalności (chirurgów, audiologów, foniatrów, laryngologów, neonatologów, pediatrów, psychiatrów) i rodziców dzieci urodzonych z tą wadą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 974)
Bibliografia na stronach 128-[132].
Dostępna również jako ebook.
Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu dominacji stronnej w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz ekspresji ruchowej na rozwój systemu fonologicznego i nabywanie sprawności artykulacyjnej jest bardzo interesującym podejściem. Istotne jest również zwrócenie uwagi na wpływ środowiska na kształtowanie się percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sfery poznawczej. Celem pracy jest opis realizacji fonemów w dwóch grupach wiekowych dzieci: trzyletnich i pięcioletnich, a także ocena lateralizacji u badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57841 (1 egz.)
Kaucja: 17,20 zł
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie angielskie przy rozdziałach.
Zmysły w komunikacji. Wszystkie zmysły prowadzą do mózgu to pierwszy tom publikacji o cyklicznym charakterze, reprezentującej interdyscyplinarne podejście do opisywanej tematyki: funkcjonowania zmysłów w przestrzeni komunikacji międzyludzkiej. Książka składa się z dziewięciu artykułów. Autorzy skoncentrowali się na zagadnieniach dotyczących nabywania, rozwoju i funkcjonowania mowy, a także odnieśli się do współwystępujących zaburzeń. Szczególną uwagę poświęcono funkcjonowaniu mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 43.
Dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci.
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 432-450. Indeks.
Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. [.] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. [.] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej. Z recenzji prof. UG, dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray Opis kompetencji językowej i sprawności językowych pacjentów ze schorzeniami neurologicznymi wymaga uwzględnienia, że uszkodzenie mózgu zwykle doprowadza nie tylko do zaburzeń mowy, ale także deficytów poznawczych, ograniczeń motorycznych, zaburzeń emocjonalnych, przez co zachowania językowe chorych neurologicznie z trudem poddają się rygorowi badań lingwistycznych. [.] Wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę przełamują utrwalony w powszechnej świadomości terapeutyczny nihilizm w odniesieniu do pacjentów z uszkodzeniem mózgu i afazją. Dowodzą, że ocena dynamiki zaburzeń mowy jest istotnym czynnikiem rokowniczym, determinującym jakość życia nie tylko osoby z uszkodzeniem mózgu, ale również jej najbliższego otoczenia, a terapia afazji stanowi ważny element wielospecjalistycznego systemu rehabilitacji neurologicznej. Te - dobrze udokumentowane - tezy służą zarówno celom naukowym, jak też praktycznym. Z recenzji prof. UMCS, dr hab. Jolanty Panasiuk
1. Pojęcie afazji - ujęcie interdyscyplinarne * 2. Neuroanatomiczne i neurofizjologiczne podłoże mowy a teorie mózgowej lokalizacji mowy * 3. Klasyfikacje afazji i ich zastosowanie w praktyce kliniczno-neurologopedycznej * 4. Udar mózgu - wprowadzenie * 5. Udar niedokrwienny * 6. Postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne w udarze mózgu * 7. Dynamika ośrodkowego układu nerwowego po udarze mózgu a obraz sprawności językowych * 8. Plastyczność ośrodkowego układu nerwowego a mechanizmy odbudowy sprawności językowych po udarze mózgu * 9. Neurodynamika i neuroplastyczność w praktyce klinicznej i neurologopedycznej * 10. Metodologia badali * 11. Dynamika zaburzeń afatycznych po udarze mózgu - analiza studiów przypadków * 12. Obraz afazji we wczesnym etapie zdrowienia - zbiorcze wyniki ilościowo-jakościowe * 13. Czynniki wpływające na przebieg i efekty terapii afazji poudarowej * 14. Faza zdrowienia jako determinanta sposobu organizacji terapii neurologopedycznej pacjentów z afazją poudarową * 15. Terapia poszczególnych typów afazji w ostrej fazie udaru * Bibliografia * Indeks * Spis rycin * Spis tabel * Wykaz skrótów * Załącznik 7 6
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 48-49.
Precyzyjne ruchy języka i warg są warunkiem poprawnej wymowy. Dlatego ćwiczenia artykulacyjne powinny być prowadzone ze wszystkimi dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Nie można przy tym zapominać, że przesuwa się w dół granica wieku pierwszoklasisty. Należy dołożyć wszelkich starań, aby dziecko mogło jak najszybciej poradzić sobie z istniejącymi trudnościami. Zgodnie ze znaną zasadą mówiącą, iż lepiej zapobiegać, niż leczyć, warto jak najwcześniej rozpocząć pracę nad poprawną wymową dziecka, usprawniając jego artykulatory, pracując nad dobrą dykcją i właściwym sposobem oddychania. Jednym słowem, kształcąc małego dobrego mówcę. Nie muszą to przecież być żmudne i długie ćwiczenia przed lustrem. W domu rodzice, a w przedszkolu nauczyciele mogą zaprosić dziecko do wspólnej zabawy.Książka "Językiem malowane" zawiera ponad 40 ćwiczeń artykulacyjnych i oddechowych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Na każdej stronie znajduje się duży obrazek do pokolorowania, związane z nim ćwiczenie logopedyczne, a także ciekawostki na temat tego, co zostało przedstawione na ilustracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 431-484.
Streszczenie angielskie.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. [.] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. [.] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD.Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytaj i rozmawiaj)
Na okładce teki : Biblioteka AAC.
W deszczu i w słońcu jest pierwszą publikacją z serii Czytaj i Rozmawiaj. Czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się. Stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zamieszczone w publikacji książeczki: Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz pozwalają na aktywne czytanie, zawierają proste, krótkie historie z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książek symbole obrazkowe (PCS) pozwalają dziecku brać czynny udział w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć. Dziecko uczy się zadawać pytania, odpowiadać na nie, komentować. Może samodzielnie zdecydować, którą książkę chce przeczytać, czy chce czytać jeszcze, czy już skończyć. Książki są doskonałym pretekstem do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia afazji : ćwiczenia aktualizacji wyrazów / Krystian Manicki. - Warszawa : Difin, 2022. - 147 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [29]-30.
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgrywa dobór odpowiedniego materiału ćwiczeniowego. Problemy z aktualizacją wyrazów należą do najpoważniejszych trudności, z którymi mierzą się osoby z afazją, dlatego niezwykle istotne jest, by powstawały różnorodne pomoce terapeutyczne, wychodzące naprzeciw potrzebom pacjentów i terapeutów. Książka składa się z części teoretycznej i zestawu ćwiczeń. Zasoby leksykalne do części praktycznej pogrupowane zostały w 14 polach tematycznych: CZŁOWIEK, DOM, ŻYWNOŚĆ, PRZYRODA, PRACA I PŁACA, EDUKACJA I JĘZYK, KULTURA I ROZRYWKA, PODRÓŻE, SPORT I WYPOCZYNEK, ZDROWIE, MOJA OJCZYZNA, MATERIAŁY I URZĄDZENIA, MIEJSCA, ŚWIAT PRZECIWIEŃSTW. Na uwagę zasługuje również bogaty materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Bibliografia strony 51-52.
Dla logopedów, nauczycieli, wychowawców, pedagogów, lekarzy pediatrów i pielęgniarek.
Test, którego autorkami są Iwona Michalak-Widera oraz Katarzyna Węsierska adresowany jest logopedów, nauczycieli, pedagogów, psychologów, lekarzy-pediatrów, pielęgniarek i innych specjalistów stykających się w swojej praktyce zawodowej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Celem testu przesiewowego mowy jest: wstępna ocena mowy wychwycenie problemów z mówieniem sprawdzenie poprawności rozwoju mowy sprawdzenie rozumienia mowy ocena sprawności narządów mowyPrezentowana publikacja zawiera: przewodnik dla diagnosty kwestionariusz zdjęciowy dla dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi kontynuację książki pt.: Wychowanie i wspieranie rozwoju małych.
Bibliografia przy rozdziałach.
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]. - 151 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 119-122.
Przedmowa także w języku angielskim.
Poradnik AAC dla każdego przekazuje najważniejsze treści dotyczące wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC) oraz krok po kroku przedstawia etapy ich wdrażania. W książce znajdują się niezbędne informacje na temat:- podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej;- rozwijania umiejętności języ­kowych;- mitów i faktów dotyczących AAC;- wybranych programów komunikacyjnych;- pierwszych kroków, które muszą wykonać rodzice i terapeuci;- zabaw komunikacyjnych i pomocy terapeutycznych, które możesz wykonać samodzielnie.Książka AAC dla każdego to zajmujące wprowadzenie w tematykę wspomagających i alternatywnych metod komunikacji. Autorka ukazuje podstawowe strategie komunikacyjne. Dzielenie się własną praktyką czyni z niej propagatorkę wiedzy o komunikacji wspomagającej i pobudza do działania. [.] Dzięki temu, że w tak szczery i śmiały sposób popularyzuje komunikację wspomagającą, materiał jest przystępny dla wszystkich - zarówno specjalistów, jak i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 275-297. Indeks.
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej."Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka".dr Krzysztof Szamburskipsycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej"Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców".Ewa Rycombelneurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju,terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20997 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej