Zaburzenia mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Czarnkowska Mariola
(6)
Wójcik-Topór Paulina
(6)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Domagała Aneta
(3)
Lipa Anna (neurologopedia)
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Grabias Stanisław (1942- )
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Humeniuk Ewa
(2)
Kazek Beata
(2)
Lipa Anna (logopeda)
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(2)
Woźniak Tomasz (1964- )
(2)
Zaleski Tomasz
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czunikin-Krasowicka Agata
(1)
Drożdż Michał (1958- )
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hortis-Dzierzbicka Maria A
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krajna Ewa
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kubach-Pryczkowska Katarzyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lipa Anna
(1)
Maciejewska Barbara (medycyna)
(1)
Manicki Krystian
(1)
Michalak Sławomir (nauki medyczne)
(1)
Michalak-Widera Iwona
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Obrębowska-Karsznia Zofia
(1)
Obrębowski Andrzej (1937- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Panaś Regina
(1)
Popławska-Domaszewicz Karolina
(1)
Pruszewicz Antoni (1931- )
(1)
Rządzka Mirosława
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sekula Alicja
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sobieralska-Michalak Kinga
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tonder Krzysztof
(1)
Tuszyński Krzysztof (nauki medyczne)
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Wiskirska-Woźnica Bożena
(1)
Witek Danuta
(1)
Witek Paweł (1973- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wojnowski Waldemar
(1)
Woronka
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zarębska Małgorzata
(1)
Zembrzuska Joanna
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Łojko Dorota
(1)
Świdziński Piotr
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Logopedzi
(21)
Rodzice
(11)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele
(4)
Dzieci
(3)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Neurolodzy
(2)
Osoby z zaburzeniami językowymi
(2)
Rehabilitanci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Neurologowie dziecięcy
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Zaburzenia mowy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(17)
Monografia
(8)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Medycyna i zdrowie
(14)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia afazji : ćwiczenia aktualizacji wyrazów / Krystian Manicki. - Warszawa : Difin, 2022. - 147 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [29]-30.
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgrywa dobór odpowiedniego materiału ćwiczeniowego. Problemy z aktualizacją wyrazów należą do najpoważniejszych trudności, z którymi mierzą się osoby z afazją, dlatego niezwykle istotne jest, by powstawały różnorodne pomoce terapeutyczne, wychodzące naprzeciw potrzebom pacjentów i terapeutów. Książka składa się z części teoretycznej i zestawu ćwiczeń. Zasoby leksykalne do części praktycznej pogrupowane zostały w 14 polach tematycznych: CZŁOWIEK, DOM, ŻYWNOŚĆ, PRZYRODA, PRACA I PŁACA, EDUKACJA I JĘZYK, KULTURA I ROZRYWKA, PODRÓŻE, SPORT I WYPOCZYNEK, ZDROWIE, MOJA OJCZYZNA, MATERIAŁY I URZĄDZENIA, MIEJSCA, ŚWIAT PRZECIWIEŃSTW. Na uwagę zasługuje również bogaty materiał ilustracyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okładki.
Bibliografia strony 51-52.
Dla logopedów, nauczycieli, wychowawców, pedagogów, lekarzy pediatrów i pielęgniarek.
Test, którego autorkami są Iwona Michalak-Widera oraz Katarzyna Węsierska adresowany jest logopedów, nauczycieli, pedagogów, psychologów, lekarzy-pediatrów, pielęgniarek i innych specjalistów stykających się w swojej praktyce zawodowej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Celem testu przesiewowego mowy jest: wstępna ocena mowy wychwycenie problemów z mówieniem sprawdzenie poprawności rozwoju mowy sprawdzenie rozumienia mowy ocena sprawności narządów mowyPrezentowana publikacja zawiera: przewodnik dla diagnosty kwestionariusz zdjęciowy dla dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Stanowi kontynuację książki pt.: Wychowanie i wspieranie rozwoju małych.
Bibliografia przy rozdziałach.
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2019]. - 151 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 119-122.
Przedmowa także w języku angielskim.
Poradnik AAC dla każdego przekazuje najważniejsze treści dotyczące wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC) oraz krok po kroku przedstawia etapy ich wdrażania. W książce znajdują się niezbędne informacje na temat:- podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej;- rozwijania umiejętności języ­kowych;- mitów i faktów dotyczących AAC;- wybranych programów komunikacyjnych;- pierwszych kroków, które muszą wykonać rodzice i terapeuci;- zabaw komunikacyjnych i pomocy terapeutycznych, które możesz wykonać samodzielnie.Książka AAC dla każdego to zajmujące wprowadzenie w tematykę wspomagających i alternatywnych metod komunikacji. Autorka ukazuje podstawowe strategie komunikacyjne. Dzielenie się własną praktyką czyni z niej propagatorkę wiedzy o komunikacji wspomagającej i pobudza do działania. [.] Dzięki temu, że w tak szczery i śmiały sposób popularyzuje komunikację wspomagającą, materiał jest przystępny dla wszystkich - zarówno specjalistów, jak i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 275-297. Indeks.
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej."Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka".dr Krzysztof Szamburskipsycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej"Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców".Ewa Rycombelneurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju,terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 423-435.
Streszczenie angielskie.
Przygotowana książka przedstawia praktyczne rozwiązania dotyczące diagnozy i terapii logopedycznej w przypadku wybranych form dyslalii obwodowej anatomicznej i/lub funkcjonalnej.Autorka prezentuje paradygmat diagnozy, opisując analityczno-fonetyczną metodę badania wymowy, a także wskazuje na kryteria oceny warunków anatomiczno-czynnościowych. Prowadzi analizy ukazujące podstawy terapii zaburzeń czynności prymarnych, jak również przedstawia fizjologiczną metodę terapii w przypadku dysfunkcji oddychania i połykania od 3-4 roku życia. W kolejnej części książki autorka poddaje analizie dotychczasowy trójfazowy model terapii wad wymowy, jaki jest obecny w logopedii od kilkudziesięciu lat, a także opisuje strategiczną metodę usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej, ukazując oryginalne ujęcie zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów - badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch - we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18898 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Zestaw ćwiczeń Główka pracuje przeznaczony jest do pracy z osobami dorosłymi. Jego cel to stymulowanie funkcji językowych oraz trening prokognitywny pacjentów z afazją, zespołami otępiennymi, chorobami neurodegeneracyjnymi. Przedstawione w nim ćwiczenia wywołują spontaniczną aktywność pacjenta, doskonalą procesy poznawcze oraz umiejętności komunikacyjne. Podczas wykonywania ćwiczeń pacjenci doskonalą umiejętność rozumienia, nazywania, powtarzania, pamięć, myślenie twórcze, wzbogacają słownik czynny, wydłużają czas koncentracji na wykonywanych zadaniach. Wszystkie ćwiczenia mogą służyć zarówno pracy indywidualnej, jak i wspólnej z terapeutą lub członkiem rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w logopedii : wybrane zagadnienia / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 366 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-360.
Współfinansowanie: Uniwersytet Zielonogórski
Morbum evitare quam curare facilius est (lepiej zapobiegać niż leczyć). Zapobieganie jest lepsze od każdej, nawet najlepiej prowadzonej terapii. Do tezy tej nie trzeba nikogo przekonywać. Ma ona zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia, a szczególnie związanych ze zdrowiem człowieka. Celem monografii jest: 1) ukazanie miejsca profilaktyki w dorobku współczesnej logopedii polskiej, rozpatrywanej przez pryzmat aktywności publikacyjnej, profesji, kształcenia i nauki; 2) wskazanie stanu zaawansowania rozwoju logopedii prewencyjnej na tle innych dziedzin, a także obszarów profilaktyki logopedycznej najbardziej zaniedbanych i wymagających pilnego podjęcia działań badawczych. Książka składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe pojęcia związane z zapobieganiem powstawaniu stanów niepożądanych (takie jak „promocja zdrowia”, „prewencja”, „profilaktyka”) oraz wskazano relacje znaczeniowe między analizowanymi terminami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla logopedów, nauczycieli przedszkoli i żłobków, oligofrenoterapeutów, rodziców.
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115391 F
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazjologia : organiczne zaburzenia mowy / redakcja naukowa prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski ; współpraca dr hab. Ewa Humieniuk. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, copyright 2021. - XX, [2], 532 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na stronie tytułowej błędna nazwa redaktora, nazwa właściwa: Ewa Humeniuk.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy. W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy. Książka została przygotowana przez interdyscyplinarny zespół autorów: neurochirurgów, neurologopedów, neuropsychologów, językoznawców, psychologów, neurologa, otolaryngologa foniatry i audiologa, fizjoterapeuty, stomatologa, pedagoga specjalnego oraz socjologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 100.
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: "Dlaczego dziecko nie mówi?" oraz "Czy i kiedy zacznie mówić?". Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Streszczenia i słowa kluczowe w języku angielskim.
"Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki - można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). [.] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo". Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 613 (1 egz.)
Kaucja: 63,05 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc terapeutyczna Uczymy się mówić została przygotowana w oparciu o doświadczenia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami w komunikacji językowej. Publikację można wykorzystać do kształtowania wielu umiejętności z zakresu komunikacji, czyli rozumienia i nadawania mowy. Pomoc wykorzystuje wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC). Tablice wchodzące w skład publikacji zawierają m.in.: kolory, kategorie (środki transportu, zwierzęta, zabawki itd.), symbole oznaczające wielkość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18605 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w jezyku angielskim przy pracach.
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Streszczenia angielskie przy artykułach.
W polskiej XX-wiecznej lingwistyce prozodia wypowiedzi należała do zaniedbanych obszarów badawczych. W badaniach logopedycznych była ciągle na etapie postulatów. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z rozwojem fonetyki akustycznej i z niezwykłym przyspieszeniem badań nad przetwarzaniem słuchowym. [...]Prezentowany tom wypełni poniekąd lukę wynikającą z niedostatków badawczych nad prozodią w języku polskim. Umożliwi praktykom [...] podejmowanie terapii budowanej na wiedzy.Logopedzi zawsze pracowali nad prozodią mowy. Realizacja rozmaitych jej składników jest bowiem wyrazistym symptomem zaburzeń. Jednakże działania specjalistów wynikały z intuicji i umiejętności zdobytych w praktyce. Niniejszy tom przynosi gruntowną wiedzę teoretyczną i dostarcza podstaw do racjonalnego programowania terapii. Jest niewątpliwie osiągnięciem środowiska polskich badaczy, także pomysłodawców projektu i jego redaktorów.Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I wydanie publikacji ukazało się pod tytułem "Opóźniony rozwój mowy".
Na okładce: Co wpływa na rozwój mowy u dziecka? ; Wady i nieprawidłowości - jak je korygować? ; Leczenie, rehabilitacja.
Autor omawia prawidłowy rozwój mowy, przyczyny jego opóźnienia, sposoby zapobiegania trudnościom, a także wyrównywania opóźnień. Jest to poradnik dla rodziców dzieci, u których wystąpiły trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Z pewnością można go również polecić tym, którzy chcą dbać o prawidłowy proces kształtowania się i przebiegu rozwoju mowy u swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zdolne dziecko)
Na okładce: plus naklejki.
Data wydania wg serwisu e-ISBN.
Ćwiczenia logopedyczne z głoską R.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej