Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(114)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(110)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(52)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(62)
Autor
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Antczak Mariola
(1)
Badora Anna
(1)
Banaszak Ewa (1964- )
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biczkowski Mirosław
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Borek Zbigniew
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bossak-Herbst Barbara (1977- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bykowski Igor
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Dziedzic Olga
(1)
Dzieńdziora Joanna (1975- )
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(1)
Frąckowiak Tomasz (psychologia)
(1)
Gajda Patrycja (psychologia)
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Glinowiecki Mateusz
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górecka Sylwia
(1)
Görner Karol
(1)
Habrat Paweł
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jabłoński Maciej (pedagogika)
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworek Małgorzata (1977- )
(1)
Jaworska Mariola
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karaszewski Włodzimierz (1949- )
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kasprzycki Grzegorz
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kister Agnieszka
(1)
Klimek Katarzyna (1969- )
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kochanowska Ewa (pedagogika)
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Kowalewski Ireneusz
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Krause Ewa
(1)
Kulińska Ewa (logistyka)
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Kwiatkowski Marcin
(1)
Leszczyńska Barbara
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Ludwikowska Katarzyna
(1)
Majewski Piotr (1981- )
(1)
Makowski Michał
(1)
Malinowski Jan Adam (1954- )
(1)
Mandrysz Witold (1976- )
(1)
Martyniuk Wiesława
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Masłyk Tomasz
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Motylińska Paulina (informatologia)
(1)
Mrozowicki Adam
(1)
Młynarska Małgorzata (logopeda)
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(11)
Rodzina
(8)
Uczniowie
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Młodzież trudna
(6)
Nauczyciele
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Jakość życia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rynek pracy
(4)
Stres pourazowy
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Badania naukowe
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Odbiór społeczny
(3)
Pokolenie Z
(3)
Postawy
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Trauma
(3)
Uczenie się
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Życie seksualne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
COVID-19
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyskurs dziecięcy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Innowacje
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Język dziecka
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kariera
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Media społecznościowe
(2)
Menedżerowie
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Miłość
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Motywacja
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Problemy społeczne
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia penitencjarna
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Starość
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Technologie mobilne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Więźniowie
(2)
Wpływ na zdrowie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(2)
Zapobieganie
(2)
Zasoby osobiste (psychologia)
(2)
Zaufanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Zwalczanie
(2)
Związki homoseksualne
(2)
Żłobki
(2)
Administracja publiczna
(1)
Afroamerykanie
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
1901-2000
(13)
1989-2000
(11)
1945-1989
(5)
Temat: miejsce
Polska
(56)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Powieść
(36898)
Opowiadania i nowele
(13410)
Powieść obyczajowa
(7776)
Poradnik
(5565)
Podręcznik
(4821)
Raport z badań
(-)
Wydawnictwa popularne
(4777)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4226)
Biografia
(3948)
Wiersze
(3444)
Thriller
(3359)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2725)
Publikacja bogato ilustrowana
(2566)
Romans
(2407)
Fantastyka
(2406)
Pamiętniki i wspomnienia
(2392)
Materiały pomocnicze
(2372)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2217)
Antologia
(2190)
Powieść historyczna
(1990)
Książka obrazkowa
(1649)
Sensacja
(1372)
Powieść psychologiczna
(1309)
Przewodnik turystyczny
(1259)
Encyklopedia
(1113)
Reportaż
(1050)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(939)
Ćwiczenia i zadania
(914)
Adaptacja literacka
(911)
Saga rodzinna
(902)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(858)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(633)
Komiks
(620)
Książki dla małych dzieci
(588)
Powieść erotyczna
(583)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(539)
Praca zbiorowa
(534)
Powieść biograficzna
(517)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(489)
Esej
(471)
Publikacje dla dzieci
(464)
Romans historyczny
(448)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(438)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Wywiad dziennikarski
(410)
Publicystyka polska
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(366)
Komiks przygodowy
(366)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(334)
Gry i zabawy umysłowe
(331)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(252)
Legendy i podania
(242)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(219)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(184)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Autobiografia
(162)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(40)
Psychologia
(29)
Medycyna i zdrowie
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Uchodźcy w Polsce w latach dziewięćdziesiątych jako nowy problem społeczny / Roman Stawicki. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 204 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [194]-204.
Książka przybliża aspekty prawne, instytucjonalne i społeczne dotyczące zjawiska uchodźstwa w Polsce po 1989 roku. Takie sformułowanie zakresu przedmiotowego publikacji podyktowane jest dążeniem autora do wszechstronnej analizy sytuacji społeczno-prawnej uchodźców w Polsce w pierwszym okresie udzielania im pomocy. Analizowany okres obejmuje koniec lat 80., lata 90. i początek nowego stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-381.
Streszczenie angielskie.
Wstęp i spis treści również angielski.
Współczesne nauki pedagogiczne, szczególnie pedagogika specjalna, w tym również pedagogika resocjalizacyjna, stanowiąca na razie subdyscyplinę pedagogiki specjalnej, nie tylko ukierunkowują się na działania mające na celu wpisanie dotychczasowych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w wymogi aktualnego poziomu rozwoju cywilizacji ludzkiej, ale przede wszystkim dokonują nowej interpretacji oraz reinterpretacji zagadnień znanych i obecnych w przebiegu doświadczeń historycznych. Monografię przygotowaną przez dr Karinę Szafrańską postrzegam we wskazanych kontekstach, relacjach, wymiarach oraz założeniach. Opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej, autorka podjęła badania naukowe, których założeniem było nie tylko poznanie celów życiowych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych, determinant indywidualnych, społecznych i kulturowych, przyczyniających się do kształtowania przywołanych celów danej grupy adolescentów, ale także opracowanie modelu resocjalizacji, który uwzględnia zakres formowania, modyfikacji oraz rekonstrukcji celów życiowych młodzieży wykazującej zachowania zdefiniowane jako niedostosowane społecznie. Modelu o charakterze utylitarnym, postulującego zasadę otwartości na osobę, jej indywidualne potrzeby i środowisko. Modelu resocjalizacji we współpracy i współdziałaniu różnych ludzi i modalności socjalizacji: rodzinnej, instytucjonalnej, profesjonalnej, lokalnej. [...] książka jest bardzo potrzebna, gdyż przedstawia zagadnienia resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych w kontekście współczesności, humanizacji, inkluzji, czynienia działalności resocjalizacyjnej sublimowaną z potrzebami jednostkowymi, oczekiwaniami społecznymi oraz maksymalnie możliwą efektywnością. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 207-228.
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [403]-437.
W literaturze przedmiotu szeroko prezentowane są zagadnienia dotyczące budżetowania zadaniowego. Koncentrują się one jednak przede wszystkim na samej koncepcji, korzyściach i problemach wynikających z jego implementacji. Pomijany jest aspekt controllingowego wspomagania budżetowania zadaniowego, wraz z jego instrumentarium, dość często marginalizowana jest również służebna rola rachunkowości w jednostkach samorządu terytorialnego. Opracowania naukowe nie mają więc charakteru kompleksowego, nadal istnieje luka informacyjna w tym zakresie. W procesie badawczym wykorzystano zróżnicowane metody dla realizacji wskazanych celów pracy, a w szczególności ogólną metodę dedukcyjną. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny, przy czym dla realizacji celów został przyjęty podział treści na sześć rozdziałów, w których poszczególne podrozdziały zazwyczaj poprzedzano krótkim wstępem i kończono syntetycznym podsumowaniem. Każdy rozdział stanowi odrębną, choć spójną całość, ściśle powiązaną z problematyką pracy opisaną w pozostałych rozdziałach.
Wstęp * ROZDZIAŁ I Samorząd terytorialny i jego rola w sektorze publicznym * 1.1. Znaczenie sektora publicznego w demokratycznym państwie * 1.1.1. Państwo i jego funkcje * 1.1.2. Sektor publiczny a sektor finansów publicznych * 1.1.3. Struktura jednostek samorządu terytorialnego w Polsce * 1.2. Specyfika działalności jednostek samorządu terytorialnego * 1.2.1. Znaczenie i zasady funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego * 1.2.2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego * 1.2.3. Jednostki organizacyjne i organy jednostek samorządu terytorialnego * 1.3. Uwarunkowania gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego * 1.3.1. Istota gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego * 1.3.2. Dochody i wydatki jednostek samorządu terytorialnego * 1.3.3. Samodzielność finansowa jednostek samorządu terytorialnego * ROZDZIAŁ 2 Tradycyjny system budżetowania w jednostkach samorządu terytorialnego * 2.1. Istota budżetowania w jednostkach samorządu terytorialnego * 2.1.1. Budżet jako podstawowy element procesu budżetowania * 2.1.2. Pojęcie i znaczenie budżetowania * 2.1.3. Metody budżetowania * 2.2. Procedura budżetowania w jednostkach samorządu terytorialnego * 2.2.1. Zasady budżetowe * 2.2.2. Etapy procedury budżetowania według obowiązujących przepisów * 2.2.3. Wieloletnia prognoza finansowa i jej znaczenie w procesie budżetowania * 2.3. Potrzeba i kierunki zmian budżetowania tradycyjnego w jednostkach samorządu terytorialnego * 2.3.1. Ocena tradycyjnego systemu budżetowania * 2.3.2. Wybrane alternatywne metody budżetowania w jednostkach samorządu terytorialnego * ROZDZIAŁ 3 Budżetowanie zadaniowe jako narzędzie zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego * 3.1. Istota budżetowania w przekroju zadań * 3.1.1. Efektywność i skuteczność jako przesłanki wdrażania budżetowania zadaniowego * 3.1.2. Pojęcie i cele budżetowania zadaniowego * 3.1.3. Budżetowanie tradycyjne a budżetowanie zadaniowe * 3.2. Budżetowanie zadaniowe w Polsce * 3.2.1. Początki budżetowania zadaniowego * 3.2.2. Zasady funkcjonowania systemu budżetowania zadaniowego * 3.3. Doświadczenia zagraniczne w zakresie budżetowania zadaniowego * 3.3.1. Pojęcie i klasyfikacja budżetowania zadaniowego w literaturze światowej * 3.3.2. Funkcjonowanie budżetowania zadaniowego w wybranych krajach Unii Europejskiej * ROZDZIAŁ 4 System budżetowania zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce w świetle badań własnych * 4.1. Metodyka badań empirycznych * 4.2. Charakterystyka systemu budżetowania zadaniowego badanych jednostek * 4.2.1. Przyczyny i korzyści implementacji budżetowania zadaniowego * 4.2.2. Funkcjonowanie budżetowania zadaniowego * 4.2.3. Problemy związane z wdrażaniem budżetowania zadaniowego * 4.3. Uwarunkowania dotyczące prawidłowo funkcjonującego systemu budżetowania zadaniowego w praktyce * 4.3.1. Ocena rozwiązań w zakresie budżetowania zadaniowego stosowanych w badanych podmiotach jako podstawa określenia uniwersalnych zasad jego wdrożenia i funkcjonowania * 4.3.2. Zasady efektywnego i skutecznego budżetowania zadaniowego * ROZDZIAŁ 5 Controlling zadaniowy jako instrument wspomagający system budżetowania zadaniowego * 5.1. Controlling jako narzędzie wspomagające proces zarządczy jednostek samorządu terytorialnego * 5.1.1. Pojęcie i funkcje controllingu * 5.1.2. Rodzaje i instrumenty controllingu * 5.1.3. Charakterystyka controllingu w jednostkach samorządu terytorialnego * 5.2. Proponowany model controllingu zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego * 5.2.1. Specyfika controllingu zadaniowego * 5.2.2. Fazy controllingu zadaniowego * 5.2.3. Ocena możliwości wdrożenia controllingu zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego * ROZDZIAŁ 6 Doskonalenie rachunkowości jako systemu informacyjnego controllingu zadaniowego * 6.1. Rola rachunkowości w systemie informacyjnym * 6.1.1. System informacyjny i jego znaczenie * 6.1.2. Rachunkowość jako element systemu informacyjnego * 6.1.3. Podsystemy systemu informacyjnego rachunkowości * 6.2. Specyfika rachunkowości jednostek samorządu terytorialnego * 6.2.1. Znaczenie i zakres rachunkowości jednostek samorządu terytorialnego * 6.2.2. Zasady ewidencji księgowej oraz plan kont * 6.2.3. Sprawozdawczość jednostek samorządu terytorialnego * 6.3. Rachunkowość zadaniowa jako forma udoskonalonej rachunkowości prowadzonej dla potrzeb controllingu zadaniowego * 6.3.1. Pojęcie i cele funkcjonowania rachunkowości zadaniowej * 6.3.2. Rachunek kosztów oparty na zadaniach * 6.3.3. Plan kont oraz ewidencja księgowa i pozaksięgowa w układzie zadaniowym * 6.3.4. Sprawozdawczość zadaniowa * 6.3.5. Możliwości i uwarunkowania wdrożenia proponowanej koncepcji rachunkowości zadaniowej * Zakończenie * Bibliografia * Wykaz rycin * Wykaz tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57787 (1 egz.)
Kaucja: 45,16 zł
Książka
W koszyku
Skrót rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 189-199.
Tematyka książki oscyluje wokół andragogiki i zagadnień wpisujących się w obszar zainteresowania psychologii rozwojowej. Jej celem jest poznanie fenomenu uczenia się człowieka dorosłego w okresie średniej dorosłości, zwłaszcza uwarunkowań podejmowania przez niego aktywności edukacyjnej. Za fundament analizy uwarunkowań uczenia się oraz obszarów edukacyjnych przyjęto podejście fenomenograficzne, które zostało skonstruowane dla potrzeb prowadzenia badań nad procesami uczenia się. Przedmiotem badań w prezentowanej publikacji uczyniono doświadczenia edukacyjne osób znajdujących się w okresie średniej dorosłości. Postępowanie badawcze dążyło do ustalenia, w jaki sposób osoby dorosłe doświadczają uczenia się. Chodziło o dotarcie do istoty doświadczenia fenomenu uczenia się przez osoby w średniej dorosłości. Problematyka podjęta w publikacji ma charakter głosu w otwartej dyskusji na temat miejsc, sytuacji, okoliczności uczenia się osób w średniej dorosłości. Książka pozwala udoskonalić wiedzę na temat uczestnictwa osób dorosłych w całożyciowym uczeniu się. Stworzona w niniejszej publikacji matryca uwarunkowań uczenia się osób w średniej dorosłości jest znaczącym krokiem w kierunku budowania teoretycznego modelu uczenia się przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-196.
Występowanie barier psychicznych jest jednym z tych problemów, z którymi nauczyciel spotyka się każdego dnia. Książka niniejsza oparta jest na wieloletnich obserwacjach autorki. Mimo zwiększonego zainteresowania tematyką barier psychicznych w nauczaniu języków obcych nadal brak jest informacji, które pozwalałyby przeciwdziałać ich powstawaniu lub ograniczyć ich negatywny wpływ na proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Świadomość istnienia barier psychicznych, których rola niestety bywa przez nauczycieli niezauważana, ma znaczenie również z punktu widzenia jak najpełniejszego rozwoju umiejętności językowych uczniów. Zrozumienie jak przebiega proces uczenia się języka obcego i namysł nad barierami psychicznymi pojawiającymi się u uczniów wzbogaci wiedzę i wskaże twórczym nauczycielom kierunki poszukiwań własnych sposobów na pokonywanie przeszkód. Książka ta może zachęcić psychologów, pedagogów oraz nauczycieli do podjęcia jeszcze większego trudu planowania procesu nauczania - uczenia się w taki sposób, aby ograniczyć działanie barier psychicznych i umożliwić uczniom pełne wykorzystanie ich potencjału. Książka adresowana jest głównie do naukowców i badaczy. Nie zawiera wskazówek metodycznych i nie jest przewodnikiem dla nauczycieli, natomiast wskazuje, w jaki sposób można wplatać techniki w proces nauczania dostosowując je do programu nauczania, i zakresu tematycznego realizowanego na podstawie określonego podręcznika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia nad Wartościami : perspektywa socjologii makrostruktur i ruchów społecznych ; t. 4)
Indeks.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Autorzy analizują m.in. takie kwestie, jak źródła, determinanty i funkcje zaufania oraz jego związki z kulturą, religijnością i mobilnością społeczną, państwem i społeczeństwem obywatelskim, edukacją i nauką, naznaczaniem społecznym, aktywnością sportową i zjawiskiem komunikacji niewerbalnej (rolą ciała człowieka w interakcjach społecznych). Zaufanie to silniejsze lub słabsze przekonanie czy wiara jednostek w dobre intencje innych podmiotów, że te ich nie skrzywdzą, nie oszukają, co oznacza u ludzi ufających sobie nawzajem zmniejszenie niepewności, strachu, ryzyka. Na poziom zaufania wpływa zakres posiadanej wiedzy, osąd jednostki, informacje dotyczące danej osoby, instytucji czy sposobów funkcjonowania określonych kategorii. Niniejsza publikacja stanowi czwarty tom serii wydawniczej STUDIA NAD WARTOŚCIAMI. PERSPEKTYWA SOCJOLOGII MAKROSTRUKTUR I RUCHÓW SPOŁECZNYCH, wydawanej z inicjatywy Katedry Socjologii Makrostruktur i Ruchów Społecznych KUL pod redakcją Jana Szymczyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56182 (1 egz.)
Kaucja: 23,28 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [173]-190.
Celem pracy była próba zbadania i znalezienie przyczyn, dla których określona grupa (Zespół hospicyjny-wolontariusz hospicyjny, pracownik hospicyjny, wolontariusz zwykły)) podejmuje działania (dobrowolne lub zawodowe) w warunkach zagrożenia życia innych lub własnego (wtórna ofiara traumy) oraz jakie są konsekwencje dla psychiki wykonywania tego rodzaju pracy. Została również podjęta próba stworzenia Psychologicznego Modelu Zespołu pracującego w warunkach ekspozycji(na przykładzie hospicjum).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [355]-368. Indeksy.
Książka dostępna także wersji elektronicznej.
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od "iGeneracji") - pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane - ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne - od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością - nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57648 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19735 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Dysleksja z perspektywy dorosłości / Teresa Wejner-Jaworska. - Warszawa : Difin, 2019. - 282 strony : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [273]-282.
Książka poświęcona jest doświadczeniom dysleksji w wieku szkolnym i w dorosłym życiu, postrzeganych przez osoby dorosłe. Różni się tym, od licznych publikacji na temat dysleksji u dzieci, że wychodzi poza doświadczenia szkolne i pokazuje, jak badane osoby uczą się żyć z dysleksją i wypracowują własne strategie kompensacyjne, czyli jak radzą sobie w swoim dorosłym życiu. Problemy szkolne ukazane są retrospektywnie, w unikalnych narracjach biograficznych, więc stawiane jest pytanie o sens i znaczenie tych doświadczeń. W części teoretycznej ukazano specyfikę symptomów dysleksji u dorosłych, kwestie diagnozy funkcjonalnej i najnowszych podejść klasyfikacyjnych do tego zaburzenia (ICD-11. DSM-5).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner-Jaworska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 226 stron : faksymilia, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 218-226.
Monografia zawiera duży zasób wiedzy na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje dotyczące dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową na poziomach wszystkich etapów edukacyjnych. Publikacja przedstawia działania podejmowane i wypracowane przez szkoły, które są propozycjami praktycznych rozwiązań w kwestii dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją. Ukazuje pracę nauczycieli oraz ich skutki przynoszące realne korzyści dla ucznia w obszarze samooceny oraz relacjach nauczyciel-uczeń. Książka przedstawia ocenę oraz oczekiwania rodziców wobec szkół oraz przybliża obraz uczniów z dysleksją rozwojową, ukazując ich samoocenę, relacje z rówieśnikami i marzenia. Publikacja jest kierowana do wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli, terapeutów, rodziców dzieci z dysleksją oraz osób z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologia społeczna : perspektywa geograficzna / Tomasz Wites. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019 - 335, [1] strona : ilustracje, fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [296]-[324].
Praca jest swoistym kompendium wiedzy na temat istoty i badań zjawisk określanych mianem patologii społecznych. (...) Stanowi cenną pozycję w polskim piśmiennictwie geograficznym. Autor ujmuje problem patologii społecznej w sposób szeroki i wyczerpujący. Podejmuje próbę nie tylko zestawienia różnych perspektyw i ujęć badawczych, lecz także uporządkowania tego rozległego materiału. dr hab. Iwona Sagan, prof. UG Książka Tomasza Witesa wprowadza nowy wymiar teoretyczny i w tym sensie jest oryginalna i wnosi istotne wartości do rozwoju geografii. (...) Podjęty w niej problem patologii społecznej ma istotne znaczenie dla teorii i metodologii geografii, ma także znaczenie praktyczne. Autor postanowił osadzić problem zarówno w ujęciach obecnie już historycznych, jak i współcześnie dominujących. dr hab. Stanisław Mordwa, prof. UŁ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57182 (1 egz.)
Kaucja: 31,50 zł
Książka
W koszyku
Prawa ucznia / Mikołaj Wolanin. - Wydanie II poprawione. - Kraków : Impuls, 2020. - 110, [1] strona ; 24 cm.
Stan prawny na 2019 r. ustalony na podstawie treści książki.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 105-110.
Uczniowie mają swoje prawa i obowiązki. Te gwarantuje im zresztą Prawo oświatowe. Co jednak ważne nie ma jednego ustawowego czy określonego w rozporządzeniu ministra ds. edukacji katalogu tychże praw. Dlatego też autor postanowił napisać niniejszą monografię. Ma ona bowiem na celu zebranie w jednej publikacji praw ucznia, które są (lub mają być) powszechnie respektowane w polskich szkołach.Książka opisuje, najpierw, prawne uregulowania praw ucznia, a następnie opisuje i wyjaśnia każde z nich, tłumacząc, jak uczniowie mogą z nich korzystać. Następnie przedstawiony zostaje stan dotychczasowych badań oraz badań własnych w zakresie wiedzy o prawach ucznia wśród uczniów oraz ich przestrzegania przez osoby, które są do tego zobligowane. Temat staje się coraz bardziej aktualny. Uczniowie coraz częściej chcą tego, by ich prawa były przestrzegane (przykładami są facebookowe grupy dotyczące praw ucznia, których członkami są tysiące osób). Książka jest, z tego, co wiem, pierwszym w Polsce opracowaniem monograficznym o prawach ucznia i jako pierwsza wymienia katalog 13 praw, które powinny być każdemu uczniowi zagwarantowane. Książka ma na celu uświadomić jeszcze więcej osób w zakresie przysługujących im praw oraz poszerzyć wiedzę osób zainteresowanych tym tematem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 288-[303].
Badania prezentowane w książce, stanowiące część V Programu Ramowego UE Organised Civil Society and European Governance (CIVGOV), zostały zrealizowane w latach 2003-2006 przez międzynarodowy zespół naukowców, na którego czele stał profesor Carlo Ruzza z Uniwersytetu w Trento. Polską grupą kierowała profesor Kazimiera Wódz.Projekt badawczy obejmował wiele wątków. Kluczowym była ocena otwartości i reaktywności systemów politycznych na inicjatywy i oczekiwania zgłaszane przez organizacje obywatelskie. Analizowano także sposoby i kanały transmisji poglądów, idei oraz rozumienie kwestii istotnych dla członków i sympatyków organizacji pozarządowych. Rozważano, w jakim stopniu te kwestie i idee znajdują odzwierciedlenie w programach działań organizacji pozarządowych, w jakim zakresie mogą zostać wzięte pod uwagę w dialogu społecznym i procesie podejmowania decyzji politycznych na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym. Badania, obok celów czysto poznawczych, miały także cele praktyczne - służyły określeniu faktycznej roli organizacji pozarządowych w tworzeniu pomostów między obywatelami, zorganizowanymi grupami interesu i światem wielkiej polityki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 23,39 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 165-170.
Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. Abstrakt Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura ruchu dziecka przedszkolnego / Agnieszka Zalewska-Meler. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2019. - 254 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 171-184.
Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzeg­łam, że zdjęcia dziec­ka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też - jak przekonuje Michał Rusinek - huśtanie.[...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aleksytymia i dysocjacja jako podstawowe czynniki zjawisk potraumatycznych / Elżbieta Zdankiewicz-Ścigała ; Uniwersytet SWPS. - Wydanie pierwsze, czwarty dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019 - 273, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 241-[259]. Indeks.
Autorka stara się znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: Czy lękowe style więzi są koniecznym i wystarczającym predyktorem rozwoju "emocjonalnej ślepoty" i dysocjacji? W jakich warunkach bezpieczne przywiązanie stanowi fundament adaptacyjnego radzenia sobie z konsekwencjami traumy, a w jakich nie chroni już wystarczająco efektywnie? Czy dezintegracja psychiczna, będąca skutkiem skłonności do patologicznej dysocjacji, sprzyja zaburzeniom afektywnym, analizowanym w książce na przykładzie uzależnienia od alkoholu? Jak to się dzieje, że powiązane ze sobą aleksytymia i dysocjacja, pełniąc rolę nieadaptacyjnych mechanizmów radzenia sobie z emocjami negatywnymi - głównie lękiem i złością - utrudniają radzenie sobie z przeciwnościami opartymi na refleksji i samokontroli oraz wręcz blokują dojrzałe relacje z innymi? Książka ta przeznaczona jest dla przedstawicieli psychologii klinicznej, neurokognitywistyki, psychologii poznawczej i psychologii rozwoju człowieka, psychoterapeutów, psychotraumatologów, terapeutów uzależnień. Publikacja adresowana jest także do osób zainteresowanych wpływem stylów więzi na rozwój emocjonalny człowieka, również w kontekście tworzenia bliskich relacji w dorosłości - w tym związków romantycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samobójstwo : analiza narracji osób po próbach samobójczych / Justyna Ziółkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2016. - 140, [1] strona ; 24 cm.
(Psychologia, Teoria, Badania)
Bibliografia na stronach [113]-131. Indeksy.
Justyna Ziółkowska analizuje w swojej książce indywidualny i osobisty wymiar zachowań samobójczych. Oddając głos osobom, które podjęły nieskuteczną próbę samobójczą, zyskuje niezwykle cenną i dotychczas nieobecną w literaturze przedmiotu perspektywę. Autorka bada narracje pacjentów dotyczące ich myśli samobójczych, decyzji o samobójstwie, samobójczej próby, postawy wobec dokonanego zamachu oraz konstrukcji przyszłości. Przyjęty w pracy paradygmat jakościowy stanowi kontekst dla wyników badań ilościowych oraz uzupełnia wciąż znikomą wiedzę na temat doświadczeń związanych z zachowaniami samobójczymi.Justyna Ziółkowska jest adiunktem w Katedrze Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu oraz członkiem Akademii Młodych Uczonych i Artystów. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół analizy dyskursu praktyk medycznych, doświadczenia choroby psychicznej oraz myśli i zachowań samobójczych. Jest autorką i współautorką artykułów naukowych publikowanych m.in. w Health: An Interdisciplinary Journal for the Social Study of Health, Illness and Medicine, Qualitative Health Research oraz Qualitative Inquiry.
1. Samobójstwo i próba samobójcza * 1.1. Skala zjawiska * 1.2. Droga do medykalizacji * 1.3. Klasyfikacja i nomenklatura zachowań samobójczych * 1.3.1. Próba samobójcza a samobójstwo i niesamobójcze samouszkodzenia * 1.4. Próba samobójcza * 1.5. Układ treści * 2. Jakościowe badanie zachowań samobójczych * 2.1. Konstruktywizm * 2.2. Krytyczna analiza dyskursu * 2.2.1. Procedura analizy dyskursu * 2.2.1.1. Analiza tekstu * 2.2.1.2. Analiza praktyk dyskursywnych * 2.2.1.3. Praktyki społeczne - interpretacja * 2.3. Opis badania * 2.3.1. Proces zbierania danych * 2.3.2. Dane * 2.3.3. Transkrypcja i analiza danych * 3. Myśli samobójcze * 3.1. Myśli samobójcze w suicydologii * 3.1.1. Rozpowszechnienie myśli samobójczych * 3.1.2. Korelaty * 3.1.3. Definicja myśli samobójczych * 3.1.4. Pomiar myśli samobójczych * 3.2. "Myśli samobójcze" w narracjach badanych * 3.3. Niechęć do życia w narracjach badanych * 3.4. Konkluzje * 4. Decyzja o samobójstwie * 4.1. Decyzja o samobójstwie w suicydologii * 4.2. Decyzja o samobójstwie w narracjach badanych * 4.3. Konkluzje * 5. Zamach samobójczy * 5.1. Stan umysłowy w zachowaniach samobójczych * 5.2. Zamach samobójczy w narracjach badanych * 5.2.1. Uczucia i myśli w przygotowaniach do zamachu samobójczego * 5.3. Konkluzje * 6. Bliscy a postawa wobec samobójstwa * 6.1. Badanie postaw wobec samobójstw * 6.2. Bliscy a postawy wobec samobójstwa w narracjach badanych * 6.3. Konkluzje * 7. Przyszłość * 7.1. Przyszłość w badaniach suicydologicznych * 7.2. Przyszłość w narracjach badanych * 7.2.1. "Będzie dobrze" * 7.3. Konkluzje * Zakończenie * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy * O Autorce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56956 (1 egz.)
Kaucja: 28,47 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej