Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(133)
Forma i typ
Książki
(132)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje naukowe
(11)
Proza
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(139)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(11)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(112)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(6)
Brodowska Aleksandra
(3)
Czernova Marina
(3)
Jegier Aneta
(3)
Klim-Klimaszewska Anna
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Naprawa Renata
(3)
Rekosz-Domagała Lidia
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Wrońska Irmina
(3)
Broda Martyna
(2)
Derewlana Hanna
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Helwing Daniela
(2)
Höfler Stefanie
(2)
Janiszewska Bożena
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Rosiak Anna
(2)
Skarbek Karolina
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wosińska Beata
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Łakomik Katarzyna
(2)
Łyszkowska Blanka
(2)
Żaba-Żabińska Wiesława
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Antonów Piotr
(1)
Aves Corinne
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Baum Heike (1963- )
(1)
Biała Monika
(1)
Bień Jolanta
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boniecka Barbara
(1)
Boutavant Marc (1970- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brutten Gene J (1928-2013)
(1)
Caiati Maria
(1)
Chacia Ewelina
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Cichocki Andrzej (pedagogika)
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Clariana Anna
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Delač Svjetlana
(1)
Deptuła Maria
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dronka Anna
(1)
Dronka-Skrzypczak Joanna
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Dunaj Jolanta
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Elbanowska Karolina (1980- )
(1)
Elbanowski Tomasz
(1)
Faber Joanna
(1)
Florek Anna (tłumacz)
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Freitas Irene
(1)
Glej Sandra
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Aneta
(1)
Grabowska Aneta. Przedszkole Pani Matyldy
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Górska Wioletta
(1)
Gładowicz-Bojarska Agata
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Hyla Karolina
(1)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jovičič Jovanka
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kamińska-Suchanek Beata
(1)
Kapusta Ewa Marianna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(70)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(133)
Odbiorca
Rodzice
(36)
Nauczyciele przedszkoli
(20)
0-5 lat
(10)
6-8 lat
(10)
Dzieci
(10)
Przedszkola
(10)
Nauczyciele
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5205)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2953)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2936)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(863)
Psy
(861)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(14)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Francja
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(59)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Opracowanie
(11)
Opowiadania i nowele
(7)
Raport z badań
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(54)
Psychologia
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(12)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punktacją dla nauczyciela będąca informacją o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Tematyka kart pracy jest zgodna z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej z zakresu kompetencji i oczekiwanych osiągnięć dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole dotyczących: wychowania zdrowotnego, wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego, rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną, edukacji przyrodniczej i edukacji plastycznej.Karty pracy zostały opracowane zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom:dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65.
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci.Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów służących do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Do kompletu tego należą także:Ľ A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Arkusz monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;Ľ A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Karty pracy.Publikacja Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole powstała z myślą o dzieciach kończących edukację przedszkolną i rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Książka z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 134-145.
Jak podkreślają we Wstępie autorzy, jąkanie jest nadal tematem tabu - "wprawdzie istnieje, ale jest bardzo niechętnie ujawniane". Niepłynność mówienia pojawia się najczęściej między 2. a 3. rokiem życia. Na podstawie badań można stwierdzić, że niepłynność mówienia u małego dziecka może ujawnić się nagle albo stopniowo. Jeśli proces ten ma charakter stopniowy, występują pewne pierwsze symptomy, które mogą być uchwycone przez rodziców. Autorzy zwracają uwagę, że owa niepłynność mówienia jest jedynie objawem, który generalnie ma podłoże biopsychospołeczne.Prezentowana książka jest niezwykle cenna, przydatna tak rodzicom, jak i wszystkim, którzy mają wpływ na rozwój małego dziecka. Omówiono wiele szczegółowych zagadnień, które zilustrowano konkretnymi przykładami, a także przedstawiono wyniki badań opisu zaburzeń płynności mówienia u polskich dzieci w wieku przedszkolnym. Co warte podkreślenia, ich wyniki są efektem przeprowadzenia badań własnych. Pracę zamyka aneks, w którym pomieszczono schemat wywiadu z matką dziecka niepłynnie mówiącego. Dopełnieniem pracy jest obszerna bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niekończąca się historia... / Karolina Turek. - Kraków : CEBP 24.12, 2015. - [24] strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
Na okładce podtytuł: poradnik dla rodziców, o tym, jak wprowadzić dziecko w świat przedszkola.
Przykłady opisane w tej książce są osobistą relacją szczęśliwej mamy i zarazem nauczycielki przedszkola. Pracując z małymi dziećmi, autorka zdobyła doświadczenie, które wzbogaciła przeżyciami, jakie wiązały się z pójściem synka do przedszkola. Połączyła więc odczucia mamy i nauczycielki, co zaowocowało powstaniem tego poradnika. Posyłając swoje dziecko po raz pierwszy do przedszkola, rodzice muszą zmierzyć się z całkiem nowymi wyzwaniami i problemami, którym towarzyszą nieznane dotąd emocje. Karolina Turek napisała ten poradnik, aby pomóc rodzicom przygotować się do tego ważnego wydarzenia w życiu dziecka i całej rodziny. ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Andrzej Cichocki * Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem w Europie: zmniejszanie nierówności społecznych i kulturowych w raportach Eurydice * Andrzej Cichocki * Priorytety edukacji i kompetencje organizacyjne ich realizatorów (w kontekście inicjatyw międzynarodowych raportów edukacyjnych) * Janina Uszyńska-Jarmoc * Reggio Emilia – alternatywny model wczesnej edukacji * Jolanta Szada-Borzyszkowska * Burza nad sześciolatkiem * Anna Kienig * Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne dzieci 6-letnich w klasie I szkoły podstawowej * Elżbieta Jaszczyszyn * Dziecięca gotowość do czytania – podstawy teoretyczne i metodyczne * Małgorzata Głoskowska-Sołdatow * Motywacja do nauki a samoocena uczniów klas trzecich * Zofia Redlarska, Emilia Jakubowska * Wartości baśni w edukacji małego dziecka – tajemnice czasu * Barbara Dudel * O wybranych problemach edukacji matematycznej w klasach młodszych * Katarzyna Nadachewicz * Podstawy metodyki wychowania fizycznego – wybrane elementy * Andrzej Cichocki * Studia podyplomowe nauczycieli szansą przebudowy praktyki oświatowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 33-38.
KiddyCAT (Communication Attitude Test for Preschoolers Who Stutter) - test do bada­nia postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedsz­kolnym - to narzędzie diagnostyczne, które pozwala ocenić reakcje dzieci na ich własny sposób wypowiadania się. Test umożliwia różnicowanie postaw związanych z mówie­niem: od występujących u dzieci płynnie mówiących do tych, które są bardziej typowe dla przedszkolaków manifestujących objawy jąkania.KiddyCAT został opracowany przez Martine Vanryckeghem i Gene’a J. Bruttena, a następnie opub­likowany w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku. Od tego czasu skuteczność testu została wielok­rotnie potwierdzona w badaniach międzynarodowych prowadzonych w 14 krajach. Narzędzie zostało poddane badaniom psychometrycznym i normalizacyjnym przez dr Katarzynę Węsierską wraz z zespołem na próbie 128 polskojęzycznych dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby dobrze czuć się we własnym ciele, dzieci potrzebują dorosłych, którzy troskliwie będą towarzyszyć im w ich rozwoju i naturalnie podchodzić do dziecięcej seksualności. Przed wychowawcami pojawia się więc bardzo ważna kwestia: w jaki sposób ta delikatna dziedzina powinna być potraktowana w przedszkolu. Ta książka oferuje podstawowe informacje o dziecięcych doświadczeniach z ciałem i o rozwoju psychoseksualnym. Podaje także różnorodne pomysły, jak wprowadzać wychowanie seksualne w przedszkolu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza przedszkolna gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole to narzędzie badawcze przygotowane z myślą o nauczycielach pracujących w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz w innych formach wychowania przedszkolnego. Zebrane tu zadania obejmują zasadnicze kompetencje dziecka w obszarach, które mają istotny wpływ na przyszłe powodzenie w szkole. Są to: Odporność emocjonalna, Sprawność psychomotoryczna, Kompetencje poznawcze oraz Aktywność dziecka.Dzięki diagnozie nauczyciel może określić poziom przygotowania dziecka do nauki w klasie pierwszej i wskazać potrzeby związane z jego rozwojem psychofizycznym oraz opracować indywidualny program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, które tego potrzebuje.Komplet materiałów zebranych w teczce składa się z instrukcji i wskazówek dla badającego, arkusza obserwacyjnego oraz kart pracy dla dziecka.Diagnoza przedszkolna jest suplementem do programu wychowania i kształcenia oraz wspomagania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym Kolorowy świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Nauczycielu! Rodzicu! Publikacja ta powstała jako odpowiedź na Twoje pytania i wątpliwości, które pojawiają się codziennie podczas Twojej pracy z przedszkolakami lub gdy jesteś rodzicem jednego z nich. Jej tematyka odnosi się do trudnych sytuacji - do kłopotów dzieci, które manifestują się określonymi zachowaniami. Książka ta podpowiada: - jak rozumieć te zachowania; - w jaki sposób na nie reagować; - jak wpierać dziecko; - jak, będąc nauczycielem, rozmawiać z opiekunami dziecka i nawiązywać z nimi współpracę; - w jakich sytuacjach interwencja na poziomie przedszkola i środowiska domowego będzie wystarczająca, a kiedy konieczne może się okazać wsparcie specjalisty. A daptacja dziecka do przedszkola, problemy z niejedzeniem, uzależnienie od telewizji i urządzeń multimedialnych, onanizm wczesnodziecięcy, izolowanie się dziecka, zachowania agresywne, problemy z dyscypliną, reagowanie na niepowodzenia, rozwód, śmierć w rodzinie, euroemigracja - to niektóre spośród zagadnień, które zostały kompleksowo omówione w tej publikacji. Nie powinno więc zabraknąć jej na półce żadnego świadomego nauczyciela i rodzica. Przejrzysty układ książki zachęca do lektury. Każdy rozdział traktuje o konkretnym problemie. W każdym znalazły się zarówno podstawy teoretyczne poruszanych zagadnień, jak i konkretne propozycje rozwiązań - łącznie z gotowymi materiałami do pracy w przedszkolach oraz tekstami bajek terapeutycznych i profilaktycznych. Nauczyciele znajdą tu także wskazówki, jak o sprawach trudnych rozmawiać z rodzicami, a rodzice - kompetentne porady, które pomogą im w udzieleniu dzieciom odpowiedniego wsparcia.
Dzieci i ich emocje * Dzieci w relacjach * Dzieci w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Kontynuacja bestsellerowej publikacji Zanim wkroczy specjalista, czyli druga część poradnika dla nauczycieli i rodziców o tym, jak pomóc przedszkolakowi w trudnych sytuacjach.Autorka, Agnieszka Wentrych, tym razem zaprasza do rozmowy specjalistów różnych dziedzin, związanych z rozwojem i wychowaniem małych dzieci. Są wśród nich: terapeuta integracji sensorycznej, neurologopeda, psycholog psychoterapeuta, dietetyk, pedagog i nauczyciel akademicki, dyrektor przedszkola, terapeuta ośrodka interwencji kryzysowej, a także doświadczeni rodzice dzieci w wieku przedszkolnym.Autorka rozmawia z nimi m.in. o: zaburzeniach integracji sensorycznej, opóźnieniach w rozwoju mowy, labilności emocjonalnej, problemach z nadwagą u dzieci oraz o pracy z dziećmi szczególnie zdolnymi. Wraz z rozmówcami podejmuje zagadnienia związane z integracją społeczną i edukacją przedszkolną dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz dzieci z niepełnosprawnością, a także zamieszcza refleksje na temat dziecięcych postaw "konsumpcjonistycznych", samodzielności przedszkolaków, pojawienia się rodzeństwa w rodzinie czy współpracy nauczycieli z rodzicami. Publikację tę można traktować jako poradnik zarówno teoretyczny, jak i metodyczny, gdyż nie brakuje w nim konkretnych wskazówek, pomysłów oraz rozwiązań proponowanych przez specjalistów.Od Autorki Kiedy stajesz przed problemem, z którym nie wiesz, jak sobie poradzić, gdy zawiodły cię wszelkie znane metody, a nawet wiedza i intuicja wychowawcza - może warto zrobić kolejny krok i zwrócić się z pytaniem do specjalisty? Profesjonalna pomoc jest dzisiaj na wyciągnięcie ręki - wystarczy o nią poprosić. Nie bójmy się i nie wstydźmy się korzystać z pomocy, wsparcia, poradnictwa specjalistycznego, bo od niego może zależeć dobro dziecka. Odrzućmy przekonanie, że powinniśmy być idealnymi i nieomylnymi nauczycielami czy rodzicami, że powinniśmy samodzielnie radzić sobie z wszelkimi wyzwaniami wychowawczymi. Każdy z nas ma swoją rolę do odegrania, każdy ma swoją dziedzinę, w której świetnie się sprawdza. Dzielmy się więc swoimi kompetencjami z innymi ludźmi i równocześnie korzystajmy z ich wiedzy i umiejętności. Zatem zapraszam do zgłębienia kilkunastu zagadnień dotyczących rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym, które tym razem przedstawiam z perspektywy doświadczonych specjalistów. Przysłuchajmy się uważnie, co specjaliści mają nam do powiedzenia i stawajmy się dzięki temu coraz bardziej kompetentnymi i wspierającymi nauczycielami, wychowawcami i rodzicami. Agnieszka Wentrych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-307, wykaz aktów prawnych s. 304-305.
Najlepszą rekomendację dla książki "Opieka logopedyczna w przedszkolu. Profilaktyka - diagnoza - terapia" autorstwa dr Katarzyny Węsierskiej stanowi "Przedmowa" do niej, napisana przez prof. dr hab. Ewę Syrek, w której m.in. czytamy: "Publikacja ta stanowi pogłębione studium logopedyczno-pedagogiczne i ukazuje proces socjalizacji jako nabywanie przez jednostkę cech osoby społecznej, posiadającej podmiotowe kompetencje umożliwiające jej funkcjonowanie/uczestniczenie w różnych formach życia społecznego. Autorka (...) z eksperckim podejściem analizuje podstawowe zagadnienia logopedyczne na trzech płaszczyznach: profilaktycznej, diagnostycznej i terapeutycznej. Lektura książki przekonuje, że Autorka posiada nie tylko kompetencje ściśle merytoryczne, naukowe, ale także cechuje ją ogromne zaangażowanie poznawcze i doświadczenie w pracy logopedy działającego w praktyce społeczno-pedagogicznej. Doświadczenie zawodowe, jakie posiada, to m.in.: praca jako logopeda w poradni psychologiczno-pedagogicznej, ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej, terapeuta mowy podczas Ogólnopolskich Turnusów Terapeutycznych dla Osób Jąkających się i ich Rodzin; uczestnictwo w ponad 50 szkoleniach podnoszących kwalifikacje logopedyczne, w tym w wielu za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii i USA. (...) Autorka książki aktywnie działa w strukturach organizacyjnych licznych towarzystw naukowych i organizacji, m.in. Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, The International Cluttering Association, The American Speech-Language-Hearing Association - ASHA (USA), The National Stuttering Association (USA), The Hanen Centre (Kanada)...". Z kolei w recenzji wydawniczej dr hab. Jacek Błeszyński, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu stwierdza: "Publikację uważam za cenną, twórczą i wpływającą na kształtowanie się systemu opieki logopedycznej w naszym kraju. Pragnę podkreślić, iż praca jest ważnym wydarzeniem w naszym systemie logopedycznym. To nie tylko dokonanie badań nad stanem rozwoju mowy dzieci (od wielu lat zaniechane na większą skalę), ale przede wszystkim ukazanie czynników mających wpływ na ocenę działań podejmowanych przez terapeutów-logopedów. To szczególnie ważny temat, jak również wymóg zajęcia się tą dziedziną właśnie w tym czasie. [...] Autorka w sposób świadomy, kompetentny wprowadza nas w problematykę trudnego wspierania terapii logopedycznej". Cóż można jeszcze dodać, po tych dwóch, jakże wymownych, rekomendacjach? Chyba tylko to, że książka powinna stać się lekturą każdego logopedy i nauczyciela przedszkola. Przystępny język i forma prezentowanych treści oraz ich praktyczna przydatność skłaniają do polecenia jej lektury także rodzicom - pierwszym obserwatorom kształtowania się mowy u swojego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 93-[94].
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo:1. Techniki relaksacyjne- według Jakobsona- oparte na treningu autogennym Schultza2. Metodę Symboli Dźwiękowych3. Techniki parateatralne- technikę zamiany ról- teatr palcowy- teatrzyk kukiełkowy- teatrzyk wyboru4. Metodę malowania dziesięcioma palcami5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki SherborneDzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86).Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976). Polecamy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura ruchu dziecka przedszkolnego / Agnieszka Zalewska-Meler. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2019. - 254 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 171-184.
Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzeg­łam, że zdjęcia dziec­ka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też - jak przekonuje Michał Rusinek - huśtanie.[...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie gotowości szkolnej. Karty diagnostyczne" pozwalają na sprawne przeprowadznie obserwacji umiejętności dzieci sześcioletnich w podziale na diagnozę wstępną i końcową (po 25 kart do każdej obserwacji) oraz arkusz obserwacji kompetencji dzieci. W książce proponowana jest 4-stopniowa punktacja, która pozwala precyzyjnie i nie negatywnie oceniać dziecko.Publikacja jest dostosowana do aktualnych przepisów prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r w prawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, Dz. U. z 2017r., poz 356)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. : Dowiedz się, jak myśli Twoje dziecko, poznaj jego umiejętności, sprawdź, jak je rozwijać, zostań superrodzicem. Dodatkowo zabawy edukacyjne.
Data wyd. wg: www.eksiegarnia.pl
Dzieciństwo, to beztroska zabawa, czas przygód w trakcie poznawania świata, czas zdobywania kompetencji i przezywania emocji. Wszystko dzieje się pierwszy raz. Ciekawość i radość zabawy powodują, że zdobywanie wiedzy przez dzieci w pierwszych latach życia jest fascynujące. Ten czas, nie kończy się z chwilą, gdy dziecko idzie do szkoły. Będzie inaczej, ale równie ciekawie, żeby nie powiedzieć ciekawiej. O tym, że dziecko pójdzie do szkoły wiemy od jego narodzin. Jednym z zadań, którym powinni sprostać rodzice, jest przygotowanie małego człowieka do nowej, wielkiej przygody. W dzisiejszym, pędzącym świecie, łatwo coś przeoczyć, zapomnieć, czegoś nie dopilnować. Oddajemy zatem do Państwa rąk przewodnik, w którym Autorka postawiła sobie trzy cele: - Po pierwsze przedstawia Rodzicom ich dziecko. Znają je od kilku lat i wiedzą o nim wszystko i pomaga im tę wiedzę usystematyzować. - Po drugie, opisuje jakie umiejętności są istotne, by dziecko dobrze radziło sobie w szkole. - Po trzecie, pokazuje, w jaki sposób rozwijać potrzebne do szkoły umiejętności wykorzystując codzienne sytuacje. Proponowane w poradniku zabawy i ćwiczenia nie wymagają pomocy naukowych czy specjalnych przygotowań. Potrzebny jest jedynie czas, a czasem także własna kreatywność oraz pomysłowość dziecka. O Autorce: Dorota Superniania Zawadzka jest psychologiem rozwojowym o specjalności psychologia wychowawcza stosowana. Oprócz zajęć kursowych prowadziła autorskie fakultety dla studentów "Telewizja dla dziecka" i "Świat według dziecka". Równolegle prowadziła także zajęcia z psychologii rozwoju człowieka w SWPS w Warszawie. W tym czasie rozpoczęła współpracę z mediami tworząc i współtworząc wiele programów w telewizjach zarówno publicznej ("Akademia IQ", polska wersja programu "Ulica Sezamkowa") i komercyjnej ("Superniania", "I Ty możesz mieć superdziecko", "Świat według dziecka", "Do tablicy", "Na kłopoty Zawadzka"). Ten pierwszy dał jej popularność. Jest ekspertem w programach stacji telewizyjnych i radiowych, ogólnopolskich jak i lokalnych. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, między innymi z KOPD. Od lipca 2011 jest doradcą Rzecznika Praw Dziecka i zasiada w Społecznej Radzie Doradców. Nieustannie stara się popularyzować wychowanie oparte na wartościach i wzajemnym szacunku. Autorka kilku bestsellerowych poradników dla rodziców, regularnie pisze bloga oraz prowadzi popularny profil na Facebooku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 D (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Nowa bogato ilustrowana książka Pawła Zawitkowskiego z ponad 3 godzinnym filmem na DVD dedykowana dla rodziców dzieci od 3 do 11 roku życia. Opowiada jak w prosty, ciekawy i fascynujący sposób zaaranżować czas zabaw, czas wolny i czas pracy dla tych mniejszych i tych starszych dzieci zarówno w domu jak i poza nim, tak by mogły bawić się ucząc, uczyć się bawiąc i na dodatek nie nudzić się. Tysiące podpowiedzi jak zaaranżować miejsce do zabawy i pracy w domu, jak wspomagać i dbać o rozwój naszych najmilszych. Jak przemienić pokój dziecka w małpi gaj, jakie sporty i zabawy organizować mu poza domem, jak w końcu razem ciekawie i aktywnie spędzać czas ze swoimi pociechami. Ta książka to promocja zdrowia dzieci, która w najprostszy i ciekawy sposób opowiada jak zapobiegać rozwojowi zaburzeń wieku dziecięcego, by nie trzeba było ich leczyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce wykorzystano plany pracy dydaktyczno-wychowawczej następujących autorek: Wiesława Chrabąszcz, Katarzyna Dardzińska, Monika Grabowska, Aleksandra Kozak, Helena Muszyńska, Anna Pszczółkowska, Katarzyna Rynkowska, Magdalena Wcisło.
Autorka publikacji Listy do Ewy Z. to niekwestionowany autorytet w dziedzinie wychowania przedszkolnego - od niepamiętnych czasów jest obdarzana zaufaniem przez rzeszę nauczycieli w całym kraju i otrzymuje setki listów z prośbami o pomoc - m. in. w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w prowadzeniu rozmów z rodzicami czy w sporządzaniu dokumentacji pracy.Treść listów jest różnorodna, tak jak różni są ich autorzy. Piszą nauczyciele z wielkich miast i maleńkich wiosek, zarówno ci stawiający pierwsze kroki w zawodzie, jak i z wieloletnim stażem. W książce znajdziecie odpowiedzi na pytania z tych listów - Ewa Zielińska do każdego opisywanego problemu podchodzi z wielką uwagą i troską przede wszystkim dlatego, że poruszane zagadnienia to nauczycielskie wątpliwości, rozterki, trudności i kłopoty dnia codziennego świadczące o chęci ich rozwiązania.Korespondencja jest pogrupowana w cztery bloki problemowe: w pierwszym znajdują się listy związane z nauczycielami i ich pozycją w placówce, budowaniem autorytetu wśród dzieci, rodziców i grona pedagogicznego; drugi zawiera listy z pytaniami na temat wychowania - wiele dotyczy niepożądanych zachowań dzieci w przedszkolu i sposobów radzenia sobie z nimi; trzeci poświęcony jest rozwiązywaniu problemów dydaktycznych - pojawiają się w nim między innymi listy dotyczące sposobów odczytywania i interpretowania rysunków czy aktywności ruchowej na powietrzu; w czwartym bloku poruszone są kwestie związane z dokumentacją pracy nauczyciela przedszkola, takie jak np. diagnoza przedszkolaka, planowanie pracy, zapisy w dzienniku.Publikacja stanowi nieocenione źródło wiedzy dla każdego nauczyciela przedszkola. Wiedzy podanej w przystępny, klarowny i obrazowy sposób przez doświadczoną koleżankę z pięćdziesięcioletnim stażem pracy.Zakres tematyczny poruszony w książce jest bardzo szeroki, ale jednocześnie dotyczący właśnie tego, z czym na co dzień musi mierzyć się nauczyciel przedszkola: Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola. Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki. Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami. Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia). Tygodniowy rozkład zajęć. Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny. Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu. Agresywne zachowania dzieci. Trudne dzieci, a może trudni rodzice? Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie. O rozsądnym wychowywaniu dzieci. O domowym środowisku wychowawczym. O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej. Kształtowanie odporności emocjonalnej. O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych. Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego. Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu (organizacja i budowa zajęć umuzykalniających). Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci. Sprawność ruchowa dzieci. O aktywności ruchowej na powietrzu. Umiejętności społeczne. Metody nauki czytania w przedszkolu. Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej. Edukacja matematyczna. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. Zapisy w dzienniku. Obserwacje pedagogiczne. Diagnoza przedszkolaka. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. ***To książka, dzięki której:- wyzbędziesz się kompleksów, bo uświadomisz sobie, że to, co robisz, robisz dobrze, czyli na miarę uwarunkowań stworzonych Ci przez przedszkole;- odniesiesz sukces, bo poprowadzi Cię prostą drogą do realizacji pasji zawodowych, ale na miarę Twoich możliwości;- poznasz sprawdzone zasady postępowania z dziećmi i ich rodzicami, metody pracy, porady i podpowiedzi skrojone tak, aby Twoja praca była lekka (nie będzie), łatwa (nie będzie) i przyjemna (czy będzie? nie zawsze, ale z pewnością będzie inspirująca, kreatywna i dostarczy Ci wiele satysfakcji).Ewa Zielińska
Od Autorki5Bliżej nauczycielaList 1Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola 11List 2Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki 14List 3Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami 19List 4Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia) 22List 5Tygodniowy rozkład zajęć 27Bliżej dzieckaList 6Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny 33List 7Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu 37List 8Agresywne zachowania dzieci 43List 9Trudne dzieci, a może trudni rodzice? 50List 10Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie 54List 11O rozsądnym wychowywaniu dzieci 59List 12O domowym środowisku wychowawczym 63List 13O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo 69List 14Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej 73List 15Kształtowanie odporności emocjonalnej 79Bliżej edukacjiList 16O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych 87List 17Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego 91List 18Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu(organizacja i budowa zajęć umuzykalniających) 108List 19Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci 114List 20Sprawność ruchowa dzieci 119 * 4List 21O aktywności ruchowej na powietrzu 124List 22Umiejętności społeczne 128List 23Metody nauki czytania w przedszkolu 131List 24Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej 138List 25Edukacja matematyczna 147Bliżej dokumentacjiList 29Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 153List 30Zapisy w dzienniku 190List 31Obserwacje pedagogiczne 197List 32Diagnoza przedszkolaka 204List 33Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 214Ostatni list, czyli refleksje o pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego229
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór ćwiczeń pomocnych w określeniu stopnia rozwoju mowy i myślenia dzieci sześcioletnich, percepcji słuchowej, wzrokowej z koordynacją wzrokowo-ruchową i orientacją przestrzenną.Jest to zbiór ćwiczeń o charakterze zabawowym, pogrupowanych w 3 częściach:* rozwój mowy i myślenia dziecka;* rozwój percepcji słuchowej;* rozwój percepcji wzrokowej, a w tym koordynacji wzrokowo-ruchowej i orientacji przestrzennej.Ćwiczenia mają pomagać nauczycielom i rodzicom w orientacji, czy dziecko posiada dobrze rozwiniętą mowę i myślenie, percepcję słuchową, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację przestrzenną. Wykryte odpowiednio wcześnie niedobory można zniwelować poprzez intensywne, dobrze dobrane ćwiczenia, a w razie problemów - skierować dziecko do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16507 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej