Dziecko z zespołem Aspergera
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(56)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(16)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(16)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(12)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(8)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(33)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(4)
Kosik Rafał (1971- )
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Banaszczyk Izabela
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Borkowska Agnieszka
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Carteron Marine (1972- )
(2)
Carteron Marine (1972- ). Autodafeurs (pol.)
(2)
Daroszewski Marek (historyk)
(2)
Gargaś Gabriela
(2)
Grochola Jakub (1992- )
(2)
Grotowska Beata
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kędzierski Sławomir
(2)
Lindenbaum Pija (1955- )
(2)
Nilsson Per (1954- )
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Sheffer Edith
(2)
Szczur Przemysław
(2)
Aldenrud Ulla (1937- )
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Chojnowska Ilona (1982- )
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Drała Dorota
(1)
Dronia Iwona
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hoopmann Kathy (1963- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Ilstedt Stefan
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kijak Artur
(1)
Kosek Anna Karina
(1)
Krauze Anna
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Litwinko Emilia
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Mikołajczak Małgorzata (1966- )
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Notbohm Ellen
(1)
O`Toole Jennifer Cook
(1)
Obłój Lesław
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Painter Kim Kiker
(1)
Pisula Ewa
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Vardanian Suren (1965- )
(1)
Waclaw Wanda
(1)
Walker Sophie
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Witek Danuta
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Zalewski Grzegorz
(1)
Zalewski Grzegorz (1954- )
(1)
Zalewski Ulisses
(1)
Zysk Veronica
(1)
Łucjanek Agnieszka
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Święcicka Joanna (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Dzieci
(11)
Nauczyciele
(9)
9-13 lat
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
14-17 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura francuska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Temat
Kobieta
(5212)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Dziecko z zespołem Aspergera
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(881)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Austria
(2)
Francja
(2)
Niemcy
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opowiadania i nowele
(7)
Opracowanie
(5)
Powieść
(4)
Powieść obyczajowa
(3)
Fantastyka
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Sensacja
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Album
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Lektura uzupełniająca z opisami" s. 102-103.
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJW niniejszej publikacji Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18579 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tyt. oryg. : The New Social Story Book Revised and Expanded 10 Anniversary Edition
Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: "Carol, znowu ci się udało!", trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego AttwoodaW środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:Ľ Historyjki ucząĽ ZmianaĽ BłędyĽ Ja i moje uczuciaĽ Święta i prezentyĽ Umiejętności interpersonalne i przyjaźńĽ DręczenieĽ Zrozumieć dorosłychĽ Dom i otoczenieĽ SzkołaĽ Planeta ZiemiaHistoryjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Tytuł dostępny również w formie e-booka w formatach EPUB oraz MOBI.
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy "normalności" to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
Na okładce: "Wszystkie koty mają zespół Aspergera" w nowej odsłonie.
Wydana kilka lat temu książka Kathy Hoopmann "Wszystkie koty mają zespół Aspergera" okazała się światowym bestsellerem. Dziś wraca w odmienionej wersji. Wszystkie koty są w spektrum autyzmu to najprostsze wprowadzenie do świata osób ze spektrum autyzmu.Autorka z ogromną delikatnością, miłością i szacunkiem pokazuje przy wykorzystaniu zdjęć kotów, z jakimi codziennymi wyzwaniami muszą mierzyć się osoby w spektrum. Dzięki wejściu w ten świat każdy czytelnik może zrozumieć i uszanować różnorodność oraz odmienność osób z autyzmemTo najlepsza książka o osobach w spektrum autyzmu jaką czytałam! Zaciekawia, wywołuje uśmiech, czasem wzrusza, a chwilami prowokuje.Dla czytelników małych i dużych.Joanna Grochowska, psycholog, Fundacja SYNAPSIS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8789 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Jak zrozumieć Chrumaka i wejść do świata tych, którzy myślą inaczej / Elżbieta Jodko-Kula ; ilustrowała Elżbieta Moyski. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, copyright 2019. - 159, [9] stron : ilustracje ; 25 cm + Ćwiczenia : 16 stron ; 20 cm.
Kierowane zarówno do rodziców, terapeutów, jak i uczniów ze spektrum autyzmu, a także ich rówieśników.
Z dziury w poplamionym plecaku leniwe cielsko wystawia Glizdoń. Chrumak stroi zestaw chrumkadełek, by sączyć do ucha hałaśliwe melodie. Z kieszonki kurtki zaś, na szczęście, już wygląda miś-ratowniś. Główny bohater wprowadza czytelnika do swojego świata. Pełnego tajemnic, ale i strachów oraz wątpliwości, które cicho proszą, by z troską je obłaskawić. Osobliwego, ale bliskiego każdemu... Świata oglądanego oczami osoby z zespołem Aspergera. To historie autentyczne jak dziecięce problemy. Powstałe dzięki wieloletniej współpracy autorki ze swoimi podopiecznymi, inspirowane przez nich i recenzowane przez ich mamy. Kierowane zarówno do rodziców, terapeutów, jak i dzieci ze spektrum autyzmu, a także... ich rówieśników. O nicponiach, których warto zrozumieć, i różnicach, które trzeba poznać!
Szanowni Państwo! * Strachy i lęki * Świat jest dziwny * Mooooje! Nie ruszać! * Współpraca - nie jesteś sam * Obowiązki moje i innych * Kiedy ktoś czuje inaczej * Dziękuje - co zrobić z tą wdzięcznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Bibliogr. s. 123-[124].
Zaburzenia spektrum autystycznego są coraz powszechniej diagnozowanymi przypadłościami wśród dzieci. Wciąż pojawiają się lepsze sposoby rozumienia choroby i pomocy chorym w przystosowaniu się. Przy właściwej opiece wiele zachowań autystycznych może być zmienionych na lepsze, nawet do momentu, gdzie mogą one ustąpić. Autorki opisują wszelkie rodzaje terapii w zakresie mowy, zachowania, wzroku, słuchu, terapie muzyczne, a także leki i zalecenia dietetyczne. Przedstawiają także zwarty obraz zespołu Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2014. - 123, [1] strona ; 21 cm.
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Bibliografia na stronach 123-[124].
Zaburzenia spektrum autystycznego są coraz powszechniej diagnozowanymi przypadłościami wśród dzieci. Wciąż pojawiają się lepsze sposoby rozumienia choroby i pomocy chorym w przystosowaniu się. Przy właściwej opiece wiele zachowań autystycznych może być zmienionych na lepsze, nawet do momentu, gdzie mogą one ustąpić. Autorki opisują wszelkie rodzaje terapii w zakresie mowy, zachowania, wzroku, słuchu, terapie muzyczne, a także leki i zalecenia dietetyczne. Przedstawiają także zwarty obraz zespołu Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 57718 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2024)
Książka
W koszyku
Amelia i Kuba : godzina duchów / Rafał Kosik ; ilustarcje autora. - Warszawa : Powergraph, 2014. - 255, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Całość tworzą dwie książki: pt.: Amelia i Kuba : godzina duchów oraz pt.: Kuba i Amelia : godzina duchów.
Amelia myśli, że Kuba jej nie lubi. Kuba myśli, że Amelia go nie lubi. Oboje się mylą. To opowieść o nawiedzonym domu, ale tym razem nie jest to budynek sprzed wieków, lecz nowy apartamentowiec na Warszawskim osiedlu , do którego dopiero zaczynają się sprowadzać mieszkańcy. Amelia i Kuba muszą naprawić to, co zepsuli dorośli. Pomagać im będzie młodsze rodzeństwo: superinteligentny, z zespołem Aspergera, dziewięcioletni brat Amelii i szalona siostra Kuby, pyskata i złośliwa, hodująca rożne dziwne zwierzęta sześciolatka. Całość tworzą dwie książki. Jedna opowiada historię Amelii, druga Kuby. Każda jest zamkniętą całością, ale aby zrozumieć tę drugą osobę, należałoby przeczytać wersję "przeciwną", dopiero wtedy opowieść będzie pełna i wszystko się wyjaśni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. III (1 egz.)
(dostępność ok. 02.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi część 4. cyklu. Część 1. pt.: Amelia i Kuba: godzina duchów ; część 2. pt.: Amelia i Kuba: nowa szkoła, część 3. pt.: Kuba i Amelia: stuoki potwór.
Jedenastolatkowie Amelia i Kuba oraz ich rodzeństwo: dziewięcioletni Albert z zespołem Aspergera i sześcioletnia Mi odkrywają tajemnicę starego dębu. Co kryje się pośród liści dwustuletniego drzewa, kto chce je ściąć i czy dzieciaki je ocalą? Jak Albert przyczyni się do rozwiązania zagadki i skąd Mi wytrzasnęła małpę, dowiecie się z najnowszej książki Rafała Kosika Amelia i Kuba. Tajemnica dębowej korony.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amelia i Kuba : tajemnica dębowej korony / Rafał Kosik ; ilustracje Jakub Grochola. - Wydanie drugie. - Warszawa : Powergraph, 2020. - 267, [5] stron : ilustracje ; 22 cm.
Stanowi część 4. cyklu. Część 1. pt.: Amelia i Kuba: godzina duchów ; część 2. pt.: Amelia i Kuba: nowa szkoła, część 3. pt.: Kuba i Amelia: stuoki potwór.
Jedenastolatkowie Amelia i Kuba oraz ich rodzeństwo: dziewięcioletni Albert z zespołem Aspergera i sześcioletnia Mi odkrywają tajemnicę starego dębu. Co kryje się pośród liści dwustuletniego drzewa, kto chce je ściąć i czy dzieciaki je ocalą? Jak Albert przyczyni się do rozwiązania zagadki i skąd Mi wytrzasnęła małpę, dowiecie się z najnowszej książki Rafała Kosika Amelia i Kuba. Tajemnica dębowej korony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kuba i Amelia : godzina duchów / Rafał Kosik ; ilustracje autora. - Warszawa : Powergraph, 2014. - 265, [14] stron : ilustracje ; 22 cm.
Całość tworzą dwie książki: pt.: Amelia i Kuba : godzina duchów, oraz pt." Kuba i Amelia : godzina duchów.
Amelia myśli, że Kuba jej nie lubi. Kuba myśli, że Amelia go nie lubi. Oboje się mylą. To opowieść o nawiedzonym domu, ale tym razem nie jest to budynek sprzed wieków, lecz nowy apartamentowiec na Warszawskim osiedlu , do którego dopiero zaczynają się sprowadzać mieszkańcy. Amelia i Kuba muszą naprawić to, co zepsuli dorośli. Pomagać im będzie młodsze rodzeństwo: superinteligentny, z zespołem Aspergera, dziewięcioletni brat Amelii i szalona siostra Kuby, pyskata i złośliwa, hodująca rożne dziwne zwierzęta sześciolatka. Całość tworzą dwie książki. Jedna opowiada historię Amelii, druga Kuby. Każda jest zamkniętą całością, ale aby zrozumieć tę drugą osobę, należałoby przeczytać wersję "przeciwną", dopiero wtedy opowieść będzie pełna i wszystko się wyjaśni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 257-261.
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera.Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.
Wstęp * ROZDZIAŁ I. Zespół Aspergera - opis i charakterystyka osób z tym syndromem * 1. Wiadomości podstawowe * 1.1. Czym jest zespół Aspergera? * 1.2. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera * 1.3. Kliniczne wskazania etiologii syndromu * 1.4. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera * 2. Zaburzenia integracji sensorycznej * 2.1. Zaburzenia integracji sensorycznej w ujęciu Zbigniewa Przyrowskiego * 2.2. Świat zmysłów w praktycznym ujęciu * ROZDZIAŁ II. Poradnik dla pedagogów * 1. Podstawy trudności i niepowodzeń edukacyjnych w kontekście zaburzenia ze spektrum autyzmu * 1.1. Trudności i niepowodzenia dziecka w edukacji formalnej - definicje * 1.2. Niepowodzenia edukacyjne dziecka z zespołem Aspergera * 1.3. Przyczyny powstania trudności i niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w kontekście procesu integracji w placówkach edukacyjnych * 1.4. Przyczyny trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z ZA leżące po stronie kadry dydaktycznej * 1.5. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera * 2. Praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej * 2.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej * 2.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej * 2.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych * 2.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera * 2.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka * ROZDZIAŁ III. Poradnik dla rodziców * 1. Informacje praktyczne * 1.1. Uporządkowanie spraw formalnych * 1.2. Diagnoza * 1.3. Orzeczenie o niepełnosprawności * 2. Terapia dla twojego dziecka * 2.1. Relacja dziecko - terapeuta * 2.2. Współpraca z rodzicami * 2.3. Organizacja pracy podczas terapii * 2.4. Osobowość terapeuty * 2.5. Przebieg terapii * 2.6. Przemoc w terapii * 2.7. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi * 2.7. Efekty terapeutyczne * 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym * 3.1. Pokochać dziecko z diagnozą * 3.2. Akceptacja * 3.3. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym * 3.4. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności * 3.5. Gdy na ZA cierpi ojciec i syn * 3.6. Przemoc w placówkach edukacyjnych * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316 stron ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 311-316.
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki.Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki.Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Praca z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju takimi jak autyzm czy zespół Aspergera to ogromne wyzwanie zarówno dla rodzica, jak i nauczyciela. Dlatego tak ważne jest aby nauczyciele i osoby z najbliższego otoczenia dziecka posiadali kompleksową wiedzę na temat prawidłowego postępowania oraz byli wyposażeni w narzędzia, dzięki którym będą w stanie efektywnie pomóc dziecku w rozwoju, adekwatnie do jego potrzeb i możliwości.Co wyróżnia poradnik:- 70 stron praktycznych treści opracowanych pod kątem potrzeb nauczycieli i rodziców dzieci z autyzmem i ZA- Ponad 30 zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w domu i przedszkolu- Autorzy - doświadczeni psycholodzy, praktycy, pracownicy poradni dla dzieci z autyzmem- Najczęściej kupowany poradnik przez klientów czasopisma Wychowanie w PrzedszkoluW poradniku znajdą Państwo praktyczne materiały:Część 1 Autyzm - treści poruszane w materiałach do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju- Praca na pozytywach, czyli jak wzbudzić u dziecka pozytywną motywację do działania - rodzaje nagród- Pierwsze dni w przedszkolu - jak wprowadzić plan aktywności- Posiłki - jakich błędów unikać, jak wprowadzić trening jedzenia, co robić w przypadku dzieci m.in. z wybiórczością pokarmową- Metody radzenia sobie z zachowaniami trudnymi na 3 przykładach z podpowiedziami które zachowania eliminować jako pierwsze- Technika time outu - fakty i mity- Nauka komunikacji - jak wprowadzić system pecs- Trening toaletowy w oparciu o technikę małych kroków - co rzeczywiście się sprawdza- Nauka czynności samoobsługowych m.in. na przykładzie robienia kanapki oraz nauka zabawy i organizowania sobie czasu wolnego- Zajęcia indywidualne i grupowe - dobre praktyki w oparciu o doświadczenia psychologa Ľ Praca z zachowaniami schematycznymi i rutynami - od czego zacząć pracę nad schematami i jak zastosować technikę odwrażliwiania- Specyfika uczenia się dzieci z autyzmem - na przykładzie trudności w generalizowaniu wraz z podpowiedziami jak utrzymać nabyte umiejętności- Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola - od nauki wykonywania poleceń, zabawy, po naśladowanieDodatkowo: Propozycje zabaw dla grupy, w której jest dziecko z zaburzeniami rozwoju - m.in. Listonosz/Dostawca/Pralnia, Zabawa naśladowcza: Na podłodze siedzi jeż, Niech wstaną wszyscy, Samochody, Gra w magiczny worekCzęść 2 Zespół Aspergera - treści poruszane w materiałach do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju- Mały indywidualista - co musimy wiedzieć o przedszkolaku z diagnozą Zespołu Aspergera- Jakościowe nieprawidłowości w zakresie interakcji społecznych i wzorców porozumiewania się - szczegółowe omówienie zachowań dzieci w kontaktach z innymi- Ograniczony, stereotypowy, powtarzający się repertuar zainteresowań i aktywności - w jaki sposób dziecko będzie się zachowywać w placówce - wskazówki dla nauczycieli- Podpowiedzi w jaki sposób zmniejszyć lęk dziecka przed nieznanym- W jaki sposób wykorzystać stereotypowe zainteresowanie dziecka do motywacji?- Jakie komunikaty powinny towarzyszyć nagradzaniu dziecka i kiedy nagroda nie działa- Jak długo nagradzać pozytywne zachowania i jak odraczać nagrody?- Specjalna część dla rodziców w zakresie wyboru, współpracy i zmiany przedszkolaDodatkowo: Ponad 30 gotowych pomysłów do wykorzystania na zajęciach grupowych i w domu, w tym scenki do odegrania, ćwiczenia, zadania m.in. z cyklu: "Rozpoznaję stany emocjonalne", "Poszerzam wiedze o własnych emocjach", "Pracuję w zespole", "Co mówi moje ciało?", "Jak się zachować w różnych sytuacjach?", "Poszerzam wiedze na temat innych", "Narracja i pułapki językowe", "Rozwijam wyobraźnię", "Każdy z nas jest inny".PORADNIK PRZEZNACZONY JEST DLA nauczycieli w przedszkolu, psychologów, pedagogów, logopedów, psychiatrów, terapeutów, rodziców.Autorzy poradnika:Anna Krauze - psycholog, pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju metodą Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyła wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka) oraz studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Współpracuje z Fundacją SCOLAR, gdzie zajmuje się pracą indywidualną i grupową z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.Agnieszka Łucjanek - psycholog, pracownik Poradni dla Dzieci z Autyzmem Instytutu Psychiatrii i Neurologii oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej SCOLAR. Zajmuje się terapią osób z objawami ze spektrum autyzmu. Szkoli rodziców i specjalistów w zakresie diagnostyk, prowadzi spotkania mediacyjne w trudnych sytuacjach przedszkolnych i szkolnych dzieci z diagnozą Zespołu Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Trudne sytuacje społeczne
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych.W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSISPublikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJAnna Kuziel-Kalina pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cuda są możliwe / Emilia Litwinko. - Wydanie I. - Kraków : eSPe, 2020. - 375, [1] strona ; 20 cm.
(Opowieści z Wiary)
Michasia jest niezwykle inteligentna. Choć ma tylko cztery lata, potrafi z pamięci wyrecytować niemal cały rozkład jazdy i precyzyjnie podać rodzaje aut, które danego dnia przejeżdżały ulicą. Uwielbia samochody, statki i pedantyczny porządek. Używa bardzo wyszukanych zdań. Ma jednak duże problemy z relacjami z innymi dziećmi.Gdy Natalia dowiaduje się, że jej córeczka ma zespół Aspergera, dopiero co dochodzi do siebie po porodzie. Wkrótce musi skonfrontować się z kolejną diagnozą, dotyczącą jej dopiero co narodzonego syna. A potem również z problemami w relacjach z mężem, który nie wytrzymuje utrzymującego się w ich rodzinie napięcia. Czy para poradzi sobie z wyzwaniami, które niesie życie?Emilia Litwinko w poruszający i autentyczny sposób pokazuje, że macierzyństwo ma zarówno blaski, jak i cienie. Historia Natalii, choć fikcyjna, czerpie z doświadczeń wielu rodziców, którym przyszło zmagać się z chorobą lub niepełnosprawnością dziecka, kryzysami w małżeństwie czy pytaniem o istnienie Boga. Autorka nie pozostawia jednak czytelników z poczuciem beznadziei - wręcz przeciwnie. Jej opowieść to piękne świadectwo wiary w to, że cuda naprawdę są możliwe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-66.
Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomóc dziecku autystycznemu - oto podstawowe pytanie na które ta pozycja stara się odpowiedzieć. W pierwszej części przedstawiono istotę i swoiste symptomy zespołu Aspergera jako jednej z postaci autyzmu, w drugiej - relacje matki chłopca dotkniętego ta chorobą, jego przeżycia i zachowania. Zgrupowano je w ramach poszczególnych symptomów opisanych i zinterpretowanych w świetle wiedzy o autyzmie. W aneksie książki zamieszczono tłumaczenie Australijskiej Skali Syndromu Aspergera, która może być wykorzystana we wstępnej diagnozie tego zaburzenia.
Wstęp * I.Zespół Aspergera jako jedna z postaci autyzmu dziecięcego * II.Przeżycia i zachowania Łukasza na tle wiedzy o autyzmie dziecięcym * 1.Zaburzenia sensoryczne * 2.Stereotypie * 3.Fiksacje * 4.Protest wobec zmian – lek przed nieznanym * 5.Rytualizm * 6.Swoistość pamięci i zainteresowań * 7.Swoistości języka i rozumienia mowy * 8.Przeżycia lękowe * 9.Niezrozumienie i brak akceptacji ze strony innych ludzi * 10.Edukacyjne stresy, radości i postępy * 11.Sylwetka osobowości Łukasza – sugestie terapeutyczne * Bibliografia * Australijska skala dla zespołu Aspergera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 65-[66].
Książka Aleksandry Maciarz i Małgorzaty Biadasiewicz opisuje przeżycia matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Za pomocą jednostkowej historii autorki przybliżają problematykę zaburzenia u dziecka. Przedstawione symptomy zespołu poparte są relacjami matki Łukasza, co ma pomóc innym rodzicom dzieci autystycznych rozpoznać podobne objawy u własnych dzieci. Autorki poszukują metod pomocy dzieciom z zespołem Aspergera i przedstawiają sugestie terapeutyczne.
Wstęp – 7. – – I. Zespół Aspergera jako jedna z postaci autyzmu dziecięcego – 9. – – II. Przeżycia i zachowania Łukasza na tle wiedzy o autyzmie dziecięcym – 19. – – 1. Zaburzenia sensoryczne – 19. – Stereotypie – 25. – Fiksacje – 28. – Protest wobec zmian – lęk przed nieznanym – 32. – Rytualizm – 37. – Swoistości pamięci i zainteresowań – 40. – Swoistości języka i rozumienia mowy – 44. – Przeżycia lękowe – 48. – Niezrozumienie i brak akceptacji ze strony innych ludzi – 51. – Edukacyjne stresy, radości i postępy – 55. – Sylwetka osobowościowa Łukasza – sugestie terapeutyczne – 61. – Bibliografia – 65. – Australijska skala dla zespołu Aspergera – 67.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18532, 18326 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej