Komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(333)
Forma i typ
Książki
(331)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(396)
wypożyczone
(21)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(16)
CN1 (św. Wincentego 85)
(140)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(14)
W29 (Rembielińska 6a)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(11)
W64 (Radzymińska 121)
(16)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(167)
Autor
Rosenberg Marshall B
(5)
Barge J. Kevin
(4)
Fanning Patrick
(4)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(4)
Hopfinger Maryla
(4)
Izdebski Paweł
(4)
Kobylińska Dorota
(4)
Morreale Sherwyn P
(4)
Spitzberg Brian H
(4)
Włodyga Piotr
(4)
Draheim Szymon Emilia
(3)
Faber Adele (1928- )
(3)
Jaworska-Surma Aleksandra
(3)
Kowalczyk Marek
(3)
Majewska-Opiełka Iwona
(3)
Marody Mirosława (1947- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Salwa Piotr (1950- )
(3)
Więznowska Mariola
(3)
Addario Susanna
(2)
Allhoff Dieter-W
(2)
Allhoff Waltraud
(2)
Anuszewska Izabella
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bobryk Jerzy
(2)
Bucholc Marta
(2)
Bucki Piotr
(2)
Błaż Agata
(2)
Carr Adrian (1951- )
(2)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Coe Kimberly Ann
(2)
Davis Martha
(2)
Doroba Anita
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Eco Umberto (1932- )
(2)
Ekman Paul (1934- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Fiske John
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gierczak Aleksandra
(2)
Hartley Peter
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jaworska Aleksandra
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kandefer-Winter Katarzyna
(2)
Klebaniuk Jarosław
(2)
Klinik Anna
(2)
Kościuczuk Tomasz
(2)
Kubińska Olga
(2)
Kłobukowski Michał (1951- )
(2)
Leoncini Thomas (1985- )
(2)
Levinson Paul (1947- )
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Markocka-Pepol Marta
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Mazurek Maria (dziennikarka)
(2)
McQuail Denis
(2)
Michalczyk Stanisław
(2)
Nadskakuła Olga (zarządzanie)
(2)
Nęcki Zbigniew
(2)
Ociepka Beata
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Pańkowski Tomasz
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rakowska Alicja (1934- )
(2)
Reddy Linda A
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Schulz von Thun Friedemann (1944- )
(2)
Siels Gabriele
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Sobolewska-Mellibruda Zofia
(2)
Stanisławiak Ewa
(2)
Stewart John
(2)
Ugniewska Joanna
(2)
Werwicka Monika
(2)
Whitty Monica T. (1969- )
(2)
Wierzchowski Marcin
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Wyczesany Barbara
(2)
Adair John (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamowski Janusz
(1)
Adams Katherine L
(1)
Alison Emily
(1)
Alison Laurence
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Anthonissen Peter Frans
(1)
Arndt Roland
(1)
Auriga Monika
(1)
Bailey Olga Guedes (1958- )
(1)
Bajka Zbigniew
(1)
Baker Jed E
(1)
Baran Stanley J
(1)
Bargiel- |Matusiewicz Kamila
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(101)
2000 - 2009
(166)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(86)
1901-2000
(14)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(333)
Język
polski
(332)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Studenci
(11)
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(6)
6-8 lat
(5)
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
Szkoły podstawowe
(3)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Adwokaci
(1)
Logopedzi
(1)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Notariusze
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radcy prawni
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści zarządzania projektami
(1)
Szkoły średnie
(1)
Sędziowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(3)
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5228)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3842)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Komunikacja społeczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2941)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2177)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1594)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1368)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1007)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(941)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(908)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(883)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(778)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(11)
1945-1989
(5)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Azja
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Terytorium byłej NRD
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Gatunek
Poradnik
(53)
Podręcznik
(38)
Wydawnictwa popularne
(21)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały konferencyjne
(7)
Monografia
(7)
Scenariusz zajęć
(5)
Podręczniki
(4)
Antologia
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Biologia
(2)
Esej
(2)
Poradniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Biografia
(1)
Dokumnety audiowizualne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton
(1)
Film edukacyjny
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Powieść
(1)
Programy nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Szkic literacki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Media i komunikacja społeczna
(22)
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(20)
Językoznawstwo
(9)
Rozwój osobisty
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
333 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
1. Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego * Józef Bednarek * Wstęp * 1.1. Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? * 1.2. Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? * 1.3. Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? * 1.4. Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? * Wnioski * Bibliografia * 2. Gry wideo jako komplementarne narzędzie edukacji * Dominika Urbańska-Galanciak * Wstęp * 2.1. Gry wideo - dobre i złe strony * 2.2. Edukacyjne walory gier wideo * 2.3. Czego uczą gry? * Wnioski * Bibliografia * 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne wyzwaniem nie tylko dla młodego pokolenia * Renata Tomaszewska-Lipiec * Wstęp * 3.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej * 3.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem * 3.3. Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie * Wnioski * Bibliografia * 4. Edukacyjne możliwości stosowania robotów humanoidalnych * Sebastian Koczy * Wstęp * 4.1. Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych * 4.2. Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych * 4.3. Relacje człowiek - robot a wizja przyszłości * 4.4. Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się * 4.5. Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości * Wnioski * Bibliografia * 5. Uczeń w cyfrowej szkole - szanse i zagrożenia * Waldemar Grądzki * Wstęp * 5.1. Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych * 5.2. Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły * 5.3. Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci * Wnioski * Bibliografia * 6. Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy * Leszek Zakrzewski * Wstęp * 6.1. Komunikacja - Informacja - Wiedza * 6.2. Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy * 6.3. Wykluczenie cyfrowe * 6.4. Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli * Wnioski * Bibliografia * 7. Kompetencje społeczne młodzieży w kontekście wyzwań mediów cyfrowych * Weronika Kowalska * Wstęp * 7.1. Kompetencje społeczne * 7.2. Kształtowanie kompetencji społecznych * 7.3. Internet - komunikacja w sieci * Wnioski * Bibliografia * 8. Konstruktywizm pedagogiczny a technologie informacyjne w edukacji wczesnoszkolnej * Nataliya Woźniak * Wnioski * Bibliografia * 9. Funkcjonowanie człowieka w cyberprzestrzeni - świat wirtualny w realiach second life * Przemysław Zapędowski * Wstęp * 9.1. Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi * 9.2. Wirtualne światy * 9.3. Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach * 9.4. Świat wirtualny a świat rzeczywisty * Wnioski * Bibliografia * 10. "Media literacy" jako odpowiedź na zagrożenia związane ze światem mediów * Marta Czerwiec * Wstęp * 10.1. Media a społeczeństwo * 10.2. Niebezpieczne treści * 10.3. Seks w mediach - jak o tym rozmawiać? * 10.4. Przedszkolak jako świadomy widz * Wnioski * Bibliografia * 11. Nowy wymiar piśmienności wizualnej generacji Digital Natives. Wyzwania edukacyjne * Krzysztof Lewandowski * Wstęp * 11.1. Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives * 11.2. Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej * 11.3. Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców * 11.4. Rekomendacje dla edukacji wizualnej * 11.5. Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych * Wnioski * Bibliografia * 12. Komunikacja społeczna w świecie realnym, w cyberprzestrzeni oraz w rzeczywistości wirtualnej * Jacek Frentzel * Wstęp * 12.1. Kilka słów o społeczeństwie * 12.2. Komunikacja jako styl, proces i wpływ * 12.3. Komunikacja interpersonalna - liczy się nie tylko treść
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reklama jako proces komunikacji / Antoni Benedikt. - Wrocław : "Astrum", 2004. - 170 s. : tab. ; 21 cm.
(Kreatywność)
U góry okł.: Biznes.
Bibliogr. s. 166-167. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46497 (1 egz.)
Kaucja: 18,68 zł
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowej, 15-16 marca 2018 r., Bydgoszcz. Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Tom Aksjologiczne aspekty komunikacji jest poświęcony zagadnieniom współczesnego języka rozpatrywanym w aspekcie szeroko rozumianej aksjolingwistyki, ze szczególnym uwzględnieniem wartości etycznych. Teksty umieszczone w niniejszym zbiorze stanowią pokłosie ogólnopolskiej interdyscyplinarnej konferencji z udziałem gości zagranicznych pn. FORUM ETYKI SŁOWA, która odbyła się w Bydgoszczy 15-16 marca 2018 r. Treść artykułów pokazuje, jak wielkie znaczenie we współczesnej rzeczywistości ma interpretująca moc wartościującego słowa, jakie skutki może pociągać za sobą także w wymiarze etycznym. [...] Oddając ten tom do rąk Czytelnika, życzymy inspirującej lektury i mamy nadzieję na włączenie się w dyskusję aksjologiczną, pogłębiającą refleksję nad kondycją i wielowymiarowością współczesnej komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie na Ziemi : poradnik dla kosmitów / Maciej Bennewicz. - Warszawa : Studio Emka, 2013. - 317 stron : ilustracje ; 22 cm.
Najbardziej kontrowersyjna książka Macieja Bennewicza!Zabawny i ironiczny opis relacji społecznych panujących we współczesnym świecie. Symboliczny kosmita jest tu raczej ostrzegany przed życiem na Ziemi, skłonnościami ludzi do manipulowania i wykorzystywania własnego gatunku niż zapraszany do stołu z tradycyjną gościnnością.A zatem wylądowałeś, drogi Kosmito. Jeśli kiedykolwiek czułeś się wyobcowany, nierozumiany, jeżeli czułaś, że trudno ci funkcjonować w świecie społecznych norm i wartości, to sprawdź, jak zrobić atut ze swojej wyjątkowości. Tak długo jest tutaj trudno dopóki nie znajdziesz skutecznych sposobów, które nieoczekiwanie sprawią, że jest łatwo.Każdy z nas czuł się choćby raz w życiu dziwakiem, cudakiem, odmieńcem, każdy czuł się jak kosmita, przybysz z innej planety, który nie rozumie otaczających go zjawisk. Poczułeś się zdradzony przez najbliższą osobę, oszukany przez wiernego przyjaciela, wyśmiany przez kolegów? Być może ktoś obiecywał ci złote góry, wspaniałe perspektywy, a skończyłeś układając papiery na półkach, kserując kartki lub szorując brudne podłogi. Ktoś deklarował ci miłość i wierność, lecz z równą determinacją cię zdradził. Jest wiele miejsc i sytuacji, które nas zaskakują, dziwią, ranią. Nie umiemy sobie wówczas radzić tak dobrze, jak byśmy chcieli. Dlatego nie przejmuj się tak bardzo sobą samym, takich jak ty jest wielu. Nie jesteś ani wyjątkowy, ani szczególny, nie przytrafiło ci się nic niecodziennego. Życie na Ziemi takie już jest, czasem wspaniałe a czasem zaskakująco trudne, czasem pełne uniesień, a czasem rozczarowujące.(fragment książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DF 52268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. czes., ros.
Rewolucja informatyczna (informacyjno-komunikacyjna), nazywana "trzecią rewolucją przemysłową", zmieniła radykalnie komunikację międzyludzką. Wskutek gwałtownego rozwoju mediów elektronicznych, dynamicznej ekspansji technologiiinformacyjno-komunikacyjnych pojawiły się nowe możliwości wymiany informacji i porozumiewania się ludzi.Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu, mając świadomość nowych szans, wyzwań i zagrożeń komunikacji w świecie wirtualnym, zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowiskakademickich oraz innych instytucji Polski i innych krajów. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów komunikowania w wirtualnym świecie. Autorzy poszczególnych opracowań podejmują w nich wielowątkowe analizy zamieszczone w trzech częściach pracy. W części pierwszej przedstawiono wychowawczy kontekst wirtualnego komunikowania się. Kształcenie do bezpiecznego korzystania z mediów i cyberprzestrzeni to część druga. W trzeciej zaś scharakteryzowano empiryczne aspekty kształtowania postaw dzieci i młodzieży. W każdej z tych części jest po kilka lub kilkanaście opracowań.
CZĘŚĆ I * WYCHOWAWCZY KONTEKST WIRTUALNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ * Rozdział I * Pedagogiczne aspekty komunikowania w świecie wirtualnym (Andrzej Bałandynowicz) * Rozdział II * Środki masowego przekazu w procesie wychowania dzieci i młodzieży (ks. Jan Śledzianowski) * Rozdział III * Cywilizacja techniczna i pedagogia chrześcijańska (ks. Janusz Królikowski) * Rozdział IV * Media jako czynnik kształtowania osobowości (Henryk Budzeń) * Rozdział V * Podstawowe problemy etyczno-moralne społeczeństwa medialnego. Refleksja w świetle personalizmu etycznego Karola Wojtyły -- Jana Pawła II (ks. Mariusz Sztaba) * Rozdział VI * Komunikacja społeczna nauką XXI wieku (fakty i realia) (Józef Podgórecki, Aleksandra Dąbrowska) * Rozdział VII * Nowe media w życiu młodzieży w świetle badań licealistów z regionu radomskiego (Barbara * Borowska) * Rozdział VIII * Wpływ mediów na życie młodzieży licealnej (Kamila Tusznio) * Rozdział IX * Informacja jako czynnik współczesnej edukacji (Lech Hyb) * Rozdział X * Postawa młodzieży wobec mediów (Andrzej Słomka) * Rozdział XI * Internet wypełnieniem czasu wolnego młodzieży (Paulina Wieruszewska) * CZĘŚĆ II * KSZTAŁCENIE DO BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z MEDIÓW I CYBERPRZESTRZENI * Rozdział I * Internetowe zaspokajanie potrzeb przez obywateli online (Magdalena Nowacka) * Rozdział II * Religia a Internet (Tomasz Suś) * Rozdział III * Znaczenie Internetu w edukacji pokolenia sieci (Anita Karyń) * Rozdział IV * Nowoczesne technologie a komunikacja międzyludzka osób z niepełnosprawnością (Janusz Stanek) * Rozdział V * Wykorzystanie technologii informacyjnej w zarządzaniu wiedzą (Krystyna Korneta) * Rozdział VI * Efektívnosť a kvalita vyučovacieho procesu s použitím učebného textu (Ján Bajtoš, Iveta Kmecová) * Rozdział VII * Podpora informačno-komunikačných technológií pri realizácii mikrovyučovania (Ján Bajtoš, Renáta Orosová) * Rozdział VIII * Mikrovyučovanie ako progresívna edukačná technológia v príprave budúcich učiteľov (Ján Bajtoš,Patrícia Pišteková) * Rozdział IX * E-learning -- edukačná koncepcia informačnej spoločnosti (Ján Bajtoš) * Rozdział X * Sztuki audiowizualne w kontekście przemian kultury współczesnej (Janusz Plisiecki) * CZĘŚĆ III * EMPIRYCZNE ASPEKTY KSZTAŁTOWANIA POSTAW DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Rola forów internetowych w życiu dzieci i młodzieży (Anna Andrzejewska) * Rozdział II * Internet wobec nowych wyzwań -- w służbie ewangelizacji -- w świetle nauczania Jana Pawła II (Marzena Gralak) * Rozdział III * Aktywizacja seniorów w społeczeństwie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (Ryszard Błaszkiewicz) * Rozdział IV * Sztuka biologiczna, transgeniczna, telematyczna, robotyczna, czyli o karmieniu obiektów artystycznych i „klikaniu" w rzeczywistość (Anna Steliga) * Rozdział V * Naruszenie dóbr osobistych w Internecie. Zarys problematyki (Jan Plis) * Rozdział VI * ????????? ?????? ????????????? ??????????? ??? ?????????? ???????? ?????????- ???????????????? ?????? (Swjetłana Snapkowska) * Rozdział VII * Uczeń -- komputer -- książka -- wiedza (Jan Rajmund Paśko) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16682 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52361 (1 egz.)
Kaucja: 26,94 zł
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. prac B. Bernsteina s. 362-366, bibliogr. prac o B. Bernsteinie s. 367-368 oraz bibliogr. s. 335-356 i przy rozdz. Indeksy.
Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka:* przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji;* porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole;* analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Interakcje komunikacyjne w edukacji z perspektywy sytuacyjności i kontekstowości znaczeń to obszerna praca zbiorowa, będąca pokłosiem międzynarodowej konferencji naukowej. Książka składająca się z czterech części ma charakter interdyscyplinarny. Autorzy tekstów - reprezentujący różne ośrodki akademickie w kraju i za granicą- włączają się w nurt współczesnych, niezwykle interesujących i bardzo złożonych rozważań z zakresu szeroko pojętego komunikowania społecznego w edukacji. Główną zaletą książki jest wielowątkowość i wieloaspek-towość podejmowanych zagadnień, zorientowanych zwłaszcza na kwestie wielości znaczeń i wymiarów w edukacji w odniesieniu do symbolicznej sfery kultury, komunikacji symbolicznej (część pierwsza) oraz postrzeganych przez pryzmat społecznego kontekstu znaczeń w edukacyjnych zdarzeniach komunikacyjnych (część druga), a także rozpoznawanych z perspektywy normatywnego i interpretatywnego modelu interakcji komunikatywnej (część trzecia), jak również usytuowanych w obszarze edukacji akademickiej (część czwarta). Praca przeznaczona jest dla szerokiego kręgu osób interesujących się zagadnieniami komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza dla nauczycieli szkół różnych typów, a także dla studentów i nauczycieli akademickich.Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej
Część I * SYMBOLICZNA SFERA KULTURY, KOMUNIKACJA SYMBOLICZNA A INTERAKCJA - WIELOŚĆ ZNACZEŁ I WYMIARÓW W EDUKACJI * Boris Vladislavovich Kaigorodov, Adiya Adgamovna Zakaryayeva * Education and Mass Media as the Factors of Developing Modern Elite * Józef Podgórecki * Główne sfery wykorzystania komunikacji społecznej * Małgorzata Jopek-Bizon * Twórczość nieprofesjonalnych artystów i animatorów kultury jako forma komunikacji regionalnej (na przykładzie twórczości M. Jopek, Cz. Rusek i W. Ficoń) * Józef Jagas * Kulturowe wyznaczniki komunikacji społecznej w edukacji * Magdalena Janota-Bzowska * Okiem mistrza i okiem ucznia - rozważania o relacjach między nauczycielem i uczniem w obszarze sztuk pięknych * Marta Szabelska-Holeksa * Interpersonalna komunikacja i dialog pomiędzy nauczycielem a uczniem w obszarze spotkań ze sztuką * Klaudia Węc * Kompetencje psychoanalityczne w budowaniu dialogu wychowawczego * Zofia Remiszewska * Konteksty ambiwalencji w ramach wartości absorbowanych przez młodzież w odniesieniu do kultury popularnej * Anita Stefańska * Dramaterapia jako proces nadawania znaczeń przez uczniów z niepełnoprawnością intelektualną * Część II * SPOŁECZNY KONTEKST ZNACZEŁ W EDUKACYJNYCH WYDARZENIACH KOMUNIKACYJNYCH W PERSPEKTYWIE INTERAKCJI * Jolanta Rzeźnicka-Krupa * Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem) * Jan F. Jacko * Koncepcja edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy * Barbara Kutrowska * Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym - rytuały interakcyjne * Aleksandra Minczanowska * Podmiotowe aspekty relacji interpersonalnych w edukacji * Małgorzata Schneider * Nauczyciel w sytuacji komunikacyjnej (zadania i kompetencje nauczyciela) * Mariola Lachawiec * Komunikowanie społeczne w edukacji. Sytuacje komunikacyjne - uczeń jako interakcja symboliczna * Małgorzata Kunicka * Konformizm jako predykator dużego dystansu władzy w szkole * Dorota Podgórska-Jachnik * Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel-rodzice a praktyka wychowawcza * Barbara Olszewska * Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel-dziecko w praktyce wychowawczej * Marta Ułaszewska-Żuk, Mariusz Żuk * Kompetencja metapoznawcza jako wyznacznik kompetencji komunikacyjnej - refleksje w kontekście komunikacyjnych zdolności i postaw nauczyciela * Małgorzata Zalewska-Bujak * Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w nowych realiach cywilizacyjnych * lnetta Nowosad ,, Uczenie się "jako budowanie nowej jakości procesów komunikacyjnych nauczyciel-uczeń. Przykład,,uczącej się szkoły" * Janusz Ropski * Kierowanie placówką oświatową w myśl teorii strukturalno-funkcjonalnej i interakcjonizmu symbolicznego * Część III * NORMATYWNY I INTERPRETACYJNY MODEL INTERAKCJI KOMUNIKACYJNEJ W EDUKACJI * - MNOGOŚĆ SYTUACJI * Klaudia Błaszczyk * Relacje i interakcje nauczyciel-uczeń a modele komunikacji społecznej * Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg * Interakcje komunikacyjne w edukacji - stan obecny i możliwości modyfikacji * Arkadiusz Wąsiński * Nowe strategie myślenia jako alternatywne spojrzenie na asymetryczną interakcję komunikacyjną nauczyciel-uczeń w procesie edukacyjnym * Agata Popławska * Modele komunikacji a interakcje nauczyciel-uczeń * Izabela Łuc * Wulgaryzacj a języka w środowiskowej komunikacji nieoficjalnej uczniów jako współczesne wyzwanie dla nauczyciela i edukacji * Małgorzata Mikołajczak * Szkolne lekcje "na dwa glosy", czyli słowo o komunikacyjnym ,, rozmijaniu" * Krystyna Zatoń * Znaczenie informacji werbalnej w procesie nauczania i uczenia się czynności motorycznych * Andrzej Klarowicz * Haptyka jako metoda uświadamiania wrażeń kinestetycznych * Stanisław Jakubowicz, Stanisław Plebański, Kornelia Rybicka, Beata Udzik * (Kon)teksty humanistyczno-przyrodnicze w szkolnej klasie * Jadwiga Oleksy * Tekst podręcznika jako narzędzie komunikacji edukacyjnej * Część IV * WIELOWYMIAROWOŚĆ INTERAKCJI KOMUNIKACYJNYC W EDUKACJI AKADEMICKIEJ * Beata Bochnia * Komunikacja jako proces wzajemnego porozumiewania się - uczenie przez dyskusję * Anna Kuciejczyk * Blokujące i motywujące komunikaty wykładowców - komunikat z badania relacji studentów i nauczycieli akademickich * Kazimierz Czerwiński * Interakcje nauczyciel akademicki-student jako potencjalne pole kształtowe kompetencji obywatelskich * Izabela Jabłońska * Proces komunikacji warunkiem poprawnych relacji nauczyciel akademicki -student * Janusz Mika * Komunikacja społeczna a system edukacji w Republice Czeskiej w świetle nowych wyzwań dla pedagogiki * Marian Marcinkowski * Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli * Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Monika Zińczuk * Metoda projektów jako sposób aktywizacji przestrzeni komunikacyjnej * w nauczaniu dydaktyki * Kinga Tucholska, Marian Fiedor * Klimat sprzyjający nauce akademickiej a psychologiczne funkcjonowanie studentów - implikacje teorii autodeterminacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Materiały z konferencji zorganizowanej przez Instytut Ekonomii i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Instytut Pedagogiki Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Autorzy artykułów chcą wywołać dyskusję, ale i diagnozować problematykę zarządzania oraz negocjacji w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych, zwłaszcza do problematyki szkolnictwa wyższego. Próbują dokonać identyfikacji twardych i miękkich kompetencji kadry kierowniczej oraz nauczycieli warunkujących sprawność procesów planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania. Umożliwiają też poznanie oraz propagują nowoczesne myśli naukowe dotyczące roli komunikacji oraz negocjacji w procesie zarządzania procesem edukacji we współczesnej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór bibliograficzny polskich prac komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikę użytkownika na stronach 491-504.
Dla logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliogr. s. 120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziennik końca świata / Wojciech Bonowicz. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2019. - 187, [2] strony ; 21 cm.
Na okładce: "Będzie w tej książce mnóstwo przygód, przemocy i seksu. Różni ludzie różne rzeczy dziś obiecują, więc i ja mogę coś obiecać."
Świat jest straszny, ale ja postanowiłem, że jest piękny. Co robi obserwator końca świata? Przeczytaj jego dziennik! Chodzi i podsłuchuje. Najchętniej w tramwaju, ale może być też w osiedlowym sklepie i pobliskiej przychodni. Ze spojrzeniem jak u krowy smutnym gapi się przez okno. No cóż, taki zawód. A świat zrobił się pod swój koniec niebezpieczny. Trzeba brać kwas foliowy, witaminę B, popijać nalewką. Między wizytami w Krysieńce i Pięknym Psie posłuchać pieśni patriotycznych, obejrzeć plakaty przedwyborcze, zadumać się nad tym, czy ludzie są jeszcze w stanie rozumieć siebie nawzajem. No i przede wszystkim: trzeba mieć rację. Własne sądy zawsze się potwierdzają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3307)
(Dziennikarstwo i Media, ISSN 2082-8322 ; 1)
Streszcz. ang. przy pracach.
Zebrane w tomie teksty poświęcone są zagadnieniu komunikacji ujętej z perspektywy dziennikarstwa i badań nad mediami. Książka warta jest polecenia nie tylko studentom dziennikarstwa, innych kierunków humanistycznych, nauk społecznych, badaczom czy praktykom - pracownikom mediów, ale przede wszystkim odbiorcom informacji nadawanych codziennie przez środki masowego przekazu. W publikacji, oprócz mediów tradycyjnych: prasy, radia i telewizji, szczególnie szeroko opisywany jest internet. Autorzy artykułów i komunikatów zwracają uwagę ma zjawiska tak istotne dla współczesnego uczestnika społeczeństwa medialnego, jak: edukacja medialna (na poziomie szkolnym i uniwersyteckim), wpływ obcego kapitału na media, tabloidyzacja mediów, blogi, media społecznościowe i dziennikarstwo alternatywne, analizują dobrze znane laikom gatunki dziennikarskie (np. prognoza pogody) i z dziedziny public relations (komunikaty biur promocji), komentują przypadki aktualnego i historycznego dyskursu politycznego. Zaletą książki, na równi z jej tematyką, jest przystępny język, jakim posługuje się większość autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klio w Niemczech ; 26)
Bibliografia na stronach 287-329. Indeks.
Książka wydana wspólnie z Niemieckim Instytutem Historycznym w Warszawie jako 26 tom serii Klio w NiemczechMedia od stuleci wpływają na wiedzę i postrzeganie świata, na politykę i kulturę, na sposób spędzania wolnego czasu i komunikację. Frank Bösch przedstawia rozwój i społeczne znaczenie massmediów od czasów nowożytnych do współczesności. Niemieckie i europejskie innowacje łączy ze zjawiskami o zasięgu międzynarodowym. Rozpoczyna od wynalezienia druku w Azji w XI w., następnie pisze o gazetach i czasopismach, by na koniec przejść do filmu, radia, telewizji i internetu. Autor analizuje znaczenie mediów dla przebiegu najważniejszych procesów historycznych, np. reformacji, rewolucji, wojen czy globalizacji. Pokazuje, jaką rolę media pełniły podczas formowania się ruchów społecznych, dyktatur czy demokracji w XX w.Frank Bösch jest profesorem dwudziestowiecznej historii Europy na Uniwersytecie w Poczdamie oraz dyrektorem Centrum Badań nad Historią Najnowszą im. Leibniza. Wcześniej pracował na Uniwersytecie w Getyndze, był profesorem na Uniwersytetach w Bochum i Giessen. Opublikował m.in.: Macht und Machtverlust. Die Geschichte der CDU (Władza i jej utrata. Historia CDU, 2002); Öffentliche Geheimnisse. Skandale, Politik und Medien in Deutschland und Großbritannien 1880-1914 (Publiczne tajemnice. Skandale, polityka i media w Niemczech i Wielkiej Brytanii 1880-1914, 2009); Zeitenwende 1979. Als die Welt von heute begann (Przełom 1979. Początek dzisiejszego świata, 2019).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Quick)
U dołu s. tyt. i okł.: Plus minisłowniczek polsko-angielsko-niemiecki. Słownik polsko-angielsko-niemiecki do książki Jak zorganizować prezentację / Katarzyna Tatar. - 6 s. ; 16 cm.
Na okł. i s tyt. : Wywieraj woływ na innych ; Bądź pewny siebie ; Prezentuj się profesjonalnie i w najlepszym stylu.
Bibliogr. s. 137-138.
Efektywność przekazywania informacji jest kluczem do sukcesu w biznesie. Zarówno w szkoleniu nowych pracowników, jak i nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi klientami umiejętność wywierania wpływu na słuchacza jest sztuką, którą powinien poznać każdy, kto pracuje z ludźmi. Dla wielu jest to sztuka trudna. Bez względu na to, czy jesteś jeszcze początkującym lektorem, czy też zamierzasz rozwijać już zdobyte umiejętności, ten wszechstronny i aktualny przewodnik pełen jest praktycznych porad, jakich szukasz. Odnosząc się do powszechnych problemów, przed którymi staje większość z nas, książka pomoże Ci: * przezwyciężyć tremę; * mówić do rzeczy i na temat; * zrozumieć język ciała; * efektywnie korzystać z pomocy wizualnych. "Jak zorganizować prezentację" sprawi, że zyskasz pewność siebie w procesie komunikacji. Książka jest niezastąpiona do użytku prywatnego, a także jako baza warsztatów i seminariów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 417-444. Indeks.
Społeczna historia mediów to jedna z najbardziej znanych na świecie książek o historii mediów. Autorzy, brytyjscy historycy społeczni, śledzą, jak zmieniały się środki masowego przekazu i jak te przeobrażenia wpływały na sposób postrzegania otaczającego nas świata. Opisując kolejno następujące po sobie technologie w kontekście politycznym, kulturowym i gospodarczym, zachęcają do rozważnej analizy epoki nowych mediów, która wiele może skorzystać na spojrzeniu nie tylko w przyszłość, ale również w przeszłość.Zwięzłe przedstawienie dziejów - takie jak to - jest ze swej natury wybiórcze. Staraliśmy się w nim uwydatnić pewne tematy, na przykład funkcję mediów w sferze publicznej, pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji, rozbudowę sieci instytucji medialnych czy rozwój przemysłu rozrywkowego. Podejście takie sprawiło, że bardziej skupiliśmy się na zmianach niż kontynuacji, choć niekiedy przypominamy czytelnikom, że pojawienie się nowych mediów nie oznaczało rezygnacji z wcześniej znanych. Rękopisy zachowały swoje znaczenie także w epoce druku, podobnie jak książki i radio w epoce telewizji. Media należy postrzegać jako system - ulegający nieustannym zmianom, między innymi przemianom technologicznym - w którym różne elementy pełnią bardziej lub mniej istotne role.Fragment tekstu
Rozdział 1. Wprowadzenie * Rozdział 2. Druk i jego konteksty * Rozdział 3. Media i sfera publiczna we wczesnonowożytnej Europie * Rozdział 4. Technologie i rewolucje * Rozdział 5. Nowe procesy, nowe wzorce * Rozdział 6. Informacja, edukacja, rozrywka * Rozdział 7. Konwergencja mediów * Rozdział 8. W cyberprzestrzeni i poza nią * Kalendarium
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53443 (1 egz.)
Kaucja: 34,56 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50364 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej