Komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(333)
Forma i typ
Książki
(331)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(396)
wypożyczone
(21)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(16)
CN1 (św. Wincentego 85)
(140)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(14)
W29 (Rembielińska 6a)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(11)
W64 (Radzymińska 121)
(16)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(167)
Autor
Rosenberg Marshall B
(5)
Barge J. Kevin
(4)
Fanning Patrick
(4)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(4)
Hopfinger Maryla
(4)
Izdebski Paweł
(4)
Kobylińska Dorota
(4)
Morreale Sherwyn P
(4)
Spitzberg Brian H
(4)
Włodyga Piotr
(4)
Draheim Szymon Emilia
(3)
Faber Adele (1928- )
(3)
Jaworska-Surma Aleksandra
(3)
Kowalczyk Marek
(3)
Majewska-Opiełka Iwona
(3)
Marody Mirosława (1947- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Salwa Piotr (1950- )
(3)
Więznowska Mariola
(3)
Addario Susanna
(2)
Allhoff Dieter-W
(2)
Allhoff Waltraud
(2)
Anuszewska Izabella
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bobryk Jerzy
(2)
Bucholc Marta
(2)
Bucki Piotr
(2)
Błaż Agata
(2)
Carr Adrian (1951- )
(2)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Coe Kimberly Ann
(2)
Davis Martha
(2)
Doroba Anita
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Eco Umberto (1932- )
(2)
Ekman Paul (1934- )
(2)
Faber Joanna
(2)
Fiske John
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gierczak Aleksandra
(2)
Hartley Peter
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jaworska Aleksandra
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kandefer-Winter Katarzyna
(2)
Klebaniuk Jarosław
(2)
Klinik Anna
(2)
Kościuczuk Tomasz
(2)
Kubińska Olga
(2)
Kłobukowski Michał (1951- )
(2)
Leoncini Thomas (1985- )
(2)
Levinson Paul (1947- )
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Markocka-Pepol Marta
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Mazurek Maria (dziennikarka)
(2)
McQuail Denis
(2)
Michalczyk Stanisław
(2)
Nadskakuła Olga (zarządzanie)
(2)
Nęcki Zbigniew
(2)
Ociepka Beata
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Pańkowski Tomasz
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rakowska Alicja (1934- )
(2)
Reddy Linda A
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Schulz von Thun Friedemann (1944- )
(2)
Siels Gabriele
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Sobolewska-Mellibruda Zofia
(2)
Stanisławiak Ewa
(2)
Stewart John
(2)
Ugniewska Joanna
(2)
Werwicka Monika
(2)
Whitty Monica T. (1969- )
(2)
Wierzchowski Marcin
(2)
Woydyłło Ewa (1939- )
(2)
Wyczesany Barbara
(2)
Adair John (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamowski Janusz
(1)
Adams Katherine L
(1)
Alison Emily
(1)
Alison Laurence
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Anthonissen Peter Frans
(1)
Arndt Roland
(1)
Auriga Monika
(1)
Bailey Olga Guedes (1958- )
(1)
Bajka Zbigniew
(1)
Baker Jed E
(1)
Baran Stanley J
(1)
Bargiel- |Matusiewicz Kamila
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(101)
2000 - 2009
(166)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(86)
1901-2000
(14)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(333)
Język
polski
(332)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Studenci
(11)
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(6)
6-8 lat
(5)
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
Szkoły podstawowe
(3)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Adwokaci
(1)
Logopedzi
(1)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Notariusze
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radcy prawni
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści zarządzania projektami
(1)
Szkoły średnie
(1)
Sędziowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(3)
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5231)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3844)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Komunikacja społeczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2942)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2178)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(942)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(910)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(884)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(780)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(11)
1945-1989
(5)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Azja
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Terytorium byłej NRD
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Gatunek
Poradnik
(53)
Podręcznik
(38)
Wydawnictwa popularne
(21)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały konferencyjne
(7)
Monografia
(7)
Scenariusz zajęć
(5)
Podręczniki
(4)
Antologia
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Biologia
(2)
Esej
(2)
Poradniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Biografia
(1)
Dokumnety audiowizualne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton
(1)
Film edukacyjny
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Powieść
(1)
Programy nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Szkic literacki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Media i komunikacja społeczna
(22)
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(20)
Językoznawstwo
(9)
Rozwój osobisty
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
333 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Niewidzialni rodzice : jak rozmawiać o niepłodności / Anna Wietrzykowska. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 264, [7] stron ; 21 cm.
(Filia na Faktach)
Jakim doświadczeniem życiowym jest niepłodność? Jak wpływa na relacje w związku i z otoczeniem: w rodzinie, w pracy, wśród znajomych? Jak widzą ją inni i jak postrzegają jej przyczyny? Jedna na pięć polskich par doświadcza problemu z poczęciem dziecka. A jednak niepłodność to wciąż temat tabu. Często osoby, których dotyczy, czują się wykluczone, a ich bliscy nie wiedzą jak rozmawiać. Osoby, których niepłodność dotyka, to nie tylko pary, które po prostu nie mają dzieci. To pary, dla których dzieci są całym światem, ale w ich świecie są one nieobecne. To książka nie tylko dla tych, którzy niepłodności doświadczają bezpośrednio, ale i tych którzy spotykają ją wśród bliskich i przyjaciół, bo dla nich może być lekcją wrażliwości i zrozumienia. Niepłodność to choroba cywilizacyjna i zostanie z nami na długo. Czas zrobić jej miejsce przy wspólnym stole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja marketingowa : modele, struktury, formy przekazu / Jan W. Wiktor. - Wyd. 2. zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 376 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 365-376.
Książka przybliża elementy komunikacji marketingowej: modele, funkcje, struktury i formy. Omawia najnowsze praktyki promocyjne stosowane przez firmy i agencje np. faktycznie zrealizowane kampanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 33,08 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51500 (1 egz.)
Kaucja: 60,90 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Część I. Komunikacja - diagnoza, możliwości językowe * i komunikacyjne * Psychologiczne aspekty języka i mowy * Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu * Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS - doniesienie z badań * Mowa i język dzieci z zespołem Downa - czynniki zakłócające * Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia? * Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym - dylematy diagnostyczne * Część II. Komunikacja - relacje interpersonalne, komunikacja społeczna * Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi - rozważania o możliwościach komunikacyjnych * Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa * Dziecko z zespołem Mobiusa w komunikacji interpersonalnej * Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych * Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * Część III. Komunikacja - grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna * Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych * Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej * Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej * Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej * Część IV. Komunikacja - wspomaganie rozwoju i terapia * Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji * Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną * Wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego * Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną * Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci * Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię * Wspomaganie komunikacji niewerbalnej osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę * Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu * Wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak przekonująco mówić i przemawiać / Andrzej Wiszniewski. - Warszawa ; Wrocław : Wydaw. Naukowe PWN, 1994 (Wroc. : WDN). - 224 s. : rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 224.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W 16 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51658 (1 egz.)
Kaucja: 12,75 zł
Książka
W koszyku
Public relations : wiarygodny dialog z otoczeniem / Krystyna Wojcik. - Wydanie V. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013. - 972 strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [927]-954. Indeks.
Dla wykładowców i studentów wszystkich poziomów kształcenia w zakresie public relations, jak i dla praktyków PR o różnym stopniu wtajemniczenia w profesję.
Najnowsze, zmienione i poszerzone wydanie klasycznej już publikacji dostarcza kompletnej i aktualnej wiedzy na temat public relations i zagadnień pochodnych. Główne obszary tematyczne to m.in.: - Podstawowe pojęcia, istota, cechy tożsamościowe, funkcje, motywy prowadzenia (w tym marketingowe), wady i zalety różnych sposobów organizowania działalności PR (w tym optymalny typ kwalifikacji), zasady etyczne. - Analiza celów i zadań w poszczególnych fazach procesu PR: ~ diagnoza stanu wyjściowego i metody jej przeprowadzenia: badania wizerunku, tożsamości organizacyjnej, dotychczasowego komunikowania, zagrożeń kryzysem, ~ elementy profesjonalnie zbudowanego programu wizerunkowego oraz bieżącego, w tym w sytuacji społecznie kontrowersyjnej inwestycji, wraz z procedurami tworzenia tych programów, ~ faza realizacji programów: zadania, uwarunkowania skuteczności, profesjonalne komunikowanie (w tym w sytuacji kryzysu), zasady współpracy z mediami, pożądane cechy narzędzi wykorzystywanych wobec rozmaitych otoczeń, zagrożenia manipulowaniem, ~ metody badania efektów zrealizowanych programów i ich krytyczna analiza. - Public relations jako dyscyplina naukowa – próby tworzenia teorii w świecie i Polsce; nurt krytyczny w myśli teoretycznej. - Pozytywne i negatywne przykłady programów PR, pytania i zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności czytelnika, liczne listy kontrolne dla praktyków. Książkę wyróżnia rzadkie i umiejętne połączenie walorów podręcznika akademickiego z aplikacyjnymi/poradnikowymi dla praktyki. Jest więc przydatna zarówno dla wykładowców i studentów wszystkich poziomów kształcenia w zakresie public relations, jak i dla praktyków PR o różnym stopniu wtajemniczenia w profesję. [opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-315.
Dla teoretyków, praktyków pracujących z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami przystosowania społecznego oraz studentów.
Książka "Kompetencje komunikacyjne nieletnich" dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza wyników badań wskazują na istnienie u młodzieży nieprzystosowanej poważnego deficytu w tym zakresie. Przyjęcie paradygmatu komunikacyjnego w praktyce resocjalizacyjnej wydaje się bardzo uzasadnione, choć niełatwe. Uświadomienie pedagogom resocjalizacyjnym, na czym polega specyfika komunikowania się nieletnich, z pewnością ułatwi im wybór bardziej skutecznych metod modyfikowania postaw i zachowań młodzieży podsądnej. Pozytywna zmiana w tym zakresie powinna opierać się na kompensowaniu negatywnych doświadczeń społecznych młodzieży wykolejonej oraz wielokierunkowym stymulowaniu kompetencji komunikacyjnych.
Rozdział 1 * Istota kompetencji komunikacyjnych w różnych ujęciach teoretycznych * 1.1. Kompetencje komunikacyjne w kontekście komunikacji społecznej * 1.2. Interakcjonizm symboliczny George??a Herberta Meada a podejście psychologiczne do aktów komunikacji * 1.3. Komunikacja w ujęciu psychologii społecznej * 1.4. Kompetencje komunikacyjne w strukturze kompetencji społecznych * 1.5. Kompetencje komunikacyjne werbalne - podstawy teoretyczne * 1.6. Kompetencje komunikacyjne w rozmowie * 1.7. Kody komunikacji językowej w ujęciu Bożydara Kaczmarka * 1.8. Komunikacja werbalna a niewerbalna - wzajemne zależności * 1.9. Funkcje komunikacji niewerbalnej * 1.10. Podsumowanie * Rozdział 2 * Specyfika i uwarunkowania kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 2.1. Nieprzystosowanie społeczne - ujęcie interdyscyplinarne * 2.2. Pojęcie kodu ograniczonego w komunikowaniu się młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.3. Uwarunkowania psychospołeczne kompetencji komunikacyjnych młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.3.1. Komunikacja społeczna w rodzinie * 2.3.2. Komunikacja społeczna w szkole * 2.3.3. Wpływ współczesnych mediów na kompetencje komunikacyjne młodzieży * 2.3.4. Język subkultur młodzieżowych * 2.3.5. Gwara uczniowska * 2.3.6. Komunikacja społeczna środowisk przestępczych * 2.4. Cechy osobowe a kompetencje komunikacyjne młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.4.1. Cechy osobowościowe nieprzystosowanych społecznie a ich kompetencje komunikacyjne * 2.4.2. Zaburzenia rozwojowe a kompetencje komunikacyjne * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3 * Podstawy metodologiczne badań własnych * 3.1. Cel i problematyka badań * 3.2. Model prezentowanych badań * 3.3. Techniki zastosowane w badaniach własnych * 3.4. Zmienne i wskaźniki * 3.5. Organizacja badań * 3.6. Charakterystyka osób badanych * Rozdział 4 * Charakterystyka kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 4.1. Motywacja do nawiązania szczerego kontaktu -zapotrzebowanie na aprobatę społeczną * 4.2. Motywacja do kontaktu na podstawie wskaźników obserwacyjnych * 4.3. Deklarowane kompetencje komunikacyjne * 4.4. Inteligencja emocjonalna a komunikacja społeczna * 4.4.1. Kompetencje komunikacyjne niewerbalne - rozpoznawanie ekspresji emocjonalnej na podstawie mimiki twarzy * 4.4.2. Analiza niewerbalnych kompetencji komunikacyjnych na podstawie postawy ciała * 4.4.3. Ekspresja komunikatów niewerbalnych na podstawie wskaźników obserwacyjnych * 4.5. Werbalne kompetencje komunikacyjne a nieprzystosowanie społeczne * 4.6. Ocena umiejętności czytania i pisania w badanych grupach * 4.7. Analiza kompetencji komunikacyjnych wybranych przypadków nieletnich * 4.8. Analiza czynnikowa w zakresie wybranych aspektów kompetencji komunikacyjnych * Rozdział 5 * Kompetencje komunikacyjne nieletnich a zmienne biopsychiczne * 5.1. Płeć * 5.2. Wiek * 5.3. Inteligencja * 5.4. Poziom wykolejenia * 5.5. Efekty złożone zmiennych biopsychicznych a kompetencje komunikacyjne nieletnich * Rozdział 6 * Zmienne psychospołeczne a kompetencje komunikacyjne nieletnich * 6.1. Struktura rodziny * 6.2. Wykształcenie rodziców * 6.3. Dysfunkcjonalność rodzin * 6.4. Alkoholizm w rodzinie * 6.5. Przestępczość w rodzinie * Rozdział 7 * Zależności występujące między poszczególnymi wskaźnikami kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 7.1. Poziom aprobaty społecznej a kompetencje komunikacyjne nieletnich * 7.2. Kompetencje społeczne a umiejętności społeczne nieletnich * 7.3. Kompetencje komunikacyjne niewerbalne a deklarowane kompetencje komunikacyjne nieletnich * 7.4. Korelacje między wynikami SIE-T a próbą eksperymentalną emocji oczywistych w grupie nieletnich * 7.5. Kompetencje komunikacyjne werbalne a deklarowane kompetencje komunikacyjne nieletnich * Rozdział 8 * Dyskusja wyników i wskazówki dla praktyki resocjalizacyjnej * 8.1. Dyskusja wyników * 8.2. Rola kompetencji komunikacyjnych w procesie diagnozy i terapii nieprzystosowania społecznego * 8.2.1. Budowanie kontaktu w diagnozie psychopedagogicznej * 8.2.2. Trudności w stosowaniu technik kwestionariuszowych w diagnozie nieprzystosowania społecznego * 8.3. Rola kompetencji komunikacyjnych w modyfikowaniu postaw i zachowań * Zakończenie * Spis tabel * Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczucia Alicji czyli Jak lepiej poznać siebie / Ewa Woydyłło, Maria Mazurek, Marcin Wierzchowski. - Dodruk. - Kraków : Mando, copyright 2020. - 69, [3] strony : ilustracje ; 27 cm.
Tekst także na wyklejkach.
Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji ??? tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający - zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych - sposób opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. Porada dla rodzica: czytanie z dzieckiem buduje relacje. Przeżyj razem z nim fascynującą podróż po uczuciach. Poznaj lepiej emocje swojego dziecka, a przy okazji własne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 D (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21144 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst także na wyklejkach.
Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji ??? tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający - zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych - sposób opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. Porada dla rodzica: czytanie z dzieckiem buduje relacje. Przeżyj razem z nim fascynującą podróż po uczuciach. Poznaj lepiej emocje swojego dziecka, a przy okazji własne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46991 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11930, 11931 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50372 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47200 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać)
Na okł. : Seria pod redakcją Profesor Anny Izabeli Brzezińskiej.
Bibliogr. s. 259-269.
Jak wspomagać rozwój seksualny dziecka? Jak rozwija się jego seksualność? Dlaczego trudno osobom dorosłym rozmawiać z dziećmi o sprawach intymnych? Jakie są granice normy ekspresji seksualnej oraz oznaki zaburzeń w tej sferze rozwoju? Odpowiadając na te i inne pytania, autorki w sposób świeży i przemyślany opisują pierwszy odcinek rozwoju seksualnego człowieka - dzieciństwo. "Jest to pozycja nieprzeciętna, niebanalna, staranie przemyślana, oparta na rzetelnie udokumentowanej wiedzy i na twórczej jej interpretacji". Z recenzji prof. Marii Beisert.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
(Bezpieczne Dziecko : komunikacja - rozwiązywanie konfliktów)
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia? Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować? Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i szczęśliwym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45686 (1 egz.)
Kaucja: 42,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29773 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej