Rodzice
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(892)
Forma i typ
Książki
(873)
Poradniki i przewodniki
(572)
Publikacje dydaktyczne
(243)
Proza
(171)
Publikacje fachowe
(113)
Komiksy i książki obrazkowe
(41)
Publikacje popularnonaukowe
(35)
Publikacje naukowe
(25)
Poezja
(14)
Audiobooki
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Filmy i seriale
(8)
Publikacje religijne
(3)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(1107)
wypożyczone
(329)
nieokreślona
(6)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(148)
BD40 (Suwalska 11)
(183)
BD52 (Rembielińska 6a)
(96)
BD53 (Bazyliańska 6)
(73)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(100)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(19)
W2 (Bazyliańska 6)
(49)
W29 (Rembielińska 6a)
(41)
W37 (Smoleńska 94)
(45)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(25)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(23)
W64 (Radzymińska 121)
(27)
W72 (Suwalska 11)
(6)
W85 (Jórskiego 41)
(20)
W98 (Kondratowicza 23)
(26)
WP130 (św. Wincentego 85)
(556)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(31)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(30)
Galewska-Kustra Marta
(18)
Ostrowska Agnieszka
(14)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(13)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(13)
Filliozat Isabelle
(12)
Kłos Joanna (ilustracje)
(12)
Święcicka Ewa
(12)
Głuchowska Hanna
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Culliford Thierry (1955- )
(10)
Dalena Antonello (1976- )
(10)
Falzar (1961- )
(10)
Maddaleni Paolo (1971- )
(10)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(10)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(10)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Peyo (1928-1992)
(10)
Dudziec Kamila
(9)
Nelsen Jane
(9)
Okuniewski Juliusz
(9)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(9)
Szmalec Jacek
(9)
Faber Adele (1928- )
(8)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Horosiewicz Beata
(8)
Rosiak Anna
(8)
Waligóra Agnieszka (ilustratorka)
(8)
Chmielewska Aleksandra
(7)
Chmielewska Joanna Maria
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Matz Agnieszka
(7)
Mazlish Elaine
(7)
Bonilla Rocio (1970- )
(6)
Coe Kimberly Ann
(6)
Czechowska Anna
(6)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Gubała Magdalena
(6)
Punset Elsa (1964- )
(6)
Siegel Daniel J. (1957- )
(6)
Stein Agnieszka
(6)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(6)
Ambroziak Konrad
(5)
Aron Elaine N
(5)
Biddulph Steve
(5)
Fabicka Patrycja
(5)
Juul Jesper (1948-2019)
(5)
Młodnicka Ula
(5)
Okrasko Katarzyna
(5)
Pikiel Sylwia
(5)
Skowrońska Emilia
(5)
Syska Dariusz
(5)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(5)
Wojtkowiak-Skóra Patrycja
(5)
Wojtkowiak-Skóra Patrycja. Bobaski i Miś
(5)
Wolna Anna
(5)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(5)
Zarawska Patrycja
(5)
Alloway Tracy Packiam
(4)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Bajko Małgorzata
(4)
Bryson Tina Payne
(4)
Curto Rosa Maria (1951- )
(4)
Dubois Anouk
(4)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać (pol.)
(4)
Gurynowicz Kamila
(4)
Gut-Orłowska Magdalena
(4)
Hinz Magdalena
(4)
Hącia Agata
(4)
Ibarrola Begona (1954- )
(4)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Karp Harvey (1951- )
(4)
Kańciurzewska Anna
(4)
Kleszcz Ewa
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Kłos Joanna
(4)
Mac Kenzie Robert J
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(4)
Masłowska Katarzyna
(4)
Pater Ewa
(4)
Rebar Sarah
(4)
Rogozińska Anna
(4)
Rudnik Justyna
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Stanish Paul
(4)
Szłapa Katarzyna
(4)
Trapanese Cristina (1992- )
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Allen Frankie
(3)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne Moce
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Banaszczyk Izabela
(3)
Blau Melinda (1943- )
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Bortnowska Małgorzata
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(357)
2010 - 2019
(477)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(814)
1901-2000
(55)
1989-2000
(31)
1945-1989
(13)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(891)
Język
polski
(891)
Odbiorca
Dzieci
(20778)
6-8 lat
(10177)
9-13 lat
(9020)
Młodzież
(8474)
0-5 lat
(6937)
Rodzice
(892)
14-17 lat
(4614)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
A2 (poziom biegłości językowej)
(27)
Klasa 4.
(27)
A1 (poziom biegłości językowej)
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
B1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(148)
Literatura hiszpańska
(17)
Literatura belgijska
(12)
Literatura amerykańska
(11)
Film polski
(8)
Literatura włoska
(4)
Literatura francuska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(231)
Dzieci
(197)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(125)
Uczucia
(92)
Psychologia dziecka
(69)
Rodzicielstwo
(65)
Język polski
(61)
Relacje międzyludzkie
(57)
Bajkoterapia
(49)
Korekcja mowy
(48)
Wychowanie przedszkolne
(47)
Dziecko autystyczne
(40)
Rodzina
(39)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(36)
Nauczanie początkowe
(36)
Rodzice
(34)
Wychowanie
(34)
Autyzm
(32)
Czytanie ze zrozumieniem
(30)
Gniew
(30)
Nastolatki
(30)
Młodzież
(27)
Wymowa
(27)
Niemowlę
(25)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(23)
Lęk
(23)
Mowa
(22)
Kompetencje społeczne
(20)
Komunikacja interpersonalna
(19)
Metody wychowawcze
(19)
Stres
(19)
Biblioterapia
(18)
Metoda Montessori
(18)
Dyscyplina (socjologia)
(17)
Mindfulness
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(16)
Psychologia wychowawcza
(16)
Radzenie sobie ze stresem
(16)
Dojrzewanie
(15)
Gry i zabawy dziecięce
(15)
Higiena
(14)
Nauczanie
(14)
Odporność psychiczna
(14)
Przezwyciężanie lęku
(14)
Regulacja emocji
(14)
Dziecko z zespołem Aspergera
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(13)
Rodzeństwo
(13)
Samodzielność
(13)
Więź rodzinna
(13)
Zespół Aspergera
(13)
Odżywianie
(12)
Opieka nad dziećmi
(12)
Strach
(12)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(12)
Trudności wychowawcze
(12)
Czytanie
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
Poczucie własnej wartości
(11)
Pokonywanie strachu
(11)
Spółgłoski
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Depresja psychiczna
(10)
Rozwiązywanie konfliktów
(10)
Samokontrola
(10)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(10)
Szczęście
(10)
Uczenie się
(10)
Usypianie dzieci
(10)
Zespół ADHD
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Integracja sensoryczna
(9)
Macierzyństwo
(9)
Psychoterapia
(9)
Smutek
(9)
Uczniowie
(9)
Zachowanie
(9)
Życie codzienne
(9)
Dziecko z ADHD
(8)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Internet
(8)
Kompetencje emocjonalne
(8)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(8)
Noworodek
(8)
Przyjaźń
(8)
Rozmowa
(8)
Rozwój poznawczy
(8)
Savoir-vivre
(8)
Techniki relaksacyjne
(8)
Wrażliwość
(8)
Zabawa
(8)
Chłopcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(7)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(7)
Dziewczęta
(7)
Gry i zabawy
(7)
Interakcje społeczne
(7)
Logopedia
(7)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Bałtyk (morze)
(2)
Niemcy
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Logopedia
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(581)
Opowiadania i nowele
(155)
Ćwiczenia i zadania
(135)
Publikacja bogato ilustrowana
(33)
Materiały pomocnicze
(31)
Opracowanie
(27)
Wydawnictwa popularne
(26)
Książka obrazkowa
(23)
Książka do wypełniania
(21)
Ćwiczenia logopedyczne
(21)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(14)
Scenariusz zajęć
(14)
Podręcznik
(13)
Wiersze
(13)
Książki dla małych dzieci
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Komiks
(10)
Przepisy kulinarne
(10)
Film edukacyjny
(8)
Gry i zabawy dziecięce
(8)
Monografia
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Antologia
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Gry i zabawy
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Rymowanki
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Książka do kolorowania
(3)
Podręczniki
(3)
Raport z badań
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Wydawnictwa dla dzieci
(3)
Anegdoty
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Felieton
(2)
Książka kucharska
(2)
Książka-zabawka
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Przewodnik turystyczny
(2)
Aforyzmy
(1)
Dokument dźwiękowy
(1)
Dokumnety audiowizualne
(1)
Film dokumentalny
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Legendy i podania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Nagranie na żywo
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki szwedzkie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Rysunki
(1)
Satyra
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wykład
(1)
Zabawy matematyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(418)
Psychologia
(290)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(204)
Medycyna i zdrowie
(101)
Rozwój osobisty
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Językoznawstwo
(13)
Kulinaria
(9)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Biologia
(3)
Religia i duchowość
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Chemia
(1)
Dom i ogród
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
892 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Le guide de votre enfant de 3 a 6 ans. Na okładce: Sposób na wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym : poznanie etapów rozwoju, organizowanie zabaw, budowanie więzi z dzieckiem.
Indeks.
Poradnik omawia rozwój dziecka w wieku od 3 do 6 lat w różnych aspektach: fizycznym, społecznym, psychicznym i uczuciowym. Podpowiada, jak organizować mu czas oraz mądrą i bezpieczną zabawę. Książka pomaga odpowiedzieć na pytania: Czy to normalne, że jeszcze ssie palec?, Jak mu powiedzieć, że zdechł ukochany pies czy królik?, Dlaczego ciągle wymyśla niestworzone historie?, Co zrobić, gdy używa brzydkich słów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Bibliografia na stronie [245].
Poradnik dla rodziców dzieci w wieku 0-6 lat.
Książka dostępna także jako e-book.
Poznaj krainę dziecięcych emocji, reakcji i lęków! - (NIE)Grzeczne dzieci, czyli jak zdefiniować grzeczność i co z tego wynika - Niegrzeczność w praktyce, czyli jak zrozumieć, o co chodzi dziecku - Rodzic roszczeniowy versus rodzic odlotowy, czyli jak sensownie ustawiać granice Jeśli jesteś rodzicem, w pół słowa zrozumiesz wszystkie emocje i lęki targające dorosłymi obecnymi na kartach tej książki. Bez trudu odnajdziesz z nimi wspólny język, oparty na tożsamości doświadczeń, bezradności i frustracji. Trochę trudniej będzie Ci za to pojąć, jak myśli i odczuwa Twoje (nie)grzeczne dziecko i na czym w ogóle polega ta (nie)grzeczność. Na szczęście autorki książki, prywatnie i zawodowo związane ze sferą dziecięcych humorów, zachowań i odkryć, pomogą Ci wejść w świat Twojego dziecka i choć na chwilę przyjąć jego perspektywę. Wszystkie sytuacje opisane w tej książce zdarzyły się naprawdę, a brak porozumienia co do istoty problemu spowodował gniew i rozżalenie u obu stron konfliktu. Jednak ponieważ każdej z przedstawionych tu scen towarzyszy szczegółowy zapis emocji i postaw zarówno dziecka, jak i dorosłego, a także bezstronna ocena eksperta, zyskujesz niepowtarzalną szansę przetestowania “na sucho” podobnych zachowań, by uniknąć błędów w przyszłości. Wychowanie dziecka nie jest prostą sprawą, ale jeśli chcesz na całe życie zachować z nim dobry kontakt, a przy tym mądrze pokierować jego rozwojem, koniecznie przeczytaj tę książkę. I korzystaj z niej na co dzień!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Bibliografia na stronie [245].
Poznaj krainę dziecięcych emocji, reakcji i lęków!(NIE)Grzeczne dzieci, czyli jak zdefiniować grzeczność i co z tego wynikaNiegrzeczność w praktyce, czyli jak zrozumieć, o co chodzi dzieckuRodzic roszczeniowy versus rodzic odlotowy, czyli jak sensownie ustawiać graniceJeśli jesteś rodzicem, w pół słowa zrozumiesz wszystkie emocje i lęki targające dorosłymi obecnymi na kartach tej książki. Bez trudu odnajdziesz z nimi wspólny język, oparty na tożsamości doświadczeń, bezradności i frustracji. Trochę trudniej będzie Ci za to pojąć, jak myśli i odczuwa Twoje (nie)grzeczne dziecko i na czym w ogóle polega ta (nie)grzeczność. Na szczęście autorki książki, prywatnie i zawodowo związane ze sferą dziecięcych humorów, zachowań i odkryć, pomogą Ci wejść w świat Twojego dziecka i choć na chwilę przyjąć jego perspektywę.Wszystkie sytuacje opisane w tej książce zdarzyły się naprawdę, a brak porozumienia co do istoty problemu spowodował gniew i rozżalenie u obu stron konfliktu. Jednak ponieważ każdej z przedstawionych tu scen towarzyszy szczegółowy zapis emocji i postaw zarówno dziecka, jak i dorosłego, a także bezstronna ocena eksperta, zyskujesz niepowtarzalną szansę przetestowania ?na sucho? podobnych zachowań, by uniknąć błędów w przyszłości. Wychowanie dziecka nie jest prostą sprawą, ale jeśli chcesz na całe życie zachować z nim dobry kontakt, a przy tym mądrze pokierować jego rozwojem, koniecznie przeczytaj tę książkę. I korzystaj z niej na co dzień!Znajdziesz tu:Kilkadziesiąt anegdot z życia wziętychAbsurdalne nieporozumienia i sporą dawkę humoruLogikę dziecka ? niespodziewaną, lotną, wnikliwąZamień frustrację na empatię!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Bibliografia, netografia na stronie 284.
Książka dostępna także jako e-book.
Mamo, tato, ja rosnę! - Im starsze, tym (nie)grzeczniejsze, czyli witamy całkiem nowe kłopoty - (Nie)grzeczne dzieci wychodzą z domu, czyli jak radzić sobie z utratą kontroli - Rodzice spadają z piedestału, czyli rówieśnicy rządzą Stare, mądre przysłowie mówi: małe dzieci - mały kłopot, duże dzieci - duży kłopot. I choć pewnie kilka lat temu, gdy Wasza pociecha boleśnie ząbkowała, burzliwie przechodziła bunt dwulatka, a potem z płaczem wędrowała do przedszkola, by co chwilę wracać z niego a to z katarem, a to z gorączką, powtarzaliście sobie: jeszcze chwileczka, jeszcze momencik, jeszcze tydzień, miesiąc, rok i wyjdziemy na prostą. Dziecko urośnie, nabierze odporności i mądrości, pójdzie do szkoły, a potem wreszcie będzie przepięknie i bezproblemowo! Nic bardziej mylnego. Wychowanie dzieci to niekończące się pasmo zaskoczeń, szczodrze okraszane coraz to nowszymi sytuacjami kryzysowymi, którym my, rodzice, musimy dzielnie stawiać czoła. Dopóki dziecko pozostaje pod opieką najbliższych i pani przedszkolanki, jest o tyle łatwiej, że mamy z nim praktycznie stały kontakt. Urywa się on wraz z przekroczeniem progu szkoły i otrzymaniem pierwszego własnego telefonu komórkowego z dostępem do internetu. Dziecko zaczyna zamykać drzwi do swojego pokoju, nawiązuje relacje, do których nas nie dopuszcza, z coraz mniejszą chęcią wykonuje nasze polecenia. Jak reagować? Krytykanctwem, wyśmiewaniem i zawstydzaniem można jedynie pogłębić przepaść między światem dziecka i rodziców. By ją choć częściowo zasypać, trzeba pozostać blisko, być zawsze gotowym do wysłuchania, zrozumienia i wczucia się w sytuację rosnącego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym:zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację;dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli;nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.Uważam, że ta książka jest bardzo dobra i niezwykle życiowa. Zawiera analizę konkretnych przypadków i sporą dawkę humoru, szczególnie we fragmentach, gdy dr Baker zdradza, w jaki sposób jego początkowe podejście do małych klientów obróciło się przeciwko niemu. Autor zachęca, abyśmy stali się świadomi, elastyczni i pełni nadziei - aby nasze zachowanie było wzorem dla naszych dzieci. Przede wszystkim wyraża swoje współczucie wobec młodych "władców" panujących w naszych domach i klasach szkolnych. Dzieci te robią wszystko, co jest w ich mocy, aby sobie poradzić. Dr Baker zapewnia nas, że mogę one i będą się lepiej zachowywać, kiedy ich rodzice oraz nauczyciele wezmą sprawy w swoje ręce i zastosują strategie proponowane przez autora.Carol Kranowitz, autorka książki Nie-zgrane dziecko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19695 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 58.
Książka wydana w serii "Logopeda radzi" autorstwa Antoniego Balejki polecana jest dla osób zajmujących się terapią wad wymowy - w tym przypadku pod lupę wzięto jedno z najczęstszych zaburzeń w tej dziedzinie - seplenienie. Publikacja powinna zainteresować nie tylko nauczycieli czy logopedów, lecz również rodziców dzieci borykających się z problemem wad wymowy.Niniejsza pozycja skupia się, poza podaniem w przystępny sposób wiedzy logopedcznej na temat prawidłowej wymowy głosek, z którymi osoby sepleniące mają największe problemy, na propozycjach zabaw zarówno terapeutycznych, jak i edukacyjnych, których celem jest zachęcenie osób pracujących z dziećmi do tworzenia nowych, indywidualnych programów pracy z nimi.Antoni Balejko w swojej książce kładzie szczególny nacisk na to, by terapia wad wymowy przebiegała w atmosferze zabawy. Książka ta jest jednak czymś więcej, niż li tylko poradnikiem logopedycznym - to poradnik zawierający przepis na to, jak przekazywać miłość rodzicielską, innymi słowy, jak kochać dzieci. Publikacja ta zachęca bowiem rodziców do lepszego poznania swojego dziecka i dostrzegania jego problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Książka autorstwa Antoniego Balejko adresowana jest do osób stykających się na co dzień z dziećmi sepleniącymi: logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz przede wszystkim rodziców tychże dzieci.Autor wyznaje zasadę łączenia terapii logopedycznej z zabawą, jako jedną najskuteczniejszą metodę walki z wadami wymowy u dzieci. Dlatego też, oprócz zagadnień typowo logopedycznych takich jak sposoby wywoływania i utrwalania głosek, znajdziemy tutaj także zabawy przeznaczone dla dzieci, u których występują problemy w zakresie czytania, pisania oraz mówienia.Ta niezwykła publikacja zachęca rodziców, nauczycieli i terapetów do lepszego poznania dziecka. Autor zaznacza, jak ważne jest traktowanie dzieci w sposób mądry. Zaleca, by starać się dsotrzegać to, jak mówią oraz jak wymawiają poszczególne głoski. Warto podkreślić, iż materiały zawarte w książce można potraktować jako swego rodzaju profilaktykę dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19810 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 101.
Książka autorstwa Antoniego Balejko z serii "Logopeda radzi" zawiera, poza wiedzą stricte logopedyczną, przede wszystkim szereg propozycji zabaw terapeutycznych, mających na celu pomoc dzieciom borykającym się z wadami wymowy. Autor również tym razem kieruje uwagę w stronę zabawowych form terapii logopedycznej.Celem nieniejszej książki jest zachęcenie rodziców do jeszcze lepszego poznania swojego dziecka. Autor podkreśla rolę mądrego traktowania dzieci, a także zwracania uwagi na to jak mówią oraz w jaki sposób wymawiają poszczególne głoski. Zabawy i ćwiczenia zamieszczone w książce są swego rodzaju profilaktyką dysleksji. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, szkolnych oraz przede wszystkim - dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 383-386.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil". z przedmowy dr Temple Grandin W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki "idealnego" programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny. James Ball jest doktorem pedagogiki i dyplomowanym specjali­stą w zakresie analizy zachowania (BCBA). Od ponad 20 lat zaj­muje się dziećmi i osobami dorosłymi dotkniętymi autyzmem. Dba o zapewnienie przysługujących im świadczeń edukacyjnych i opiekuńczych, organizuje też pracę zawodową dla takich osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca - Moshego Feldenkraisa - największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w "małpowaniu" kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, copyright 2022. - 223 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
To publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 6.
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: Ja, Ja i moja rodzina, Ja i grupa, Ja i moje miejsca. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego relacji z innymi. Ta prosta i bezpieczna forma pracy z kartką, kredką oraz innymi materiałami plastycznymi uczy dzieci wyrażania siebie, swoich uczuć i emocji, a rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom, terapeutom czy animatorom kultury pomaga w codziennym dbaniu o prawidłowy rozwój emocjonalny najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu - i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam. to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 249-254. Indeks.
"Łatwy do zastosowania, skuteczny przewodnik. Verbal Behavior Approach motywuje i zachęca do dalszej nauki."- Kathleen Ricca, pedagog, matka trzyletniego chłopca z autyzmem"Książka Barbery jest nie tylko dokładna, ale i zrozumiała......Osobiste doświadczenia autorki w dziedzinie, o której pisze, sprawiają, że wyjaśnienia i instrukcje nie są nużące i łatwo je zastosować"- dr Jack Michael, redaktor "The Analysis of Verbal Behavior"Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The verbal behavior approach : how to teach children with autism and related disorders.
Bibliografia, netografia na stronach 249-254. Indeksy.
Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "Przedmowę do książki napisał dr Mark Sundberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21103 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Parada z duchami / tekst Maria S. Barbo ; ilustracje Duendes del Sur. - Warszawa : Media Service Zawada, 2015. - 22, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Scooby-Doo : czytamy razem)
Na okładce: Z nauką angielskich słówek.
Na stronie tytułowej: Drogi Rodzicu! Szanowny Opiekunie! To książeczka do czytania na dwa głosy. Dorosły czyta historyjkę, a dziecko odgaduje słowa, które zastąpiono obrazkami. Życzymy miłej zabawy!
Książeczka do wspólnego czytania o przygodzie Tajemniczej Spółki na paradzie. Dorosły czyta ciekawą historię o Scoobym, a dziecko odgaduje słowa, które zastąpiono obrazkami. Przedszkolak może też poznać angielskie słówka - do nauki angielskiego służą zamieszczone na końcu książki obrazki, które można wyciąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwacze skarbów / tekst Maria S. Barbo ; ilustracje Duendes del Sur. - Warszawa : Media Service Zawada, copyright 2015. - 22, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Scooby Doo : czytamy razem)
Na okładce: Z nauką angielskich słówek.
Na stronie tytułowej: Drogi Rodzicu! Szanowny Opiekunie! To książeczka do czytania na dwa głosy. Dorosły czyta historyjkę, a dziecko odgaduje słowa, które zastąpiono obrazkami. Życzymy miłej zabawy!
Książeczka do wspólnego czytania o przygodzie Tajemniczej Spółki. Dorosły czyta ciekawą historię o Scoobym, a dziecko odgaduje słowa, które zastąpiono obrazkami. Przedszkolak może też poznać angielskie słówka - do nauki angielskiego służą zamieszczone na końcu książki obrazki, które można wyciąć. Miłej zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej