Motywacja pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(67)
wypożyczone
(7)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(47)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(3)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Kopertyńska Maria Wanda
(2)
Kozłowski Waldemar Ryszard
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Wasiluk Anna
(2)
Adair John (1934- )
(1)
Adair John (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Ariely Dan (1968- )
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Bailey Chris (1989- )
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Broadwell Renee
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Błaż Agata
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Chybicka Anna
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czechowska-|Bieluga Marta
(1)
Doroba Anita
(1)
Erikson Thomas (1965- )
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Grazier Peter
(1)
Half Robert
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heim Vera
(1)
Heller Robert (1932- )
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jachnis Anna
(1)
Janota Elżbieta
(1)
Jastrzębska-|Smolaga Halina
(1)
Jeżewski Władysław
(1)
Kanios Anna
(1)
Karaś Roman
(1)
Kotlicki Rafał
(1)
Kowalczyk Marcin
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lencioni Patrick (1965- )
(1)
Lenik Piotr
(1)
Leonarczyk Weronika
(1)
Lindemann Gabriele
(1)
Lipka Anna
(1)
Mamińska Anna Julia
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
McGee Rita
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nawrocka Elżbieta
(1)
Newport Cal
(1)
Nowak Anna
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Oparka Sylwia
(1)
Penc Józef
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Pietrak Katarzyna Anna
(1)
Piwowarczyk Jarosław
(1)
Podmoroff Dianna
(1)
Puchalska Malwina
(1)
Randolph W. Alan (1946- )
(1)
Rennie Ann
(1)
Roberts John
(1)
Rostocki Marek
(1)
Rusiński Michał
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sarzyńska Ewa
(1)
Schmidtke Rafał
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sekuła Zofia
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sowińska-Wróbel Agnieszka
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Stelmach Waldemar
(1)
Sterczyński Michał
(1)
Stevenson Nancy
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Tołwińska Bożena
(1)
Trower Matt R
(1)
Trylińska-Tekielska Elżbieta
(1)
Urban Wiesław
(1)
Wiseman Liz
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wojtasiewicz Olgierd Adrian (1916-1995)
(1)
Woźniak Jacek (1957- )
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zając Czesław
(1)
Zawadzak Tadeusz
(1)
Zbiegień-|Maciąg Lidia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Pracownicy działu HR
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Studenci wydziału zarządzania
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3842)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2967)
Motywacja pracy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2941)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2177)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1594)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(896)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(778)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(682)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Podręcznik
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(9)
Psychologia
(8)
Rozwój osobisty
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to skrócone kompendium wiedzy nt. motywacji, zarządzania i funkcjonowania tych elementów w Siłach Zbrojnych RP i Policji. Obie grupy zawodowe odgrywają bardzo ważną rolę w systemie bezpieczeństwa państwa stąd ich efektywność funkcjonowania jest przedmiotem troski Rządu. [.] Oba zawody wymagają szeregu wyrzeczeń, ciągłego szkolenia i gotowości do narażenia swego życia. Zatem motywacja dotycząca wyboru zawodu oraz satysfakcja z jego wykonywania, motywacje i dobre zarządzanie stanowią klucz do sukcesu w zakresie realizacji nakreślonych celów. Jak to wygląda w teorii i praktyce - na te pytania w dużej mierze znajdujemy odpowiedź w niniejszej pracy. Nie wyczerpuje ona tematu, ale daje inspirację do dalszych badań. Pracę pani Katarzyny Pietrak w kontekście uzawodowienia SZ RP i reorganizacji Policji czyta się z zainteresowaniem gdyż rozważania na ten temat warte są uwagi".Gen. Gromosław Czempiński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54501 (1 egz.)
Kaucja: 24,94 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52086 (1 egz.)
Kaucja: 34,79 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44771 (1 egz.)
Kaucja: 49,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3322, 2349, 3321, 2348 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla studentów kierunków ekonomicznych, psychologii i socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46590 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46435 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podręcznik akadaemicki
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-223, wykaz aktów prawnych s. 223.
Prezentowana praca składa się z dwóch uzupełniających się części. W pierwszej zostały przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji społecznych (rozdziały 1-2), w drugiej zaś ich empiryczny wymiar (rozdziały 3-6).Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje.W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne, oraz koncentruję się na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania).Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej przygotowanej na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, pod kierunkiem naukowym dr. hab. Michała Balickiego, profesora UwB. Jest jej zmienioną wersją. Troska o wysoką jakość edukacji skłania teoretyków i praktyków w tej dziedzinie do poszukiwania czynników doskonalących pracę szkoły. Współcześnie podkreśla się rolę osób kierujących organizacjami w osiąganiu przez nie skuteczności, czyli w realizacji postawionych celów. Ma to odniesienie zarówno do firm komercyjnych, jak i organizacji publicznych, m.in. szkół. W oświacie odpowiednie realizowanie funkcji kierowniczych zyskuje najwyższą rangę ze względu na duże wymagania stawiane edukacji. Podnoszenie jej jakości ma doniosłe znaczenie dla zwiększania szans życiowych jednostek, a tym samym wpływa na rozwój lokalny i w skali kraju. Aby szkoły mogły sprostać temu zadaniu, muszą być właściwie zarządzane, a wśród różnych obszarów tego procesu na plan pierwszy wysuwa się kierowanie kadrą nauczycieli. Uruchamianie potencjału tkwiącego w ludziach jest działaniem specyficznym, bardzo złożonym, wymagającym dysponowania wiedzą i umiejętnościami kształtowania relacji międzyludzkich, tak aby w pełni osiągać cele organizacyjne i tworzyć klimat organizacji sprzyjający rozwojowi. Tak zarysowane cele realizowane są głównie w procesie komunikowania się i motywowania do pracy. Ponadto w dobie dynamicznych zmian kontekstu lokalnego i globalnego w organizacjach często pojawiają się sytuacje konfliktowe. Te spostrzeżenia stały się kryterium wyboru trzech kompetencji jako przedmiotu analiz teoretycznych i empirycznych w niniejszej pracy. Przedmiotem zainteresowań badawczych autorka uczyniła zatem kompetencje dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się, motywowania do pracy i rozwiązywania konfliktów.
Część I * Teoretyczne aspekty kompetencji społecznych * Rozdział 1 * Wizerunek dyrektora szkoły w świetle literatury przedmiotu oraz przepisów prawnych * 1.1. Konteksty cywilizacyjny, kulturowy i społeczny edukacji jako wyznaczniki nowych ról dyrektora szkoły * 1.2. Prawne usytuowanie stanowiska dyrektora szkoły * 1.3. Kompetencje społeczne dyrektorów szkół w świetle wybranych badań empirycznych * Rozdział 2 * Kompetencje społeczne w literaturze przedmiotu * 2.1. Definicje pojęć: kompetencja, kompetencje kierownicze, kompetencje społeczne * 2.2. Wybrane kompetencje społeczne * 2.2.1. Komunikowanie się * 2.2.2. Motywowanie do pracy * 2.2.3. Rozwiązywanie konfliktów * Część II * Empiryczny wymiar kompetencji społecznych * Rozdział 3 * Opis projektu badawczego * 3.1. Cele i przedmiot badań * 3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.3. Opis grupy badawczej * Rozdział 4 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się * 4.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół z zakresu komunikowania się * 4.2. Umiejętności komunikowania się dyrektorów szkół – samoocena i ocena nauczycieli * 4.3. Formy komunikowania się dyrektora z nauczycielami * 4.4 Tematyka komunikacji pionowej „w dół” i „w górę” * 4.5. Komunikaty niewerbalne dyrektorów w ocenie nauczycieli * 4.6. Bariery w komunikacji interpersonalnej postrzegane przez dyrektorów i nauczycieli * 4.7 Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie komunikowania się sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 5 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy * 5.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół o procesie motywowania do pracy * 5.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy w ich samoocenie i ocenie nauczycieli * 5.3. Plan rozwoju szkoły jako czynnik motywujący * 5.4. Informacje zwrotne o ocenie wyników pracy nauczycieli * 5.5. Nagradzanie finansowe i psychologiczne * 5.6. Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.7. Czynniki motywujące, których nauczyciele oczekują w większym stopniu – w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.8. Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie motywowania * nauczycieli do pracy sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 6 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów w ich samoocenie oraz w ocenie nauczycieli * 6.3. Przyczyny konfliktów oraz częstotliwość ich występowania w badanych szkołach w opinii dyrektorów i nauczycieli * 6.4. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych preferowane przez badanych dyrektorów szkół * 6.5. Potrzeba doskonalenia kompetencji rozwiązywania konfliktów sygnalizowana przez dyrektorów szkół
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie / Brian Tracy ; przekład Marek Rostocki. - Warszawa : MT Biznes, 2014. - 116, [1] s. ; 22 cm.
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
Motywowanie Jednym z twoich najważniejszych obowiązków jako menedżera jest motywowanie pracowników do jak najlepszej pracy. Menedżerowie, którzy stwarzają satysfakcjonujące i wyzwalające energię warunki pracy, ograniczają fluktuację kadr, jednocześnie zwiększając wydajność oraz jakość.W tej książce Brian Tracy, ekspert w zakresie sukcesu, korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia, przedstawia 21 łatwych do opanowania i skutecznych metod zwiększenia efektywności zarówno pojedynczych osób, jak i zespołów. Wyjawia, jak:- wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań,- stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju,- zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu,- ograniczać obawę przed porażką i zwiększać pragnienie podejmowania się zadań,- usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego,- zapewniać opinię zwrotną niezbędną do osiągnięcia sukcesu.I dużo więcej!Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie. Otworzył, zbudował, zarządzał i kierował 22 biznesami z różnych branż. Co roku prowadzi konsultacje dla ponad 250 000 osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Azji.Jego prezentacje, przemowy i seminaria są specjalnie przygotowane i dostosowane do różnych grup odbiorców. Opisuje się je jako "inspirujące, zabawne, informujące i motywujące". Tracy pracował z ponad 500 korporacjami, wygłosił ponad 2000 wykładów i przemawiał dla ponad 2 000 000 ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostępna także jako e-book.
Ukierunkowanie energii ludzi na osiąganie maksymalnej efektywności jest wyjątkową umiejętnością menadżerów. Kurczące się rynki, rosnąca konkurencja, wzrost wymagań klientów, wreszcie ciągły niedobór wysoko wykwalifikowanych i efektywnych pracowników wymuszają na firmach naukę uzyskiwania jak najlepszych efektów przy ograniczonych zasobach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż wiele osób ma tendencję do unikania wysiłku, a próba zaradzenia temu problemowi przez autorytarne wydawanie poleceń, groźby i krzyki jest z góry skazane na porażkę. Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągnięcia maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad - stanowi więc ona wyczerpujące, a zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy „czynnik X” - dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [173]-190.
Celem pracy była próba zbadania i znalezienie przyczyn, dla których określona grupa (Zespół hospicyjny-wolontariusz hospicyjny, pracownik hospicyjny, wolontariusz zwykły)) podejmuje działania (dobrowolne lub zawodowe) w warunkach zagrożenia życia innych lub własnego (wtórna ofiara traumy) oraz jakie są konsekwencje dla psychiki wykonywania tego rodzaju pracy. Została również podjęta próba stworzenia Psychologicznego Modelu Zespołu pracującego w warunkach ekspozycji(na przykładzie hospicjum).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57511 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 33,75 zł
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Nowe uaktualnione wydanie bestsellera "New York Timesa".
Indeks.
Wszyscy znamy dwa typy menedżerów: jeden wysysa energię z otoczenia i ogranicza współpracowników, tak że pracują znacznie poniżej swoich możliwości, drugi sprawia, że ludzie rozwijają skrzydła i odnoszą ogromne sukcesy. Demotywator, aby osiągać zaplanowane rezultaty, wywiera presję i narzuca własne koncepcje, wierząc, że są najlepsze. U podłoża sukcesu Inspiratora leży przekonanie, że ludzie są mądrzy i potrafią znaleźć rozwiązania problemów. Trzeba więc zadawać im wnikliwe pytania, stawiać wyzwania, wspierać ich, wzmacniać kompetencje. Autorka w swym praktycznym poradniku, opartym na badaniach ponad dwustu menedżerów z wiodących organizacji, podaje szereg strategii, w jaki sposób wyzwalać potencjał pracowników i stymulować ich wzrost, by w przyszłości stali się również inspirującymi liderami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58587 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. [322]-335.
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy.Druga część ma charakter praktyczny - autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.
CZĘŚĆ I. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych * ROZDZIAŁ 1. Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji * 1.1. Motywacja a motywowanie - zakres znaczeniowy pojęć * 1.2. Motywowanie czy manipulowanie - definicja systemów motywacyjnych * 1.3. Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle * 1.4. Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji) * 1.5. Teorie procesu motywacji * ROZDZIAŁ 2. Wskaźniki stanu motywacji * 2.1. Wprowadzenie - badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji * 2.2. Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne * 2.3. Zaangażowanie organizacyjne * 2.4. Postrzegane wsparcie ze strony organizacji * 2.5. Osobiste zaangażowanie w pracę * 2.6. Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie * 2.7. Współczesne badania nad satysfakcją pracowników * 2.7.1. Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników - zasady ogólne * 2.7.2. Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników - przykład * 3. Systemy motywacyjne a wynagradzanie * 3.1. Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego * 3.2. Bieżące wynagrodzenia gwarantowane * 3.3. Wynagrodzenia zmienne * 3.4. Świadczenia dodatkowe * 3.4.1. "Kafeteryjne" systemy świadczeń * 3.4.2. Świadczenia partycypacyjne * 3.5. Wynagrodzenie odroczone * 3.6. Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego * ROZDZIAŁ 4. Motywujące środowisko pracy * 4.1. Stres a ocena środowiska pracy * 4.2. Stres w pracy jako problem zarządzania * 4.3. Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny * 4.4. Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy * 4.5. Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska pracy * 4.6. Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic miedzy pracą a domem * ROZDZIAŁ 5. Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym * 5.1. Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników * 5.2. Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie adaptacji do pracy * 5.3. Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych * 5.4. Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami * 5.5. Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji * CZĘŚĆ II. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych * ROZDZIAŁ 6. Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla * 6.1. Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy - z perspektywy teorii zarządzania * 6.2. Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów * 6.3. Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji * 6.4. Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy? * 6.5. Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy * ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy * 7.1. Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu * 7.2. Gospodarka oparta na wiedzy - pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa * 7.3. Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy * 7.4. Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów * 7.5. Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane * ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie motywacją handlowców * 8.1. Handlowcy, sprzedawcy, "misjonarze" - o zróżnicowaniu w działach handlowych firm * 8.2. Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców * 8.3. Motywacyjne znaczenie systemów kontroli * 8.4. Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych * 8.5. Konkursy dla sprzedawców * 8.6. Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców * 8.7. Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-203.
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zrozumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe. Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menedżer, operujący w świecie VUCA?
Wstęp * Rozdział 1 Klimat organizacyjny pochodną kultury organizacyjnej * 1.1. Klimat organizacyjny - próba egzemplifikacji pojęcia * 1.2. Typy klimatu organizacyjnego * 1.3. Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - w gąszczu wzajemnych zależności * Rozdział 2 Różnorodność elementów klimatu organizacyjnego i ich charakterystyka * 2.1. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury zagranicznej * 2.2. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury polskiej * 2.3. Identyfikacja i analiza relacji występujących między elementami klimatu organizacyjnego * Rozdział 3 Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom efektywności organizacyjnej * 3.1. Efektywność organizacyjna - wieloznaczność kategorii badawczej * 3.2. Elementy klimatu organizacyjnego wpływające na poziom efektywności organizacyjnej * 3.3. Reduktory siły oddziaływania proefektywnościowych składników klimatu organizacyjnego * Rozdział 4 Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom motywacji ludzi do pracy * 4.1. Zrozumieć istotę motywacji pracowniczej * 4.2. Motywacja a budowa poczucia szczęścia * 4.3. Motywowanie w świecie VUCA * 4.4. Menedżer kluczową postacią w procesie kreacji motywującego klimatu organizacyjnego * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57915 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-259.
Prezentowany podręcznik zawiera usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych realizowanych przez autora na uczelniach wyższych i kursach dla kadry kierowniczej w różnych organizacjach sektora publicznego, wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych. Opracowanie może stanowić podstawę do programowania zajęć dydaktycznych w zakresie problematyki obejmującej różne dziedziny sektora publicznego, a załączone materiały pomocnicze podnoszą jego wartość praktyczną dla wykładowców i studentów. Jednocześnie opracowanie może być użyteczne dla kadry kierowniczej i pracowników zajmujących się analizą organizacji pracy i projektowaniem usprawnień organizacyjnych, programowaniem szkoleń zawodowych itp. Te walory, w połączeniu ze zwięzłym i bardzo przystępnym opisem poszczególnych zagadnień, uzasadniają przekonanie, że książka spełnia podstawowe wymagania dobrego podręcznika akademickiego.
1. ZAGADNIENIA WPROWADZAJĄCE * 1.1. Rola, funkcje i struktura sektora publicznego * 1.2. Pojęcie, funkcje i organizacja administracji publicznej * 1.3. Uwarunkowania działań sektora publicznego * 1.3.1. Uwarunkowania organizacyjno-prawne * 1.3.2. Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne * 1.3.3. Uwarunkowania unijne * 2. PRZEDMIOT NAUKI ZARZĄDZANIA * 2.1. Praca sprawna i zorganizowana * 2.2. Pojęcie, rodzaje i cechy organizacji * 2.3. Wieloaspektowy i interdyscyplinarny charakter organizacji * 2.4. Podejście systemowe w analizie organizacji * 2.5. Współczesne tendencje w nauce zarządzania * 3. PROCES I METODY ZARZĄDZANIA * 3.1. Pojęcie i rodzaje zarządzania * 3.2. Zasady zarządzania i źródła władzy kierowniczej * 3.3. Fazy zarządzania i funkcje kierownicze * 3.4. Kompetencje kierowników * 3.5. Ogólny przegląd metod i technik zarządzania * 3.6. Zarządzanie projektami i procesami * 3.7. Zarządzanie jakością pracy * 3.8. Kontroling w zarządzaniu organizacją * 4. PROCES PLANISTYCZNO-DECYZYJNY * 4.1. Plan i decyzja jako elementy preparacji działania * 4.2. Pojęcie i rodzaje celów działania * 4.3. Pojęcie i funkcje planu pracy * 4.4. Pojęcie i rodzaje decyzji * 4.5. Fazy procesu planistyczno-decyzyjnego * 4.6. Uwarunkowania i zasady procesu planistyczno-decyzyjnego * 5. PROCES I ZASADY ORGANIZOWANIA PRACY * 5.1. Proces organizowania pracy * 5.2. Podział i specjalizacja pracy * 5.3. Budowa struktury organizacyjnej i czynniki strukturotwórcze * 5.4. Rodzaje struktur organizacyjnych * 5.5. Rola organizacyjna pracownika * 5.5.1. Znaczenie stanowiska pracy * 5.5.2. Zadania i obowiązki * 5.5.3. Odpowiedzialność i uprawnienia * 5.6. Prawne instrumenty zarządzania organizacją * 6. KIEROWANIE GOSPODARKĄ KADROWĄ * 6.1. Rola i funkcje gospodarki kadrowej w zarządzaniu organizacją * 6.2. Fazy procesu kadrowego * 6.3. Zatrudnianie pracowników * 6.4. Dobór i selekcja pracowników * 6.5. Szkolenie pracowników * 6.6. Ocena pracowników * 7. SYSTEM MOTYWACJI W ORGANIZACJI * 7.1. Pojęcie motywacji * 7.2. Hierarchia potrzeb ludzkich * 7.2.1. Potrzeby podstawowe * 7.2.2. Potrzeby wyższego rzędu * 7.2.3. Współczesne teorie motywacji * 7.3. Środki i zasady motywacji * 7.4. Styl zarządzania jako czynnik motywacji * 7.5. Konflikty jako czynnik motywacji * 7.6. Kultura organizacyjna jako czynnik motywacji * 7.6.1. Pojęcie i rola kultury organizacyjnej * 7.6.2. Elementy i uwarunkowania kultury organizacyjnej * 8. NADZÓR W ORGANIZACJI * 8.1. Nadzór jako funkcja zarządzania organizacją * 8.2. Kontrola jako funkcja nadzoru w organizacjach * 8.3. Proces kontroli * 8.4. Rodzaje, funkcje i przedmiot kontroli * 8.5. Organizacja kontroli * 8.5.1. Kontrola wewnętrzna * 8.5.2. Kontrola zewnętrzna * 8.5.3. Standardy kontroli * 8.6. Kryteria kontroli * 8.7. Środki i metody kontroli * 8.8. Czynniki efektywności nadzoru w organizacji * 9. WYBRANE ASPEKTY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA W SEKTORZE PUBLICZNYM * 9.1. Uwagi ogólne * 9.2. Klasyfikacja zagrożeń kryzysowych * 9.3. Rodzaje zagrożen kryzysowych w sektorze publicznym * 9.3.1. Przejawy i skutki szkód * 9.3.2. Przyczyny i źródła szkód * 9.4. Środki przeciwdziałania zagrożeniom kryzysowym * 9.5. Proces zarządzania kryzysowego * 9.6. Rodzaje i przesłanki zmian organizacyjnych * 9.7. Proces i metody zmian organizacyjnych * 9.8. Strategia "Sprawne państwo 2020" * 10. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W ORGANIZACJI * 10.1. Wiedza jako zasób organizacji * 10.2. Pojęcie i rodzaje wiedzy * 10.3. Proces zarządzania wiedzą * 10.3.1. Planowanie wiedzy * 10.3.2. Źródła wiedzy * 10.3.3. Organizacja systemu informacyjnego * 10.4. Metody komunikacji w organizacji * 10.4.1. Metody indywidualne i zbiorowe * 10.4.2. Metody kreatywne * 10.4.3. Techniczne środki komunikacji * 10.5. Dysfunkcje w zarządzaniu wiedzą w organizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55022 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej