Terapia behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Hayes Steven C
(4)
Kapera Marta
(3)
Smith Spencer Xavier
(2)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(2)
Andruszko Robert
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Boone Victoria M
(1)
Briers Stephen (1965- )
(1)
Brunner Emmy
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Coyne Lisa W
(1)
Dodziuk Anna (1947- )
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Korzewski Jerzy
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(1)
Linehan Marsha
(1)
Lorscheid David N
(1)
Miller Alec L
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Minahan Jessica
(1)
Moskal Maria
(1)
Murrell Amy R
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Osiatyńska Natalia
(1)
Osiatyński Wiktor (1945-2017)
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Rathus Jill H
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Sieczkowska Małgorzata
(1)
Strosahl Kirk D. (1950- )
(1)
Suchowierska Monika
(1)
Swenson Charles R
(1)
Toczewska Hanna
(1)
Wilson Kelly G
(1)
Wolnicka Aleksandra
(1)
Woydyłło Ewa (1939- )
(1)
Zielińska Monika (psycholog)
(1)
Zimnoch Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Chorzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5243)
Rodzina
(4041)
Przyjaźń
(3861)
Miłość
(3269)
Tajemnica
(2985)
Terapia behawioralna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2958)
Relacje międzyludzkie
(2542)
Zabójstwo
(2191)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1741)
Zwierzęta
(1612)
Dzieci
(1603)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1551)
Uczucia
(1413)
Nastolatki
(1391)
II wojna światowa (1939-1945)
(1372)
Rodzeństwo
(1360)
Język polski
(1354)
Uczniowie
(1261)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1137)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Trudne sytuacje życiowe
(1013)
Chłopcy
(1008)
Wybory życiowe
(952)
Sekrety rodzinne
(939)
Policjanci
(921)
Żydzi
(898)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(881)
Władcy
(866)
Psy
(865)
Historia
(849)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(785)
Prywatni detektywi
(772)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(745)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Koty
(684)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(671)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(644)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Uprowadzenie
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(614)
Wojna
(602)
Dziennikarze
(589)
Sztuka
(577)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(561)
Zemsta
(557)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(511)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(504)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(479)
Seryjni zabójcy
(476)
Osobowość
(473)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Postawy
(452)
Lekarze
(451)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Język angielski
(435)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Nauczanie początkowe
(428)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręczniki
(2)
Dyskusja
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Dla terapeutów.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości. Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
CZĘŚĆ I. INFORMACJE NIEZBĘDNE DO ROZPOCZĘCIA PROGRAMU * Rozdział 1. Zasadność programu szkolenia rodziców * Rozdział 2. Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci * Rozdział 3. Praktyczne uwarunkowania szkolenia * Rozdział 4. Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień * CZĘŚĆ II. REALIZACJA PROGRAMU - WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTY * Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują * Krok 2. Zwracanie uwagi * Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy * Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy * Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka * Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem * Krok 7. Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania * Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości * Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje * CZĘŚĆ III. MATERIAŁY SŁUŻĄCE DO OCENY PROBLEMÓW DZIECKA * Formularz 1. Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy * Formularz 2. Dane dotyczące dziecka i rodziny * Formularz 3. Rozwój i zdrowie dziecka * Formularz 4. Zachowanie dziecka w domu * Formularz 5. Zachowanie dziecka w szkole * Formularz 6. Jak przygotować się do oceny problemów dziecka * CZĘŚĆ IV. MATERIAŁY DLA RODZICÓW * Materiały dla rodziców - krok 1: Profil dziecka i rodzica * Materiały dla rodziców - krok 1: Spis problemów rodziny * Materiały dla rodziców - krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym * Materiały dla rodziców - krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka * Materiały dla rodziców - krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka * Materiały dla rodziców - krok 4: System żetonowy lub punktowy * Materiały dla rodziców - krok 5: Procedura time-out * Materiały dla rodziców - krok 7: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Materiały dla rodziców - krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole * Materiały dla rodziców - krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17648 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 02.03.2022)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronie [189]. Indeks.
Wychowanie dziecka z autyzmem to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim może stanąć rodzic. Niełatwo nadążyć z wypełnianiem codziennych obowiązków, robiąc jednocześnie wszystko co się da, by odpowiednio stymulować rozwój swojego dziecka. Victoria M. Boone, certyfikowana analityczka behawioralna, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z rodzicami i terapeutami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki tej książce: Ľ lepiej zrozumiesz powody występowania niektórych zachowań twojego dziecka, Ľ bardziej dostroisz się do jego trybu komunikacji i potrzeb, Ľ nauczysz je nowych, skuteczniejszych metod komunikowania się, Ľ pomożesz mu w nabywaniu umiejętności życiowych, Ľ zachęcisz dziecko do rozwijania zachowań prospołecznych, Ľ wzmocnisz zachowania pozytywne i zredukujesz trudne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Książka
W koszyku
Usłysz siebie / Emmy Brunner ; przełożyła Aleksandra Wolnicka. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2023. - 229, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Jak wyłączyć wewnętrznego krytyka, uleczyć rany i zacząć żyć pełnią życia.
Bibliografia na stronie 225. Indeks.
Cierpisz z powodu lęków albo depresji? Zmagasz się z zaburzeniami odżywiania albo nieustannie krytykujesz swój wygląd? Tkwisz w destrukcyjnych schematach zachowań albo toksycznych relacjach? Brakuje Ci pewności siebie? A może straciłaś kontakt ze swoim prawdziwym ja? Jeśli odpowiedziałaś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań, koniecznie sięgnij po tę książkę. Doświadczona psychoterapeutka Emmy Brunner opracowała własny program terapeutyczny, w którym pomoże Ci zmierzyć się z traumami z przeszłości niszczącymi Twoje zdrowie psychiczne i niepozwalającymi Ci stać się najlepszą wersją samej siebie. Z czułością przeprowadzi Cię przez proces samouzdrawiania. Z tej książki dowiesz się, jak: rozpoznać głos wewnętrznego krytyka i podważyć ograniczające przekonania, zidentyfikować doznane traumy i pokonać wynikający z nich wstyd oraz poczucie winy, wypracować nowe, pozytywne strategie radzenia sobie z trudnościami, artykułować swoje potrzeby, radzić sobie z lękiem i zamartwianiem, zaakceptować siebie i zakwestionować negatywny obraz własnego ciała. Emmy Brunner jest psychoterapeutką, hipnoterapeutką, coachem personalnym. Założycielka The Recover Clinic, wiodącej europejskiej placówki zajmującej się terapią osób cierpiących z powodu traumy, depresji, dysmorfii, lęków i zaburzeń odżywiania. Wierzy, że każdy doświadczył w życiu jakiejś traumy, a to, co często nazywamy chorobą psychiczną, jest tak naprawdę naszą reakcją na trudne doświadczenia z przeszłości. Publikuje w „Metro”, „Refinery29”, „The Telegraph” i „Healthista”, aktywnie uczestniczy w debatach publicznych na temat zdrowia psychicznego, jest pomysłodawczynią zrealizowanego przez BBC 3 dokumentu Clean Eating’s Dirty Secrets. Twórczyni ośmiotygodniowego kursu online From Lost to the River, poświęconego samouzdrawianiu i duchowości, ma ponad 45 tys. obserwatorów w mediach społecznościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22245 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Tekst również na skrzydełkach.
Bibliografia na stronach [276]-279.
Książka przeznaczona dla rodziców i terapeutów.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii".W książce - w praktyczny i przystępny sposób - zostały omówione takie zagadnienia, jak:Ľ charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;Ľ wybór skutecznej terapii;Ľ budowanie relacji z dzieckiem;Ľ tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;Ľ angażowanie rodziców w proces terapii;Ľ określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;Ľ tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;Ľ przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;Ľ pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;Ľ monitorowanie i ocena postępów;Ľ radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;Ľ rozwijanie samodzielności u dziecka;Ľ kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21058 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The joy of parenting : an acceptance & commitment therapy guide to effective parenting in the early years.
Bibliografia na stronach [249]-251.
Czy zdarzyło wam się czuć i myśleć podobnie, ale nigdy nie odważyliście się wyrazić tego na głos? Takie odczucia i myśli są całkiem naturalne, a jednak nauczyliśmy się je ukrywać z obawy przed oceną. Wpojono nam, że są niewłaściwe i świadczą o tym, iż nie radzimy sobie z wyzwaniem rodzicielstwa. Przyznanie się do nich uważamy za równoznaczne ze stwierdzeniem, że jesteśmy złymi rodzicami. Nie pomaga i to, że rodzice prezentowani w mediach są perfekcyjni: zawsze opanowani, uśmiechnięci, mający czas dla dzieci i wręcz niespożytą energię. Chcąc nie chcąc, zaczynamy się porównywać z takim ideałem i czujemy, że zawodzimy. Wszelkie wady, wpadki, błędy i słabości urastają w naszych oczach do niewyobrażalnych rozmiarów, a każde nieodpowiednie zachowanie dzieci postrzegamy jako swoją rodzicielską porażkę. Nic dziwnego, że wielu z nas zatraciło radość rodzicielstwa i widzi je jako pasmo uciążliwych obowiązków, stresu i trudności. Czy można to zmienić? Książka ta pomoże wam stać się lepszymi rodzicami. Autorki podpowiadają, jak skutecznie radzić sobie w różnych sytuacjach wychowawczych oraz lepiej poznać swoje wartości, myśli i uczucia. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której zasadach opiera się poradnik, pomaga dostrzec, zrozumieć i zaakceptować własne emocje, niepokoje czy niedociągnięcia - jednak bez ulegania im. Dzięki temu będziecie postępować w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami zamiast działać impulsywnie i automatycznie reagować na to, co podsuwa umysł.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 483-500. Indeks.
Terapia terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) opiera się na założeniu, że główną przyczyną depresji, lęku i wielu innych form cierpienia jest brak elastyczności psychologicznej. Celem terapii jest pomóc pacjentom, tak by potrafili zrezygnować z nadmiernej zależności od trybu myślenia opierającego się na rozwiązywaniu problemów oraz rozwinąć w sobie bardziej otwarte, skupione i zaangażowane podejście do życia. Autorzy przedstawiają skuteczne, nowatorskie metody rozwijania elastyczności psychologicznej dzięki pracy nad wskazanymi sześcioma podstawowymi procesami: defuzją, akceptacją, kontaktem z chwilą obecną, Ja jako perspektywą, określaniem wartości oraz zaangażowanym działaniem. Tekst przeplatany jest przykładami ćwiczeń terapeutycznych i rozmów między pacjentem a terapeutą.Niniejsza publikacja zawiera najbardziej autorytatywny opis ACT, sporządzony przez twórców tej terapii. Niniejsze wydanie ukazuje ogromny postęp, jaki dokonał się w zastosowaniach klinicznych, rozbudowę teorii, na której opiera się terapia, oraz wyniki badań. Przeredagowano je tak, aby stało się bardziej przystępne i lepiej służyło klinicystom. Skupia się na rozwijaniu elastyczności psychologicznej.Ta wyczerpująca publikacja zawiera cenne refleksje oraz narzędzia kliniczne ułatwiające pracę wielu specjalistom z szeroko pojętej dziedziny zdrowia psychicznego, w tym psychologom klinicznym, psychiatrom, pracownikom socjalnym i doradcom. Zainteresuje także badaczy zajmujących się psychoterapią. Stanowi ważną pozycję również jako podręcznik psychoterapii na studiach magisterskich.Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich osób zajmujących się psychoterapią lub terapią behawioralną, jak również dla studentów rozpoczynających pracę w tych dziedzinach. Terapia akceptacji i zaangażowania jest jedną z niewielu książek mających solidne oparcie w danych naukowych, a jednocześnie wyrastających z twórczej, nowatorskiej teorii.David H. Barlow, PhD, ABPP, Professor of Psychology and Psychiatry, Boston University, założyciel i emerytowany dyrektor Center for Anxiety and Related DisordersAutorzy prezentują wiarygodne uzasadnienie kliniczne oraz jasne wytyczne, jak wdrażać ACT. Największą zaletą książki są rozdziały poświęcone kolejnym fazom terapii, omawiające rozliczne strategie i interwencje oraz podające przykładowe ćwiczenia, rozmowy między pacjentem a terapeutą oraz wskazówki pomocne w dalszej pracy.Leslie S. Greenberg, PhD, Distinguished Research Professor, Department of Psychology, York University, Kanada O AUTORACHSteven C. Hayes, PhD zajmuje stanowisko Nevada Foundation Professor na Wydziale Psychologii w University of Nevada. Dotychczas zajmował się analizą ludzkiego języka i poznania oraz wykorzystaniem wyników tej analizy w rozumieniu i łagodzeniu ludzkiego cierpienia.Kirk D. Strosahl, PhD pracuje jako psycholog podstawowej opieki zdrowotnej w przychodni medycyny rodzinnej Central Washington Family Medicine, Yakima, Washington. Promuje stosowanie terapii akceptacji i zaangażowania w świadczeniu usług medycznych pacjentom o niskich dochodach, nieubezpieczonych bądź korzystającym z najtańszych ubezpieczeń.Kelly G. Wilson, PhD zajmuje stanowisko Associate Professor of Psychology w University of Mississippi, gdzie kieruje również Centrum Psychologii Kontekstualnej oraz Zespołem ds. Rozwoju ACT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19394 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibiografia na stronach [292]-296. Indeksy.
Co czyni ją tak wyjątkową? Stanowi ona doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. Pełen wiedzy i humoru tekst został napisany niezwykle przystępnym językiem, pozbawionym sztampowego żargonu psychologicznego, dzięki czemu czyta się go jednym tchem. Dzięki temu "W pułapce myśli" to nie tylko fascynujący przewodnik po ludzkim umyśle, ale przede wszystkim rewolucyjne narzędzie służące zmianie własnego życia. Zgodnie z główną tezą książki cierpienie psychiczne jest nieodłączną częścią życia. Nie da się uniknąć przykrych doświadczeń, trudnych emocji, rozczarowań, stresu czy negatywnych myśli. Możemy jednak nauczyć się funkcjonować mimo bolesnych przeżyć. Autorzy proponują zupełnie nowe podejście do starych problemów natury psychicznej: depresji, lęku, stresu czy chronicznego bólu. Terapia ACT (terapia akceptacji i zaangażowania), na której założeniach opiera się książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na bolesnych przeżyciach i toksycznych emocjach, być bardziej uważnym na bieżącą chwilę i skupić się na tym, co jest naprawdę ważne. To właśnie za sprawą uważności i akceptacji możemy podążać w wybranym kierunku i dokonywać odpowiednich wyborów. Dzięki książce "W pułapce myśli" czytelnicy: przezwyciężą depresję i lęk, przestaną negatywnie myśleć o sobie, uporają się z bólem emocjonalnym, nauczą się akceptować siebie i swoje uczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Terapia ACT.
Bibiografia na stronach [292]-296. Indeksy.
Co czyni ją tak wyjątkową? Stanowi ona doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. Pełen wiedzy i humoru tekst został napisany niezwykle przystępnym językiem, pozbawionym sztampowego żargonu psychologicznego, dzięki czemu czyta się go jednym tchem. Dzięki temu "W pułapce myśli" to nie tylko fascynujący przewodnik po ludzkim umyśle, ale przede wszystkim rewolucyjne narzędzie służące zmianie własnego życia. Zgodnie z główną tezą książki cierpienie psychiczne jest nieodłączną częścią życia. Nie da się uniknąć przykrych doświadczeń, trudnych emocji, rozczarowań, stresu czy negatywnych myśli. Możemy jednak nauczyć się funkcjonować mimo bolesnych przeżyć. Autorzy proponują zupełnie nowe podejście do starych problemów natury psychicznej: depresji, lęku, stresu czy chronicznego bólu. Terapia ACT (terapia akceptacji i zaangażowania), na której założeniach opiera się książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na bolesnych przeżyciach i toksycznych emocjach, być bardziej uważnym na bieżącą chwilę i skupić się na tym, co jest naprawdę ważne. To właśnie za sprawą uważności i akceptacji możemy podążać w wybranym kierunku i dokonywać odpowiednich wyborów. Dzięki książce "W pułapce myśli" czytelnicy: przezwyciężą depresję i lęk, przestaną negatywnie myśleć o sobie, uporają się z bólem emocjonalnym, nauczą się akceptować siebie i swoje uczucia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Ludzie to nie kategorie diagnostyczne - każdy klient jest cierpiącym człowiekiem z własną opowieścią, historią, z osobistymi celami.
Bibliografia na stronach [251]-253. Indeks.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
Terapie zdrowia psychicznego oparte na dowodach naukowych były przez długi czas definiowane w kategoriach naukowo potwierdzonych protokołów skoncentrowanych na zespołach objawów. Takie podejście pomija jednak procesy indywidualne, które są ważne z punktu widzenia skuteczności i wydajności terapii. Dlatego też uznani klinicyści i badacze proponują obecnie rozwiązanie alternatywne, kładące nacisk na podstawowe procesy psychologiczne, które odpowiadają za powstanie i podtrzymywanie problemu klienta w określonym kontekście jego życia. W książce przedstawiono strategie wdrażania podejścia opartego na procesach w praktyce klinicznej, a także szczegółowe wskazówki co do opracowania skutecznego planu terapii. Specjaliści w zakresie zdrowia psychicznego dowiedzą się z niej, jak wykorzystywać podstawowe kompetencje terapii opartej na procesach w sposób, który uwzględnia poszczególne nurty podejścia poznawczo-behawioralnego (tj. behawioralny, poznawczy, związany z akceptacją i uważnością) oraz buduje mosty łączące je z innymi modelami. Nauczą się identyfikować podstawowe procesy biopsychospołeczne, na które powinna być nakierowana praca z klientem, biorąc pod uwagę jego historię osobistą, doświadczenia z przeszłości oraz nieadaptacyjne sposoby radzenia sobie z przeciwnościami. Poznają techniki opracowywania zindywidualizowanej terapii, która uwzględnia potrzeby danej osoby, co nie tylko przyczynia się do zmniejszenia jej cierpienia, ale także pomaga wprowadzać trwałe zmiany i osiągać ważne cele życiowe. Książka stanowi źródło cennych strategii i narzędzi niezbędnych każdemu skutecznemu psychoterapeucie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook : your guide to breaking free from obsessive-compulsive disorder.
Na okładce: Praktyczny przewodnik.
Bibliografia na stronach 393-399.
Doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze 2011.
Bibliografia na stronach 356-359.
Nagroda Teofrasta w kategorii Książka Popularnonaukowa, Psychologiczna książka roku 2011 według ,,Charakterów".
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio?Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać.Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem "wyjście", potrzebujecie zupełnie innego poradnika - jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony 395-413. Indeks.
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy - doświadczeni klinicyści - przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki - od diagnozy po zakończenie leczenia - przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,Weill Medical College, Cornell UniversityAlec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 522-589. Indeks.
Dla terapeutów uzależnień, psychologów, klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.
Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22226 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.07.2024)
Książka
W koszyku
Dr Jessica Minahan specjalizuje się w prowadzeniu treningu dla personelu i tworzeniu planów interwencji behawioralnej dla uczniów wybuchowych, których zachowania mogą być niebezpieczne, a także tych, którzy mają różnego rodzaju ograniczenia natury emocjonalnej i behawioralnej, poważny autyzm i Zespół Aspergera. Posiada tytuł licencjata w dziedzinie intensywnej edukacji specjalnej, wydany przez Boston University i podwójny tytuł magistra edukacji specjalnej i elementarnej z Wheelock College. Ukończyła też studia podyplomowe na University of Albany w zakresie pracy nauczycielskiej z dziećmi autystycznymi. Certyfikat analityka zachowań otrzymała w Northeastern University. Była instruktorem na Wydziale Poważnych Zaburzeń Lesley University. Jest obecnie rozchwytywanym prelegentem i prowadzi publiczne wykłady na różne tematy, od efektywnych interwencji dla uczniów ze stanami lękowymi, po pomoc uczniom, do których trudno jest dotrzeć w zamkniętych klasach szkół publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. [257]-278. Indeksy.
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
Pomóc osobom z autyzmem. Podejście oparte na dowodach naukowych * Nowa definicja autyzmu i rozwiązania SAZ * Wprowadzenie * Rozdział 1. Autyzm i stosowana analiza zachowania * Rozdział 2. Behawioryzm i prawa uczenia się * Rozdział 3. Ocena behawioralna * Rozdział 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem * Rozdział 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna * Rozdział 6. Zachowania werbalne * Rozdział 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16015 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Dobra pamięć, zła pamięć / Ewa Woydyłło ; fotografie Natalia Osiatyńska. - Wydanie pierwsze, dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2022. - 258, [2] strony : fotografie ; 20 cm.
Na stronie przytytułowej: W książce również rozmowy autorki z Anną Dodziuk, Małgorzatą Sieczkowską, Jerzym Korzewskim, Wiktorem Osiatyńskim.
U góry okładki: Jesteś tym, co pamiętasz.
Dostępne również jako e-book.
Jak działa nasza pamięć? Dlaczego jedne zdarzenia doskonale zapamiętujemy, a inne wymazujemy z pamięci? Jak ćwiczyć pamięć? I w końcu: czy niezawodna pamięć, o której często marzymy i której często pragniemy, rzeczywiście jest nam tak bardzo potrzebna? Najnowsza książka Ewy Woydyłło to pod wieloma względami rewolucja w myśleniu o pamięci. Znana psycholog pisze bowiem nie tylko o tym, jak dbać o swą pamięć, ale przede wszystkim o tym, jak ćwiczyć się w zapominaniu. Pamięć może przecież być źródłem cierpień, może posiadać toksyczną moc, z którą trzeba umieć walczyć. Ta książka dla wielu osób może stać się orężem w tej trudnej walce. Ewa Woydyłło zaprasza czytelników do swego gabinetu terapeutycznego i doradza, jak uwolnić się od pamięci złej. Pokazuje, jak wydobyć dobre wspomnienia i pozwolić im zapanować nad złymi, które często nas zniewalają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliogr. s. 141-165.
"Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia [.]dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole".Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz"Dawno nie czytałem tak dobrze napisanej, interesującej i ważnej praktycznie książki. Przeczytałem ją nieomal jednym tchem [...] Z książki tej skorzystają wszyscy zajmujący się edukacją dzieci i młodzieży".Z recenzji prof. dr hab. Pawła Ostaszewskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16024 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej