Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(79)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje dydaktyczne
(59)
Publikacje fachowe
(57)
Poradniki i przewodniki
(12)
Poezja
(4)
Muzyka
(3)
Proza
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Nuty
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(79)
Autor
Szmalec Jacek
(5)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(4)
Barańska Małgorzata
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Kołodziej Lidia
(3)
Stadtmüller Ewa
(3)
Zgondek Elżbieta
(3)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gąsieniec Stefan
(2)
Iwanicka Agnieszka
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Kurczek Kinga
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Makola Ewa
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Onochin-Mączka Magdalena
(2)
Siatrak Magdalena
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Skiba Dorota
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Wrońska Irmina
(2)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(2)
Bacewicz Sylwia
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta
(1)
Bergier Tatiana
(1)
Berthet Denise (1929- )
(1)
Biedroń-Zdęba Beata
(1)
Burkacka Julia
(1)
Charner Kathy
(1)
Cholewa Magdalena
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Clark Charlie (1977- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derewlana Hanna
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Forma Bożena
(1)
Gaschler Frank (1967- )
(1)
Gaschler Gundi (1967- )
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Guz Sabina
(1)
Gwardys-Bartmańska Marianna (1972- )
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Juszczak-Guca Joanna
(1)
Kaja Piotr
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Koc Małgorzata
(1)
Konarski Miłosz
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Kraszewska Monika
(1)
Krauze Anna
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Michalska Barbara
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Murphy Maureen
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Noras Grzegorz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paluch-Chrabąszcz Marta
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przepióra Anna
(1)
Raszewska Maria
(1)
Rola Beata
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sikorska Iwona (1960- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Szczypta Marlena
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szwajkowska Elżbieta
(1)
Szwajkowski Witold
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Sędłak Daria Olga
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tomasik-Abdelsamie Katarzyna
(1)
Tomaszewska Maria Zofia
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Dzieci
(20811)
6-8 lat
(10199)
9-13 lat
(9035)
Młodzież
(8501)
0-5 lat
(6963)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
14-17 lat
(4618)
Szkoły wyższe
(2035)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(696)
Szkoły średnie
(600)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(155)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(33)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(29)
Klasa 1.
(29)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
18+
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Muzyka polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(33)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Rytmika
(6)
Nauczanie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Rysowanie
(5)
Gry i zabawy
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody nauczania
(4)
Motoryka mała
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Pisanie
(3)
Przedszkola
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauka pisania
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Ręka
(2)
Słuch
(2)
Zabawa
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Andrzejki
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dzień Babci
(1)
Dzień Dziadka
(1)
Dzień Matki
(1)
Dzień Ojca
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Franklin (postać fikcyjna)
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Hortiterapia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jesień
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka liczenia
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Pory roku
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przemoc
(1)
Przyroda
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tolerancja
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Scenariusz zajęć
(22)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(4)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Wiersze
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Antologia
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Inscenizacje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze dla przedszkoli
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20292 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 233-238.
E.Gruszczyk-Kolczyńska, J.Kozieł, Zastosowanie Darów Froebla w Dziecięcej matematyce, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2017.Chcesz przeprowadzić swoje dzieci przez edukację matematyczną w sposób jasny, ciągły, przyjemny i efektywny? Musisz to robić zgodnie z podstawami psychologicznymi w oparciu o dobry materiał do zabaw matematycznych. Zapomnij o kartach pracy.Dziecięca matematyka z darami to kompleksowe rozwiązanie do pracy w każdej grupie wiekowej. Mnóstwo zabaw, ćwiczeń i przykładów stwarzania codziennych sytuacji edukacyjnych zapewni Twoim dzieciom odważny start w edukacji matematycznej.Książka jest adresowana do nauczycieli przedszkola, rodziców starszych przedszkolaków, oraz pedagogów specjalnych, którzy zajmują się wspomaganiem rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Publikacja jest opracowana w konwencji podręcznika i zawiera 14 rozdziałów, w tym 13 obejmujących najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci. Na początku każdego rozdziału omówione są prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne, a następnie przedstawione są treści kształcenia i komentarze metodyczne z opisami ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z Darami Froebla oraz przedmiotami znajdującymi się w każdym domu i przedszkolu. Zaletą książki są liczne fotografie przedstawiające sens wykonywanych ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z dziećmi. "(.) Recenzowana książka umożliwia zapoznanie się z prawidłowościami rozwoju dziecięcego umysłu w zakresie kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych - w oparciu o idee, zapomnianego nieco i niedocenionego w przypadku edukacji matematycznej dzieci, niemieckiego pedagoga. Autorkom ten pomysł się powiódł. Świadczy to o nieprzemijającej wartości idei pedagogicznych F.Froebla oraz realizowanych w ostatnich trzech dekadach XX w. badaniach prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, zainspirowanej badaniami R.Gelman.W recenzowanej publikacji na wielką uwagę zasługuje propozycja dydaktyczna kształtowania pojęć geometrycznych w oparciu o doświadczenia dziecka związane z obserwacją brył. Ta propozycja może przyczynić się do zmiany podejścia w nauczaniu dzieci podstaw geometrii."dr hab. Stanisław Domaradzki, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 308-313.
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: "Aha! Już wiem! Już rozumiem!" Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy.Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w "klasach łączonych", pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych.Z "Wprowadzenia"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myślenie matematyczne / Marianna Gwardys-Bartmańska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 67 stron, [9] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
To publikacja przeznaczona dla 3 grup wiekowych: 3- i 4-latków, 4- i 5-latków, orz 5- i 6-latków. W skład książki wchodzą: arkusz obserwacji jakościowej dla każdego dziecka, scenariusze zajęć kształtujących umiejętności w zakresie orientacji przestrzennej, liczenia, rachowania, klasyfikowania, pojęć geometrycznych, karty pracy nawiązujące do tematyki zajęć, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 117.
Scenariusze zajęć z rytmiki można wykorzystać w dowolny sposób, podczas wielu grupowych zajęć. W książce podano ćwiczenia także w zapisie nutowym. Ćwiczenia i zabawy powiązane są z piosenkami, lecz można je wykorzystać w inny sposób. Mogą być prowadzone jako zupełnie osobne ćwiczenia, pobudzające wyobraźnię i myślenie twórcze, a także takie, które uspokajają i relaksują. Zaproponowane ćwiczenia i zabawy można wykorzystać również podczas zajęć ruchowych lub muzycznych w grupach młodszych i starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć z rytmiki, można wykorzystać na różne sposoby, podczas różnorakich zajęć. Poszczególne ćwiczenia i zabawy powiązane są z konkretnymi piosenkami, ale nie tylko.Można je wykorzystywać jako zupełnie osobne ćwiczenia, pobudzające wyobraźnię i myślenie twórcze, a także takie, które uspokajają i relaksują. Mimo, że tytuł książki sugeruje grupy 5- i 6-latków, ćwiczenia można wykorzystywać równie dobrze w zajęciach ruchowych czy muzycznych w młodszych i starszych grupach wiekowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18908 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Indeks.
Vademecum przedszkolnych zabaw to zbiór ponad 350 krótkich form literackich oraz propozycji zabaw wszelkiego rodzaju - w tym opowieści słowno-ruchowych, masażyków, zabaw logopedycznych, paluszkowych, poznawczych, muzyczno-ruchowych, zabaw w języku angielskim, zagadek, a ponadto 20 piosenek. Na podstawie tak bogatego zbioru propozycji każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego jest w stanie przeprowadzić zajęcia o ciekawej i niepowtarzalnej treści.Potrzeba wydania tego zbioru zrodziła się z kilku bardzo ważnych powodów. Jednym z nich było niezwykłe powodzenie książek z cyklu Zabawy ogólnorozwojowe do piosenek (Jesień w Przedszkolu, Zima w Przedszkolu, Wiosna w Przedszkolu i Lato w Przedszkolu) opublikowanych przez nas w latach 2016-2017. Z informacji, które do nas docierały, wynikało, że nadszedł czas, by odświeżyć piosenki z tamtych publikacji, co też uczyniliśmy. W efekcie większość utworów dołączonych do tej części Vademecum pochodzi z płyty Jesień w Przedszkolu, jednak wszystkie zostały przez nas nagrane raz jeszcze: z nowymi aranżacjami i udziałem nowych wykonawców - a co najważniejsze: w tym także dzieci. W treści książki znajdziecie opisy propozycji zabaw do piosenek zarówno tych z płyty Jesień, jak i takich, które publikowane są po raz pierwszy.Chcielibyśmy, abyście podeszli do podanych tu propozycji jak do swego rodzaju klocków - tak jak dziecko z identycznych elementów kreuje własną, niepowtarzalną i odrębną rzeczywistość, tak i Wy, zestawiając w dowolny sposób propozycje podane w tej książce, z łatwością i w kilka chwil będziecie mogli opracować scenariusz zajęć skrojony według własnego gustu i dostosowany do potrzeb Waszych dzieci.W Vademecum zamieszczone zostały utwory opublikowane w miesięczniku "Bliżej Przedszkola" z lat 2012-2018, propozycje zabaw z książki Jesień w Przedszkolu oraz nowe pomysły powstałe na potrzeby tej publikacji.Aby ułatwić Wam pracę spis treści podzieliliśmy na grupy rodzajowe (Opowiadania, Wiersze, Opowieści rytmiczno-ruchowe i słowno-ruchowe, Zabawy logopedyczne, Zabawy paluszkowe i masażyki itd.). Ponadto na końcu książki znajdziecie spis treści, w którym zabawy uszeregowane są w kolejności alfabetycznej tytułów.Najważniejszą częścią Vademecum jest skorowidz klasyfikujący - to spis treści, w którym propozycje zabaw przypisane są do zakresu umiejętności określonego w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Dzięki temu szybko i bez problemu możecie odnaleźć zabawę, która realizuje aktualnie stojące przed Wami zadanie pedagogiczne czy wychowawcze i połączyć ją z kolejną - o zbliżonej tematyce czy założeniach edukacyjnych.*** Uwaga, w publikacji rozgościł się pewien chochlik :) - na s. 96 został podany błędny adres strony www, z której można pobrać pomoce do zabawy Polskie tajemnice. Prawidłowy adres to www.blizejprzedszkola.pl/polskie_tajemniceW imieniu chochlika i własnym - przepraszamy. :) ***
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20297 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zabawy muzyczno-ruchowe w nurcie pedagogiki freblowskiej / Piotr Kaja. - Lublin : Froebel.pl, 2021. - 63, [1] strona : ilustracje ; 23 cm + dysk optyczny CD.
Bibliografia strona 63.
Spis nagrań strona [64].
Dla nauczycieli przedszkoli.
Czy wiesz, że muzyka powinna towarzyszyć przedszkolakom w każdej aktywności i zamieniać najprostsze czynności w doskonałą zabawę? Rola muzyki w procesie wychowawczo - dydaktycznym dziecka przedszkolnego ma ogromne znaczenie i stanowi ważny punkt w rozwoju dziecka.Muzyka w nurcie freblowskim to codzienne powitanki, rapowanie z matematyką w tle, eksperymenty muzyczne ze wszystkim, co nas otacza. W tej publikacji znajdziesz gotowe rozwiązania i mnóstwo miejsca na własną twórczość.Książka "Zabawy muzyczno-ruchowe w nurcie pedagogiki freblowskiej" autorstwa Piotra Kai zawiera przykłady działań muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym.W publikacji znajdziecie Państwo propozycje organizowania sytuacji edukacyjnych w dwóch obszarach wg myśli pedagogicznej F. Froebla:I. SPOTKANIA W KOLE, czyli zabaw muzyczno-ruchowych obejmujących gimnastykę ciała, umysłu i aparatu mowy, śpiewanek na powitanie, zabaw organizacyjno-porządkowych w kole, tańca na dzień dobry oraz zabaw z darami.II. ZABAW EDUKACYJNYCH - swobodnych i zorganizowanych odnoszących się do elementarnych sił: głowy, rąk i serca, m.in.: - recytacji rytmicznych do muzyki;- opowieści ruchowych - tła muzyczne z fabułą;- muzykowania na instrumentach skonstruowanych przez dzieci (badanie właściwości dźwiękowych);- muzykowania indywidualnego i zbiorowego (granie na darach);- muzykowania indywidualnego i zbiorowego (granie na instrumentach perkusyjnych);- zabaw parateatralnych, np. zabaw w role (muzycznych podróży, improwizacji ruchowych);- muzyki tematycznie związanej z Polskim rokiem obrzędowym, w tym przypadku zawiera opracowania dwóch popularnych kolęd.Do każdej publikacji dołączona jest płyta zawierająca:- muzykę instrumentalną do zabaw muzyczno-ruchowych,- podkłady instrumentalne do śpiewanek i recytacji rytmicznych,- tła muzyczne z efektami dźwiękowymi do zabaw parateatralnych lub teatrzyków,- akompaniamenty do ćwiczeń związanych z muzykowaniem indywidualnym i zbiorowym,- wersje demonstracyjne wokalno-instrumentalne dla nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22150 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
Ten miniporadnik został stworzony z myślą o kreatywnych oraz poszukujących niestandardowych rozwiązań i metod pracy nauczycielach, pragnących uczynić proces edukacyjny swoich wychowanków fascynującą podróżą do krainy nauki poprzez zabawę.Zaprezentowane w miniporadniku autorskie pomysły, zawierające praktyczne wskazówki i przykłady zastosowania narzędzi TOC w pracy z dziećmi nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania, mogą stanowić też ciekawą propozycję zajęć warsztatowych z udziałem rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18733 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-240.
Część prac w języku angielskim. Streszczenie w języku polskim przy niektórych pracach.
(...) Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania (...).Ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury.Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci tematycznych, językowych, muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej).Publikacja ta stanowić może także doskonały punkt wyjścia do pedagogizacji rodziców.Wydanie wzbogacają wywiady z Ewą Stadtmller (autorką ponad stu książek dla dzieci) oraz osobami, które, robiąc to na co dzień, podają przykłady, w jaki sposób można pomysłowo promować czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców.Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19434 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Pokazywane wierszyki i zabawy paluszkowe to publikacja zawierająca 34 wierszyki i 16 piosenek oraz wiele innych propozycji zabaw, które pozwolą wspomóc rozwój mowy i sprawność manualną dzieci.Książka jest zbiorem autorskich pomysłów o charakterze zabaw paluszkowych i ilustracyjnych, które każdego dnia doskonale sprawdzą się w pracy z przedszkolakami. Systematyczny trening paluszków powiązany z ruchem całego ciała to sprawdzony sposób na dobre przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.***Dzieci potrzebują ruchliwego dzieciństwa. Uczymy się najefektywniej wtedy, gdy jednocześnie współdziała możliwie jak najwięcej naszych zmysłów. Dziecko uczy się poprzez działanie i w efekcie zapamiętuje wrażenia związane z tym, co zobaczy, usłyszy, poczuje, czego posmakuje, dotknie i co zrobi.Przykładem edukacji wpisującej się w naturalną aktywność oraz potrzeby i możliwości dziecka są pokazywane wierszyki i piosenki, a także paluszkowe zabawy różnymi przedmiotami oraz perkusja z ciała.Podczas zabawy z dzieckiem wykorzystujemy krótki wiersz lub piosenkę, które tworzą fabułę. Wypowiadany wiersz lub śpiewana piosenka mają swój rytm, do którego dobieramy ruch. Te proste rymowanki, wzmocnione intonacją, poparte gestem i dotykiem, przyciągają uwagę oraz są źródłem radości. Wielokrotnie powtarzane, angażują dziecko do wykonywania prostych ruchów palcami, rękami lub całym ciałem. Umożliwiają również wzbogacenie repertuaru ruchów, motywują do czynności poznawczych, zapoznają z werbalnym i pozawerbalnym sposobem komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20296 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 70 stron, [18] kart tablic luzem : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 63 strony, [5] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład książki wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w ćwiczeniu orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała, ćwiczeniu uwagi i pamięci słuchowej, usprawnianiu motoryki małej i koordynacji ruchów oraz doskonaleniu spostrzegawczości wzrokowej. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Orientacja przestrzenna / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 56, [1] strona, [10] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Orientacja przestrzenna" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W książce zawarte zostały ćwiczenia i zabawy ułatwiające poznanie samego siebie, ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby, ćwiczenia umiejętności określania stosunków zachodzących w przestrzeni. Przygotowany zestaw dziesięciu scenariuszy ma pomóc zredukować trudności wykryte u dziecka. Scenariusze mają otwartą formułę, co oznacza, że można je realizować w różnych porach dnia i wybierać propozycje zgodne z wiekiem i możliwościami dzieci. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19534 (1 egz.)
Muzyka
Książka
CD
W koszyku
Data wydania według: https://blizejprzedszkola.pl/sklep/piosenki-i-zabawy-muzyczne/407-108-zabawy-bez-konca-z-panem-miloszem.html#/30-wersja-ksiazka_cd.
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Zawiera: 1. Koniki ; 2. Owieczki ; 3. Ślimaki ; 4. Kolory ; 5. Dyskoteka ; 6. Listonosz ; 7. Lustro ; 8. Wygłupy ; 9. Mechanik ; 10. Muchy ; 11. Bałwan ; 12. Posągi ; 13. Herbatka ; 14. Piesek ; 15. Węże.
Zabawy bez końca to zbiór propozycji dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Zostały one podzielone na pięć kategorii: zabawy na odpadanie, w kole, w parach, w rozsypce i zabawy różne. W skład publikacji wchodzą: książeczka, w której każda z zabaw została dokładnie opisana, a jej zasady wyjaśnione; płyta CD zawierająca nie tylko nagrania muzyczne konieczne do przeprowadzenia zabaw, ale także towarzyszącą im narrację znanego już dzieciom z innych publikacji i lubianego przez nie Pana Miłosza. Każda z zabaw została wymyślona i zaanimowana przez Pana Miłosza - podobnie jak w publikacjach z "tuptającej trylogii"*. I to właśnie Pan Miłosz zachęca do udziału w zabawie, prowadzi ją oraz przypomina o kolejnych etapach. Każdą z nich można powtarzać dowolną liczbę razy - aż do odpadnięcia wszystkich uczestników, wykorzystania każdego z ochotników lub. aż do znudzenia. Głównym celem aktywności zawartych w tej publikacji jest. po prostu dobra zabawa!Wytłumaczenie zasad każdej z zabaw leży po stronie nauczyciela. Dopiero kiedy dzieci zrozumieją mechanizm zabawy, można puścić nagranie z płyty CD. Nauczyciel może jeszcze animować dzieci podczas pierwszego przeprowadzenia zabawy, jednak nie jest to obligatoryjne. Propozycje można wykorzystywać pomiędzy zajęciami edukacyjnymi, w czasie wolnym czy też w ranku lub po obiedzie. Część z nich opiera się na rywalizacji (wygrywa dziecko, które odpadnie jako ostatnie), część na odgrywaniu ról. Wszystkim jednak towarzyszy muzyka oraz głos Pana Miłosza, który wciela się w rolę prowadzącego każdą zabawę. Wystarczy włożyć płytę do odtwarzacza, wytłumaczyć zasady zabawy, nacisnąć "play" - i dzieci, prowadzone przez Pana Miłosza, bawią się same! A kiedy nagranie się skończy. wystarczy odtworzyć je jeszcze raz! I jeszcze raz. I jeszcze raz. I jeszcze raz. I tak bez końca!*Chodzi o następujące publikacje autorstwa Miłosza Konarskiego, które ukazały się nakładem naszego wydawnictwa: Tuptaj, maluszku. Zajęcia muzyczne dla grup żłobkowych i młodszych przedszkolaków, Tuptaj, średniaczku. Zajęcia muzyczne dla młodszych i średnich grup przedszkolnych, Tuptaj, starszaku. Zajęcia muzyczne dla starszych grup przedszkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21352 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Publikacja zawiera opisy 16 zabaw mających charakter ćwiczeń gimnastycznych opartych na piosenkach, które zostały zamieszone na dołączonej płycie CD. Piosenki te zostały napisane i skomponowane specjalnie z myślą o aktywności ruchowej preferowanej przez dzieci. Kilkulatki mają bardzo dużą potrzebę ruchu. Ruch z kolei jest niezbędny dla ich rozwoju. Dlatego obok stwarzania warunków do swobodnej aktywności ruchowej warto proponować dzieciom w tym obszarze zorganizowane zabawy. Propozycje przedstawione w publikacji rozwijają ogólną sprawność motoryczną (w tym głównie dużą motorykę), świadomość ciała, orientację w jego schemacie, zdolność do koncentracji uwagi, szybkość reakcji, poczucie równowagi, zdolność do samokontroli, koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową, giętkość i wytrzymałość. Są atrakcyjne dla dzieci.Zaproponowane ćwiczenia przeznaczone są przede wszystkim dla przedszkolaków, ale warto również proponować je dzieciom starszym, których rozwój motoryczny jest opóźniony bądź zaburzony. Aktywności zaproponowane do piosenek znajdujących się na płycie dołączonej do publikacji z powodzeniem sprawdzą się zarówno w przedszkolu czy szkole, jak i w domu. Jesteśmy pewni, że ćwiczenia te staną się Waszą stałą i ulubioną pozycją dnia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum auyzmu.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19696 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Praca z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju takimi jak autyzm czy zespół Aspergera to ogromne wyzwanie zarówno dla rodzica, jak i nauczyciela. Dlatego tak ważne jest aby nauczyciele i osoby z najbliższego otoczenia dziecka posiadali kompleksową wiedzę na temat prawidłowego postępowania oraz byli wyposażeni w narzędzia, dzięki którym będą w stanie efektywnie pomóc dziecku w rozwoju, adekwatnie do jego potrzeb i możliwości.Co wyróżnia poradnik:- 70 stron praktycznych treści opracowanych pod kątem potrzeb nauczycieli i rodziców dzieci z autyzmem i ZA- Ponad 30 zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w domu i przedszkolu- Autorzy - doświadczeni psycholodzy, praktycy, pracownicy poradni dla dzieci z autyzmem- Najczęściej kupowany poradnik przez klientów czasopisma Wychowanie w PrzedszkoluW poradniku znajdą Państwo praktyczne materiały:Część 1 Autyzm - treści poruszane w materiałach do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju- Praca na pozytywach, czyli jak wzbudzić u dziecka pozytywną motywację do działania - rodzaje nagród- Pierwsze dni w przedszkolu - jak wprowadzić plan aktywności- Posiłki - jakich błędów unikać, jak wprowadzić trening jedzenia, co robić w przypadku dzieci m.in. z wybiórczością pokarmową- Metody radzenia sobie z zachowaniami trudnymi na 3 przykładach z podpowiedziami które zachowania eliminować jako pierwsze- Technika time outu - fakty i mity- Nauka komunikacji - jak wprowadzić system pecs- Trening toaletowy w oparciu o technikę małych kroków - co rzeczywiście się sprawdza- Nauka czynności samoobsługowych m.in. na przykładzie robienia kanapki oraz nauka zabawy i organizowania sobie czasu wolnego- Zajęcia indywidualne i grupowe - dobre praktyki w oparciu o doświadczenia psychologa Ľ Praca z zachowaniami schematycznymi i rutynami - od czego zacząć pracę nad schematami i jak zastosować technikę odwrażliwiania- Specyfika uczenia się dzieci z autyzmem - na przykładzie trudności w generalizowaniu wraz z podpowiedziami jak utrzymać nabyte umiejętności- Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola - od nauki wykonywania poleceń, zabawy, po naśladowanieDodatkowo: Propozycje zabaw dla grupy, w której jest dziecko z zaburzeniami rozwoju - m.in. Listonosz/Dostawca/Pralnia, Zabawa naśladowcza: Na podłodze siedzi jeż, Niech wstaną wszyscy, Samochody, Gra w magiczny worekCzęść 2 Zespół Aspergera - treści poruszane w materiałach do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju- Mały indywidualista - co musimy wiedzieć o przedszkolaku z diagnozą Zespołu Aspergera- Jakościowe nieprawidłowości w zakresie interakcji społecznych i wzorców porozumiewania się - szczegółowe omówienie zachowań dzieci w kontaktach z innymi- Ograniczony, stereotypowy, powtarzający się repertuar zainteresowań i aktywności - w jaki sposób dziecko będzie się zachowywać w placówce - wskazówki dla nauczycieli- Podpowiedzi w jaki sposób zmniejszyć lęk dziecka przed nieznanym- W jaki sposób wykorzystać stereotypowe zainteresowanie dziecka do motywacji?- Jakie komunikaty powinny towarzyszyć nagradzaniu dziecka i kiedy nagroda nie działa- Jak długo nagradzać pozytywne zachowania i jak odraczać nagrody?- Specjalna część dla rodziców w zakresie wyboru, współpracy i zmiany przedszkolaDodatkowo: Ponad 30 gotowych pomysłów do wykorzystania na zajęciach grupowych i w domu, w tym scenki do odegrania, ćwiczenia, zadania m.in. z cyklu: "Rozpoznaję stany emocjonalne", "Poszerzam wiedze o własnych emocjach", "Pracuję w zespole", "Co mówi moje ciało?", "Jak się zachować w różnych sytuacjach?", "Poszerzam wiedze na temat innych", "Narracja i pułapki językowe", "Rozwijam wyobraźnię", "Każdy z nas jest inny".PORADNIK PRZEZNACZONY JEST DLA nauczycieli w przedszkolu, psychologów, pedagogów, logopedów, psychiatrów, terapeutów, rodziców.Autorzy poradnika:Anna Krauze - psycholog, pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju metodą Stosowanej Analizy Zachowania. Ukończyła wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka) oraz studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Współpracuje z Fundacją SCOLAR, gdzie zajmuje się pracą indywidualną i grupową z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.Agnieszka Łucjanek - psycholog, pracownik Poradni dla Dzieci z Autyzmem Instytutu Psychiatrii i Neurologii oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej SCOLAR. Zajmuje się terapią osób z objawami ze spektrum autyzmu. Szkoli rodziców i specjalistów w zakresie diagnostyk, prowadzi spotkania mediacyjne w trudnych sytuacjach przedszkolnych i szkolnych dzieci z diagnozą Zespołu Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-201.
Czas szkolnej edukacji może być spożytkowany na to, by uczeń poznawał i zrozumiał otaczający go świat oraz potrafił w nim żyć (umiejąc samodzielnie - także w przyszłości - się uczyć). Z tego założenia dla obu stron procesu edukacyjnego wynikają określone wymogi.Przed uczniami jest postawione zadanie opanowania umiejętności:- myślenia w działaniu,- integracji wiedzy i osiągania kompetencji,- sprawnego porozumiewania się (z sobą i z innymi).Rola nauczycieli, od których oczekuje się, że będą aktywnymi doradcami edukacyjnymi (wykorzystującymi uczniowski potencjał rozwojowy i akceptującymi nie tylko indywidualność ucznia, lecz także jego prawo wyboru własnej drogi życiowej), polega zaś na:- organizowaniu sytuacji sprzyjających samodzielnemu uczeniu się,- wspieraniu uczniowskiego wysiłku przez zachęcanie do uczenia się / rozwoju,- wyposażeniu uczniów w techniki i narzędzia uczenia się (M. Taraszkiewicz, 1997).Książka została opracowana z myślą o wsparciu nauczycieli w urzeczywistnianiu dwu pierwszych punktów, ale sądzę, że może posłużyć także nieprofesjonalnym wychowawcom / organizatorom poznawczych zabaw wychowanków. Zadania edukacyjne prezentowane w tym opracowaniu, choć graficznie odległe od monotonii matematycznych "słupków", nie stanowią jednak odejścia od edukacji adaptacyjnej. Wbrew pozorom to właśnie ona jest zachowana w znakomitej większości ćwiczeń - są to głównie zadania zamknięte z wynikiem końcowym antycypowanym i narzucanym bezpośrednio przez nauczyciela, a pośrednio przez naukowy dorobek ludzkości.Tradycjonalizm takich zadań wynika przede wszystkim z tego, że:- to nauczyciel określa (podporządkowane programowi nauczania) cele fatygowania się ucznia aktywnością zadaniową (czyniąc tym samym te zadania obcymi dla dziecka),- to nauczyciel dobiera ich treść.Właśnie to lokuje przedkładaną tu propozycję po stronie tradycyjnej strategii podającej, po stronie dyrektywnej edukacji za pośrednictwem zadań, w której uczniowie - często nie będąc nawet konsultantami treści i celów tych zadań - mają się dostosować do wyborów poczynionych przez nauczyciela, a legitymizowanych dziedzictwem kulturowym przez twórców programów nauczania.Natomiast tym, co zdecydowanie różni przedstawianą w niniejszej publikacji propozycję od "ortodoksyjnie" tradycyjnych praktyk edukacyjnych, jest "romantyczne wsłuchiwanie się" zleceniodawcy zadań w możliwości, aktualne kompetencje i dążenie do sukcesu zleceniobiorców zadań. Następstwem owego "wsłuchiwania się" jest różnicowanie zadań mających ten sam cel dydaktyczny [np. nawlekanie nitką: a) igły, b) cerówki, c) igły tapicerskiej] bądź różnicowanie dróg dochodzenia do rozwiązania zadania [np. nawlekanie igły: a) w drodze przetykania nitki przez ucho igielne, b) przez nanizanie ucha igielnego na nitkę, c) za pomocą przeznaczonej do tego celu blaszki z drucikiem w kształcie pętelki] [...]W niniejszym opracowaniu prezentujemy przyjęte przez Autora (teoretyczne i praktyczne) rozwiązania kwestii różnicowania zadań - zależnie od intelektualnej kondycji dziecka - ukazując rolę, jaką to różnicowanie może odgrywać w przechodzeniu przez dziecko na wyższy poziom rozwoju. Ten poznawczy cel wyznaczył tok narracji w tzw. praktycznej części książki. Zadania edukacyjne nie tylko są proponowane w trzech wariantach - różniących się między sobą stopniem trudności - ale często ujawniają także rozwojowy potencjał poszczególnych odmian tego samego zadania (związany zarówno z dydaktycznym celem, jak i z jego sytuacyjnym kontekstem).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19557 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej